• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Arouca, torsdag 17. august kl 19:00

Started by Lasaron, August 11, 2023, 07:54:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Dickens

Herregud for en kamp! Virkelig "Jekyll&Hyde" over de to omgangene i dag. Vi er griseheldige som ror dette i land. Men herlighet så deilig! Det er så lite "bransk" over dette som du får det. Vanligvis ryker vi mot amatører fra Irland eller Sverige. Men i dag var det ENDELIG vår tur.

Men skal det være en nubbsjans i h... for å ta AZ over to kamper bør Brann 2 spille på søndag. Ellers er det ikke vits i å reise ned til Alkmaar om en uke.

Denne elleveren/troppen skriker etter hvile, og ikke minst en spiller eller to før vinduet stenger.

Lasaron

Ja, Palle lagde mange frispark. Jeg hevder det var riktig. Han spilte optimalt i forhold til egne begrensinger. Han klarte å komme opp i kroppen (og så ble det ofte frispark) i stedet for å bli fraløpt. Frisparkene var mindre farlig enn om han hadde blitt fraløpt. Så han var god på valg.
Tren på langskudd

Kagain

August 18, 2023, 06:44:28 AM #102 Last Edit: August 18, 2023, 06:48:53 AM by Kagain
Vi ble sittende nesten nede med bortefeltet, så mine betraktninger er nok farget av en suboptimal plassering på stadion. Men her kommer da noen spredte betraktninger i tilfeldig rekkefølge og uten en rød tråd:

- Kartum fÃ¥r god karakter av BA pÃ¥ deres børs, men jeg syns han virket litt usynlig. Første gang jeg la merke til han var nÃ¥r jeg sÃ¥ en kar gjøre seg klar for løp, og han pustet pÃ¥ en veldig rar mÃ¥te. BlÃ¥ste opp kinnene  et par ganger før han satt fart.

- Warming oppholdt seg mest på andre siden av banen for meg, men løpesettet hans minte meg litt om Wolfe. Han krummet ikke bare nakken, men hele ryggen, og beinte på fremover. Hadde et par fine innlegg også før han ble skadet.

- Hvorfor insisterer Brann på at Castro er 20 cm høyere enn det som står oppført på hjemmesiden til Brann? Håpløst med høye pasninger til han på vingen når han måtte bryne seg mot forsvarere som hadde mer høyde å by på. Castro skal ha for at han hver gang forsøkte sitt beste for å nå den ballen med hodet, men det virket som han tapte hodedueller i mye større grad enn han vant de.

- FHM har en forkjærlighet for hælpasninger, men det funker i størsteparten av tilfellet!

- Noen burde løsne litt på skuddfoten i Brannlaget. Et par ganger var det uforståelig at de ikke forsøkte seg på et skikkelig knallskudd fra langt hold.

- Megafon er utrolig irriterende, selv om det er forståelig at bortefansen hadde med seg en slik en.

-Hva var greien med de ekstreme køene?

Jeg forstår ikke hva som skjedde mellom første og andre omgang. I første omgang var Brann svært solide, noe vi ser at de fikk lønn for i form av 3 mål. Det første en av som sto med meg sa da Brann kom ut til 2. omgang var at nå måtte de ikke legge seg bakpå. Da ville Arouca kunne gi dem store problemer. Brann på sin side falt godt sammen i 2. omgang, og vi så hvordan kampen i større grad minte om kampen i Portugal. Brann ble løpende i mellom, rotet med pasninger og mer til.

Jeg må jo ærlig innrømme at jeg så for meg at Brann skulle tape hjemme, men det var godt å se at de klarte å snuble en seier i land...

Christian

Quote from: Kagain on August 18, 2023, 06:44:28 AM- Hvorfor insisterer Brann på at Castro er 20 cm høyere enn det som står oppført på hjemmesiden til Brann? Håpløst med høye pasninger til han på vingen når han måtte bryne seg mot forsvarere som hadde mer høyde å by på. Castro skal ha for at han hver gang forsøkte sitt beste for å nå den ballen med hodet, men det virket som han tapte hodedueller i mye større grad enn han vant de.
Det virker jo som et litt merkelig trekk, men i første omgang endte 2/3 av de oppspillene med kast til Brann høyt i banen. Ganske fint triks, spør du meg.

Kagain

Quote from: Christian on August 18, 2023, 06:59:17 AMDet virker jo som et litt merkelig trekk, men i første omgang endte 2/3 av de oppspillene med kast til Brann høyt i banen. Ganske fint triks, spør du meg.

Du mener det? Interessant! Jeg er vanligvis ikke så veldig positiv til utkast. Mest fordi at Brann tidligere ikke har hatt vett, spillere eller taktikk til å bruke dem på en god måte. Men kan hende de har noe bedre å by på fremover...

esp123

Castro er faktisk ganske god på hodet for høyden. I tillegg er han smart.

Dickens

Et håpløst trekk i går var da Heggebø kom inn for Castro på KANT. Det tok alt for lang tid før han til slutt ble flyttet opp på topp da Finne gikk av. Greit at han har vært skadet, men han virker ekstremt tung og Arouca hadde jo lekestue på høyresiden sin. Det må finnes noen andre alternativer på sidene. Heggebø har ingenting av det som kreves av en kantspiller. Vi var griseheldige som ikke ble straffet for dette "trekket" i går.

Kagain

Quote from: esp123 on August 18, 2023, 07:41:52 AMCastro er faktisk ganske god på hodet for høyden. I tillegg er han smart.

Ja, det tror jeg du har rett i. Men fra mitt ståsted var det påtakelig hvor lite direkte angrep som ble skapt på denne måten. Andre har pekt på innkast og slikt, men for meg virket det ikke helt fruktbart. Men igjen, jeg kan ta feil. Som nevnt satt jeg nesten helt nede med bortesupporterne, så jeg fikk ikke med meg alt som skjedde opp til venstre i banen i første omgang.

Quote from: Dickens on August 18, 2023, 07:54:13 AMEt håpløst trekk i går var da Heggebø kom inn for Castro på KANT. Det tok alt for lang tid før han til slutt ble flyttet opp på topp da Finne gikk av.


Med tanke på at Brann drev med en del langpasninger opp mot Castro tenkte jeg det motsatte av deg. Jeg tenkte at "I det minste sender de nå lange pasninger mot noen med hodestyrke som en forte". Jeg ville dog heller hatt en spiller som Kniklas inn på venstrevingen etter Castro, kombinert med et kortere pasningspill. Altså kort pasning til Kniklas på vingen som kunne ta med seg ballen oppover i banen og forsøke å legge inn. Aller helst ville jeg jo hatt overlapp med venstreback også, slik som Simba gjorde i første omgang i portugal. Men det siste trekket ville nok vært litt for dristig.

Om Thore P lå litt tilbake i banen og Kniklas sprang oppover banen kunne det kanskje ha fungert...

Gulløl

Måtte lete litt. Her er det muligheter å se denne enorme kampen og opplevelsen opp igjen i sin helhet på VG+.
https://tv.vg.no/video/268440/se-branns-conference-league-kvalifisering
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Erlend

Quote from: Gulløl on August 18, 2023, 08:57:04 AMMåtte lete litt. Her er det muligheter å se denne enorme kampen og opplevelsen opp igjen i sin helhet på VG+.
https://tv.vg.no/video/268440/se-branns-conference-league-kvalifisering

Takk for innsatsen, da er planen for fredagskvelden klar i hvert fall

Kagain

Jeg leser på børsen til BA. Interessant at de ikke ga Børst'n noen karakter. Han spilte da mer enn 30 minutter?

Dickens

Quote from: Kagain on August 18, 2023, 08:25:07 AM
Quote from: esp123 on August 18, 2023, 07:41:52 AMCastro er faktisk ganske god på hodet for høyden. I tillegg er han smart.

Ja, det tror jeg du har rett i. Men fra mitt ståsted var det påtakelig hvor lite direkte angrep som ble skapt på denne måten. Andre har pekt på innkast og slikt, men for meg virket det ikke helt fruktbart. Men igjen, jeg kan ta feil. Som nevnt satt jeg nesten helt nede med bortesupporterne, så jeg fikk ikke med meg alt som skjedde opp til venstre i banen i første omgang.

Quote from: Dickens on August 18, 2023, 07:54:13 AMEt håpløst trekk i går var da Heggebø kom inn for Castro på KANT. Det tok alt for lang tid før han til slutt ble flyttet opp på topp da Finne gikk av.
Med tanke på at Brann drev med en del langpasninger opp mot Castro tenkte jeg det motsatte av deg. Jeg tenkte at "I det minste sender de nå lange pasninger mot noen med hodestyrke som en forte". Jeg ville dog heller hatt en spiller som Kniklas inn på venstrevingen etter Castro, kombinert med et kortere pasningspill. Altså kort pasning til Kniklas på vingen som kunne ta med seg ballen oppover i banen og forsøke å legge inn. Aller helst ville jeg jo hatt overlapp med venstreback også, slik som Simba gjorde i første omgang i portugal. Men det siste trekket ville nok vært litt for dristig.

Om Thore P lå litt tilbake i banen og Kniklas sprang oppover banen kunne det kanskje ha fungert...

Tenkte også et sekund på at Heggebø nok vinner mange flere dueller enn Castro ute på kanten om det var det som var oppskriften. Men elendig spenst på han i går og beina var så vidt over bakken og han vant ikke noe mer enn Castro i luften. Da han endelig ble flyttet opp på topp ble han ihvertfall tatt av de svære stopperene.

Kagain

Quote from: Dickens on August 18, 2023, 12:04:59 PMTenkte også et sekund på at Heggebø nok vinner mange flere dueller enn Castro ute på kanten om det var det som var oppskriften. Men elendig spenst på han i går og beina var så vidt over bakken og han vant ikke noe mer enn Castro i luften. Da han endelig ble flyttet opp på topp ble han ihvertfall tatt av de svære stopperene.

Enig med deg i at selv om Heggebø teoretisk sett skulle hatt mer å by på enn det han viste. De burde nok, som en annen kar her på forumet sa, kjørt Heggebø opp på spiss med en gang. Mest for å fysisk binde opp stopperne. Så kunne kanskje Finne luntet rundt på vingen og prøvd seg på noen smarte løp innover...

Nixon

Ser for meg Finne lunte rundt på vingen foran der Horneland står og dirigerer...;)
Rød makt på Hansa

storB

Quote from: Kagain on August 18, 2023, 06:44:28 AM- Hvorfor insisterer Brann på at Castro er 20 cm høyere enn det som står oppført på hjemmesiden til Brann? Håpløst med høye pasninger til han på vingen når han måtte bryne seg mot forsvarere som hadde mer høyde å by på. Castro skal ha for at han hver gang forsøkte sitt beste for å nå den ballen med hodet, men det virket som han tapte hodedueller i mye større grad enn han vant de.

Svaret her fikk du den ene gangen Dyngeland slo opp på Branns høyreside, altså motsatt av Castro. Der tok han Fulham stopperen (drakt nr 3) på 2 meter og 100 kilo alt i luften. Ganske elementær taktisk inngang å unngå han nr 3 når han eier luftrommet såpass og Brann skulle forsøke å spille mer direkte med lange utspark.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Corran

Synes trekket med noen lange mot Castro ikke var så ille jeg. Husker under kampen at jeg tenkte at dette var bedre enn jeg hadde trodd.
Brann vant mange kast på det og det kom noen baller som Brann vant andre ballen på + at noen få gikk videre og ble snappet av Finne.

Heggebø mener jeg at ikke gjorde seg helt bort på kanten. De hadde et par nesten farlige overganger der den ene vel skulle vært et klart frispark.
Og perioden like etter at han kom inn var vel når Brann fikk pustet litt.
Å plassere Finne ut på kanten da var ikke et alternativ for Finne kunne knapt nok gå på slutten. Han var sliten.


Men faen så gøy det var på staddaen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Dickens

Vi fikk ihvertfall frem paradokset med VAR i gÃ¥r. Liten tvil om at vi slapp billig unna hos belgieren med fløyten. Det hadde blitt klink straffe mot Crone med VAR. Husker ogsÃ¥ i første omgang  da Crone var pÃ¥ etterskudd og vi fikk brudd i mot og han dro nesten av shortsen til vingen deres uten Ã¥ fÃ¥ kort. Eller pÃ¥ mÃ¥let deres, da hockeytakler Heltne ned ene spilleren deres for Ã¥ stoppe angrepet (uten Ã¥ lykkes) og slipper unna, mens deres spiller som protesterer pÃ¥ dette etter at de scorer fÃ¥r gult.

Var det noen andre forresten som fikk med seg krangelen mellom Heltne og Dynge foran Hansa? Hva var greien? Mulig at Heltne mente at han burde bruke lengre tid på 5-meter/igangsetting? Virket veldig ampert der i 10 sek.

Corran

Quote from: Dickens on August 18, 2023, 16:05:30 PMVar det noen andre forresten som fikk med seg krangelen mellom Heltne og Dynge foran Hansa? Hva var greien? Mulig at Heltne mente at han burde bruke lengre tid på 5-meter/igangsetting? Virket veldig ampert der i 10 sek.
Det var vel ikke noen krangle Mer Heltne som er god på å dra tid og samme med Dyngeland
De pusher det akkurat nok til å unngå kort eller tilsnakk
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

De latet sikkert som at de kranglet, for å hale ut tid.

Dyngeland var forresten god på å hale ut tid så lenge ballen var i spill. Jeg husker jeg var spent på stillingen 3-1, på om Brann taklet det psykologiske spillet det er å lede med ett mål i siste kamp i e-cup med utslag. Det klarte de ok.
Tren på langskudd

Go Up