• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking - Brann, lørdag 24 juni kl.18.00 (runde 11)

Started by Gulløl, May 30, 2023, 12:47:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vekkreist

Ja.. han kjente visstnok noe bak på låret... får håpe ikke det er en strekk.

Helv... kan ikke være lett å være Castro for tiden :/

esp123

Sånn er det ofte når man kommer tilbake fra en skade, kanskje litt for fort. Da kompenserer kroppen for en svakhet, slik at en annen kroppsdel blir overbelastet.

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Quote from: esp123 on June 24, 2023, 17:27:11 PMSånn er det ofte når man kommer tilbake fra en skade, kanskje litt for fort. Da kompenserer kroppen for en svakhet, slik at en annen kroppsdel blir overbelastet.
Han var også ute nesten hele oppkjøringen og har nok et begrenset treningsgrunnlag.

vekkreist

DER SKAL DU SKYYYYTE SJØL BLOMBERG!!!!!!!!!! F...!

Lasaron

Tren på langskudd

Lasaron

Tren på langskudd

Billy Elliott

June 24, 2023, 17:41:51 PM #58 Last Edit: June 25, 2023, 10:41:29 AM by Billy Elliott
Rasmussen skulle selvsagt aldri spilt denne. Hva tenker han på? Er den mest unødvendige straffen noen noensinne har gitt bort. Hjerneløst.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

Hadde leda 2-0 til pause om Blom hadde skote sjøl
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Corran

Quote from: Billy Elliott on June 24, 2023, 17:41:51 PMRasmussen skulle selvsagt aldri spilt denne. Hva tenker han på? Er den mest unødvendige straffen jeg noen noensinne har gitt bort. Hjerneløst.
Ja unødvendig men skal selvfølgelig spille
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Grønner med selvinnsikt i live feed på BA
"Det der Rasmussen, er rett og slett en forferdelig involvering. Ingen har laget en så unødvendig straffe i Brann-drakt siden undertegnede var i klubben, sier Jonas Grønner"
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Finfin respons

Indreløperne får knapt ballen når Brann har ballen i angrep. Palle og Jeff er ikke en helt optimal kombinasjon i etablert spill.

Men så handler det om å våge da. Audere et facere.
Kanskje.

Lasaron

Hva er det Tottenham sier? To dare is to do? Eller motsatt?
Tren på langskudd

esp123

Wolfe var også meget viktig i Branns oppbyggende spill. Vi har i det hele tatt ingen venstrebeinte spillere til venstre i banen. Det gjør det oppbyggende spillet vesentlig vanskeligere.

Superjack

Rotete av Brann.

Crone svak og igjen virker Rasmussen litt frakoblet.



Brannsupporter.

esp123

Det blir jo litt følgefeil her. Vi har høyrebente spillere til venstre, slik at vi ikke får spilt opp Horn Myhre, og vi har Pallesen til høyre slik at vi i mindre grad finner Rasmussen.

Vi er ikke satt opp på en god måte slik som vi er nå. Det er lett å stoppe oss. Det bekymrer meg før den neste måneden.

krakra

Tror savnet av Wolfe blir større enn Rasmussen.

Lasaron

Tren på langskudd

vekkreist

Tror vi skal være meget fornøyd med 1 poeng idag...

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vekkreist

Hadde en ekkel følelse da jeg så banneret "VESTLANDETS KONGER" under innmarsj, samme banner da Brann tapte cupfinalen mot Ålesund...

Kall meg overtroisk gjerne.


Denne tar nok Viking, om det var 1, en bortekamp jeg ikke ville vi skulle tape, var det faktisk denne.

Siddisene kommer til å godte seg lenge på denne.


Ser ikke mye positiv å ta med seg fra denne kampen unntatt scoringen til Finne. Selv om det skulle overraskende ende uavgjort.

Lasaron

Ja, Viking er gode. Vi skal være godt fornøyd med U i kveld.
Tren på langskudd

Superjack

Palle var dårlig. Tøft å ta han av. Men hvorfor gikk Sivert av?
Brannsupporter.

Lasaron

Kanskje de ville øve til Hamkamkampen, der han må stå over.
Tren på langskudd

Corran

Det blir for lite skudd på mål
12      Skudd                 13
9      Skudd på mål   2
40%    Ballbesittelse   60 %
285      Pasninger         424
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Corran on June 24, 2023, 18:29:19 PMHelt forferdelig bak nå

Backspillet til Thore på 2-1 holder ikke på juniorlaget engang
First is first, second is nothing

Pete05

Quote from: krakra on June 24, 2023, 17:04:21 PM
Quote from: fortune on June 24, 2023, 17:01:10 PMOppstillingen i én kamp er aldri bekymringsfull, men det er ingen tvil om at denne troppen må fylles på med U-23-spillere, ikke Kartumer eller Thorer..
BA hadde en oversikt som viste at snittalderen på Branns førsteelver så langt i år er 26,4 år. Med Wolfe ute vil det tallet stige og trolig plassere oss på 2. plass bak Ham-Kam med mindre noen av talentene tar steget opp i førsteelveren eller det hentes unge spillere eksternt.

Flott om det stiger, de unge er ikke topp ES spillere. Du virker besatt av å få inn unge spillere uansett om de er gode nok. Da kan vi bli en utviklingsklubb og håpe på å unngå nedrykk hvert år. Finnes det ikke andre kriterier enn alder?

krakra

June 24, 2023, 18:51:23 PM #78 Last Edit: June 24, 2023, 18:53:25 PM by krakra
Quote from: Pyton on June 24, 2023, 18:46:51 PM
Quote from: krakra on June 24, 2023, 17:04:21 PM
Quote from: fortune on June 24, 2023, 17:01:10 PMOppstillingen i én kamp er aldri bekymringsfull, men det er ingen tvil om at denne troppen må fylles på med U-23-spillere, ikke Kartumer eller Thorer..
BA hadde en oversikt som viste at snittalderen på Branns førsteelver så langt i år er 26,4 år. Med Wolfe ute vil det tallet stige og trolig plassere oss på 2. plass bak Ham-Kam med mindre noen av talentene tar steget opp i førsteelveren eller det hentes unge spillere eksternt.

Flott om det stiger, de unge er ikke topp ES spillere. Du virker besatt av å få inn unge spillere uansett om de er gode nok. Da kan vi bli en utviklingsklubb og håpe på å unngå nedrykk hvert år. Finnes det ikke andre kriterier enn alder?
Nei, jeg er opptatt av å bygge en bærekraftig klubb som kan utvikle seg over tid istedenfor å kollapse hvert fjerde-femte år, slik vi har gjort med strategien du er tilhenger av. Et lag med med en snittalder på nærmere 27 år må prestere topp hvert år for å holde det gående. En eller to under middels sesonger, så kollapser det helt. Min strategi er i tråd med strategien til etablerte toppklubber. Din i tråd med heislag.

Er ikke de unge gode nok, så får de hente unge som er det. Ikke verre enn det.

Lasaron

Jeg går ikke i kjelleren av dette tapet, akkurat. Før sesongen forventet jeg Brann på niende plass, og nå tapte vi 1-3 borte mot et av Norges nest beste lag. Vi har overprestert i vår, og kommer til å falle litt på tabellen utover sommeren. Ingen grunn til panikk for det. Jeg tror på en del tap til. Jeg tror også på en del gøye seire til. Alt i alt blir det en finfin sesong.
Tren på langskudd

Superjack

Fortjent tap. Og Brann så ikke ut som seg selv i noen faset av spilet.

Dette jeg var redd for før
kampen.



Brannsupporter.

Corran

Dårlig defensivt i dag og ikke presise nok i angrep. Hadde Blomberg skutt på kontringen i første og ikke gitt ballen bak til Finne så kunne det blitt annerledes
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Pete05

Quote from: krakra on June 24, 2023, 18:51:23 PM
Quote from: Pyton on June 24, 2023, 18:46:51 PM
Quote from: krakra on June 24, 2023, 17:04:21 PM
Quote from: fortune on June 24, 2023, 17:01:10 PMOppstillingen i én kamp er aldri bekymringsfull, men det er ingen tvil om at denne troppen må fylles på med U-23-spillere, ikke Kartumer eller Thorer..
BA hadde en oversikt som viste at snittalderen på Branns førsteelver så langt i år er 26,4 år. Med Wolfe ute vil det tallet stige og trolig plassere oss på 2. plass bak Ham-Kam med mindre noen av talentene tar steget opp i førsteelveren eller det hentes unge spillere eksternt.

Flott om det stiger, de unge er ikke topp ES spillere. Du virker besatt av å få inn unge spillere uansett om de er gode nok. Da kan vi bli en utviklingsklubb og håpe på å unngå nedrykk hvert år. Finnes det ikke andre kriterier enn alder?
Nei, jeg er opptatt av å bygge en bærekraftig klubb som kan utvikle seg over tid istedenfor å kollapse hvert fjerde-femte år, slik vi har gjort med strategien du er tilhenger av. Et lag med med en snittalder på nærmere 27 år må prestere topp hvert år for å holde det gående. En eller to under middels sesonger, så kollapser det helt. Min strategi er i tråd med strategien til etablerte toppklubber. Din i tråd med heislag.

Er ikke de unge gode nok, så får de hente unge som er det. Ikke verre enn det.

Enig at de kan hent yngre spillere men de fleste nå kan spille 2-3 år til uten at det er krise. Men alle spillere som hentes må være gode nok. Det er utfordringen

krakra

Viktig å få inn en venstrebeint venstreback, Pedersen over på høyreback og en kvikkere tredje midtstopper. Rasmussen tror jeg kan erstattes internt, men vi trenger noen kvikke individualister som kan komme inn fra benken når vi sliter.

vekkreist

Quote from: Lasaron on June 24, 2023, 18:53:22 PMJeg går ikke i kjelleren av dette tapet, akkurat. Før sesongen forventet jeg Brann på niende plass, og nå tapte vi 1-3 borte mot et av Norges nest beste lag. Vi har overprestert i vår, og kommer til å falle litt på tabellen utover sommeren. Ingen grunn til panikk for det. Jeg tror på en del tap til. Jeg tror også på en del gøye seire til. Alt i alt blir det en finfin sesong.

Nei sånn sett er dette ikke noe krise at Brann taper denne kampen, men akkurat mot VIKING er det ekstra irriterende, det må du vel være enig i? :)

Uansett, vi tar dem på hjemmebane, da skal bla "selveste" ex Brann spiller Kristoffer Løkberg merke det, siden han er drittlei Nystemten .

"- Jeg er dritlei av Nystemten, så jeg håper de klarer å overdøve den før kamp."
https://www.tv2.no/sport/fotball/eliteserien/brann-fansen-er-fotball-norges-kakerlakker-1/15839701/

Og alle de Viking supporterne som er veldig opptatt av å rope Hater Bergen by.


krakra

Quote from: Pyton on June 24, 2023, 18:58:49 PM
Quote from: krakra on June 24, 2023, 18:51:23 PM
Quote from: Pyton on June 24, 2023, 18:46:51 PM
Quote from: krakra on June 24, 2023, 17:04:21 PM
Quote from: fortune on June 24, 2023, 17:01:10 PMOppstillingen i én kamp er aldri bekymringsfull, men det er ingen tvil om at denne troppen må fylles på med U-23-spillere, ikke Kartumer eller Thorer..
BA hadde en oversikt som viste at snittalderen på Branns førsteelver så langt i år er 26,4 år. Med Wolfe ute vil det tallet stige og trolig plassere oss på 2. plass bak Ham-Kam med mindre noen av talentene tar steget opp i førsteelveren eller det hentes unge spillere eksternt.

Flott om det stiger, de unge er ikke topp ES spillere. Du virker besatt av å få inn unge spillere uansett om de er gode nok. Da kan vi bli en utviklingsklubb og håpe på å unngå nedrykk hvert år. Finnes det ikke andre kriterier enn alder?
Nei, jeg er opptatt av å bygge en bærekraftig klubb som kan utvikle seg over tid istedenfor å kollapse hvert fjerde-femte år, slik vi har gjort med strategien du er tilhenger av. Et lag med med en snittalder på nærmere 27 år må prestere topp hvert år for å holde det gående. En eller to under middels sesonger, så kollapser det helt. Min strategi er i tråd med strategien til etablerte toppklubber. Din i tråd med heislag.

Er ikke de unge gode nok, så får de hente unge som er det. Ikke verre enn det.

Enig at de kan hent yngre spillere men de fleste nå kan spille 2-3 år til uten at det er krise. Men alle spillere som hentes må være gode nok. Det er utfordringen
Nei, de må ikke være gode nok. De kan utvikles til å bli gode nok. Da må de hentes tidligere og Horneland må bry seg mer om å utvikle det som skal komme etter og ikke bare de 11 som er best akkurat nå.

Ser du på oversikten til BA så er det jo i andre enden av skalaen vi finner klubbene vi ønsker å sammenligne oss med. I vår ende av skalaen er stort sett lag vi forbinder med bunnstrid, samt LSK.

https://www.ba.no/gronner-mener-brann-ma-lane-ut-talentet-horneland-er-helt-uenig/s/5-8-2287251

stigh

Quote from: fortune on June 24, 2023, 18:45:10 PM
Quote from: Corran on June 24, 2023, 18:29:19 PMHelt forferdelig bak nå

Backspillet til Thore på 2-1 holder ikke på juniorlaget engang

Der vil jeg si at det er Rasmussen som dritter seg ut

krakra

Quote from: stigh on June 24, 2023, 19:03:34 PM
Quote from: fortune on June 24, 2023, 18:45:10 PM
Quote from: Corran on June 24, 2023, 18:29:19 PMHelt forferdelig bak nå

Backspillet til Thore på 2-1 holder ikke på juniorlaget engang

Der vil jeg si at det er Rasmussen som dritter seg ut
Han blir jo lekt med. Thore falt igjennom i dag. Hadde det vært Torsvik som leverte en sånn kamp hadde de fleste vært enig i at han ikke er klar for ES ennå. Jeg tror Pedersen er bra nok for Brann, men ikke på venstresiden i den intense, hurtige fotballen vi spiller. Han sliter med posisjonering og bevegelser. Det hakker for mye. En skikkelig venstreback er nødvendig. Så kan nok Pedersen danke ut Crone på høyre.

Corran

Må si jeg ikke er spesielt imponert av Thore Pedersen. Han er en god potet men han er ikke god nok på venstre back eller som midtstopper.
Høyre back har jeg ikke sett ham nok

Ellers ser en at det var Børsting som fikk indreløperrollen i dag og han er bra der defensivt og ok offensivt, men ikke god nok
Men han kan fort stjele plassen om ikke Wasberg kommer tilbake uskadet og i stand til å spille og ikke Hjorteseth blir bedre uten ball
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Brann har noen spesialiserte roller som er vanskelig å bare gå inn i. Særlig venstrebacken er krevende. Wolfe var viktig i både oppbyggingen og avslutningen av angrep. Det er er veldig vanskelig for en høyrebeint spiller å løse den rollen. Høyreback-rollen er mer enkel. Ikke like involvert i oppbyggingen. Tror Pedersen passer mye bedre inn der.


esp123

Spesielt blir venstrebacken viktig når vi i tillegg spiller med en høyrebent venstrestopper. I dag hadde vi en venstrebeinte spiller på banen, og han spilte høyre indreløper. Det går ikke.

Det bekymrer meg at vi har 5 seriekamper i juli.

Larsendos

Lett å kaste Thore P under bussen. Men hva gjør vår ellers emminente stopper, Japhet, på? De hendene skal jo aldri på ryggen der. Samtidig er sikringsjobben 0/10. Man får dårlig betalt når man sover på jobb.


Lasaron

Det der med at Thore ble rundlurt på det ene målet. Der kommer min fotballforståelse til kort, så jeg ber om hjelp.

Jeg regner med det går an å bli lurt av en meget godt utført finte, uten at det er juniornivå over forsvarsspillet. Det er vel heller hvis finten er dårlig utført og man likevel blir lurt, at det er juniornivå. Så var finten til Vikingspilleren godt eller dårlig utført? For jeg syntes den så godt utført ut, og dermed kan man ikke kalle det elendig av Thore.
Tren på langskudd

esp123

Han virrer jo rundt, og «ruser» oppi. Han gjør det lett for Viking-spilleren. Det er klønete.

Leffen

Ja, nettopp. Han må jo prøve å føre han ned mot sidelinjen. Han støtet istedetfor. Da er det ganske lett å passere om du har grei teknikk.

Kjipt med tap men det var ganske fortjent tenker jeg. Selv om alt kunne vært annerledes hvisomatte Blomberg skyter etc.

At de unge nå får/må spille er helt topp spør du meg. Spent på om Hjorteset stepper opp

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Det var mange som gjorde feil på målene Feil plasserte og feile valg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ACHTUNG

Spørsmålet i retrospekt er hvor lurt det var å ha en spiller med hodet andre steder enn i Brann, på banen mot Viking. Rasmussen er heller ikke så uunværlig at han MÅTTE spille mot Viking. Rasmussen har egentlig levert godt under pari i hele år og det var vel bare kronen på verket at han endte opp med å sabotere kampen ved å lage en fullstendig unødig straffe. Og så kan man lure på hvorfor Børsting er den første Horneland setter inn når publikumsspilleren Castro blir byttet ut? Børsting har ikke noen egenskaper, bortsett fra at han er god i presspill, som gjør at han har noe i elleveren å gjøre. Hvorfor ikke Ulrik Mathisen eller en annen med skarpere gen offensivt?

Pete05

Quote from: ACHTUNG on June 26, 2023, 13:21:50 PMSpørsmålet i retrospekt er hvor lurt det var å ha en spiller med hodet andre steder enn i Brann, på banen mot Viking. Rasmussen er heller ikke så uunværlig at han MÅTTE spille mot Viking. Rasmussen har egentlig levert godt under pari i hele år og det var vel bare kronen på verket at han endte opp med å sabotere kampen ved å lage en fullstendig unødig straffe. Og så kan man lure på hvorfor Børsting er den første Horneland setter inn når publikumsspilleren Castro blir byttet ut? Børsting har ikke noen egenskaper, bortsett fra at han er god i presspill, som gjør at han har noe i elleveren å gjøre. Hvorfor ikke Ulrik Mathisen eller en annen med skarpere gen offensivt?

Jeg regner med at Hornelands prioriteringer går på hvem han mener er de beste spillerne pt og slik kampen ser ut. Rasmussen spilte faktisk hele kampen mens de andre på midten ble tatt av. For å spare dem? Men Børsting får mye pepper, men så langt virker det som Horneland stoler mer på han enn Mathisen. Mathisen har vel blitt veid og funnet for lett for ES spill tidligere og ennå mangler han kanskje litt på form til å spille mer enn 20-30 min? Han må også utvikle seg mye fra tidligere for å prestere over 90 min.

Så spennende å se hva som skjer fremover med valg av spillere.

ACHTUNG

Børsting er for Horneland hva Gilli var for LAN, en spiller uten de helt store kvalitetene, men med god defensiv innsats, som gjerne blir foretrukket foran mer kreative spillere.

Go Up