• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Innkjøpsstrategi og spillerlogistikk generelt hos Brann.

Started by Kagain, August 23, 2023, 17:52:39 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Larsendos

November 24, 2023, 18:50:34 PM #500 Last Edit: November 24, 2023, 18:52:21 PM by Larsendos
Poenget mitt var bare at vi satset på de unge, så ikke gi mangelen på bruk av unge skylden for nedrykket. De unge var bare ikke gode nok.

Og det var heller ikke de erfarne.

Så alt er sammensatt. Nivået på klubbene i ES varierer, og bunnivået til klubber som Brann, LSK, VIF og Viking er ikke bedre enn at det kan bli nedrykk.

krakra

Quote from: Larsendos on November 24, 2023, 18:50:34 PMPoenget mitt var bare at vi satset på de unge, så ikke gi mangelen på bruk av unge skylden for nedrykket. De unge var bare ikke gode nok.
Og poenget mitt er at de unge til Glimt heller ikke var gode nok under andre trenere enn Knutsen. Det var flere faktorer bak det nedrykket. De unge var ikke en vesentlig en. Noen av dem var blant våre beste spillere. Du glemte en av dem på listen din.

Larsendos


krakra

I 2014? Nei. Det hadde vi ikke i 2012, 2013, 2015, 2016, 2017, 2018, eller 2019 heller.

andreas1989

November 24, 2023, 19:16:51 PM #504 Last Edit: November 24, 2023, 19:19:55 PM by andreas1989
 
Quote from: krakra on November 24, 2023, 19:07:52 PMI 2014? Nei. Det hadde vi ikke i 2012, 2013, 2015, 2016, 2017, 2018, eller 2019 heller.

Vi har vel aldri hatt det er vel den enkle men presise konklusjonen. Etter nesten nedrykket i 2002 skulle jo man bygge litt ungt og lokalt, men så kom pengene og stormansgalskapen. Per-Ove prøvde vel kan man kanskje si, men det var vel sjanseløst når Mjelde skulle få være med å bestemme. En spiller som Erlend Storesund burde vel feks hatt langt flere kamper i Brann drakten enn det han fikk. Og salget av Haugen i 2007, hjelpes.

Larsendos

Vindheim var ikke i Brann i 15/16. Derfor ble han ikke nevnt.


krakra

Men han var der da vi rykket ned. Skaanes var også en av våre beste den sesongen. Mye bedre enn Huseklepp for eksempel. Så vidt jeg kan huske hadde vi store skadeproblemer i forsvar, et angrep der alle utenom Skaanes og Orlov sviktet og en ekstremt naiv spilletid fra en trener som, i motsetning til dagens trener, trodde lite trening var veien til suksess.

Norling var nok hovedårsaken til nedrykket.

Larsendos

November 24, 2023, 19:39:14 PM #507 Last Edit: November 24, 2023, 19:42:12 PM by Larsendos
Det var en som skrev at ungguttene ikke slapp til i 15-16. Jeg svarte bare på det. Sa ingenting om nedrykket til Norling.

krakra

Quote from: Larsendos on November 24, 2023, 19:39:14 PMDet var en som skrev at ungguttene ikke slapp til i 15-16. Jeg svarte bare på det. Sa ingenting om nedrykket til Norling.
Du skrev at de slapp til i 2014, og ikke var gode nok.

De fleste på listen din spilte vel i sølvsesongen forresten? I tillegg til hjemvendte Skålevik. Barmen og Haugen ble helt sentrale i LANs Brann. Haugen var en av ES' aller beste spillere i 2018.

Larsendos

Det var Lasaron som nevnte 2014.

De fleste spilte i sølvsesongen i 2016 også. Så man var gode nok til å ta medaljer, men ikke til å sette Brann i en situasjon der man ungikk nedrykk i 2021.

Det er jo akkurat mangelen på U23 spillere i dagens Brann-lag, som legger grunnlaget for nedrykk i 2028?

krakra

Nei, det er trenden som gir grunnlag til bekymring, med en stadig eldring og utvidelse av stallen. Slik som etter opprykket.

Superjack

Quote from: krakra on November 24, 2023, 21:05:15 PMNei, det er trenden som gir grunnlag til bekymring, med en stadig eldring og utvidelse av stallen. Slik som etter opprykket.

Og problemene etter 2007
Jevn satsing på U-23 spillere er viktig.

Uansett hvor godt laget er pr i dag.




Brannsupporter.

Larsendos

Quote from: krakra on November 24, 2023, 21:05:15 PMNei, det er trenden som gir grunnlag til bekymring, med en stadig eldring og utvidelse av stallen. Slik som etter opprykket.
At spillerne blir eldre er jo naturlig. Karlstrøm, Bjørnbak, Linnes, Haugen, Hagelskjær, Haugan, Ellingsen, Knudtzon, Hestad, Eriksen, Eikrem, Grødem, Kitolano, Kaasa, Berisha og Gulbrandsen blir jo også ett år eldre til neste år.

krakra

Quote from: Larsendos on November 24, 2023, 21:16:33 PM
Quote from: krakra on November 24, 2023, 21:05:15 PMNei, det er trenden som gir grunnlag til bekymring, med en stadig eldring og utvidelse av stallen. Slik som etter opprykket.
At spillerne blir eldre er jo naturlig. Karlstrøm, Bjørnbak, Linnes, Haugen, Hagelskjær, Haugan, Ellingsen, Knudtzon, Hestad, Eriksen, Eikrem, Grødem, Kitolano, Kaasa, Berisha og Gulbrandsen blir jo også ett år eldre til neste år.
Derfor må man jevnlig fylle på med nye, unge spillere, så ikke stallen og laget blir for gammelt

Larsendos


krakra

Quote from: Larsendos on November 24, 2023, 21:23:17 PMMolde har 15 spillere som er 26+ år. Brann har 13.
Kan forklare Moldes svake sesong, men Molde har jo bygd opp en økonomi der de ikke kollapser etter én dårlig sesong med et for gammel og for stor stall, slik som Brann risikerer.

Lasaron

Tross relativ Europasuksess for Molde, er det på sin plass å minne på at vi er bedre enn Molde.

(En nærmest utrolig setning å skrive i 2023, men det er faktisk sant.)
Tren på langskudd

Larsendos

Da vi slo Rosenborg på Lerkendal var 12/16 på hjemmelaget under 26. En hel haug med spillere i alderen 20-22. Kan vel også forklare den dårlige sesongen til trønderne.

krakra

Quote from: Larsendos on November 24, 2023, 21:40:51 PMDa vi slo Rosenborg på Lerkendal var 12/16 på hjemmelaget under 26. En hel haug med spillere i alderen 20-22. Kan vel også forklare den dårlige sesongen til trønderne.
Det kan det. Kan også være fordi Rekdal ikke er en god trener, så får vi se hvem av RBK og Brann som tar sitt neste seriegull først og hvem som rykker ned igjen først.

Larsendos

November 24, 2023, 21:42:18 PM #519 Last Edit: November 24, 2023, 21:44:14 PM by Larsendos
Money talks

Sykt om det blir Brann med 100 mill mindre i budsjett

krakra

Quote from: Larsendos on November 24, 2023, 21:42:18 PMMoney talks

Sykt om det blir Brann med 100 mill mindre i budsjett
Tre Wolfe-salg det. Så bare å få fram flere gode, unge og salgbare spillere.

Hva var Glimts budsjett i 2020?

Larsendos

November 24, 2023, 21:56:54 PM #521 Last Edit: November 24, 2023, 21:58:26 PM by Larsendos
Sikkert høyt, siden de kvittet seg med Casper Øyvann før sesongen

krakra

Ser ikke logikken der. De hadde et høyt budsjett fordi de ga Øyvann til Tromsdalen?

Larsendos

Det ble sagt med glimt i øyet. Budsjettet var nok i laveste laget til å ha en angrepsrekke av Junker, Zinckernagel, Solbakken, Hauge og Boniface.

krakra


Kagain

Quote from: Superjack on November 24, 2023, 18:21:12 PMJeg sablet den ned. For han var faktisk ikke god nok, og hadde litt holdninger som ikke var helt topp.

Tror noen i familien snakket med han, han tok opp hansken, ble blodseriøs og kom seg inn på laget.

Hadde han gått til Brann den gang så hadde det nesten garantert gått galt. For begge parter. (Ikke at Brann prøvde heller, for da var alt under 32 år uaktuelt)


Akkurat det der er et viktig moment. Holdningene. Ta seg selv i nakken. Og det er derfor jeg syns det blir litt tafatt å gjøre slike sammenligninger i etterpåklokskapens gyldne lys. Ja, Berg gjorde det så godt i tippeligaen at han fikk forsøkt seg utenfor landet en kort stund. Ikke at Brann hadde klart å få det ut av han da. Litt samme som de andre spillerne som blir nevnt.

ChristianC????

Quote from: Hickok on November 24, 2023, 12:03:13 PMDet som er veldig interessant fremover nå, er at Norge er 16.seedet i Europa til neste sesong, og dermed kan få noen opprykk i hierakiet om det blir noen som kval'er dobbelt. Sesongen etter ligger vi veldig godt an til å bli 15.seedet, noe som betyr 2CL, 1EL og 2UCL plasser. Da begynner topp 2-3 å bli gull verdt, så nå må vi smi mens jernet er varmt.

Skal rette litt på det.

FØR sesongen var ES på 16 plass.

Per dags dato ligger vi på 14 plass

Hvis vi skal se på Opta sine tall så er det 72,4% sjanse på at vi ender Topp 15 og 44,9% sjanse at vi kommer på topp 14.

Dette gjelder neste sesong.
Seriemester+Sølv=CL
Cupvinner er Europaliga.

14. plass:
1x 🔵#UCL playoff
1x 🔵#UCL Q2
1x 🟠#UEL Q3
2x 🟢#UECL Q2

15. plass:
2x 🔵#UCL Q2
1x 🟠#UEL Q3
2x 🟢#UECL Q2

Corran

Verken det at det var unge eller gamle spillere ødela for Brann
At det var for mange halvgode spillere i alle aldre som trodde de var konger og var seriøse nok var nok et større problem.
Nachspiel skandalen var bare avslutningen av mange år med feil kultur og fokus
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Er det noen som har tilgang til objektive data på alderssituasjonen i Brann?

For eksempel gjennomsnittlig alder på spilleminutter denne sesongen, sammenlignet med resten av eliteserien? Og gjerne også dele sesongen i tre på samme data, det vil si hvordan alderssammensetning var kamp 1-10, 11-20 og 21-29?
First is first, second is nothing

David

Transfermarkt har en grei oversikt over spilleminutter, men jeg vet ikke om de tilbyr noen lettvint måte å sammenligne på tvers av klubber, uten at man må inn og telle opp manuelt for hver enkelt klubb.

https://www.transfermarkt.com/sk-brann/leistungsdaten/verein/1100

Hickok

Følgende spillere har utgående kontrakter i des.24. Hva tror vi skjer med disse?

9. Niklas Castro. Jeg forventer han får tilbud om ny 2-3 års kontrakt i vinter.
13. Svenn Crone. Jeg tipper han blir prøvd solgt i vinter, evt i sommer. Ellers går han gratis neste vinter.
21. Ruben Kristiansen. Blir vel som vanlig ny kontrakt i september/oktober om han fortsatt holder nivået.
22. Moonga Simba. Blir nesten garantert solgt i vinter.
23. Thore Pedersen. Får nok ny 2-3 års kontrakt i løpet av våren.
25.  Niklas Wassberg. Får nok tilbud om ny langtidskontrakt, så får vi håpe han er interessert i det. Hvis ikke må han selges i vintervinduet.
36. Jonas Torsvik. Ny 3-4 års kontrakt bør ligger klar før seriestart.

krakra

Usikker på Thore P. Kommer litt an på hva annet som kommer opp og fram. Syns vi bør ha en bedre høyreback og kommer det opp/inn et talent i tillegg er han overflødig der. Han er overflødig på venstrebacken også. På stopperplass har vi nok spillere, men vi mangler en «Kristiansen-type» i backup. Den tar Pedersen, men hvis det hentes en ny stopper  av samme type så blir Pedersen overflødig der også.

Bør uansett ikke få en treårskontrakt. Han bør i beste fall være backup og fyller 28 år neste sesong.

Hickok

Jeg tviler på at det blir hentet mange spillere i vinter, maks 1-2. Det kommer derfor antakelig heller ikke til å forsvinne mange heller. Thore P er såpass anvendelig at han får nok ny kontrakt før den gamle går ut, men kanskje ikke mer enn 2 år.

Kagain

Quote from: Hickok on December 05, 2023, 13:13:34 PMFølgende spillere har utgående kontrakter i des.24. Hva tror vi skjer med disse?

9. Niklas Castro. Jeg forventer han får tilbud om ny 2-3 års kontrakt i vinter.
13. Svenn Crone. Jeg tipper han blir prøvd solgt i vinter, evt i sommer. Ellers går han gratis neste vinter.
21. Ruben Kristiansen. Blir vel som vanlig ny kontrakt i september/oktober om han fortsatt holder nivået.
22. Moonga Simba. Blir nesten garantert solgt i vinter.
23. Thore Pedersen. Får nok ny 2-3 års kontrakt i løpet av våren.
25.  Niklas Wassberg. Får nok tilbud om ny langtidskontrakt, så får vi håpe han er interessert i det. Hvis ikke må han selges i vintervinduet.
36. Jonas Torsvik. Ny 3-4 års kontrakt bør ligger klar før seriestart.

Castro har gjort det greit, så vil tro at Horneland søker å fornye den kontrakten. Når det gjelder Thore P. vil jeg tror at hans potetkvaliteter gjør at han også får nye kontrakt.

Simba har denne vinteren på å imponere Horneland. Avhengig av skader kan det være mulig. Når det gjelder Kniklas og Torsvik har de jo hatt skadeproblemer dette året. Jeg vil tro at det blir noe overgangsdrama rundt Kniklas, men Torsvik tipper jeg går ut på lån eller blir solgt. Brann har tross alt kjøpt Soltvedt og ønsker nok å få valuta for pengene.

Lasaron

Torsvik vil neste år være på samme alder som Wolfe var når vi var i 1. divisjon. Han kan lett bli regnet som langt bedre enn Wolfe var på samme alder. Heldig er den klubben som får ham.
Tren på langskudd

Superjack

Tipper Torsvik re-signerer på en 4 årsavtale på senvinteren om han er aktiv og klarer oppkjøringen i vår. Samme tror jeg for Kniklas.

At Kniklas og Torsvik har vært skadet kan ikke holdes mot hverken klubb eller spiller.

Brannsupporter.

andreas1989

Quote from: Kagain on December 05, 2023, 15:24:11 PM
Quote from: Hickok on December 05, 2023, 13:13:34 PMFølgende spillere har utgående kontrakter i des.24. Hva tror vi skjer med disse?

9. Niklas Castro. Jeg forventer han får tilbud om ny 2-3 års kontrakt i vinter.
13. Svenn Crone. Jeg tipper han blir prøvd solgt i vinter, evt i sommer. Ellers går han gratis neste vinter.
21. Ruben Kristiansen. Blir vel som vanlig ny kontrakt i september/oktober om han fortsatt holder nivået.
22. Moonga Simba. Blir nesten garantert solgt i vinter.
23. Thore Pedersen. Får nok ny 2-3 års kontrakt i løpet av våren.
25.  Niklas Wassberg. Får nok tilbud om ny langtidskontrakt, så får vi håpe han er interessert i det. Hvis ikke må han selges i vintervinduet.
36. Jonas Torsvik. Ny 3-4 års kontrakt bør ligger klar før seriestart.

Castro har gjort det greit, så vil tro at Horneland søker å fornye den kontrakten. Når det gjelder Thore P. vil jeg tror at hans potetkvaliteter gjør at han også får nye kontrakt.

Simba har denne vinteren på å imponere Horneland. Avhengig av skader kan det være mulig. Når det gjelder Kniklas og Torsvik har de jo hatt skadeproblemer dette året. Jeg vil tro at det blir noe overgangsdrama rundt Kniklas, men Torsvik tipper jeg går ut på lån eller blir solgt. Brann har tross alt kjøpt Soltvedt og ønsker nok å få valuta for pengene.

Hvorfor skulle ikke Torsvik få sjansen neste år? Horneland har jo allerede vist Torsvik mye tillit selv med tynt kampgrunnlag?

Kagain

Quote from: andreas1989 on December 05, 2023, 19:17:32 PMHvorfor skulle ikke Torsvik få sjansen neste år? Horneland har jo allerede vist Torsvik mye tillit selv med tynt kampgrunnlag?

Horneland har ikke fått sjansen til å gi Torsvik mye tillit pga skader. Samtidig har han kjøpt en ny venstreback for 6 millioner. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil, men jeg mistenker at kombinasjonen skadeplaget og nyinnkjøpt førstevalg vil tilsi at Torsvik går ut. Det er mulig at Horneland forsøker seg på å låne ut Torsvik for å se om han i det minste holder seg skadefri over lengre, men når han skal slanke stallen vil jeg tro at Torsvik er lettere å "bli kvitt" en for eksempel Simba. For under alternativ på venstreback har de nå Soltvedt, Thore P., Torsvik og Simba. Rekkefølgen er den jeg tror er prioritert for Horneland. Kristiansen ser ut til å være mest sett på som stopper, så han regner jeg ikke med.

andreas1989

Joda jeg er med deg på det du skriver men velger å være såpass optimistisk på Torsvik sine vegne etter det han viste i sommer, så vi får da håpe at han han holder seg skadefri og får muligheten til å gjøre plassen til sin.

Hickok

Hvis de beholder Simba videre, så blir nok Torsvik lånt ut. Mulig Torsvik blir lånt ut uansett. Det er nok antakelig det aller beste for hans utvikling i alle fall, da det er mye større sjanse for å få et godt år med mye spilletid og opplevd mestring. Det var jo gull for Wolfe sin utvikling med et år hos Åsane når han var på samme alder som Torsvik er nå.

Corran

Quote from: Kagain on December 06, 2023, 12:37:18 PM
Quote from: andreas1989 on December 05, 2023, 19:17:32 PMHvorfor skulle ikke Torsvik få sjansen neste år? Horneland har jo allerede vist Torsvik mye tillit selv med tynt kampgrunnlag?

Horneland har ikke fått sjansen til å gi Torsvik mye tillit pga skader. Samtidig har han kjøpt en ny venstreback for 6 millioner. Jeg håper selvsagt at jeg tar feil, men jeg mistenker at kombinasjonen skadeplaget og nyinnkjøpt førstevalg vil tilsi at Torsvik går ut. Det er mulig at Horneland forsøker seg på å låne ut Torsvik for å se om han i det minste holder seg skadefri over lengre, men når han skal slanke stallen vil jeg tro at Torsvik er lettere å "bli kvitt" en for eksempel Simba. For under alternativ på venstreback har de nå Soltvedt, Thore P., Torsvik og Simba. Rekkefølgen er den jeg tror er prioritert for Horneland. Kristiansen ser ut til å være mest sett på som stopper, så han regner jeg ikke med.
Hvorfor skal de bli kvitt noen og hvorfor skal de slanke stallen?
Jeg vet at de var snakk om å få ned lønn, men siste interjuvet der med Kalven så var vel ikke det sikkert var nødvendig alikevel.

Men tror heller ikke at Horneland vil kvitte seg med Torsvik. Det er ingenting som tyder på det heller.
Det virket heller som at de var positiv overasket over at han tok nivået så bra som han gjorde før han ble skadet igjen.
Tror Torsvik soleklart er et av de to alternativene som sloss om plassen.

Ryker noen av de du ramset opp så er det Simba og nummer to i køen er ThoreP
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg tror Torsvik og Brann har har best av at Torsvik får spille fast.
Tren på langskudd

andreas1989

Quote from: Hickok on December 06, 2023, 13:04:09 PMHvis de beholder Simba videre, så blir nok Torsvik lånt ut. Mulig Torsvik blir lånt ut uansett. Det er nok antakelig det aller beste for hans utvikling i alle fall, da det er mye større sjanse for å få et godt år med mye spilletid og opplevd mestring. Det var jo gull for Wolfe sin utvikling med et år hos Åsane når han var på samme alder som Torsvik er nå.

Torsvik har jo vist langt mer enn det Wolfe hadde på samme tidspunkt.

Finner han tilbake til den formen han hadde i sommer er det en spiller som er mer en god nok for Brann.

Corran

Quote from: andreas1989 on December 06, 2023, 13:43:18 PM
Quote from: Hickok on December 06, 2023, 13:04:09 PMHvis de beholder Simba videre, så blir nok Torsvik lånt ut. Mulig Torsvik blir lånt ut uansett. Det er nok antakelig det aller beste for hans utvikling i alle fall, da det er mye større sjanse for å få et godt år med mye spilletid og opplevd mestring. Det var jo gull for Wolfe sin utvikling med et år hos Åsane når han var på samme alder som Torsvik er nå.

Torsvik har jo vist langt mer enn det Wolfe hadde på samme tidspunkt.

Finner han tilbake til den formen han hadde i sommer er det en spiller som er mer en god nok for Brann.

Vil ikke si at han har vist langt mer enn Wolfe da jeg mente Wolfe skulle få backplassen etter første gang jeg så ham der. Men han viste ca like mye og så pass mye at jeg mener at pr nå er han den som burde spille om han er skadefri og i samme form som sist.
Soltvedt gir oss noe annet enn Torsvik og Wolfe og Torsvik gir oss noe annet enn Wolfe.
Tror også Torsvik vil gi oss mer direkte målpoeng enn Wolfe og at han vil gi laget bedre offensiv kraft enn det Soltvedt gjør.
Samtidig er han i alle fall ikke dårligere enn Soltvedt defensivt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Det ligger vel med andre ord i kortene at Torvik får vinteren til å utkonkurrere Soltvedt på backen, og om han ikke klarer det så blir han lånt ut for å stille enda sterkere sesongen etter. Ny kontrakt får han nok i vinter uansett.

David

Tror Torsvik vil ha gode sjanser til å spille seg inn når de blir sikre på at fysikken er robust nok til å tåle det. Spennende å se om de prøver ham som stopper, som Horneland har antydet, men han liker tilsynelatende også å skissere potensielle omskoleringer uten at det nødvendigvis blir noe av. Tipper fortsatt at back er mest sannsynlig.

Føler meg i alle fall veldig trygg på at Soltvedts prislapp ikke kommer til å være noen faktor som spiller inn i konkurransen dem i mellom.

Hickok

Den andreplassen i år gjør langt på vei at kjøpene av Soltvedt og Kartum er nedbetalt. Warming trenger litt mer tid på banen for å rettferdiggjøre prisen, men det antar jeg ordner seg neste sesong. Han er vel den spilleren som har det største videsalgspotensiale i rene kroner.

David

Vi hadde kanskje ikke fått spille mot AZ uten Warming, men uansett er jo dette penger som er vann under broen. Kan skjønne at prislapp spiller inn hvis det hadde vært snakk om en prestisjesignering med et stort navn som også omgivelsene skriker etter å få se, men Soltvedt var jo mer av en nødløsning.

Så hvis han spiller fast på backen neste sesong, tror jeg det er av andre årsaker enn prislappen.

Lasaron

Under Skrasfjord hadde Soltvedt vært bankers, pga kombi av alder og prislapp. Sannsynligvis hos LAN også. Hornis kan nok finne på å velge Torsvik.
Tren på langskudd

andreas1989

December 06, 2023, 18:08:31 PM #549 Last Edit: December 06, 2023, 18:12:01 PM by andreas1989
Quote from: Corran on December 06, 2023, 14:09:08 PM
Quote from: andreas1989 on December 06, 2023, 13:43:18 PM
Quote from: Hickok on December 06, 2023, 13:04:09 PMHvis de beholder Simba videre, så blir nok Torsvik lånt ut. Mulig Torsvik blir lånt ut uansett. Det er nok antakelig det aller beste for hans utvikling i alle fall, da det er mye større sjanse for å få et godt år med mye spilletid og opplevd mestring. Det var jo gull for Wolfe sin utvikling med et år hos Åsane når han var på samme alder som Torsvik er nå.

Torsvik har jo vist langt mer enn det Wolfe hadde på samme tidspunkt.

Finner han tilbake til den formen han hadde i sommer er det en spiller som er mer en god nok for Brann.

Vil ikke si at han har vist langt mer enn Wolfe da jeg mente Wolfe skulle få backplassen etter første gang jeg så ham der. Men han viste ca like mye og så pass mye at jeg mener at pr nå er han den som burde spille om han er skadefri og i samme form som sist.
Soltvedt gir oss noe annet enn Torsvik og Wolfe og Torsvik gir oss noe annet enn Wolfe.
Tror også Torsvik vil gi oss mer direkte målpoeng enn Wolfe og at han vil gi laget bedre offensiv kraft enn det Soltvedt gjør.
Samtidig er han i alle fall ikke dårligere enn Soltvedt defensivt

Tenkte i forhold til Wolfe som 18 åring som vel da spilte på utlån i Åsane. Måten Torsvik som debutant tok nivået i Elitserien etter et langt skadeavbrekk var jo særdeles imponerende.

Go Up