• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Aalesund, søndag 20.08.2023 kl 17:00

Started by Kagain, August 18, 2023, 06:53:23 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

August 20, 2023, 15:18:19 PM #50 Last Edit: August 20, 2023, 15:20:22 PM by krakra
Quote from: esp123 on August 20, 2023, 15:14:38 PMMathisen og Heggebø kunne kanskje startet istedenfor Børsting/Finne. Men Børsting spilte bare én omgang på torsdag. Castro trenger kamper. Utenom det hadde kvaliteten gått merkbart ned ved å hvile spilleren.

Tipper Finne går ut relativt tidlig hvis Brann har kontroll. Og det har litt med mindset'et. Ingen kamper skal nedprioriteres. Og man gir knappest opp Europa med å stille «toppet» mot AAFK.
Helland eller Pedersen kunne spilt for Kristiansen, som Horneland gjentatte ganger har sagt blir kjørt for hardt. Man kunne også kjørt Mathisen inn for Heltne Nilsen og Horn Myhre ned, Heggebø inn for Finne. Da hadde man hvilt tre spillere som har hatt en betydelig belastning i det siste, og virket preget. Og samtidig stilt et lag som hadde vært klare favoritter hjemme mot AaFK.

Hvis mindsettet er at man aldri skal rullere, så håper jeg virkelig ikke at vi går til seriestart neste år med noen særlig større stall enn i år. Det vil være bortkastet.

Å ikke ville rullere mot AaFK fordi vi "aldri slår AZ" er jo å gi opp Europa. Ikke et spesielt bra mindset.

andreas1989

Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:01:51 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:00:58 PMJa juli var helt fantastisk...
Hvilke budsjetterte poeng mener du vi mistet i juli?

Budsjetterer selvfølgelig aldri med 0 poeng hjemme og med litt medgang hadde det blitt poeng i Tromsø.

Selv om juli var tøff på papiret så var det prestasjonene som var det verste der cup flausen er særlig irriterende.

Men igjen vi er nyopprykket, vi bygger klubb og vi bygger lag og enn så lenge er det serien vi må fokusere på og der er vi etter sommeren på etterskudd i kampen om den viktige 4 plassen og det er således ingen tvil om at det er der fokuset skal ligge selv om det er fryktelig artig med europa.

Så kan man jo forsvare Horneland med at det har vært såpass mye ufrivelige rokeringer på laget at det sikkert er ubeskrivelig deilig å kunne sende utpå samme 11er. Jeg er jo uenig selv i dagens laguttak da jeg synes det er defensivt å sende utpå Kristiansen og Børsting fra start mot ligaens svakeste lag. Men det går mer på at Simba og Mathisen vil kunne forsterke oss og gi angrepsspillet vårt en ny dimisjon utover høsten kontra at spillere er på felgen. Jeg vil tro at det ikke er så mange andre enn Kristiansen som er på felgen akkurat for øyeblikket men det er har vi ikke alternativer akkurat denne helgen. Så jeg ville gitt gass fra start i dag av og satset på at man etter timen hadde en solid ledelse og da kunne spart litt bein på slutten og fått kanskje fått fart på spillere som Heggebø.
 

krakra

August 20, 2023, 15:21:22 PM #52 Last Edit: August 20, 2023, 15:23:19 PM by krakra
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:20:25 PM
Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:01:51 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:00:58 PMJa juli var helt fantastisk...
Hvilke budsjetterte poeng mener du vi mistet i juli?

Budsjetterer selvfølgelig aldri med 0 poeng hjemme og med litt medgang hadde det blitt poeng i Tromsø.

Selv om juli var tøff på papiret så var det prestasjonene som var det verste der cup flausen er særlig irriterende.

Men igjen vi er nyopprykket, vi bygger klubb og vi bygger lag og enn så lenge er det serien vi må fokusere på og det er vi etter sommeren på etterskudd i kampen om den viktige 4 plassen og det er således ingen tvil om at det er der fokuset skal ligge selv om det er fryktelig artig med europa.

Så kan man jo forsvare Horneland med at det har vært såpass mye ufrivelige rokeringer på laget at det sikkert er ubeskrivelig deilig å kunne sende utpå samme 11er. Jeg er jo uenig selv i dagens laguttak da jeg synes det er defensivt å sende utpå Kristiansen og Børsting fra start mot ligaens svakeste lag. Men det går mer på at Simba og Mathisen vil kunne forsterke oss og gi angrepsspillet vårt en ny dimisjon utover høsten kontra at spillere er på felgen. Jeg vil tro at det ikke er så mange andre enn Kristiansen som er på felgen akkurat for øyeblikket men det er har vi ikke alternativer akkurat denne helgen. Så jeg ville gitt gass fra start i dag av og satset på at man etter timen hadde en solid ledelse og da kunne spart litt bein på slutten og fått kanskje fått fart på spillere som Heggebø.
 
Så du mener det er forferdelig at vi tapte hjemme mot Viking med 9(?) seire på rad, og borte mot TIL?

Å omtale et bortetap mot VIF i kvartfinalen som en cupflause vitner jo om total mangel på bakkekontakt. Det er jo pussig at dette kombineres med en så ekstrem mangel på tro at man ikke vil hvile en eneste spiller hjemme mot ES' dårligste lag.


andreas1989

Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:21:22 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:20:25 PM
Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:01:51 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:00:58 PMJa juli var helt fantastisk...
Hvilke budsjetterte poeng mener du vi mistet i juli?

Budsjetterer selvfølgelig aldri med 0 poeng hjemme og med litt medgang hadde det blitt poeng i Tromsø.

Selv om juli var tøff på papiret så var det prestasjonene som var det verste der cup flausen er særlig irriterende.

Men igjen vi er nyopprykket, vi bygger klubb og vi bygger lag og enn så lenge er det serien vi må fokusere på og det er vi etter sommeren på etterskudd i kampen om den viktige 4 plassen og det er således ingen tvil om at det er der fokuset skal ligge selv om det er fryktelig artig med europa.

Så kan man jo forsvare Horneland med at det har vært såpass mye ufrivelige rokeringer på laget at det sikkert er ubeskrivelig deilig å kunne sende utpå samme 11er. Jeg er jo uenig selv i dagens laguttak da jeg synes det er defensivt å sende utpå Kristiansen og Børsting fra start mot ligaens svakeste lag. Men det går mer på at Simba og Mathisen vil kunne forsterke oss og gi angrepsspillet vårt en ny dimisjon utover høsten kontra at spillere er på felgen. Jeg vil tro at det ikke er så mange andre enn Kristiansen som er på felgen akkurat for øyeblikket men det er har vi ikke alternativer akkurat denne helgen. Så jeg ville gitt gass fra start i dag av og satset på at man etter timen hadde en solid ledelse og da kunne spart litt bein på slutten og fått kanskje fått fart på spillere som Heggebø.
 
Så du mener det er forferdelig at vi tapte hjemme mot Viking med 9(?) seire på rad, og borte mot TIL?

Å omtale et bortetap mot VIF i kvartfinalen som en cupflause vitner jo om total mangel på bakkekontakt. Det er jo pussig at dette kombineres med en så ekstrem mangel på tro at man ikke vil hvile en eneste spiller hjemme mot ES' dårligste lag.

Selvfølgelig mener jeg at alle kamper hjemme skal vinnes så lenge vi ikke er et lag som roter i bunn.

Og selvfølgelig mener jeg at det å rote bort en 2-0 ledelse borte mot et forferdelig VIF lag er en flause når man spiller om en semifinale på hjemmebane så får det være å miste bakkekontakten i din verden om man er misfornøyd med det.

Og hvilke spillere er det du egentlig mener skal hviles i dag? Finne trenger å score noen mål igjen og det finnes jo ikke bedre forutsetninger for det enn det man får i dag. Det betyr ikke at jeg ikke mener Heggebø fortjener en sjanse men det får vente. Kristiansen skulle gjerne fått hvile men det er ikke et alternativ i dag. Selv mener jeg jo at Simba og Mathisen skulle vært inne men det er jo begrunnet i at jeg mener de er en del av vår beste 11er med de spillerne vi har tilgjengelig og bør fases inn for høsten i serien for der vil de løfte oss.

krakra

Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:40:41 PM
Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:21:22 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:20:25 PM
Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:01:51 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:00:58 PMJa juli var helt fantastisk...
Hvilke budsjetterte poeng mener du vi mistet i juli?

Budsjetterer selvfølgelig aldri med 0 poeng hjemme og med litt medgang hadde det blitt poeng i Tromsø.

Selv om juli var tøff på papiret så var det prestasjonene som var det verste der cup flausen er særlig irriterende.

Men igjen vi er nyopprykket, vi bygger klubb og vi bygger lag og enn så lenge er det serien vi må fokusere på og det er vi etter sommeren på etterskudd i kampen om den viktige 4 plassen og det er således ingen tvil om at det er der fokuset skal ligge selv om det er fryktelig artig med europa.

Så kan man jo forsvare Horneland med at det har vært såpass mye ufrivelige rokeringer på laget at det sikkert er ubeskrivelig deilig å kunne sende utpå samme 11er. Jeg er jo uenig selv i dagens laguttak da jeg synes det er defensivt å sende utpå Kristiansen og Børsting fra start mot ligaens svakeste lag. Men det går mer på at Simba og Mathisen vil kunne forsterke oss og gi angrepsspillet vårt en ny dimisjon utover høsten kontra at spillere er på felgen. Jeg vil tro at det ikke er så mange andre enn Kristiansen som er på felgen akkurat for øyeblikket men det er har vi ikke alternativer akkurat denne helgen. Så jeg ville gitt gass fra start i dag av og satset på at man etter timen hadde en solid ledelse og da kunne spart litt bein på slutten og fått kanskje fått fart på spillere som Heggebø.
 
Så du mener det er forferdelig at vi tapte hjemme mot Viking med 9(?) seire på rad, og borte mot TIL?

Å omtale et bortetap mot VIF i kvartfinalen som en cupflause vitner jo om total mangel på bakkekontakt. Det er jo pussig at dette kombineres med en så ekstrem mangel på tro at man ikke vil hvile en eneste spiller hjemme mot ES' dårligste lag.

Selvfølgelig mener jeg at alle kamper hjemme skal vinnes så lenge vi ikke er et lag som roter i bunn.

Og selvfølgelig mener jeg at det å rote bort en 2-0 ledelse borte mot et forferdelig VIF lag er en flause når man spiller om en semifinale på hjemmebane så får det være å miste bakkekontakten i din verden om man er misfornøyd med det.

Og hvilke spillere er det du egentlig mener skal hviles i dag? Finne trenger å score noen mål igjen og det finnes jo ikke bedre forutsetninger for det enn det man får i dag. Det betyr ikke at jeg ikke mener Heggebø fortjener en sjanse men det får vente. Kristiansen skulle gjerne fått hvile men det er ikke et alternativ i dag. Selv mener jeg jo at Simba og Mathisen skulle vært inne men det er jo begrunnet i at jeg mener de er en del av vår beste 11er med de spillerne vi har tilgjengelig og bør fases inn for høsten i serien for der vil de løfte oss.
Finne, Kristiansen og Heltne Nilsen/Horn Myhre burde vært hvilt i dag. Finne kunne kommet innpå de siste 15 og puttet, slik han gjorde i fjor. Da hadde han både fått hvilt, og scoret mål. Vinn-vinn.

Hva hvis Finne ikke scorer i dag? Er det ødeleggende for selvtilliten?

Jo, det er et alternativ å hvile Kristiansen. Vi har Helland i kamptroppen, og vi kunne også flyttet Pedersen inn i midtforsvaret.

Billy Elliott

Synes egentlig det er mest pussig at Simba ikke starter denne. Og at Mathisen aldri får lov til å starte kamper.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Kagain

Ikke uvant at Horneland ikke rullerer med mindre han må.

Det er interessant at Thore P blir brukt som det noen av oss har foreslått og antatt tidligere, venstreback. Kan hende at han klarer å kvitte seg med noen av valpefaktene etterhvert, altså at han gjør en fin jobb helt til han får overtenning og noe skjer.

Positivt at Sery Larsen ikke blir gjort hardkjør på da, i det minste. Han får litt mer tid til å restituere seg. Kristiansen trenger nok det samme. Lå han ikke nede en stund i kampen mot portugiserne? Slo hardt i bakken før han reiste seg og fullførte kampen? Eller blander jeg?

Kartum og Pedersen har spilt noen kamper nå, så vi kan jo håpe at de får med seg litt av rollene og bevegelsene i laget. Resten av laget har spilt nok i Brann til at de skulle være gode på samspillet og relasjonene i laget...

andreas1989

August 20, 2023, 15:47:43 PM #58 Last Edit: August 20, 2023, 15:49:32 PM by andreas1989
...

andreas1989

Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:42:06 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:40:41 PM
Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:21:22 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:20:25 PM
Quote from: krakra on August 20, 2023, 15:01:51 PM
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:00:58 PMJa juli var helt fantastisk...
Hvilke budsjetterte poeng mener du vi mistet i juli?

Budsjetterer selvfølgelig aldri med 0 poeng hjemme og med litt medgang hadde det blitt poeng i Tromsø.

Selv om juli var tøff på papiret så var det prestasjonene som var det verste der cup flausen er særlig irriterende.

Men igjen vi er nyopprykket, vi bygger klubb og vi bygger lag og enn så lenge er det serien vi må fokusere på og det er vi etter sommeren på etterskudd i kampen om den viktige 4 plassen og det er således ingen tvil om at det er der fokuset skal ligge selv om det er fryktelig artig med europa.

Så kan man jo forsvare Horneland med at det har vært såpass mye ufrivelige rokeringer på laget at det sikkert er ubeskrivelig deilig å kunne sende utpå samme 11er. Jeg er jo uenig selv i dagens laguttak da jeg synes det er defensivt å sende utpå Kristiansen og Børsting fra start mot ligaens svakeste lag. Men det går mer på at Simba og Mathisen vil kunne forsterke oss og gi angrepsspillet vårt en ny dimisjon utover høsten kontra at spillere er på felgen. Jeg vil tro at det ikke er så mange andre enn Kristiansen som er på felgen akkurat for øyeblikket men det er har vi ikke alternativer akkurat denne helgen. Så jeg ville gitt gass fra start i dag av og satset på at man etter timen hadde en solid ledelse og da kunne spart litt bein på slutten og fått kanskje fått fart på spillere som Heggebø.
 
Så du mener det er forferdelig at vi tapte hjemme mot Viking med 9(?) seire på rad, og borte mot TIL?

Å omtale et bortetap mot VIF i kvartfinalen som en cupflause vitner jo om total mangel på bakkekontakt. Det er jo pussig at dette kombineres med en så ekstrem mangel på tro at man ikke vil hvile en eneste spiller hjemme mot ES' dårligste lag.

Selvfølgelig mener jeg at alle kamper hjemme skal vinnes så lenge vi ikke er et lag som roter i bunn.

Og selvfølgelig mener jeg at det å rote bort en 2-0 ledelse borte mot et forferdelig VIF lag er en flause når man spiller om en semifinale på hjemmebane så får det være å miste bakkekontakten i din verden om man er misfornøyd med det.

Og hvilke spillere er det du egentlig mener skal hviles i dag? Finne trenger å score noen mål igjen og det finnes jo ikke bedre forutsetninger for det enn det man får i dag. Det betyr ikke at jeg ikke mener Heggebø fortjener en sjanse men det får vente. Kristiansen skulle gjerne fått hvile men det er ikke et alternativ i dag. Selv mener jeg jo at Simba og Mathisen skulle vært inne men det er jo begrunnet i at jeg mener de er en del av vår beste 11er med de spillerne vi har tilgjengelig og bør fases inn for høsten i serien for der vil de løfte oss.
Finne, Kristiansen og Heltne Nilsen/Horn Myhre burde vært hvilt i dag. Finne kunne kommet innpå de siste 15 og puttet, slik han gjorde i fjor. Da hadde han både fått hvilt, og scoret mål. Vinn-vinn.

Hva hvis Finne ikke scorer i dag? Er det ødeleggende for selvtilliten?

Jo, det er et alternativ å hvile Kristiansen. Vi har Helland i kamptroppen, og vi kunne også flyttet Pedersen inn i midtforsvaret.

Men du vet jo like godt som alle andre hvor mye det hemmer oss når Kristiansen med sin fart og venstrefot ikke spiller og da særlig mot motstandere vi kan stå høyt mot som i dag. Vi har ikke noe alternativ til SHN og helt ærlig så ser det ikke akkurat ut som at Felix trenger noe hvil. Kan jo heller snu scenarioet ditt da og la disse hvile de siste 30 når vi forhåpentligvis har avgjort kampen.

krakra

August 20, 2023, 15:50:31 PM #60 Last Edit: August 20, 2023, 15:58:11 PM by krakra
Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 15:47:43 PMMen du vet jo like godt som alle andre hvor mye det hemmer oss når Kristiansen med sin fart og venstrefot ikke spiller og da særlig mot motstandere vi kan stå høyt mot som i dag. Vi har ikke noe alternativ til SHN og helt ærlig så ser det ikke akkurat ut som at Felix trenger noe hvil. Kan jo heller snu scenarioet ditt da og la disse hvile de siste 30 når vi forhåpentligvis har avgjort kampen.
AaFKs rekke på bortebane i år: 8 kamper spilt, null seire, null uavgjort, åtte tap, fire mål og 22 baklengs.

Jeg tror det hadde gått helt fint.

Å hvile de siste 30 minuttene tror jeg ikke har så stor verdi.

Vi har alternativer til Heltne Nilsen i både Kartum og Horn Myhre, med Mathisen inn som indreløper.

Vi slo Ham-Kam fortjent hjemme uten verken Kristiansen eller Heltne Nilsen. Et langt bedre bortelag enn AaFK.

Hadde Horneland vært villig til å svekke laget i en kamp eller to for å hvile Kristiansen tidligere i år, så hadde man kanskje unngått det langvarige skadeavbrekket med påfølgende formsvikt. Jeg frykter at man er i ferd med å gå i samme fellen igjen.

andreas1989

Vi får være enige om å være uenige.

I mine øyne er Kristiansen vår viktigste spiller og vi trenger han for å kunne spille den fotballen vi ønsker. Ideelt skulle han ikke spilt i dag men jeg mener vi ikke har noe alternativ i en seriekamp der vi har alt å spille for selv om det er svak motstand. Det hemmer rett og slett spillet vårt alt for mye.

Tror også at SHN tåler å spille i dag og igjen torsdag kveld men skulle gjerne sett at vi hadde et alternativ rent sportslig. Ser dog verdien i å kjøre samme midtbane for å bygge relasjoner fremfor å drive å rokere på ting man ikke vet fungerer. Det å få en god opplevelse i dag tror jeg blir viktig og at man heller setter seg på flyet til Schipool med en seier basert på gode prestasjoner og relasjoner i bagasjen fremfor å ha potensielt måtte slite seg til en seier mot tabelljumboen.

krakra

August 20, 2023, 16:00:46 PM #62 Last Edit: August 20, 2023, 16:03:16 PM by krakra
Du mener vi hadde tapt mot AaFK uten Kristiansen? Hvorfor skulle ikke en midtbane med Mathisen, Horn Myhre og Kartum fungert?

Så du hvor slitne Brann var på torsdag? Og det uten å ha spilt kamp i helgen.

Spelaren

Dette burde gå bra, men det er jo alltid en rund ball som brukes. Og no har Nilsen IGJEN tapt myntkastet, kan me sende fram en annen?
GÃ¥ av.

Spelaren

GÃ¥ av.

Erlend

Her bør det gjøres 2-3 bytter i pausen for å hvile spillere

Spelaren

Flott omgang, bare å gjøre innbyttere klar til andreomgangen.
GÃ¥ av.

Kagain

Quote from: Spelaren on August 20, 2023, 16:46:05 PMFlott omgang, bare å gjøre innbyttere klar til andreomgangen.

Jeg vil bli overrasket om Horneland gjør noen større bytter før tidligst 60 minutter. Men selv om jeg er skeptisk håper jeg at Horneland kan overraske meg. Om det ikke er noen skader så vil jeg tro at Sery Larsen kanskje får 20 minutter for Kristiansen, dernest får Mathisen 10 minutter og Heggebø 5 minutter.

andreas1989

Quote from: krakra on August 20, 2023, 16:00:46 PMDu mener vi hadde tapt mot AaFK uten Kristiansen? Hvorfor skulle ikke en midtbane med Mathisen, Horn Myhre og Kartum fungert?

Så du hvor slitne Brann var på torsdag? Og det uten å ha spilt kamp i helgen.

Jeg har ikke sagt vi hadde tapt men jeg tror det kunne satt langt inne noe som ikke hadde vært optimalt.

Sier heller ikke at en slik midtbane ikke hadde fungert men alle de tre er best som indreløper som vi har sett i de første 45.

Nå er vi der vi håpet og da kan man forløpende se om vi kan gjøre noen bytter men om det skjer med det aller første er noe helt annet.

krakra

Quote from: andreas1989 on August 20, 2023, 16:54:04 PM
Quote from: krakra on August 20, 2023, 16:00:46 PMDu mener vi hadde tapt mot AaFK uten Kristiansen? Hvorfor skulle ikke en midtbane med Mathisen, Horn Myhre og Kartum fungert?

Så du hvor slitne Brann var på torsdag? Og det uten å ha spilt kamp i helgen.

Jeg har ikke sagt vi hadde tapt men jeg tror det kunne satt langt inne noe som ikke hadde vært optimalt.

Sier heller ikke at en slik midtbane ikke hadde fungert men alle de tre er best som indreløper som vi har sett i de første 45.

Nå er vi der vi håpet og da kan man forløpende se om vi kan gjøre noen bytter men om det skjer med det aller første er noe helt annet.
Men se hvor elendige AaFK er da? Tror du ikke vi hadde slapp dem komfortabelt uten Kristiansen og Heltne Nilsen? Er vi et nedrykkslag uten disse spillerne fra start?

Dickens

For en omgang! En aldri så liten skandale om Horneland fortsatt venter til det er spilt 70 min med å gi de på benken en sjanse. AaFK er Obos-nivå, så dette roter vi ikke vekk med Simba,Mathisen&co. *Bank i bordet*

RepublikkenBergen

Heggebø bør få 35 min. God kamptrening..

Spelaren

For en griseheldig redusering, men er resultatet av å senke skuldrene litt. Blir straffet også av tøyselag.
Men fin respons!
GÃ¥ av.

esp123

Litt dick move å stjele målet der av Finne?

Kagain

Hehe, jeg ser at jeg ikke står i fare for å få kallenavnet fotballens svar på Nostradamus. Bra at Horneland bytter ut tidlig og gir Heggebø, Mathisen og Simba greit med spilletid. Mathisen har så langt i alle fall pekt seg positivt ut...

Erlend

Er gressmatten vÃ¥r elendig?  Ser bÃ¥de i dag og pÃ¥ torsdag at folk sklir og sklir  selv om den egentlig ser ganske fin ut

esp123

Enorm andreomgang av Ulrik Mathisen. Er veldig nærme startplass nå!

Kagain

Interessant liten kamp dette. Horneland gjorde tidlige bytter, en av innbyttene var en ungfole. Kommentatoren mente at Helland ble satt som anker og SHN fikk være indreløper. Jeg kan ikke helt se at de rollene var så klare, men hvis han har rett så er det jo fint at Horneland og de har satt i gang arbeidet med å finne en kar som på sikt kan erstatte SHN.

Ellers gjorde Thore P. det bra i dag, han unngikk overtenning og gikk ut etter en solid gjennomført jobb.

I intervjuet Castro gjorde etter kampen snakket om at han spilte med smerter og vondter, og om jeg tolket han rett hadde dette foregått i ukesvis. Castro er jo høyrefotet, så kanskje Mathisen kan få prøve seg litt på venstrevingen for å spare Castro litt? Mathisen hadde jo to målgivende i dag. Eventuelt at Børst'n bosetter seg på venstrekanten og Mathisen fortsetter på høyre.

Dickens

Quote from: esp123 on August 20, 2023, 17:15:24 PMLitt dick move å stjele målet der av Finne?

Den hadde ikke gått inn uten Finne.

vekkreist

Bra kamp. Gøy med mange mål!

Men skulle ønsket byttene ble gjort tidligere da, spesielt Castro som jo spiller med smerter som han sier. Å la han spille 80 minutter når vi leder 5-1 er ikke optimalt mtp på neste kamp.

Ellers er det synd  at bÃ¥de Tromsø og Viking vinner sine kamper helt mot slutten der. Tabellen hadde sett litt bedre ut med uavgjort (spesielt om vi ser pÃ¥ Tromsø...hadde  vært 4 poeng bak de)

Nixon

Dette var en skikkelig mimrekamp. Veldig OBOS 2022!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Henki

Etter en 5-1-seier mot nær sagt hvem som helst ville jeg sagt at Brann var på vei mot formen vi så i vår. Men dette AAFK-laget fremstår så ubegripelig pinlig svakt at jeg tror vi hadde tatt dem med ti mann i dag.
Ballen skal fremover!

Giles

Quote from: krakra on August 20, 2023, 14:58:21 PM
Quote from: Giles on August 20, 2023, 14:56:45 PMDet viktigste er å vinne. Det er beste forberedelser til AZ.
Det er vel ingen som har foreslått å tape?
[/quote
Det har jeg ikke sagt bare understreket at en god opplevelse i dag var det viktigste. Kunne godt vært et par bytter, men bare logiske bytter a la Mathisen og Simba. Viktig for Finne med scoring og godfølelse. Det er også et strategisk valg.

Giles

Quote from: Erlend on August 20, 2023, 17:35:32 PMEr gressmatten vÃ¥r elendig?  Ser bÃ¥de i dag og pÃ¥ torsdag at folk sklir og sklir  selv om den egentlig ser ganske fin ut
I forhold til Haugesund så er den mistenkelig løs.

David

Slik kampen utartet seg, er AaFK noe av det dårligste jeg har sett på lenge, men dere vet da bedre enn å tro at dette er noe som uansett hadde blitt plankekjøring. Et lag vi har hatt trøbbel med to ganger tidligere i år, som for ikke lenge siden spilte jevnt mot Viking. Vi hadde en enda mer dominant førsteomgang mot Sandefjord for noen måneder siden, uten å få uttelling for det.

krakra

Jeg tror vi hadde slått dem greit selv om vi hadde startet uten verken Finne, Heltne Nilsen, Kartum eller Kristiansen. Det er forskjell på AaFK hjemme og AaFK borte. De har vært sjanseløse i alle bortekampene sine, med et lite unntak i Viking-kampen. Men den kampen var et unntak. Resten av bortekampene har vært elendige.

Det hadde vært en risiko, men det er ikke sånn at vi hadde gitt vekk AaFK-kampen med å rullere litt. Vi hadde fortsatt vært favoritter og sannsynligvis vunnet uansett. Skal man ikke ta noen som helst sjanser i ES for å øke sjansene i Europa?

Vi får se på torsdag. Hvis Brann blir rundspilt fra start til slutt og knust, så hadde det ikke så mye å si. Hvis Brann klarer å holde hele kampen igjennom å får et godt resultat, så hadde det ikke så mye å si. Men hvis Brann klarer å gi AZ en god kamp og holde et godt resultat før de blir utslitte, sprekker på slutten og i realiteten er sjanseløse før hjemmekampen så kan man jo spekulere i hva motviljen mot å ta den minste sjanse mot et elendig lag som AaFK egentlig har kostet.

ostraume

Så kan man jo diskutere hvor mye denne overkjøringen kostet. Kanskje ikke all verden. Og hvor mye verdi det er å bygge relasjoner. Sikkert litt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Det får vi se på torsdag. Hvor fort det går tomt, og konsekvensene det får.

opplett

Sjokkert over hvor svak AaFK var. Helt ekstremt dårlig.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

AAfk var svake og det dårligste laget vi har sett på stadion de siste to sesongene ;-)

Men det er en del Brann spillere som begynner å finne formen igjen og da spesielt FHM.
Synes og Børsting er veldig bra i dag og kanskje han kan være et alternativ til SHN?
Han la seg i alle fall på den plassen noen ganger i 2 omgang der det så ut som om han og SHN roterte og byttet litt på plassene.

Castro ser jeg får masse skryt i blant annet BA, men må ærlig innrømme at eg syntes at han var treg til tider og stoppet spillet. Men han hadde en del bra og målet var pent.

Av innbyttere så er det kun Mathisen jeg ser kan nærme seg en start plass, men hører at Horneland mener han er litt all over the place, men som kant så kan han fungere. Han sier også at med så mye skader som han har hatt sidne ham kom så må de ta det forsiktig og sakte med ham.

ThoreP må jeg innrømme jeg synes er svak som back og tror ikke Simba er så mye dårligere mot ES motstand.

Kartum er litt usynlig men har to assist så dette er en spiller som kommer til å ha litt sluttprodukt tror jeg. Heldigvis ikke av pga skade men kun pga at Horneland mente han trengte litt hvile

SHN gjør mer og mer feil føler jeg?

Men en rolig fin gjennomkjøring før kampen på torsdag dette.
Ga dem en grei gjennomkjøring samt rolig nok til at ingen ga 100%
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

Christian

Quote from: Corran on August 20, 2023, 22:35:45 PMThoreP må jeg innrømme jeg synes er svak som back og tror ikke Simba er så mye dårligere mot ES motstand.

SHN gjør mer og mer feil føler jeg?

I går mener Jeg Thore Pedersen gjør en bra kamp på backen. Langt fra spektakulær, men helt fint. Eg hadde trodd Simba skulle spille og tror òg han hadde gjort det like bra. Likevel, Thore leverte.

SHN har etter en dårlig periode løftet seg igjen. Var veldig god mot Arouca hjemme og bra i går også. Håper han har lagt alt bråket bak seg og igjen er fullt fokusert på å levere for Brann. Det har mye å si.

Lasaron

Ja, Thore klarte seg fint. Børsting hadde sin kanskje beste kamp for oss. Og Sønnen syns jeg kanskje var banens beste. Felix også veldig god. Gøy med raidet til Palle.
Tren på langskudd

Nixon

Dette var en såpass rolig kamp, at om de går tom på torsdag, så hadde de sannsynligvis gått tom med denne kampen i beina eller ikke.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Nixon

Quote from: Corran on August 20, 2023, 22:35:45 PMCastro ser jeg får masse skryt i blant annet BA, men må ærlig innrømme at eg syntes at han var treg til tider og stoppet spillet. Men han hadde en del bra og målet var pent.

Ja, dette laget skriker etter en hurtig kant som kan gå forbi noen i fart. Og ikke minst ta overgangene.

Ellers hyggelig at Børsting var så bra nå som Blomberg er ute. Og helt enig om betraktningene rundt å vikariere for Nilsen ved behov. Det snakket vi om på tribunen da han tok for seg sentralt på midten.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

fortune

August 21, 2023, 07:27:47 AM #95 Last Edit: August 21, 2023, 07:30:08 AM by fortune
Quote from: Nixon on August 21, 2023, 07:05:51 AM
Quote from: Corran on August 20, 2023, 22:35:45 PMCastro ser jeg får masse skryt i blant annet BA, men må ærlig innrømme at eg syntes at han var treg til tider og stoppet spillet. Men han hadde en del bra og målet var pent.

Ja, dette laget skriker etter en hurtig kant som kan gå forbi noen i fart. Og ikke minst ta overgangene.

Ellers hyggelig at Børsting var så bra nå som Blomberg er ute. Og helt enig om betraktningene rundt å vikariere for Nilsen ved behov. Det snakket vi om på tribunen da han tok for seg sentralt på midten.

Castro lider veldig når han ikke har en back som kommer fossende på utsiden klar til å slå innlegg. For da vet det forsvarende laget at den eneste trusselen kommer innover i banen, noe som gjør det relativt enkelt å forsvare seg.

Børsting var bra som indreløper i andre omgang, sannsynligvis hans beste posisjon. Men jeg var som vanlig ikke særlig imponert over vingspillet i første omgang. Det skapes absolutt ingenting på den siden dansken spiller, noe som forsåvidt også påvirker Castro på motsatt kant.

For øvrig spilte vel ikke Børsting defensiv midtbane i går, var ikke det Helland som hadde den rollen?
First is first, second is nothing

esp123

Castro var enormt god. I mine øyne banens beste. Hadde faktisk flere pasninger enn både Kartum (i første omgang) og Horn Myhre i går, og det sier litt om hvor mye involvert (og ikke minst viktig) han er. Hans rolle er playmaker-rollen - han får ting til å skje. Småspillet og plassbyttene med Horn Myhre fungerte veldig bra, og bidrar til å skape overtall sentralt og til venstre i banen. Det gir oss mye mer enn raske vinger som sleiker kritt. Det bør eventuelt komme fra andre kanten, i mine øyne.

Brann sitt offensive spill er bedre med Castro på banen og i form. Han er den som skaper nestmest sjanser per 90 minutt i Eliteserien, og har faktisk nå 4 mål på 7 starter. Og det har gjort småskadet!

Han er en spiller som får ting til å skje, og det har vært sårt manglet i en del kamper. Det er derfor han spiller selv om han har smerter.

Superjack

Brann var minst like dominerende mot HamKam i 1. omgangen der.

Brann har fått opp tempoet i angrep, står etter og gjenvinner ball og viktigst, mange samtidige bevegelser i motstanders boks.

Gir håp om en forrykende høst.
Brannsupporter.

ostraume

Quote from: fortune on August 21, 2023, 07:27:47 AMBørsting var bra som indreløper i andre omgang, sannsynligvis hans beste posisjon. Men jeg var som vanlig ikke særlig imponert over vingspillet i første omgang. Det skapes absolutt ingenting på den siden dansken spiller, noe som forsåvidt også påvirker Castro på motsatt kant.


Børsting sa vel noe av det samme i intervjuet etter kampen. Liker seg bedre sentralt med mer kontakt med ball. Men skapes ingenting? Det høres litt rart ut. Han lager selv 1-0 med en veldig fin avslutning. Og er og alene med keeper, der han bommer på ballen. Han er ikke akkurat en dribleving med fart og teknikk, men det skapes ting også på hans side.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

Quote from: ostraume on August 21, 2023, 07:59:42 AM
Quote from: fortune on August 21, 2023, 07:27:47 AMBørsting var bra som indreløper i andre omgang, sannsynligvis hans beste posisjon. Men jeg var som vanlig ikke særlig imponert over vingspillet i første omgang. Det skapes absolutt ingenting på den siden dansken spiller, noe som forsåvidt også påvirker Castro på motsatt kant.


Børsting sa vel noe av det samme i intervjuet etter kampen. Liker seg bedre sentralt med mer kontakt med ball. Men skapes ingenting? Det høres litt rart ut. Han lager selv 1-0 med en veldig fin avslutning. Og er og alene med keeper, der han bommer på ballen. Han er ikke akkurat en dribleving med fart og teknikk, men det skapes ting også på hans side.

På målet var han trukket inn i midten tidlig og var heller ikke involvert i spillet før han fikk ballen og ganske riktig avslutter fint. Strengt tatt fra en typisk indreløperposisjon. Jeg kan verken erindre eller se i høydepunktene at det skapes noe som helst fra høyrekanten i første omgang. Andre omgang er selvfølgelig en helt annen historie, men da med Mathiesen i hovedrollen.

First is first, second is nothing

Go Up