• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommer 2023

Started by haak, April 30, 2023, 20:36:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Churchill on July 11, 2023, 09:03:21 AMSnakker vi om en hevngjerrig fariseer her? Nå skal Brann få svi for at de sparket min bror...
Jeg tror vi snakker om en spiller uten noe lojalitet til Brann og en uprofesjonell agent som tror at å gå så hardt ut som mulig er en smart strategi.

Heltne Nilsen har stukket av fra Brann før han. Han har også utnyttet Brann for å få gjennom en overgang til Belgia. Han er en voksen mann som både er i stand til å irettesette, korrigere og eventuelt bytte ut sin onkelagent hvis han er veldig uenig i det han driver med. Det gjør ikke Heltne Nilsen, så sannsynligvis er dette en strategi de er enig om. Der Onkel Agent skal si de provoserende tingene i media og så skal Heltne Nilsen ikke svare i det hele tatt fordi han «er i bobla».

Lasaron

Det er mislykket, foreløpig iallfall. For han er garantert ikke i noen boble. Han er lei seg og forstyrret, og det er hans egen feil. Og så går det utover stemningen i hele laget og klubben. Også hans egen feil.
Tren på langskudd

Corran

Tenker vi avslutter SHN diskusjonen i denne tråden og lar den gå i SHN tråden.
Ja bortsett fra hvem vi ønsker skal handles inn som erstatter for SHN så han kan flyttes på benk eller tribune
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

1. Håper på en knall stopper.

Kanskje Jimmi har noen gode kontakter i Danmark for en god partner til Japhet?

Stopperen kan gjerne være 25-28 år og få en lengre kontrakt.
Japhet blir garantert solgt på et tidspunkt og makkeren bør bli en kontinuitetsbærer.

2. Håper på en meget god kantspiller med fart og ballkontroll. Ørjaseter er en god kandidat.

3. Høyreback. Crone og Thore P er nok ok backpoteter. Men mangler litt på å være en soleklar bestemann på backen, og en som kan utfylle Blomberg på kanten i angrep.

Brannsupporter.

brannl

Kevin Krygård hos Haugesund har bare kontrakt et halvår til. Dersom Sivert selges, kan man kjøpe Krygård for pengene. Kaptein hos Haugesund og en bra spiller.
En annen spiller jeg ser er nevnt er Elias Hagen, han ser jeg på som en oppgradering rent kvalitetsmessig, men han er ingen leder. Tror nok også han blir rimelig dyr.

Ser jo også at det kunne vært kjekt med en venstrebeint stopper ala Skovgård.

Giles

Torp på S08 bør sees på..

andreas1989

July 11, 2023, 19:21:33 PM #1256 Last Edit: July 12, 2023, 21:46:21 PM by andreas1989
Quote from: brannl on July 11, 2023, 15:10:39 PMKevin Krygård hos Haugesund har bare kontrakt et halvår til. Dersom Sivert selges, kan man kjøpe Krygård for pengene. Kaptein hos Haugesund og en bra spiller.
En annen spiller jeg ser er nevnt er Elias Hagen, han ser jeg på som en oppgradering rent kvalitetsmessig, men han er ingen leder. Tror nok også han blir rimelig dyr.

Ser jo også at det kunne vært kjekt med en venstrebeint stopper ala Skovgård.

Elias Hagen er en meget spennende spiller men er vel mer en playmaker enn et typisk anker så litt andre styrker enn SHN. Vil uansett tro at det er mange klubber som har Hagen i kikerten men situasjonen i IFK er vel ikke ideell, var vel ute å meldte sin misnøye med situasjonen for en stund tilbake.

Nixon

Dersom Sivert tilsynelatende har slått seg til ro med Brann sin satsing, betyr det at han har fått lovnader om en betydelig pengebruk når vinduet åpner?
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Gulløl

Et klipp fra Sogn Avis fra tre dager siden:
Som me har vore inne pÃ¥ før: spelet til Ørjasæter denne vÃ¥ren har tiltrekt seg merksemd frÃ¥ større klubbar. Konkret skal Brann vera freista til Ã¥ henta talentet, som i Ã¥r òg har debutert for U21-landslaget. VÃ¥rsesongen er no over, og i august opnar spelarvindauget att. Innsatsen mot Jerv har i alle tilfelle ikkje dempa interessa frÃ¥ andre klubbar.  - Kor sikkert er det at me fÃ¥r sjÃ¥ deg i kvitt og svart òg til hausten?  - Eg har lite kontroll pÃ¥ det, sÃ¥ eg kan eigentleg ikkje seia noko. Men eg trur det er ganske sikkert.  - Held ikkje agenten deg oppdatert nÃ¥r ting skjer?  - Jo da, men det er vanskeleg Ã¥ seia. Plutseleg kjem ting opp, du veit aldri.- Er det i tilfelle ein større norsk klubb eller utlandet som fristar mest? - Eg skal halda meg i Norge, sÃ¥ fÃ¥r me sjÃ¥ etter det. Eg kjem ikkje til Ã¥ reisa til utlandet, i alle fall. Det er sikkert og visst.

https://www.sognavis.no/orjasater-herja-igjen-eg-har-ikkje-lyst-pa-for-mykje-stoy-rundt-han/s/5-115-1010523

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Resigner FHM og bruk de nødvendige pengene på Ørjaseter.

Tror Brann har noe i spillet sitt og i trenerteamet som kan tiltale denne Ørjaseter.
Her virker det som Brann også har vært på ballen lenge, så håper dette blir overgang.

SÃ¥ finner Jimmi en knallbra stopper med fart.

Brannsupporter.

Kagain

I en annen artikkel som blir sitert i artikkelen om Ørjasæter siteres Tore Andre Flo slik

"Men kva om det tikkar inn eit saftig bod frå dei nyrike på Stadion?

- I utgangspunktet har eg ikkje lyst til at han skal gå nokon plass, sjølv om det alltid er eit spørsmål om pengar til sjuande og sist - både for oss og han"


https://www.sognavis.no/storklubb-rettar-blikket-mot-juvelen-det-er-ikkje-for-alle-a-skulla-ga-sa-tidleg/s/5-115-1004869

Så det som signaliseres her er det som for mange av oss som følger Brann har vært en vedtatt sannhet: spillere fra Sogndal til Brann blir ikke billige. Skulle ikke forundre meg om Sogndal ville kreve rundt 20 millioner for Ørjasæter. Om Moille, RBK eller Glimt henger seg på så kan det fort bli en budkrig som Brann bør bukke ut av ganske tidlig. Da får de heller forsøke Kvinge i større grad.

I denne kommentaren spekuleres det i rundt 10 millioner.

https://www.sognavis.no/det-kjem-til-a-koma-millionar-pa-bordet-men-denne-gongen-ma-sogndal-seia-nei/o/5-115-994610

Det er ei komplisert avveging, som vil bli endå meir komplisert om nokon plutseleg skulle by tosifra for Ørjasæter. Få ti millionar her og no, eller kanskje få ti millionar ved eit opprykk tre månader seinare?

Dette er den matematikken som mange her inne på forumet bruker i overganger fra Brann til andre. Det er naturlig at selvsamme matematikk vil bli brukt av andre klubber...

kabelmann

Ti millioner er innafor om han er et så stort talent som det sies.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Quote from: kabelmann on July 12, 2023, 10:27:46 AMTi millioner er innafor om han er et så stort talent som det sies.

Tror vi snakker 15-20, realistisk.

Men i dagens fotballverden er det en no-brainer. Kan sikkert selges for 50 neste sommer.

Glimt er på listen over interessenter og Glimt har sagt at de skal handle mer i sommer. Så budkrig blir det nesten garantert. Her blir det også opp til spilleren.

Er jo mulig at Glimt også kan sukre pillen til Sogndal med å sende noen i retur til Sogndal. Er en del som er langt bak i køen der oppe nå.

Kunne Brann vurdert å sende Kniklas til Sogndal på lån ut sesongen? Som en del av en eventuell avtale? Sikte Sogndal en forsterkning og Kniklas spilletid på et nivå der han kan komme seg i gang igjen.



Brannsupporter.

andreas1989

Et utlån til en OBOS klubb er vel neppe det Team Wassberg ser for seg.

Skal Brann sikre seg Wassberg så er det bare en ting som gjelder og det er regelmessig start plass for Brann fremover.

Ørjasæter fremstår jo som en spiller vi burde signere. Er mest redd for Molde mtp agenten. Rent sportslig bør jo Brann være et attraktivt steg for spilleren.

fortune

Glimt skal vel i utgangspunktet ikke ha kantspillere, de har allerede erstattet Mvuka med Nosa fra KFUM og har vel totalt fire vinger av bra nivå. Molde spiller på sin side med 5 mann bak og jeg ser ikke for meg at Ørjasæther ser for seg en karriere som vingback.

Om sogndalspilleren flyttet på seg dette vinduet, burde det kanskje stå mellom oss og RBK? Som i de gode gamle Alexander Ødegaard-tidene :)
First is first, second is nothing

Giles

Quote from: andreas1989 on July 11, 2023, 19:21:33 PM
Quote from: brannl on July 11, 2023, 15:10:39 PMKevin Krygård hos Haugesund har bare kontrakt et halvår til. Dersom Sivert selges, kan man kjøpe Krygård for pengene. Kaptein hos Haugesund og en bra spiller.
En annen spiller jeg ser er nevnt er Elias Hagen, han ser jeg på som en oppgradering rent kvalitetsmessig, men han er ingen leder. Tror nok også han blir rimelig dyr.

Ser jo også at det kunne vært kjekt med en venstrebeint stopper ala Skovgård.

Elias Hagen er en meget spennende spiller men er vel en playmaker enn et typisk anker så litt andre styrker enn SHN. Vil uansett tro at det er mange klubber som har Hagen i kikerten men situasjonen i IFK er vel ikke ideell, var vel ute å meldte sin misnøye med situasjonen for en stund tilbake.
Elias Hagen har vært elendig i IFK.

Henrik9

Sånn som jeg forstår stallen vår per nå, har vi følgende spillere for vår 4-3-3 formasjon:

Keepere:

Dyngeland og Holmen Johansen. Så lenge Dyngeland ikke blir langtidsskadet er dette ok. Johansen kan spille noen kamper, men er ikke god nok til å spille mange på rad.

Forsvar:

Vback: Torsvik
Stoppere: japhet, palle og Kristiansen.
Hback: Chrone og Pedersen.

Som de fleste har påpekt må vi ha en stopper til som passer til spillestilen vår. Han og Kristiansen kan konkurrere, og sistnevnte vil nok også være en del skadet. Palle er back up.

Torsvik skal spille, men jeg vil gjerne ha en venstreback til. Å spille alle kamper blir for tungt å legge på Torsviks skuldre, på flere måter.

Er Chrone tilbake snart er vi ok dekket på høyre, selv om det vil være en av våre svakeste plasser. Tenker imidlertid dette kan vente til vinteren, og helst da Pedersen ut, med en ny spiller som konkurrent til Chrone.

De tre på midten: Sivert, FHM, Mathiesen, Hjorteset. KBK-mannen kommer. Mathiesen virker å være laget av kjeks desverre, og vi vet ikke om den nye spilleren vil fungere. Emm. må vi ha en mann til her, særlig med tanke på hvor viktig denne treeren er både defensivt og offensivt.

Fremre tre: sentralt - Finne, Heggebø, Myrlid. Her mener jeg vi bør ha inn en. Heggebø er mye skadet. Myrlid var veldig god i innhoppet mot HamKam, og bør satses på langsiktig, men kan ikke være eneste alternativ på benken.

Sidene - Castro, Blomberg, Børsting, Wassberg. Blomberg er bra, men vi må ha en back up. Castro virker som han kommer til å være mye skadeplaget. Børsting kan starte, men vi må ha en ordentlig back up. Mht. Wassberg synes jeg det virker vanskelig å skjønne hvor han skal fungere best. For meg ser det ut som vi primært kun har to mann; Blomberg og Børsting.

Min konklusjon er at vi bør/må hente følgende for å være et topplag: 1. Spillende midtstopper. 2. Alternativer på begge kanter. 3. Sentral midtbanespiller som kan utfordre de vi har nå. 4. Alternativt på venstre back. 5. Spiss. Får Finne skadeplager bør dette umiddelbart flyttes til pri 2.

Om ikke alle i sommer, så over de to neste vinduene.

Da er det bare å skyte meg ned, folkens.

Lasaron

Å hente seks spillere i dette vinduet, pluss Kartum, høres uklokt ut. Det var min nedskyting.
Tren på langskudd

Henrik9

Quote from: Lasaron on July 14, 2023, 13:52:38 PMÅ hente seks spillere i dette vinduet, pluss Kartum, høres uklokt ut. Det var min nedskyting.

Helt greit med nedskyting, men jeg skrev vel at jeg tenkte over de neste to vinduene.

Henrik9

Kan gjøre det klarere, dette bør skje over de to neste vinduene. Men nr. 1-3 bør skje i sommer.

Pete05

Pri 1 over alt og alle: En rask spillende venstrebeint stopper. Så er det sikkert mye som hadde vært hyggelig, men i mine øyne er en rask kant pri 2.

Så får vi se hvordan det går med skader osv frem til vinduet åpner. Utover det over så må det være om Jimmi kommer over noen "kupp".

Henrik9

Helt enig i spillende stopper som nr. 1.
Jeg ville veldig gjerne hatt en venstreback som Torsvik både kan krige med og avlastes av. Å legge en hel høstsesong på 18-åringen tror jeg ikke er bra. I tillegg kommer at vi har null dekning hvis han blir skadet. Vi så hvor mye det kostet mot vif. Nr. 3 dekning ihvertfall på en av kantene. Blir litt avvikende fra opprinnelig rekkefølge, men resonnementer utvikles jo mer de tenkes på.

krakra

Problemet med å hente venstreback er at hvis han er jevngod eller hakket bedre enn Torsvik så blir det fort veldig lite spilletid på Torsvik i årene som kommer.

Henrik9

Quote from: krakra on July 14, 2023, 14:21:16 PMProblemet med å hente venstreback er at hvis han er jevngod eller hakket bedre enn Torsvik så blir det fort veldig lite spilletid på Torsvik i årene som kommer.

Hadde det ikke vært mulig å ha to som knivet ordentlig mot hverandre? Ville jo vært utviklende for Torsvik også. Har faktisk såpass tillit til Branns strategi per nå at jeg ikke tror en mann inn ville medført at Torsvik aldri fikk spille. Så kan vi ha videresalg i bakhodet for den som gjør det best, mens den andre beholdes noen år til.

krakra

Quote from: Henrik9 on July 14, 2023, 14:28:21 PM
Quote from: krakra on July 14, 2023, 14:21:16 PMProblemet med å hente venstreback er at hvis han er jevngod eller hakket bedre enn Torsvik så blir det fort veldig lite spilletid på Torsvik i årene som kommer.

Hadde det ikke vært mulig å ha to som knivet ordentlig mot hverandre? Ville jo vært utviklende for Torsvik også. Har faktisk såpass tillit til Branns strategi per nå at jeg ikke tror en mann inn ville medført at Torsvik aldri fikk spille. Så kan vi ha videresalg i bakhodet for den som gjør det best, mens den andre beholdes noen år til.
Horneland er ikke veldig lojal mot strategien og velger gjerne vekk ungguttene der det er mulighet for det. Han liker heller ikke å veksle mellom to spillere i samme posisjon. Så jeg tror dessverre at en jevngod konkurrent til Torsvik hadde gjort Torsvik til et andrevalg som kun spiller der førstevalget er utilgjengelig.

esp123

Når Torsvik er såpass god som han er, så er det totalt unødvendig å bruke penger på en jevngod venstreback. All den tid vi har ytterligere en u-landslagsback på Brann 2 i Kvale.

Henrik9

Quote from: esp123 on July 14, 2023, 14:36:47 PMNår Torsvik er såpass god som han er, så er det totalt unødvendig å bruke penger på en jevngod venstreback. All den tid vi har ytterligere en u-landslagsback på Brann 2 i Kvale.

Da må han i så fall sitte på benken og klar til å komme inn, så vi ikke havner i samme situasjon som mot vif.

Erlend

Får vi inn stopperen vi ønsker oss så tenker jeg at vi også løser "problemet" på venstrebacken ved at vi i utgangspunktet spiller med Kristiansen om stopper, er Torsvik skadet så er Kristiansen VB og ny mann er stopper.

Eventuelt bør noen kanskje kjøpes inn uansett.  Hvis det han har spilt sÃ¥ langt er en god indikator pÃ¥ ferdighetene hans er det jo ikke utenkelig at noen dukker opp med en stor pengesekk allerere i vinter

Lasaron

Hvis noen dukker opp med en pengesekk til Brann, øremerket til bare ett kjøp, så foreslår jeg Emil Hansson til venstrekant.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Erlend on July 14, 2023, 14:47:43 PMFår vi inn stopperen vi ønsker oss så tenker jeg at vi også løser "problemet" på venstrebacken ved at vi i utgangspunktet spiller med Kristiansen om stopper, er Torsvik skadet så er Kristiansen VB og ny mann er stopper.

Eventuelt bør noen kanskje kjøpes inn uansett.  Hvis det han har spilt sÃ¥ langt er en god indikator pÃ¥ ferdighetene hans er det jo ikke utenkelig at noen dukker opp med en stor pengesekk allerere i vinter
Eventuelt at man henter en ny venstrebeint stopper, som kan steppe inn som venstreback. Altså være backup begge posisjoner, så slipper man så mye rokkering. Men ja, jeg tenker løsninger bør ligge der. At vi får inn en ny stopper, som gjør at enten han eller Kristiansen kan vikariere på backen.

I dagens stall tror jeg egentlig Wassberg er det beste alternativet til Torsvik på backen. (Gitt at Kristiansen skal spille stopper)


Kagain

Quote from: brannl on July 14, 2023, 15:04:39 PMhttps://www.bt.dk/transfervinduet/bt-afsloerer-breda-har-budt-paa-andreas-skovgaard

Skulle satset på Skovgaard over Palle.

Spennende å se hva han eventuelt går for. Hadde man hatt Skovgaard i klubben hadde man også sluppet den diskusjonen om nye venstrebente stoppere. Men det er vel slik at personlighet/treningsvilje hos Skovgaard ikke matchet helt med Horneland.

Quote from: Henrik9 on July 14, 2023, 13:44:05 PMMin konklusjon er at vi bør/må hente følgende for å være et topplag: 1. Spillende midtstopper. 2. Alternativer på begge kanter. 3. Sentral midtbanespiller som kan utfordre de vi har nå. 4. Alternativt på venstre back. 5. Spiss. Får Finne skadeplager bør dette umiddelbart flyttes til pri 2.

Om ikke alle i sommer, så over de to neste vinduene.

Det første Brann bør gjøre er å få noen til å speide på aktuelle forsterkninger uavhengig av posisjon. De bør også få klarhet i om Horneland fremdeles insisterer på at aktuelle kandidater skal kunne kommunisere på et nordisk språk. Om han insisterer på det og Jimmien aksepterer dette så er egentlig de eneste mulige potensielle jaktmarkene som følger:

- Norge
- Sverige
- Danmark
- Færøyene
- Island
- Finland

Sistnevnte er kanskje også litt sketchy da man i utgangspunktet må ha en finlandssvenske.

SÃ¥ kan de kanskje holde kontakt med noen spillere som allerede er i utlandet og feiler.

Om vi forutsetter at Brann kjører på med tynn stall policyen sin istedet for å gjøre som Moille, Glimt, RBK m.fl. og ha dobbel dekning på alle plasser, så ser det slik ut i mitt hodet.

I stopperposisjonen mener jeg fremdeles at Holten bør få mer tid. Med han på gang samtidig som man har Kristiansen, Pallesen Knudsen og Sery Larsen så har man fremdeles en tynn stall, men spennende spillere i bakhånd. Eksempelvis Helland. Den stor utfordringen for Brann i forsvar er at Sery Larsen fremdeles ikke helt har overbevist om at han ikke er kjeks. Brann sitt medisinske team bør følge spesielt godt med på han, og samtidig bør speiderteamet kartlegge kjappe stoppere med greit overblikk. Sery Larsen har brutt en terskel for Brann, og det er at de ikke lenger trenger å være så bekymret for fysisk høyde. Sery Larsen klarer seg fint, det samme gjør Kristiansen.

På backen er det tynt. Hovedsaklig høyrebeinte Pedersen (eller Potet-Pedersen om man vil) kan kanskje gjøre noe smågreier på høyrebacken, men så langt er Crone fremdeles førstevalget. Dette var også noe som folk pekte på da Potet-Pedersen ble hentet.

Venstreback er det den godeste Trengereid. Potet-Pedersen er en høyrebent backup der, men her burde Brann kanskje spilt inn Crone litt som venstreback for å se hvordan det hadde gått. Børsting er også backup for venstreback, men kanskje burde Jensen Wassberg få litt trening der om det blir som jeg mistenker, at Kartum blir foretrukket på indreløper.

Indreløpere har Brann: Kartum, Hjorteseth, Jensen Wassberg, Horn Myhre, Børsting samt ungfoler som Haaland (om han ikke blir solgt i dette vinduet) og Tufekcic.

Men allerede her bør Brann tenke litt ekstra på hvilken type indreløpere de eventuelt trenger. Rasmussen er ute og FHM har ikke signert ny kontrakt, så en indreløper med playmakeregenskaper bør være på listen. Slik jeg har sett Kartum beskrevet så er han som spillertype en slags Kniklas. Børsting er en potet, men en potet med en grei cornerfot.

Det er veldig tynt på defensiv midt. Heltne Nilsen har blitt bedre på en del ting, men han har også blitt en veldig nødvendig del av laget der slik Horneland spiller. Problemet er at Sønnen begynner å eldes samtidig som jeg stiller spørsmål med motivasjon og slikt. Brann bør kanskje forsøke å spille inn noen ungfoler i den rollen, men her tror jeg Brann må kjører en moneyball-sak og få tak i en defensiv midtbanespiller hvis sterkeste side er av den destruktive varianten. Aggresjon, taklingsstyrke, hodestyrke og lederevner vil være nøkkelferdigheter her.

På vingene har Brann nok en gang Børst'n, samt Castro, Blomberg og Myrlid. Basert på det som andre har sagt her inne tror jeg at Myrlid har størst potensiale som midtspiss, men den plassen har Finne nå inntil han blir solgt eller surner. Dette betyr at Myrlid må trenes til å spille ving. Brann må finne ut hvilken type ving de ønsker seg. Jeg personlig kunne tenkt meg en venstreving med mer hurtighet enn Børst'n og Castro. Fint om han har teknikk og innleggsfot.

På spiss tror jeg at Brann er forspent nå. Det er en plass, og den har Finne gjort til sin. Heggebø er på vei tilbake og Myrlid ligger i bakhånd. Brann bør følge spesielt mye med på Heggebø og skadesituasjonen hans. Om han pådrar seg småskader (i flertall) videre, så bør Brann se det an om det er noe annet interessant på markedet.

gladiporno

Quote from: brannl on July 14, 2023, 15:04:39 PMhttps://www.bt.dk/transfervinduet/bt-afsloerer-breda-har-budt-paa-andreas-skovgaard

Skulle satset på Skovgaard over Palle.

Det må ha vært noe på treningsfeltet Horneland ikke likte ved Skovgaard. Jeg konkluderer med det.

fortune

Quote from: gladiporno on July 14, 2023, 15:37:26 PM
Quote from: brannl on July 14, 2023, 15:04:39 PMhttps://www.bt.dk/transfervinduet/bt-afsloerer-breda-har-budt-paa-andreas-skovgaard

Skulle satset på Skovgaard over Palle.

Det må ha vært noe på treningsfeltet Horneland ikke likte ved Skovgaard. Jeg konkluderer med det.

Skovgaard er sannsynligvis eliteseriens tregeste stopper. Ifølge ballspark/Pamer er han nærmest parodisk treg og taper klart løpsdueller mot Palle.
First is first, second is nothing

gladiporno

July 14, 2023, 18:46:22 PM #1284 Last Edit: July 14, 2023, 18:53:57 PM by gladiporno
Quote from: fortune on July 14, 2023, 17:59:58 PMSkovgaard er sannsynligvis eliteseriens tregeste stopper. Ifølge ballspark/Pamer er han nærmest parodisk treg og taper klart løpsdueller mot Palle.

På 100 meter kanskje, på 30-40 meter tviler jeg på Palle kan løpe fra noen i toppfotballen. Jesper Mathisen sa det på sedvanlig flåsete vis at alle på TV2-studioet kan løpe fra Palle, da han på like sedvanlig vis ble løpt fra av en motspiller i Stabæk-kampen.

For øvrig har jeg sett Pamer 2 ganger på Brann-trening ila de rundt 100 gangene jeg har vært på Brann-trening, så han er ikke den som henger hyppigst på Nymark og måler tempoet til Brann-spillerne. Dette har han trolig hørt fra noen, på samme måte som han i sin tid mente at Runar Hove var lynrask. Det så vi ikke mye av.

Huff

Quote from: gladiporno on July 14, 2023, 15:37:26 PM
Quote from: brannl on July 14, 2023, 15:04:39 PMhttps://www.bt.dk/transfervinduet/bt-afsloerer-breda-har-budt-paa-andreas-skovgaard

Skulle satset på Skovgaard over Palle.

Det må ha vært noe på treningsfeltet Horneland ikke likte ved Skovgaard. Jeg konkluderer med det.

Tror du har rett,  mener Skovgaard gikk sur da han ikke fikk spille pÃ¥ høsten i fjor etter Ã¥ ha vært ute med skade. Ryktene sa ogsÃ¥ at han ikke akkurat glimret pÃ¥ treningsfeltet i samme periode. Tror Horneland konkluderte med at fyren hadde de feile holdningene og fikk sjaltet ham ut av den grunn.

Giles

Quote from: krakra on July 14, 2023, 14:33:53 PM
Quote from: Henrik9 on July 14, 2023, 14:28:21 PM
Quote from: krakra on July 14, 2023, 14:21:16 PMProblemet med å hente venstreback er at hvis han er jevngod eller hakket bedre enn Torsvik så blir det fort veldig lite spilletid på Torsvik i årene som kommer.

Hadde det ikke vært mulig å ha to som knivet ordentlig mot hverandre? Ville jo vært utviklende for Torsvik også. Har faktisk såpass tillit til Branns strategi per nå at jeg ikke tror en mann inn ville medført at Torsvik aldri fikk spille. Så kan vi ha videresalg i bakhodet for den som gjør det best, mens den andre beholdes noen år til.
Horneland er ikke veldig lojal mot strategien og velger gjerne vekk ungguttene der det er mulighet for det. Han liker heller ikke å veksle mellom to spillere i samme posisjon. Så jeg tror dessverre at en jevngod konkurrent til Torsvik hadde gjort Torsvik til et andrevalg som kun spiller der førstevalget er utilgjengelig.
Så lenge Torsvik er skadefri så spiller han.

krakra

Quote from: Giles on July 15, 2023, 09:56:50 AM
Quote from: krakra on July 14, 2023, 14:33:53 PM
Quote from: Henrik9 on July 14, 2023, 14:28:21 PM
Quote from: krakra on July 14, 2023, 14:21:16 PMProblemet med å hente venstreback er at hvis han er jevngod eller hakket bedre enn Torsvik så blir det fort veldig lite spilletid på Torsvik i årene som kommer.

Hadde det ikke vært mulig å ha to som knivet ordentlig mot hverandre? Ville jo vært utviklende for Torsvik også. Har faktisk såpass tillit til Branns strategi per nå at jeg ikke tror en mann inn ville medført at Torsvik aldri fikk spille. Så kan vi ha videresalg i bakhodet for den som gjør det best, mens den andre beholdes noen år til.
Horneland er ikke veldig lojal mot strategien og velger gjerne vekk ungguttene der det er mulighet for det. Han liker heller ikke å veksle mellom to spillere i samme posisjon. Så jeg tror dessverre at en jevngod konkurrent til Torsvik hadde gjort Torsvik til et andrevalg som kun spiller der førstevalget er utilgjengelig.
Så lenge Torsvik er skadefri så spiller han.
Med dagens stall ja, men hvem skal vi hente som er komfortabel med å være backup til en 18-åring og også holder tilfredsstillende nivå? Jeg tror de eneste alternativene her er å bruke et av våre andre backtalenter som backup, hente noen på lån ut sesongen (som må få en viss mengde spilletid), eller å hente noen som kan bekle flere roller. Altså en venstrebeint stopper eller en venstrekant, som også kan spille back.

fortune

Quote from: krakra on July 15, 2023, 10:30:01 AM
Quote from: Giles on July 15, 2023, 09:56:50 AM
Quote from: krakra on July 14, 2023, 14:33:53 PM
Quote from: Henrik9 on July 14, 2023, 14:28:21 PM
Quote from: krakra on July 14, 2023, 14:21:16 PMProblemet med å hente venstreback er at hvis han er jevngod eller hakket bedre enn Torsvik så blir det fort veldig lite spilletid på Torsvik i årene som kommer.

Hadde det ikke vært mulig å ha to som knivet ordentlig mot hverandre? Ville jo vært utviklende for Torsvik også. Har faktisk såpass tillit til Branns strategi per nå at jeg ikke tror en mann inn ville medført at Torsvik aldri fikk spille. Så kan vi ha videresalg i bakhodet for den som gjør det best, mens den andre beholdes noen år til.
Horneland er ikke veldig lojal mot strategien og velger gjerne vekk ungguttene der det er mulighet for det. Han liker heller ikke å veksle mellom to spillere i samme posisjon. Så jeg tror dessverre at en jevngod konkurrent til Torsvik hadde gjort Torsvik til et andrevalg som kun spiller der førstevalget er utilgjengelig.
Så lenge Torsvik er skadefri så spiller han.
Med dagens stall ja, men hvem skal vi hente som er komfortabel med å være backup til en 18-åring og også holder tilfredsstillende nivå? Jeg tror de eneste alternativene her er å bruke et av våre andre backtalenter som backup, hente noen på lån ut sesongen (som må få en viss mengde spilletid), eller å hente noen som kan bekle flere roller. Altså en venstrebeint stopper eller en venstrekant, som også kan spille back.

Det klassiske for Brann i sådan stund er å hente en back som også «kan» spille ving. Har ikke tall på hvor mange ekstremt begrensede vinger med god løpskapasitet og null offensive bidrag vi har hatt i klubben. Lan elsket dem, Horneland er også fan.
First is first, second is nothing

Ninja-Bob

Er ikkje den mest åpenbare løysinga å få inn ein Ruben-kloning som kan vere backup/førstevalg ved sidan av Sery Larsen alt ettersom kor god han er, og ha Kristiansen på venstreback når Torsvik må kvile?

gladiporno

Quote from: Ninja-Bob on July 15, 2023, 11:09:14 AMEr ikkje den mest åpenbare løysinga å få inn ein Ruben-kloning som kan vere backup/førstevalg ved sidan av Sery Larsen alt ettersom kor god han er, og ha Kristiansen på venstreback når Torsvik må kvile?

Absolutt. I tillegg kan Thore Pedersen vikariere på venstreback da det er posisjonen han visstnok liker seg best i, selv om han har vært bås hittil. Håper Hornisen holder Børsting vekk fra venstreback.

Corran

Backup på backen er kjempe enkelt.
Få inn en eller to gode nok stoppere og gi Ruben et år til så er han bakup begge steder
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

mbs

Hva gjorde Brann gode i starten av sesongen?
- min mening er press spillet og evnen til å stå høyt.
Når du i tillegg har gode relasjoner på topp ble det en suksess.

Hva har manglet de siste kampene.
1. Rask midtstopper, de har stått mellom høyt og vært usikker.
- Backene har klart seg bra, når 1 valget har spilt.
2. Gode ballspillere i keeper og 5 bakerste, få kritiske balltap.
3. Relasjonene har vært dårligere.
4. DÃ¥rligere duellkraft, slitne hoder og bein.

Her har du også hva jeg mener en bør kjøpe.
1. midtstopper med fart og ballbehandling. Gjerne 190 høy og god på hode også.
- Dette får du ikke til Brann, så da er fart og ballbehandling valget.

2. Vi har kjøpt en sentral midtbane spiller, vi har erstatte back med intern back.
Da må vi kjøpe talenter som vi håper på sikt skal bringe oss videre, men samtidig ikke talent som blokkerer for egne talent. Det må være like lett å komme fra Brann som utenfra.

Dette er da basert på sportsplanen om liten stall.


Chrisstah

Sier det igjen, Leo Hjelde mÃ¥ være en spiller  som bør passe oss helt perfekt. Venstrefotet midtstopper som er god med ballen, og er nesten like god pÃ¥ venstrebacken som pÃ¥ stopperplass. Han er kun 19 Ã¥r og trenger spilletid noe jeg tror vi kan tilby han.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

David

Håper Torsvik har vist nok til at de slår fra seg tanken på ny back, og setter inn støtet på en stopper. Om han ikke har treningsgrunnlag nok for fast spill i høst, så får de heller vurdere noen på lån. Ønsker normalt sett ingen lånespillere, men det er unntak for alt. Spørsmålet er hva de tror han tåler. Kan han spille en tredjedel, to tredjedeler, eller alle de resterende (19?) kampene? Om han har forutsetninger for 2/3 av dette, så tenker jeg at resten kan dekkes av noen som allerede er der. Om han er ute i mer enn 10-11 kamper, bør de se etter alternativer.

Og selv om Pedersen ikke bør være noe mer enn vikar i den posisjonen, så har han likevel spilt mange nok år på dette nivået til at han bør ha mer inne enn det han har klart å vise hittil.

fortune

Quote from: Chrisstah on July 16, 2023, 17:58:49 PMSier det igjen, Leo Hjelde mÃ¥ være en spiller  som bør passe oss helt perfekt. Venstrefotet midtstopper som er god med ballen, og er nesten like god pÃ¥ venstrebacken som pÃ¥ stopperplass. Han er kun 19 Ã¥r og trenger spilletid noe jeg tror vi kan tilby han.

Leo Hjelde er nok utenfor vår rekkevidde, samme med Høibråten som nå spiller i Japan. Men det finnes nok mindre profilerte spillere med samme profil, som det burde være mulig å hente.
First is first, second is nothing

Dickens

Quote from: Chrisstah on July 16, 2023, 17:58:49 PMSier det igjen, Leo Hjelde mÃ¥ være en spiller  som bør passe oss helt perfekt. Venstrefotet midtstopper som er god med ballen, og er nesten like god pÃ¥ venstrebacken som pÃ¥ stopperplass. Han er kun 19 Ã¥r og trenger spilletid noe jeg tror vi kan tilby han.

Fullstendig urealistisk.

Huff

Nå er det gått flere år siden vi solgte Wolfe og Rasmussen og fremdeles ingen andre enn Kartum inn.

Jimmi!? Hvad faen laver du!




Superjack

Quote from: Huff on July 17, 2023, 09:03:20 AMNå er det gått flere år siden vi solgte Wolfe og Rasmussen og fremdeles ingen andre enn Kartum inn.

Jimmi!? Hvad faen laver du!


Jimmi lekker ikke i media.
Og 2 uker til vinduet er åpent.

Brannsupporter.

gladiporno

Jonas Johnsen i BA gjorde en viktig bemerkning i går: Fristen for å melde inn spillere til e-cup er visstnok 4. august (ikke sjekket selv). Hvis det stemmer, bør kanskje disse nykommerne være klare til da hvis Brann har tenkt å bruke dem i e-cupen.

Go Up