• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet vinteren 2023/2024

Started by Lasaron, September 03, 2023, 09:22:40 AM

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Go Down

Hickok

Får sikkert ikke veldig mye for han, type 1mill eller så, men 2 år med lønnsreduksjon er verdt noen kroner det også. Synd å miste han er det jo, men han er ikke uerstattelig på årets lag, og dette kan jo også bety mer spilletid for Kniklas med mer penger tilbake ved salg som resultat, så sånn sett er det kanskje greit.

krakra

Er det noen som vet om Warming har trent for fullt igjen etter den lille skadekjenningen som ble varslet?

Vi har en stor nok stall, men hvis mange spillere skal gå rundt å være skadet store deler av sesongen igjen, så er jo den reelle størrelsen på stallen en del mindre.

Lasaron

En av de mest ventede utgangene, hvis premisset var at stallen skulle forynges. Han har kone og barn. Familie er viktig. Jeg skjønner om de vil hjem. Børst vil nok bite godt fra seg på nivå 2 i Danmark.

Fin type som har levert en god del bra kamper for Brann. Men en som skal erstattes internt om han forsvinner.
Tren på langskudd

Lasaron

BA melder at han går gratis. Det var skuffende.
Tren på langskudd

andreas1989

Her må det jo nesten ha skjedd noe?

Kan ikke slippe en viktig spiller under kontrakt gratis bare fordi konen ikke trives?

pidre

Klasse press-spiller og viktig i garderoben. Var sterkt delaktig i vår gode haust-sesong. Vi svekkes om han går.
Saludar a los monos!

Superjack

Fin fyr. Også synd for laget.
En som virkelig har vokst inn i klubben og for meg som supporter.

For 7 måneder siden ville jeg vært happy med at han gikk gratis.
Brannsupporter.

vekkreist

Han er til medisinsk sjekk i Danmark nå

Og går gratis ...

Skuffende. Men kanskje dette gjør at Wassberg satses på .. og at Kartum får vist seg i den rollen han trives best også

Billy Elliott

Hvorfor i all verden slipper vi en av fjorårets viktigste spillere gratis?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Quote from: Billy Elliott on January 28, 2024, 18:19:14 PMHvorfor i all verden slipper vi en av fjorårets viktigste spillere gratis?

Familier årsaker i kombinasjon med at ingen danske klubber var villige til å betale noe:

Ifølge BA slipper Brann ham gratis til den danske klubben etter å ha forsøkt å selge ham til flere Superliga-klubber uten å lykkes. Det samsvarer med TV 2s opplysinger.
First is first, second is nothing

Kjell249

Triste nyheter. Vår desidert beste press-spiller, og den mest oppofrende spilleren vi har med å blant annet med blokkeringer i egen 16 meter. Med samme form som i høst mister vi en veldig viktig spiller.

Jeg kan aldri tenke meg at vi går til seriestart med 3 indreløpere. Teller ikke med Sande siden han er bort til minimum sommeren. Kartum med dårlig form på slutten og Wassberg som er veldig skadeutsatt, og ikke har vist enda at han kan stå i treningsregime over tid.

Krysser fingrene for at vi får inn en ung press-spiller, som er god med ballen, og kan produsere endel målpoeng.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Billy Elliott

Uten at man trenger å spekulere i noe konkret, så regner jeg nesten da med at de «familiære årsakene» er noe annet enn at konen ikke trives.

For det er klart, det er ganske store både sportslige og økonomiske tap klubben går med på her for å være snille.

Nå er ikke hukommelsen min det den en gang var lenger, men av en eller annen grunn gir dette meg litt dårlige vibber fra sist gang POL var sportssjef. Drev vi ikke også da å gav bort en rekke spillere med misfornøyde koner? Eller var det under RBH?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Hickok

Kanskje dette betyr at veien ligger åpen for noen av de yngre spillerne til å få litt spilletid? Vi har jo et par på midtbanen på andrelaget som burde fått noen sjanser.

fortune

Quote from: Hickok on January 28, 2024, 18:43:24 PMKanskje dette betyr at veien ligger åpen for noen av de yngre spillerne til å få litt spilletid? Vi har jo et par på midtbanen på andrelaget som burde fått noen sjanser.

Det tviler jeg på, for da hadde vi neppe lånt ut Tomar. Kommer nok inn en ny etablert indreløper.
First is first, second is nothing

Billy Elliott

Quote from: Hickok on January 28, 2024, 18:43:24 PMKanskje dette betyr at veien ligger åpen for noen av de yngre spillerne til å få litt spilletid? Vi har jo et par på midtbanen på andrelaget som burde fått noen sjanser.

Hvem tenker du på da?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

andreas1989

Quote from: Billy Elliott on January 28, 2024, 18:41:57 PMUten at man trenger å spekulere i noe konkret, så regner jeg nesten da med at de «familiære årsakene» er noe annet enn at konen ikke trives.

For det er klart, det er ganske store både sportslige og økonomiske tap klubben går med på her for å være snille.

Nå er ikke hukommelsen min det den en gang var lenger, men av en eller annen grunn gir dette meg litt dårlige vibber fra sist gang POL var sportssjef. Drev vi ikke også da å gav bort en rekke spillere med misfornøyde koner? Eller var det under RBH?

Jeg tenker også at her må det klart være noe mer, vi kan ikke drive å gi bort slike spillere.

En misfornøyd kone som trumfer igjennom et overgang til en klubb på nivå to der lønnen selvfølgelig er på annet nivå.

Litt vel merkelig også at ingen superliga klubber er villige til å hente Børsting når Brann til slutt gir han bort gratis samtidig som spilleren tilsynelatende tar et lønnskutt?

På toppen av det hele så har det vel vært to intervjuer med Børsting i både BT og BA der han har snakket om kommende sesong.

Dette skurrer er mitt inntrykk.

Kagain

Quote from: Billy Elliott on January 28, 2024, 18:41:57 PMFor det er klart, det er ganske store både sportslige og økonomiske tap klubben går med på her for å være snille.

Nå er ikke hukommelsen min det den en gang var lenger, men av en eller annen grunn gir dette meg litt dårlige vibber fra sist gang POL var sportssjef. Drev vi ikke også da å gav bort en rekke spillere med misfornøyde koner? Eller var det under RBH?

Jeg lurte faktisk på det samme. Soma gikk vel gratis pga hjemlengsel, og så fant han seg senere et nytt utenlandseventyr.

Jeg mÃ¥tte google litt, og det er ut som POL ble sportssjef i 2002 og holdt pÃ¥ den stillingen til 1. november 2006. Soma gikk  i følge Brann til Viking før sesongstart 2006.

Mener å huske at det var andre spillere som også fikk gå, men jeg husker ikke når og hvem og følgelig ikke om POL har skylden.

Vel vel, da er en mindre indreløper/ving på Brann. Ved siden av Børst'n har jo Delaveris og Kvinge (vinger begge to) forlatt Brann. Da blir det spennende å se hva som skjer med Simba.


Hickok

Quote from: Billy Elliott on January 28, 2024, 18:47:16 PM
Quote from: Hickok on January 28, 2024, 18:43:24 PMKanskje dette betyr at veien ligger åpen for noen av de yngre spillerne til å få litt spilletid? Vi har jo et par på midtbanen på andrelaget som burde fått noen sjanser.

Hvem tenker du på da?

Hovedsaklig Eikrem og Tufekcic.

krakra

January 28, 2024, 18:58:08 PM #1668 Last Edit: January 28, 2024, 18:59:53 PM by krakra
Å kalle en spiller som ikke har noen plass på et toppet og skadefritt lag, "en av fjorårets viktigste spiller" er da en heftig overdrivelse. Tror vi klarer oss greit uten Børsting. Han var god og viktig i høst da spillet ikke satt like bra, men får vi i gang relasjonene og tempoet i angrepsspillet igjen så skal han normalt sett ikke være god nok for en plass i førsteelveren.

Det var mange viktige spillere i fjor, men det var noen som skilte seg nevneverdig ut: Horn Myhre, Heltne Nilsen, Finne og Sery Larsen. Ikke Børsting.

andreas1989

Greit nok at han ikke bør starte 30 seriekamper, men litt ulike typer trenger vi gjennom en sesong og da har Børsting en stor verdi for dette laget.

krakra

Han er ikke "en av våre viktigste spillere" og var heller ikke det i høst. Han er en nyttig spillertype og fin fyr, men det er fullt mulig å erstatte ham for en rimelig sum. Det skal til og med være mulig å finne noen med de samme pressegenskapene og arbeidskapasitet, og bedre ferdigheter.

krakra

Verken Kartum eller Børsting har vist at de er gode nok til å være fast indreløper sammen med Horn Myhre. Wassberg har vært skadeplaget og tåler kanskje ikke å være fast ennå, På grunn av dette mistenker jeg at Brann ønsker å hente en ny indreløper, som kan være et førstevalg der. Da må noen ut, og da er Børsting et naturlig valg. Finner de en erstatter som er god nok til å være førstevalg, og Kniklas holder seg skadefri fram til sommeren, så tror jeg Kartum må løfte seg for å ikke forsvinne da.

Huff

Skulle jeg beholdt en spiller som ikke er ung og ikke er noen nøkkelspiller er det ingen tvil om at Børsting ville vært øverst på listen.

Høyt bunnivå, anvendelig og utrolig fin type. Vi trenger å rydde plass i stallen, og noen av de eldre bør ut. På midtbanen ville jeg mye heller ha sett at det ble Kartum og/eller Sande.

krakra

Man får ikke kvittet seg med Sande når han har en alvorlig kneskade. Så tror jeg Brann ser et større potensiale i Kartum enn i Børsting. Han er raskere, bedre teknisk og mer målfarlig. Han var ikke god i høst, men han er ikke den første spilleren som har hatt en tung start her.

ostraume

Litt overraskende er det. En spiller som har fått mye spilletid, men det er vel og mye spilletid grunnet skader hos konkurrentene.

Og så må det vel være noe mer enn misfornøyd kone får en tro.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kjell249

Quote from: Hickok on January 28, 2024, 18:54:38 PM
Quote from: Billy Elliott on January 28, 2024, 18:47:16 PM
Quote from: Hickok on January 28, 2024, 18:43:24 PMKanskje dette betyr at veien ligger åpen for noen av de yngre spillerne til å få litt spilletid? Vi har jo et par på midtbanen på andrelaget som burde fått noen sjanser.

Hvem tenker du på da?

Hovedsaklig Eikrem og Tufekcic.
Han hadde fast plass på slutten når alle indreløperne (utenom Sande) var tilgjengelig. Han spilte fra start i vår beste kamp for sesongen (hjemme mot Bodø). Jeg hadde ikke vært bekymret for å gå til seriestart, men de vi har på midten nå. Grunn vi har x-faktor i Wassberg, men et usikkert kort, det samme med Kartum. Med Børsting hadde vi vist hva vi får. Fantastisk om Wassberg gjør plassen til sin, men det er stort element av gambling.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

krakra

January 28, 2024, 19:34:20 PM #1676 Last Edit: January 28, 2024, 19:38:11 PM by krakra
Quote from: ostraume on January 28, 2024, 19:29:03 PMLitt overraskende er det. En spiller som har fått mye spilletid, men det er vel og mye spilletid grunnet skader hos konkurrentene.

Og så må det vel være noe mer enn misfornøyd kone får en tro.
Jeg tror ikke Brann syns det er så vanskelig, som mange her inne syns. Vil de forsterke midtbanen, så må noen ut av midtbanen. Det kan selvfølgelig ikke være Wassberg, ei heller Horn Myhre med mindre det kommer et godt tilbud. Sande er umulig å kvitte seg med. Da er det nysigneringen Kartum eller Børsting det står mellom og Børsting da sier at han vil hjem til Danmark, så er ikke det et vanskelig valg.

Det er overraskende hvis det ikke kommer en ny midtbanespiller kjapt. Innen første treningskamp. Det tror jeg det gjør. Jeg tror også det blir en profil. Det er ikke umulig at Johan Hove signeres for eksempel.

Lasaron

Hva vet vi? Det kan være noe sykdomsrelatert for konen eller kiden, som gjør at de får det mye greiere hjemme, nær andre familiemedlemmer?

Litt rart, dog, at ingen i Superligaen ville ha ham, han er jo pr definisjon god nok til mange klubber der.
Tren på langskudd

Heispassasjer

Johan Hove, er det kun spekulasjon fra BA sin side? Brann og europacup spill kan være forlokkende for å få han til Brann, selv om han ikke blir billig. Men potensiell inntjening kan jo bli bra om ett år eller to.

krakra

Quote from: Heispassasjer on January 28, 2024, 19:39:13 PMJohan Hove, er det kun spekulasjon fra BA sin side? Brann og europacup spill kan være forlokkende for å få han til Brann, selv om han ikke blir billig. Men potensiell inntjening kan jo bli bra om ett år eller to.
De skrev at Brann har forhørt seg, det har de nok dekning for. Så ble det påpekt at Molde og Glimt også var interessert, men nå henter Glimt Hauge og Evjen, så ikke sikkert de vil gi oss kamp om Hove. Molde har en godt besatt midtbane med signeringene av Roaldsøy, Dæhlie og Granaas allerede i vinter. Så det er ikke sikkert de vil gi oss konkurranse heller.

andreas1989

Offisielt fra klubben nå. Merkelige greier.

Pete05

Børsting forsvinnner nå men vi har igjen 3 klare indreløpere (minst). FHM tar vel ganske sikkert en plass fra start mens Kartum og Niklas trygt kan rotere på den andre. Kartum må bevise stabilitet og Niklas må heve seg / stabilisere seg og ikke minst tåle treningsregimet. Tror det kan være en god løsning på indreløper plassene. Sande er vel tilbake fra høsten. Men dersom de tror at FHM selges i sommer (som det nok er en viss sjanse for) så kan det være greit å få inn et klart førstevalg nå i dette vinduet. Uansett hvem som kommer inn vil vedkommende trenge tid på å tilpasse seg. Det har vi vel nå mange eksempler på.

I tillegg til dette har vel Mathisen også sagt at hans beste posisjon er indreløper så det mangler ikke på alternativer egentlig. Konkurransen i laget er nå såpass tøff i enkelte posisjoner så jeg håper at klubben tenker veldig smart før det hentes nye spillere.

Hvis Warming og Blomberg er tilbake for fullt blir det ekstrem konkurranse på høyre kant. Mathisen kan fort bli et tredjevalg og da vil han kanskje søke tilbake som indreløper?

Kartum kan fint være et andre valg på venstre kant og venstre indreløper. Verken Castro eller Niklas tåler veldig mange 90-minuttere. Da blir det mye spilletid på han også.

Så jeg er mer usikker på om vi MÅ hente en indreløper men det kan være smart å være i forkant. Hvis vi gjør det er Hove en veldig riktig spiller i mine øyne.

boven

Forstår ikke hvordan en spiller under kontrakt kan gå gratis. Kunne han ikke gått på utlån ut kontraktstiden slik at Brann beholdt all rettigheter hvis han skulle gå til en større klubb?

Superjack

January 28, 2024, 20:14:32 PM #1683 Last Edit: January 28, 2024, 20:16:14 PM by Superjack
Funker Kniklas sin kropp så var vel han også meget god i presset.

Regner også med at Børsting sin avgang gjør at det sitter veldig langt inne å selge FHM i vinter.

FHM, Kniklas og Kartum, grei dekning på indreløper i utgangspunktet det.

Personlig tror jeg Thore P også kunne funket som indreløper.


Brannsupporter.

Nixon

En av de bedre nummer 10 vi har hatt i en mannsalder eller to. Ikke at konkurransen har vært så stor, men likevel.

Lykke til i Danmark!
Rød makt på Hansa

Giles

Børsting var meget viktig i høst. Rart han ikke kan få det engang.
Men, få da inn en indreløper som er bedre og yngre så får vi se. Men Børsting hadde forsvart plassen også på et mesterlag.
Typer som han og SHN legger grunnlaget for at andre kan skinne. Børsting bidro med mål og målpoeng i tillegg.

krakra

Det er en grunn til at Børsting går gratis til nivå 2 i Danmark, og ikke selges til et topplag i Superligaen. Eller noe lag i Superligaen i det hele tatt.

fortune

Quote from: boven on January 28, 2024, 20:13:59 PMForstår ikke hvordan en spiller under kontrakt kan gå gratis. Kunne han ikke gått på utlån ut kontraktstiden slik at Brann beholdt all rettigheter hvis han skulle gå til en større klubb?

Blir 29 om to uker, så verdien er nok ikke så mye mer enn det han nå går for. Spesielt om han har hatt en relativt god kontrakt i Brann.
First is first, second is nothing

Churchill

Trist. Men jeg håper han får det bra i Danmark. Dessuten, takk for en fantastisk innsats i Brann.

Han må erstattes.
...we shall never surrender.

Heispassasjer

Da var det kanskje ikke bare ballonger Børsten hadde blåst opp i julen allikevel da.
Den historien var nå for god til å være sann allikevel..

Pete05

Quote from: fortune on January 28, 2024, 20:37:02 PM
Quote from: boven on January 28, 2024, 20:13:59 PMForstår ikke hvordan en spiller under kontrakt kan gå gratis. Kunne han ikke gått på utlån ut kontraktstiden slik at Brann beholdt all rettigheter hvis han skulle gå til en større klubb?

Blir 29 om to uker, så verdien er nok ikke så mye mer enn det han nå går for. Spesielt om han har hatt en relativt god kontrakt i Brann.

Selv som squad-spiller er han verdt endel penger. Lønn er heller ikke noe problem i Danmark å matche. Så dette er en underlig sak.

Leffen

Det er jo åpenbart mye mer til denne historien enn det som har kommet ut. Fra topplag i Norge til dansk OBOS etter å ha blitt tilbudt til hele superligaen. Spekulasjoner selvsagt, og det er jo egentlig ikke så viktig. På et vis synes jeg det er fint at Brann har vært medgjørlige i prosessen, hadde neppe fått mye for han uansett.

Vi miste en fin fyr og en god press-spiller. Hadde en bra sesong i fjor (blir nå hypet til det ugjenkjennelige på Twitter) Men er jo selvsagt ikke uerstattelig på noe vis. Håper en betydelig oppgradering er på vei inn.

pidre

Det P O Ludvigsen sier:

- Vi mister en god spiller og en fantastisk person, men noen ting er viktigere enn fotballen og det må vi ta hensyn til.
Saludar a los monos!

andreas1989

Det merkeligste her er jo nesten at det senest i går var en sak i BA der Børsting snakket om den kommende sesongen.

Burde ikke klubben vært på banen og unngått den reportasjen dersom man visste at spilleren påfølgende dag var ferdig i klubben?

Pete05

Quote from: andreas1989 on January 28, 2024, 22:26:40 PMDet merkeligste her er jo nesten at det senest i går var en sak i BA der Børsting snakket om den kommende sesongen.

Burde ikke klubben vært på banen og unngått den reportasjen dersom man visste at spilleren påfølgende dag var ferdig i klubben?

Tror den var gjort for en god stund siden men merkelig at BA offentliggjorde den i går. Dette «ryktet» om at Børsting med familie ønsket seg tilbake til Danmark ble gjort kjent for ganske mange agenter rett etter sesongen. Det ble derfor signalisert at de ønsket seg en hb og en på midten...

andreas1989

Fikk inntrykk av at reportasjen var fra fredagens trening? Men det er mulig jeg misforstår.

Pete05

Quote from: andreas1989 on January 28, 2024, 22:31:25 PMFikk inntrykk av at reportasjen var fra fredagens trening? Men det er mulig jeg misforstår.

Bildene var nok fra den treningen men neppe selve intervjuet...
Tror begge avisene sitter på noen slike saker som de slipper litt innimellom. Og det skulle ikke forundre meg om de visste om at Brann ville offentliggjøre avgangen i dag og da hastet det med å slippe akkurat denne. Men her er det bare jeg som spekulerer.

andreas1989

Det er jo også litt merkelig dersom det har hastet med å offentliggjøre dette i dag, dager før overgangsvinduet faktisk stenger.

Erlend

Veldig trist og veldig merkelig.  MÃ¥ jo ligge noe bak her, men fÃ¥r heller droppe Ã¥ spekulere for mye.

Uansett, tusen takk for flott innsats og lykke til videre!

Churchill

...we shall never surrender.

Go Up