• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overgangsvinduet vinteren 2023/2024

Started by Lasaron, September 03, 2023, 09:22:40 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

andreas1989

Quote from: esp123 on January 24, 2024, 08:45:34 AMDet står at han tjener (opptil) to millioner (gitt at Brann gjør en bra sesong). Er ikke det litt lite?

Nok til at SHN lager sirkus. Parmer pressiserte igjen denne uken at SHN ikke har fått bedre lønnsbetingelser i den nye avtalen.

krakra

Lurer på hva de andre tjener. Finne burde være lønnsledende blant spillerne over 25 år. Greit nok at Sery Larsen og Felix tjener mer, fordi de i i tillegg til å være omtrent like gode også har høyere salgsverdi, men ellers bør Finne og SHN ha høyest lønn.

andreas1989

Sery Larsen hadde vel neppe den største kontrakten i Glimt? Felix tjener vel greit etter at han signerte ny kontrakt.

esp123

Sammenlignet med lønningene i Rosenborg f.eks, er det jo en helt annen verden: https://www.nettavisen.no/sport/reagerer-pa-rosenborg-profilens-millionlonn-det-er-vanskelig-a-forsvare/s/5-95-1498697

Hvis det stemmer at våre beste spillere tjener 2 mill (inkl. bonus), er jo det en sensasjon!

fortune

Quote from: esp123 on January 24, 2024, 09:42:30 AMSammenlignet med lønningene i Rosenborg f.eks, er det jo en helt annen verden: https://www.nettavisen.no/sport/reagerer-pa-rosenborg-profilens-millionlonn-det-er-vanskelig-a-forsvare/s/5-95-1498697

Hvis det stemmer at våre beste spillere tjener 2 mill (inkl. bonus), er jo det en sensasjon!

Ble det ikke meldt at Palle tjener 1,7 med sin nye kontrakt? Da vil jeg anta at Finne og de mer profilerte tjener betydelig bedre..
First is first, second is nothing

Kagain

Det hadde vært interessant å vite hva MLS-klubben var villig til å betale for Finne. Det jeg syns var spesielt med den saken var at det kunne virke som spiller og klubb hadde snakket sammen om lønn og slikt før de i det hele tatt hadde lagt inn et bud. Kan vi anta at det er en Brann-policy? For ellers er det vel motsatt? Først bud og så lønnsforhandlinger.

Superjack

Det er altså konkret interesse på Finne.

MLS er også veldig på utkikk i det norske markedet ser det ut som.
Grønnbæk og Finne.

Tror Finne har lyst å beholde plassen på landslaget, og det er stort sett vanskelig fra MLS.
Og så langt i karrieren, før forrige sesong, så har Finne sjelden eller aldri fått en fast plass i et lag, og iallefall ikke fast plass på spissplass, der han er best og trives mest.
Har nok en verdi for han også.

Brannsupporter.

Erlend

Quote from: Kagain on January 24, 2024, 10:22:24 AMDet hadde vært interessant å vite hva MLS-klubben var villig til å betale for Finne. Det jeg syns var spesielt med den saken var at det kunne virke som spiller og klubb hadde snakket sammen om lønn og slikt før de i det hele tatt hadde lagt inn et bud. Kan vi anta at det er en Brann-policy? For ellers er det vel motsatt? Først bud og så lønnsforhandlinger.

Er det ikke ganske vanlig at kjøpende klubb og agenter snakker litt "pÃ¥ bakrommet" om noen grove rammer for en kontrakt? 

Lasaron

I den grad de beste Brannspillerne har en felles forståelse for at i år er det bra muligheter for seriegull og gruppespill i e-cup, så har de nok veldig lyst til å oppleve det med nettopp Brann. Da sitter det et stykke inne å hoppe over til MLS, Ferencvaros, Trabzonspor, Kina eller Arabia.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Erlend on January 24, 2024, 10:43:59 AM
Quote from: Kagain on January 24, 2024, 10:22:24 AMDet hadde vært interessant å vite hva MLS-klubben var villig til å betale for Finne. Det jeg syns var spesielt med den saken var at det kunne virke som spiller og klubb hadde snakket sammen om lønn og slikt før de i det hele tatt hadde lagt inn et bud. Kan vi anta at det er en Brann-policy? For ellers er det vel motsatt? Først bud og så lønnsforhandlinger.

Er det ikke ganske vanlig at kjøpende klubb og agenter snakker litt "pÃ¥ bakrommet" om noen grove rammer for en kontrakt? 

Formelt sett skal selgende klubb kontaktes/gi tillatelse til at en spiller kan snakkes med.
Men det er jo avklaringer før. Folk snakker jo sammen.

Brannsupporter.

krakra

Kommer man med lønn og kontraktslengde så er det jo ikke avklaringer eller å "snakke sammen", men direkte forhandlinger. Dette gjøres ikke bare for å unngå unødvendig tidsbruk med bud på spillere som ikke er interessert. Det brukes også til å presse selgende klubber. Det så vi i sommer med SHN. Det ser man støtt og stadig ellers også. Spillere som fristes av gode tilbud fra klubber som ikke har lov å snakke med dem, og forsøker å sutre seg ut av deres nåværende kontrakt.

Gulløl

January 24, 2024, 11:43:06 AM #1511 Last Edit: January 24, 2024, 11:49:49 AM by Gulløl
Bård Finne er blitt så voksen og klok at han vet at penger betyr ikke alt, han har også erfaring fra et tidligere utenlands eventyr. Han hadde etter inntektsåret 2022 over 5 millioner i formue og klarer seg vel godt. En formue som nok trolig vokser pent videre i de siste fire årene av kontrakten i Brann (2023-2026). Montréal er "kaldt og jævlig", f.eks nede i minus 13 grader i dag, på kommende tirsdag skal det bli minus 23 grader. Temperatur gjennomsnittet for Quebec i januar er minus 11 grader. Quebec området er noe helt annet enn å oppholde seg langs Floridas strender. At Bård Finne kan føle at det er et godt alternativ å spille i hjembyen for Brann og bo på Landås i nyinnflyttet leilighet med samboer og være i nærheten av familie og venner forstår jeg meget godt. Kanskje samboeren har en jobb karriere å ta vare på også, noe som også kan spille inn. Men selvfølgelig er det et krysningspunkt der hele pakken kan bli bedre i en utenlands klubb men der er ikke Bård Finne enda. Vi får se hva som skjer i de siste dagene før overgangsvinduet stenger. Jeg er optimist, tror han blir i Brann og Bergen, helt i egen by er også noe :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ostraume

Hadde vært veldig interessant å vite hva en eventuell overgangssum for Finne til MLS vil ligge på. Glimt takket nei til 100mill for Grønbæk, så dette er åpenbart klubber med penger å bruke.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

January 24, 2024, 13:04:10 PM #1513 Last Edit: January 24, 2024, 13:29:38 PM by Gulløl
BÃ¥rd Finne er nok ikke aktuell for CF Montréal lenger. I flere canadiske og argentinske medier skrives det om at klubben er i ferd med Ã¥ signere spilleren som skal bli hovedspissen i laget.  Lørdag kveld bekreftet MLS-informator Tom Bogert ryktet som hadde sirkulert i flere dager i argentinske medier: CF Montréal hadde kommet til enighet med den argentinske klubben Huracán om overgangen for spissen Matías Cóccaro. Den 26 Ã¥r gamle spissen har scoret 31 mÃ¥l (+7 assist) pÃ¥ 110 kamper for Huracan. Den argentinske journalisten César Luis Merlo snakker om en overgangssum pÃ¥ 2 millioner dollar og en treÃ¥rskontrakt med et opsjons Ã¥r i tillegg.
Lørdag kveld delte Cóccaro selv på Instagram publiseringen av et medie som dekker aktivitetene til Huracán som kunngjorde hans avgang til Montreal. Den følges av flere andre historier som fremhever slutten på reisen hans med klubben. To lag hadde levert tilbud på Cóccaro som muligens kan ha presset prisen noe opp.

https://www.rds.ca/soccer/cfm/le-cf-montreal-ferait-l-acquisition-de-l-attaquant-matias-coccaro-1.18043021?cache=bust%27A=0/nfl?rds-amp

Overgangsummen tilsvarer 21 milloner norske kroner. Kanskje omtrent det Brann kunne fått for Bård Finne om det var han som hadde gått til den klubben (?). Noen andre her som kanskje kan vurdere forskjell i kvalitet på de to spissene og dermed en pekepinn på markedsverdien til Bård Finne ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Skal ikke se bort i fra det faktum at Bård Finne er 1 av 4 spisser på det norske landslaget der de 3 andre spiller og scorer regelmessig i Premier League og La Liga drar opp prisen. Legger man til Finne sine statestikker så er det klart at prisen blir deretter. Vil tro Brann sin terskel går rundt 20 mill. alderen spiller selvfølgelig inn.

Kagain

Quote from: Erlend on January 24, 2024, 10:43:59 AMEr det ikke ganske vanlig at kjøpende klubb og agenter snakker litt "pÃ¥ bakrommet" om noen grove rammer for en kontrakt? 

Jeg er usikker, jeg har sett for meg en flyt litt mer som at en klubb kommer med et bud, selgende klubb aksepterer bud og åpner med dette for at potensiell kjøperklubb og spiller går i dialog for å se om det er noe felles der.

Quote from: krakra on January 24, 2024, 11:34:00 AMKommer man med lønn og kontraktslengde så er det jo ikke avklaringer eller å "snakke sammen", men direkte forhandlinger. Dette gjøres ikke bare for å unngå unødvendig tidsbruk med bud på spillere som ikke er interessert. Det brukes også til å presse selgende klubber. Det så vi i sommer med SHN. Det ser man støtt og stadig ellers også. Spillere som fristes av gode tilbud fra klubber som ikke har lov å snakke med dem, og forsøker å sutre seg ut av deres nåværende kontrakt.

Ja, det er det inntrykket jeg har hatt fra Brekalo og Ilic og den gjengen der. Agenter får ikke gå i dialog med potensielt kjøpende klubb, og er derfor veldig mugne i media i håp om at de klarer å presse frem forhandlinger. Men jeg er jo ikke veldig bevandret i slike forhandlinger

Quote from: andreas1989 on January 24, 2024, 13:26:32 PMSkal ikke se bort i fra det faktum at Bård Finne er 1 av 4 spisser på det norske landslaget der de 3 andre spiller og scorer regelmessig i Premier League og La Liga drar opp prisen. Legger man til Finne sine statestikker så er det klart at prisen blir deretter. Vil tro Brann sin terskel går rundt 20 mill. alderen spiller selvfølgelig inn.

Jeg ser også for meg at 20 millioner er et sted hvor Brann ikke lenger kan si nei. Men igjen, dette får vi først vite når noe lekker om slike forhandlinger.

Morkel

Quote from: Kagain on January 24, 2024, 14:44:03 PM
Quote from: Erlend on January 24, 2024, 10:43:59 AMEr det ikke ganske vanlig at kjøpende klubb og agenter snakker litt "pÃ¥ bakrommet" om noen grove rammer for en kontrakt? 

Jeg er usikker, jeg har sett for meg en flyt litt mer som at en klubb kommer med et bud, selgende klubb aksepterer bud og åpner med dette for at potensiell kjøperklubb og spiller går i dialog for å se om det er noe felles der.

Quote from: krakra on January 24, 2024, 11:34:00 AMKommer man med lønn og kontraktslengde så er det jo ikke avklaringer eller å "snakke sammen", men direkte forhandlinger. Dette gjøres ikke bare for å unngå unødvendig tidsbruk med bud på spillere som ikke er interessert. Det brukes også til å presse selgende klubber. Det så vi i sommer med SHN. Det ser man støtt og stadig ellers også. Spillere som fristes av gode tilbud fra klubber som ikke har lov å snakke med dem, og forsøker å sutre seg ut av deres nåværende kontrakt.

Ja, det er det inntrykket jeg har hatt fra Brekalo og Ilic og den gjengen der. Agenter får ikke gå i dialog med potensielt kjøpende klubb, og er derfor veldig mugne i media i håp om at de klarer å presse frem forhandlinger. Men jeg er jo ikke veldig bevandret i slike forhandlinger

Jeg er heller ingen innsider i denne verden, men jeg mistenker at det er langt mer vanlig enn man tror at agenter brukes som proxy for Ã¥ sjekke ut rammebetingelser og inngÃ¥ "tentative" avtaler. NÃ¥ har ikke jeg spilt FM pÃ¥ mange herrens Ã¥r, men har fÃ¥tt med meg at det har vært en debatt om at spillet mÃ¥ bli mer realistisk ved at man kan starte opp dialog med spillers agent før overgangsum er godkjent. Og det er heller ikke sÃ¥ urealistisk, agenter er tross alt jevnlig i kontakt med klubber, sÃ¥ det er enkelt Ã¥ starte en "uforpliktende" dialog. Jeg tror ikke vi skal ha noen illusjoner om at agenter har aversjon mot Ã¥  krysse noen juridiske og etiske grenser i jakten pÃ¥ et honorar. Dette er nok likevel i stor grad avhengig av relasjoner og hvor villig den andre klubben er til Ã¥ spille med.

Tviler likevel at dette er tilfellet med Finne, han ville ikke snakket sÃ¥ Ã¥pent om det hvis han gikk bak klubbens rygg. Det er nok mer realistisk at Brann har tillat Finne Ã¥ snakke med nevnte klubb. Enten før eller etter man har diskutert overgang.   

Lasaron

Ja, en mulig sammenheng kan altså være:

1. Montreal tok kontakt med Brann, og ba om å få prate litt med Finne.

2. Brann sa ja til akkurat det.

3. Montreal snakket litt med Finne, og der strandet Montreal sitt Finne-prosjekt.
Tren på langskudd

Superjack

Det er også helt naturlig om Montreal tok en avstemming mot Finne og Finne sin agent.

Og etter avstemmingen har Finne vært åpen og informert SKB om dette og at det ikke er interessant. Både til Montreal og til Brann.

Ingen går vel til en klubb og spør om å snakke med en spiller, før de iallefall har luftet med agent/spiller om det kn være interessant.

Er spilleren lunken eller negativ er det ikke mye vits å snakke med klubb.
Brannsupporter.

Erlend

Quote from: Morkel on January 25, 2024, 00:06:30 AMJeg er heller ingen innsider i denne verden, men jeg mistenker at det er langt mer vanlig enn man tror at agenter brukes som proxy for å sjekke ut rammebetingelser og inngå "tentative" avtaler. Nå har ikke jeg spilt FM på mange herrens år, men har fått med meg at det har vært en debatt om at spillet må bli mer realistisk ved at man kan starte opp dialog med spillers agent før overgangsum er godkjent. Og det er heller ikke så urealistisk, agenter er tross alt jevnlig i kontakt med klubber, så det er enkelt å starte en "uforpliktende" dialog.

De siste Ã¥rene er det en funksjon der du kan snakke med agenten og fÃ¥ vite om det er interesse fra spillerens side og cirka hva som kreves i en kontrakt for deretter Ã¥ gi en tilbakemelding om dette er aktuelt fra din side.  Alt dette uten Ã¥ ha noen kommunikasjon med klubben han spiller i

Kagain

Quote from: Morkel on January 25, 2024, 00:06:30 AMJeg er heller ingen innsider i denne verden, men jeg mistenker at det er langt mer vanlig enn man tror at agenter brukes som proxy for Ã¥ sjekke ut rammebetingelser og inngÃ¥ "tentative" avtaler. NÃ¥ har ikke jeg spilt FM pÃ¥ mange herrens Ã¥r, men har fÃ¥tt med meg at det har vært en debatt om at spillet mÃ¥ bli mer realistisk ved at man kan starte opp dialog med spillers agent før overgangsum er godkjent. Og det er heller ikke sÃ¥ urealistisk, agenter er tross alt jevnlig i kontakt med klubber, sÃ¥ det er enkelt Ã¥ starte en "uforpliktende" dialog. Jeg tror ikke vi skal ha noen illusjoner om at agenter har aversjon mot Ã¥  krysse noen juridiske og etiske grenser i jakten pÃ¥ et honorar. Dette er nok likevel i stor grad avhengig av relasjoner og hvor villig den andre klubben er til Ã¥ spille med.

Tviler likevel at dette er tilfellet med Finne, han ville ikke snakket sÃ¥ Ã¥pent om det hvis han gikk bak klubbens rygg. Det er nok mer realistisk at Brann har tillat Finne Ã¥ snakke med nevnte klubb. Enten før eller etter man har diskutert overgang.   

Ja, kan hende det er faktisk forhandlinger som er ulovlig da. Det har jo vært snakk om det rundt en del bosmenn at forhandlingene på sett og vis har startet før de siste 6 månedene av en kontrakt.

andreas1989

Nettavisen melder nå at ikke bare Evjen ,men også Hauge er på vei hjem til Bodø.

Hickok

Quote from: andreas1989 on January 25, 2024, 12:22:00 PMNettavisen melder nå at ikke bare Evjen ,men også Hauge er på vei hjem til Bodø.
Og at Pellegrino muligens er på vei til MLS.

Kagain

Quote from: Hickok on January 25, 2024, 12:34:47 PM
Quote from: andreas1989 on January 25, 2024, 12:22:00 PMNettavisen melder nå at ikke bare Evjen ,men også Hauge er på vei hjem til Bodø.
Og at Pellegrino muligens er på vei til MLS.

Kanskje de som ville ha Finne hentet Pellegrino i stedet? Evjen og Hauge tilbake til Bodø? Da får de en veldig solid og bred stall...

Gulløl

January 25, 2024, 13:05:03 PM #1524 Last Edit: January 25, 2024, 13:09:55 PM by Gulløl
Quote from: Kagain on January 25, 2024, 12:42:54 PMKanskje de som ville ha Finne hentet Pellegrino i stedet? Evjen og Hauge tilbake til Bodø? Da får de en veldig solid og bred stall...
Og det blir nok en bra avskalling i den andre enden i den store stallen. At Brann plukker en spiller som trenger mer spilletid og ikke blir vurdert blant de 15-16 beste i forhold til spilletid i B/G skal vi vel ikke se bort fra. Hvilke kandidat(er) da som peker seg mest ut og er mest attraktiv og interessant for Brann hadde vært interessant å vist litt om.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Utenom Boniface, hvem av Glimteksportene siste 4-5 år har fått det til på utebane?

Glimt har en meget interessant fyr i Fredrik Sjøvold. 20 år. Egentlig midtbanespiller men har også tatt høyrebacken.

Fort 3-4 valg og trenger spilletid.

Ellers er det mye dobbeldekning på en god del plasser om både Evjen og Hauge kommer tilbake til Bodø, og jeg er ikke sikker på at det er så mange enkeltspillere av dem Glimt evt vil få ut, som vil forsterke Brann sitt første 11er.


Brannsupporter.

Huff

Quote from: andreas1989 on January 25, 2024, 12:22:00 PMNettavisen melder nå at ikke bare Evjen ,men også Hauge er på vei hjem til Bodø.

Jo flere Glimt-helter til Bodø, jo større sjans for at vi får hentet Hove hvis Horn Myre forsvinner.

Leffen

Arilas sa nettopp på Tv2 at Glimt er veldig interessert i Blom. La oss for guds skyld håpe de holder seg unna.

Han sier at Brann skal være interessert i to høyrebacker: Lars Ranger (24) fra LSK og Peter Therkildsen (25) i FKH. Ranger håper jeg virkelig vi holder oss unna. Ikke i nærheten av oppgradering fra Crone.


Hickok

Hadde vi fått Sjøvold hadde det vært strålende, men det tror jeg vi kan glemme. Han blir ikke solgt i år.

Gulløl

January 25, 2024, 13:49:16 PM #1529 Last Edit: January 25, 2024, 14:00:36 PM by Gulløl
TV2 sitt rykte om at Brann kan være interessert i å hente Therkildsen til høyrebacken høres lovende ut.

Mitt innlegg fra noen uker siden:

Quote from: Gulløl on December 04, 2023, 09:58:59 AMNÃ¥r FKH hentet han for tre Ã¥r siden ble beskrevet som en sentral midtbanespiller som ogsÃ¥ kan bekle flere posisjoner. Arbeidsmoralen og fleksibiliteten hans er nok noe Horneland kan sette pris pÃ¥. Som spillertype med sine lederegenskaper og erfaring som kaptein kan han kanskje ogsÃ¥ være en som kan utfordre syv Ã¥r eldre Sivert Heltne Nilsen pÃ¥ DM (?)  

- Peter er en teknisk god spiller som er kjent for sin store arbeidsmoral, motor og blikk for spillet. Han er en type som alltid gir 100% og slik sett passer godt inn i FKH-filosofien, sier sportslig leder Eirik Opedal.

https://www.fkh.no/nyheter/peter-therkildsen-til-fk-haugesund-copy

For dei som mener høyden betyr en del kan det nevnes at han er 190 cm.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Leffen on January 25, 2024, 13:37:11 PMArilas sa nettopp på Tv2 at Glimt er veldig interessert i Blom. La oss for guds skyld håpe de holder seg unna.

Han sier at Brann skal være interessert i to høyrebacker: Lars Ranger (24) fra LSK og Peter Therkildsen (25) i FKH. Ranger håper jeg virkelig vi holder oss unna. Ikke i nærheten av oppgradering fra Crone.



Lurer på hva de har tenkt å bruke han til om de samtidig henter Evjen og Hauge også.

Lars Ranger vet jeg ikke så mye om, men om Therkildsen kommer til Brann så er det veldig lite overaskende. Noen av oss har nevnt før at det oppleves som en klassisk Brann-signering basert på overgangshistorikk de siste årene; hente potetspillere fra Haugesund. Ikke lenger før Haugesund kan få offisiell farmer-klubb status for Brann om det fortsetter slik. Ikke for det, skal bli interessant å se hvordan Therkildsen vil gli inn og hvordan det vil påvirke den indre dynamikken i spillerstallen...

Superjack

Haugesund er Brann sin farmerklubb, slik Tromsø er for Glimt?

Er jo usikkert hvor forskjellige rykter kommer fra.

Om Glimt er ute etter Blomberg så tviler jeg på at JPH er på vei til Bodø.
Det kan jo ha med penger å gjøre. Blom er nok vesentlig rimeligere å lønne enn JPH.


Brannsupporter.

andreas1989

Evjen blir vel sett på som indreløper og Hauge er jo venstrekant så Blomberg er det vel rom for som et alternativ på høyrekanten.

Jeg har jo aldri blitt helt overbevist av Blomberg. Synes han har vært best som en impact spiller som kommer inn fra benken. Men det er jo noe uforløst i Blomberg, det er det ingen tvil om. Men med Warming og Mathisen tenker jeg at det skal bli vanskelig for Blomberg på papiret å tilrive seg noen startplass i 2024, men skader osv spiller jo inn i kabalen.

Skulle Glimt tilby oss 20 mill og en klausul om videresalg så mener jeg vi bør selge, men om det kommer et så voksent bud fra Glimt er vel tvilsomt.

andreas1989

Denne Peter Therkildsen tikker jo absolutt alle bokser?

Dansk og allsidig FKH spiller der kontrakten til og med er utløpt dersom jeg forstår det riktig?

Har lite kjennskap til dansken, men mener å erindre at det er en type med litt power i spillet sitt? Det kan jo vi like, men er han typen som kommer stormende nedover kanten? For det er det vi trenger og må ha.

Er jo i utgangspunktet litt for gammel mtp stallsammensetningen pr dags dato, men det er vel også en ledertype som ved behov kan tilføre oss litt kraft på midten? Det er jo ting vi kan trenge.

Noen som kan fortelle litt om hvordan dansken er som spillertype både på backen, men også på midten?

andreas1989

Quote from: Superjack on January 25, 2024, 13:12:13 PMUtenom Boniface, hvem av Glimteksportene siste 4-5 år har fått det til på utebane?

Sampsted ser ut til å gjøre det greit (enn så lenge) i Twente.
 
Det samme må vel kunne sies om Vetlesen.

Ellers må det jo kunne sies at det vært en del vel optimistiske/naive/merkelige eller rett og slett dårlige klubbvalg som har blitt tatt av spillerne som dro ut. Redd det fort blir realiteten for Faris også som setter kursen for kanskje det største sirkuset i hele fotball Europa.


Churchill

TV2: TV 2 vet også at Glimt har vært interessert i Branns Ole Didrik Blomberg, men fokuset er nå rettet mot Hauge.

De ble kanskje skremt av prisen?
...we shall never surrender.

Lasaron

Objektivt sett kan det hevdes at Brann skal kjempe med Glimt om gullet i år. Da tror jeg det sitter langt inne for en bergenser som aspirerer til å være minst en squadspiller, kanskje klippekort, på Brann å gå til Glimt. For tenk så ufattelig mye gøyere det vil være for en bergenser å ta gull med Brann i år, enn å ta gull med Glimt.
Tren på langskudd

krakra

Glimt har prøvd seg på Blomberg før.

Gulløl

Therkildsens kontrakt med Haugesund går ut 31-07-2024. Med kun seks måneder igjen av kontrakten blir han neppe en kostbar spiller å hente.

Etter sesongslutt i eliteserien hadde bold.dk dette intervjuet med han.
https://bold.dk/fodbold/nyheder/uforlost-i-superligaen-nu-vil-haugesund-dansker-til-hojere-hylde
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Hva er poenget med å ansette to speidere når vi fortsetter å hente etablerte, godt kjente, helt ok spillere fra ES? Til og med fra samme klubb som vi har hentet flere spillere fra før - eksklubben til hovedtrener og assistenttrener.

Superjack

En speider skal jo også utelukke spillere.
Brannsupporter.

krakra

Quote from: Superjack on January 25, 2024, 16:15:38 PMEn speider skal jo også utelukke spillere.
Trenger vi to speidere for å utelukke Eliteserie-spillere i alderen 24-29 år i de to-tre posisjonene vi skal hente spillere i?

Churchill

Speiderne er vel først og fremst hentet for å få svært unge talenter tidlig nok til Brann. Før de blir for dyre.
...we shall never surrender.

krakra

Det er mange eldre talenter som ikke har slått gjennom ennå, som kan fås ganske rimelig. Jeg trodde det var det de skulle se etter. Disse kjempeunge talentene kommer jo ikke til å få noen rolle i Hornelands Brann uansett.

Kagain

Quote from: andreas1989 on January 25, 2024, 15:02:46 PMEvjen blir vel sett på som indreløper og Hauge er jo venstrekant så Blomberg er det vel rom for som et alternativ på høyrekanten.

Skulle Glimt tilby oss 20 mill og en klausul om videresalg så mener jeg vi bør selge, men om det kommer et så voksent bud fra Glimt er vel tvilsomt.

Det vil nok sikkert bli andre omrokkeringer også hos Glimt. For de har jo en voksen stall med mange gode spillere. 20 millioner + videresalgsklausul hadde vært topp for en spiller som ikke har fått sjansen til å overbeviser over lengre tid. Faller han gjennom kan jo Brann ta en Sery Larsen variant...

Pete05

Sagan rundt Brekalo og Illic er vel er godt signal om å holde seg unna østeuropeiske agenter ...

https://www.nettavisen.no/sport/konflikten-eskalerer-na-fyrer-brekalo-los-mot-viking/s/5-95-1592208

Bra det er mye styr der om dagen. Blir neppe harmoni i troppen på den måten.

Churchill

January 25, 2024, 19:03:45 PM #1546 Last Edit: January 25, 2024, 19:29:39 PM by Churchill
Quote from: krakra on January 25, 2024, 16:40:03 PMDet er mange eldre talenter som ikke har slått gjennom ennå, som kan fås ganske rimelig. Jeg trodde det var det de skulle se etter. Disse kjempeunge talentene kommer jo ikke til å få noen rolle i Hornelands Brann uansett.

etterhvert og hvis de er gode nok, får de selvsagt muligheten til å spille seg inn på laget. Late bloomers are few and far between.
...we shall never surrender.

krakra

Hvis de er heldige og det forsvinner noen spillere uten erstattere som tvinger klubben til å bruke dem, og de slår til på direkten, kanskje.

Jeg syns rimelige, unge spillere slår igjennom i ES hver eneste sesong jeg. Det er ikke så uvanlig. Men i Brann er de sjeldne, ja.

fortune

Quote from: Pete05 on January 25, 2024, 18:18:43 PMSagan rundt Brekalo og Illic er vel er godt signal om å holde seg unna østeuropeiske agenter ...

https://www.nettavisen.no/sport/konflikten-eskalerer-na-fyrer-brekalo-los-mot-viking/s/5-95-1592208

Bra det er mye styr der om dagen. Blir neppe harmoni i troppen på den måten.

Vanskelig å vurdere denne typen saker fra utsiden når man ikke vet hva Brekalo ble lovet da han signerte kontrakten sin. Alt dette ville vært mye enklere om NFF ikke hadde forbudt utkjøpsklausulene som er helt standard ellers i fotballverden.
First is first, second is nothing

Churchill

Quote from: krakra on January 25, 2024, 19:06:14 PMHvis de er heldige og det forsvinner noen spillere uten erstattere som tvinger klubben til å bruke dem, og de slår til på direkten, kanskje.

Jeg syns rimelige, unge spillere slår igjennom i ES hver eneste sesong jeg. Det er ikke så uvanlig. Men i Brann er de sjeldne, ja.

Blomberg, Wolfe, Niklas, Sery bare de siste par årene. Torsvik i år. Det er da noe.
...we shall never surrender.

Go Up