• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommer 2023

Started by haak, April 30, 2023, 20:36:25 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Quote from: esp123 on July 09, 2023, 07:53:56 AMFor meg høres det helt sinnsykt ut å bruke 15-20 på Ørjasæter.

Om han er rett mann til å videreutvikle Brann og bidra til Brannsuksess neste 2-3 årene, og aller helst en runde eller to med Conference league så er den summen fort 4-5 gangen i salgsverdi. I tillegg til de eventuelle ekstrainntektene til klubben fra sportslige prestasjoner.

Så i dagens verden er det nok ikke sinnsykt.
Dagens fotballverden er sinnsyk.
Brannsupporter.

esp123

Joda, men han er ikke den eneste unge kantspilleren med potensialet. 15-20 mill er overpris.

Pete05

Agenten fortsetter i media og lager mye støy (med noen skjulte trusler) rundt SHN... Virker som han skal true Brann til en bedre kontrakt siden Finne fikk sin fornyet. Er nok starten på en runde vi neppe kommer godt ut av. Heldgvis har man både tid og forhåpentligvis midler for å erstatte. Som fotballspiller er SHN såpass begrenset at han kan erstattes.

https://www.bt.no/sport/ballspark/i/zEwKl4/agenten-fortsetter-denne-dialogen-oensker-vi-at-brann-skal-slippe-sivert-naa

Ninja-Bob

Sett sønnen på benken, Felix som DM, ha Hjorteseth og Kniklas som indreløparar og kjør over Molde.

Superjack

Quote from: Ninja-Bob on July 09, 2023, 10:27:32 AMSett sønnen på benken, Felix som DM, ha Hjorteseth og Kniklas som indreløparar og kjør over Molde.

Støttes.

Slik utpressing som agenten driver med i avisen kan ikke nå frem.
Brannsupporter.

Spelaren

For en oppmerksomhetssyk onkel. Elfsborg, liksom.
Gå av.

andreas1989

Tenker at Brann snart burde rykke ut i media å sette denne agenten på plass selv om vi ikke er en sirkus klubb lenger.

Hva er det han skal true Brann med egentlig? Heltne Nilsen er 31 år og har 2 år igjen av kontrakten, det er det spilleren og agenten har å forholde seg til, ferdig snakket.

Det er forståelig at Heltne Nilsen ønsker seg bedre betingelser og en viss påskjønnelse kunne sikkert vært diskutert men noe lenger kontrakt en ut 2025 bør man ikke tenke på. Jeg kan ikke forstå at Elfsborg skulle ønske å tegne SHN på en lenger kontrakt enn det heller.

Spilleren er viktig eller rettere sagt veldig viktig men det har vært noen svake kamper i år og flere vil det bli i årene som kommer. Så rent sportslig så bør ikke Brann la seg lure men snarere begynne å finsikte erstatteren som bør være en del av troppen allerede neste sesong. Så er det det andre kvaliteter som gjøre Heltne Nilsen viktig for Brann men denne gjentagende såpeopera oppførselen sparker jo i grunn litt ben under bildet av SHN som en profesjonell lagleder og samlende kraft.

Spillere som Horn Myre og Wassberg er de spillerne som Brann skal fokusere på når det kommer til kontrakt situasjonen og ikke en 31 åring med to år igjen av nåværende kontrakt. Så får den famillien heller dra navnet sitt enda lenger ned på den Bergenske rangstigen om de ikke innser realitetene, Brann trenger ikke å forta seg en dritt i denne saken. 

Gulløl

Ønsker virkelig Sivert denne onkelen i fri dressur på denne måten i media ? Det onkelen etterlyser med "satsing" er en lang og godt betalt betalt kontrakt til Sivert som han tror er uvurderlig for Brann. Men det er han selvsagt ikke, han kan heller bevise når han er 32-33 år at han fremdeles duger.

Ellers er vel denne kommentaren noe mange reagerer på:
"Jeg regner med den saken er så grundig belyst at jeg ikke trenger å legge noe til"


Den er vel ikke i nærheten av å være belyst i det hele tatt er vel sannheten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Hva er dette for en fjøsnisse av en onkelagent?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Sivert fikk ikke pengene han ville ha og grein seg til en overgang sist. Sa det vel inndirekte i Ba fotballpreiken nå nylig. Men at det er grundig belyst er å ta ekstremt i.

Skjer det igjen så blir det en direkte skamplett.
Ingen spillere, trenere eller andre enkeltpersoner er uvurderlig i Brann.

Om Sivert er ekstremt viktig så tipper jeg Hornis sier så og det kommer en ny kontrakt. Men å skrive lenger kontrakt med en 31 åring er bare tull.
Brannsupporter.

David

Han burde kanskje lagt forhandlingstaktikken til Bergen KrF fra seg på partikontoret. Kan ikke hoppe fra den ene hesten til den andre på samme måte her, som om de ikke har en kontrakt de må forholde seg til.

Kagain

Quote from: David on July 09, 2023, 11:04:51 AMHan burde kanskje lagt forhandlingstaktikken til Bergen KrF fra seg på partikontoret. Kan ikke hoppe fra den ene hesten til den andre på samme måte her, som om de ikke har en kontrakt de må forholde seg til.

Mulig at Geir Morten er vant til å tenke veldig stort. Jeg mener, om jeg ikke tar feil så begynte jo Tremor-kirken som en bibelgruppe i kjellerstuen hans. De ekspanderte jo voldsomt og ble veldig store her på Sotra før de etterhvert ble splittet opp i mindre fraksjoner. Så om han er vant til å tenke i store bokstaver kan det hende at det er det vi ser i forhandslingsutspillene hans også...

krakra

Absurd at kapteinen skal lage så mye støy midt i en sesong der vi kjemper om medalje. Veldig skuffet over Heltne og at han nok en gang viser mangel på lojalitet ovenfor Brann.

Forsvinner han igjen vil jeg aldri mer se ham i Brann, i noen rolle. Det får være grenser.

fortune

Balanserer på en tynn linje nå Sivert, veien mellom helt og «ut med pakket» er kort i Bergen. Spillere går, klubben består og en kaptein med denne oppførselen er det bare å kvitte seg med.
First is first, second is nothing

Hickok

Ville tatt der som står i avisen med mange klyper salt angående SHN. Hva det betyr i virkeligheten vet vi ikke så mye om annet at det sjelden er røyk uten ild. Kan være så enkelt som at de ønsker et par nye spillere inn.

Når det gjelder Ørjasæter og manglende målpoeng, så trenger ikke det bety all verden. Han kan gjøre mye bra uten å være nest sist på ballen.  Det kan være verdt å nevne Christopher Bonsu Baah, som ble solgt for over €5 mill nå. Han har 2 målpoeng i år.

David

Tanken om at de etterlyser er en generell sportslig satsning fra klubbens side kan i alle fall legges død.

Det de ønsker er "en spennende og langsiktig satsing på Sivert", som fyller 32 senere i høst.

Elfakiri

Er Brann som sitter med alle gode kortene i denne saken i og med at Sivert har to år igjen av kontrakten. Så agenten bør jekke seg ned et par hakk.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Elfakiri

Quote from: David on July 09, 2023, 11:32:40 AMTanken om at de etterlyser er en generell sportslig satsning fra klubbens side kan i alle fall legges død.

Det de ønsker er "en spennende og langsiktig satsing på Sivert", som fyller 32 senere i høst.

Håper de går grei beskjed om at det kan de glemme. Sivert blir satset på han. Kaptein og fast på laget. Noe mer er verken han eller agenten i noen posisjon til å forlange.
I don't think you can the rules! - Mons Ivar Mjelde.

Pete05

Men Sivert bidrar godt til diskusjonen når han blir intervjuet i media. Dette er ikke bare et avent utspill. Overfor både BA og TV2 svarer han klønete om han ønsker å tone saken ned

Ingen røyk uten ild her mao.

Kagain

Jeg ser at Bergersen fra BA også er skeptisk til at det de etterlyser er en generell sportslig satsing.

https://www.ba.no/det-er-ikke-alltid-at-du-far-de-beste-radene-fra-familien-sivert/o/5-8-2311408

Han sier at han og flere andre ikke protesterer på at SHN kan få enda litt bedre lønn, men at de er litt skeptisk til den begrunnelsen Geir Morten kommer med:

Sitat fra artikkel:

"Senest søndag var Geir Morten Nilsen ute i BT og la frem hvordan Brann enten måtte slippe nevøen hans til Elfsborg eller vise at de satser. Utad er det viktig for ledelsen i «Sirkus Sivert» å vise at veteranen med kontrakt ut sommeren 2025 har annet enn penger og kontraktslengde i tankene. Derfor nevnes poenget med et slagkraftig Brann-lag hele tiden. Selv om det handler om en ny kontrakt."

Vi får selvsagt se hva historien forteller og hva historiens dom vil bli, men det kan se ut som det er flere som er skeptiske til at gjengen rundt SHN er helt ærlige...

David

Quote from: Pyton on July 09, 2023, 12:10:49 PMMen Sivert bidrar godt til diskusjonen når han blir intervjuet i media. Dette er ikke bare et avent utspill. Overfor både BA og TV2 svarer han klønete om han ønsker å tone saken ned

Ingen røyk uten ild her mao.



Ja. 17 år gamle talenter kan som regel ikke lastes for hvordan agenter opptrer, men Sivert er rutinert nok til at han åpenbart styrer dette selv, og enkelt kunne bedt onkelen om å ta det rolig, hvis han ville.

Lasaron

Både og, her. Mest og.

Sønnen fortjente å være blant de med høyest lønn i 2018, men fikk det ikke. Han fortjener det nå, får han det?

Men han har to år igjen av kontrakten og er godt over 30. Han kan ikke kreve å få gå. Og han har skapt støy nå, det er irriterende. Det kan skade forberedelse til kamp(er). I mitt syn er dette en ripe i lakken til Sønnen.

Forslag til løsning: Gi ham et tilbud om forlengelse ut 2025 (altså med et halvt år), med samme lønn som Finne. Jeg tror det løser saken, og det er rimelig.

Tren på langskudd

Corran

Artikkelen til Bergersen synes jeg var veldig god
Og det kommer også fram at Elfsborg muligens har skaffet en erstatning fra annet sted
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Lasaron on July 09, 2023, 12:27:11 PMBåde og, her. Mest og.

Sønnen fortjente å være blant de med høyest lønn i 2018, men fikk det ikke. Han fortjener det nå, får han det?

Men han har to år igjen av kontrakten og er godt over 30. Han kan ikke kreve å få gå. Og han har skapt støy nå, det er irriterende. Det kan skade forberedelse til kamp(er). I mitt syn er dette en ripe i lakken til Sønnen.

Forslag til løsning: Gi ham et tilbud om forlengelse ut 2025 (altså med et halvt år), med samme lønn som Finne. Jeg tror det løser saken, og det er rimelig.



Hvorfor er det rimelig at Heltne signerte en fireårskontrakt som han nå krever reforhandlet etter bare to år? Hva man fortjener henger også sammen med hvem som tok risikoen og hva man opprinnelig signerte på.

I praksis forsøker Nilsen-familien å behandle dette som en ensidig fireårskontrakt hvor Brann tok hele risikoen dersom Heltne ikke opprettholdt nivået, mens han ønsker høyere lønn nå som det gikk bra. Heltne får overholde kontrakten sin, kommunisere med Brann og ellers holde kjeft.

En kaptein som klager og sutrer i media er verdiløs som leder og en mann vi klarer oss bedre uten.
First is first, second is nothing

Fusentast

Er det bare meg...[...]...Gi meg penger!
I don't think you can the rules!

Nixon

Fortsetter dette så tror jeg sjansen er stor for at Sivert blir buet ut i neste hjemmekamp. Jeg kommer lett til å henge meg på en "Sivert Heltne e et svin" dersom den blir startet på Hansa. For dette kunne Nilsen-klanen løst på en mye bedre måte! Og de kommer sannsynligvis til å oppdage at dansken er en hardere nøtt å knekke enn strilen fra Stanghelle.

Men det irriterer meg litt at vi, inkludert meg selv, gang på gang lar oss lure med tanke på hvor sterk klubbfølelse spillere har. Det får ikke hjelpe at en spiller har andre forpliktelser og hensyn å ta, enn oss supportere, i forhold til sin karriere. Å presse klubben på denne måten er uansett en uting.

Og denne Sjonkel Geir. Man skulle jo tro at med hans bakgrunn så ville de gått litt stillere i dørene. Banket på i det minste. Men man kommer seg vel ikke helt til toppsjiktet i kristen-Norge uten å være både kynisk og beregnende.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

David

Jeg tror alle, når man tenker etter, er innforstått med at de alle fleste setter egne liv og økonomi for seg selv og familien høyere enn noe såpass flyktig som "klubbfølelse", men det handler jo litt om hvordan man opptrer da, og det er faktisk mulig å ivareta begge deler hvis man bare går inn for det.

En reforhandling av lønn uten å endre kontraktslengde hadde i utgangspunktet vært innenfor, og er det forsåvidt fortsatt. Det er helt greit å vise folk som signerer lange kontrakter at det kan være mulig å få en bedre kontrakt før den utløper. Men det sender samtidig et litt uheldig signal om det gjøres etter et såpass åpenbart forsøk på å legge press.

Fusentast

Tror i utgangspunktet de fleste hadde stilt ser bak en lønnsforhøyelse for SHN, men han får jo hele byen mot seg med denne fremgangsmåten.

Tror han gjør lurt i å stille opp i et intervju med Bergenspressen personlig for å forklare seg...
I don't think you can the rules!

krakra

Quote from: fortune on July 09, 2023, 12:34:46 PM
Quote from: Lasaron on July 09, 2023, 12:27:11 PMBåde og, her. Mest og.

Sønnen fortjente å være blant de med høyest lønn i 2018, men fikk det ikke. Han fortjener det nå, får han det?

Men han har to år igjen av kontrakten og er godt over 30. Han kan ikke kreve å få gå. Og han har skapt støy nå, det er irriterende. Det kan skade forberedelse til kamp(er). I mitt syn er dette en ripe i lakken til Sønnen.

Forslag til løsning: Gi ham et tilbud om forlengelse ut 2025 (altså med et halvt år), med samme lønn som Finne. Jeg tror det løser saken, og det er rimelig.



Hvorfor er det rimelig at Heltne signerte en fireårskontrakt som han nå krever reforhandlet etter bare to år? Hva man fortjener henger også sammen med hvem som tok risikoen og hva man opprinnelig signerte på.

I praksis forsøker Nilsen-familien å behandle dette som en ensidig fireårskontrakt hvor Brann tok hele risikoen dersom Heltne ikke opprettholdt nivået, mens han ønsker høyere lønn nå som det gikk bra. Heltne får overholde kontrakten sin, kommunisere med Brann og ellers holde kjeft.

En kaptein som klager og sutrer i media er verdiløs som leder og en mann vi klarer oss bedre uten.
Så vidt jeg husker så gikk Heltne Nilsen ned i lønn for å spille for Brann, som da var i full fart på vei ned til OBOS-ligaen og i rød sone økonomisk. To år senere er Brann medaljekandidater, cupmestere, har dratt inn 40 millioner i spillersalg og går med millionoverskudd på hver hjemmekamp.

Denne snuoperasjonen har SHN vært helt sentral i og det er ikke urimelig at han da vil ha en kontrakt som gjenspeiler hans og klubbens posisjon nå og ikke det den var for to år siden.

Pete05

Quote from: krakra on July 09, 2023, 13:15:06 PM
Quote from: fortune on July 09, 2023, 12:34:46 PM
Quote from: Lasaron on July 09, 2023, 12:27:11 PMBåde og, her. Mest og.

Sønnen fortjente å være blant de med høyest lønn i 2018, men fikk det ikke. Han fortjener det nå, får han det?

Men han har to år igjen av kontrakten og er godt over 30. Han kan ikke kreve å få gå. Og han har skapt støy nå, det er irriterende. Det kan skade forberedelse til kamp(er). I mitt syn er dette en ripe i lakken til Sønnen.

Forslag til løsning: Gi ham et tilbud om forlengelse ut 2025 (altså med et halvt år), med samme lønn som Finne. Jeg tror det løser saken, og det er rimelig.



Hvorfor er det rimelig at Heltne signerte en fireårskontrakt som han nå krever reforhandlet etter bare to år? Hva man fortjener henger også sammen med hvem som tok risikoen og hva man opprinnelig signerte på.

I praksis forsøker Nilsen-familien å behandle dette som en ensidig fireårskontrakt hvor Brann tok hele risikoen dersom Heltne ikke opprettholdt nivået, mens han ønsker høyere lønn nå som det gikk bra. Heltne får overholde kontrakten sin, kommunisere med Brann og ellers holde kjeft.

En kaptein som klager og sutrer i media er verdiløs som leder og en mann vi klarer oss bedre uten.
Så vidt jeg husker så gikk Heltne Nilsen ned i lønn for å spille for Brann, som da var i full fart på vei ned til OBOS-ligaen og i rød sone økonomisk. To år senere er Brann medaljekandidater, cupmestere, har dratt inn 40 millioner i spillersalg og går med millionoverskudd på hver hjemmekamp.

Denne snuoperasjonen har SHN vært helt sentral i og det er ikke urimelig at han da vil ha en kontrakt som gjenspeiler hans og klubbens posisjon nå og ikke det den var for to år siden.

Tror kanskje ikke så mange er uenig det men fremgangsmetodene inkl trusler og media får liten sympati.

Dette blir mer som et ultimatum og da kan vår danske venn - nokså forståelig - sette hardt mot hardt.

fortune

Quote from: krakra on July 09, 2023, 13:15:06 PM
Quote from: fortune on July 09, 2023, 12:34:46 PM
Quote from: Lasaron on July 09, 2023, 12:27:11 PMBåde og, her. Mest og.

Sønnen fortjente å være blant de med høyest lønn i 2018, men fikk det ikke. Han fortjener det nå, får han det?

Men han har to år igjen av kontrakten og er godt over 30. Han kan ikke kreve å få gå. Og han har skapt støy nå, det er irriterende. Det kan skade forberedelse til kamp(er). I mitt syn er dette en ripe i lakken til Sønnen.

Forslag til løsning: Gi ham et tilbud om forlengelse ut 2025 (altså med et halvt år), med samme lønn som Finne. Jeg tror det løser saken, og det er rimelig.



Hvorfor er det rimelig at Heltne signerte en fireårskontrakt som han nå krever reforhandlet etter bare to år? Hva man fortjener henger også sammen med hvem som tok risikoen og hva man opprinnelig signerte på.

I praksis forsøker Nilsen-familien å behandle dette som en ensidig fireårskontrakt hvor Brann tok hele risikoen dersom Heltne ikke opprettholdt nivået, mens han ønsker høyere lønn nå som det gikk bra. Heltne får overholde kontrakten sin, kommunisere med Brann og ellers holde kjeft.

En kaptein som klager og sutrer i media er verdiløs som leder og en mann vi klarer oss bedre uten.
Så vidt jeg husker så gikk Heltne Nilsen ned i lønn for å spille for Brann, som da var i full fart på vei ned til OBOS-ligaen og i rød sone økonomisk. To år senere er Brann medaljekandidater, cupmestere, har dratt inn 40 millioner i spillersalg og går med millionoverskudd på hver hjemmekamp.

Denne snuoperasjonen har SHN vært helt sentral i og det er ikke urimelig at han da vil ha en kontrakt som gjenspeiler hans og klubbens posisjon nå og ikke det den var for to år siden.

Hvorvidt han gikk ned i lønn husker jeg ikke, men når Heltne nå to ganger setter egen økonomi foran klubben har jeg begrenset tro på at han tok en økonomisk smell ved å dra til Brann.

Han ble derimot forespeilet en ganske bra bonus dersom vi holdt oss i eliteserien, så kanskje han gikk litt ned grunnlønn, men så for seg at bonusen skulle gjøre det hele attraktivt.

Han har deretter vært med på en snuoperasjon, men det endrer ikke det faktum at han allerede har kontrakt. Å ensidig forbedre kontrakter i en periode hvor lønningene stiger kraftig, kan fort bli veldig kostbart.
First is first, second is nothing

Superjack

Spent på hvordan Sivert svarer i dagens intervjuer etter kamp til forskjellige medier.

For det kommer spørsmål.
Brannsupporter.

Finfin respons

Jeg tar dette ganske rolig. Tause Jimmi har full kontroll.

Og så tror jeg at Onkelen hadde en litt egen agenda med medieutspillene. I gårsdagens Vårt Land så jeg en overskrift om at det var kommet varsler om ham fra tiden som generalsekretær i KrF. I slike situasjoner er all form for annen støy bra. Er nok en tilfeldighet at disse tingene skjer samtidig men det er jo et kjent triks.
Kanskje.

David

Quote from: Finfin respons on July 09, 2023, 15:02:05 PMJeg tar dette ganske rolig. Tause Jimmi har full kontroll.

Og så tror jeg at Onkelen hadde en litt egen agenda med medieutspillene. I gårsdagens Vårt Land så jeg en overskrift om at det var kommet varsler om ham fra tiden som generalsekretær i KrF. I slike situasjoner er all form for annen støy bra. Er nok en tilfeldighet at disse tingene skjer samtidig men det er jo et kjent triks.


Saken i Vårt Land handler om at han skal ha oppført seg utrivelig mot personer i ungdomspartiet i fjor høst under et arrangement der han ikke lenger hadde noen aktiv rolle i partiet. Tror ikke noe utfall i den saken rammer ham spesielt hardt, eller er noe han trenger å distrahere fra.

Han ser nok heller for seg et klekkelig agenthonorar. Burde tenke mer på himmelens herligheter og mindre på jordisk gods og verdslige forlystelser, spør du meg.

krakra


Churchill

Jeg vet ikke hvor realismen i denne saken ligger. På meg virker det som om også pressen koker suppe på en spiker her. Jeg tror egentlig ikke Sivert vil bort eller at han bastant mener at han må selges om ikke Brann satser slik han vil, eller at han MÅ få en lengre og mer lukrativ kontrakt. Denne onkelen bruker jo pressen, som de nyttige idiotene de ofte er. Jeg tror denne saken ender med en ny og noe forbedret kontrakt til Sivert og at han kommer til å bli i klubben resten av den tiden han har igjen som toppspiller. Det er både han og klubben tjent med. I mellomtiden skal avisene selge forsider og artikler.
...we shall never surrender.

Dickens

Måten dette blir gjort på i Nilsen-leiren minner meg om hvordan afrikanske agenter holdt/holder på. Totalt feil måte å gjøre det på. Uansett hvordan dette ender, så har Sønnen falt i kurs hos meg.

David

Onkelen er konsernsjef i Dagen, og vet nøyaktig hvordan mediene fungerer og hvordan ting han sier vil bli slått opp, så dette har han nok god kontroll på selv. BT og BA har ingen skyld i at det blir sirkus av dette.

Lasaron

Jeg skulle ønske du (Churchill) har rett, men når agenten flere ganger på få dager, i forskjellige aviser, går ut med mas, så må det jo nesten være avklart med Sønnen. Jeg syns dette er litt utidig og dumt. Øker sjansen for tap i dag også. Dette har Sønnen valgt selv, måten å gjøre det på.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Churchill on July 09, 2023, 15:32:23 PMJeg vet ikke hvor realismen i denne saken ligger. På meg virker det som om også pressen koker suppe på en spiker her. Jeg tror egentlig ikke Sivert vil bort eller at han bastant mener at han må selges om ikke Brann satser slik han vil, eller at han MÅ få en lengre og mer lukrativ kontrakt. Denne onkelen bruker jo pressen, som de nyttige idiotene de ofte er. Jeg tror denne saken ender med en ny og noe forbedret kontrakt til Sivert og at han kommer til å bli i klubben resten av den tiden han har igjen som toppspiller. Det er både han og klubben tjent med. I mellomtiden skal avisene selge forsider og artikler.
Jeg kan ikke skjønne at det skal hjelpe SHNs sak at agenten går ut på denne måten hvis det bare er en bløff. Har Brann noen interesse av å forbedre avtalen til Heltne, så kunne de tatt det internt. Hvis Brann ikke er interessert så lar de seg neppe presse. Det eneste han oppnår er å tappe all den godviljen SHN har bygd opp etter returen.

Fremstår som en amatør og løs kanon mer enn noe annet.

David

Quote from: David on July 09, 2023, 15:16:44 PM
Quote from: Finfin respons on July 09, 2023, 15:02:05 PMJeg tar dette ganske rolig. Tause Jimmi har full kontroll.

Og så tror jeg at Onkelen hadde en litt egen agenda med medieutspillene. I gårsdagens Vårt Land så jeg en overskrift om at det var kommet varsler om ham fra tiden som generalsekretær i KrF. I slike situasjoner er all form for annen støy bra. Er nok en tilfeldighet at disse tingene skjer samtidig men det er jo et kjent triks.


Saken i Vårt Land handler om at han skal ha oppført seg utrivelig mot personer i ungdomspartiet i fjor høst under et arrangement der han ikke lenger hadde noen aktiv rolle i partiet. Tror ikke noe utfall i den saken rammer ham spesielt hardt, eller er noe han trenger å distrahere fra.

Han ser nok heller for seg et klekkelig agenthonorar. Burde tenke mer på himmelens herligheter og mindre på jordisk gods og verdslige forlystelser, spør du meg.


Ser nå at dette kan tolkes på flere måter, så bare for å avklare, så skal det ikke ha vært noe metoo-relatert.

Skal ha vært opprørt og hissig, og prøvd å minne dem på hvilken posisjon og forbindelser han hadde.

Finfin respons

Quote from: David on July 09, 2023, 16:10:02 PM
Quote from: David on July 09, 2023, 15:16:44 PM
Quote from: Finfin respons on July 09, 2023, 15:02:05 PMJeg tar dette ganske rolig. Tause Jimmi har full kontroll.

Og så tror jeg at Onkelen hadde en litt egen agenda med medieutspillene. I gårsdagens Vårt Land så jeg en overskrift om at det var kommet varsler om ham fra tiden som generalsekretær i KrF. I slike situasjoner er all form for annen støy bra. Er nok en tilfeldighet at disse tingene skjer samtidig men det er jo et kjent triks.


Saken i Vårt Land handler om at han skal ha oppført seg utrivelig mot personer i ungdomspartiet i fjor høst under et arrangement der han ikke lenger hadde noen aktiv rolle i partiet. Tror ikke noe utfall i den saken rammer ham spesielt hardt, eller er noe han trenger å distrahere fra.

Han ser nok heller for seg et klekkelig agenthonorar. Burde tenke mer på himmelens herligheter og mindre på jordisk gods og verdslige forlystelser, spør du meg.


Ser nå at dette kan tolkes på flere måter, så bare for å avklare, så skal det ikke ha vært noe metoo-relatert.

Skal ha vært opprørt og hissig, og prøvd å minne dem på hvilken posisjon og forbindelser han hadde.

Takk for info. Ja, han har vel gjort en viss ryddejobb til fordel for folk som lener seg noe mer til høyre enn til venstre med ansettelser mm.

Vil forøvrig legge til at jeg er fornøyd med tause Jimmi sin medieprofil. Ved å ikke si et eneste ord om noe eller annet så fremstår han kompetent. Sikkert kjedelig for journalistene dog.
Kanskje.

Superjack

Kanskje Jimmi jobber med ny midtbanesentral og plutselig får Sivert viljen sin?

Det finnes andre generaler i dette laget.

Japhet er definitvt et generalemne.

Elias Hagen har ikke vært superfornøyd i IFK etter at de fikk ny trener, og han er nok mindre viktig når IFK nå spiller mer direkte og langt.

Kjenner den sentrale rollen godt fra Glimt.

Brannsupporter.

Kagain

Om SHN får innvilget ønsket sitt om mer lønn og samme kontrakslengde lurer jeg på hvordan det vil bli om du har spillere som mugner, spiller dårlig eller annet. Vil ikke tro at de er giret på lavere lønn på samme kontraktslengde.

Superjack

Tror det ligger langt inne å la seg presse for Jimmi. Å gi en 32 åring en 4 årskontrakt må jo være totalt feil. Uansett
Brannsupporter.

Corran

Sivert gikk som noen sa ned i lønn for å komme til Brann og med all medgangen som Brann har hatt så kan han ha en sak om å få oppjustert lønnen litt.
Men det er en samtale han tar med sine ledere og ikke gjennom onkelen i media.
Her bør han istedenfor å hele tiden si at han stoler på at han har folk rundt seg som gjør det rette for ham så bør han gå ut og si onkelen nok tar litt hardt i.
Han kan fort gjøre seg til en meget upopulær spiller om dette fortsetter.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Ikke veldig imponerende svar fra Heltne Nilsen etter kampen. Det var det ikke sist han stakk heller. Syns dette blir for feigt av kapteinen. Han kan ikke sende agenten ut for å melde at han vil vekk i fra Brann rett før seriekamp, og så nekte å stå for det fordi "han vil konsentrere seg om det sportslige". Alternativt har jo onkel Nilsen kommet med disse utspillene bak ryggen på Heltne Nilsen og da ville i alle fall jeg skiftet rådgiver ganske kjapt.

Superjack

Sivert ville ikke si at han ønsker å bli i Brann.

Sier nok der.

Og ellers sier han at han snakker tett med agenten (som vel også nettopp viet Sivert)

Merker at jeg blir litt provosert om Sivert får noe som helst nå

Om det stemmer det Pamer sier at Sivert er nest best betalte Brannspiller, som krevde en en 4 årskontrakt når han kom i 2021, og fikk det, så skal ikke Brann etterkomme noe som helst.

Har 2 år igjen.

Om Elfsborg hoster opp 15 mill kan de få Sivert
Brannsupporter.

Billy Elliott

July 09, 2023, 21:05:16 PM #1198 Last Edit: July 09, 2023, 21:06:55 PM by Billy Elliott
Enn så lenge spiller team-SHN som om de har den soleklart beste hånden på bordet. Det til tross for at hele verden kan se at de bløffer.

Både sjonkel og SHN vil nok snart innse at eiendomsmegleren er bedre i poker enn fengselsvakten de lurte sist.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

July 09, 2023, 21:07:22 PM #1199 Last Edit: July 09, 2023, 21:10:32 PM by krakra
Jeg håper man nekter å selge, nekter å forlenge og begynner arbeidet med å gjøre Heltne Nilsen overflødig. Han er ikke en spiller man kan bygge laget rundt. Han har ikke lojaliteten og påliteligheten som trengs.

Kan ikke stole på ham. Man kan jo nesten mistenke at han velger det verst tenkelige tidspunktet for å presse Brann, i håp om at vi skal tenke at vi ikke har råd til å miste ham, og gi etter for kravene.

Go Up