• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Bodø Glimt - Søndag 26. november, kl 1700

Started by Churchill, November 14, 2023, 15:05:27 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Churchill

November 14, 2023, 15:05:27 PM Last Edit: November 14, 2023, 15:50:16 PM by Churchill
Nest siste kamp. Glimt er allerede mestre og vi kjemper om sølvet. Vi bør ta denne mot et lag som ikke har noe å spille for og som skal ut i viktig ECL kamp fire dager etterpå. Det er temmelig sikkert at Glimt ikke prioriterer en uviktig kamp mot Brann.

Vi bør dessuten gjøre litt stas på mestrene fra Bodø. Æresvakt?
...we shall never surrender.

Corran

Er motstander av æresvakt om dette ikke er noe de seriøst skal innføre som en tradisjon.
Og at Glimt ikke prioriterer kampen tviler jeg på.
Det kan være de sparer noen spillere, men de som kommer inn er ikke så mye dårligere og vil gi alt for å vise seg fram som alternativer.

Så de som tror det kommer et Glimt (ikke Glint som tittel tilsier Hint Hint mr President) som spiller på halv maskin tror jeg blir skuffet.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

De spiller ikke for halv maskin. Og de som eventuelt erstatter noen faste, vil være topp motiverte.

Men de vil likevel trolig være litt dårligere enn de som spares. Og om dynamikken i kampen blir sånn eller slik, så er det klart det vil snike seg frem noen tanker hos Glimtspillerne som gjør at de kanskje ikke presterer 100% mot oss. Så situasjonen gjør at det blir noe lettere for oss å ta poeng.
Tren på langskudd

Superjack

Kan bli en klassiker.

En fest for Bergen her vil ha mye å si.

1. Det kan sikre Brann Ecup i 2024
2. En skikkelig opptur er gull med tanke på partoutkortsalg frm mot jul
3. Brann vil fremstå som en reell utfordrer til Glimt i 24, basert på nåsituasjon.

I denne frykter jeg stortap...
Brannsupporter.

Lasaron

Tren på langskudd

pidre

Frykter raske overganger, og spesielt at Soltvedt vil bli herjet med. Sørli og Wembangomo har bra fart.

I worst case blir det endel mål og Viking kan gå forbi oss - det er mulig.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Lasaron on November 16, 2023, 06:58:48 AMNikita Haikin er ute mot oss. Han er god.
Ja det betyr mye, er vel den eneste posisjonen som BG ikke har en «fullgod» erstatter, uten at jeg kjenner så mye til denne Brøndbo. Tipper vi får se Gulliksen, Zugelij og Saltnes fra start, og disse vil gjerne vise seg frem.
Saludar a los monos!


Erlend

Brann er relativt klare favoritter pÃ¥ oddsen med en H-U-B pÃ¥ 2,05-3,95-3,05 hos norsk tipping.  Hadde trodd at hjemme og borte ville ligge betydelig nærmere hverandre her, men bra de objektive har troen pÃ¥ oss

andreas1989

3,05 på Glimt i 2023 er drøyt, skulle jo tro det var FCK borte i Parken om ikke verre.

Hickok

Da ser det ut til at også bortefeltet er utsolgt, så nå er kampen 100% utsolgt.

Pete05

Quote from: andreas1989 on November 16, 2023, 12:16:31 PM3,05 på Glimt i 2023 er drøyt, skulle jo tro det var FCK borte i Parken om ikke verre.

Det er omtrent samme odds setting som når B/G møtte Besiktas. Men de vant jo den... Vi får håpe at vi gjør det bedre.

En «morsom» faktor her at alle tre lagene som kjemper om sølv/bronse kan ha samme poengsum før siste serierunde. Og det er ganske sannsynlig også, Viking vinner mot Ålesund, Tromsø spiller uavgjort mot Haugesund hjemme (de er mye dårligere hjemme enn borte) og vi taper for B/G. Har det noengang vært jevnere om medaljene?

Hickok

Quote from: Pyton on November 16, 2023, 13:29:20 PM
Quote from: andreas1989 on November 16, 2023, 12:16:31 PM3,05 på Glimt i 2023 er drøyt, skulle jo tro det var FCK borte i Parken om ikke verre.

Det er omtrent samme odds setting som når B/G møtte Besiktas. Men de vant jo den... Vi får håpe at vi gjør det bedre.

En «morsom» faktor her at alle tre lagene som kjemper om sølv/bronse kan ha samme poengsum før siste serierunde. Og det er ganske sannsynlig også, Viking vinner mot Ålesund, Tromsø spiller uavgjort mot Haugesund hjemme (de er mye dårligere hjemme enn borte) og vi taper for B/G. Har det noengang vært jevnere om medaljene?

Om jeg husker rett, så var det vel en gang tidlig på 90-tallet der vi før siste runden mot RBK kunne bli alt fra 1-4. Vi ble selvsagt nr.4.

Utmedsnolken

Blir siste kamp pÃ¥ 100% naturgress! regner med alle tar med spader og plastposer for Ã¥ ta  med seg en liten bit av stadion hjem
"og der snubler Sæternes igjen"

Nixon

Quote from: Hickok on November 16, 2023, 13:42:35 PM
Quote from: Pyton on November 16, 2023, 13:29:20 PM
Quote from: andreas1989 on November 16, 2023, 12:16:31 PM3,05 på Glimt i 2023 er drøyt, skulle jo tro det var FCK borte i Parken om ikke verre.

Det er omtrent samme odds setting som når B/G møtte Besiktas. Men de vant jo den... Vi får håpe at vi gjør det bedre.

En «morsom» faktor her at alle tre lagene som kjemper om sølv/bronse kan ha samme poengsum før siste serierunde. Og det er ganske sannsynlig også, Viking vinner mot Ålesund, Tromsø spiller uavgjort mot Haugesund hjemme (de er mye dårligere hjemme enn borte) og vi taper for B/G. Har det noengang vært jevnere om medaljene?

Om jeg husker rett, så var det vel en gang tidlig på 90-tallet der vi før siste runden mot RBK kunne bli alt fra 1-4. Vi ble selvsagt nr.4.

1990. Vi tapte på Lerkendal og alle andre resultater gikk mot oss.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

Quote from: Utmedsnolken on November 16, 2023, 14:39:07 PMBlir siste kamp pÃ¥ 100% naturgress! regner med alle tar med spader og plastposer for Ã¥ ta  med seg en liten bit av stadion hjem

I 2008 solgte me 10,5 x 7-biter av matten for 1000 kr stykket.
GÃ¥ av.

Superjack

Quote from: Hickok on November 16, 2023, 13:42:35 PM
Quote from: Pyton on November 16, 2023, 13:29:20 PM
Quote from: andreas1989 on November 16, 2023, 12:16:31 PM3,05 på Glimt i 2023 er drøyt, skulle jo tro det var FCK borte i Parken om ikke verre.

Det er omtrent samme odds setting som når B/G møtte Besiktas. Men de vant jo den... Vi får håpe at vi gjør det bedre.

En «morsom» faktor her at alle tre lagene som kjemper om sølv/bronse kan ha samme poengsum før siste serierunde. Og det er ganske sannsynlig også, Viking vinner mot Ålesund, Tromsø spiller uavgjort mot Haugesund hjemme (de er mye dårligere hjemme enn borte) og vi taper for B/G. Har det noengang vært jevnere om medaljene?

Om jeg husker rett, så var det vel en gang tidlig på 90-tallet der vi før siste runden mot RBK kunne bli alt fra 1-4. Vi ble selvsagt nr.4.

1990
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Utmedsnolken on November 16, 2023, 14:39:07 PMBlir siste kamp pÃ¥ 100% naturgress! regner med alle tar med spader og plastposer for Ã¥ ta  med seg en liten bit av stadion hjem
I det minste kan alle som vil fÃ¥ lov til Ã¥ storme banen av Kalvenes. Skli litt, lage litt gjørme og rulle rundt  ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

https://www.ba.no/folg-brann-bodo-glimt/s/5-8-2443896?p=lc-6778437-40228-bergensavisen

Det blir æresvakt på Stadion neste søndag.

Liker det ikke, selv om Horneland sier at det er en «no brainer». Men tross alt ikke en veldig stor sak.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ChristianC????

Quote from: Nixon on November 17, 2023, 10:06:12 AMhttps://www.ba.no/folg-brann-bodo-glimt/s/5-8-2443896?p=lc-6778437-40228-bergensavisen

Det blir æresvakt på Stadion neste søndag.

Liker det ikke, selv om Horneland sier at det er en «no brainer». Men tross alt ikke en veldig stor sak.

Helt riktig avgjørelse syns jeg.
Bodø er en fin klubb med ingen forhatte forhold til Brann + De har en bergenser som trener & assistent.

Hvis Brann kommer på Sølv til neste år og det blir Champions League kvalik (i forbehold om at Eliteserien ligger på topp 15) på stadion, så er det Bodø/Glimt som skal ha mye av æren.

De har gjort veldig mye for Norsk fotball både økonomisk og sportslig så det burde være en «No Brainer» å stå Æresvakt.

Nixon

Quote from: ChristianCBentzen on November 17, 2023, 10:17:38 AMBodø er en fin klubb med ingen forhatte forhold til Brann + De har en bergenser som trener & assistent.

Når vi først gjør det i år, må vi gjøre det alle gangene det blir aktuelt uansett hvem som er motstander. Det er dette de åpner for nå og lager det til en tradisjon.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ChristianC????

Quote from: Nixon on November 17, 2023, 10:23:03 AM
Quote from: ChristianCBentzen on November 17, 2023, 10:17:38 AMBodø er en fin klubb med ingen forhatte forhold til Brann + De har en bergenser som trener & assistent.

Når vi først gjør det i år, må vi gjøre det alle gangene det blir aktuelt uansett hvem som er motstander. Det er dette de åpner for nå og lager det til en tradisjon.

Ja er med på den, men ikke for lag som ikke hadde gjort det for oss.

Da tenker jeg VIF og RBK.
Tror både LSK og Viking hadde stått for oss.

Lasaron

Glimt har ikke gått ut og krevd det. Da syns jeg det er en fin ting å gjøre. Jeg kommer til å klappe for Glimt under æresvakten. Det blir en høflig klapp som fungerer som en gratulasjon og en liten heder.
Tren på langskudd

Corran

Synes det er litt tull å innføre men samtidig så er det jo strengt tatt å vise sine konkurrenter og overmenn litt respekt.
Og om vi gjør det og andre ikke gjør det så sier det vel mest om de som ikke gjør det (om det blir normalen)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Kan være litt psykologisk spill også. Minne Glimt om at sesongen er avgjort for deres del. Gjøre de litt selvtilfredse. Horneland er jo opptatt av å ikke dyrke suksess for mye, og tenker kanskje det kan svekke Glimt noen prosenter.

Corran

Tenker at Horneland ikke har tenkt i de baner i det hele tatt og kun gjør det ut av respekt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Men det kan gi en psykologisk effekt, i vår favør.
Saludar a los monos!

opplett

Blir spennende å se hvordan matten blir mot B/G. Onsdag skal det regne 40mm, og kvinnene skal spille kamp.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Superjack

Brannsupporter.

vekkreist

Quote from: ChristianCBentzen on November 17, 2023, 10:31:13 AM
Quote from: Nixon on November 17, 2023, 10:23:03 AM
Quote from: ChristianCBentzen on November 17, 2023, 10:17:38 AMBodø er en fin klubb med ingen forhatte forhold til Brann + De har en bergenser som trener & assistent.

Når vi først gjør det i år, må vi gjøre det alle gangene det blir aktuelt uansett hvem som er motstander. Det er dette de åpner for nå og lager det til en tradisjon.

Ja er med på den, men ikke for lag som ikke hadde gjort det for oss.

Da tenker jeg VIF og RBK.
Tror både LSK og Viking hadde stått for oss.


Viking hadde aldri gjort det for oss er min mening.  Uansett, at Brann gjør dette for BG viser bare hvor mye bra etikk som bor i denne klubben. Kulturen vi er ferd med Ã¥ bygge opp.




ACHTUNG

Det fine med Brann anno 2023 er at det har null og niks lenger å si hvilken magefølelse man har i forkant av kampene, spiller Brann som de skal og bør, da ender som regel utfallet positivt og med 3 poeng. Jeg hadde for eksempel en dårlig følelse i forkant og underveis i kampen mot FKH, men det endte som det skulle og det har det også gjort i andre kamper der man har vært sikker på poengetap eller tap, som hjemme mot Molde. Det er en lagmaskin som pr dato er hakket bedre enn Glimt etter MIN mening og det er bare å fortærende at man ikke hadde arvtagere klare til å steppe inn, da Rasmussen og Wolffe forsvant ut, for det kostet Brann gullkampen. Hva magefølsen sier før Glimt? Ingenting, den er hverken god eller dårlig, men en ting er det ingen tvil om, Brann har alt å spille for og kommer til å gå inn i dueller med mye større entusiasme og kraft enn Glimt, for Bodø-laget bør være mer opptatt av å holde seg skadefri og fit for fight til møtet med Lugano 4 dager senere. TIL og Viking kommer sikkert til å klage og det gir nok Knutsen & co en god f i, over at spillere blir spart til kampen mot Brann og at noen bare spiller en omgang eller 60 minutter av de faste, for nå er serien over for Glimt, det er alfa omega at de avanserer i Conference League og det er nok det som gjør at Brann er klare favoritter til helgen. Men jeg tror faktisk Brann hadde vunnet om det stod like mye på spill for begge lag også.

pidre

I likhet med forrige taler tenker jeg at Knutsen vil spare spillere pga Lugano-kampen, han er ganske kynisk pÃ¥ det - som i tilfellet NordÃ¥s-sagaen TIL-BG. 
Saludar a los monos!

andreas1989

Er ikke Knutsen litt typen som ser dette som anledningen til å lage fotballfest og dermed stiller med toppet lag? Det er jo 4 dagers hvile til hjemmekampen mot Lugano, jeg tror Glimt sender utpå sine beste så lenge det er forsvarlig.

ostraume

Landslagspausen innebærer vel at han vil spille inn sitt beste lag i kampen mot oss.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

Glimt er det eneste laget i eliteserien som på en god dag kan dominere oss fullstendig, så håper det ikke er den versjonen av Glimt som kommer på stadion på søndag. Pellegrino mot Crone gir meg ikke veldig positive vibber :)
First is first, second is nothing

pidre

Quote from: andreas1989 on November 21, 2023, 20:17:02 PMEr ikke Knutsen litt typen som ser dette som anledningen til å lage fotballfest og dermed stiller med toppet lag?

Nei, han tenker resultater. Seriegullet er sikret, nå er det Europa som teller, og en helt avgjørende kamp mot Lugano 4 dager senere.
Saludar a los monos!

Hickok

Quote from: fortune on November 21, 2023, 21:11:19 PMGlimt er det eneste laget i eliteserien som på en god dag kan dominere oss fullstendig, så håper det ikke er den versjonen av Glimt som kommer på stadion på søndag. Pellegrino mot Crone gir meg ikke veldig positive vibber :)
Jeg håper inderlig at det blir Thore P på backen.

Corran

Vet ikke helt om jeg skal på denne kampen
Har hørt rykter om at Brann spiller veldig kjedelig fotball nå i høst og er redd de parkerer bussen siden de ikke lenger har så mye å spille på offensivt, men er blitt så mye mer solide defensivt.
Satser vel bare på dødballer denne kampen.
Skjønner ikke hvorfor kampene blir utsolgt og da gjerne uker før kampstart

PÃ… den annen side......
Partourkort fornyet med håp om en til sesong som de siste to



In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Banen er ikke særlig pen akkurat nÃ¥ i hvert fall.  Men ballen ser ut til Ã¥ rulle som den skal, sÃ¥ det skal være greie spilleforhold pÃ¥ søndag

Corran

Regnvåt, tung gress matte er vel ikke det enkleste for et kunstgresslag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Fikk banen skader etter at kvinnelaget gjorde unna CL-kampen?

Erlend

Quote from: ACHTUNG on November 23, 2023, 08:52:54 AMFikk banen skader etter at kvinnelaget gjorde unna CL-kampen?

Hvis du tenker pÃ¥ hull, tuster, humper og den slags sÃ¥ nei det gikk nok bra.  Men mye brunt areal som var der bÃ¥de før og etter kampen. 

Hickok

Quote from: ACHTUNG on November 23, 2023, 08:52:54 AMFikk banen skader etter at kvinnelaget gjorde unna CL-kampen?

Den blir nok like dårlig på søndag som den var i går. Humpete og ujevn, men ikke værre enn den var forrige hjemmekamp. Den blir nok blytung å spille på.

fortune

Vi burde fokusere på å fikse de sentrale delene av banen, omtrent så langt ut som sekstenmeteren går. Og så kan ytterkantene av banen, hvor Glimts vinger ellers kan herje, være mer potetåker.
First is first, second is nothing

Gulløl

Baneforholdene kan bli en fordel Brann. Hver trening frem mot kampen bør gjennomføres på en naturgressbane i omtrent tilsvarende stand. B/G holder seg nok kun på kunstgress i denne uken tipper jeg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pete05

Damene var veldig tydelig på at det var tungt å spille på banen i går. Liten tvil om at to lag som går ut i 100 i denne kampen vil få mange slitne bein etterhvert. Er B/G villig til å «ofre» de beste for å vinne denne når det kommer en viktig kamp 4 dager etterpå? Banen blir blytung å spille, sjanse for både kort og skader er absolutt tilstede.

Håper Horneland benytter sjansen til å bruke mer av benken. Nå skal vel flere spillere være tilbake og klare for noen minutter.

Corran

At damene synes det var tungt er ikke rart da de ikke er vant til gress samt mengden regn som kom i går.
Gutta skal ha litt mer forutsetninger men selv for de vil det bli tungt, men enda mer uvant og tungt for glimt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Baneforholdene vil gjøre det ekstra gunstig for oss å gå ut i 110%, slik en annen er inne på over her. Det er ikke sikkert at Glimt blir helt med på den dansen, pga viktig kamp for de rett etterpå og "ingenting" å spille for mot oss.
Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on November 24, 2023, 06:55:00 AMDet meldes lune 1-2 plussgrader og nedbør.

Såpass kaldt at det nesten kan bli så Glimt føler seg på hjemmebane med votteklapping...
Brannsupporter.

Go Up