• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

SK Brann - AZ Alkmaar, torsdag 31.08.2023 kl 19:00

Started by Kagain, August 25, 2023, 07:16:46 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Hvis dommeren er "dårlig", er det no bare å rope "hater, hater, hater NFF" som vanlig - UEFA er mer hårsåre. Det ble jo ropt "OBOS" mot Arouca.
GÃ¥ av.

Dickens

Quote from: Superjack on August 28, 2023, 11:33:48 AMOg jeg tenkte mitt når Castro var febersyk i bortekampen.

Tenkte at det er elendig forebygging å ha en syk spiller i tropp i den forbindelsen.

Castro skulle vært kjørt i isolat, og iallefall ikke i samme garderobe som resten.



Veldig rart hvordan dette endret seg når Covid var "over". Den gang hadde jo ikke Castro blitt med til Holland, men nå står vi i fare for et mannefall uten like. Men om Castro klarte det der nede, så bør de andre det også hjemme. Selv med manflu.

Superjack

En ting er å komme seg på jobb. En annen er å prestere på topp. Som er 100% nødvendig her.

Castro var jo elendig borte mot AZ, sett bort fra målet.

Brannsupporter.

krakra

Men hvor syke er de? "Forkjølelsessymptomer" er i mine øyne ikke feber engang. De får ta det rolig fram til kamp, så bør ikke det være noe stort problem.

esp123

Ingebrigtsen hadde forkjølelsessymptomee. Han ble verdensmester.

Lasaron

Taktikkeri fra Hornis og de. Dette går brillefint.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on August 28, 2023, 12:34:45 PMTaktikkeri fra Hornis og de. Dette går brillefint.

Vi får håpe det. BA har forøvrig en annen artikkel med enda flere skader. Disse vet vi stort sett om. Niklas Jensen Wassberg, Jonas Torsvik og Ole Didrik Blomberg. Ved siden av dette sier Huseklepp at det er uklart om Warming er tilgjengelig, men det kan like gjerne være mer taktikkeri.

Jeg tror forøvrig det er mest sannsynlig at om nå Kristiansen og Pallesen Knudsen er ute, så er det Thore P. og Sery Larsen som starter i midtforsvaret. Thore P. har tross alt spilt stopper for Brann tidligere, mens Soltvedt er venstreving/back. Jeg foreslo sistnevnte i midtforsvaret fordi at Sery Larsen har tempo i kroppen, og Soltvedt er kanskje treg men han har god teknikk og kan kanskje forsøke seg som ballspillende midtstopper. Thore P. begynner jo å bli vant til tilværelsen på venstre og har gjort det greit der de siste kampene.

David

Personlig har jeg mindre ork og dårligere kondis om jeg tar en joggetur noen dager etter en forkjølelse, men jeg er jo ikke akkurat toppidrettsutøver, så de er vel bygget for å komme seg raskere til hektene. Og om det lå noe tilsvarende et e-cupspill i potten for denne joggeturen min, skulle jeg nok klart å skvist ut noe ekstra likevel. En del av det er kanskje mentalt.

krakra

Under koronatiden så man jo at lag som hadde vært helt slått ut av sykdom kom tilbake og vant påfølgende kamp. Kanskje fridagene kompenserer for sykdommen hvis man har et mildt sykdomsforløp?

I verste fall så må de kanskje byttes ut tidligere. Vi har hatt spillere som har spilt med feber og sykdom tidligere, og klart seg bra. Det sies at Castro var dårlig i bortekampen, men jeg syns han ofte spiller dårlig for så å dra fram noen avgjørende enkeltprestasjoner. Det drev han med i OBOS-ligaen også, så vet ikke hvor svekket han var av sykdommen.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Dickens

Jeg tipper/regner med at det sitter ekstremt langt inne blant de involverte å melde forfall til "sesongens kamp". Men samtidig er det ekstremt viktig å være ærlig ovenfor laget/trener om man ikke føler seg 100%. Her holder det ikke å.vøre på 90%>

Lasaron

Tja. Er det ikke grunn til å tro at ikke alle på papiret var 100% på cupfinalen? Blant annet stopperne? Men jeg er glad vi stilte med de stopperne i den kampen uansett. Dette er en slik kamp der vi tyner.
Tren på langskudd

SKBCPH

Ballspark melder at Kristiansen og Hornis fortsatt er syk, men de resterende er tilbake på feltet i dag. Regner med de to siste er tilbake i morgen da.
- Vi har den treneren vi har.

Optimist

Quote from: SKBCPH on August 29, 2023, 09:11:24 AMBallspark melder at Kristiansen og Hornis fortsatt er syk, men de resterende er tilbake på feltet i dag. Regner med de to siste er tilbake i morgen da.

Da får de aller fleste i alle fall to dagers forberedelse til å bli opp mot 100%. Synes vi får ta dette som gode nyheter.
Kokende idiot

Hickok

Warming er tilbake på trening i dag også.

Kagain

Ja, både Kniklas og Warming er tilbake på treningsfeltet, men de som er nevnt som friskmeldte er Fredrik Pallesen Knudsen, Niklas Castro og Sivert Heltne Nilsen. Pallesen Knudsen sier at han har hatt influensa men er nå klar for kamp. De andre blir ikke sitert på det. Så da vil jeg tro at med mindre noe fatalt skjer så blir det ikke noen forandringer fra sist start-ellever annet enn kan hende at Kristiansen må erstattes av en annen spiller. Om det skjer vil jeg tro at det er Sery Larsen, men det kan jo godt hende at Horneland føler for at Soltvedt er klar for venstrebacken og at Thore P. trekkes inn på stopperplass.

https://www.ba.no/folg-brann-az-alkmaar/s/5-8-2355112?p=lc-6356112-37287-bergensavisen

Erlend

Stapp noen piller i gubben og sett han på banen, Palle og Sery har ikke vært særlig betryggende som stopperduo

Lasaron

Jeg er semi-sjokkert over folks manglende tro på Japhet her. Husker dere ikke hvor mange gode kamper han hadde i vår?
Tren på langskudd

krakra

Japeth er god når han spiller høyre stopper, med Kristiansen på venstre. Ikke like god som venstre stopper med Knutsen på høyre.

Giles

Quote from: Lasaron on August 29, 2023, 11:38:20 AMJeg er semi-sjokkert over folks manglende tro på Japhet her. Husker dere ikke hvor mange gode kamper han hadde i vår?
Japhet har litt Bambi på isen takter, blir også litt dratt ut av posisjon. Men han blir bra bare han slutter å være skadet.

Lasaron

Han var vitalviktig for måten Brann spilte på i vår.
Tren på langskudd

Corran

Larsen er viktig uansett, men er best om han spiller på høyre og i to spann med Ruben.
Og Crone, indreløper og kant på høyre blir også bedre for de er tryggere med Larsen bak der med sin fart enn Palle
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Hadde vært utrolig kjekt om alle som har vært skadet ble friske nok til å være med i troppen, og potensielt har mulighet til å spille minst 30 minutter. Da kunne vi stilt et slagkraftig lag ikke bare til ordinær spilletid, men også eventuelle ekstraomganger (hvor man vel får muligheten til et bytte ekstra?).

Da kunne vi startet slik, og byttet med spillerne i parentes underveis, og kanskje klart å opprettholde (kanskje til og med øke) kvaliteten gjennom alle spilleminuttene.

Dyngeland
Crone - Palle (Japhet) - Ruben - Pedersen (Torsvik)
SHN
Kartum (Kniklas) - FHM
Børsting (Warming) - Finne (Heggebø) - Castro (Mathisen)  
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Brannfakkel:
Jeg tror som alle at Brann må gå ENDA MER ut i 100 og spille sin mest latterlig dominerende fotball, som om det er Lillestrøm vi spiller mot.

Det har vi klart best med Japhet og Ruben som stoppere.

Tror Euro-Palle kan bli gull inn fra benken ved behov.
Kanskje.

Optimist

Quote from: Lasaron on August 29, 2023, 13:05:59 PMHan var vitalviktig for måten Brann spilte på i vår.

Enig med Lasaron her. Samtidig er det umulig å vite hvilken form han er i.
Kokende idiot

Corran

Quote from: Billy Elliott on August 29, 2023, 14:02:55 PMHadde vært utrolig kjekt om alle som har vært skadet ble friske nok til å være med i troppen, og potensielt har mulighet til å spille minst 30 minutter. Da kunne vi stilt et slagkraftig lag ikke bare til ordinær spilletid, men også eventuelle ekstraomganger (hvor man vel får muligheten til et bytte ekstra?).

Da kunne vi startet slik, og byttet med spillerne i parentes underveis, og kanskje klart å opprettholde (kanskje til og med øke) kvaliteten gjennom alle spilleminuttene.

Dyngeland
Crone - Palle (Japhet) - Ruben - Pedersen (Torsvik)
SHN
Kartum (Kniklas) - FHM
Børsting (Warming) - Finne (Heggebø) - Castro (Mathisen) 
Ville no startet med Serrey Larsen da han er mye bedre. Vi må vinne denne kampen og da helst før straffekonk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

BA melder at Clasie var tilbake i trening i dag.

Corran

Quote from: andreas1989 on August 29, 2023, 18:31:52 PMBA melder at Clasie var tilbake i trening i dag.
Ja men de er ikke sikker på at han er klar på torsdag
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra


Billy Elliott

Clasie rekker ikke kampen! Påstår en nederlandsk journalist på Ballspark akkurat nå.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Corran

Er det noenlunde riktig Ã¥ anta at AZ vil gamble mindre med  spillere enn Brann vil pga at kampen ikke betyr like mye for dem?
Ikke misforstå, alle klubber ønsker jo suksess i europa o.l. men økonomien i det er ikke like viktig for dem som for Brann.
30 mill er jo en tiendedel av hva de selger spillere for så det betyr liksom ikke like mye. Brann største salg er jo deres vanlige innkjøp og for dem en investering.
Så å satse en spiller resten av sesongen for å komme videre er vel ikke fornuftig for dem.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jeg tror det betyr mye for dem. De har vel ambisjoner om å ikke bare delta, men konkurrere om å vinne Konferanseligaen. Da er det mer enn 30 millioner i bildet. I tillegg blir de kanskje mindre attraktive uten Europa og får mindre for spillerne sine?

Corran

Ja tviler ikke på at det betyr mye, men de er vel kanskje ikke like desperate?
Tenker da på det å bruke eller ikke bruke kapteinen sin om han ikke er helt klar.
Brann gjør gjerne det, men det ligger kanskje mer i potte for Brann tenker jeg?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Billy Elliott

Den nederlandske journalisten som ble intervjuet på Ballspark fortalte at det ville bli oppfattet som en "disgrace" om ikke AZ slo ut Brann.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Hvem er det som bruker pressekonferansen før Brann-AZ for å mase videre som at sønnen til Solbakken ble tatt ut på landslaget?

krakra


andreas1989

Seriøst gode nyheter at Clasie etter "rapportene" ikke blir klar.

Vi får håpe i det lengste at vi kan stable på beina flest mulig.

SKBCPH

De har flere andre midtbanespillere ute også, og på AZ-fansens forum virker de spesielt redd for hvordan midtbanetrioen vil prestere i morgen :D
- Vi har den treneren vi har.

Kagain

Quote from: Corran on August 30, 2023, 10:54:01 AMEr det noenlunde riktig Ã¥ anta at AZ vil gamble mindre med  spillere enn Brann vil pga at kampen ikke betyr like mye for dem?
Ikke misforstå, alle klubber ønsker jo suksess i europa o.l. men økonomien i det er ikke like viktig for dem som for Brann.


Jeg ville heller stilt spørsmålet om de har en fyldigere stall slik at de slipper å gamble så mye med spillere. I følge nettsiden deres ser det ut som de har

4 keepere
9 forsvarere
8 midtbanespillere
7 angripere

Så totalt 28 spillere. Dermed er de på kort varsel klar til å erstatte eventuelt skadede spillere...

pidre

Quote from: Billy Elliott on August 30, 2023, 10:31:01 AMClasie rekker ikke kampen! Påstår en nederlandsk journalist på Ballspark akkurat nå.

Tja, om ikke Az setter ut dette ryktet av taktiske årsaker. Tenker han starter, eller kommer innpå om det butter litt.

Tipper AZ stiller mer forberedt enn hjemme og putter etpar raske, sÃ¥ er det over. 
Saludar a los monos!

Hickok

Troppen til morgendagens kamp. Det eneste oppsiktsvekkende er vel at Torsvik er tilbake:

1 Mathias Dyngeland
12 Eirik Holmen Johansen
3 Fredrik Pallesen Knudsen
6 Japhet Sery Larsen
8 Felix Horn Myhre
9 Niklas Castro
10 Frederik Børsting
11 BÃ¥rd Finne
13 Svenn Crone
14 Ulrik Mathisen
17 Joachim Soltvedt
18 Sander Kartum
19 Sivert Heltne Nilsen
20 Aune Heggebø
21 Ruben Kristiansen
22 Moonga Simba
23 Thore Pedersen
35 Jonas Torsvik
40 Eivind Helland

Lasaron

Det var en hyggelig overraskelse. Og de tre gjenværende skadde, er jo også snart tilbake, meldes det. Så det kan bli en fin høst.
Tren på langskudd

Corran

Om Brann sin tropp er offentliggjort er vel AZ sin også og er kapteinen med der?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Bruiser

                          Dyngeland
Crone     Pallesen    Kristiansen    Pedersen
  Kartum      Hetle Nilsen   Horn Myhre
  Børsting          Finne          Castro

Man må vel anta at EH stiller uforandra, det er det mest sannsynlege valget etter uavgjort i første kamp. Utenom skader eller sjukdom er einaste endringa eg ser EH muligens drister seg til Sery inn igjen på laget for Pallesen. Resten seier seg sjølv i mangelen av Wassberg, Blomberg og spesielt Warming.

På Ballspark var Renate Blindheim partisk til ei lik tilnærming som borte, altså slå litt langt for å minimere risiko i frispelinga bak. Pamer er for å gå ut som vanlig på heimebane med stor risiko. Eg er enig med Pamer, vi må gå for det. Hvis vi går på akkord med vår filosofi og offensive tankegang så vil vi tape på det i lengda uansett. Vi må vere oss sjølve, vi skal gå i strupen på motstanderen, få heile stadion i ryggen og angripe til kroppen er tom for væske. Det vil koke alldeles i topplokket på Wolfe, det er det berre å utnytte ved å gå knallhardt til som i Nederland. Som han sei på PK'en, "imorga er vi ikkje venner".

Peis på. Ingen nåde. Ingen vei tilbake. Kjør over pakket.
Ein flokk sauer leda av ei løve vil alltid slå ein gjeng løver leda av ein sau

kabelmann

Quote from: Corran on August 30, 2023, 21:15:16 PMOm Brann sin tropp er offentliggjort er vel AZ sin også og er kapteinen med der?
Nei, han er ikke med til Bergen.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Dickens

AZ ser på denne turneringen som minst like viktig som Brann. Dette er et fantastisk utstillingsvindu for en selgende klubb. Bekjente fra Holland sier de ble skremt over hvor svake de fremstod i forrige kamp og at det er noe som skjer svært sjelden. Så håper ikke Brann "undervurderer" de og tror at nivået de møtte er standarden, for de har 2-3 gir å gå på.

Blir ulidelig spennende.

Frykter 1-3.

Belfort

Jeg tror vi taper i dag, de sløste sjansene i Nederland vil være vår bane. Alkmar vil være langt mer forberedt i kveld. En annen ting er at sykdommen blant flere av spillerne vil slå ut i andre omgang, Gud forby at det blir ekstraomganger

Corran

Eg gru gleder meg til denne kampen.
Jeg tror det blir tap og vi ryker ut, men vet at om det skulle lykkes så kommer det til å bli så jæ*** gøy og syk stemning

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

August 31, 2023, 14:27:22 PM #99 Last Edit: August 31, 2023, 15:49:27 PM by SKBCPH
Jeg har sørget for å gi meg selv "alt å vinne, ingenting å tape" mentalitet til i kveld. Vi er underdogs, det er skandale om AZ ikke kommer seg til gruppespill. Presset er på dem. Vi skal bare kose oss, og forhåpentligvis sjokkere. For et kok det blir!
- Vi har den treneren vi har.

Go Up