• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann i Europa 2023

Started by Hickok, May 21, 2023, 09:48:04 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Lasaron

Hm. Dumt han er skadet. Håper det er småtterier, og at Brann rett og slett har gått bort fra å drive rovdrift.
Tren på langskudd

SKBCPH

Forrige og eneste gang Arouca kvalifiserte seg til Europa, vant de på bortemål mot Heracles før de tapte mot Olympiacos i playoffen. Etter femteplass i ligaen sesongen før som nå, men de rykket rett ned sesongen etter.

Vitoria Guimaraes, det andre av lagene fra Portugal som ikke regnes som de "fire store", tapte i andre kvalifiseringsrunde forrige uke til slovenske Celje, så jeg er langt ifra overbevist om at nivået under de "fire store" i Portugal er så mye bedre enn det vi vanligvis møter i Eliteserien.

AZ er en helt annen liga. Var i semifinale i samme turnering i mai, og har vært i europeisk gruppespill i syv av de åtte siste sesongene, og gått videre fra gruppen fem av gangene.

Tapte sammenlagt i åttendedelsfinalen mot Bodø/Glimt i mars i fjor, da var AZ i sesong, Glimt var ikke. Nå er AZ ikke i sesong. Så umulig er det ikke!

- Vi har den treneren vi har.

Dickens

AZ er glemmesak. Utenom Villa det desidert verste vi kunne møte om vi tar portugiserene.

Supertzar


Pete05

Quote from: Supertzar on August 09, 2023, 19:19:53 PMKva skriv BA her? Mannefall i Arouca, men er det snakk om veldig mange spelarar?

https://www.ba.no/ekspert-pa-portugisisk-fotball-brann-har-absolutt-gode-muligheter/s/5-8-2338366

Iflg en portugiser sm blir intervjuet av BT på direkten så hadde 6 spillere ut/inn, ikke 9 som meldes av BA. Men det at de er i start av sesong og ikke alt for mange kamper til å samkjøre et lag med ny trener gir et lite håp.

Corran

Mistet fire av sine beste fra i fjor og Brann bør ha en ok sjanse til å slå dem
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

NRK med oppsummering av norske bragder i Europa, inkludert Branns kamp mot Deportivo.
Eg tillater meg å stusse over at "miraklet i Milano" får en karakteristikk som et av tiårets store fotballsjokk. AC Milan lå på ellevte plass på det tidspunktet, en plass de holdt sesongen ut.

Et helt middels italiensk lag med andre ord.
GÃ¥ av.

osoerli

Kva kanal visar kampen i kveld. Har VG+, men ser ikkje ut som den går der. Andre?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

SKBCPH

Quote from: osoerli on August 10, 2023, 18:12:02 PMKva kanal visar kampen i kveld. Har VG+, men ser ikkje ut som den går der. Andre?

Ingen kanaler. BA.no med alt+ abonnement. :)
- Vi har den treneren vi har.

Corran

Quote from: SKBCPH on August 10, 2023, 18:16:39 PM
Quote from: osoerli on August 10, 2023, 18:12:02 PMKva kanal visar kampen i kveld. Har VG+, men ser ikkje ut som den går der. Andre?

Ingen kanaler. BA.no med alt+ abonnement. :)
Kan få 1 mnd til 1 kr om du ikke har noe familie/venner med abn for det kan deles med 4 familie medlemmer. Eg bruker min far og mor sitt siden de er så gamle og abonnerer på papiravis og det er da selvfølgelig det dyreste abn med alt inkludert
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Klarer det å mobiliseres til kampen borte mot AZ?

Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Superjack on August 17, 2023, 20:05:12 PMKlarer det å mobiliseres til kampen borte mot AZ?



Rolig nå! Et kvarter igjen av kampen i Nederland. Andorranere trenger bare å skåre to mål.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Man vet aldri, men det blir neppe avansement. Tror Alkmaar er bedre enn Arouca, og, la oss fjese det, vi var heldig som gikk videre.
Tren på langskudd

Superjack

To rotete kamper.

Brann var vesentlig bedre med Warming enn uten Warming.

Så får vi se
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on August 17, 2023, 22:23:38 PMTo rotete kamper.

Brann var vesentlig bedre med Warming enn uten Warming.

Så får vi se

Brann var vesentlig bedre uten Warning og, fram til noen plutselig skulle invitere dem inn igjen i kampen.
Gikk ikke mange minutter etter at Børsting kom inn og han hadde involveringer som førte til mål

Ja Warning er noe vi har manglet men det var ikke pga at han forsvant at Brann ble dårlige
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Quote from: Lasaron on August 17, 2023, 21:45:44 PMMan vet aldri, men det blir neppe avansement. Tror Alkmaar er bedre enn Arouca, og, la oss fjese det, vi var heldig som gikk videre.

Vi var heldige, men er jammen ikke sikker på om Alkmaar er bedre enn Arouca. Gruppespill blir det nok likevel neppe, men tror at Alkmaar står bedre til oss enn hva Arouca gjorde - så en mulighet er det.
Saludar a los monos!

Nixon

Kampen er satt opp 20.45 neste torsdag.
Kveldskamp, flomlys og sikkert en opplevelse!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Jeg senset mye stress og høye skuldre i starten av begge omgangene i går.

Nå er vi videre fra første runde, for første gang på lenge. Og dette var tøffere motstand enn både Shamrock, Ruzemborok og Åtvidaberg. Jeg vil påstå at mot Alkmaar kan spillerne (og trenerne) senke skuldrene og legge av seg stresset. De klarte det. Resten er bonus. Ikke stress mot Alkmaar. Ikke stress.
Tren på langskudd

Supertzar

AZ spelar på bortebane i morgon kveld og vil kanskje gje ein peikepinn på kor bra dei er akkurat no.

Vann 5-1 mot Go Ahead i 1. serierunde, som i dag vann 4-1 sjølv.

Lasaron

Sønnen har et poeng. Det er veldig mange eliteseriespillere, som ikke har vært regnet blant de ypperste i eliteserien, som har fått mye spilletid der nede. Det gir håp.

Hvem sender bortekampen?
Tren på langskudd

Sidelinjen

Skal visst gå på VGtv.

Ser forresten at Brann har doblet billettprisene på billettene til hjemmekampen i forhold til mot Arouca.

Dickens

Er sikkert en del som avventer resultatet i Holland. Ryker vi 5-0 der så blir det aldri i verden utsolgt.

pidre

AZ vant gårsdagen kamp borte mot Waaljvik. 1-3.
Saludar a los monos!

Lasaron

Til returkampen avviker jeg fra prinsippet om å ikke drive rovdrift. Fordi vi er én kamp unna gruppespill, med gode muligheter. Og mulighetene våre i serien er bare sånn passe minus. Så om noen av nøkkelspillerne våre hangler litt, skal de spille likevel. Her skal vi maksimere sjansen for gruppespill, selv om vi risikerer at nøkkelspillere blir ute i lengre tid.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Lasaron on August 25, 2023, 05:54:21 AMTil returkampen avviker jeg fra prinsippet om å ikke drive rovdrift. Fordi vi er én kamp unna gruppespill, med gode muligheter. Og mulighetene våre i serien er bare sånn passe minus. Så om noen av nøkkelspillerne våre hangler litt, skal de spille likevel. Her skal vi maksimere sjansen for gruppespill, selv om vi risikerer at nøkkelspillere blir ute i lengre tid.

Er enda viktigere enn noen gang å huske på serien nå. Molde er klar for gruppespill, Bodø/Glimt havner der antakelig, og Bran har en kjempemulighet. Det betyr i praksis at Norge sin ranking i Europa antakelig blir god nok til at det blir 5 lag i Europa neste år. Dermed vil en 5.plass fort være gull verdt.

Christian

Quote from: Hickok on August 25, 2023, 06:48:39 AMDet betyr i praksis at Norge sin ranking i Europa antakelig blir god nok til at det blir 5 lag i Europa neste år. Dermed vil en 5.plass fort være gull verdt.
Er der ikkje litt forsinkelse på de greiene der? At det først vil ha noe å si for 2024-sesongen?

Hickok

Det skal være den siste 5 års-rankingen som teller.

esp123

Quote from: Hickok on August 25, 2023, 08:00:30 AMDet skal være den siste 5 års-rankingen som teller.

Ja, men jeg mener det siste året der er forrige sesong evt.

krakra

Quote from: Hickok on August 25, 2023, 06:48:39 AM
Quote from: Lasaron on August 25, 2023, 05:54:21 AMTil returkampen avviker jeg fra prinsippet om å ikke drive rovdrift. Fordi vi er én kamp unna gruppespill, med gode muligheter. Og mulighetene våre i serien er bare sånn passe minus. Så om noen av nøkkelspillerne våre hangler litt, skal de spille likevel. Her skal vi maksimere sjansen for gruppespill, selv om vi risikerer at nøkkelspillere blir ute i lengre tid.

Er enda viktigere enn noen gang å huske på serien nå. Molde er klar for gruppespill, Bodø/Glimt havner der antakelig, og Bran har en kjempemulighet. Det betyr i praksis at Norge sin ranking i Europa antakelig blir god nok til at det blir 5 lag i Europa neste år. Dermed vil en 5.plass fort være gull verdt.
Men hvis man måtte velge så svekker man ikke muligheten til ecup med én hjemmekamp igjen for å få en tabellplassering som gir ny kvalik neste år.

Gulløl

Er det satt opp noen datoer i gruppespillet ? Hvilke datoer Brann eventuelt skal spille ? Greit å vite, dobbelt booking på viktige datoer må unngås.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Quote from: Lasaron on August 25, 2023, 05:54:21 AMTil returkampen avviker jeg fra prinsippet om å ikke drive rovdrift. Fordi vi er én kamp unna gruppespill, med gode muligheter. Og mulighetene våre i serien er bare sånn passe minus. Så om noen av nøkkelspillerne våre hangler litt, skal de spille likevel. Her skal vi maksimere sjansen for gruppespill, selv om vi risikerer at nøkkelspillere blir ute i lengre tid.

Ja, absolutt! Resten av sesongen handler nå om å få flest mulig kamper i Europa, både i år og neste år. Og da er det langt mer sannsynlig å vinne én kamp mot AZ på stadion enn det er å ta igjen Tromsø på tabellen. Eventuelt ende foran Molde og at de ikke vinner en cupfinale som de i praksis allerede er kvalifisert til.
First is first, second is nothing

Hickok

Her er spilleplanen. Trekning 01.09.

Nixon

Quote from: Hickok on August 25, 2023, 08:43:57 AMHer er spilleplanen. Trekning 01.09.

Takk for det. Skulle akkurat til å spørre selv. Hadde håpet på en (eventuell, ikke at jeg tror på det) kamp i høstferien. Men der bommet de med en uke. Men høstferie for Østlandet da for mange bergensere i eksil.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

kabelmann

Bare å holde av 29. mai.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Gulløl

Quote from: kabelmann on August 25, 2023, 16:56:31 PMBare å holde av 29. mai.
Og det er finere strand i Athen enn i Alkmaar ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Vi er vant med cupfinale i Mai, så det burde gå fint!

SKBCPH

Quote from: esp123 on August 25, 2023, 08:01:41 AM
Quote from: Hickok on August 25, 2023, 08:00:30 AMDet skal være den siste 5 års-rankingen som teller.

Ja, men jeg mener det siste året der er forrige sesong evt.

Gjelder fra 2025/26-sesongen ja. Så resultatene i neste års Eliteserie.
- Vi har den treneren vi har.

Nixon

Har ut fra res. i 1. kamp tatt en råsjans på hvem som spiller i gr.spillet. Regner med lagene deles inn i fire seeding-nivå ut fra koeffisient, så det har jeg gjort ut fra mitt råtips. Brann kommer her på laveste nivå. Men vi får ett lag fra hvert av de andre:

Øverste seedingnivå: Eintracht, Brugge, Gent, Lille, Fenerb., Ferencv., PAOK, Mac. Tel Aviv.
Nivå 2: V Plzen, Villa, Ludogorets, Glimt (kan vi ikke møte), Fiorentina, Genk, Zorya, Astana.
Nivå 3: Besiktas, Sparta P, HJK, Legia W, Ol. Ljubljana, Zrinjski, Dnipro, KI.

Det laveste seeding-nivået (4) blir da Cukaricki, Lugano, Breidablik, Brann, Nordsjælland, Aris Limassol, Häcken og Ballkani. Og vi møter altså ikke noen av disse på laveste.


Klippet fra Krøvels innlegg på Twitter. Mye bra lag her selvsagt, men også lag vi absolutt bør kunne hevde oss mot.

Trekningen er fredag klokken 14.30, og jeg lurer på om noen Europacup-nerder vet følgende: Blir alle kampene i gruppespillet satt opp på fredag med dato for hjemme- og bortekampene? Eller blir det gjort noe senere?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Erlend

Da håper vi på Eintracht-Plzen-Legia så vi får reist på kamp uten å sprenge banken helt

pidre

Om vi kommer videre, noe som ville være veldig ubrannsk og som selvsagt ikke vil skje, håper vi selvsagt på lettest mulig gruppe. F eks Mac TA, Ludogorets, Kl...
Saludar a los monos!

Go Up