• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Tromsø, Søndag 24.09.23 kl. 19:15

Started by Kagain, September 18, 2023, 21:50:56 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Nok en søndagskamp i vente. Brann burde få hvilt litt da, men la oss håpe at de ikke har hatt en god treningshverdag. Det er vel sannsynlig at Castro er ute, og da er spørsmålet hvem som skal inn på venstrevingen. Det ser ut som Horneland foretrekker høyrebente venstrevinger, så da er det kanskje duket for at Børst'n havner på venstrevingen og Mathisen på høyre.

Utover det vil jeg tro at det er minimalt med spillere som blir byttet ut, da det ikke er noen skadde som er helt på vei inn såvidt jeg forstår. Tipper også at Thore P. får fortsette på høyreback.

Corran

Quote from: Kagain on September 18, 2023, 21:50:56 PMNok en søndagskamp i vente. Brann burde få hvilt litt da, men la oss håpe at de ikke har hatt en god treningshverdag. Det er vel sannsynlig at Castro er ute, og da er spørsmålet hvem som skal inn på venstrevingen. Det ser ut som Horneland foretrekker høyrebente venstrevinger, så da er det kanskje duket for at Børst'n havner på venstrevingen og Mathisen på høyre.

Utover det vil jeg tro at det er minimalt med spillere som blir byttet ut, da det ikke er noen skadde som er helt på vei inn såvidt jeg forstår. Tipper også at Thore P. får fortsette på høyreback.
En mulighet er jo ThoreP på venstreback og Soltvedt som kant
Crone er en bedre høyreback enn Thore og Thore er en vel så god venstreback som Soltvedt.
Men det blir jo en helt annen type venstre side enn det som vi startet sesongen med.

Kan jo være de fortsetter med Mathisen på venstre kant.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Alt presset er på Tromsø. Det er de som er med i gullkampen. De er favoritter.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Corran on September 18, 2023, 22:15:20 PMEn mulighet er jo ThoreP på venstreback og Soltvedt som kant
Crone er en bedre høyreback enn Thore og Thore er en vel så god venstreback som Soltvedt.
Men det blir jo en helt annen type venstre side enn det som vi startet sesongen med.

Kan jo være de fortsetter med Mathisen på venstre kant.



Ja, jeg er enig med deg i at Thore P. har etter en humpete start ikke gjort seg vekk på venstrebacken. Det kunne bli interessant med litt innoverlapp på venstresiden, altså at Thore P. drog litt inn mot midten og la ut til Soltvedt som så kunne ta ballen frem og legge inn, men jeg er ikke sikker på om Horneland kommer til å gjøre noe slikt.

Jeg ser også hvordan det kan være sannsynlig at Mathisen får venstrekanten da det betyr minst mulig forandringer på taktikken til Horneland (og derfor forhåpentligvis forbedrer rolleforståelsen). Jeg begynner å bli gammel, slik at husken min ikke er så god som den var, men jeg mente at Horneland har tidligere brukt Børst'n på venstrevingen også? Om det stemmer så er jo spørsmålet hvordan han eventuelt prioriterer.

- Børst'n har god form på høyrevingen nå, og å dytte han over på venstre kan kanskje derfor være problematisk.

- Børst'n har tidligere spilt venstreving og har en bedre rolleforståelse der (med henblikk på Brann sin taktikk) enn Mathisen.

- Mathisen har så langt vist seg best på høyrevingen, men om Horneland ser for seg et lengre skadefravær for Castro kan det hende at han forsøker å spille inn Mathisen i den rollen. Spesielt siden Sande også har mest å bestille på høyresiden, og Mathisen var i utgangspunktet kjøpt inn da Brann ikke fikk Sande i fjor vinter.

Jeg er usikker på om Horneland er villig til å vurdere en venstrebent kar på venstrevingen. I så fall har han Kniklas (er vel fremdeles skadd), Soltvedt, Kartum og Simba han kan velge mellom.

Corran

September 19, 2023, 09:00:30 AM #4 Last Edit: September 19, 2023, 09:02:27 AM by Corran
Børsting har jo gjerne blitt dyttet over på venstre når Mathisen eller andre kommer inn som er best på høyre.
Børsting er såpass rutinert og allsidig at han kan gjøre en ok jobb flere steder.
Så det kan godt være det blir løsningen.
Men nå lot de jo Mathisen spille hele kampen (fra han kom inn etter 20 minutter) på venstre sist så kan fort være han starter der

Edit: Personlig ville jeg kjørt inn Børsting som indreløper og tatt ut Kartum da Børsting har vist seg bedre der i det siste.
Så kan en kjøre inn Mathisen på høyre og Soltvedt opp på kant. Evt Simba på ene kanten og Mathisen på den andre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Frem til Castro ble frisk sÃ¥ var det vel Børst pÃ¥ venstre og Blom til høyre?  Mathisen har noen likhetstrekk med Blomberg, sÃ¥ en sÃ¥nn konstellasjon vil jo ligne mye pÃ¥ det vi spilte med i vÃ¥r

esp123

Vi er faktisk ganske solide favoritter på oddsen. Så her er det bare å sette penger på Tromsø!

Superjack

September 19, 2023, 14:30:59 PM #7 Last Edit: September 19, 2023, 14:34:23 PM by Superjack
Mitt tips til Tromsø kampen er en angrepsrekke slik:

Børst - Heggebø - Finne

Ellers enig med Corran i å ville se Børst inn som indreløper fra start mot Tromsø.

Men tror resten av laget gir seg selv med 99,5% sannsynlighet, med mindre det kommer skader inn i bildet.
   

     FHM - SHN - Kartum
Soltvedt - Japhet - Palle - Pedersen
                      Dyngeland
Brannsupporter.

Hickok

Quote from: Superjack on September 19, 2023, 14:30:59 PMMitt tips til Tromsø kampen er en angrepsrekke slik:

Børst - Heggebø - Finne

Ellers enig med Corran i å ville se Børst inn som indreløper fra start mot Tromsø.

Men tror resten av laget gir seg selv med 99,5% sannsynlighet, med mindre det kommer skader inn i bildet.
   

     FHM - SHN - Kartum
Soltvedt - Japhet - Palle - Pedersen
                      Dyngeland

Jeg så Brann 2 kampen i går, og på bakgrunn av den så blir jeg SVÆRT overrasket om Heggebø starter. Han var omtrent usynlig der og virket langt unna form. Blir nok neppe store forskjellen fra sist med unntak av Castro som er ute. Jeg tipper Ulriken erstatter han.

pidre

Synes framleis at TIL har fått godt betalt i år. Dei er veldig høge og mørke deroppe no.

 
Saludar a los monos!

Dickens

Dette blir en slitekamp og stinker U lang vei. Etter å ha sett Brann2 sine to siste kamper (og A-laget) denne sesongen, så er det bare å drite i Heggebø og Simba i år. De er så langt fra gode nok p.t. at det er skremmende.

Moffy

Horneland er opptatt av kontinuitet og relasjoner og vil nok bytte minst mulig på laget fra forrige kamp.
Jeg tror vi stiller med samme mannskap og at Mathisen erstatter Castro.
Jeg hÃ¥per Mathisen fÃ¥r spille høyrekant og Børsting venstre. Børsting er bedre defensivt og kan  hjelpe Soltvedt. Mathisen er best pÃ¥ høyresiden og Thore P klarer seg bra defensivt.
Da blir laget slik:
Dyngeland
Pedersen - Pallesen - Larsen - Soltvedt
Kartum - Nilsen - Myhre
Mathisen - Finne - Børsting

Jeg har troen!!

Lasaron

Da er det kampdag. Jeg forventer å se fremgang i kraft og intensitet. At vi ligner betydelig mer på vårutgaven enn vi har gjort i de to siste kampene.
Tren på langskudd

Gulløl

Laget og posisjoner blir nok mest sannsynlig som Moffy satte opp over her. Er også helt enig i vurderingene.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Quote from: Moffy on September 23, 2023, 05:37:57 AMHorneland er opptatt av kontinuitet og relasjoner og vil nok bytte minst mulig på laget fra forrige kamp.
Jeg tror vi stiller med samme mannskap og at Mathisen erstatter Castro.
Jeg hÃ¥per Mathisen fÃ¥r spille høyrekant og Børsting venstre. Børsting er bedre defensivt og kan  hjelpe Soltvedt. Mathisen er best pÃ¥ høyresiden og Thore P klarer seg bra defensivt.
Da blir laget slik:
Dyngeland
Pedersen - Pallesen - Larsen - Soltvedt
Kartum - Nilsen - Myhre
Mathisen - Finne - Børsting

Jeg har troen!!

Defensivt gir nok dette best struktur, men neppe det helt store angrepsspillet. Som vanlig ville jeg antatt at angrepsspiller rettes bort fra Børsting, men da blir plutselig Thore angrepsbacken vår, noe som er Soltvedts sterkeste kort.

Jeg ville heller vært modig og kjørt Mathiesen/Soltvedt til venstre.
First is first, second is nothing

Corran

Mathisen kom jo inn på venstre sist så om de var litt fornøyd med spillet hans der så starter han nok der.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on September 24, 2023, 08:43:34 AMDa er det kampdag. Jeg forventer å se fremgang i kraft og intensitet. At vi ligner betydelig mer på vårutgaven enn vi har gjort i de to siste kampene.

Det blir nok vanskelig uten Kristiansen. Vi har ikke fått til eget spill en eneste gang i år når han ikke har vært med.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Tromsø kjørte en aldri så liten formiddagsøkt ute på Nordnesbanen i finværet.

Nixon

Lagoppstilling:

1 Mathias Dyngeland
23 Thore Pedersen
3 Fredrik Pallesen Knudsen
6 Japhet Sery Larsen
17 Joachim Soltvedt
8 Felix Horn Myhre
19 Sivert Heltne Nilsen
18 Sander Kartum
14 Ulrik Mathisen
11 BÃ¥rd Finne
10 Frederik Børsting
 
Benken:
12 Eirik Holmen Johansen
13 Svenn Crone
20 Aune Heggebø
22 Moonga Simba
32 Jesper Eikrem
33 Marius Trengereid
40 Eivind Helland
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Jaggu ser det ut som Mathisen havner på venstrevingen. Kan det hende at han har fått beskjed om å løpe litt lenger ned mot venstrebacken enn det som er vanlig for høyrevingene til Brann for å på den måten hjelpe Soltvedt litt med tanke på aksjonsradius? Børst'n har gjort det greit på høyrevingen, så den er fair nok.

Lasaron

Tren på langskudd

Erlend

Molde snubler altså i Drammen og spiller uavgjort, da vil en seier i kveld føre oss opp på 4.-plass

Pete05

Kartum og Felix bytter side i dag... Spennende å se hvordan det slår ut.

Kagain

Jeg ser at jeg sa feil. Børst'n ble satt over på venstre (som jeg hadde ønsket) og Mathisen får fise rundt på høyre. Jeg tror dette er en bedre match med tanke på ferdigheter. Det med å bytte side på Kartum blir interessant.

SeLyren

Forstår ikke hvorfor de som produserer sendingene (tv2?) plasserer mikrofonene ved bortesupporterene. Blir jo bare rot av den lyden vi hører...

Finfin respons

Kanskje.

Dickens

Det "fenomenet" med å bruke lommelykten på mobilen på tribunene må faen kuttes ut. Det er ikke en jævla Coldplay-konsert folk er på!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Dickens

Utrolig urytmisk. Ikke til å kjenne igjen fra tidligere i sesongen.

Finfin respons

Kanskje.

esp123

Quote from: Dickens on September 24, 2023, 18:48:10 PMUtrolig urytmisk. Ikke til å kjenne igjen fra tidligere i sesongen.
Banen er i en helt annen forfatning.

Spelaren

September 24, 2023, 18:59:29 PM #32 Last Edit: September 24, 2023, 19:04:18 PM by Spelaren
Børsting altså, perfekt avslutning! Hååårfint plassert både når assisten kommer og med foten - begynner virkelig å få sansen for denne dansken her!

Og Finne! ISKALDT.
GÃ¥ av.

esp123

Tromsø sliter med den tunge gressmatten. Veldig mye enkle feil.

Erlend

Rotete og nervøs Ã¥pning, men fra ca 10 minutter har vi etter hvert god kontroll.  Ikke noe finspill Ã¥ snakke om, men det høye gjenvinningsspillet er pÃ¥ nivÃ¥et fra i vÃ¥r og vel sÃ¥ det (eventuelt bare ser det veldig bra ut siden TIL spiller pÃ¥ seg dÃ¥rlig selvtillit og begynner Ã¥ stresse, men whatever) og det gir ogsÃ¥ 2 mÃ¥l.  Deilige scoringer som oppsummerer litt hva vi prøver pÃ¥!

Lasaron

Quote from: Dickens on September 24, 2023, 18:38:58 PMDet "fenomenet" med å bruke lommelykten på mobilen på tribunene må faen kuttes ut. Det er ikke en jævla Coldplay-konsert folk er på!

Ord!
Tren på langskudd

Kagain

Jeg må si at jeg liker hvordan Mathisen er fremme og irriterer keeper, stresser han til å spille ut fortere enn det han kanskje skulle ha lyst til. Kartum ser ut til å spille bredere som venstre indreløper. Dommeren er ganske hissig på grøten i dag når det gjelder gule kort. Nesten rart egentlig at ikke SHN har fått seg et par slike. Pallesen Knudsen god, Sery Larsen litt mer usynlig i dag. Men ikke direkte dårlige usynlig, det har liksom bare ikke vært behov for inngripninger fra den kanten.

Billy Elliott

Var det ikke hands på Mathisen før 2-0? Så sånn ut live.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Vil tru keeper til Tromsø vil slå meir langt i 2. omg
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Erlend

Quote from: Billy Elliott on September 24, 2023, 19:08:53 PMVar det ikke hands på Mathisen før 2-0? Så sånn ut live.

For meg ser det sÃ¥nn ut etter Ã¥ ha sett et par repriser ogsÃ¥, men ikke noe fokus pÃ¥ det fra produksjonen i TV2, sÃ¥ jeg vet ikke helt hva man skal tenke om det.  Kom ikke opp noe VAR-sjekk pÃ¥ skjermen i etterkant av mÃ¥let heller

esp123

Quote from: osoerli on September 24, 2023, 19:14:59 PMVil tru keeper til Tromsø vil slå meir langt i 2. omg
Han pleier å ligge på 70-80 prosent pasningsikkerhet. Nå ligger han nede på 50-tallet.

Finfin respons

Han har hendene inntil kroppen, blir truffet hardt  i brystkassa fra 0,8 meter. Ingen straffbar hands.
You cannot see attachments on this board.
Kanskje.

Dickens

Helt sinnsykt at Sønnen ikke har fått gult. Burde jo hatt tre.

Churchill

...we shall never surrender.

Churchill

De som stiller spørsmål ved Børsting sine kvaliteter, bør se dagens kamp. I reprise.
...we shall never surrender.

Larsendos

Vi vinner med lavere gjennomsnittsalder enn Tromsø. Uten Heggebø og Blomberg fra start. Ikke fortell Krakra.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

esp123

Kan ærlig talt ikke bruke den vinkelen der til å dømme straffe. Umulig å si om det er kontakt.

Det er en VAR-skandale.

Churchill

Det var aldri straffe! Grei kontroll i 90 minutter. Så klarer faktisk dommeren å lage spenning på overtid.
...we shall never surrender.

Erlend

Huff, det mÃ¥tte jo bli spennende etter en tre kvarters halvkjedelig transportetappe... hÃ¥pløst at VAR gÃ¥r inn og gir straffe der.  Finne selvfølgelig god, Børsting og Palle mÃ¥ ogsÃ¥ trekkes frem, som gjerne er naturlig nÃ¥r det blir sÃ¥ til de grader en krigekamp

Bronsen ska hem!!

Go Up