• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Sarpsborg 08, Søndag 03.09.23 kl. 17:00

Started by Hickok, September 01, 2023, 09:28:03 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Dickens

Quote from: Nixon on September 04, 2023, 08:56:55 AM
Quote from: Corran on September 03, 2023, 23:02:45 PMSoltvedt var dårlig synes eg og personlig mener jeg at det jeg har sett av Soltvedt defensivt og offensivt så er Torsvik bedre.

Ja, en ting er at han ikke er rask, men han klarer ikke (i går i alle fall) å kompensere for dette ved å plassere seg smart. Og han var til tider en rundingsbøye i duellene. Så ikke imponert her heller.

Gi nå fyren ut sesongen før man tar en evaluering. Trist at han nesten er blitt en hakkekylling før han har kommet igang omtrent.

esp123

Han hadde ihvertfall et par diagonalpasninger fra venstre til høyre som løste opp forsvaret til Sarpsborg. Det har ikke vært for mange av de denne sesongen, og gjør at det er vanskeligere å forsvare seg smalt mot oss. Bare synd at mottakeren var Børsting, og ikke en som er bedre en-mot-en. Mathisen plasserte seg altfor smalt i andre omgang.

Ellers var kampen altfor hektisk og fysisk for Soltvedt. Han vil komme mye mer til sin rett i kamper der vi bruker mer tid på angrepene og får flyttet opp flere folk.

krakra

Brann-fotballen skal jo ha høyt tempo og mye trøkk. Veldig usikker på om Soltvedt vil passe inn der. Han mangler drivet, farten og trøkket som Wolfe hadde og Torsvik har. Han er god på å prikke innlegg når han får litt tid, men skal det utnyttes må vi gjøre noe med måten vi angriper boksen på.

I går var det ingen som presterte bra, så er strengt å ta ham på den, men de som har lurt på hvor treig han er fikk i alle fall svaret.

Dickens

Quote from: esp123 on September 04, 2023, 09:11:14 AMHan hadde ihvertfall et par diagonalpasninger fra venstre til høyre som løste opp forsvaret til Sarpsborg. Det har ikke vært for mange av de denne sesongen, og gjør at det er vanskeligere å forsvare seg smalt mot oss. Bare synd at mottakeren var Børsting, og ikke en som er bedre en-mot-en. Mathisen plasserte seg altfor smalt i andre omgang.

Ellers var kampen altfor hektisk og fysisk for Soltvedt. Han vil komme mye mer til sin rett i kamper der vi bruker mer tid på angrepene og får flyttet opp flere folk.

70-meters pasningen han hadde over på motsatt kant til Børsting var pur klasse. Dessverre kan man ikke si det samme om touchen til dansken.

Jeg var/er også veldig skeptisk til signeringen av Soltvedt. Dette er jo en spiller man har kjent godt til i bergensfotballen og Sogndal/S08.

Men ingen er tjent med at han blir en ny hakkekylling ala Tom Sanne hvor man tydelig kunne høre mobben på tribunen om han gjorde noe feil/ble byttet inn.

Ta heller de som er ansvarlige for denne type signeringer. Satser på at Torsvik tar plassen når han er tilbake og får god konkurranse i ulike kampbilder av Soltvedt med sin dødelige fot.

Erlend

Viktig at vi husker pÃ¥ Torsvik sin fysiske tilstand før man begynner Ã¥ snakke om laguttak pÃ¥ venstrebacken.  Han har haltet rundt i hele Ã¥r, og nÃ¥ mÃ¥ det være det medisinske apparatet som bestemmer spilletiden foran sportslige hensyn.  Jeg tenker at nÃ¥r det gjelder Torsvik og et par andre (Heggebø, Blomberg, Kristiansen) sÃ¥ er det bare Ã¥ begynne Ã¥ tenke forberedelser for 2024.  Man tar innhopp nÃ¥r kroppen tillater det, men det er ingen forventning om at man skal starte kamper.  Det fÃ¥r de som er frisk og rask gjøre

krakra

Quote from: Dickens on September 04, 2023, 09:23:09 AM
Quote from: esp123 on September 04, 2023, 09:11:14 AMHan hadde ihvertfall et par diagonalpasninger fra venstre til høyre som løste opp forsvaret til Sarpsborg. Det har ikke vært for mange av de denne sesongen, og gjør at det er vanskeligere å forsvare seg smalt mot oss. Bare synd at mottakeren var Børsting, og ikke en som er bedre en-mot-en. Mathisen plasserte seg altfor smalt i andre omgang.

Ellers var kampen altfor hektisk og fysisk for Soltvedt. Han vil komme mye mer til sin rett i kamper der vi bruker mer tid på angrepene og får flyttet opp flere folk.

70-meters pasningen han hadde over på motsatt kant til Børsting var pur klasse. Dessverre kan man ikke si det samme om touchen til dansken.

Jeg var/er også veldig skeptisk til signeringen av Soltvedt. Dette er jo en spiller man har kjent godt til i bergensfotballen og Sogndal/S08.

Men ingen er tjent med at han blir en ny hakkekylling ala Tom Sanne hvor man tydelig kunne høre mobben på tribunen om han gjorde noe feil/ble byttet inn.

Ta heller de som er ansvarlige for denne type signeringer. Satser på at Torsvik tar plassen når han er tilbake og får god konkurranse i ulike kampbilder av Soltvedt med sin dødelige fot.
Jeg har ingen intensjon om å hakke på Soltvedt. Han er en bra venstreback når han blir brukt riktig, men han er en veldig annen type enn det vi har spilt med under Horneland. Hvis han stadig blir avslørt på farten, så er det Brann som bør kritiseres for det. For "alle" kjente til tempoproblemene hans og det burde vært en del av vurderingen. Hvis de ikke klarer å utnytte innleggs- og skuddfoten så er det også Branns skyld. Brann har ikke vært så farlige på innlegg og det handler ikke bare om innlegg, men også innløp i boksen. Det er noe som må justeres for å få det beste ut av Soltvedt.

Det er ikke "opp til Soltvedt" om han får det til i Brann eller ikke. Det er egentlig mest opp til Brann. Han er en spiller med veldig klare styrker og svakheter og må brukes riktig.

Kagain

Quote from: Erlend on September 04, 2023, 09:41:16 AMViktig at vi husker pÃ¥ Torsvik sin fysiske tilstand før man begynner Ã¥ snakke om laguttak pÃ¥ venstrebacken.  Han har haltet rundt i hele Ã¥r, og nÃ¥ mÃ¥ det være det medisinske apparatet som bestemmer spilletiden foran sportslige hensyn. 

Ja, jeg ser Horneland var ute og kritiserte "landslaguttaket" av Torsvik nettopp på grunn av fysisk tilstand.

 
Quote from: krakra on September 04, 2023, 09:48:00 AMDet er ikke "opp til Soltvedt" om han får det til i Brann eller ikke. Det er egentlig mest opp til Brann. Han er en spiller med veldig klare styrker og svakheter og må brukes riktig.

Ja, og når Brann nå har hostet opp litt over 5 millioner for han håper jeg at de har en plan på hvordan de skal bruke han riktig og hva det vil bety for resten av taktikken...

Go Up