• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Joachim Soltvedt

Started by Gulløl, August 21, 2023, 21:03:19 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Soltvedt er veldig treg, og jeg tror det gjør at han holder igjen litt på løpene. Han ble jo ofte parkert defensivt i starten av karrieren her. Dessuten spiller Brann en ganske annen type fotball enn Sarpsborg, som også Felix påpekte. I Sarpsborg ble innleggene slått mye tidligere, fra en dyp posisjon. Det ble trukket fram av Soltvedt selv som en av sine styrker mener jeg. Men vi driver ikke med tidlige innlegg i Brann. I alle fall ikke i med samme hyppighet. Så det å skulle være med helt opp til dødlinjen i hvert eneste angrep, og så spurte ned i igjen i forsvar hver eneste gang, er nok en krevende overgang både mentalt og fysisk.

Corran

Quote from: krakra on November 06, 2023, 09:37:28 AMHan har spilt seg opp de siste kampene. Syns fortsatt tempoproblemene er et problem for oss. De og dødballfoten hans har bidratt til å vi har blitt et dødballag plutselig. Og det vil vi jo ikke være?

Blir spennende å se hvor han skal spille neste sesong.
Å kunne score på dødball er vel ikke et minus men en ny dimensjon og et kort til å spille på.

Men problemet med Soltvedt er at han er som du sier treg og ikke kommer på løp på utsiden og ned mot sidelinjen.
Samtidig så bør han også oppsøke det rommet hvor han kan bruke venstrefoten sin til å skyte.

Synes han fungerte mye bedre i går enn tidligere, men samarbeidet med Kartum var dårlig. Så ikke ut som noen av dem viste helt hvordna de skulle forholde seg til hverandre.

Mener fremdeles Torsvik skal klare å ta den plassen neste sesong om han står på. Helt greit å la han hvile seg og ikke ta sjanser med ham sidne han var skadet lenge og så fikk et tilbakefall.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Å være god på dødballer er utelukkende positivt, gitt at man ikke endrer spillestil.

Å basere/tilpasse spillet sitt på å være god på dødballer er ikke ønskelig.

Nixon

Det er heldigvis ingen tegn på at Brann går i retning av å bli et dødballag selv om vi er blitt bedre på det med Soltvedt.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Soltvedt har klart seg bedre enn fryktet bakover selv om han er blitt avslørt på farten.

Utfordringen blir å få mer ut av han offensivt. Man håpte jo på at Soltvedt skulle styrke oss mot etablert og man ser jo helt klart at han kan spille fotball og kombinere men vi må klare å få satt han opp i innleggsposisjon i langt større grad enn det vi har klart så langt. Selv om Soltvedt ikke er rask så handler det vel om å få vinkel på passninger og løp, han trenger ikke gå til dødlinjen for å bli farlig. Vi får satse på at dette kommer men det gjør forhåpentligvis også Torsvik.

Noe dødballag er vi ikke selv om vi trengte dødballene til Soltvedt i går, men jeg kan jo kjenne på den "frykten" selv men om den er berettiget er en annen sak.

Lasaron

Hvis Castro spiller fast på venstrevingen ut sesongen, tror jeg det blir flere innlegg fra Sol.

Forøvrig håper jeg Torsvik kommer som en kule og tar plassen.
Tren på langskudd

Superjack

Tror Soltvedt også kan brukes på kanten.

Overraskende flink med ball i bena.

Brannsupporter.

krakra

Tempoet hans er jo en svakehet uansett hvor han spiller. Jeg tror den aller beste rollen hans ville vært som innbytter. En som kunne kommet inn og åpnet opp med dødballer og innlegg hvis vi stanget mot veggen, mot slitne bein. Det er vel en rolle han har hatt i store deler av karrieren sin. Fram til han ble omskolert til venstreback i Sarpsborg.

Men er det sannsynlig at han vil få en sånn rolle? Har savnet litt "innbytterspesialister" i år. Det hadde vi i fjor med Blomberg og Finne, og det var veldig verdifullt.

andreas1989

Når vi møter motstand som legger seg dypt, som i går, så vil jo ikke dette med fart bli så avslørende iallefall fremover på banen. Det er jo i etablert man tenker at Soltvedt kan ha noe å tilføre oss. Det vil selvfølgelig alltid være en fordel å være rask og smidig men det viktigste er vel at kombinasjonene, relasjonene og vinklene sitter.

Men skal vi spille mot lag som har litt samme tankegang som oss selv, det vil si at de alltid vil angripe så vil jo tempoet bli mer avgjørende begge veier.

andreas1989

Men det man vel vil savne fra Wolfe som Torsvik og kanskje Simba kan tilby oss er jo denne herlige energien i spillet, de dundrer på fremover. Dette er spillere med en fysikk som gir dem en enorm kapasitet.

Hatleking

Eg veit det var (og til dels framleis er) rimeleg stor skepsis til Soltvedt, iallfall på dette forumet. Men eg tvilar sterkt på at vi hadde vore der vi er no om ein spelar ikkje hadde blitt henta på tampen der. Så kan ein sjølvsagt meine at dette burde vere ein annan og at vedkommande burde hatt ein annan profil og prisklasse, men med alt trøbbelet vi har hatt har den ekstra spelaren gjort mykje. Og Soltvedt har sanneleg x-faktor og spisskompetanse, i tillegg til fartsproblem sjølvsagt - men Brann har blitt ganske bra på å kamuflere det.

I tillegg er dette ein spelar vi kan håpe kan halde ganske mange år for Brann. Så lenge kroppen held og han er seriøs i treningsarbeidet kan dette på sett og vis bli ein signering av ein kontinuitetsberar. Vi får sjå kva det blir til, men starten hans i Brann er iallfall meir enn godkjent så langt.

Nixon

Jeg kan ikke noe for det. Jeg savner Ruben. Wolfe. Torsvik. Spillere som stormer i angrep på kanten. Selv når vi leder stort og klokken tikker mot 90. For meg har det vært en stor del av Brann og underholdningsverdien de siste par årene.

Det blir ikke det samme med knotingen til Soltvedt. Selv om jeg selvsagt setter pris på spisskompetansen på dødball.

Så håper vi får mer fart på backen neste år!
Rød makt på Hansa

ostraume

Var vel ikke så mye knoting når han serverte Heggebø på tampen av kampen?

Og Wolfe var jo helt nydelig, men endte opp med sjokkerende få målpoeng i Brann.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Soltvedt har overrasket meg positivt. Men jeg håper Torsvik kommer i form, forlenger og danker ham ut. Gøyere spillertype, og en jeg tror vil styrke Brann mer enn Soltvedt gjør.
Tren på langskudd

Go Up