• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet vinteren 2023/2024

Started by Lasaron, September 03, 2023, 09:22:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

David

Det at landslagsuttakene var såpass forutsigbart mens han ennå var her, gjør at jeg ikke helt vet om jeg kjøper den forklaringen, og lurer på om de heller har fått kalde føtter.

Nixon

Det er fullt forståelig at det er et problem for Brann at man i flere uker i året risikerer å stå uten keeper på treningene. Og kanskje også treningskamper som blir lagt til landslagspausene.

Men man trenger kanskje ikke en fast fjerdemann for å dekke opp disse ukene. Kan det være en mulighet å kjøpe fri lokale målvakter i fra 2. og 3. divisjon som kan stille på treningene? Det må jo gagne både målvakten og den lokale klubben å få en ekstra god treningshverdag i noen dager.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Quote from: Huff on March 15, 2024, 14:13:30 PM
Quote from: krakra on March 15, 2024, 14:07:53 PMDa kan Pamer slappe av. G17- og G19-landslagskeepere betyr at vi ikke tar medalje. 32-åring fra 2. divisjon betyr gull.

Tja, Pamer har jo vært negativ til Branns unge keepere, men klubben henter ikke nødvendigvis Holmen av samme årsak.

En annen tolkning ligger i nettopp ''landslagskeepere''. Jeg tolker saken dithen at Brann ikke henter Holmen fordi ungdommene er for dårlige, men fordi tre landslagskeepere medfører at Brann blir helt keeperløse på trening - store deler av sesongen. 

Merkelig sak. Hadde de glemt dette da de sende Holmen på dør?
Nei, men Holmen vil jo være tilgjengelig hvis Dyngeland skulle bli langtidsskadet, noe Pamer har vært veldig bekymret over i vinter. Hvis Brann har den samme bekymringen kan de jo nå bruke Holmen Johansen, som Pamer ikke har vært bekymret over tidligere.

Jeg skjønner ikke problemstillingen. Hvis Brann har tre keepere borte landslagsoppdrag, så kan de få kampen utsatt. De kan også holde igjen keepere fra landslagsoppdrag hvis de ikke vil utsette. Det gjorde det med Kniklas og Hjorteseth i EM. Skal man hente tilbake Holmen Johansen for å dekke et keeperbehov i en enkelt treningskamp?

Superjack

Er ikke poeng i å utsette en treningskamp i oppkjøringen til senere, når det er 2 uker til seriestart...

Om Holmen Johansen er så viktig i klubb og i gruppen, hvorfor ikke ansette han som keepertrener, men samtidig betale for spillerlisens for 2024?

Han virker jo å være en veldig skolert mann i keeperyrket.

Brannsupporter.

krakra

Man trenger ikke kjøpe fri en spiller, og signere kontrakt med ham, for å gjennomføre en treningskamp. Det må være keepere å få lånt til treningskampen. De kan også holde igjen en av juniorene.

haak

Blir sammenligna med Bent Leikvoll sine comeback.
De var faktisk ganske morsomme. Det er ikke denne.

fortune

Ekstremt merkelig sak, tipper Horneland har fått kalde føtter knyttet til ungdommene og trumfer gjennom Holmen Johansen. Ellers hadde der helt sikkert latt seg gjøre å låne lokale keepere fra Åsane, Sotra eller Lysekloster for å gjennomføre treninger og treningskamper.

Et tilfeldig valgt eksempel, som spiller i gule drakter og som oftest vinner serien, låner til stadighet flere spillere fra sitt lokale andredivisjonslag for å kunne gjennomføre sine treninger med god kvalitet. Da er det vanskelig å tro at ikke Brann kunne gjort det samme, med hele tre aktuelle lag å hente spillere fra.
First is first, second is nothing

Superjack

Quote from: krakra on March 15, 2024, 14:42:16 PMMan trenger ikke kjøpe fri en spiller, og signere kontrakt med ham, for å gjennomføre en treningskamp. Det må være keepere å få lånt til treningskampen. De kan også holde igjen en av juniorene.

Dette har ikke bare med en treningskamp å gjøre.

Det betyr at potensielt vil Brann ikke kunne trene med en keeper i noen noen av landslagspausene.


Brannsupporter.

Superjack

Quote from: haak on March 15, 2024, 15:13:26 PMBlir sammenligna med Bent Leikvoll sine comeback.
De var faktisk ganske morsomme. Det er ikke denne.

Jeg lo så jeg grein når leste denne fra Pamer...
Brannsupporter.

Lasaron

Dette med et mulig comeback for Holmen, til tross for at han har skrevet kontrakt med Eik:

Jeg er overrasket, samtidig som jeg ikke er overrasket. I den grad det går an.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Superjack on March 15, 2024, 15:47:00 PM
Quote from: krakra on March 15, 2024, 14:42:16 PMMan trenger ikke kjøpe fri en spiller, og signere kontrakt med ham, for å gjennomføre en treningskamp. Det må være keepere å få lånt til treningskampen. De kan også holde igjen en av juniorene.

Dette har ikke bare med en treningskamp å gjøre.

Det betyr at potensielt vil Brann ikke kunne trene med en keeper i noen noen av landslagspausene.



Jeg er 100% sikker på at man kunne fått lånt et par keepere i disse situasjonene. Og igjen: Brann kan holde igjen spillere. Ofte har de jo hatt fri i flere dager i landslagspausene også.

Superjack

March 16, 2024, 03:54:28 AM #2611 Last Edit: March 16, 2024, 03:59:23 AM by Superjack
Hvordan kan du være 100% sikker på det?

Hvem klubber ønsker å låne bort keeperene sine i et par uker i slengen i løpet av sesongen? Og en annen ting,  hvilket nivå vil disse holde i treningshverdagen til Brann?
Om det bare lånes noen random keepere i breddeklubber i Bergen, er det optimalt?
Disse har vel fort jobber på dagtid også.

Jeg vet ikke hva Holmen selv ønsker, og jeg tviler på at noen i Brann ser på Holmen som en reell potensiell keeper for Brann. Men som en habil keeper, som kan gjøre en jobb på treningsfeltet kan han vel være verdifull? Gjentar meg selv her jeg, ansett han i et keeperteam, med en spillerlisens.
Brannsupporter.

Gulløl

March 16, 2024, 08:21:07 AM #2612 Last Edit: March 16, 2024, 08:48:49 AM by Gulløl
Tb.no bekrefter nå at klubben har godtatt et bud fra Brann på Eirik Holmen Johansen. Det skjedde kl.16.30 i går. Da er det nok bare formaliteter før han er bekreftet klar for Brann.

Jeg kan aldri tenke meg at Holmen Johansen annullerer kontrakten som klar førstekeeper i FK Eik Tønsberg for kun litt over en 9 måneders kontrakt i Brann ut året (på benken). Da er det nok noe mer Brann har fristet med og minst ut 2025 sesongen. Godt mulig det kan være en kombinasjon som reserve i år og utsikter/lovnader som keepertrener på et eller annet nivå i klubben utover det.

Første klipp fra tb.no artikkelen:
- Vi har godtatt et bud fra Brann på Eirik Holmen Johansen, bekrefter Eiks styreleder Pål Didriksen.
- Hvordan henger dette sammen?
- Eirik hadde en klausul i kontrakten om at han kunne gå hvis det kom en toppklubb på banen, men verken vi eller Eirik så for oss at Brann skulle komme på banen igjen, sier Eiks sportslige leder Roger Iversen.


Andre klipp fra tb.no artikkelen:
Overgangssummen skal være i flere hundretusenkronersklassen, uten at noen i Eik vil ut med det eksakte beløpet. Men summen skal være høyere enn det som sto i klausulen i kontrakten.

Link for dei som har tilgang til hele artikkelen:
https://www.tb.no/eik-nyheten-sjokkerer-har-godtatt-bud-fra-brann/s/5-76-2292828
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Brann fremstår som fullstendig amatører i denne saken og Pamer fikk rett i at det egentlig ikke var enighet om satsingen på ungdomskeeperne. Nå fikk trenerne viljen sin til slutt, blir spennende å se hva som skjer med øvrig satsing på unge spillere..
First is first, second is nothing

Gulløl

March 16, 2024, 08:54:16 AM #2614 Last Edit: March 16, 2024, 08:57:58 AM by Gulløl
Blir spennende å se hvordan Brann legger frem overgangsnyheten tilbake til klubben for Holmen Johansen. Og noen hundretusener unødvendige kroner ut av konto. Sportslig leder og hovedtrener var vel fullstendig klar over at alle tre keeperne kunne bli innkalt til landslagene samtidig nå i mars. Dei har vel ikke sovet så kraftig i timen at dei ikke hadde oversikt over det ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Her mener jeg styret bør sette ned foten. Dette er helt utrolig amatørmessig og rotete av sportslig ledelse. Sløsing.

Gulløl

March 16, 2024, 09:10:23 AM #2616 Last Edit: March 16, 2024, 09:15:45 AM by Gulløl
Quote from: esp123 on March 16, 2024, 09:00:27 AMHer mener jeg styret bør sette ned foten. Dette er helt utrolig amatørmessig og rotete av sportslig ledelse. Sløsing.
Tror nok styret og daglig leder har vært involvert i forkant her, at det har vært en drakamp innad i klubben. Jeg er temmelig sikker på at Horneland ville forlenge med Holmen Johansen, men er usikker på om han har brukt argumentet eller vært nok oppmerksom på at alle tre keeperne mest sannsynlig ville bli innkalt til landslagssamling samtidig. En eller flere har i hvert fall tabbet seg ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Enten det henger sammen sånn eller slik, dette er uansett dårlig håndverk.

Og så har vi dette med den latinske feilen på drakten.

Vel, intet tre vokser inn i himmelen. Det er slutt på den tiden der SK Brann gjør alt rett. Men om feilene ikke blir større enn dette, og ikke blir så mange, så er det vel til å leve med.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: fortune on March 16, 2024, 08:42:26 AMBrann fremstår som fullstendig amatører i denne saken og Pamer fikk rett i at det egentlig ikke var enighet om satsingen på ungdomskeeperne. Nå fikk trenerne viljen sin til slutt, blir spennende å se hva som skjer med øvrig satsing på unge spillere..

Selv en pessimist som meg hadde ikke sett denne muligheten. Jeg hadde sett for meg at de kunne hentet tilbake andre tidligere Brann-keepere (Øvretveit, Nissestad eller noe), men ikke EHJ. Mest fordi at de lot han gå for et par måneder siden da han signaliserte at han ikke var så sugen på benketilværelsen.

Kanskje dette er måten Brann liker å støtte breddefotballen på? De kunne fått Karadas gratis, men valgte å la være for så å kjøpe han et halvt år etterpå. De kunne beholdt EHJ, men lot han gå og ser nå ut til å betale for å få han tilbake.

Om problemet er at de er milig at de kan få tre keepere vekk på en landslagssamling en gang så hadde jeg heller foretrukket et lån av noen andre lokale keepere. Eventuelt et kjøp litt som da Bahus kom til Brann. Et naturlig oppfølgingsspørsmål for meg

"Hvordan skal Brann sikre utvikling for de to unge keeperne når de IKKE er på landslagssamling, men en del av en keeper-kvartet?"

Jeg vil jo anta at en av de unge da blir solgt, og kjøpt tilbake til Brann etter noen år. Slik kan Brann fortsette å støtte breddefotballen...

Gulløl

March 16, 2024, 09:25:02 AM #2619 Last Edit: March 16, 2024, 09:27:02 AM by Gulløl
Håper Brann kan være fullstendig åpen om hvordan dette henger sammen. Ikke skjule og dekke over. Har noen gjort en tabbe er det bare å si det som det er og bli ferdig med det. Bedre det enn at media og supporterne spekulerer og lager en lengre og større sak av det. Har noen tabbet seg ut er det nok tilgivelse å få, alle kan gjøre en feil. Dette er ikke akkurat en glipp i mangemillioneklassen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Miller

Jeg har 2. og 3. erfaring som keeper, stepper gjerne inn i landslagspausen!

Gjør jeg burde de garantert finne noen som tilfredstiller treningshverdagen... dette fremstår som meget useriøst  

Gulløl

March 16, 2024, 09:31:56 AM #2621 Last Edit: March 16, 2024, 09:51:15 AM by Gulløl
Er det flere landslagssamlinger med kamper i år der Brann kan få alle tre keepere borte samtidig eller er det kun denne ene ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Foreløpig ikke noe i media i Bergen om at FK Eik Tønsberg har akseptert  Brann sitt bud i går kl.16.30. Men siden både Tønsberg Blad og BA er Amedia aviser kommer nok BA med samme artikkel i løpet av dagen. Men med kanskje noe mer rundt saken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Det fremstår jo helt utrolig at man "plutselig" innser at man vil slite under landslagsoppholdene. Brann kan jo heller ikke være den første klubben i historien som innser dette.

Man ender altså opp med å betale penger for å hente tilbake en treningsspiller, for i kamp har ikke Holmen Johannesen vist noe som helst de siste årene som tilsier at han skal gå foran Børsheim når det kommer til spilletid.

fortune

Quote from: andreas1989 on March 16, 2024, 10:35:42 AMDet fremstår jo helt utrolig at man "plutselig" innser at man vil slite under landslagsoppholdene. Brann kan jo heller ikke være den første klubben i historien som innser dette.

Man ender altså opp med å betale penger for å hente tilbake en treningsspiller, for i kamp har ikke Holmen Johannesen vist noe som helst de siste årene som tilsier at han skal gå foran Børsheim når det kommer til spilletid.

Det fremstår helt utrolig ja, er vel derfor det er så få av oss som tror på det. Handler nok om kalde føtter knyttet til å måtte benytte ungdomskeeperne i kamp.
First is first, second is nothing

haak

Dette er jo direkte pinlig.
Han har vist i alle kampene han har spilt at han ikke holder nivået.
Da må vi isåfall bruke pengene på et annet prosjekt.
Trodde vi var ferdig med slikt tull.

ostraume

POL må nesten ta denne på sin kappe. Tabbe.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

opplett

Danskene forsvinner ut av Brann, og vi begynner å ligne på gamle Brann. Hmm.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

andreas1989

Det at Holmen Johansen ender opp med å signere for en 2 div klubb i utgangspunktet tilsier vel at nivået hans neppe er godt nok for Brann, men han kan sikkert være fin å ha på feltet. Men ja dette fremstår utrolig amatørmessig.

Pete05

Eller som noen luftet muligheten for litt tidligere i tråden, han blir en del av keeperteamet som trener med spillerlisens? Da kan de også ha funnet en fremtidig løsning på dette med en back-up som egentlig ikke er tiltenkt spilletid. Så kan det virke som de yngre kanskje har en lenger vei å gå rent prestasjonsmessig men synes uansett at Børsheim burde være 2 keeper.

krakra

Quote from: Superjack on March 16, 2024, 03:54:28 AMHvordan kan du være 100% sikker på det?

Hvem klubber ønsker å låne bort keeperene sine i et par uker i slengen i løpet av sesongen? Og en annen ting,  hvilket nivå vil disse holde i treningshverdagen til Brann?
Om det bare lånes noen random keepere i breddeklubber i Bergen, er det optimalt?
Disse har vel fort jobber på dagtid også.

Jeg vet ikke hva Holmen selv ønsker, og jeg tviler på at noen i Brann ser på Holmen som en reell potensiell keeper for Brann. Men som en habil keeper, som kan gjøre en jobb på treningsfeltet kan han vel være verdifull? Gjentar meg selv her jeg, ansett han i et keeperteam, med en spillerlisens.
Dette gjøres støtt og stadig. Vi snakker om en andredivisjonskeeper her. Vi kunne nok klart å få låne andrekeeperne til Sotra eller Åsane og disse korte periodene.

Forklaringen er ikke troverdig, men vi får se hva som skjer hvis Dyngeland må stå over.

esp123

Quote from: opplett on March 16, 2024, 10:54:59 AMDanskene forsvinner ut av Brann, og vi begynner å ligne på gamle Brann. Hmm.
Vi henter inn leder fra gamle Brann og begynner å ligne på gamle Brann. Hvem skulle tro?

Morkel

Dette er så flaut at man nesten heller burde gått for nok et Dan Riisnes-comeback.

Superjack

Overraskende positiv til denne.

Tipper Holmen Johansen har gått en keeperskole som overgår alt som andre keepere i Brann har, inkludert Dyngeland.

Han er meget vel ansett som en ressurs på både treningsfelt og i garderobe.

Tviler på at Holmen Johansen ser noen fremtid som å bli keeper på Brann sitt A-lag, eller å bli prioritert forran Børsheim eller Klausen på Brann 2.
Men at han kan være med på treninger, være en ressurs til å bidra til å utvikle disse to til å ta de neste stegene de neste to årene.

Rart at Brann ikke tenkte på og gjorde noe, all den tid at det var en reell mulighet å stå uten keeper i landslagspauser. Absolutt.
Men ingen skandale, katastrofe elle noen slikt. Unødvendig, ja.

Om det nå ender opp med at EHJ tar plassen på Brann 2, så er det skandale. Ellers ikke.
Brannsupporter.

Gulløl

Ikke så veldig mange år til Dan Risnes går av pensjon. Skal ikke se bort fra at Holmen Johansen blir rekrutten som skal overta og fases inn de nærmeste årene. At han har bidratt på mange positive måter på treningsfeltet har det allerede vært tilbakemeldinger på.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

March 16, 2024, 16:51:47 PM #2635 Last Edit: March 16, 2024, 16:53:49 PM by krakra
Hvorfor tror folk at EHJ ville vært en god keepertrener? Kan ikke huske å ha lest at han har tatt et eneste trenerkurs. Han studerer vel noe helt annet?

Hypes EHJ betydning i garderoben opp? Er han noe mer der enn en andrekeeper som har godt humør og gir god stemning?

Jeg er sikker på at EHJ spiller hvis Dyngeland blir skadet og at det er derfor han hentes. Han hentes ikke tilbake nå fordi han er en så uvurderlig ressurs i garderoben.

Superjack

Quote from: krakra on March 16, 2024, 16:51:47 PMHvorfor tror folk at EHJ ville vært en god keepertrener? Kan ikke huske å ha lest at han har tatt et eneste trenerkurs. Han studerer vel noe helt annet?

Hypes EHJ betydning i garderoben opp? Er han noe mer der enn en andrekeeper som har godt humør og gir god stemning?

Jeg er sikker på at EHJ spiller hvis Dyngeland blir skadet og at det er derfor han hentes. Han hentes ikke tilbake nå fordi han er en så uvurderlig ressurs i garderoben.

Fordi tilbakemeldingene fra Horneland og trenerteamet er at han er en stor ressurs på treningsfeltet.
Og det stoler jeg på.



Brannsupporter.

krakra

Når har han sagt det? At EHJ er en større ressurs på treningsfeltet enn de andre spillerne?

RepublikkenBergen

Quote from: krakra on March 16, 2024, 17:23:32 PMNår har han sagt det? At EHJ er en større ressurs på treningsfeltet enn de andre spillerne?

Ble vell nevnt når de var på treningsleir når de lurte på hvorfor EHJ ikke hadde reist hjem.

esp123

Uansett hvor god EHJ er som keepertrener så er denne saken latterlig og pinlig for Brann. Faktisk ende opp å bruke flere hundretusen på en spiller de kunne signert gratis for noen uker siden er komikveld og bør nesten tas rett ut av lønnen til POL.

fortune

Quote from: esp123 on March 16, 2024, 19:13:35 PMUansett hvor god EHJ er som keepertrener så er denne saken latterlig og pinlig for Brann. Faktisk ende opp å bruke flere hundretusen på en spiller de kunne signert gratis for noen uker siden er komikveld og bør nesten tas rett ut av lønnen til POL.

Tja, nå er det jo neppe POL som ønsker å hente EHJ, mens trenerteamet i lengre tid har kjempet for en erfaren løsning. Så om det er POL, Kalvenes eller styret som nå har ombestemt seg med tanke på å bryte sportsplanen mer enn man allerede gjør er vanskelig å vurdere utenfra.
First is first, second is nothing

esp123

Hvis POL ikke ønsker å hente EHJ så skal han ikke hente EHJ. Det er han som er sportslig leder. Og hvis trenerteamet har ønsket en erfaren løsning lenge er det like fullt elendig håndverk, planlegging og svakt av POL å gi etter nå og ikke for noen uker siden. Hva har endret seg?

Hvis styret eller Kalvenes er ansvarlig her er det enda verre.

fortune

Quote from: esp123 on March 16, 2024, 19:56:10 PMHvis POL ikke ønsker å hente EHJ så skal han ikke hente EHJ. Det er han som er sportslig leder. Og hvis trenerteamet har ønsket en erfaren løsning lenge er det like fullt elendig håndverk, planlegging og svakt av POL å gi etter nå og ikke for noen uker siden. Hva har endret seg?

Hvis styret eller Kalvenes er ansvarlig her er det enda verre.

Intet har endret seg og nå gir noen i ledelsen etter for et trenerteam som ikke er i nærheten av å følge sportsplanen. Jeg er enig i at det er amatørmessig, men det er ikke gitt at det er POL alene som skal ha skylden.

Noen må ha gitt tillatelse til ytterligere brudd med sportsplanen og sportssjefen bør ikke ha myndighet til sånt, siden han er ansatt for å styre etter denne planen. Da må nesten noen høyere i systemet ha vært tett involvert.
First is first, second is nothing

krakra

Hvis EHJ bare skal være treningsvikar i landslagspausene så bryter det jo ikke med sportsplanen, men det er en tøvete løsning på et problem som enkelt kunne vært løst lokalt og internt. Jeg kjøper det ikke helt.

Så snart EHJ signerer kontrakt så vil argumentene om at "de beste skal spille" komme. Det vil snakkes om at man ikke skaper vinnerkultur med å gi spilletid til unge spillere som ikke er gode nok, og at det er dårlig personalbehandling å nedprioritere EHJ til fordel for dårligere spillere.

Og ja, det vil bli lagt til grunn at EHJ er bedre enn Børsheim og Klausen. Selv om han ikke nødvendigvis er det.

Så jeg tror EHJ kommer til å få samme rolle som i fjor.

Superjack

Jeg er ok med å vente og se hva som er planen for EHJ før jeg sier enten eller.

Om EHJ tar plassen i 2. divisjon og er reserven i ES, så er jeg enig. Da blir det feil.

Om han kommer som en del av keepertrenerteamet, men med mulighet å være tilgjengelig ved eventuelle fravær av 2-3 av de andre keeperene, så kan det være et lurt trekk.

Brannsupporter.

Gulløl

March 16, 2024, 21:50:29 PM #2645 Last Edit: March 16, 2024, 21:54:35 PM by Gulløl
Eirik Holmen Johansen skal etter planen reise til Bergen allerede søndag kveld. I følge sportslig leder Roger Iversen i FK Eik Tønsberg henter Brann Holmen Johansen tilbake fordi dei ikke hadde tillit til de unge keeperne dei hadde tenkt å satse på. Så sa får vi bare vente å se om Per-Ove Ludvigsen versjon er den samme eller hvordan han vil legge dette frem. Tror Ludvigsen gjør lurt å komme på banen ganske snart ......

Klipp fra tb.no i kveld:
Jeg kan jo ikke si noe annet enn at denne overgangen er overraskende, sier Roger Iversen.
- Er du skuffet over Holmen Johansen eller Brann?
- Nei, jeg er ikke skuffet over noen. Det er sånn fotballen er, og vi venne oss til mer av dette etter hvert som vi nærmer oss toppen. Vi er små i det store bildet, sier Iversen.
Han undrer seg over Brann som først avskriver Eirik Holmen Johansen og deretter kjøper ham tilbake. Kjetil Kristoffersen er heller ikke overvettes imponert over eliteserieklubben.
- Det er mildt sagt klønete håndtert av Brann, og det setter jo oss i en litt vrien situasjon. Det er jo uproft av dem å vrake Eirik for deretter å komme fram til at de ikke hadde tillit til de unge keeperne de hadde tenkt å satse på, sier Kjetil Kristoffersen.


https://www.tb.no/reiser-tilbake-til-bergen-igjen-barer-ikke-noe-nag-til-eirik/s/5-76-2293046

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Quote from: Superjack on March 16, 2024, 21:45:10 PMJeg er ok med å vente og se hva som er planen for EHJ før jeg sier enten eller.

Om EHJ tar plassen i 2. divisjon og er reserven i ES, så er jeg enig. Da blir det feil.

Om han kommer som en del av keepertrenerteamet, men med mulighet å være tilgjengelig ved eventuelle fravær av 2-3 av de andre keeperene, så kan det være et lurt trekk.


I fjor var han andrekeeper på a-laget, og spilte noen få kamper for andrelaget. Jeg tror ikke han stjeler plassen fra Børsheim på Brann 2, det har han aldri gjort. Men jeg tror han blir andrekeeper for a-laget.

Lasaron

1. Hvis POL mener dette er en dårlig idé, er det hans ansvar å si NEI. Så da får vi gå ut fra at han syns det er en god idè.

2. Jeg tror Holmen nå kommer til å være på benken i Eliteserien, til tross for at Børsheim spilte bedre enn Holmen i 2. divisjon i fjor.

3. Om Dyngeland av ulike grunner må stå over en eller flere kamper, tror jeg Holmen kommer til å spille. Dette til tross for.....    se punkt 2. Og dette helt uavhengig av hvordan de ulike keeperne kommer til å spille på andre arenaer enn Eliteserien.

4. Dette er dårlig håndtverkt, og dårlig dømmekraft, av SK Brann. Ripe i fin lakk. Skjerpings!!!  Ikke bli dårlig med vilje!

Tren på langskudd

Billy Elliott

Klovneveldet var visst ikke død likevel.

Jeg frykter at Jimmy var en viktigere brikke enn det vi trodde.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Kommer Holmen Johansen inn utelukkende for å være en treningsspiller som kun dukker opp i en kamptropp når de andre ikke er tilgjengelig så ok.

Kommer Holmen Johansen inn og skal sitte på benken og til og med ha spilletid for Brann 2 så er dette alt annet enn ok.

Sansynligvis har man brukt dette landslagskortet for alt det er verdt og som en unnskylding for å hente tilbake Holmen Johansen. Det fremstår jo fullstendig amatørmessig og vi snakker om en keeper som vel strengt tatt ikke er god nok, men som sikkert bidrar i treningshverdagen.

Go Up