• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Arouca, torsdag 17. august kl 19:00

Started by Lasaron, August 11, 2023, 07:54:27 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Returoppgjør med bra muligheter for avansement. Vi har hjemmebanefordel. Mer hvile, siden de spiller serie i helgen (tror jeg) og ikke vi.

Det at de er i starten på sesongen skulle jo være fordel oss i går. På torsdag spiller de sin tredje kamp. Betyr det at da er de inne i det? Eller vil tre kamper på 8 dager være en litt for brå start på sesongen for de, og at vi fortsatt vil ha fordel?

Kanskje Japhet blir klar? Warming bør starte. Jeg tror vi har bra muligheter til å ha en bedre startellever nå enn i går.
Tren på langskudd

andreas1989

Så bare første omgangen i går og da var det vel bare Dyngeland og Kartum som leverte.
Etter det jeg leser ble tingene bedre i andre omgangen og portugiserne så ut til å gå litt tomme?

Akkurat det kan jo bli nøkkelen i returen for der vi har spillefri skal Arouca ut i seriepremiere sent søndag og siden ta seg til Bergen.

Det er å forvente at de legger seg lavt på stadion og da må vi evne å frustrere dem med at de må løpe mye uten ball. En ting er helt klart og det at en spiller som Børsting skal ikke starte denne kampen, her må Mathisen eventuelt Wassberg eller Warming inn fra start.

Vi må ta litt risiko i denne kampen og det betyr at vi må ha fart noe Simba tilbyr oss. Jada det er ikke helt patent enda men jeg synes ikke det er så ille. Noen nevner at Simba stresser Kristiansen men jeg tror Maldini hadde blitt stresset av den opptredenen til Kristiansen i går, fyren må seriøst slutte å være så naiv som han er i en del situasjoner så det går begge veier. Så får vi håpe at Sery blir klar, det kan bli helt avgjørende.

Gulløl

August 11, 2023, 09:30:43 AM #2 Last Edit: August 11, 2023, 09:37:28 AM by Gulløl
Laget til denne kampen. Simba kan få sjansen igjen på venstrebacken mot Aalesund men denne kampen bør Pedersen spille ut fra det vi såg i går. Sery Larsen med sin hurtighet inn for Pallesen blir en god forsterkning av laget, håper virkelig han blir klar. "Beistet Warming" inn på venstrekanten for Castro som  var svak i går, mulig det har blitt for stor kamp belasting etter skadeperioden, kan starte på benken i denne kampen. Mathisen har vist overraskende mye bra i de tre innhoppene han har hatt i det siste, bør absolutt få starte istedenfor Børsting på høyrekanten.

Dette bør bli laget, mye fart på kantene. Sery Larsen som usikker.

                       Dyngeland
       Crone - Sery  - Kristiansen - Pedersen
          Kartum - Heltne - Myhre
         Mathisen - Finne - Warming
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Quote from: Gulløl on August 11, 2023, 09:30:43 AMLaget til denne kampen. Simba kan få sjansen igjen på venstrebacken mot Aalesund men denne kampen bør Pedersen spille. Sery Larsen med sin hurtighet inn for Pallesen blir en god forsterkning av laget, håper virkelig han blir klar. "Beistet Warming" inn på venstrekanten for Castro som  var svak i går, mulig det har blitt for stor kamp belasting etter skadeperioden, kan starte på benken i denne kampen. Mathisen har vist overraskende mye bra i de tre innhoppene han har hatt i det siste, bør absolutt få starte istedenfor Børsting på høyrekanten.

Dette bør bli laget, mye fart på kantene. Sery Larsen som usikker.

                       Dyngeland
       Crone - Sery  - Kristiansen - Pedersen
          Kartum - Heltne - Myhre
         Mathisen - Finne - Warming


Er helt enig med disse vurderingene. Så kan heller Børst komme inn litt ut i andre omgang, når vi har fått ledelsen, for å balansere bedre.

SKBCPH

Skriver også under på dette laget, men har ikke stor tro på at det skjer dessverre.
- Vi har den treneren vi har.

Kagain

Om Sery er klar så kan det kanskje være lettere å la Pedersen få starte på venstre back. Da har man folk som kan dekke større områder (slik jeg tenker rekkevidde) og hjelpe hverandre. Pedersen kan få beskjed om å være mer defensiv enn det venstrebacken til Brann vanligvis er, og Crone kan få være litt mer offensiv siden Sery Larsen kan dekke opp for han. Som det ble nevnt av kommentator i går hadde Crone en del målpoeng i fjor og ingen i år, så kanskje det kan hjelpe på?

Om Pallesen Knudsen fortsetter som høyre stopper mener jeg at Simba kan starte som venstreback. Da kan Crone og Pallesen være defensive og Kristiansen kan dekke opp for tomrommet når Simba går på raid og overlapp.

Midtbanen kan få være slik den var, men Mathisen kan få komme inn før Børst'n. Jeg ville jo også hatt Warming inn på venstre, men mistenker at Horneland ikke vil gjøre så mange bytter mellom kampene med mindre han blir tvunget til det.

Et spørsmål er om man skal la Heggebø starte i stedet for Finne. Ikke fordi at han nødvendigvis er så mye bedre, men det kan kanskje være rom for en noe enklere taktikk for et Brann hvor rollene ikke har satt seg enda. Jeg tror at for at Finne skal fungere optimalt trenger han noe som han er mer samspilt med. Finne, Rasmussen og Blomberg så jo tidvis ut til å ha telepatisk kontakt da Brann var på sitt beste. Da var det rom for fancy pasninger og annet. Men med Kartum, Simba (eller Pedersen) og kanskje Mathisen/Warming så vil jeg tro at det er lettere om man har en rigid plan av typen "Backene går på overlapp og legger inn vanlig crossere i stedet for å springe helt opp til den hvite linjen, drible litt og gi kortere 45 graders innlegg til Finne." Heggebø må jo sies å være en mer tradisjonell targetspiss med kurant hodestyrke. 

esp123

Jeg tenker det bør være mulig p gjøre justeringer for å fasilitere Simba som venstreback. Jeg tenker en fin justering er at høyrebacken holder mer igjen, og at vi angriper med en tre backslinje. Høyresiden er ganske lit involvert som det er så det bør ikke være en stor overgang.

Da blir det noe slikt i angrep:

   Pedersen/Crone - Pallesen - Kristiansen
    Kartum - Nilsen - Horn Myhre
Børsting - Finne - Castro/Warming - Simba


krakra

Simba slet ikke bare defensivt i går. Han bidro ikke med noe offensivt heller, men gikk seg stort sett fast eller slo feilpasninger.

Dickens

Man kunne tydelig se at Arouca mangler kamptrening. Ut i andre omgang kunne man se at flere av de slet og et øyeblikk lå to stykk nede med krampe samtidig. Drømmeforhold på Stadion hadde vært en kliss våt bane og 10-11 grader. Men det ser ikke ut slik på værmeldingen p.t dessverre. Spennende blir det uansett!

Corran

Ser ikke ut som værguden lager litt fordel for oss så da får vi klarer det sjøl, men vi kan jo vanne godt ;-)
Når det gjelder laget så håper jeg at Larsen er klar så Palle kan gå ut.
Crone og Ruben er bankers i forsvaret så da er den usikre plassen venstre back.
Her har vi to alternativer pr i dag og det er Simba og ThoreP.
Horneland og Simba var vel begge ærlige på at denne oppgaven ble litt for vanskelig for Simba, men dette hadde også med spillet til Brann å gjøre. Ruben var mer usikker og klossete enn normalt og SHN var ikke helt på plass heller. Dette gjorde jo at når Simba fikk ballen hadde han veldig få eller ingen alternativer når Arouca presset høyt.
Så er spørsmålet om Simba hadde vært bedre og kommet mer til sin rett i andre omgang når motstanderne ble mer slitne og Brann som lag hevet seg litt?
Alternativet her er å kjøre ThoreP fra start og Simba inn når portugiserne begynner å bli slitne.

De tre på midten er soleklare i min bok og da de samme som sist. Hadde det vært et alternativ til SHN så kunne det blitt brukt.
Alternativet er jo FHM ned og Wassberg inn, men da må SHN være skadet.

Warming vet jeg ikke om er klar fra start og jeg tror han gir mer verdi som innbytter som skal snu kamp enn det Castro er.
Mathisen inn for Børsting er et ok valg. Børsting er heller ikke en som kommer inn og snur kampen, men han er en som kan komme inn og kjempe inn en seier.
Finne er vel soleklar, men eg savner fjoråret når Heggebø slet ut forsvaret i 70 minutter og Finne kom inn og scoret. Finne har jo også mistet målformen, men begge målene mot kamma var jo hans fortjeneste.

Det viktige denne kampen er uansett å få vekk alle de personlige feilene og være 100% skjerpet.
Dette er fult mulig, men ser helst det avgjøres før straffespark
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

esp123

Heggebøs tilstedeværelse i boksen hadde vært nyttig mot lavtliggende portugisere. Heggebø i form er ihvertfall smertefull å møte. Spørsmålet er formen.

Lasaron

Heggebø virker å være helt ute av form. Finne har måltørke, men gjør en del bra ellers. Han var veldig god i forkant av der Ulriken burde scoret/sentret.
Tren på langskudd

Superjack

Tror det er veldig bra med 1 uke med ren tid til trening og øving.

Torsvik da, er han helt avskrevet til denne kampen?
Brannsupporter.

Lasaron

Jeg fikk inntrykk av at han skulle være ute en stund, ja. Tipper det blir september før vi får se ham i kamp igjen.
Tren på langskudd

Finfin respons

Blir dette en kamp der Arouca ligger så lavt at Simba kunne være spennende med sine slække dragninger ute på høyrekanten?
Kanskje det. Kanskje det. Kanskje det.
Kanskje.

Corran

Simba kommer ikke inn som ving. Ble gjort helt klart at han kun var aktuell som backup back
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

osoerli

Brann er vel ikkje spesielt gode mot kontringslag. Scorer Arouca 1 mål så blir det tøft. Har eigentleg låge forventningar til avsansement.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Tenker reise, Bergen, stadion, matte, klima etc. gjør at vi får se at helt annet Arouca lag på torsdag.
Saludar a los monos!

pidre

En liten avsporing, er Arouca en helproff klubb? Noen som vet lønnsnivået der?
Saludar a los monos!

krakra

Tror det ble påstått fra Pamer under livedekningen av bortekampen at snittlønnen deres er på i overkant av en million.

pidre

Ok, interessant å vite at vi faktisk er konkurransedyktig på lønn sammenlignet med portugisisk fotball, ex de 4 store.
Saludar a los monos!

krakra

Nja, jeg tror ikke Arouca er i toppsjiktet lønnsmessig i Portugal, selv ikke bak de fire største. Det er jo et lag uten tilskuere.

pidre

Quote from: krakra on August 12, 2023, 22:36:49 PMNja, jeg tror ikke Arouca er i toppsjiktet lønnsmessig i Portugal, selv ikke bak de fire største. Det er jo et lag uten tilskuere.
Ja klart, tilskuere er jo en inntekstspost.

Arouca serieåpner forøvrig hjemme mot Estoril i dag.
Saludar a los monos!

Finfin respons

Arouca ble ikke skremt på torsdag. De kommer til å ha en effekt plan og spille med større selvtillit.

Så dessverre er det Brann som må prestere, kan ikke se noe annen mulighet enn at alle spiller på maxferdighet og selvsagt maxinnsats i en fortreffelig kampplan.
Det kan jo gå.
Kanskje.

Dickens

Spent på om de sparer spillere i kveld, selv om de tydelig trenger all matchtrening de kan få.

Litt off topic: Har Ruben endelig fått seg en sang? Mener jeg hørte noe gjennom kampen sist.

Nixon

Quote from: Dickens on August 13, 2023, 19:33:38 PMSpent på om de sparer spillere i kveld, selv om de tydelig trenger all matchtrening de kan få.

Kjører samme lag som på torsdag. Så de blir nok hakket mer samspilt til kampen på Stadion.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Dickens

Quote from: Nixon/quote]

Kjører samme lag som på torsdag. Så de blir nok hakket mer samspilt til kampen på Stadion.

Ser de ligger under etter 10 min hjemme. Men det fascinerende er hvor lite portugisere de har i troppen. Av 20 spillere er kun 4 fra Portugal. Omtrent det samme hos motstanderen også.

Noen som vet hva det kommer av? Blir ligaen der nede støvsugd for de lokale?

stigh

Fått 1 mann utvist med 2 gule, i 39 min. Så må spille 1 omgang pluss litt til med 10 mann. Ikke en ulempe for oss

Pete05

1-1 til pause. Men de får det tøft med 45 min med 10 mann. Samme mann som scoret første mot oss. De ligger lavt og kontrer her også.

Pete05

Under 1-2. Det gikk fort. De skal få kjørt seg skikkelig i en omgang nå. Virker slitne allerede. Vært et greit tempo i kampen.

Pete05

Ganske morsom kamp. Estoril med 2 på kanten kansellerte mål. Og nå utlignet de igjen på en kontring. 2-2. Dette laget er ikke dårlig

Pete05

3-3 nå. De jobber ekstremt for å holde seg inne i kampen.  Presset frem et selvmål

Dickens

Dette var jo laget som "aldri" puttet mer enn 1-2 mål. Nå har de 5 på de siste to, atpåtil med en man mindre i kveldens kamp i 1,5 omgang. Blir et knalltøft oppgjør på torsdag. Synd ikke værmeldingen spiller på lag med oss.

Pete05

August 13, 2023, 22:41:49 PM #33 Last Edit: August 13, 2023, 23:06:29 PM by Pyton
De klarte å snu kampen med 10 mann og vant 4-3. Men det må ha kostet. Liker ikke helt deres nye evne til å score mange mål. De har noen veldige raske enkeltspillere som vi skal passe meget godt på.

Synes dessverre de var vesentlig bedre i dag enn mot oss. Og mer effektive. Hadde de putter på alle sjanser i vår kamp kunne det like gjerne stått 6-1. Verdt å ha i bakhodet. Dette er et bra lag.

Dickens

August 14, 2023, 06:52:45 AM #34 Last Edit: August 14, 2023, 06:56:18 AM by Dickens
Lover ikke veldig bra for oss dette. De må ha fått en voldsom boost og tro på ting etter kampen i går. Snu kampen med én mann mindre over så lang tid er sterkt.Føler mulighetene våres ligger i at de kan bli slitne ut over i andre omgang som sist. Men da er det viktig at vi holder tett bakover og ikke har sluppet inn 2-3 mål.

Her ligger oppsummeringen fra kampen deres igår: https://youtu.be/XK13t37x0Ps

Spelaren

4-3 er et helt typisk mål Brann kan finne på å sleppe inn. Fokus på området rett foran mål og ingen som følger ham som har skaffet seg plass på motsatt side. Perfekt innlegg og en som har satt på gassen mot mål, klinisk avslutning og utagbart.
Gå av.

ostraume

Jeg tenkte det samme om 3-3. Veldig godt slått innoverskrudd frispark, uoversiktlig for keeper, litt klabb og babb og i mål.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Sery Larsen blir ikke klar. Da har denne "småskaden" vart noen uker.

Gulløl

August 14, 2023, 11:38:48 AM #38 Last Edit: August 14, 2023, 11:45:26 AM by Gulløl
BA:
Brann-lege Arne Instebø sier det er vanskelig å anslå når Sery Larsen er tilbake. - Vi holder egentlig på å utrede han. Han har en muskulær sak helt opp mot festet i lysken. Vi behandler det som en strekk, opplyser Instebø.


Jeg frykter det kan ta noe tid før han er klar igjen ut fra denne beskrivelsen i BA. Gjør det høyaktuelt å hente en ny midtstopper. Kanskje en løsning på lån ut sesongen er det mest aktuelle, siden permanent midtstopper løsning/forsterkning er noe flere klubber sliter med. En midtstopper som trenger spilletid fra en klubb på noe høyere nivå enn Brann ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

andreas1989

Har nevnt Glimts Isak Helstad Amundsen tidligere. Høyrefotet men særdeles god med ball.

Var jo snakk om en overgang til Molde i sommer men det strandet. Neppe aktuell for en permanent overgang men et lån ut sesongen kan jo være vinn-vinn for spiller, Glimt og Brann i høst.

Dickens

Om det ikke var vanskelig nok fra før, så blir det ikke lettere uten Sery nå.

andreas1989

Fra BA

QuoteAssistenttrener Erik Huseklepp mener det er tre ting som må sitte for at Brann skal ta seg videre:

Sørge for at Arouca får mindre rom.
Spille «Brann-fotball».

Slå ballen mer direkte inn bak Arouca.

Børsting og Castro utgjør jo ikke den største bakroms trusselen men det kan Warming og Mathisen i større grad gjøre så kanskje vi får se begge fra start i kantroller?

Pete05

Quote from: andreas1989 on August 15, 2023, 16:50:38 PMFra BA

QuoteAssistenttrener Erik Huseklepp mener det er tre ting som må sitte for at Brann skal ta seg videre:

Sørge for at Arouca får mindre rom.
Spille «Brann-fotball».

Slå ballen mer direkte inn bak Arouca.

Børsting og Castro utgjør jo ikke den største bakroms trusselen men det kan Warming og Mathisen i større grad gjøre så kanskje vi får se begge fra start i kantroller?

Mathisen har vel aldri i sin karriere spilt 90 min på ES nivå? Han glimter til innimellom men jeg mer vesentlig mer skeptisk til han i en slik kamp. Han gjør mye rart defensivt. Passer i mine øyne best som innbytter mot litt slitne motstandere.

Warming tåler vel maks 45-60 min? Det blir en avveining med å starte han mot friske motstandere kontra at han kommer inn etter 45 min? Så tror nok at vi starter med de samme som sist om ikke det skjer mer på skadefronten.

Men ellers enig om at bakromstrussel er fraværende med de to første men opp mot alternativene så tror jeg det er den beste totale løsningen.

andreas1989

Utvilsomt et poeng at de to neppe klarer 90 men da må det bli Wassberg eller Heggebø fra start. Vi kan ikke sende Børsting utpå som kant fra start i en hjemmekamp der vi må score.

Lasaron

Jeg stoler på at Horneland tar ut det best egnede laget. Han er jo treneren. Vi må støtte laget.
Tren på langskudd

Gulløl

Warming svarer ja på spørsmål fra BT om han nå er i stand til å spille en hel fotballkamp. Da får han vel sannsynligvis sin debut fra start i morgen. Tar han feil og bare klarer 70 min er det helt greit. Stoler på at Horneland ikke vil "spare" på han på benken.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Blir vel dette laget da:

         Dyngeland
Crone-Palle-Kristiansen-Thore P
     Kartum - Nilsen - FHM
     Børsting - Finne - Warming
Brannsupporter.

Kagain

Ser ut som Horneland valgte å starte med Warming ja. Interessant.

fortune

Quote from: Superjack on August 16, 2023, 11:23:38 AMBlir vel dette laget da:

         Dyngeland
Crone-Palle-Kristiansen-Thore P
     Kartum - Nilsen - FHM
     Børsting - Finne - Warming


Å starte med Børsting som kant i en kamp Brann MÅ vinne er aldri rett. Jeg satser på Warming og Castro fra start og så får Mathiesen erstatte Warming når dansken er tom for krefter.
First is first, second is nothing

Corran

I pressekonferansen i dag så sa han at de 3 på midten bli de samme og at Warming starter
Dyngeland er vel også bankers og det samme med Palle (dessverre) og Ruben
ThoreP starter sikkert på venstre back (dessverre) så da må jo også Crone starte
Finne er vel bankers så da er vel eneste spenningen om Warming spiller på venstre eller høyre
Så alt etter hvor Warming spiller så blir det enten Castro eller Børsting fra start tror jeg
 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up