• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommer 2023

Started by haak, April 30, 2023, 20:36:25 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

ChristianC????

June 21, 2023, 02:15:55 AM #650 Last Edit: June 21, 2023, 02:20:50 AM by ChristianCBentzen
Kall meg sinnsyk, men hvis ikke Iniesta hadde best om en relativt høy lønn hva med å prøve å ta han nå som han går som bosmann 2 Juli?

Hadde nok blitt mer som et PR/Markedsføring's stunt. 

Ville nok bragt oppmerksomhet og puttet litt mer oppmerksomhet retning Brann.

Hadde kanskje vært bra mtp at Brann er i Confrence League og at folk hadde nok fulgt med på klubben Iniesta spiller for.

Gjør Brann det sportslig og markedsføringsmessig bra kan det evt lønne seg gjennom høyere summer på spillere og draktsalg, inntekt gjennom media osv.

Har sett dette nesten skje 2 ganger før at det kommer gamle legender til Eliteserien.

• Robbie Fowler til Brann (Er nok en kjent historie her) i 2008, da 33 år gammel.

• Diego Forlan til Sandefjord i 2017, da 38 år gammel.
----------------------------------

Ifølge media hvor Iniesta har uttalt så ønsker han å forsette karrieren og finne en ny klubb.

Vet dette nok ikke er så populært sportslig her men prøv å se på markedsføringsmessig.

Spesielt! Tenk hva han kan lære til Brann spillerene og trenerene!

ChristianC????

June 21, 2023, 02:19:14 AM #651 Last Edit: June 21, 2023, 02:27:19 AM by ChristianCBentzen
Kan også nevnes Jack Wilshere til AGF Aarhus for de som husker det, men Iniesta er nok det klart største navnet her

Superjack

Å signere gamle store navn fører bare til mye lyd og null innhold.

I følge Bt er Brann i gang mer arbeidet å prøve på nye kontrakter med Finne og FHM.
De sier ikke noe om Kniklas, som jeg mener burde være like viktig å få på en lenger kontrakt.

Ellers så sier Horneland at det må komme inn nye spillere. I en artikkel som er lite opplysende ut over at Kristiansen er skadet 3-6 uker fra strekken oppstod så sies det ikke noe om hvem eller hva det jobbes med å få inn.

Håper fortsatt veldig på en stopper.
Brannsupporter.

esp123

Får Brann sjansen til å signere Iniesta (som selvfølgelig er ekstremt usannsynlig), så må de jo selvfølgelig gripe den med begge hender. Fyren er en av tidenes beste midtbanespillere.

pidre

Quote from: Superjack on June 21, 2023, 07:54:09 AMÅ signere gamle store navn fører bare til mye lyd og null innhold.

I følge Bt er Brann i gang mer arbeidet å prøve på nye kontrakter med Finne og FHM.


Klubben bør strekke seg langt for å beholde nøkkelspillere, å erstatte disse to vil koste mye. Begge har dessuten videresalgspotensiale.

Saludar a los monos!

Lasaron

Ja. Forlenge er viktig. Felix, Finne, Kniklas. Å forlenge med de viktige, både spillere og trenere, samt oppgradere treningsanlegg, er viktigere enn å hente sånn og sånn.
Tren på langskudd

esp123

12 mill. bud på Rasmussen fra belgisk toppklubb, ifølge BT.  Tenk at noen er interessert i denne middelmådige gamlingen da ;)

krakra


Lasaron

Selg selg selg!!!!! Han har vært desidert svakest på midtbanen i år, Kniklas kan overta, han er 26 år. God pris. Vinn vinn for alle parter.
Tren på langskudd

Lasaron

Dessuten er han lovet å få dra om "riktig" tilbud kommer. Dette er riktig. Et slikt salg, sammen med Wolfe-salget, gjør Brann mye mer attraktiv å komme til, og å forlenge med. Men da skal vi ikke selge flere i sommer.
Tren på langskudd

venstresleggen

Man skal selvfølgelig aldri akseptere første bud, så jeg regner med klubben sikter seg inn på 15-20 millioner for å selge. Men hvis det nå skal selges flere enn Wolfe er vi helt avhengige av at Jimmie har gjort jobben sin, og at erstattere kommer inn med en gang vinduet åpner.

ACHTUNG

Rent umiddelbart jublet jeg da jeg leste at det har blitt lagt inn bud på Rasmussen og jeg tenkte som andre her "selg, selg, selg!" da jeg så prisen 12 mill, men samtidig bør Brann ha is i magen og prøve å få jekket prisen opp ideelt sett nærmere 20 mill. Rasmussen har, etter min mening vært elendig i flere kamper i år, jeg tror laget kan ta nye steg om Hjorteset blir faset inn eller om Kniklas blir kjørt som indreløper, spennende!

Kruxleiven

Interessant. Klart Rasmussen bør selges for en såpass god pris. Min første tanke er derimot at overgangen skjer i desember. Er det mulig å overtale den belgiske klubben til at vi behøver han til sesongen er slutt?

ostraume

Er 12 virkelig en bra pris når Vetlesen går for 80?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

esp123

June 21, 2023, 09:29:47 AM #664 Last Edit: June 21, 2023, 09:33:52 AM by esp123
Etter min mening vil dette være en klar svekkelse av Brann. Spesielt hvis overgangen skjer umiddelbart. Vi skal ut i Europa, vi skal kjempe om fremskutt plasseringer i Eliteserien. 12 mill er da egentlig relativt dårlig betalt når det faktisk er en av våre beste og viktigste spillere. Klart mest skapende offensivt, også viktig i det defensive.

Det svekker mulighetene våre betraktelig for å lykkes i Europa og i Eliteserien hvis vi selger Rasmussen nå, all den tid Hjorteseth knapt har spilletid i Eliteserien og Wassberg egentlig ikke kan regnes med (er også en helt annen spillertype).

12 mill er ganske lite når man tenker på inntektene man får fra plasseringer i øvre sjikt av Eliteserien og kvalifiserer seg til Europa.


Edit: Man kan si hva man vil, men Rasmussen har skapt 34 sjanser så langt denne sesongen. Det er mest i Eliteserien, og nesten dobbelt så mye som nummer to på listen i Brann (Horn Myhre).

storB

Hadde håpet på ett bud på Rasmussen, skal ikke undervurdere prestasjonene hans i 2023 men han har ikke vært like skarp for laget som han var i 2022, ref målpoeng. Ikke ett "lett" salgsobjekt heller når man hensyntar alder. En av de "lettere" posisjonene å erstatte? Ihvertfall om man tenker på at han står i "veien" for klubbens øvrige talenter i den posisjonen. Har vi erstattere internt? Kniklas, Hjorteseth, Kartum (ekstern), Ulrik (er vell primært indreløper og ikke ving), Børsting (var vell indreløper i Danmark), Trengereid, Tufekcic?

Klart dette gjør det mer prekært å re-signere Felix. Samtidig så nærmer vi oss smertegrensen ift kontinuitet i laget, spesielt også om Blomberg forsvinner. Det tar jo tid å fases inn i pressspillet som Horneland praktiserer. Virker som det også er hovedbøygen når talentspillere får sjansen - ref tidligere tilbakemeldinger fra Horneland.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

storB

En annen ting med en mulig Rasmussen exit, han er vell den som har blitt trukket ned i ankerrollen i de kampene Sivert har måtte gå ut? Ser ingen andre naturlige kandidater i den rollen internt, Hjorteset var vell tiltenkt den rollen men har vell slitt litt med utviklingen, samtidig som han har gjort det greit i indreløper rollen.
"Ojo er en stor mann, og idag spillte han mot to kvinnfolk" Mjelde etter RBK kampen.

andreas1989

12 millioner som man kanskje kan klare å forhandle opp til 15 mill er meget godt betalt så her bør man absolutt innkasere Rasmussen med det samme.

Må si meg overasket over at en såpass bra klubb som Union kommer på banen, dette må jo være noe Rasmussen selv er svært giret på så da regner jeg med det blir salg.

SKBCPH

12 mill er ikke nok. Men en totalpakke på omkring 20 kan jeg godta. Det er en ekstremt tynn tropp som skal spille åtte kamper før overgangsvinduet da... Kan ikke være tvil om at både han og Wolfe må erstattes.
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

Altså, koman igjen! Før budet kom, og vi diskuterte salg av Rasmussen, så fikk jeg tyn for å drømme om at han kunne selges for 11 mill til en belgisk klubb. Fordi det var mye mer enn man kunne forvente å få. Nå har vi fått et bud på 12 mill, og så mener folk han skal gå for 20? Håper ikke det er de samme iallfall.

Vetlesen er tre år yngre og mye bedre, til sammenligning.

Selg selg selg!
Tren på langskudd

Billy Elliott

June 21, 2023, 09:52:31 AM #670 Last Edit: June 21, 2023, 09:54:13 AM by Billy Elliott
Bør være en enkel avgjørelse å selge Rasmussen om vi mener alvor med å utvikle oss som klubb. Skal heller ikke se bort fra at en "ledig" plass på midten vil gjøre det enklere å forlenge ytterligere med Kniklas også.

Som Rasmussen sier selv til BT:
- Det er veldig spennende at jeg er ønsket av en god belgisk klubb. Om det skulle bli en realitet, vil jeg se på det som en suksesshistorie for både Brann og meg.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

venstresleggen

Ser det snakkes en del om et mulig salg av Blomberg allerede nå, spesielt blant gjengen i Ballspark. Det bør være fullstendig uaktuelt. Han er en som potensielt kan øke verdien sin betraktelig ved spill i Europa og prestasjoner over tid i Eliteserien.

Billy Elliott

Quote from: krakra on June 07, 2023, 10:47:52 AMAldri i verden at vi får over ti millioner for Rasmussen. Han fyller 26 år i år, har halvannet år igjen av kontrakten, er ikke i nærheten av noen landslagsdiskusjon og produserer få målpoeng i ES. Selv Bård Finne vil vi slite med å få 10 millioner for.

Jeg tipper 3-4 millioner er det beste vi kan håpe på for Rasmussen

Hmm...
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

venstresleggen

Quote from: Lasaron on June 21, 2023, 09:51:19 AMAltså, koman igjen! Før budet kom, og vi diskuterte salg av Rasmussen, så fikk jeg tyn for å drømme om at han kunne selges for 11 mill til en belgisk klubb. Fordi det var mye mer enn man kunne forvente å få. Nå har vi fått et bud på 12 mill, og så mener folk han skal gå for 20? Håper ikke det er de samme iallfall.

Vetlesen er tre år yngre og mye bedre, til sammenligning.

Selg selg selg!

Et åpningsbud er en føler, og kjøpende klubb forventer neppe at det skal aksepteres. Det er standard i forhandlinger. På bakgrunn av det alene skal ikke dette budet aksepteres (med forbehold om at det faktisk er det første).

krakra

Quote from: storB on June 21, 2023, 09:43:36 AMEn annen ting med en mulig Rasmussen exit, han er vell den som har blitt trukket ned i ankerrollen i de kampene Sivert har måtte gå ut? Ser ingen andre naturlige kandidater i den rollen internt, Hjorteset var vell tiltenkt den rollen men har vell slitt litt med utviklingen, samtidig som han har gjort det greit i indreløper rollen.
Jeg er usikker på om Hjorteseth har slitt med utviklingen, eller om Brann bare har blitt (langt) mer skeptiske til å slippe til ungguttene. Han har dominert fullstendig i 2. divisjon, forskjellen på andrelaget med og uten Hjorteseth er veldig synlig, og han har vel også klart seg bra i de minuttene han har fått for a-laget? Blant annet innhoppet i cupen mot AaFK.

Corran

Rasmussen er for viktig til å la gå for bare 12 mill.
Og selv om noen kommer til å bli meget utafor av det så kommer Brann til å erstatte ham.
Mao det de kommer til å sitte igjen med er for lite.
Wassberg er jo ikke tilgjengelig i alle kamper og Hjortesth har et godt stykke å gå på arbeidet uten ball (i følge Horneland).
Han må i alle fall ikke gå før etter at Hjorteseth og Wassberg er tilbake fra landslaget
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Quote from: venstresleggen on June 21, 2023, 09:56:22 AM
Quote from: Lasaron on June 21, 2023, 09:51:19 AMAltså, koman igjen! Før budet kom, og vi diskuterte salg av Rasmussen, så fikk jeg tyn for å drømme om at han kunne selges for 11 mill til en belgisk klubb. Fordi det var mye mer enn man kunne forvente å få. Nå har vi fått et bud på 12 mill, og så mener folk han skal gå for 20? Håper ikke det er de samme iallfall.

Vetlesen er tre år yngre og mye bedre, til sammenligning.

Selg selg selg!

Et åpningsbud er en føler, og kjøpende klubb forventer neppe at det skal aksepteres. Det er standard i forhandlinger. På bakgrunn av det alene skal ikke dette budet aksepteres (med forbehold om at det faktisk er det første).
Selvfølgelig må Brann forhandle seg til en så god pris som mulig. Men skulle det hypotetisk sett være sånn at Union ikke vil rikke seg, så bør de godta et bud på 12 millioner. Jeg regner med at innstillingen på Stadion nå er at Rasmussen blir solgt og at spørsmålet er hvor mye de klarer å skvise ut av salget.

Rasmussen forlenget med en forståelse om at han skulle få gå i sommer hvis det kom et greit bud. Hvis Brann nekter å selge nå, så kommer han neppe til å forlenge igjen.

Corran

Quote from: krakra on June 21, 2023, 09:56:53 AM
Quote from: storB on June 21, 2023, 09:43:36 AMEn annen ting med en mulig Rasmussen exit, han er vell den som har blitt trukket ned i ankerrollen i de kampene Sivert har måtte gå ut? Ser ingen andre naturlige kandidater i den rollen internt, Hjorteset var vell tiltenkt den rollen men har vell slitt litt med utviklingen, samtidig som han har gjort det greit i indreløper rollen.
Jeg er usikker på om Hjorteseth har slitt med utviklingen, eller om Brann bare har blitt (langt) mer skeptiske til å slippe til ungguttene. Han har dominert fullstendig i 2. divisjon, forskjellen på andrelaget med og uten Hjorteseth er veldig synlig, og han har vel også klart seg bra i de minuttene han har fått for a-laget? Blant annet innhoppet i cupen mot AaFK.
Horneland sa vel ganske klart i et intervju i går at Hjorteseth var meget spennende og han gjorde ting med ballen i beina som ingen andre gjorde (eller noe sånt), men at han hadde mye arbeid å gjøre når det kom til jobben som skal gjøres på banen uten ball
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

SKBCPH

June 21, 2023, 09:59:30 AM #678 Last Edit: June 21, 2023, 10:03:19 AM by SKBCPH Reason: Jimmi, ikke Jimmy :-)
Hvorfor skal man bare godta første bud? Jimmi er tidligere bruktbil-selger, man godtar da aldri første bud, man forhandler. Alle klubber som legger inn bud legger jo det minste de tror de kan få han for på bordet først, og er innforstått med at det vil bli forhandlet. Brann er ikke en leke-klubb lenger.

Jeg håper og tror Jimmi kan forhandle det opp mot 20 millioner. Kanskje ikke alt på en gang, men som en totalpakke.
- Vi har den treneren vi har.

Pete05

Quote from: storB on June 21, 2023, 09:43:36 AMEn annen ting med en mulig Rasmussen exit, han er vell den som har blitt trukket ned i ankerrollen i de kampene Sivert har måtte gå ut? Ser ingen andre naturlige kandidater i den rollen internt, Hjorteset var vell tiltenkt den rollen men har vell slitt litt med utviklingen, samtidig som han har gjort det greit i indreløper rollen.

Tror ikke man skal undervurdere den midtbanen vi har brukt i år. De tre totalt sett utgjør på FotMob faktisk den beste midtbaneni ES. Alle sammen roterer rundt på alle plasser og dekker opp for hverandre. Alle sammen kan egentlig spille i alle posisjoner. Husk at FHM egentlig er 6er... Det å skulle erstatte en av de tre er en kjempeutfordring. Niklas har vel knapt spilt 90 min noengang i seniorfotball, Hjorteseth er god og på gang men her kommer kravene vel fort. Så laget mister mye ved salg av Rasmussen.

Ingen av de «eldre» mulige erstattere er heller pt gode nok selv om de kan spille indreløper. Laget blir på kort sikt mye svekket. Håper vi får beholde han minst til 1.8 men det kan virke som dette er et salg som vil bli gjennomført.

Dette vet også klubben godt så regner med at de priser han deretter.

krakra

June 21, 2023, 10:03:00 AM #680 Last Edit: June 21, 2023, 10:07:53 AM by krakra
Quote from: Corran on June 21, 2023, 09:59:07 AM
Quote from: krakra on June 21, 2023, 09:56:53 AM
Quote from: storB on June 21, 2023, 09:43:36 AMEn annen ting med en mulig Rasmussen exit, han er vell den som har blitt trukket ned i ankerrollen i de kampene Sivert har måtte gå ut? Ser ingen andre naturlige kandidater i den rollen internt, Hjorteset var vell tiltenkt den rollen men har vell slitt litt med utviklingen, samtidig som han har gjort det greit i indreløper rollen.
Jeg er usikker på om Hjorteseth har slitt med utviklingen, eller om Brann bare har blitt (langt) mer skeptiske til å slippe til ungguttene. Han har dominert fullstendig i 2. divisjon, forskjellen på andrelaget med og uten Hjorteseth er veldig synlig, og han har vel også klart seg bra i de minuttene han har fått for a-laget? Blant annet innhoppet i cupen mot AaFK.
Horneland sa vel ganske klart i et intervju i går at Hjorteseth var meget spennende og han gjorde ting med ballen i beina som ingen andre gjorde (eller noe sånt), men at han hadde mye arbeid å gjøre når det kom til jobben som skal gjøres på banen uten ball
Noe han forhåpentligvis kan ta store steg på med mer spilletid i ES.

Dette åpner jo også for å kjøpe denne Kartum uten at laget blir overfylt av etablerte spillere. Klarer Brann å presse opp prisen til 18 millioner, og prisen på Kartum ned til 3 millioner så har man gått 15 millioner i pluss.

Superjack

Sikkert mulig å strekke prisen for Rasmussen litt.

Hjorteseth er vel aktuell også på Indreløper, og denne Mathisen er vel også primært indreløper. Og med Kniklas også i denne bunken indreløpere er det vel å selge? Helst med en litt økt pris.

Brannsupporter.

Kagain

Når det gjelder budet på Rasmussen forventer jeg et minimum av forhandlinger. Brann har ett godt salg allerede, lite gjeld og et satt spill. Så det burde absolutt være rom for forhandlinger.

Argumentene fra Brann sin side for en høyere pris vil jo være at de har en samspilt midtbane hvor Rasmussen er viktig, og at de ikke har noen umiddelbare erstattere. De har heller ikke pengeutfordringer, og skal ut i Europa hvor de kan tjene gode penger. Dette er noe de kan kommunisere ut til kjøpende klubb

Om Rasmussen har blitt lovet at han kan få stikke om det kommer en ok pris, og at det blir utslagsgivende for et salg, så er det noe Brann bør kommunisere ut til enhver anledning mens de snakker med media. Da kommuniserer de ut at selv om de ikke var glad for å selge han, hadde de gitt han en lovnad som de ville følge opp. Da signaliserer de at de kjører en seriøs klubb og forholder seg til avtaler på en skikkelig måte. Samtidig bør de også snakke om hvor "fantastisk utviklingsjobb" som har blitt gjort av klubben og trenerne. Dette for at de da kanskje kan friste potensielle spillere som sitter på gjerdet til å signere for Brann.

Internt i Brann mener jeg at de har potensielle gode erstattere som bare trenger litt tid som indreløpere. Jeg tenker da på spillere som Kniklas, Mathisen, Børsting og Hjorteseth. Sistnevnt har vist svært gode tendenser i cupen i år og vil antageligvis gripe sjansen begjærlig. I bakhånd har de Tufekcic og Haaland (om han lar seg overtale), samt Eikrem og kanskje Hagen (som også gjorde det bra nylig).

Om man bekymrer seg for at Mathisen eller Børsting vil svekke utvalget av vinger så er det jo fremdeles en Kvinge som fortjener en sjanse. Eller for den saks skyld Delaveris eller Simba.

Om Brann får 15+ millioner for Rasmussen blir det jo med ett lettere for skeptikere som meg å svelge at de henter inn en spiller som Kartum for under 5 millioner, eller for den saks skyld Iniesta. Jeg tviler jo sterkt på at han vil kunne håndtere treningshverdagen i Brann, og han er i alle fall ingen billig mann.

pidre

Mange undervurderer MR. Han er den klart mest kreative vi har, og eg ser helst at han blir i klubben. Samtidig, kontrakten hans er ut 24, og det finnes ein gentlemans agreement (har eg hørt).

Det ligg altså tiltrette for eit salg, og så bør Jimmy greie å presse prisen opp litt (12 mill er lite i dagens markedet, og her spiller også kronekursen inn) - over 15, kanskje opp mot 20.

Tenker at et salg vil innebære at Kartum hentes (eller tilsvarende).

Saludar a los monos!

SeLyren

Selg han. Sesongen er en suksess uansett

Superjack

Jeg håper faktisk at det ikke hentes indreløper om Rasmussen selges.

Ikke den posisjonen det er kritisk på litt sikt, tror jeg.

Spent på hva som hentes inn uansett. Om Brann nå får inn 35+ friske midler fra overganger, + 10-15 i forhold til cup og Ecup så er det mulig for Brann å se seg om i andre kategorier enn tidligere.

Og da mener jeg ikke 27 åringer fra KBK, men kanskje 20-21 åringer som ser på Brann som et fint utviklingssteg på vei videre ut.

Brannsupporter.

osoerli

Låg kronekurs medfører at norske spelarar er latterleg billege for tida.  Det vil nok kanskje føra til fleire bud på Brann-spelarar framover.  NOK 12 mill tilsvarar omlag 1 mill euro, som er veldig veldig lågt for Rassmussen.  Viktig også for å senda eit signal til andre klubbar at ein ikkje akseperer så låge bud.  2 mill euro bør vera absolutt minimum her.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Klart det skal forhandles. Men det skal også selges. Om det blir for 12, 13 eller 14 mill.
Tren på langskudd

esp123

https://twitter.com/WHU_Analytics/status/1669325872606617604/photo/1

Hvis det var noen tvil om Rasmussen har levert denne sesongen. Sluttproduktet mangler kanskje, men fyren er blant de mest kreative midtbanespillerne i Eliteserien, i tillegg til at han er en allround spiller som leverer både offensivt og defensivt. Veldig god på fremoverrettede pasninger gjennom ledd.

Han blir bedt om å gjøre ekstremt mye i Branns spill, og kommer til å bli savnet hvis han forsvinner.


Lasaron

Ja, altså, det å selge gode spillere gjør jo at man fort blir litt dårligere sånn med en gang. Blir vi en utviklende klubb som også selger, så vil vel dynamikken i det store og hele være litt sånn ett steg tilbake og to steg fram. At Rasmussen blir solgt vil være ett steg tilbake, men drives det riktig vil det føre til to steg fram på sikt. Kanskje Kniklas er betydelig bedre i oktober/november enn Rasmussen er nå?
Tren på langskudd

SKBCPH

- Jeg skal ikke surmule eller lage helvete om jeg ikke blir solgt. Jeg trives her og kommer til å gi alt for Brann uansett, legger han til.

Nydelig, Rasmussen bidrar også til å presse prisen opp. :-)
- Vi har den treneren vi har.

esp123

Quote from: Lasaron on June 21, 2023, 12:46:53 PMJa, altså, det å selge gode spillere gjør jo at man fort blir litt dårligere sånn med en gang. Blir vi en utviklende klubb som også selger, så vil vel dynamikken i det store og hele være litt sånn ett steg tilbake og to steg fram. At Rasmussen blir solgt vil være ett steg tilbake, men drives det riktig vil det føre til to steg fram på sikt. Kanskje Kniklas er betydelig bedre i oktober/november enn Rasmussen er nå?

Absolutt, men pris og timing må være rett. Får Brann mer ut av Rasmussen å beholde han ut sesongen, men selge han for mindre? Det er et viktig spørsmål.

Kniklas og Rasmussen er vidt forskjellige spillertyper, så i utgangspunktet ville det vært rart om Kniklas erstattet Rasmussen direkte. Kniklas er også svært skadeutsatt.

På papiret er Hjorteseth en spiller som i større grad kunne gjort en lignende jobb, men han har ikke intensitet under defensive spillet som Rasmussen besitter (enda). Han er dog et enormt potensialet. Ideelt sett skulle han hatt flere minutter.

Salget av Rasmussen kommer helt klart til å gå bekostning av kortsiktige resultater, som igjen kommer til å ha en finansiell innvirkning.


Lasaron

Ja. Men vi vet jo ikke om han blir solgt til jul om vi venter. Jeg tror at salget av Wolfe + et bra salg til vil være meget bra om strategien er å tjene penger (for å utvikle oss sportslig) og tiltrekke oss spillere/få spillere til å forlenge. Det handler om signaler.

Jeg ser innvendingene, men jeg er for å selge nå. Om denne Kartum, som stadig trekkes fram, blir hentet da, så vil det være mer spiselig enn om han ble hentet i vinter, men jeg mener vi har folk der allerede. Kniklas, Tomar, Ulriken, Thore, Eikrem (litt optimistisk, men har stor tro på ham). Børst er nevnt.
 
Tren på langskudd

krakra

Vi kan i alle fall ikke beholde Rasmussen og kjøpe Kartum. Da blir veien for lang for både Wassberg, Hjorteseth og Eikrem som også burde fått litt matching i år.

gladiporno

Mulig jeg er helt løk men jeg er uenig i at Rasmussen har vært så elendig som flere tilsynetande mener. Han scorer betydelig færre mål i år enn i fjor, men det er også naturlig fordi det ikke lenger er indreløpere som avslutter de fleste angrepene i Brann, men spissen. Hvis Heggebø fremdeles var førstevalget i 2023 ville trolig han hatt andre tall. Han gjør en del feil på banen, men han er også den som gjør de vanskelige tingene. Og han er meget bra i luften. Det vil vi trolig merke når han er borte.

Når det er sagt, er jeg i utgangspunktet for salg til utlandet hvis prisen er god. Jeg tror vi blir kortsiktig svekket med ham borte, men at det er flere spennende kandidater som kan ta over, og som på sikt kan gjøre Brann bedre. Med andre ord bør Brann selge hvis de klarer å skvise noen mill mer fra belgierne eller andre.

Pete05

Quote from: krakra on June 21, 2023, 14:01:56 PMVi kan i alle fall ikke beholde Rasmussen og kjøpe Kartum. Da blir veien for lang for både Wassberg, Hjorteseth og Eikrem som også burde fått litt matching i år.

Det høres nesten ut når man leser loggen her inne at vi kan selge Rasmussen helt uten konsekvenser for det sportslige. Det ramses opp mange navn som kan gå rett inn og vi vil neppe merke noe som helst. Det er rimelig naivt.

De unge er pt ikke i nærheten og faktisk et godt stykke unna nivået. Fullt mulig de kan bli gode om 2-4 år (eller noe sånt) men å håpe at bare de får spille 3-4 kamper nå så er de på riktig nivå utover høsten blir for dumt.

Det er heller ingen av de etablerte (om man kan kalle dem det) som fyller skoene. De vil kanskje trenge kortere tid på å komme seg opp til et ok nivå men blir de like gode - ever?

Så kan det uansett være riktig å selge og ta den utfordringen det er å sette nye spillere sammen. Men da må også ambisjonene settes deretter. Horneland sier vel også noe sånt i intervjuet med BA at det å selge spillere er fint men å erstatte de beste spillerne kortsiktig er nesten umulig. Og kanskje blir de aldri gode nok? Det siste gjelder dessverre for de fleste, uansett talent i tidlige år.

Churchill

Rasmussen er en suksesshistorie. Kom vel gratis til oss(?) og har gjort sone saker meget bra fra dag en. Hvis han selges for noe i nærheten av 2 mill EUR, bør vi være fornøyd. Men han er en spiller som jeg gjerne ønsket at fortsatte. Han er viktig og blir ikke lett å erstatte, hvis han selges.
...we shall never surrender.

krakra

Quote from: Pyton on June 21, 2023, 14:34:33 PM
Quote from: krakra on June 21, 2023, 14:01:56 PMVi kan i alle fall ikke beholde Rasmussen og kjøpe Kartum. Da blir veien for lang for både Wassberg, Hjorteseth og Eikrem som også burde fått litt matching i år.

Det høres nesten ut når man leser loggen her inne at vi kan selge Rasmussen helt uten konsekvenser for det sportslige. Det ramses opp mange navn som kan gå rett inn og vi vil neppe merke noe som helst. Det er rimelig naivt.

De unge er pt ikke i nærheten og faktisk et godt stykke unna nivået. Fullt mulig de kan bli gode om 2-4 år (eller noe sånt) men å håpe at bare de får spille 3-4 kamper nå så er de på riktig nivå utover høsten blir for dumt.

Det er heller ingen av de etablerte (om man kan kalle dem det) som fyller skoene. De vil kanskje trenge kortere tid på å komme seg opp til et ok nivå men blir de like gode - ever?

Så kan det uansett være riktig å selge og ta den utfordringen det er å sette nye spillere sammen. Men da må også ambisjonene settes deretter. Horneland sier vel også noe sånt i intervjuet med BA at det å selge spillere er fint men å erstatte de beste spillerne kortsiktig er nesten umulig. Og kanskje blir de aldri gode nok? Det siste gjelder dessverre for de fleste, uansett talent i tidlige år.
Det er fult mulig talentene er klare for å ta over. Det ser vi når de får sjansen. Noen var jo skeptiske til at Wolfe burde satses på foran Kristiansen foran fjorårssesongen også, de tok feil. Er de ikke klare til å ta en fast plass, så får Jimmy finne en ekstern erstatter. Gjerne en yngre spiller. Det skal være fult mulig med 12-15 millioner tilgjengelig.

Rasmussen kommer til å forsvinne uansett. Innen halvannet år. Brann bør ikke tviholde på en spiller man kan få store inntekter for i frykt for kortsiktige resultater. De bør heller være dyktige nok til å erstatte ham enten med egne talenter, eller med en ekstern erstatter.

Kagain

Quote from: krakra on June 21, 2023, 14:01:56 PMVi kan i alle fall ikke beholde Rasmussen og kjøpe Kartum. Da blir veien for lang for både Wassberg, Hjorteseth og Eikrem som også burde fått litt matching i år.

Der er jeg 100% enig, Krakra. Om sluttstreken på handlingen i sommer ender med både Rasmussen og Kartum i laget har de bommet. Det kan sikkert gjøres et forsøk på å argumentere for at det er "viktig" å få Kartum inn i sommer om Rasmussen kanskje går ut i vinter, slik at Kartum får trening og er klar til å ta over. Men da mener jeg at denne treningen kan like gjerne komme Mathisen eller Hjorteseth til gode om konklusjonen er exit Rasmussen etter sesongen.

Selges Rasmussen for 15+ millioner og Kartum kommer inn for under 5 millioner tenker jeg at det er litt lettere å svelge. Jeg ville jo helst sett at Horneland var tøff nok i trynet til å gi Hjorteseth/Kniklas mye spilletid enn at Kartum ble hentet inn, men med tanke på at Horneland bruker FHM som stopper/høyreback så vil jo han kunne ta over det defensive ansvaret som Rasmussen har i de kampene der Sønnen tas ut eller ikke er tilgjengelig.

Lasaron

Jeg merker meg uenighet med flere av de siste talerne her. Rasmussen husker jeg som direkte dårlig, han og Sander Svendsen, når de kom. Den var til Churchill.

Pyton: Med den linjen du forfekter så kunne Wolfe aldri blitt god. Det blir LAN på nytt.
Tren på langskudd

Go Up