• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommer 2023

Started by haak, April 30, 2023, 20:36:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

ZsoltKorcsmar

Quote from: Belfort on July 27, 2023, 14:58:39 PM
Quote from: andreas1989 on July 27, 2023, 12:58:23 PMHelt ærlig håper jeg at vi holder oss til den nordiske profilen i overskuelig fremtid. En ting er kommunikasjon på feltet men kultur er vel så viktig. Skulle vi tatt inn en spiller fra en annen del av verden eller Europa for den del er det en overhengende fare for at spilleren vil slite med å føle seg hjemme og skulle man tilrettelagt for det måtte man fylt opp stallen med enda flere spillere med liknende geografisk tilknyting og det eneste det vil gå utover er talentsatsingen.

Skal vi hente utlendinger til Brann må det være utelukkende spillere som forsterker laget. Det burde i mine øyne generelt gjelde spillere over en hvis alder, si eldre enn 22 år.

Ja, Gud forby at vi skulle kommet over spillere som David Fofana og Akor Adams

Fallhøyden er også ganske stor. Adams var vel heller ikke enorm i Sogndal. God - men ikke blendende. En grunn til at han endte opp i LSK og ikke København eller lignende. Scoret mye på overtid i år, ballen spretter hans vei etc. Tror han fint kan ende opp som Ojo om en belgisk klubb eller lignende skulle ta sjansen på han.

Men ligger ekstremt mye «kraft» i å ha en sammensveiset gruppe med gode relasjoner. En av grunnene til at Island har hevdet seg såpass mot store nasjoner er nok samholdet og kameratskapet er bedre enn i større land med mer klikker/stjernenykker etc.

Så ja, i og med at utvalget er betydelig større, så er det er nok enklere å finne en spiller med ekstremt potensiale i feks Elfenbenskysten enn i Vestland fylke. Selv om man dog finner en 18 åring i Elfenbenkysten som sprinter raskere enn alle 18 åringene i Norge, og er teknisk godt foran jevnaldrende i Norge så kan fortsatt mye gå galt.

Niasse er kroneksempelet. SÃ¥ han i treningskamp hvor han herjet. Fysikken/rÃ¥skapen var langt over alle andre pÃ¥ banen. Fikk knapt spille, og gikk videre til Ã¥ herje i Tyrkia og deretter til større klubber. 

Ibrahima Dramé er vel også et godt eksempel. Senket Manchester United i en junior cup finale med hattrick og mange store klubber lå langflate etter han. Daværende sportssjef Walstad reiste ned og besøkte han, brukte tid på å bli kjent med han og familien, noe Dramé senere beskrev som avgjørende for at han valgte Brann foran mye større klubber. Signerte dagen han ble 18. Så også han i treningskamp der han briljerte. Kjørte Zidane-piruetter og snurret rundt med motstander. Flyttet inn hos Walstad og beskrev han nesten som en far - når Walstad og trenerteamet røk ut sank trivselen. Ble vel aldri den spilleren man trodde - trolig nye på grunn av tilpasningsevne.

Sjansen for å finne uslepne diamanter utenfor Norden er nok større, men sjansen for å bomme er også betydelig større. Det safe er å hente rollespillere fra Norden som man med stor sikkerhet vil løse rollen godt, og gli bra inn i gruppen.

Nixon

Quote from: David on July 28, 2023, 14:54:33 PMStopper er viktigst.

Vi får se. BA-Bergersen melder på Twitter at «Med Simba er nok Brann ferdige med spillere inn».
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

David

Var de ikke "ferdige" relativt tidlig i forrige vindu også, helt til de plutselig fikk veldig hastverk med å hente Kartum? Mulig jeg husker feil her. Tipper Jimmi føler at ting han har antydet til journalister ikke er spesielt forpliktende.

Nixon

Joda, Brann har en stolt og lang tradisjon med å være «ferdige».
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Erlend

Ser BA flesker til med en overskrift bak betalingsmur om at Ã…sane jakter Brann sin unggutt.  Er det snakk om et lÃ¥n ut sesongen for Hjortseth?  I sÃ¥ fall er det bare Ã¥ slÃ¥ til, tror det blir veldig bra for alle parter

storB

Quote from: Nixon on July 28, 2023, 16:25:24 PM
Quote from: David on July 28, 2023, 14:54:33 PMStopper er viktigst.

Vi får se. BA-Bergersen melder på Twitter at «Med Simba er nok Brann ferdige med spillere inn».

Enorm tillitserklæring til Jonas Torsvik da, at Simba kommer tilbake som en nødløsning og at det ikke blir hentet en permanent erstatter for Wolfe.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

Pete05

Ser at BA melder vi er ferdighandlet... Håper det kommer noen rykter og en stopper snart. Det må inn i dette vinduet. Ellers blir det en tung høst.

storB

Trenger vi flere?

VÃ¥rsesongen:
Rasmussen og Wolfe solgt

Høstsesongen: Rasmussen er erstattet med Kartum. Kniklas spiller endelig 90 minuttere.
Midtbanen fremstår som forsterket med 1+ (kniklas)
Angrep: Heggebø spilt lite i vår, spiller mer og mer nå fremover. Warming kan også spille spiss.
Castro skadet nesten hele vår, tilbake nå. Derimot må Blom ut i 2 mnd pga operasjon. Warming kan spille ving.
Angrep fremstår i sum forsterket med 1 i Warming.
Forsvar. Wolfe er direkte erstattet av Torsvik, all den tid Brann henter Simba som en nødreserve ut året på venstre backen. Ruben skadet på slutten av vårsesongen, snart tilbake.
Forsvar fremstår som litt svekket.

Min mening: Skal noe forsterkes så må det være i forsvarsleddet. Henter man inn en etablert venstreback så kompliserer det fremtiden til Torsvik. Men Torsvik kan ikke spille alt i høst. Ok back up med Simba?? og Pedersen var forsvarets beste spiller i forrige kamp på venstre back.
Stopper plass: Med Ruben snart tilbake så kan Palle plasseres som 3 valg på benken.
Holten som 4 valg er mer enn godt nok.

Mener det ikke bør hentes inn flere.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

esp123

July 28, 2023, 21:34:24 PM #1558 Last Edit: July 28, 2023, 21:37:13 PM by esp123
Vi må ha flere venstrebeinte forsvarsspillere. Dynamikken blir helt feil hvis vi spiller med bare høyrebeinet forsvarsspillere, og vi er utrolig skjøre med Ruben skadeplaget og Torsvik med så lite grunnlag.

Vi må få inn en venstrebent stopper. Aller helst med gode ballferdigheter og en god pasningsfot, hvis han er rask så er det en god bonus.

Hvis Simba viser seg som et godt alternativ på venstreback, så er jo det glimrende, men realistisk sett har jeg veldig liten tro på det. Jeg har mer tro på en spiller som Wassberg.

Corran

Det MÃ… inn en stopper
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Hadde Bergenspressen los på denne Warming? Tipper nei.

Tipper Brann er veldig i markedet etter en venstrebeint stopper, men det er overhodet ikke noe de annonserer ut til Bt eller BA.

Kommer en venstrebent stopper.
Brannsupporter.

fortune

Quote from: Superjack on July 28, 2023, 21:54:28 PMHadde Bergenspressen los på denne Warming? Tipper nei.

Tipper Brann er veldig i markedet etter en venstrebeint stopper, men det er overhodet ikke noe de annonserer ut til Bt eller BA.

Kommer en venstrebent stopper.


Om det skal være så mye poeng i å hente stopperen nå, må han være klar tidlig neste uke. Om man venter til slutten av vinduet har vi potensielt bare 11 kamper igjen og kan være så godt som ute av Europa og medaljekamp.
First is first, second is nothing

andreas1989

July 28, 2023, 23:03:20 PM #1562 Last Edit: July 28, 2023, 23:19:00 PM by andreas1989
...

andreas1989

July 28, 2023, 23:03:55 PM #1563 Last Edit: July 28, 2023, 23:06:43 PM by andreas1989
QuoteJa, Gud forby at vi skulle kommet over spillere som David Fofana og Akor Adams

Selger heller Wolfer til halve prisen dersom det betyr at vi holder oss til byggverket som utvilsomt er det mest stødige i klubbens 115 årige historie.

QuoteVi må få inn en venstrebent stopper. Aller helst med gode ballferdigheter og en god pasningsfot, hvis han er rask så er det en god bonus.

Bare på gøy så brukte jeg Fotball Manager sin database for å søke etter en "realistisk" spiller med disse ferdighetene med rett nasjonalitet og alder. Og jada dette er et spill osv men det er beviselig en database som gir en pekepinn inn i den virkelige verden, så denne karen dukket opp og kanskje det kan være noe for oss?

https://www.transfermarkt.com/emin-grozdanic/leistungsdatendetails/spieler/479144/wettbewerb/SE1/saison/2022

I følge fotmob så ser det ut til at karen presterer tålelig greit i den virkelig verden med 7.20 i rating på sesongen noe som gjør han til den 60 beste spilleren i allsvenskan. Til sammenlikning er den 60 beste spilleren i Eliteserien i følge fotmob interessant nok Brede Moe med 7.21 i rating.

https://www.fotmob.com/nb/players/855641/emin-grozdanic

Det er jo ikke å forvente at Brann skal ha oversikt over denne spilleren(eller er det det?) men profilen passer så skal det bli spennende å se hvor denne Grozdanic spiller om et par år.

Superjack

Quote from: fortune on July 28, 2023, 22:29:30 PM
Quote from: Superjack on July 28, 2023, 21:54:28 PMHadde Bergenspressen los på denne Warming? Tipper nei.

Tipper Brann er veldig i markedet etter en venstrebeint stopper, men det er overhodet ikke noe de annonserer ut til Bt eller BA.

Kommer en venstrebent stopper.


Om det skal være så mye poeng i å hente stopperen nå, må han være klar tidlig neste uke. Om man venter til slutten av vinduet har vi potensielt bare 11 kamper igjen og kan være så godt som ute av Europa og medaljekamp.

Uansett lurt å hente en god venstrebent stopper, selv om denne bare kan bli med i serien og bare 11 kamper.
Det skal også bygges et lag videre for denne og neste sesong.

Brannsupporter.

ChristianC????

July 29, 2023, 12:39:56 PM #1565 Last Edit: July 29, 2023, 14:48:46 PM by ChristianCBentzen
Skjønner ikke hvor all denne tvilen med Moonga Simba kommer inn i bildet. Han har tross alt hatt et vellykket utlån hvor han bla ble kåret til månedens spiller.

Han har også trekt seg litt vekk fra kanten og gått ned til sentral midtbane hvor han har hatt 2m+1A i målpoeng på 8 kamper, noe jeg vil si er nokså bra. Han er også 23 år med et godt potensial.

Noe jeg derimot ikke klarer å forstå er hvor all denne hypen for Wassberg er ifra. Bare på grunn av at han er barnebarnet til Kniksen og barnet til Roy gjør det ikke han om til Messi som jeg føler veldig mange tror.

Han var grei i Obos, men folk kan oppriktig ikke mene at han har vært god i år. Hatt 3, MAKS 4 gode kamper i år. Rester har vært OK+ Til Dårlig.

Etter Simba er ferdig på venstrebacken hadde jeg veldig likt å se han på testes litt midten.

ChristianC????

Ser nå at Samuel Adegbenro blir fristilt fra klubben etter en utlendingskvote i sin kinesiske klubb.

Brann kan jo kanskje prøvd seg på han mtp at han kjenner til norsk fotball godt etter storspill for Rosenborg & Viking + det hadde blitt bosmannspiller (gratis).

Noen som husker når han alene sendte ut Ajax med RBK?

https://youtu.be/d3cbGG0unlg

Han ble også toppscorer i Allsvenska med 17 mål på 30 kamper.

Kagain

Quote from: Erlend on July 28, 2023, 16:53:02 PMSer BA flesker til med en overskrift bak betalingsmur om at Ã…sane jakter Brann sin unggutt.  Er det snakk om et lÃ¥n ut sesongen for Hjortseth?  I sÃ¥ fall er det bare Ã¥ slÃ¥ til, tror det blir veldig bra for alle parter

Ja. Det BA nevner er snakk om et lån ut sesongen for Hjorteseth. Om vi tenker på på de kjøpene Brann har gjort med Kartum og Sande samt Warming som kan potete på alle posisjoner fremfor forsvaret kombinert med at Horneland ikke ser ut til å tørre å la ungfolene få spille for start, så er et slikt utlån en god plan. La oss håpe at det ikke blir det samme dødskysset som tidligere utlån fra Brann sin side har vært...

Quote from: ChristianCBentzen on July 29, 2023, 15:02:17 PMSer nå at Samuel Adegbenro blir fristilt fra klubben etter en utlendingskvote i sin kinesiske klubb.

Brann kan jo kanskje prøvd seg på han mtp at han kjenner til norsk fotball godt etter storspill for Rosenborg & Viking + det hadde blitt bosmannspiller (gratis).


Den godeste Adegbenro kan nok sikkert være en god spiller for Brann. Det er par utfordringer dog. Den første av dem er at Brann allerede har hostet opp noen kroner for en ving med Warming, og det føles ikke som det er like akutt med enda en ving. Den andre utfordringen er nok at den godeste Samuel sikkert kommer til å kreve en i overkant saftig lønn. Usikker på om han er verdt det da Brann har andre behov også...

Hickok

Quote from: Kagain on July 29, 2023, 21:05:27 PMJa. Det BA nevner er snakk om et lån ut sesongen for Hjorteseth. Om vi tenker på på de kjøpene Brann har gjort med Kartum og Sande samt Warming som kan potete på alle posisjoner fremfor forsvaret kombinert med at Horneland ikke ser ut til å tørre å la ungfolene få spille for start, så er et slikt utlån en god plan. La oss håpe at det ikke blir det samme dødskysset som tidligere utlån fra Brann sin side har vært...

Som med Wolfe, Heggebø og Myrlid?

Et slikt lån til Åsane vil kunne være perfekt. Han får masse spilletid og erfaring, og det vil kunne være det som gjør at Åsane redder plassen, noe som vil være positivt for alle på lang sikt. Bergen trenger et lag i OBOS.

Corran

Quote from: ChristianCBentzen on July 29, 2023, 12:39:56 PMNoe jeg derimot ikke klarer å forstå er hvor all denne hypen for Wassberg er ifra. Bare på grunn av at han er barnebarnet til Kniksen og barnet til Roy gjør det ikke han om til Messi som jeg føler veldig mange tror.

Han var grei i Obos, men folk kan oppriktig ikke mene at han har vært god i år. Hatt 3, MAKS 4 gode kamper i år. Rester har vært OK+ Til Dårlig.

Etter Simba er ferdig på venstrebacken hadde jeg veldig likt å se han på testes litt midten.
Mener du seriøst at du ikke i fjor så veldig gode prov på at Wassberg har noe ekstra inne? Ikke sikkert han får det ut som hans onkel aldri gjorde, men talentet er der.
Han har også vist en del bra, men han er ung og han trenger tid skadefri uten de problemene han hadde.
Så jeg vil påstå å ikke se talentet og potensiale er å være litt blind for det
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Corran on July 29, 2023, 23:16:34 PM
Quote from: ChristianCBentzen on July 29, 2023, 12:39:56 PMNoe jeg derimot ikke klarer å forstå er hvor all denne hypen for Wassberg er ifra. Bare på grunn av at han er barnebarnet til Kniksen og barnet til Roy gjør det ikke han om til Messi som jeg føler veldig mange tror.

Han var grei i Obos, men folk kan oppriktig ikke mene at han har vært god i år. Hatt 3, MAKS 4 gode kamper i år. Rester har vært OK+ Til Dårlig.

Etter Simba er ferdig på venstrebacken hadde jeg veldig likt å se han på testes litt midten.
Mener du seriøst at du ikke i fjor så veldig gode prov på at Wassberg har noe ekstra inne? Ikke sikkert han får det ut som hans onkel aldri gjorde, men talentet er der.
Han har også vist en del bra, men han er ung og han trenger tid skadefri uten de problemene han hadde.
Så jeg vil påstå å ikke se talentet og potensiale er å være litt blind for det

Jeg har også vært inne på tanken om at han har nytt godt av etternavnet. Det å være i slekt med en tidligere spiller legger utvilsomt ekstra press og forventninger, men det gir gjerne en noe lettere vei også. Tror at om man har to jevngode spisser i akademiet, men den ene er sønn av en gammel legende - så blir det han man satser på.

Huseklepp spilte med både Kniklas og Hjorteseth i Fyllingsdalen før han ble trener. Når han kommentere overgangen til spillerne virket det som Hjorteseth lå lengst fremme. Han hadde visstnok både blikk for spillet og pasningsfot som var sjelden vare. Kniklas fikk vel mer generell skryt som «hardtarbeidene, seriøs, treningsvillig» etc.

Når det er sagt så ser jeg absolutt stort potensiale i Kniklas. Det jeg lot meg imponere mest av i starten var forflytningsevne/frekvens. Som en hissig veps var han tett oppi alle situasjoner og passet perfekt som indreløper i Brann med tanke på presspillet vi kjører. Tror nok det er kvaliteter han er foran Hjorteseth på, og derav er foretrukket i Hornelands system. I OBOS syntes jeg han var svært god, spesielt alder tatt i betraktning.

Det som er skuffet meg litt nå (greit han har hatt skader etc) er at jeg syntes han har stått helt i ro, eller faktisk falt tilbake på tross av at han er eldre, har vokst og utviklet seg fysisk. Det kan jo selvfølgelig skyldes høyere nivå/tempo, men syntes han nå er halvsekundet på etterskudd i presspillet i forhold til i OBOS. Der han var så god i fjor.

Vi må hvertfall ikke sammenligne han med Kniksen, for de er ganske ulike spillertyper. Jeg ser hvertfall ikke Kniklas som en kreativ, driblesterk og uforutsigbar angriper/kant. Han er mer en løpssterk og ballsikker indreløper med bra driv, uten mye sluttprodukt. Som en Skaanes 2.0

Får håpe han vokser med tilliten. Litt mer spenstige valg med ball, litt bedre i pasningsspillet etc så blir det meget bra.

Kagain

Quote from: Hickok on July 29, 2023, 21:26:53 PMSom med Wolfe, Heggebø og Myrlid?

Et slikt lån til Åsane vil kunne være perfekt. Han får masse spilletid og erfaring, og det vil kunne være det som gjør at Åsane redder plassen, noe som vil være positivt for alle på lang sikt. Bergen trenger et lag i OBOS.

Nei, jeg tenker mer på som med Mehnert, Kvinge (kan fremdeles forandres), Delaveris (kan også forandres), Kolskogen, Hustad og Löfgren jeg. Myrlid var jeg bekymret for, og selv om jeg ser at desperasjon fikk Brann til å trekke det lånet så vet jeg ikke om han har noen fremtid i Brann. Samme med Simba: også hentet tilbake i desperasjon (Brann betaler til og med noen hundretusener for det), men usikker på om han får noe fast hos Brann når folk er tilbake.

Isolert sett er jeg ikke uenig i at utlån burde vært en god mulighet, både for Brann, Åsane så vel som spillerens utvikling. Det er bare at det ikke virker som det har blitt brukt sånn hele tiden.

Dickens

Quote from: ChristianCBentzen on July 29, 2023, 12:39:56 PMSkjønner ikke hvor all denne tvilen med Moonga Simba kommer inn i bildet. Han har tross alt hatt et vellykket utlån hvor han bla ble kåret til månedens spiller.

Han har også trekt seg litt vekk fra kanten og gått ned til sentral midtbane hvor han har hatt 2m+1A i målpoeng på 8 kamper, noe jeg vil si er nokså bra. Han er også 23 år med et godt potensial.

Noe jeg derimot ikke klarer å forstå er hvor all denne hypen for Wassberg er ifra. Bare på grunn av at han er barnebarnet til Kniksen og barnet til Roy gjør det ikke han om til Messi som jeg føler veldig mange tror.

Han var grei i Obos, men folk kan oppriktig ikke mene at han har vært god i år. Hatt 3, MAKS 4 gode kamper i år. Rester har vært OK+ Til Dårlig.

Etter Simba er ferdig på venstrebacken hadde jeg veldig likt å se han på testes litt midten.

Gutten har nettopp fylt 19 og vært mye skadet. Men å avskrive ham vitner bare om lite fotballforståelse. Er en grunn til at Glimt m.fl har lagt langflate etter ham.

Simba derimot er et kapittel for seg selv. Jeg hadde store forventninger til ham etter at det ble rapportert om en lynrask fyr med god teknikk. Jeg så mange Brann 2 og cupkamper med han og konklusjonen var enkel: Han er fotballfaglig alt for svak. En skandinavisk utgave av Adama Traoré uten fysikken.

Giles

Kniklas har for lavt tempo og for lite bestemt driv. Foreløpig.

krakra

Veldig spesielt å avskrive Wassberg og deretter forsøke å hype opp Simba. Det er milevis forskjell i talentet til disse spillerne. Simba er ikke engang like god som Wassberg, selv om han er fire år eldre.

ChristianC????

July 30, 2023, 18:43:52 PM #1575 Last Edit: July 30, 2023, 18:47:54 PM by ChristianCBentzen
Kan aldri huske å ha avskrivet Wassberg eller snakket noe om talentet/potensiale hans. Ser ikke hvor dette kommer fra.

Det jeg skrev var at han var grei i Obos, men ikke så imponerende i år og man kan evt TESTE/eksprimentere Moonga Simba på midten ettersom han spilte mye sentral midtbane for Sundsvall.

Man vet virkelig ikke om Simba er en spiller som hadde funket bedre enn Wassberg før man prøver.

Ber dere faktisk lese hva jeg skriver


krakra

Nja, du påstår da at han er hypet fordi han er barnebarnet til Kniksen. Tviler på at det er grunnen til at Nordsjælland og Glimt har vært veldig lystne på ham, eller at han har vært en nøkkelspiller for aldersbestemte landslag. Ble til og med flyttet opp et årskull og spilte fast for en svært sterk 2003-årgang i fjor, og ville trolig hatt en helt sentral rolle i G19-EM i år hvis han ikke hadde blitt holdt igjen.
Han har ikke utviklet seg all verdens det siste året, men det gjelder jo de fleste talenter i Brann. Bare Wolfe Brann har lyktes med så langt de siste 15 årene. Så kanskje stagnasjonen har noe med klubben å gjøre også?

Simba har aldri levert for Brann og jeg kan ikke se hvorfor en fast plass for et bunnlag i Superettan skal kvalifisere for en plass på førstelaget til Brann. Han får spille back når han trengs, og så blir han trolig leid ut igjen. Til nivå 2. Fordi ingen på nivå 1 vil ha ham.

haak


ChristianC????

July 30, 2023, 19:32:20 PM #1578 Last Edit: July 30, 2023, 19:44:09 PM by ChristianCBentzen
Quote from: krakra on July 30, 2023, 18:51:19 PMNja, du påstår da at han er hypet fordi han er barnebarnet til Kniksen. Tviler på at det er grunnen til at Nordsjælland og Glimt har vært veldig lystne på ham, eller at han har vært en nøkkelspiller for aldersbestemte landslag. Ble til og med flyttet opp et årskull og spilte fast for en svært sterk 2003-årgang i fjor, og ville trolig hatt en helt sentral rolle i G19-EM i år hvis han ikke hadde blitt holdt igjen.
Han har ikke utviklet seg all verdens det siste året, men det gjelder jo de fleste talenter i Brann. Bare Wolfe Brann har lyktes med så langt de siste 15 årene. Så kanskje stagnasjonen har noe med klubben å gjøre også?

Simba har aldri levert for Brann og jeg kan ikke se hvorfor en fast plass for et bunnlag i Superettan skal kvalifisere for en plass på førstelaget til Brann. Han får spille back når han trengs, og så blir han trolig leid ut igjen. Til nivå 2. Fordi ingen på nivå 1 vil ha ham.

Krakra: Mente at han får litt ekstra hjelp av etternavnet på hypen, men la oss bare se hva som skjer og håpe på gode resultater fremover for Brann laget i dag funker ikke effektivt nok, men er helt enig med kommentaren til ZsoltKorcsmar spesielt at han begynner å ligne en Skaanes 2.0 (en spiller jeg syns gjorde det bra)

Quote from: ZsoltKorcsmar on July 30, 2023, 00:32:33 AMJeg har også vært inne på tanken om at han har nytt godt av etternavnet. Det å være i slekt med en tidligere spiller legger utvilsomt ekstra press og forventninger, men det gir gjerne en noe lettere vei også. Tror at om man har to jevngode spisser i akademiet, men den ene er sønn av en gammel legende - så blir det han man satser på.

Huseklepp spilte med både Kniklas og Hjorteseth i Fyllingsdalen før han ble trener. Når han kommentere overgangen til spillerne virket det som Hjorteseth lå lengst fremme. Han hadde visstnok både blikk for spillet og pasningsfot som var sjelden vare. Kniklas fikk vel mer generell skryt som «hardtarbeidene, seriøs, treningsvillig» etc.

Når det er sagt så ser jeg absolutt stort potensiale i Kniklas. Det jeg lot meg imponere mest av i starten var forflytningsevne/frekvens. Som en hissig veps var han tett oppi alle situasjoner og passet perfekt som indreløper i Brann med tanke på presspillet vi kjører. Tror nok det er kvaliteter han er foran Hjorteseth på, og derav er foretrukket i Hornelands system. I OBOS syntes jeg han var svært god, spesielt alder tatt i betraktning.

Det som er skuffet meg litt nå (greit han har hatt skader etc) er at jeg syntes han har stått helt i ro, eller faktisk falt tilbake på tross av at han er eldre, har vokst og utviklet seg fysisk. Det kan jo selvfølgelig skyldes høyere nivå/tempo, men syntes han nå er halvsekundet på etterskudd i presspillet i forhold til i OBOS. Der han var så god i fjor.

Vi må hvertfall ikke sammenligne han med Kniksen, for de er ganske ulike spillertyper. Jeg ser hvertfall ikke Kniklas som en kreativ, driblesterk og uforutsigbar angriper/kant. Han er mer en løpssterk og ballsikker indreløper med bra driv, uten mye sluttprodukt. Som en Skaanes 2.0

Får håpe han vokser med tilliten. Litt mer spenstige valg med ball, litt bedre i pasningsspillet etc så blir det meget bra.

Kunne ikke sagt det bedre selv.


Haak: Riktig med at det er feil tråd Så vi legger den død

Lasaron

Jeg vil tro at potensielt kjøpende klubber har sett kvaliteten Sønnen har levert etter cupfinalen. Altså i to måneder.
Tren på langskudd

Supertzar

Vålerengen er ute etter defensiv midtbane og ser på Elias Hagen frå IFK. Antar klubben kan grave djupt i Trøim si lomme og både overby andre og tilby høg lønn, men SKB kunne sett på han. Han er ein litt anna type DM enn SHN, ikkje noko stor leiar skulle eg meine. Men med mange kampar i Glimt og egentleg brukbar andel kampar i IFK er han spanande.

https://www.transfermarkt.com/elias-hagen/leistungsdatendetails/spieler/566410

Giles

Quote from: Supertzar on July 30, 2023, 22:27:40 PMVålerengen er ute etter defensiv midtbane og ser på Elias Hagen frå IFK. Antar klubben kan grave djupt i Trøim si lomme og både overby andre og tilby høg lønn, men SKB kunne sett på han. Han er ein litt anna type DM enn SHN, ikkje noko stor leiar skulle eg meine. Men med mange kampar i Glimt og egentleg brukbar andel kampar i IFK er han spanande.

https://www.transfermarkt.com/elias-hagen/leistungsdatendetails/spieler/566410
Hagen vil være en stor tabbe, fint om VIF tar han. Pregløs, spiller på sikkerhet og er ingen leder, som SHN tross alt er på sitt beste. Falt gjennom i Sverige.

Superjack

Hørte en pod for ikke så lenge siden. Virke som alle pengene Vif «får» av denne Trøim er rene lån. Og at den gode hjelperen forventer å få tilbake hver krone.

Brann trenger en stopper.
Brannsupporter.

ChristianC????

Quote from: Superjack on July 30, 2023, 23:49:24 PMBrann trenger en stopper.

Kunne gjerne likt å se
Nikolai Hopland fra Aalesund da. Er en av høydepunktene fra Aalesund denne sesongen og er 19 år.

1,86M høy så det er greit nok.

Kunne også hentet
Ivan Näsberg tilbake til Norge ettersom han har fått lite spilletid for PAOK og ville nok vært en oppgradering i forsvaret.

1,87M høy

Skal vi se etter dansker ettersom det er en liten trend for tiden så kunne man sett mot
Marco Lund.

Starter fast for Norköpping som ligger på 5 plass i Allsvenska.
Desverre ikke så høy med 1,83cm over bakken, men ser ut som han gjør sakene sine greit.

Fylte 27 år nå i Juni som gjør han til en rutinert spiller på toppnivå og som har en god del år igjen på lager.

Kontrakt går ut i desember 2024 så ville ikke kostet all verden.

https://www.transfermarkt.com/marco-lund/profil/spieler/293324

Pete05

Horneland går langt i dag og si at det ikke kommer noen flere inn i dette vinduet. Ingen stopper? Merkelig prioritering.

Kagain

Quote from: Pyton on July 31, 2023, 13:19:28 PMHorneland går langt i dag og si at det ikke kommer noen flere inn i dette vinduet. Ingen stopper? Merkelig prioritering.

Ja, han sjanser litt på det som står i sportsplanen tror jeg. I artikkelen om at Simba er tilbake i Brann blir Horneland sitert slikt

"Men vi ønsker å frigjøre Ruben til å være midtstopper, og det gjør at vi trenger dekning på backen"

Så det er altså Brann sin løsning på midtstopperproblematikken. Han sier også at grunnen til at de ikke bruker penger på en ny venstreback er at de har veldig troen på Torsvik, og et eventuelt kjøp av en ny venstreback ville ført at Torsvik fikk mye lengre vei tilbake til A-laget.

Personlig tror og håper jeg at dette kan være greie nyheter for Helland og Holten. Da har de i alle fall teoretisk sett en litt kortere vei inn til førsteelleveren...

Om man leser dette med veldig kyniske briller ser det ikke så bra ut for Simba da. Han blir hentet tilbake fordi at de ikke tror at han blir god nok til å utkonkurrere Torsvik på venstrebacken, og Horneland går langt i å så slå fast at det er som back de kommer til å trene han. Altså ikke aktuell på midtbanen. Dette sier Horneland etter et direkte spørsmål fra BA om Simba vurderes andre steder.

Hadde jeg vært Simba hadde jeg arbeidet i to retninger nå

- Trent ekstra mye og forsøkt mitt absolutt ytterste på å yte når jeg får sjansen
- Instruere agenten min om å se etter andre permanente overganger

Supertzar

Quote from: Giles on July 30, 2023, 23:30:37 PM
Quote from: Supertzar on July 30, 2023, 22:27:40 PMVålerengen er ute etter defensiv midtbane og ser på Elias Hagen frå IFK. Antar klubben kan grave djupt i Trøim si lomme og både overby andre og tilby høg lønn, men SKB kunne sett på han. Han er ein litt anna type DM enn SHN, ikkje noko stor leiar skulle eg meine. Men med mange kampar i Glimt og egentleg brukbar andel kampar i IFK er han spanande.

https://www.transfermarkt.com/elias-hagen/leistungsdatendetails/spieler/566410
Hagen vil være en stor tabbe, fint om VIF tar han. Pregløs, spiller på sikkerhet og er ingen leder, som SHN tross alt er på sitt beste. Falt gjennom i Sverige.

Vålerengen har uansett bekrefta han inn no og betalar 7 mill, så er uaktuell uansett. Joakim Jonsson sin tidlegare arbeidsgjevar Eurosport skriv at Hagen er ein ballsikker defensiv midt som dikterer tempo i kampar. Antar det er Jonsson sjøl om har fora dei med info.


Corran

Quote from: Kagain on July 31, 2023, 18:23:57 PM
Quote from: Pyton on July 31, 2023, 13:19:28 PMHorneland går langt i dag og si at det ikke kommer noen flere inn i dette vinduet. Ingen stopper? Merkelig prioritering.

Ja, han sjanser litt på det som står i sportsplanen tror jeg. I artikkelen om at Simba er tilbake i Brann blir Horneland sitert slikt

"Men vi ønsker å frigjøre Ruben til å være midtstopper, og det gjør at vi trenger dekning på backen"

Så det er altså Brann sin løsning på midtstopperproblematikken. Han sier også at grunnen til at de ikke bruker penger på en ny venstreback er at de har veldig troen på Torsvik, og et eventuelt kjøp av en ny venstreback ville ført at Torsvik fikk mye lengre vei tilbake til A-laget.

Personlig tror og håper jeg at dette kan være greie nyheter for Helland og Holten. Da har de i alle fall teoretisk sett en litt kortere vei inn til førsteelleveren...

Om man leser dette med veldig kyniske briller ser det ikke så bra ut for Simba da. Han blir hentet tilbake fordi at de ikke tror at han blir god nok til å utkonkurrere Torsvik på venstrebacken, og Horneland går langt i å så slå fast at det er som back de kommer til å trene han. Altså ikke aktuell på midtbanen. Dette sier Horneland etter et direkte spørsmål fra BA om Simba vurderes andre steder.

Hadde jeg vært Simba hadde jeg arbeidet i to retninger nå

- Trent ekstra mye og forsøkt mitt absolutt ytterste på å yte når jeg får sjansen
- Instruere agenten min om å se etter andre permanente overganger
Eller Simba kan ta opp hansken og gjøre det veldig vanskelig for Brann/Horneland å sette inn Torsvik, Så selge Simba for 10-50 mill og Torsvik som har fått spille litt innimellom er klar til å ta plassen og selges for enda mer.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Jeg hører at noen følger sportsplanen.

Brann skal ha 16-17 etablerte spillere, og 5-6 utiklingsspillere.

Det skal lages plass til talenter som viser seg gode nok.

Det er åpenbart at Torsvik har vist nok til at Brann ikke bruker penger på venstreback. Det er jo helt riktig. At Simba hentes hjem som backup, viser også at Brann sin back fort skal være viktigere fremover enn hjemover.

Blir spennende å se hvilket lag som mønstres utover høsten.

Brannsupporter.

Kagain

Quote from: Corran on July 31, 2023, 21:07:54 PM
Quote from: Kagain on July 31, 2023, 18:23:57 PMOm man leser dette med veldig kyniske briller ser det ikke så bra ut for Simba da. Han blir hentet tilbake fordi at de ikke tror at han blir god nok til å utkonkurrere Torsvik på venstrebacken, og Horneland går langt i å så slå fast at det er som back de kommer til å trene han. Altså ikke aktuell på midtbanen. Dette sier Horneland etter et direkte spørsmål fra BA om Simba vurderes andre steder.

Hadde jeg vært Simba hadde jeg arbeidet i to retninger nå

- Trent ekstra mye og forsøkt mitt absolutt ytterste på å yte når jeg får sjansen
- Instruere agenten min om å se etter andre permanente overganger
Eller Simba kan ta opp hansken og gjøre det veldig vanskelig for Brann/Horneland å sette inn Torsvik, Så selge Simba for 10-50 mill og Torsvik som har fått spille litt innimellom er klar til å ta plassen og selges for enda mer.


Se uthevet tekst i min originalpost. Det beste hadde selvsagt vært om Simba kunne gjøre det, at han kunne herje så mye som backup at det blir vanskelig å sette inn en frisk Torsvik. Da hadde hele lån/få sjansen opplegget til Horneland gitt mening. Simba mener selv at han har mye å bevise. Uavhengig av om han har mye å vise så må det være helt på sin plass om han følte seg ikke så veldig satset på...

Hickok

Noen som har vært inne på Brann sin hjemmeside i dag? Hva betyr dette? https://www.brann.no/lag/awet-ermias-alemseged

gladiporno

Quote from: Hickok on August 01, 2023, 08:34:02 AMNoen som har vært inne på Brann sin hjemmeside i dag? Hva betyr dette? https://www.brann.no/lag/awet-ermias-alemseged

Sikkert en feil fra de som leverer spilleroppdatering til Brann.no (som ikke er noen som jobber i Brann). Denne spilleren er unggutt i KBK og har nettopp signert en langtidskontrakt med dem. Vi snakker om noen uker siden.

Dickens

Til alle dere som har så ståltro på Simba: Har dere sett kampene han spilte her sist? Eller på Brann 2? Det var skrekkelig. Ikke fotballforståelse på dette nivået. Og nå skal han spille back. Virkelig en kriseløsning! Håper Torsvik er tilbake asap.

gladiporno

Quote from: Dickens on August 01, 2023, 10:27:31 AMTil alle dere som har så ståltro på Simba: Har dere sett kampene han spilte her sist? Eller på Brann 2? Det var skrekkelig.

Jeg er svært uenig i at Simba leverte skrekkelig på Brann 2. Tvertimot, han var en av de beste på laget, og en av relativt få fra A-laget historisk sett som leverte skikkelig godt for Brann 2 over flere kamper.

Kagain

Quote from: gladiporno on August 01, 2023, 10:38:35 AM
Quote from: Dickens on August 01, 2023, 10:27:31 AMTil alle dere som har så ståltro på Simba: Har dere sett kampene han spilte her sist? Eller på Brann 2? Det var skrekkelig.

Jeg er svært uenig i at Simba leverte skrekkelig på Brann 2. Tvertimot, han var en av de beste på laget, og en av relativt få fra A-laget historisk sett som leverte skikkelig godt for Brann 2 over flere kamper.

Siden jeg ikke har fulgt Brann 2 like godt som deg så er mitt største usikkerhetsmoment hvordan Simba vil håndtere det jeg forstår er en ganske ny rolle for han... Så jeg har ikke ståltro på han. Som en billig backup til en spiller som jeg har mer tro på er Simba en spiller som jeg tenker er helt ok så langt. Om han dummer seg fullstendig ut på venstrebacken i flere kamper på rad så må jeg jo revurdere den tanken...

Corran

Før utlånet så testet de ham jo i backrollen på trening og startet omskoleringen av ham.
De har da sikkert sett noen egenskaper de mener kan være mulig å få til noe med.
Det at de betaler ham tilbake betyr jo og at dette er noe de tror kan fungere og i alle fall fram til Torsvik er tilbake.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg liker at de prioriterer Torsvik på denne måten.
Tren på langskudd

krakra

August 01, 2023, 12:36:08 PM #1597 Last Edit: August 01, 2023, 12:37:40 PM by krakra
Jeg syns også Simba var god for Brann 2. En av a-lagsspillerne som jevnlig løftet nivået og han scorte vel en del mål på langskudd? Enig i at han mangler en del taktisk, men kanskje det blir enklere fra back der han bare kan sette fart rett fram? Defensivt blir det nok hullete, men det regner jeg med at de er forberedt på.

Jeg tror det viktigste for Brann er å få en venstreback de kan bruke sånn som de har brukt Torsvik og Wolfe i det oppbyggende spillet. Så får det bare være at vi svekkes litt defensivt.

ostraume

Med Sery Larsen og Ruben i midten er det uansett bra med fart og kraft for å demme opp for en noe hullete Simba. Dette blir spennende!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

ChristianC????

August 01, 2023, 13:15:39 PM #1599 Last Edit: August 01, 2023, 14:28:52 PM by ChristianCBentzen
Hjortedyr på lån til Åsane ut sesongen
Hjorteseth*

Go Up