• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet vinteren 2023/2024

Started by Lasaron, September 03, 2023, 09:22:40 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Ok gjennomsnittsalder på Hartvig og Hellan.
Tren på langskudd

Hickok

Kommer nok med flyet som lander 17:30, da. Stiller kanskje på trening i morgen i så fall.

andreas1989

Quote from: BATV2s fotballekspert med fokus på 1. divisjon, Amund Lutnæs, karakteriserer Hellan som en moderne backtype som vil fremover i banen.

- Han er ung og har masse utviklingspotensial. Han vil passe perfekt inn i systemet til Horneland, sier Lutnæs

Erlend

Da tenker jeg at vi har hatt et godt vindu hvis vi stopper nÃ¥.  Ung, lovende høyreback var kanskje det viktigste Ã¥ hente.

Synd at Børsting stakk, men hvis han nye er en yngre versjon av han så er det veldig positivt

krakra

Planen er at han skal gjennomføre medisinsk test i kveld, men det var usikkert om de rekker det. Må han gjennom den i morgen kan det kanskje hende han ikke rekker å være helt med på treningen? Uansett er han god og klar før kampen mot VIF. Fint for ham at første kampen blir mot OBOS-motstand, som han er vant til.

mbs

Quote from: krakra on February 21, 2024, 12:10:31 PMPlanen er at han skal gjennomføre medisinsk test i kveld, men det var usikkert om de rekker det. Må han gjennom den i morgen kan det kanskje hende han ikke rekker å være helt med på treningen? Uansett er han god og klar før kampen mot VIF. Fint for ham at første kampen blir mot OBOS-motstand, som han er vant til.

Håper han sitter på benken mot VIF, det er viktig å gi signalet at alle må spille seg inn på laget.
- Han er ikke et prestisje kjøp, så han trenger ikke skinne fra dag 1.

Både for de som er i stallen og for han er det viktig at han får tid på seg til å vise at han er en spiller fortjener plassen.
- Så må han lære systemet.

10 min mot VIF er max i mitt hode

krakra

Gjelder det samme dansken da? Treningskampene er jo ikke prestisjekamper. Det er trening. Det er poenget er å komme i gang og inn i spillestilen. Da mener jeg at det er særlig viktig å spille inn de nye. De trenger ikke starte, men 10 minutter er tynt.

Pete05

Quote from: krakra on February 21, 2024, 12:26:15 PMGjelder det samme dansken da? Treningskampene er jo ikke prestisjekamper. Det er trening. Det er poenget er å komme i gang og inn i spillestilen. Da mener jeg at det er særlig viktig å spille inn de nye. De trenger ikke starte, men 10 minutter er tynt.

Begge de nye bør får en omgang - om formen tilsier at de tåler det. Helt riktig, dette er trening og burde brukes til å teste ut om de fikser tempo og gi de en følelse av hva som kreves.

Hickok

Dansken har vært der en drøy uke lenger, så han får nok en halvtimes tid, kanskje en omgang. 10-15 minutter er nok det Hellan får om han får spilletid i det hele tatt.

osoerli

4-5 mill + litt mer etterhvert i følgje Pamer
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Larsendos

Quote from: andreas1989 on February 21, 2024, 11:57:47 AM
Quote from: BATV2s fotballekspert med fokus på 1. divisjon, Amund Lutnæs, karakteriserer Hellan som en moderne backtype som vil fremover i banen.

- Han er ung og har masse utviklingspotensial. Han vil passe perfekt inn i systemet til Horneland, sier Lutnæs
En «fotballekspert» som i 2024 karakteriserer en back som «moderne» i en liga der nesten alle lagene spiller med vingbacker.

krakra

Quote from: osoerli on February 21, 2024, 12:48:18 PM4-5 mill + litt mer etterhvert i følgje Pamer
Veldig fornuftig pris. Kanskje til og med billig. Samme prisnivå som Kornvig og Kartum. Hakket dyrere enn Mathisen, som var tre år eldre og hadde falt igjennom i ES for LSK. Rundt halvparten av prisen for Warming.

Larsendos

Quote from: krakra on February 21, 2024, 12:50:23 PM
Quote from: osoerli on February 21, 2024, 12:48:18 PM4-5 mill + litt mer etterhvert i følgje Pamer
Veldig fornuftig pris. Kanskje til og med billig. Samme prisnivå som Kornvig og Kartum. Hakket dyrere enn Mathisen, som var tre år eldre og hadde falt igjennom i ES for LSK. Rundt halvparten av prisen for Warming.
En av de beste på høsten beste lag i ES. Et lag som tok sølv og skal ut i Europa. Da fokuserer vi selvsagt på hva han ikke fikk til i LSK.

krakra

February 21, 2024, 12:55:35 PM #2363 Last Edit: February 21, 2024, 12:59:26 PM by krakra
Jeg har troen på å signere spillere som ikke har slått igjennom på toppnivå ennå jeg. Det har vi gjort med Sery Larsen, Horn Myhre, Blomberg, Mathisen og våre egne talenter i Wolfe og Heggebø med stor suksess. Jeg syns det er en veldig fornuftig tilnærming.

Det gjør vi med Hellan, og han er en god del yngre enn Mathisen også og har et betydelig større videresalgspotensiale. Så enda mer fornuftig. Prisen på andre signeringer vi har gjort det siste året viser at det er en veldig fornuftig pris også for en spiller som ikke har fylt 21 år ennå.

Larsendos

Kolskogen, Delaveris, Hustad, Mehnert. Listen er lang over spillere som ikke blir suksess.

krakra

February 21, 2024, 13:03:05 PM #2365 Last Edit: February 21, 2024, 13:06:26 PM by krakra
Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 13:01:47 PMKolskogen, Delaveris, Hustad, Mehnert. Listen er lang over spillere som ikke blir suksess.
Delaveris hadde slÃ¥tt igjennom i ES, dratt til utlandet og sÃ¥ falt igjennom der.  Litt i samme kategori som Warming, Rasmussen og Kronvig.


Jeg vil si at det vi har fått igjen for Horn Myhre, Sery Larsen, Mathisen, Blomberg, Wolfe og Blomberg overgår det vi tapte på Kolskogen, Hustad og Mehnert med enorm margin. Man må tåle å bomme på noen signeringer. Alle disse ble jo gjort under et annet regime, med en annen trener og lite fungerende lag også.

Larsendos

Prisen på Wolfe og Hellan er vel ikke sammenlignbar?

krakra

Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 13:10:51 PMPrisen på Wolfe og Hellan er vel ikke sammenlignbar?
Nei, men talentet kan kanskje sammenlignes og får vi bare halvparten av det vi fikk for Wolfe for Hellan, så har vi altså tredoblet den investeringen. Det er god butikk.

Hellan er ikke noe dyrere enn de andre signeringene vi har gjort det siste året, og har langt større videresalgspotensiale. Med unntak av Warming kanskje, som til gjengjeld var dobbelt så dyr.

Larsendos

Uten videresalgspotensialet, hadde vel Hellan kostet 1 mill.

Man får det man betaler for.

Kongsvinger blir fort vinneren i denne overgangssagaen.

Og når det gjelder Heggebø, så kostet nok ikke han så mye mer enn Kvinge.

krakra

February 21, 2024, 13:16:37 PM #2369 Last Edit: February 21, 2024, 13:19:37 PM by krakra
Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 13:15:13 PMUten videresalgspotensialet, hadde vel Hellan kostet 1 mill.

Man får det man betaler for.

Kongsvinger blir fort vinneren i denne overgangssagaen.

Og når det gjelder Heggebø, så kostet nok ikke han så mye mer enn Kvinge.
Nja, Mathisen kostet tre millioner.  Tre Ã¥r eldre, uten allverdens mer Ã¥ vise til.  Det viser prisnivÃ¥et for spillere med begrenset videresalgspotenisale, som ikke har slÃ¥tt igjennom ennÃ¥.

Men selvfølgelig øker videresalgs- og utviklingspotensiale prisen. Noe annet ville jo vært idiotisk og amatørmessig.

ostraume

Virker som en bra signering til en grei pris det her. Og oppmuntrende vurdering fra TV2 sin OBOS-ekspert.

Overgangen minner kanskje litt om Blomberg-overgangen? Litt dyrt og usikkert akkurat hvordan nivået på spilleren er. Med god oppside. Vi har uansett Crone og klarer oss greit på høyrebacken om nå Hellan trenger litt tid, eller evt. ikke tar nivået.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Larsendos

Quote from: krakra on February 21, 2024, 13:16:37 PM
Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 13:15:13 PMUten videresalgspotensialet, hadde vel Hellan kostet 1 mill.

Man får det man betaler for.

Kongsvinger blir fort vinneren i denne overgangssagaen.

Og når det gjelder Heggebø, så kostet nok ikke han så mye mer enn Kvinge.
Nja, Mathisen kostet tre millioner.  Tre Ã¥r eldre, uten allverdens mer Ã¥ vise til.  Det viser prisnivÃ¥et for spillere med begrenset videresalgspotenisale, som ikke har slÃ¥tt igjennom ennÃ¥.

Men selvfølgelig øker videresalgs- og utviklingspotensiale prisen. Noe annet ville jo vært idiotisk og amatørmessig.
Du snakker ned en av våre beste signeringer de siste årene. Synd at du ikke er sportssjef i LSK.

krakra

Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 13:21:46 PM
Quote from: krakra on February 21, 2024, 13:16:37 PM
Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 13:15:13 PMUten videresalgspotensialet, hadde vel Hellan kostet 1 mill.

Man får det man betaler for.

Kongsvinger blir fort vinneren i denne overgangssagaen.

Og når det gjelder Heggebø, så kostet nok ikke han så mye mer enn Kvinge.
Nja, Mathisen kostet tre millioner.  Tre Ã¥r eldre, uten allverdens mer Ã¥ vise til.  Det viser prisnivÃ¥et for spillere med begrenset videresalgspotenisale, som ikke har slÃ¥tt igjennom ennÃ¥.

Men selvfølgelig øker videresalgs- og utviklingspotensiale prisen. Noe annet ville jo vært idiotisk og amatørmessig.
nakker ned en av våre beste signeringer de siste årene. Flaks for oss at du ikke er sportssjef i LSK.
Jeg har ikke snakket ned Mathisen.  Jeg bruker prisen pÃ¥ ham som sammenligningsgrunnlag for Ã¥ si noe om hva Hellan hadde kostet uten videresalgspotensiale. Prestasjonene i Brann etter at han ble kjøpt spilte selvfølgelig ikke inn i prisen.


Hickok

Jeg tror vi skal ta prisen med en klype salt. 4-5 milll pluss mer litt senere kan bety så mangt. Om det f.eks. 2 mill etter forskjellige oppnådde platåer (antall kamper, seriemedaljer etc) pluss en videresalgsprosent, så blir det jo en del penger til slutt likevel.

NB! Dette er tenkte tall. Jeg aner ikke hva som er rett, og det får vi sikkert ikke vite heller.

krakra

Quote from: Hickok on February 21, 2024, 13:22:23 PMJeg tror vi skal ta prisen med en klype salt. 4-5 milll pluss mer litt senere kan bety så mangt. Om det f.eks. 2 mill etter forskjellige oppnådde platåer (antall kamper, seriemedaljer etc) pluss en videresalgsprosent, så blir det jo en del penger til slutt likevel.

NB! Dette er tenkte tall. Jeg aner ikke hva som er rett, og det får vi sikkert ikke vite heller.
Slår Hellan igjennom i Brann er han automatisk verdi over ti millioner. Trolig minst det dobbelte. Så klausuler basert på spilletid er ganske risikofritt. Slår han ikke gjennom, så utløses ikke disse.

Hickok

Jeg ser i BA at jeg ikke er så langt unna med skuddet fra hoften:

QuoteEtter det BA kjenner til betaler Brann om lag fem millioner kroner for Hellan. Summen kan øke til syv millioner om diverse bonuser slår til. Kongsvinger har også sikret seg en videresalgsprosent.


https://www.ba.no/blir-brann-spiller/s/5-8-2537848

Leffen

Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 12:48:34 PM
Quote from: andreas1989 on February 21, 2024, 11:57:47 AM
Quote from: BATV2s fotballekspert med fokus på 1. divisjon, Amund Lutnæs, karakteriserer Hellan som en moderne backtype som vil fremover i banen.

- Han er ung og har masse utviklingspotensial. Han vil passe perfekt inn i systemet til Horneland, sier Lutnæs
En «fotballekspert» som i 2024 karakteriserer en back som «moderne» i en liga der nesten alle lagene spiller med vingbacker.


Lutnæs er vel den i landet med aller best oversikt over OBOS. Og ja: det finnes definitivt fortsatt stillestående backer.

Corran

I følge BA så er prisen ca 5 mill som kan øke til 7 om diverse klausuler slår inn.
Så om han spiller fast og slår til i Brann er prisen 7 mill og det er jo helt greit om han slår til tenker jeg.

Her er ellers det han TV eksperten på Obos hadde å si:

TV2s fotballekspert med fokus på 1. divisjon, Amund Lutnæs, karakteriserer Hellan som en moderne backtype som vil fremover i banen.

- Han er ung og har masse utviklingspotensial. Han vil passe perfekt inn i systemet til Horneland, sier Lutnæs.

Lutnæs tror Hellan vil komme inn i en utfordrerposisjon på høyrebacken. En posisjon han beskriver som perfekt for 20-åringen.

- Brann trenger en fremtidsløsning på høyrebacken. Om de lander på en lang kontrakt med Hellan så kan klubben ha is i magen og la han utvikle seg. Han skal først og fremst bli en god Brann-spiller, så kan han selvsagt bli aktuell for et videresalg og større klubber senere, forteller Lutnæs.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Nå er vi sikkert ferdighandlet for dette vinduet, men skulle gjerne sett en lignende profil på kanten. Kanskje litt yngre. Der har vi jo god dekning for øyeblikket, men det kan fort forsvinne flere på kort tid. Warming vil jo enten bli kvitt skadene og gjøre seg aktuell for et salg, eller fortsette med skadene og kanskje være en vi kvitter oss med neste vinter. Samme med Blomberg. Castro er på utgående kontrakt og der er det også en skadeproblematikk. Blir han kvitt skadene er det ikke så sannsynlig at han blir solgt, men kanskje han lar kontrakten går ut for å søke et utenlandseventyr på slutten av sesongen.

Greit å ha et langtidsprosjekt der.

Samme på spissplass. Får Finne en god sesong til så kan han bli fristet til et nytt utenlandsopphold, og det ligger nok noen avtaler med Brann bak den forlengelsen hans. Da kan Heggebø ta over, men gjør han det bra blir han fort aktuell for salg han også. Så et spisstalent med en tidshorisont på et par år kunne vært fornuftig.

Stopperplass, midtbane, back og keeper er for øyeblikket godt dekket både på kort og lang sikt. Trenger i utgangspunktet ikke gjøre noe der, men hvis Pedersens skade blir hengende gjennom oppkjøringen kan det være at de henter en "Kristiansen-backup" på slutten av vinduet.

Larsendos

Hellan er dyrere enn Vetlesen. Men vi skal tross alt «bare» betale 5 millioner med en gang.

krakra

Jada, jada. Det har vært en ganske betydelig inflasjon på fotballspillere siden 2020.

Hadde Hellan vært tre år eldre og dansk hadde du nok vært strålende fornøyd med signeringen ;)

Larsendos

Først strålende fornøyd når de spiller godt på et medaljevinnende lag.

krakra

Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 13:44:34 PMFørst strålende fornøyd når de spiller godt på et medaljevinnende lag.
Så du var kritisk til Mathisen-signeringen da den ble gjennomført? Og Soltvedt-signeringen? Før han hadde spilt her? Du er kritisk til Kronvig og Warming-signeringene også? Kartum-signeringen?

krakra

Quote from: Corran on February 21, 2024, 13:31:55 PMI følge BA så er prisen ca 5 mill som kan øke til 7 om diverse klausuler slår inn.
Så om han spiller fast og slår til i Brann er prisen 7 mill og det er jo helt greit om han slår til tenker jeg.

Her er ellers det han TV eksperten på Obos hadde å si:

TV2s fotballekspert med fokus på 1. divisjon, Amund Lutnæs, karakteriserer Hellan som en moderne backtype som vil fremover i banen.

- Han er ung og har masse utviklingspotensial. Han vil passe perfekt inn i systemet til Horneland, sier Lutnæs.

Lutnæs tror Hellan vil komme inn i en utfordrerposisjon på høyrebacken. En posisjon han beskriver som perfekt for 20-åringen.

- Brann trenger en fremtidsløsning på høyrebacken. Om de lander på en lang kontrakt med Hellan så kan klubben ha is i magen og la han utvikle seg. Han skal først og fremst bli en god Brann-spiller, så kan han selvsagt bli aktuell for et videresalg og større klubber senere, forteller Lutnæs.

BT skriver fire millioner, pluss framtidige summer. SÃ¥ 4-5 mill er vel det mest presise. Det er ikke mye i dagens marked.

Enten blir det 4-5 millioner for en U21-back som faller igjennom. Det er en dårlig investering, men vi kan nok få noe tilbake hvis vi selger ham så tapet blir ikke så stort. Eller så blir det 6-7 millioner for en U21-høyreback som slår igjennom og blir vår nye høyreback. Det er en veldig god investering.

Framtidige klausuler og videresalgsavtaler er fornuftig for en kjøpende klubb fordi det forutsetter en viss suksess. At KIL går med at det dette skal utgjøre en betydelig del av pakken betyr jo også at de har troen på at han skal slå til.

Corran

Hadde vært fint om Larsendos og Krakra tok alle de stikkene til hverandre og smådiskusjonene på privaten
Er jo knapt nok mulig å gå inn i en tråd uten at dere holder på med sende stikk til hverandre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Larsendos

Quote from: Corran on February 21, 2024, 13:54:06 PMHadde vært fint om Larsendos og Krakra tok alle de stikkene til hverandre og smådiskusjonene på privaten
Er jo knapt nok mulig å gå inn i en tråd uten at dere holder på med sende stikk til hverandre
Er du positiv til Hellan for 5 millioner.

Jeg er negativ til prisen. FÃ¥r jeg si min mening?

Vi er tross alt i et forum der man ikke kunne gi lagets tidligere sportssjef en vanlig tråd. Det måtte stå «MÅ SNART GÅ».

Det blir ikke mer negativt enn det.

Hickok

Quote from: krakra on February 21, 2024, 13:38:00 PMNå er vi sikkert ferdighandlet for dette vinduet, men skulle gjerne sett en lignende profil på kanten.

Greit å ha et langtidsprosjekt der.

De håper vel på at de allerede har det i David Tufkecic.

andreas1989

Ble ikke Tufkecic satt i sammenheng med Levanger?

krakra

Jeg tror ikke Tufkecic er noen satsingsspiller for Brann. Han er nok først og fremst med på treningsleiren fordi de er tynt på kantene med alle skadene. En seniorspiller uten aldersbestemte landskamper, som jeg ikke syns dominerte nevneverdig i 2. divisjon i fjor. Kvinge var langt bedre.


Hickok

Quote from: andreas1989 on February 21, 2024, 14:06:09 PMBle ikke Tufkecic satt i sammenheng med Levanger?
Det var vel strengt tatt bare kommentatoren på Direktesport på sist Brann 2 kamp som mente at de ønsket han, ikke at det nødvendigvis betydde at det pågikk noen forhandlinger. Om han var på vei bort hadde neppe Brann tatt han med på treningsleiren vil jeg tro.

andreas1989

Da er jeg med, men jeg var usikker om på det var tale om lån?

Uansett så sliter jeg litt med å se Tufkecic som en typisk kantspiller? Litt som en ung Soltvedt?

krakra

Quote from: andreas1989 on February 21, 2024, 14:12:08 PMDa er jeg med, men jeg var usikker om på det var tale om lån?

Uansett så sliter jeg litt med å se Tufkecic som en typisk kantspiller? Litt som en ung Soltvedt?
Vil jeg ikke si. Er veldig treig og har en veldig god fot. Tufkecic har grei fart, grei teknikk og grei fot. Men han mangler ekstremferdigheter og er jevnt over under ES-nivå på alt. Jeg er usikker på om han ville slått igjennom i OBOS-ligaen akkurat nå også. Syns som sagt ikke han utmerket seg i 2. divisjon i fjor.


andreas1989

Ja, altså han har ikke foten til Soltvedt, men som du selv skriver så det litt vanskelig å definere hva som er styrkene?

Jeg har jo ikke sett Tufkecic noe særlig men slår meg ikke som særlig eksplosiv eller utpreget god rettvendt en mot en. Sikkert grei teknikk, men kanskje mer en indreløper?

andreas1989

Vi får se hva som blir riktig pris på Hellan, men skulle det være 4 mill som kan stige til 6 mill + 10% av neste sum feks er det vel levelig i 2024.

Forskjellen på Hellan og Soltvedt er åpenbar, Helland kan fem eller ti doble verdien sin i løpet av kontraktstiden.

Lasaron

Hvis Hellan blir Brannspiller til den prisen som nevnes her i tråden, så syns jeg det høres helt greit ut.

Han har etter sigende vært god på et lag som var bedre i fjor enn Sogndal var i forfjor. Jeg tenker på flere år eldre Ulriken. Som var omtrent like dyr. Og inflasjonen har økt. Så dette er greit.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Larsendos on February 21, 2024, 13:58:20 PM
Quote from: Corran on February 21, 2024, 13:54:06 PMHadde vært fint om Larsendos og Krakra tok alle de stikkene til hverandre og smådiskusjonene på privaten
Er jo knapt nok mulig å gå inn i en tråd uten at dere holder på med sende stikk til hverandre
Er du positiv til Hellan for 5 millioner.

Jeg er negativ til prisen. FÃ¥r jeg si min mening?

Vi er tross alt i et forum der man ikke kunne gi lagets tidligere sportssjef en vanlig tråd. Det måtte stå «MÅ SNART GÅ».

Det blir ikke mer negativt enn det.
ja jeg er positiv til Hellan for 5 mill for det er sånn prisene er blitt.
Det er galskap men vi må ha et satsingsobjekt på høyreback som kan bidra mer offensivt likt Wolfe på venstre
Da ar vi Torsvik på venstre og Hellan på høyre som to satsingspillere og vi har stabile og trygge valg til de klarer å ta disse plassene
Går det ikke så går det ikke

Og ja du får si din mening men må du komme med så mange sure stikk og trolling?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

gladiporno

Quote from: andreas1989 on February 21, 2024, 14:31:49 PMVi får se hva som blir riktig pris på Hellan, men skulle det være 4 mill som kan stige til 6 mill + 10% av neste sum feks er det vel levelig i 2024.

Forskjellen på Hellan og Soltvedt er åpenbar, Helland kan fem eller ti doble verdien sin i løpet av kontraktstiden.

Hvis dette er riktig, så er det en bra pris for en U20-landslagsspiller med 2 år igjen av kontrakten. Faktisk billigere enn det jeg forventet, men KIL tenkte kanskje at det kan være lurt å selge ham rimeligere til E-cuplaget Brann mtp potensiell verdistigning og videresalg.

Billy Elliott

Blomberg er lysten på en overgang til Glimt, sier han i en artikkel hos TV 2.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Quote from: Billy Elliott on February 21, 2024, 15:30:19 PMBlomberg er lysten på en overgang til Glimt, sier han i en artikkel hos TV 2.
90% av brannspillerne hadde takket ja til Glimt hvis Brann hadde akseptert et bud på dem. Blomberg svarer bare ærlig på et ledende spørsmål. Ikke-sak.

ostraume

Langt på vei enig, men Blomberg er ikke helt heldig med denne: "Jeg kommer nok aldri til å dra til en annen klubb enn Brann foreløpig. Det er uaktuelt å dra til Rosenborg, Vålerenga og spesielt Viking. Det er selvfølgelig interessant med Bodø/Glimt og alt rundt der, men foreløpig blir jeg i Brann."


Hadde blitt god kok om Sivert hadde sagt det samme!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Go Up