• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Vålerengen – Brann, onsdag 12.07.2023 kl.20.00, kvartfinale NM

Started by Gulløl, June 30, 2023, 09:08:44 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Så er det kvartfinale igjen, nest siste hinder før en eventuell ny cupfinale 10 desember på Ullevål Stadion. En kamp mellom Oslo og Bergens storheter, selveste Vålerengen mot Brann.

VÃ¥lerengen sparket trener Fagermo 12 juni. Klubben er pÃ¥ trenerjakt og  assistenttrener Jan Frode Nornes har tatt over roret midlertidig. Etter sparkingen har klubben bare spilt en kamp, cupseieren 0-5 mot Stjørdals-Blink. Kan nevnes at Amor Layouni kom tilbake til klubben i gÃ¥r etter et vellykket lÃ¥neopphold i Australia med fire mÃ¥l og tre mÃ¥lgivende pÃ¥ elleve kamper. En forsterkning for laget og en spiller Brann mÃ¥ passe opp for.

Hvordan Brann står akkurat nå er litt usikkert. To ferske salg av nøkkelspillerne Wolfe og Rasmussen, hvor bra de blir erstattet kortsiktig internt før 01 august får vi vel litt svar på mot HamKam på søndag. Castro fikk seg fått seg en ny skade mot Viking, usikkert om han blir klar til denne kampen. Brann har i kampprogrammet helt i det siste en svak prestasjon og tap borte mot Viking. I midtuken gikk laget lett videre mot Brattvåg i en bra prestasjon der mange spillere fikk prøve seg. Til denne kvartfinalen er det vel håp om at Ruben Kristiansen er tilbake fra start kanskje, noe som kan være viktig.

Litt statistikk for lagene fra årets eliteserie. Brann ligger for tiden på 3 plass på tabellen og Vålerengen på 13 plass. På den såkalte bortetabellen ligger Brann på 7 plass (2-1-3). Brann har kun vunnet en bortekamp på kunstgress i serien i år, den mot Aalesund. På den såkalte hjemmetabellen i serien ligger Vålerengen på 16 plass og sisteplass (1-0-4), typisk om de snur den dårlige hjemmetrenden mot Brann.

Vålerengen har etter at Intility ble åpnet i 2017 dessverre hatt et fullstendig balletak på Brann på denne arenaen, fem kamper har gitt fem seiere. Grunnen til at Brann ikke klarer å vinne der kan spekuleres i, kunstgresset spiller vel noe inn. På tide å ta knekken på det spøkelset, ikke sant ?

Statistikken på Intility mellom lagene:

2021: 1-0
2020: 5-1
2019: 1-0
2018: 2-0
2017: 2-1

I en eventuell semifinale skal Brann møte vinneren av kvartfinalen mellom HamKam og Bodø/Glimt og kampen går onsdag 27 september på Brann Stadion. Men først Vålerengen om 12 dager, en stor utfordring å snu trenden mot dette laget på denne arenaen.

Billettsalget starter mandags morgen melder Oslo klubben. Selv om det er ferietid for mange kan det forhåpentligvis bli en god mobilisering fra Brann supportere. Midtukekamp i fellesferien er i hvert fall gunstig for de reisende supporterne fra Bergen. Kan vi håpe at det jobbes godt i alle supportergrupperinger og at vi kan klare 1500 - 2000 supportere og gi Klanen virkelig kamp på tribunen ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Brann trenger ikke passe seg for Layouni, da han ikke er spilleklar før vinduet åpner 01.08.

Når det gjelder Intility, så kan KFUM cupkampen og playoff'en mot Jerv legges til krisestatistikken.

Erifos

Oldrup fikk direkte rødt i forrige seriekamp. Gitt at han får 2 kampers karantene skal han vel fort sone mot Brann og til tross for at det er NM?

krakra

Var en «professional foul», så får trolig bare én kamp.

Lasaron

Foretrukken startellever

Dyngeland
Crone - Palle - Japhet - Torsvik
Tomar - Felix - Kniklas
Blomberg - Finne - Børst


Jeg gjør motsatt av hva de fleste ville gjort. Hadde Torsvik spilt som Thore gjorde, så hadde jeg gitt fornyet tillit til Torsvik. Men jeg gjør det ikke til Thore. Dog er jeg nære på å bytte ut Palle med Thore. Nære. Men Palle har bedre lederegenskaper på banen, slik jeg ser det. Castro vil jeg helst skal klare en hel kamp for Brann 2 først. Nå gikk det riktignok bra å ikke gjøre det med Torsvik, så Castro kan få innhopp.
Tren på langskudd

Erlend

Det meldes om over 1000 solgte billetter pÃ¥ bortefeltet, sÃ¥ dette blir gøy!  Men ogsÃ¥ veldig rart, jeg tror Sivert starter og er usikker pÃ¥ hvordan reaksjonene mot ham blir

Superjack

Usikker på om Sivert er med.

Om Sivert ikke er med så
tror jeg vi vil ha Børst som indreløper og Castro på kanten.

Flyr Brann til Oslo i dag eller i morgen?

Brannsupporter.

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Sannsynlig utfall er vel at Sivert er med og blir pepet på av sine egne.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Det virker som han er villig til å ta den pipekonserten for å få viljen sin. Synd og trist. Men Hornis kan unngå det med å ikke ta ham med. Da slipper vi dårlig stemning fra tribunene som garantert vil påvirke de andre også. Og det vil være et sterkt signal til både Sivert og de andre spillerne.
Tren på langskudd

Nixon

På den positive siden melder Heggebø at han er klar til kamp. Et stykke unna 90 minutter, men klar til å bidra.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Superjack

Spent på hvordan stemningen egentlig er i garderoben nå.

Sivert er kjent for å smelle ganske tydelig på medspillere i kamp.
Kan det være at vi får se motteaksjoner fra spillere?

Jeg regner også med at motspillere har fått med seg saken og sikkert noen som kan tenke seg å fyre opp Sivert i temaet ute på banen.
Spent. Hvor mye er han i denne «boblen» sin om dagen.
Brannsupporter.

ACHTUNG

Quote from: Nixon on July 11, 2023, 13:32:36 PMPå den positive siden melder Heggebø at han er klar til kamp. Et stykke unna 90 minutter, men klar til å bidra.

Positivt! Med Myrlid og Heggebø har Brann to gode alternativer til og ved siden av Finne.

Nixon

Engen har hentet trener Bakke fra Lillestrøm i det som vel må kalles en sjokkovergang.

Men det finnes vel ikke en nå-vet-vi-hvem-som-skal-bli-ny-trener-effekt?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Superjack

Blir iallefall ikke kampen som får hovedfokus fra media i kveld.

Brannsupporter.

Lasaron

Bra for Brann med tanke på fokus. Nå kommer journalistene til å være mer opptatt av Geir Bakke-biten enn SHN-biten.
Tren på langskudd

Erlend

NÃ¥ begynte jeg plutselig Ã¥ glede meg til Ã¥rets LSK-VIF.  Men han er vel ikke pÃ¥ sidelinjen i dag antar jeg, det hadde nok i sÃ¥ fall blitt en veldig klønete affære.  

Ellers, veldig usikker pÃ¥ hva jeg skal forvente av Brann i kjølvannet av alt som har vært.  Har gutta hodet pÃ¥ plass sÃ¥ bør vi jo vinne, men har hele troppen det?

Håper Heggebø kan få seg 10-15 minutter på tampen.

Kjør over pakket!

ACHTUNG

Dette tilfører bare mer bensin til en kamp som kan bli morsom. Her er det bare for Brann å angripe og være med på leken, det er ingenting å tape!

kabelmann

Geir Bakke ikke på benken for VIF i dag. Da blir det i verste fall en indirekte ny-trener-effekt.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

HÃ¥per den effekten er negativ. Men spillerne til Engen vil nok vise seg frem.
Tren på langskudd

Nixon

Lagoppstilling:

1 Mathias Dyngeland
23 Thore Pedersen
3 Fredrik Pallesen Knudsen
6 Japhet Sery Larsen
35 Jonas Torsvik
8 Felix Horn Myhre
19 Sivert Heltne Nilsen
10 Frederik Børsting
9 Niklas Castro
11 BÃ¥rd Finne
16 Ole Didrik Blomberg

Benken:
12 Eirik Holmen Johansen
20 Aune Heggebø
25 Niklas Jensen Wassberg
31 Isak Tomar Hjorteseth
34 Markus Haaland
40 Eivind Helland
41 Elias Myrlid
44 Vegard Hagen
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vekkreist

Hvor er Crone? Han mistet forrige kampen pga fødsel. Noen som vet om det er samme årsak idag ?

esp123

Børsting som indreløper. Igjen ser Horneland noe jeg overhodet ikke ser.

fortune

Quote from: esp123 on July 12, 2023, 18:10:47 PMBørsting som indreløper. Igjen ser Horneland noe jeg overhodet ikke ser.

Tja, jeg vil si at det er Børstings beste posisjon. Men samtidig ville jeg mye heller benyttet Kniklas eller Tomar, både for denne kampen isolert og for deres utvikling.

Igjen viser Horneland at han bruker eldre spillere når han kan, ungdommen når han må.
First is first, second is nothing

esp123

Jeg tror nok Kniklas er på benken fordi man vil passe på kroppen hans.

Og ang. Børsting er han i mine øyne altfor dårlig med ball på små flater at han ikke er egnet som indreløper. På kant har han mer plass.

krakra

Lurer på hvor fornøyd Tomar er med at han ble nektet å spille EM bare for å sitte på benken og se på Brann.

fortune

Quote from: esp123 on July 12, 2023, 18:16:45 PMJeg tror nok Kniklas er på benken fordi man vil passe på kroppen hans.

Ja, men Tomar har levert hver gang han har fÃ¥tt sjansen. Man er nok sikrere pÃ¥ at Børsting leverer minst 4 pÃ¥ børsen enn Hjorteseth, men sistnevnte har potensiale til Ã¥  levere betraktelig bedre. BÃ¥de i denne kampen og i Ã¥rene fremover.

Én kamp av gangen burde være spillernes fokus, ikke trenerens.
First is first, second is nothing

esp123

Altså, jeg er helt enig. Men virker som Horneland ikke har så veldig mye tro på Hjorteseth.

fortune

Quote from: esp123 on July 12, 2023, 18:34:18 PMAltså, jeg er helt enig. Men virker som Horneland ikke har så veldig mye tro på Hjorteseth.

Horneland har ikke så veldig mye tro på ungdommen generelt, men det viser seg til stadighet at de holder nivået når treneren tvinges til å bruke dem.
First is first, second is nothing

Corran

Crone er hjemme i påvente av fødsel. Fruen hans bør begynne å presse litt på her.

Wassberg ut og Børsting på indreløper er akkurat det jeg snakket om etter Molde kampen.
Det er kvartfinale i cupen så her må man maksimere sjansene for å lykkes.

Og til de som sier at Børsting er for dårlig med ball på små flater så f.eks ikke Molde kampen der han var god på nettopp dette i et par av angrepene som ble gode sjanser på.
Wassberg var ikke god sist og Børsting var bedre når han ble flyttet ned på indreløper.
Det var også dårlig defensivt samarbeid mellom Torsvik og Wassberg innimellom og Børsting gir nok Torsvik bedre hjelp noe som er bra for Torsvik sin utvikling.
Aller helst ser jeg FHM ta plassen på venstre indreløper og Børsting over på høyre for FHM har ikke overbevist på høyre indreløper de to siste kampene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

stigh

Quote from: Corran on July 12, 2023, 18:48:00 PMCrone er hjemme i påvente av fødsel. Fruen hans bør begynne å presse litt på her.

Wassberg ut og Børsting på indreløper er akkurat det jeg snakket om etter Molde kampen.
Det er kvartfinale i cupen så her må man maksimere sjansene for å lykkes.

Og til de som sier at Børsting er for dårlig med ball på små flater så f.eks ikke Molde kampen der han var god på nettopp dette i et par av angrepene som ble gode sjanser på.
Wassberg var ikke god sist og Børsting var bedre når han ble flyttet ned på indreløper.
Det var også dårlig defensivt samarbeid mellom Torsvik og Wassberg innimellom og Børsting gir nok Torsvik bedre hjelp noe som er bra for Torsvik sin utvikling.
Aller helst ser jeg FHM ta plassen på venstre indreløper og Børsting over på høyre for FHM har ikke overbevist på høyre indreløper de to siste kampene


Tror hørte deg. Hun har nettopp presse den ut nå😂

Nixon

https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Spelaren

For et trykk! Men godt det ikkje er VAR...Edit OIOIOI
GÃ¥ av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Problemet med tidlige skåringer er at det er veldig lenge igjen...
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

vekkreist


stigh

Skal Sies at sist vi vant cupen, så møtte vi også Vif i kvarten Året etterpå. Tapte 2-1. bare nevner. Tid for revansj!

Ustemten

Angriper Børsting på venstreback?? Noe tynt defensivt..? Høyrebent er han vel og

Spelaren

GÃ¥ av.

krakra


Finfin respons

Kanskje.

Kagain

Quote from: Ustemten on July 12, 2023, 19:33:21 PMAngriper Børsting på venstreback?? Noe tynt defensivt..? Høyrebent er han vel og

De har brukt Børsting på venstraback et par ganger tidligere mot slutten av kampen. Jeg tenker at om han kan funke på venstreving (hvor Brann har brukt han tidligere) så kan han kanskje også funke på venstreback...

Billy Elliott

Altfor tidlig å ta ledelsen 2-0. Vi er åpenbart et mye bedre lag enn dem, men jeg føler meg ganske sikker på at de kommer til å flakse inn et par mål til likevel.

Blomberg bør forresten bli bedre på å ta gode valg på kontringer.

At Torsvik måtte ut er utgjort. Han lå an til å levere en ny topp karakter på børsen allerede.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

esp123

Quote from: Finfin respons on July 12, 2023, 19:51:23 PMEr Blomberg som mister markeringen på Jatta.
Markering og markering. Det er jo først og fremst en helt sinnsyk prestasjon. Headinger fra det holdet er stort sett totalt ufarlig.

fortune

Quote from: esp123 on July 12, 2023, 19:58:18 PM
Quote from: Finfin respons on July 12, 2023, 19:51:23 PMEr Blomberg som mister markeringen på Jatta.
Markering og markering. Det er jo først og fremst en helt sinnsyk prestasjon. Headinger fra det holdet er stort sett totalt ufarlig.

Xg?
First is first, second is nothing

Giles


andreas1989

Quote from: Billy Elliott on July 12, 2023, 19:55:36 PMBlomberg bør forresten bli bedre på å ta gode valg på kontringer.

Spot on, samme gjelder Castro.

Når Finne kom seg løs på midten mot slutten så loffer begge to etter og Finne blir isolert på venstrekanten.

Skader osv med Castro har noe å bevise denne høsten.

Blomberg har fysiske ferdigheter men det gjenstår en hel del andre ting før vi snakker om noe Europa.

Billy Elliott

Å slippe inn 2 mål på corner i samme kamp skal statistisk sett ikke være mulig, men vi klarer det vi. Brann, de hjelpesløse hjelper. Klarer vi 3?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

fortune

Palle og Japhet sover neppe godt når vi slipper inn to mål på umarkerte headinger fra 5-8 meter
First is first, second is nothing

stigh


Go Up