• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Partoutkort 2024

Started by Gulløl, November 03, 2023, 12:20:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

November 03, 2023, 12:20:56 PM Last Edit: November 03, 2023, 12:41:45 PM by Gulløl
Siden vi har hatt egen partoutkort-trÃ¥d for i Ã¥r og enkelte av foregÃ¥ende Ã¥r slenger jeg i gang en egen trÃ¥d for 2024 sesongen ogsÃ¥. Brann starter salget nÃ¥, og alle de over 8000 som hadde partoutkort i 2023 fÃ¥r tilbud om Ã¥ kjøpe samme plass i 2024.  
I tillegg til mail med lenke er det lagt ut info på hjemmesiden.
https://www.brann.no/nyheter/na-starter-partoutkortsalget-for-2024-sesongen

Tar meg den frihet å lime over to innlegg fra Billettsalgstall-tråden om emnet:

Quote from: aso008 on November 03, 2023, 11:08:53 AMUsikker på om riktig tråd - men prøver alikevel et spørsmål;
Ser at Brann nå har begynt å sende ut e-post/sms vedrørende fornying av partoukort for 2024 - er det / eller skal det tas stilling (status) til å flytte Store stå til nedre del av Frydenbø tribunen som det har vært diskusjon om tidligere ?

Quote from: Lasaron on November 03, 2023, 11:12:15 AMBrann har iallfall tatt stilling til om de skal øke prisen eller ikke. De øker.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

RepublikkenBergen

Quote from: Gulløl on November 03, 2023, 12:20:56 PMSiden vi har hatt egen partoutkort-trÃ¥d for i Ã¥r og enkelte av foregÃ¥ende Ã¥r slenger jeg i gang en egen trÃ¥d for 2024 sesongen ogsÃ¥. Brann starter salget nÃ¥, og alle de over 8000 som hadde partoutkort i 2023 fÃ¥r tilbud om Ã¥ kjøpe samme plass i 2024. 
I tillegg til mail med lenke er det lagt ut info på hjemmesiden.
https://www.brann.no/nyheter/na-starter-partoutkortsalget-for-2024-sesongen

Tar meg den frihet å lime over to innlegg fra Billettsalgstall-tråden om emnet:

Quote from: aso008 on November 03, 2023, 11:08:53 AMUsikker på om riktig tråd - men prøver alikevel et spørsmål;
Ser at Brann nå har begynt å sende ut e-post/sms vedrørende fornying av partoukort for 2024 - er det / eller skal det tas stilling (status) til å flytte Store stå til nedre del av Frydenbø tribunen som det har vært diskusjon om tidligere ?

Quote from: Lasaron on November 03, 2023, 11:12:15 AMBrann har iallfall tatt stilling til om de skal øke prisen eller ikke. De øker.


Jeg går ut ifra at det vil komme endringer om SS flyttes ned...

Gulløl

November 03, 2023, 19:19:20 PM #2 Last Edit: November 03, 2023, 19:25:03 PM by Gulløl
Da har vi som kjøper i lag fornyet alle våre partoutkort. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme !
Det er lov med en julepresang på forskudd til seg selv så klart :)

Over 8000 solgte partoutkort i år melder Brann. Det beste salget siden 2012 da det var omtrent det samme som i år med 8200.

Skal vi sikte oss inn på 10.000 solgte neste år ? Årets stamme i laget pluss to-tre skikkelige gode forsterkninger kan legge grunnlaget for det, og så krydrer vi med litt gullfeber så klart.

Antall partoutkort solgt i årene før 2012 kan være noe å sikte seg inn på de nærmeste årene:

2012: 8 200
2011: 8 000
2010: 10 196
2009: 11 700
2008: 13 020
2007: 13 065

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

10.000 partoutkort hadde vært vilt! Håper ikke at en konsekvens av dette er for mange gratispassasjerer på Store Stå blant annet.
Kokende idiot

Lasaron

To partoutkort fornyet på hybelsiden.

Kjør!
Tren på langskudd

brann:)

Det blir interessant å følge med på billettsalg twitter-boten gjennom vinteren. Selv om den ikkje teller ståbilletter, så er det vertfall en indikasjon. Såg vertfall ut som den skal følge med på salget. Med prisøkningen er jeg redd vi ikke når 10 000.. Men at vi Nermer oss tallet, kan fort skje.

"Fotball er ikkje bare ett spill, fotball e livet!!"

Spelaren

Tre i boks på hybelsiden. Honnør, voksen og barn.
GÃ¥ av.

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Venter bare på lønningen så fornyes det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Optimist

Twitter-boten vil nok gi oss et noenlunde realistisk bilde på salget f.o.m. 1. januar 2024. Nå teller den alle partoutkortene som er solgt i 2023, pluss nye plasser som blir solgt. Det vil si at ved forrige oppdatering ble det solgt 11 nye partoutkort på steder ingen har hatt partoutkort i 2023. 1. januar fjernes alle reserverte plasser som ikke er fornyet.
Kokende idiot

Optimist

Bet akkurat merke i at det ser ut som at billettkartet får nytt design fra 2024. Tanker om det? Personlig likte jeg at de har delt opp feltet i BT-svingen (mer oversiktlig) og at de ytterste feltene på SPV er slått sammen igjen, slik at det er flere billetter til grei pris. Liker også at de har slått sammen alle ståplassene på Fjordkraft. Der var det jo free seating langs hele tribunen i realiteten. Ellers er jeg mer usikker på at de har markert gangfeltet på Frydenbø 🤔 om det hadde blitt sluppet 100-200 ståplasser der ved behov hadde jeg støttet det.
Kokende idiot

Optimist

Det nærmer seg 3000 nye partoutkort pÃ¥ stadion ifølge Twitterboten. En del av disse kan naturligvis være gamle partoutkortinnehavere som har byttet plass. Det kan ogsÃ¥ være litt feilmargin mtp. Store stÃ¥. Men hvis vi sier at det er solgt 3000 nye plasser ved nyttÃ¥r, i tillegg til de som har fornyet plassen sin (skal vi si 6000?), sÃ¥ skal det være solgt 9000 partoutkort totalt. Det er godt mulig at disse tallene er pessimistisk. Men bedre det enn Ã¥ satse pÃ¥ altfor høye tall. Blir uansett spennende Ã¥ se etter nyttÃ¥r nÃ¥r forkjøpsretten til de gamle partoutkortene forsvinner, slik at vi fÃ¥r mer presise tall. 
Kokende idiot

Hickok

9000 solgte stemmer nok bra, ja. Det blir spennende å se om det passeres 10.000 solgte før sesongstart. Det må i så fall være svært bra!

Superjack

Det er mye.
Kan fort bli veldig vanskelig å få billetter til de store kampene neste år.

Om det er 3000 nye så tipper jeg Brann fort kommer over 12000 partoutkort før sesongstart om oppkjøringrn blir positiv.
Brannsupporter.

Hickok

Det er neppe 3000 nye. De hadde godt over 7000 etter cupfinalen, men jeg husker ikke eksakt hvor mange det var snakk om.

opplett

Fornøyd så lenge det alltid er flere enn fjoråret. Uansett hvor mange det er snakk om.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

Quote from: Superjack on December 12, 2023, 13:56:03 PMDet er mye.
Kan fort bli veldig vanskelig å få billetter til de store kampene neste år.

Om det er 3000 nye så tipper jeg Brann fort kommer over 12000 partoutkort før sesongstart om oppkjøringrn blir positiv.

12.000 tror jeg er litt i overkant. Men mye avhenger av hvor mange som fornyer. Er det 4500? 5000? 6000? Flere? Uansett er det i underkant av 3000 nye plasser som er kjøpt opp, noe som lover godt uansett hvor mange som har fornyet plassen sin!
Kokende idiot

Gulløl

December 12, 2023, 15:55:32 PM #17 Last Edit: December 12, 2023, 15:59:49 PM by Gulløl
Quote from: Hickok on December 12, 2023, 14:06:06 PMDet er neppe 3000 nye. De hadde godt over 7000 etter cupfinalen, men jeg husker ikke eksakt hvor mange det var snakk om.
Brann opplyste selv i denne artikkelen at over 8000 hadde partoutkort i 2023.
https://www.brann.no/nyheter/na-starter-partoutkortsalget-for-2024-sesongen

Enig i at 10.000 solgte før sesongstart bør være svært bra. En realistisk og fornuftig målsetning.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Tror de fleste som hadde i 23 vil fornye.

Om det allerede er solgt 3000 nye så er ikke 12000 urealistisk.

Jeg holder på mitt tips. Mulig litt optimistisk. Men tror på det.
Brannsupporter.

Lasaron

Det er grunn til å tro på bra økning.

Sesongen i år var gøy, og mye tyder på at neste sesong blir like gøy. Dermed vil de aller fleste fornye.

Noen kamper har i tillegg bydd på billettangst. Jeg vil tro at en del, etterhvert som sesongen skred frem, tenkte at de søren meg skulle hatt partoutkort.

De aller fleste vil fornye, og mange vil kjøpe som ikke hadde i år.
Tren på langskudd

opplett

Veldig positivt at i en tid hvor mange kutter unødvendige utgifter, sÃ¥ verdsettes fotballen som spilles nÃ¥ sÃ¥ høyt at det er i kategorien «mÃ¥ ha» pÃ¥ budsjettene rundt om  ;)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Optimist

Det virker som at Brann rett og slett er kommet høyere opp pÃ¥ bergensere sin prioriteringsliste. Før snakket vi gjerne om at folk prioriterte andre ting siden det enten var meldt regn, sol, kulde, varme, vind, etc. Har vært lite av det siste Ã¥ret, selv med en del kamper i ruskevær! 
Kokende idiot

Gulløl

Klipp fra BT:
Sportsklubben nærmer seg nå 6000 solgte partoutkort for 2024. Foran årets sesong passerte de 6000 solgte sesongkort først i slutten av mars i år. - Vi har solgt bedre enn på mange år. Hvor det ender, vet vi ikke, men interessen er mye høyere enn i fjor, slår Rygg fast.


https://www.bt.no/sport/i/kEnA5j/brann-pris-paa-partoutkort-til-eliteserien-og-toppserien-billetter-til-champions-league-og-hvilken-tribune-skal-du-velge
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Tren på langskudd

Henrik9

Partoutkort kjøpt på øvre B. Ny holder, så vil falle inn i brutto pluss for klubbens salg. Siste tilgjengelige på Øvre B.

Øvre C, D og Store Stå utsolgt da jeg kjøpte. Lite igjen på nedre på nevnte felt også. Er dette reelt salg bør jo ihvertfall Hansa være relativt full neste år også.

fortune

Quote from: Henrik9 on December 23, 2023, 19:49:08 PMPartoutkort kjøpt på øvre B. Ny holder, så vil falle inn i brutto pluss for klubbens salg. Siste tilgjengelige på Øvre B.

Øvre C, D og Store Stå utsolgt da jeg kjøpte. Lite igjen på nedre på nevnte felt også. Er dette reelt salg bør jo ihvertfall Hansa være relativt full neste år også.

De som ikke fornyes er vel ikke frigitt ennå, så vil nok være en del ledig fra nyttår.
First is first, second is nothing

Optimist

Dersom 100% hadde fornyet, ville partoutkortsalget vært på over 11.000!
Kokende idiot

Superjack

Godtnyttår til alle her inne.
Partoutkort fornyet.

Ser det et kommet mange nye i området jeg holder til på.

Så enten blir det frigitt en god del gode plasser, eller så har mange fornyet mellom 19. desember og 31. desember.

Jeg tror mest på det siste, for jeg tror ikke 3-4.000 har valgt å ikke fornye.

Blir ikke overrasket om første oppdatering sier over 10.000 solgte kort totalt.
Brannsupporter.

esp123

Hvordan er mulighetene/insentivene for å frigi plassen sin hvis man ikke kommer på kamp?

Nixon

Quote from: esp123 on January 01, 2024, 13:11:39 PMHvordan er mulighetene/insentivene for å frigi plassen sin hvis man ikke kommer på kamp?

Det har ikke vært noe opplegg på dette på svært mange år. Man må eventuelt gi vekk eller selge billetten selv. Men problemet er at man bruker samme QR-kode hele sesongen, så da kan man risikere at den blir misbrukt av uærlige sjeler. Brann og TicketCo burde i så måte hatt et opplegg der man kunne generert ny kode ved behov i løpet av sesongen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hickok

Det er ikke alle feltene som er lagt ut så vidt jeg har fått med meg. En del felt ønsker de sikkert å selge på kamp-til-kamp basis (restaurantplasser f.eks.) og en del er nok holdt av til frikort (BT felt A antar jeg er til det). Så vidt jeg kan se, så er det derfor rundt 9500 plasser som er tatt nå, men jeg er ikke sikker på at ubrukte fornyelser er oppdatert ennå. Det ligner for mye på romjulen til det.

krakra

Quote from: Nixon on January 01, 2024, 14:06:51 PM
Quote from: esp123 on January 01, 2024, 13:11:39 PMHvordan er mulighetene/insentivene for å frigi plassen sin hvis man ikke kommer på kamp?

Det har ikke vært noe opplegg på dette på svært mange år. Man må eventuelt gi vekk eller selge billetten selv. Men problemet er at man bruker samme QR-kode hele sesongen, så da kan man risikere at den blir misbrukt av uærlige sjeler. Brann og TicketCo burde i så måte hatt et opplegg der man kunne generert ny kode ved behov i løpet av sesongen.
En form for "gjeste-QR" som er knyttet til enkeltkamper burde ikke være så krevende å få til.

David

De burde også vurdere en ordning som kan gi bonuspoeng til bruk i Brann-butikken eller i kiosken hvis man frigir billetten. Usikker på hvor mange som vil gjøre det hvis man ikke får noe igjen for det.

Superjack

Quote from: esp123 on January 01, 2024, 13:11:39 PMHvordan er mulighetene/insentivene for å frigi plassen sin hvis man ikke kommer på kamp?

At det ikke finnes en god løsning for videresalg av partoutkort / sesongkortbilletter er synd.
Tipper det er vanskelig å få til med TicketCo løsningen som ES benytter.

Om det hadde vært en ordning der det var mulig å frigi setet sitt til andre når innehaveren ikke har mulighet å bruke det, så ville det vært topp.
Brannsupporter.

Corran

Er vel ikke verre enn å selge eller låne det vekk til en venn, familie eller kollega?
Eller om det er flere som sitter sammen så gi det til en av de en sitter med så de kan ta med seg en venn, kollega eller familie
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Hvis vi skal basere oss på det, så risikerer vi mer glisne tribuner enn nødvendig for enkeltkamper.

opplett

Tenker dere bare må sende alle idéene til TicketCo. Det er et bergensk selskap, så det skal ikke være så vanskelig å få et godt svar på disse tingene :)
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Quote from: esp123 on January 02, 2024, 00:55:49 AMHvis vi skal basere oss på det, så risikerer vi mer glisne tribuner enn nødvendig for enkeltkamper.
Hvor ofte nå til dags er det et problem å få gitt bort billetten til kjente?
For noen år siden var det store problemer men siste årene null problemer.
Spørsmålet er jo om du skal ha penger for billetten og har venner og familie som ikke tar seg råd til det.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

David

Problemstillingen er ikke at det er vanskelig å gi billetten bort til venner eller familie, men at de fleste med kort som står over kamper ikke gidder å gjøre det, av mer eller mindre gode grunner. Da ender man opp med utsolgte kamper der det likevel kan være over tusen tomme seter som ellers kunne vært tilgjengelig for salg om det fantes en enkel måte å gjøre det på, med lav terskel og få klikk.


Corran

Du gidder ikke styre på med å gi det til en god venn eller la en av de du sitter med ta med noen, men å selge billetten via en eller annen side med få klikk er greit.
Sorry men der mistet du meg.

VI er tre som sitter sammen + en del som sitter like ved. Vi tre som sitter sammen gir hverandre våre QR koder om en ikke skal på kamp så kan den/de som skal på kampen scanne inn billetten for de som de har med seg.
Kan vel ikke være enklere enn det å selge billetten sin?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

David

Jeg snakker ikke om meg selv, men det som åpenbart er et faktum for flertallet. Det har aldri vært en problemstilling de siste ti årene siden det aldri ble utsolgt uansett, men det er det nå. Mot Molde var det for eksempel mye ledig, selv om det var mer eller mindre utsolgt.

Hickok

Quote from: Hickok on January 01, 2024, 14:16:32 PMDet er ikke alle feltene som er lagt ut så vidt jeg har fått med meg. En del felt ønsker de sikkert å selge på kamp-til-kamp basis (restaurantplasser f.eks.) og en del er nok holdt av til frikort (BT felt A antar jeg er til det). Så vidt jeg kan se, så er det derfor rundt 9500 plasser som er tatt nå, men jeg er ikke sikker på at ubrukte fornyelser er oppdatert ennå. Det ligner for mye på romjulen til det.
Da ser det ut til at på de fleste feltene er frigjort ubenyttede sesongkort fra i fjor. En kjapp gjennomgang nå tilsier at det er ca 9000 plasser solgt nå. I tillegg kommer det som evt er solgt på VIP feltene. C på Fjordkraft er nå fjernet fra salg også, noe som er fornuftig, da det nok kommer til å bli brukt som ekstra plasser til bortesupportere på f.eks. Viking kampen. Derfor er det nok best å selge disse plassene som enkeltkamper.

Superjack

Om det er 9000 solgt er det glimrende. Altså allerede en økning i forhold til 2023, der det var god drahjelp på cupfinale en stund der på våren.

Håpe på at vinteren viser ytterligere fremgang, at TV2 fortsetter å hype ES og at bedriftene i Bergen igjen ser at å ha plasser på stadion er en bra greie.

Brannsupporter.

Hickok

En annen sak er effekten av at mange solgte skaper en knapphet, og dermed en kamp om billettene. På den måten ender folk med å kjøpe så snart som mulig for å sikre seg, i stedet for å vente til dagen før kamp, og da kanskje ombestemme seg i mellomtiden. Altså samme effekten som 16.mai kampene og B/G kampen i høst.

Optimist

Quote from: Hickok on January 03, 2024, 10:56:15 AM
Quote from: Hickok on January 01, 2024, 14:16:32 PMDet er ikke alle feltene som er lagt ut så vidt jeg har fått med meg. En del felt ønsker de sikkert å selge på kamp-til-kamp basis (restaurantplasser f.eks.) og en del er nok holdt av til frikort (BT felt A antar jeg er til det). Så vidt jeg kan se, så er det derfor rundt 9500 plasser som er tatt nå, men jeg er ikke sikker på at ubrukte fornyelser er oppdatert ennå. Det ligner for mye på romjulen til det.
Da ser det ut til at på de fleste feltene er frigjort ubenyttede sesongkort fra i fjor. En kjapp gjennomgang nå tilsier at det er ca 9000 plasser solgt nå. I tillegg kommer det som evt er solgt på VIP feltene. C på Fjordkraft er nå fjernet fra salg også, noe som er fornuftig, da det nok kommer til å bli brukt som ekstra plasser til bortesupportere på f.eks. Viking kampen. Derfor er det nok best å selge disse plassene som enkeltkamper.

Mads Liabø sa på Twitter at arbeidet med å frigjøre alle gamle partoutkort kommer til å vare litt utover i neste uke. Så må regne med at tallet synker litt.
Kokende idiot

Hickok

Det gir mening. Det har allerede sunket 2-300 siden i går.

Optimist

Jepp! De startet arbeidet for et par dager siden. På det meste (2. januar kl. 10.00) viste boten 11.437. Ved siste oppdatering (3. januar kl. 22.00) er tallet på 10.629. Naturligvis altfor høye tall. Spent på hva det ender på om en ukes tid.
Kokende idiot

Erlend

Da melder Brann pÃ¥ Instagram at det var solgt 7048 partoutkort ved utgangen av 2023.  Nesten 50% flere enn pÃ¥ tilsvrende tid i fjor

Corran

Quote from: Erlend on January 09, 2024, 16:47:43 PMDa melder Brann pÃ¥ Instagram at det var solgt 7048 partoutkort ved utgangen av 2023.  Nesten 50% flere enn pÃ¥ tilsvrende tid i fjor
Ser også i BA at de regner med å bli utsolgt for partoutkort og det er satt en grense på 10.000
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

mbs

Er det lurt å sette en grense på 10.000,- patourkort eller burde det vært et høyere tall?

Go Up