• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vålerengen – Brann, onsdag 12.07.2023 kl.20.00, kvartfinale NM

Started by Gulløl, June 30, 2023, 09:08:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Det er faktisk en stor prestasjon å klare å slippe inn 3 mål mot dette elendige laget. Norges dårligste hjemmelag. Men vi klarer det vi. Takk for den Børsting.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

First is first, second is nothing

stigh


stigh

Quote from: fortune on July 12, 2023, 20:26:19 PMElendig forsvarsspill og elendig keeperspill på 3-2.

Tror ikke skal belaste dyngeland, denne var hard heller henge denne på børsten

Gud

Vi er direkte dårlig i forsvar. Kan bli en lang høst hvis Ruben ikke blir klar.

fortune

Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:27:19 PM
Quote from: fortune on July 12, 2023, 20:26:19 PMElendig forsvarsspill og elendig keeperspill på 3-2.

Tror ikke skal belaste dyngeland, denne var hard heller henge denne på børsten

Går den ikke nærmest gjennom Dyngeland?
First is first, second is nothing

stigh

Quote from: fortune on July 12, 2023, 20:30:45 PM
Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:27:19 PM
Quote from: fortune on July 12, 2023, 20:26:19 PMElendig forsvarsspill og elendig keeperspill på 3-2.

Tror ikke skal belaste dyngeland, denne var hard heller henge denne på børsten

Går den ikke nærmest gjennom Dyngeland?
han e på den jo, men den e hard. Ofkir få godt treff, så vil ikke si at det er en feil nei

stigh

Denne Juli mnd viser, hva som skjer når man kun har 17-18 åringer på benken. Til alle dere som mener skal kun ha 17-20 åringer. Helst over hele laget inkl banen

esp123

Quote from: fortune on July 12, 2023, 20:26:19 PMElendig forsvarsspill og elendig keeperspill på 3-2.
Er ikke det svakt av Heltne/Horn Myhre. Skal være deres rom vel?

krakra

Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:35:04 PMDenne Juli mnd viser, hva som skjer når man kun har 17-18 åringer på benken. Til alle dere som mener skal kun ha 17-20 åringer. Helst over hele laget inkl banen
Hvilke av disse hadde skylden for de tre baklengsmålene?

Lasaron

Tren på langskudd

Nixon

Dette var som pokker! Torsvik-skaden svekket oss både på back og midtbane.
Rød makt på Hansa

fortune

Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:35:04 PMDenne Juli mnd viser, hva som skjer når man kun har 17-18 åringer på benken. Til alle dere som mener skal kun ha 17-20 åringer. Helst over hele laget inkl banen

Det som skjer er at de unge stort sett blir sittende på benken frem til kampen blåses av. Og at de unge leverer ganske bra når de får sjansen, mens eldre spillere som spiller i uvante posisjoner (Thore, Børsting) faller gjennom.
First is first, second is nothing

stigh

Quote from: krakra on July 12, 2023, 20:38:31 PM
Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:35:04 PMDenne Juli mnd viser, hva som skjer når man kun har 17-18 åringer på benken. Til alle dere som mener skal kun ha 17-20 åringer. Helst over hele laget inkl banen
Hvilke av disse hadde skylden for de tre baklengsmålene?

Handler om at man har null av kvalitet å sette inn for å endre kampbilde. Det som kommer inn, er mer ned en opp.

vekkreist

Ok. Kanskje en liten Brann fakkel nå. Men , er ikke det egentlig like greit at vi ryker ut nå av NM?

Tenker pga meget tynn stall, vi skal tross alt ut i Europa rett etter sommeren, også er det serien å tenke på.


Geir Bakke og VIF vinner ikke cupen uansett, det blir nok Molde eller BG


Bare mine tanker

krakra

Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:43:06 PM
Quote from: krakra on July 12, 2023, 20:38:31 PM
Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:35:04 PMDenne Juli mnd viser, hva som skjer når man kun har 17-18 åringer på benken. Til alle dere som mener skal kun ha 17-20 åringer. Helst over hele laget inkl banen
Hvilke av disse hadde skylden for de tre baklengsmålene?

Handler om at man har null av kvalitet å sette inn for å endre kampbilde. Det som kommer inn, er mer ned en opp.
Brann ledet 2-0, og burde kontrollert dette fint inn. At de roter vekk det har ingenting med dem på benken å gjøre.

Brann kunne hatt kombinasjonen av ungdom og kvalitet på benken hvis man hadde prioritert å hente unge kvalitetsspillere, eller utvikle noen av egne talenter, tidligere.

Lasaron

Thore Pedersen narret meg litt i mars, men totalt sett viser han seg som en dårlig signering. Å hente en spiller som har den kvaliteten, i den alderen, er feil feil feil.
Tren på langskudd


Nixon

Når var egentlig terminen til kone-Crone? Syntes han har vært utilgjengelig lenge.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Taper alltid i obligatoriske kamper på Infertility. Lite potent.
Tren på langskudd

Finfin respons

Svarte. Dommeren roter vekk 30 sekunder ved å blåse av for tidlig. For en tulling.
Kanskje.

Superjack

Ut over målene inneholdt denne kampen ingen ting for Brann.

Og som mot Molde. Brann klarer ikke lage store muligheter lenger.

Dritt
Brannsupporter.

esp123

Torsvik-skaden ble fatal. Børsting og Pedersen på backene gjør det veldig, veldig vanskelig. Vi mangler kvalitet.

Og jeg syns vi savner Rasmussen. Vi mangler litt galskap og kreativitet på midten.

stigh

Quote from: Lasaron on July 12, 2023, 20:47:13 PMThore Pedersen narret meg litt i mars, men totalt sett viser han seg som en dårlig signering. Å hente en spiller som har den kvaliteten, i den alderen, er feil feil feil.

Da slipper du å se han på søndag. Da han må sone det røde på søndag.

Superjack

Ja, Torsvik byttet ødela veldig mye.

Og jeg holder på at ny høyreback må stå på listen før en venstreback

Igjen. Dette var gedigen drittnedtur
Brannsupporter.

stigh

Quote from: vekkreist on July 12, 2023, 20:43:12 PMOk. Kanskje en liten Brann fakkel nå. Men , er ikke det egentlig like greit at vi ryker ut nå av NM?

Tenker pga meget tynn stall, vi skal tross alt ut i Europa rett etter sommeren, også er det serien å tenke på.


Geir Bakke og VIF vinner ikke cupen uansett, det blir nok Molde eller BG


Tenker vi satser på 4 plass. BG vinner cupen så te vi E-cup på 4 plass😊

Bare mine tanker

stigh

Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:58:43 PM
Quote from: vekkreist on July 12, 2023, 20:43:12 PMOk. Kanskje en liten Brann fakkel nå. Men , er ikke det egentlig like greit at vi ryker ut nå av NM?

Tenker pga meget tynn stall, vi skal tross alt ut i Europa rett etter sommeren, også er det serien å tenke på.


Geir Bakke og VIF vinner ikke cupen uansett, det blir nok Molde eller BG


Tenker vi satser på 4 plass. BG vinner cupen så te vi E-cup på 4 plass😊

Bare mine tanker


Tenker vi satser på 4 plass. BG vinner cupen så te vi E-cup på 4 plass😊

Bare mine tanker

esp123

Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:57:37 PM
Quote from: Lasaron on July 12, 2023, 20:47:13 PMThore Pedersen narret meg litt i mars, men totalt sett viser han seg som en dårlig signering. Å hente en spiller som har den kvaliteten, i den alderen, er feil feil feil.

Da slipper du å se han på søndag. Da han må sone det røde på søndag.

Men hva fikk han rødt kort for? Sistemann eller støvel i trynet?

Kagain

Quote from: fortune on July 12, 2023, 20:41:00 PM
Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:35:04 PMDenne Juli mnd viser, hva som skjer når man kun har 17-18 åringer på benken. Til alle dere som mener skal kun ha 17-20 åringer. Helst over hele laget inkl banen

Det som skjer er at de unge stort sett blir sittende på benken frem til kampen blåses av. Og at de unge leverer ganske bra når de får sjansen, mens eldre spillere som spiller i uvante posisjoner (Thore, Børsting) faller gjennom.

Ja, la oss ikke glemme at det ikke var Torsvik som var problemet den tiden han var på banen. Han gjorde bra ting. Vet ikke om noen av ungfolene på benken kunne gjort en bedre jobb enn Børst'n på backen, men at Kniklas til sist ble venstreback var greit nok. Han er i det minste venstrebeint.

stigh

Quote from: esp123 on July 12, 2023, 20:59:48 PM
Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:57:37 PM
Quote from: Lasaron on July 12, 2023, 20:47:13 PMThore Pedersen narret meg litt i mars, men totalt sett viser han seg som en dårlig signering. Å hente en spiller som har den kvaliteten, i den alderen, er feil feil feil.

Da slipper du å se han på søndag. Da han må sone det røde på søndag.

Men hva fikk han rødt kort for? Sistemann eller støvel i trynet?

En kombinasjon .

esp123

Quote from: stigh on July 12, 2023, 21:01:20 PM
Quote from: esp123 on July 12, 2023, 20:59:48 PM
Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:57:37 PM
Quote from: Lasaron on July 12, 2023, 20:47:13 PMThore Pedersen narret meg litt i mars, men totalt sett viser han seg som en dårlig signering. Å hente en spiller som har den kvaliteten, i den alderen, er feil feil feil.

Da slipper du å se han på søndag. Da han må sone det røde på søndag.

Men hva fikk han rødt kort for? Sistemann eller støvel i trynet?

En kombinasjon .
Det er i så fall spesielt. Støvel i trynet vil vel gi flere kampers karantene.

Syns for øvrig det røde kortet er noe billig. Ihvertfall hvis det er for sistemann.

stigh

Quote from: esp123 on July 12, 2023, 21:02:55 PM
Quote from: stigh on July 12, 2023, 21:01:20 PM
Quote from: esp123 on July 12, 2023, 20:59:48 PM
Quote from: stigh on July 12, 2023, 20:57:37 PM
Quote from: Lasaron on July 12, 2023, 20:47:13 PMThore Pedersen narret meg litt i mars, men totalt sett viser han seg som en dårlig signering. Å hente en spiller som har den kvaliteten, i den alderen, er feil feil feil.

Da slipper du å se han på søndag. Da han må sone det røde på søndag.

Men hva fikk han rødt kort for? Sistemann eller støvel i trynet?

En kombinasjon .
Det er i så fall spesielt. Støvel i trynet vil vel gi flere kampers karantene.

Syns for øvrig det røde kortet er noe billig. Ihvertfall hvis det er for sistemann.

Nåja, det var ikke av den typen stygg støvel

krakra

Tre av fire fra vår opprinnelige førsteelver er ute, og den eneste erstatteren som ikke svekker oss betydelig er 18-åring som nettopp er tilbake fra en 7 måneders lang skade. Det er ikke fordi Torsvik isolert sett er en mye bedre spiller enn Pedersen og Pallesen, men fordi han er en veldig lik spillertype som Wolfe og derfor kan gå inn og gjøre nogenlunde de samme oppgavene. Selv om kvaliteten er litt lavere, blir ikke savnet så stort.

Pallesen er motsatt. Han kan ikke gjøre noen av de tingene som har gjort Kristiansen viktig. Han er derimot mye bedre enn Kristiansen på andre ting. Spiller for spiller er kanskje Pallesen jevngod med Kristiansen, men i Kristiansen-rollen er han sjanseløs. Da må laget tilpasse seg, noe som har store konsekvenser for spillet.

Pedersen overrasker meg. Jeg trodde egentlig han skulle danke ut Crone, men han holder ikke nivået dessverre.

Uansett er det noe å lære her for de som tror at alder og "kvalitet" er viktigere enn spillertyper. At det er farligere å sette innpå en uerfaren 18-åring som er veldig lik spilleren han erstatter, enn en mer erfaren 27-åring, som er det stikk motsatte av spilleren han erstatter. Det mest kostbare grepet Brann har gjort i år er ikke å selge Wolfe, eller Rasmussen, men å ikke ha en backup for stopperne som kan gjøre den samme jobben som Sery og Kristiansen, om så med noe lavere kvalitet.

Billy Elliott

Det er faktisk en av sesongens største prestasjoner å klare å tape mot VIF på Infertility. Det er det nesten ingen andre som har klart.

Begynner for øvrig å bli litt lei Blomberg og FHM. Begge gjør mye småfint, men sluttproduktet er nesten alltid null komma niks. Skaanes in disguise begge to. I alle fall den siste perioden.

Så gjør selvsagt Børsting og Thore P. mer avgjørende feil, men der er også forventningene deretter.

Å skylde dette tapet på de unge som sitter på benken er for øvrig også en enorm prestasjon. De etablerte feiler og feiler, men de som sitter på benken får skylden her i tråden. Imponerende.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Spelaren

For en kollaps. Dyngeland, Pedersen (som vanlig) og Børsting dårligst i dag, men Blomberg var heller ikkje patent.
GÃ¥ av.

Nixon

Quote from: Billy Elliott on July 12, 2023, 21:06:38 PMBegynner for øvrig å bli litt lei Blomberg og FHM. Begge gjør mye småfint, men sluttproduktet er nesten alltid null komma niks. Skaanes in disguise begge to. I alle den siste perioden.

Ja, akkurat nå er det slik. Og man kan legge Niklas også inn i den kategorien.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: esp123 on July 12, 2023, 21:02:55 PMSyns for øvrig det røde kortet er noe billig. Ihvertfall hvis det er for sistemann.

Det er vel derfor han får det. Selve sparket er ikke rødt kort-stygt etter min mening. Men VIF-spilleren er foran og blir fratatt en klar målsjanse. Synes kortet er helt greit.

Heldigvis er Crone klar på søndag om han ikke har fått omsorgspermisjon...
Rød makt på Hansa

esp123

Quote from: Nixon on July 12, 2023, 21:10:47 PM
Quote from: Billy Elliott on July 12, 2023, 21:06:38 PMBegynner for øvrig å bli litt lei Blomberg og FHM. Begge gjør mye småfint, men sluttproduktet er nesten alltid null komma niks. Skaanes in disguise begge to. I alle den siste perioden.

Ja, akkurat nå er det slik. Og man kan legge Niklas også inn i den kategorien.

Vi har mistet playmakeren vår. Han som fikk ting til å skje. Da sliter alle og en hver med sluttprodukt.

EDIT: og jeg spekulerer i at FHM sliter med ett-eller-annet. Mener å ha observert noe teip-greier i kneonrådet.

stigh

Quote from: Billy Elliott on July 12, 2023, 21:06:38 PMDet er faktisk en av sesongens største prestasjoner å klare å tape mot VIF på Infertility. Det er det nesten ingen andre som har klart.

Begynner for øvrig å bli litt lei Blomberg og FHM. Begge gjør mye småfint, men sluttproduktet er nesten alltid null komma niks. Skaanes in disguise begge to. I alle fall den siste perioden.

Så gjør selvsagt Børsting og Thore P. mer avgjørende feil, men der er også forventningene deretter.

Å skylde dette tapet på de unge som sitter på benken er for øvrig også en enorm prestasjon. De etablerte feiler og feiler, men de som sitter på benken får skylden her i tråden. Imponerende.

Jeg har ikke skyldt på di unge på benken.

Poenge mitt var at vi har ingen som kan komme inn å endre et kampbilde eller noe fra benken. Hadde vi hatt en mix av 50-50 okei men nå har vi 80-20. dette e ikke en toppklubb verdig. Satt på spissen så skjønner jeg Sivert

Lasaron

Man trenger ikke sette ting på spissen for å skjønne at Sivert kan bli frustrert over spillerstallen. Det er ikke det den saken går på.

- Vi spiller på et stadion der vi har kompleks
- Vi har hatt energilekkasje de siste dagene
- De har hatt energiinnsprøytning i dag
Tren på langskudd

Billy Elliott

Quote from: stigh on July 12, 2023, 21:21:11 PM
Quote from: Billy Elliott on July 12, 2023, 21:06:38 PMDet er faktisk en av sesongens største prestasjoner å klare å tape mot VIF på Infertility. Det er det nesten ingen andre som har klart.

Begynner for øvrig å bli litt lei Blomberg og FHM. Begge gjør mye småfint, men sluttproduktet er nesten alltid null komma niks. Skaanes in disguise begge to. I alle fall den siste perioden.

Så gjør selvsagt Børsting og Thore P. mer avgjørende feil, men der er også forventningene deretter.

Å skylde dette tapet på de unge som sitter på benken er for øvrig også en enorm prestasjon. De etablerte feiler og feiler, men de som sitter på benken får skylden her i tråden. Imponerende.

Jeg har ikke skyldt på di unge på benken.

Poenge mitt var at vi har ingen som kan komme inn å endre et kampbilde eller noe fra benken. Hadde vi hatt en mix av 50-50 okei men nå har vi 80-20. dette e ikke en toppklubb verdig. Satt på spissen så skjønner jeg Sivert

Hvordan satt du opp dette regnestykket ditt? 10 av 11 som startet denne kampen er over 23 år. 8 av 11 over 25.

80-20 hva da?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Giles

Felix er helt ute, mye nesten med Blomberg og Kniklas er mindre klar enn han burde vært.Torsvik blir en toppspiller, Børsting var bra på midten og får ufortjent kritikk. Ellers ser det ut som tanken er litt tom for laget som helhet.
Viktig nå er å stå på prosjektet og spillide.

Lasaron

Jeg syns fortsatt vi har et ganske høyt bunnivå. En ny opptur kan komme. SHN har utsatt det med dårlig stemning og energilekkasje, men den kan komme.

Tren på langskudd

Corran

Fy faen for en møkka kamp.
Starter så utrolig bra og så er det bare rot etter det.
FHM er enten feilplassert eller ute av form.
Blomberg er bra men tar konsekvent feile valg. Mangler han fotballforståelse eller evne å se seg rundt?
Samme er det egentlig med Castro som er langt fra god nok til å starte kamper for dette laget enda

Mye dårlig over hele fjølen.
1-2 målet er det egentlig ikke så mye som gjøres feil på bortsett fra om jeg husker riktig så var det dårlige valg/spill som førte til corner. Men den der går ikke inn 98 av 100 ganger. Skjønner heller ikke hvordan BA kan legge skylden på Dyngeland der?
2-2 er så åpenbar vif spiller ligger bak keeper og når ballen går forbi beveger han seg ut i det rommet. Det står 2 spillere på strek der som ikke klarer å se faren (Blomberg? og ThoreP). Det er helelr ingen andre som plukker han opp. Forferdelig forsvar.
3-2 må Børsting ta på sin kappe. Horribel ballbehandling. Men også sykt at spilleren fikk stå i fred å skyte der. Hvor var indreløper og SHN?

og 1-0 mener jeg aldri er offside. Børsting er på keeper men når corner er slått går han lenger ut i feltet og keeper følger etter og stiller seg opp i ham. Mao keeper oppsøker Børsting og ikke motsatt.

Og han her dommeren, kan ikke han legge opp snart. Han er så inkonsekvent og dårlig at det er helt latterlig. Holdning tar han kun 2 av 10 på og detter ikke spilleren så er det ikke frispark. Og han er dårlig begge veier Ikke noen unskyldning.
Og når overtiden har begynt spiller vif spillere vekk ballen eller en ekstra ball inn på banen 3-4 ganger og en av dem fører til gult kort. Han ivrer så etter å få blåse av at han gjør det 1 minutt for tidlig og bruker 30 sekunder på å få i gang igjen kampen. Men tross disse tingene legger han ikke til et eneste sekund over de 5 minuttene.
Jævla klovn

Og til slutt så legger jeg all skylden for tapet på SHN som har tappet hele laget for energi siste uken
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Erlend

Ikke at jeg skal frede noen av våre for en elendig prestasjon i dag, men det må vel nevnes at 3 mål i dag er fryktelig godt betalt for VIF med to cornere der den første er en "variant" han ikke hadde klart å gjøre igjen på 100 forsøk og en personlig feil fra oss. Men selvfølgelig, vi har bare oss selv å takke som forærer de 3 mål på den måten.

Men men, vi ser fremover mot godset i helgen, blir en knalltøff kamp

esp123

Det som var mest skuffende for meg var hvor lite vi skapte mot etablert. Igjen. Vi skapte jo knapt målsjanser utenom målene.

krakra

Quote from: stigh on July 12, 2023, 21:21:11 PM
Quote from: Billy Elliott on July 12, 2023, 21:06:38 PMDet er faktisk en av sesongens største prestasjoner å klare å tape mot VIF på Infertility. Det er det nesten ingen andre som har klart.

Begynner for øvrig å bli litt lei Blomberg og FHM. Begge gjør mye småfint, men sluttproduktet er nesten alltid null komma niks. Skaanes in disguise begge to. I alle fall den siste perioden.

Så gjør selvsagt Børsting og Thore P. mer avgjørende feil, men der er også forventningene deretter.

Å skylde dette tapet på de unge som sitter på benken er for øvrig også en enorm prestasjon. De etablerte feiler og feiler, men de som sitter på benken får skylden her i tråden. Imponerende.

Jeg har ikke skyldt på di unge på benken.

Poenge mitt var at vi har ingen som kan komme inn å endre et kampbilde eller noe fra benken. Hadde vi hatt en mix av 50-50 okei men nå har vi 80-20. dette e ikke en toppklubb verdig. Satt på spissen så skjønner jeg Sivert
Men det er ikke det som er hovedproblemet. Hovedproblemet er at vi ikke klarer å spille den fotballen vi har bygd suksessen på lenger. Vi klarer ikke opprettholde det høye presset, vi spiller ikke med samme intensitet, vi er mindre trygge og tålmodige med ball og beveger oss mindre. Vi har egentlig vist prov på sviktende form nesten helt siden cupfinalen. Det ble drevet rovdrift på spillerne fram til denne kampen, og vi har hatt lavere energi og skader på nøkkelspillere - særlig Kristiansen siden.

Når det gjelder benken så er det et problem at Brann kun henter etablerte spillere, og at de unge skal komme fra akademiet. De burde hentet 3-4 U23-spillere i vinter, som kunne supplert akademispillerne på benken. Hadde ikke Horneland vært så motvillig mot å bruke unge spillere, så hadde man også kunne hatt et par flere etablerte spillere, men hadde vi hatt det nå så hadde Horneland kun brukt dem og akademispillerne hadde ikke fått spilletid.

gladiporno

Synes det er et større problem at våre backups ikke holder mål, enn at det sitter noen tenåringer på benken. Hva gjør Thore Pedersen i denne Brann-troppen?

Corran

Quote from: esp123 on July 12, 2023, 21:30:30 PMDet som var mest skuffende for meg var hvor lite vi skapte mot etablert. Igjen. Vi skapte jo knapt målsjanser utenom målene.
Men bedre valg i mange av de overgangene Brann fikk så kunne og skulle det vært 2-3 mål til
Eller når finne fyrte av i stede for å legge 45 bak til FHM som kom helt alene midt foran mål
Blomberg, Castro og Wassberg hadde jo NM i dårlige/feile valg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up