• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Tromsø, Søndag 24.09.23 kl. 19:15

Started by Kagain, September 18, 2023, 21:50:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Man kan påstå at Tromsø var helt elendig i store deler av andre omgang, og at det var en viktig grunn til at Brann holdt stand. For det ble ganske tynt utover med spill og prestasjoner.

Men: Fin ny sliteseier, en god egenskap. Det lønner seg å spille på gress. Vi har los på lukten av los.
Kanskje.

esp123

Jeg tror flere kunstgress-lag kommer til å slite på Stadion i høst. Det hjelper at Brann er ekstremt god på å vinne ballen høyt også.

Hickok

Jeff var veldig solid i dag, og viste hvor viktig han er. Brøt foran en haug med ganger og sørget for at TIL ikke fikk i gang noe som helst.

Nixon

Herlig seier! Men merkelig VAR-straffe når dommeren så tydelig viser at han har sett og avgjort situasjonen. Dommer på kontoret med markeringsbehov?

Men holder det helt inn? Tror de to bortekampene som kommer nå på rad i Stor-Oslo dessverre vil slukke medaljehåpet ganske raskt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

fortune

Quote from: Hickok on September 24, 2023, 20:51:09 PMJeff var veldig solid i dag, og viste hvor viktig han er. Brøt foran en haug med ganger og sørget for at TIL ikke fikk i gang noe som helst.

Stopperne våre trives langt bedre med å møte spisspar enn å bli utfordret på fart av kjappe vinger i 433. Så får vi krysse fingrene for at det også står seg etter de tre kampene vi nå skal spille mot 532-lag..
First is first, second is nothing

krakra

Quote from: Nixon on September 24, 2023, 21:06:13 PMHerlig seier! Men merkelig VAR-straffe når dommeren så tydelig viser at han har sett og avgjort situasjonen. Dommer på kontoret med markeringsbehov?

Men holder det helt inn? Tror de to bortekampene som kommer nå på rad i Stor-Oslo dessverre vil slukke medaljehåpet ganske raskt.
Vært mye hype rundt hvor skjebnesvangre de siste kampene har vært, men er langt mer spent for de neste tre. Men taper vi mot LSK og slår VIF og Molde ligger vi godt an til 4. plassen.

Syns straffen så veldig konstruert ut fatter ikke hvordan VAR kan vurdere det som en åpenbar feil. Sett reprisen kanskje ti ganger og klarer ikke å se at det er åpenbar straffe.

krakra

Selv med Børsting på venstre så blir det motorvei det for TIL, men Palle er jo enorm på å rydde unna alt som kommer av innlegg så vi blir ikke straffet for det.

Kanskje Soltvedt blir brukt som en slags felle for å få motstander til å komme rundt og slå innlegg istedenfor å angripe midtforsvaret direkte med fart.

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Mye kriging i første og kjempe bra de første 35-40 minuttene av andre omgang selv om de burde har punktert kampen med et mål eller to til
Veldig god laginnsats.
Midtstopperne, SHN, FHM og Børsting var alle meget gode stort sett.
Fremdeles litt skuffet over Kartum og ser ikke for meg at ikke Torsvik skal ta den backplassen fra Soltvedt når han er tilbake.

Mathisen var jeg litt misfornøyd med men han er god i presspillet sitt og en så hvor mye mer plass det ble for Tromsø på den siden når han gikk ut og Heggebø kom inn


Så til Var situasjonen. Det er ingen tvil om at dommeren i spillet har sett situasjonen og bedømmer dette til ikke å være straffe siden han vinker opp igjen TIL spilleren.
Og det er ingen åpenbar feil av dommeren.
Mao så skulle aldri VAR blandet seg inn i situasjonen.
Det var feil nummer en Feil nummer to er at når dommeren først sjekker så er det ikke på de bildene vi ser noe som tilsier at dette er straffe. Jeg har ikke hørt en "ekspert" eller en eneste som har sett reprisen være enig med at dette er en klar straffe eller en mulig straffe.

Igjen må jeg innrømme at jeg var litt naiv som trodde at VAR kunne gjøre norske dommere bedre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Jeg er for skikkelig VAR, men billig VAR er jeg tvilsom til.

Lasaron

Jeg forventet før kampen å se at vi lignet mye mer på hvordan vi var i vårsesongen. Kampen stod til forventningene. Det var mye mer kraft og intensitet enn i de to foregående kampene.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: esp123 on September 24, 2023, 21:40:42 PMJeg er for skikkelig VAR, men billig VAR er jeg tvilsom til.

Ja men det hjelper jo ikke uansett hvilke hjelpemidler en har når dommerne er så fryktelig dårlige

En helt annen ting.
Er det bare meg eller er det tåpelig av store stå gjengen og synge i det uendelige og flere ganger i løpet av kampen på en spiller sang for en spiller som ikke spiller og ei heller er på benken?
Er det pga at Ruben sangen er så gøy at en må synge på den.
Er det ikke bedre å synge sanger for de som faktisk er utpå banen og gir alt?
Og denne roperten midt under sanger er det så dårlig stelt?

Sånn det var dagens sur gammel mann oppstøt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

At gøye sanger overprioriteres forteller jo litt om hvor fokuset er.
Tren på langskudd

pidre

Quote from: Nixon on September 24, 2023, 21:06:13 PMHerlig seier! Men merkelig VAR-straffe når dommeren så tydelig viser at han har sett og avgjort situasjonen. Dommer på kontoret med markeringsbehov?

Rohit Saggi
Saludar a los monos!

Christian

Akkurat i dag synes eg det var greit. Eg tar alt av sanger som kan ta oppmerksomhet vekk fra de der helvetes trommene. Styggedom!

Erlend

"Tidligere toppdommer Svein-Erik Edvartsen mente at situasjonen ikke burde blitt sjekket av VAR, og at Tromsø dermed ikke burde fått straffespark.

- Dette er jo ikke VAR-mat, var den klare beskjeden Edvartsen leverte på X, tidligere kjent som Twitter.

Edvartsen fortsetter:

- VAR må aldri gripe inn hvis ikke «clear and obvious»."

https://www.dagbladet.no/sport/klar-beskjed-aldri/80244631

Edvartsen er i hvert fall enig med oss i hvor håpløst det var.


Dickens

Quote from: Corran on September 24, 2023, 21:44:59 PM
Quote from: esp123 on September 24, 2023, 21:40:42 PMJeg er for skikkelig VAR, men billig VAR er jeg tvilsom til.

En helt annen ting.
Er det bare meg eller er det tåpelig av store stå gjengen og synge i det uendelige og flere ganger i løpet av kampen på en spiller sang for en spiller som ikke spiller og ei heller er på benken?
Er det pga at Ruben sangen er så gøy at en må synge på den.
Er det ikke bedre å synge sanger for de som faktisk er utpå banen og gir alt?
Og denne roperten midt under sanger er det så dårlig stelt?

Sånn det var dagens sur gammel mann oppstøt

Veldig enig! Men jeg tror at dette bunner ut i et syltynt reportoar. Føler at det er samme 5-6 sangene som går igjen stort sett alle kampene.

Er helt utrolig at spillere som Felix, Finne Palle, Sery Larsen og Dyngeland ikke har sanger.

Men så gaules det om en sykkelhjelm flere ganger underveis i kampen til en spiller som er ferdig for sesongen. Eller en kar fra Kleppestø som sliter benk i 80 minutter.

Vi var/er en gammel gjeng med travere som har gått på Stadion i 30-40 år og som har sanger som disse som referanser bl.a:

"Gullet ska hem"
"Tjukk og feit og full"
"Obos-sangen" ++

Vi spilte inn et forslag til Bataljonen sin "sanggruppe" for noen år siden om at vi kunne være med og bidra skikkelig for å løfte sangreportoaret, men ble møtt med en kald skulder, da de ville "kjøre sin egen greie".

Det resulterte i ropert og "hoppesang" med blinkende mobiler.

Vet ikke om jeg skal le eller grine.

Billy Elliott

Quote from: Finfin respons on September 24, 2023, 19:26:43 PMHan har hendene inntil kroppen, blir truffet hardt  i brystkassa fra 0,8 meter. Ingen straffbar hands.
You cannot see attachments on this board.

Har det noe å si da? Jeg trodde at regelen nå var at alle mål der ballen har vært i hånden på en angripende spiller i forkant skal annulleres uansett?

Ellers er VAR-straffen ganske utrolig. For det første at det hele i tatt blir VAR på den, så at dommeren kun vises en reprisevinkel på skjermen (hvor det kanskje ser ut som at det muligens kunne være straffe), samtidig som flere andre reprisevinkler (som tydelig viser at dette ikke er noe som helst) ikke blir vist til dommeren.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Christian

Quote from: Billy Elliott on September 25, 2023, 08:17:45 AMHar det noe å si da? Jeg trodde at regelen nå var at alle mål der ballen har vært i hånden på en angripende spiller i forkant skal annulleres uansett?

Det blir vel aldri dømt hands så lenge armene er helt inntil kroppen. Du har jo ingen fordel av det på noe som helst vis. PL kjørte vel en helt sinnsyk linje der en sesong, men tror ingen driver med det nå lengre.

krakra

Quote from: Billy Elliott on September 25, 2023, 08:17:45 AM
Quote from: Finfin respons on September 24, 2023, 19:26:43 PMHan har hendene inntil kroppen, blir truffet hardt  i brystkassa fra 0,8 meter. Ingen straffbar hands.
You cannot see attachments on this board.

Har det noe å si da? Jeg trodde at regelen nå var at alle mål der ballen har vært i hånden på en angripende spiller i forkant skal annulleres uansett?

Ellers er VAR-straffen ganske utrolig. For det første at det hele i tatt blir VAR på den, så at dommeren kun vises en reprisevinkel på skjermen (hvor det kanskje ser ut som at det muligens kunne være straffe), samtidig som flere andre reprisevinkler (som tydelig viser at dette ikke er noe som helst) ikke blir vist til dommeren.
Det skal skje umiddelbart etter. Det var ikke tilfellet her. Ballen var vel via en forsvarsspiller før den gikk til Finne, og den var ikke ferdigscoret da heller.

Corran

Det var VAR sjekk på mål nummer to også siden noen tidligere nevnte det ikke var det
Og det er aldri hands.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Leffen

Quote from: Dickens on September 24, 2023, 21:59:37 PM
Quote from: Corran on September 24, 2023, 21:44:59 PM
Quote from: esp123 on September 24, 2023, 21:40:42 PMJeg er for skikkelig VAR, men billig VAR er jeg tvilsom til.

En helt annen ting.
Er det bare meg eller er det tåpelig av store stå gjengen og synge i det uendelige og flere ganger i løpet av kampen på en spiller sang for en spiller som ikke spiller og ei heller er på benken?
Er det pga at Ruben sangen er så gøy at en må synge på den.
Er det ikke bedre å synge sanger for de som faktisk er utpå banen og gir alt?
Og denne roperten midt under sanger er det så dårlig stelt?

Sånn det var dagens sur gammel mann oppstøt



Er helt utrolig at spillere som Felix, Finne Palle, Sery Larsen og Dyngeland ikke har sanger.



Om du faktisk skriver en god sang er det masse kanaler du kan nå ut gjennom, så det er vel ikke et veldig sterkt argument. At du ikke har fått med deg at Finne har en sang tyder kanskje på at du ikke har fulgt med så godt heller.

krakra

I følge FotMob "tapte" vi i xG med 0,6-2,4 i går. Vi hadde to store sjanser, TIL tre. Litt motsatt av Stabæk-kampen der mange satt med et dårlig inntrykk, men statistikken pekte på en god kamp.

Erlend

Njaaaa, går man gjennom tallene så ser man at de får 1,7 i xG fra èn enkelt situasjon på slutten hvor det er klabb og babb i feltet og det resulterer i den billige straffen de får, så det er først og fremst et godt eksempel på at selv om det er et nyttig verktøy i kampanalyse så bør det taes med en klype salt av og til

Christian

Quote from: Erlend on September 25, 2023, 10:58:58 AMNjaaaa, går man gjennom tallene så ser man at de får 1,7 i xG fra èn enkelt situasjon på slutten hvor det er klabb og babb i feltet og det resulterer i den billige straffen de får, så det er først og fremst et godt eksempel på at selv om det er et nyttig verktøy i kampanalyse så bør det taes med en klype salt av og til
Hehe. Gøy at det som for alle praktiske formaål er én situasjon skal kunne resultere i tett på to scoringer. Systemet har åpenbart sine begrensninger, ja.

krakra

September 25, 2023, 11:20:07 AM #75 Last Edit: September 25, 2023, 11:24:06 AM by krakra
TILs tall ble blåst opp ja, men det viser at vi skapte ganske lite selv. Den ene scoringen var en gavepakke fra TIL og den andre var en avslutning Børsting treffer 2/10 ganger. Utover det skapte vi vel ingenting?

Det har vært sånn i september. Vi skaper lite, og vinner på et godt forsvar og høy effektivitet.

esp123

Quote from: krakra on September 25, 2023, 10:38:01 AMI følge FotMob "tapte" vi i xG med 0,6-2,4 i går. Vi hadde to store sjanser, TIL tre. Litt motsatt av Stabæk-kampen der mange satt med et dårlig inntrykk, men statistikken pekte på en god kamp.
Det er noe feil med beregningen her. TIL hadde en xG på litt under 1 før straffesituasjonen, men får da xG både for den store sjansen (med fire avslutninger) og xG for straffen. Selv om de er fra samme situasjon.

Christian

Quote from: krakra on September 25, 2023, 11:20:07 AMTILs tall ble blåst opp ja, men det viser at vi skapte ganske lite selv. Den ene scoringen var en gavepakke fra TIL og den andre var en avslutning Børsting treffer 2/10 ganger. Utover det skapte vi vel ingenting?

Det har vært sånn i september. Vi skaper lite, og vinner på et godt forsvar og høy effektivitet.
To skudd på mål og to mål er jo grei uttelling, ja. Noe mer skapte vi, men ikkje mykje. Kartum hadde både skuddet som stusset tverrligger og tuppen fra kort hold. Så ble det nesten veldig farlig via kombinasjonsspill og rundt på kant et par ganger.

fortune

Hvordan er egentlig vår xG totalt denne sesongen, kontra de nærmeste konkurrentene? Har skjønt at Tromsø har overprestert sammenlignet med sin xG, men hva med resten?
First is first, second is nothing

krakra

Vi har en xG på 39,4 og har scoret 39 mål. Så har vi vi en X-baklengs på 29 og har sluppet inn 25.

Så vi har vært spot on på utnyttelsen. Vi sløste vel en del i starten av sesongen, mens vi har vært mer effektive i de siste kampene.

Erlend

Quote from: fortune on September 25, 2023, 11:54:36 AMHvordan er egentlig vår xG totalt denne sesongen, kontra de nærmeste konkurrentene? Har skjønt at Tromsø har overprestert sammenlignet med sin xG, men hva med resten?
Topp 5 er B/G, Molde, Viking, LSK, Brann.  TIL nr 10.  

Skal vi leke litt med tall og se pÃ¥ f eks mÃ¥l/xG, sÃ¥ kommer glimt best ut med 1,19.  Antar det er mye hjulpet av en Pellegrino som scorer fra alle vinkler og avstander.  Viking og TIL har 1,15 som ogsÃ¥ er svært godt betalt mens Brann, LSK og Molde alle ligger pÃ¥ rundt 1 blank.

Desidert verst i klassen (egentlig ikke relevant for noe, men bare for å ha en slags referanse) er Aafk med 0,67


fortune

Quote from: Erlend on September 25, 2023, 12:11:08 PM
Quote from: fortune on September 25, 2023, 11:54:36 AMHvordan er egentlig vår xG totalt denne sesongen, kontra de nærmeste konkurrentene? Har skjønt at Tromsø har overprestert sammenlignet med sin xG, men hva med resten?
Topp 5 er B/G, Molde, Viking, LSK, Brann.  TIL nr 10. 

Skal vi leke litt med tall og se pÃ¥ f eks mÃ¥l/xG, sÃ¥ kommer glimt best ut med 1,19.  Antar det er mye hjulpet av en Pellegrino som scorer fra alle vinkler og avstander.  Viking og TIL har 1,15 som ogsÃ¥ er svært godt betalt mens Brann, LSK og Molde alle ligger pÃ¥ rundt 1 blank.

Desidert verst i klassen (egentlig ikke relevant for noe, men bare for å ha en slags referanse) er Aafk med 0,67



Det viktigste for å oppnå høy xG er vel å:
a) Ha best mulig avsluttere
b) Sørge for at en høy andel av avslutningsmulighetene havner hos de beste avslutterne

Brann har bare én skikkelig god avslutter, men sørger til gjengjeld for at han avslutter mest i eliteserien. En del andre klubber har 2-3 gode avsluttere i sine frontledd, i tillegg til at man kanskje har en indreløper som er hvass foran mål.
First is first, second is nothing

esp123

Bård Finne har scoret 14 mål på 13,66 xG. Så han er vel i så henseende en helt gjennomsnittlig avslutter. Post-skudd xG er på 12,9, det tar hensyn til kvaliteten på avslutningen og ikke bare avslutningsposisjonen.

SÃ¥ tror jeg hovedgrunnen til at tallene er slik er at BÃ¥rd Finne ofte, ihvertfall tidligere i sesongen, tar skudd fra elendige posisjoner. Han er den som skyter mest i Eliteserien.

Dickens

Quote from: Leffen on September 25, 2023, 10:23:42 AM
Quote from: Dickens on September 24, 2023, 21:59:37 PM
Quote from: Corran on September 24, 2023, 21:44:59 PM
Quote from: esp123 on September 24, 2023, 21:40:42 PMJeg er for skikkelig VAR, men billig VAR er jeg tvilsom til.

En helt annen ting.
Er det bare meg eller er det tåpelig av store stå gjengen og synge i det uendelige og flere ganger i løpet av kampen på en spiller sang for en spiller som ikke spiller og ei heller er på benken?
Er det pga at Ruben sangen er så gøy at en må synge på den.
Er det ikke bedre å synge sanger for de som faktisk er utpå banen og gir alt?
Og denne roperten midt under sanger er det så dårlig stelt?

Sånn det var dagens sur gammel mann oppstøt



Er helt utrolig at spillere som Felix, Finne Palle, Sery Larsen og Dyngeland ikke har sanger.



Om du faktisk skriver en god sang er det masse kanaler du kan nå ut gjennom, så det er vel ikke et veldig sterkt argument. At du ikke har fått med deg at Finne har en sang tyder kanskje på at du ikke har fulgt med så godt heller.

Mener du på ramme alvor at det er en bra sang? Er det det nivået vi skal legge oss på? En så stor og lokal klubbprofil fortjener noe som ikke er laget i en kjedelig tysktime på videregående.

Supertzar

Quote from: Erlend on September 24, 2023, 21:52:39 PM"Tidligere toppdommer Svein-Erik Edvartsen mente at situasjonen ikke burde blitt sjekket av VAR, og at Tromsø dermed ikke burde fått straffespark.

- Dette er jo ikke VAR-mat, var den klare beskjeden Edvartsen leverte på X, tidligere kjent som Twitter.

Edvartsen fortsetter:

- VAR må aldri gripe inn hvis ikke «clear and obvious»."

https://www.dagbladet.no/sport/klar-beskjed-aldri/80244631

Edvartsen er i hvert fall enig med oss i hvor håpløst det var.



Leste nettopp Tromsø-supporter omtale det som "nedsparking" 😅

Leffen

September 25, 2023, 17:53:48 PM #85 Last Edit: September 25, 2023, 17:55:22 PM by Leffen
Quote from: Dickens on September 25, 2023, 13:48:03 PM
Quote from: Leffen on September 25, 2023, 10:23:42 AM
Quote from: Dickens on September 24, 2023, 21:59:37 PM
Quote from: Corran on September 24, 2023, 21:44:59 PM
Quote from: esp123 on September 24, 2023, 21:40:42 PMJeg er for skikkelig VAR, men billig VAR er jeg tvilsom til.

En helt annen ting.
Er det bare meg eller er det tåpelig av store stå gjengen og synge i det uendelige og flere ganger i løpet av kampen på en spiller sang for en spiller som ikke spiller og ei heller er på benken?
Er det pga at Ruben sangen er så gøy at en må synge på den.
Er det ikke bedre å synge sanger for de som faktisk er utpå banen og gir alt?
Og denne roperten midt under sanger er det så dårlig stelt?

Sånn det var dagens sur gammel mann oppstøt



Er helt utrolig at spillere som Felix, Finne Palle, Sery Larsen og Dyngeland ikke har sanger.



Om du faktisk skriver en god sang er det masse kanaler du kan nå ut gjennom, så det er vel ikke et veldig sterkt argument. At du ikke har fått med deg at Finne har en sang tyder kanskje på at du ikke har fulgt med så godt heller.

Mener du på ramme alvor at det er en bra sang? Er det det nivået vi skal legge oss på? En så stor og lokal klubbprofil fortjener noe som ikke er laget i en kjedelig tysktime på videregående.

Jeg liker den godt ja. Høyt tempo, gøy 90-tallsmelodi. Mye bedre enn de 982 forslagene i Ballspark-gruppen. Du får lage en bedre da, som sagt nok av kanaler å spre de i. Er sangen fengende nok blir den plukket opp uansett.

Corran

Quote from: Leffen on September 25, 2023, 17:53:48 PM
Quote from: Dickens on September 25, 2023, 13:48:03 PM
Quote from: Leffen on September 25, 2023, 10:23:42 AM
Quote from: Dickens on September 24, 2023, 21:59:37 PM
Quote from: Corran on September 24, 2023, 21:44:59 PM
Quote from: esp123 on September 24, 2023, 21:40:42 PMJeg er for skikkelig VAR, men billig VAR er jeg tvilsom til.

En helt annen ting.
Er det bare meg eller er det tåpelig av store stå gjengen og synge i det uendelige og flere ganger i løpet av kampen på en spiller sang for en spiller som ikke spiller og ei heller er på benken?
Er det pga at Ruben sangen er så gøy at en må synge på den.
Er det ikke bedre å synge sanger for de som faktisk er utpå banen og gir alt?
Og denne roperten midt under sanger er det så dårlig stelt?

Sånn det var dagens sur gammel mann oppstøt



Er helt utrolig at spillere som Felix, Finne Palle, Sery Larsen og Dyngeland ikke har sanger.



Om du faktisk skriver en god sang er det masse kanaler du kan nå ut gjennom, så det er vel ikke et veldig sterkt argument. At du ikke har fått med deg at Finne har en sang tyder kanskje på at du ikke har fulgt med så godt heller.

Mener du på ramme alvor at det er en bra sang? Er det det nivået vi skal legge oss på? En så stor og lokal klubbprofil fortjener noe som ikke er laget i en kjedelig tysktime på videregående.

Jeg liker den godt ja. Høyt tempo, gøy 90-tallsmelodi. Mye bedre enn de 982 forslagene i Ballspark-gruppen. Du får lage en bedre da, som sagt nok av kanaler å spre de i. Er sangen fengende nok blir den plukket opp uansett.

Er det Finne sangen du liker godt?
Eg har ikke skjønt hvilken sang den skal basere seg på enda.
Og når de aldri klarer å synge den med litt trøkk så er det en møkk dårlig supporter sang
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Var det noko i det Ruben Y. Jensen vart intervjua om etter kampen, at det var mykje brÃ¥k utanfor hotellet til Tromsø natt til søndag, og det kanskje hadde vore dÃ¥rleg med søvn?  Bevisst brÃ¥k eller bare vanleg laurdagskveldsbrÃ¥k pÃ¥ byn?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Go Up