• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Cupfinale 2022: Brann - Lillestrøm 20.05.2023 Kl: 16:00

Started by Superjack, April 26, 2023, 21:21:43 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Erlend

Jeg så den også i reprise og man hører jo ingenting fra nasjonalsangen før de er på "elsker, elsker det å tenke..." Her får NFF/Ullevål ta sin ganske store del av skylden

David

Jeg hørte speaker annonsere at sangen skulle komme, men hørte deretter ingenting. Når de nettopp hadde kjørt halve Radio 1s spilleliste på fullt volum, så antok jeg at det var tekniske problemer på gang siden det ikke kom noe.

Uansett så nekter jeg å tro at det er noen som egentlig, helt oppriktig, innerst inne tar seg spesielt nær av dette, heller ikke denne fyren fra VGTV.

Superjack

Hørte faktisk at Ja vi elsker startet av det stakkakars korpset, så kom Nystemten opp fra en eller annen plass. Da var det bare å synge med på Nystemten.

Dette var helgen da Bergen overtok Oslo, Brann eide Ullevål og cupfinalen var vår.

I tillegg var det ingen kongefamilie eller statsminister tilstede på Ullevål, nærmeste kogengelig og statsoverhode var vår egen Erna.

Bare helt rett å synge Nystemten.
Brannsupporter.

Lasaron

Interessant diskusjon. Og absolutt relevant at det viser seg at fuglene også sang sine sanger underveis.

Jeg fikk med meg at nasjonalsangen skulle synges, men det var umulig å høre noe av det.

Jeg syns det er en fin ting at vi kan synge nasjonalsangen sammen i en cupfinale, og syntes dermed det var litt dumt at det gikk som det gikk. Men jeg ble ikke lei meg eller provosert eller noe.

Men er det slik at supporterklubbene rundt omkring ikke er interessert i at den synges, så kan man jo avslutte den tradisjonen. Så får den heller fortsette på landskamper.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Lasaron on May 21, 2023, 15:34:44 PMInteressant diskusjon. Og absolutt relevant at det viser seg at fuglene også sang sine sanger underveis.

Jeg fikk med meg at nasjonalsangen skulle synges, men det var umulig å høre noe av det.

Jeg syns det er en fin ting at vi kan synge nasjonalsangen sammen i en cupfinale, og syntes dermed det var litt dumt at det gikk som det gikk. Men jeg ble ikke lei meg eller provosert eller noe.

Men er det slik at supporterklubbene rundt omkring ikke er interessert i at den synges, så kan man jo avslutte den tradisjonen. Så får den heller fortsette på landskamper.

Burde være rom for begge deler. Helt enig

Men NFF er de glade amatører i å arrangere finalen for sin egen turnering.

Brannsupporter.

Finfin respons

Quote from: Superjack on May 21, 2023, 15:42:16 PM
Quote from: Lasaron on May 21, 2023, 15:34:44 PMInteressant diskusjon. Og absolutt relevant at det viser seg at fuglene også sang sine sanger underveis.

Jeg fikk med meg at nasjonalsangen skulle synges, men det var umulig å høre noe av det.

Jeg syns det er en fin ting at vi kan synge nasjonalsangen sammen i en cupfinale, og syntes dermed det var litt dumt at det gikk som det gikk. Men jeg ble ikke lei meg eller provosert eller noe.

Men er det slik at supporterklubbene rundt omkring ikke er interessert i at den synges, så kan man jo avslutte den tradisjonen. Så får den heller fortsette på landskamper.

Burde være rom for begge deler. Helt enig

Men NFF er de glade amatører i å arrangere finalen for sin egen turnering.



Vi bør ikke være så strenge. De har tross alt ikke så mange ansatte sentralt. Ca. bare 140 personer. Og de har jo hver sine fagfelt.

https://www.fotball.no/tema/om-nff/ansatte/
Kanskje.

Lasaron

Forøvrig.

Jeg har alltid ment at cupfinalen skal spilles helgen etter serieslutt, som en gøy festavslutning på sesongen. Nå er jeg i tenkeboksen. For jeg vet at denne helgen aldri hadde blitt like gøy i november/desember. For været og varmen, og samlingen i parken, og marsjen, gjorde det ekstra gøy.
Tren på langskudd

Nixon

Må nesten kommentere denne kampen. Det var et eventyr fra ankomst torsdag kveld til avreise søndag morgen. Mange høydepunkter i løpet av dagene, og jeg gikk faktisk i toget for første gang på en cupfinale! Det var bedre spill på banen enn fryktet, og tribunen var mer samstemt enn fryktet. Så det var bare velstand!

Når det gjelder den famøse nasjonalsangen, så kan jeg også bekrefte at det var umulig å høre noe. Akkurat som i fjor høst med betydelig færre folk på tribunen på damefinalen. Selv i den lille pausen mellom de to sangene våre hørte jeg hverken korps eller sang. Så svært mange fikk det jo aldri med seg, og vi som visuelt så at det skjedde noe, hørte jo ikke nok til å kunne hoppe inn i nasjonalsangen.

Men det burde jo ikke være så vanskelig å tilpasse oppstarten på nasjonalsangen slik at den ikke startet samtidig som begge svingene var midt i sanger. Men det krever jo at noen tenker noen tanker og kan løsrive seg et sekund fra tidsplanen. Tror det er mye forlangt.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Superjack

Quote from: Lasaron on May 21, 2023, 20:50:32 PMForøvrig.

Jeg har alltid ment at cupfinalen skal spilles helgen etter serieslutt, som en gøy festavslutning på sesongen. Nå er jeg i tenkeboksen. For jeg vet at denne helgen aldri hadde blitt like gøy i november/desember. For været og varmen, og samlingen i parken, og marsjen, gjorde det ekstra gøy.

Jeg har vært der du er. Helt frem til nå i helgen. Cupfinalen skal avslutte sesongen.

Må fordøye litt,
men i euforien etter denne helgen så er veldig positiv til en cupfinale en lørdag kl 16:00 sent i mai.

Brannsupporter.

Corran

Tidenes korteste reisebrev
Fy faen for en perfekt helg. Kan ikke beskrives
SÃ¥nn det var det ;-)

Når det gjelder nasjonalsangen så bøyde jeg meg ned o kikket ut på banen mellom masse tifo og en banner som hang ned fra etasjen over og innimellom de som stor foran meg og så at det så ut som om guttemusikken spilte og jeg så noen som filmet spillerne som vist nok hadde stilt seg opp på rekke. Jeg sa da til de ved min side at nå tror jeg de synger nasjonalsangen. Og så begynte Nystemten så da sang jeg med der.
Så om noen ble fornærmet over dette så får de ta seg en bolle.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Christian

No som støvet har lagt seg litt, kan en jo bare henge seg på her og være enig i at dette var alldeles nydelig. Opptakten, kampen, stemningen, feiringen. Denne klubben, altså!

Superjack

Bare nydelig.

Dette var en helg for minneboken.

Bildene fra på St.Hanshaugen gir fortsatt gåsehud. Det var starten på en perfekt dag. Og det var på grunn av alle de glade og rødkledde menneskene som denne dagen ble delt med.
Brannsupporter.

Leffen

Dette var den beste helgen jeg kan huske! Alt var bare perfekt

Cupen går tilbake til vanlig syklus og det er greit. Vi vil uansett alltid ha disse minnene.

Superjack

Kan vel bare kjøre skifte i cupen i 24? Så satser vi på 3 strake cupgull på 1 år, og kongepokalen hjem permanent, på rekordtid??
Brannsupporter.

Finfin respons

Quote from: Lasaron on May 21, 2023, 20:50:32 PMForøvrig.

Jeg har alltid ment at cupfinalen skal spilles helgen etter serieslutt, som en gøy festavslutning på sesongen. Nå er jeg i tenkeboksen. For jeg vet at denne helgen aldri hadde blitt like gøy i november/desember. For været og varmen, og samlingen i parken, og marsjen, gjorde det ekstra gøy.

Forøvrig kan det hende NRK også er i tenkeboksen. Ganske enormt seerfall tyder på at det var flere enn meg som var i konfirmasjon eller opptatt med plenklippen.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/15w65e/stort-seerfall-paa-cupfinalen
Kanskje.

Lasaron

Om den skal permanent endres, så må den bli i juni, etter konfirmasjoner, og en stund etter 16. mai.

Det kan i så fall løses på følgende måte:

- Sesongstart i midten av mars, som før.
- Sesongslutt i midten av november.
- PÃ¥ denne tiden skal det avholdes 30 serierunder og 7 cuprunder.
- Cupen starter tidlig i april.
- Og da blir det rett og slett stor andel cupkamper i tiden frem til cupfinalen.

Det vil gå helt fint. Vi trenger ikke kamper på kunstgresset i Åsane i februar/mars for å få det til. Men det vil være litt rart med fullt av cupkamper på kort tid. De første par årene.

Alternativet er å ha det som før.
Tren på langskudd

krakra

Når jeg ser finalen i reprise så er det én ting som slår meg og det er hvor ekstremt på og skjerpet hele laget er. Det kom jo flere advarsler fra tidligere, mer eller mindre suksessfulle, Brannspillere mot både 17. mai-tog og cupfinale-show og det bygde seg opp et voldsomt press der Brann var storfavoritter på alle bookmakere, og Brann-fansen hadde tatt over Oslo, men de virket helt upåvirket. Kanskje litt stresset når LSK meldte seg på i andreomgang, men ikke mer enn man ser i en vanlig seriekamp.

Det skal mye til å holde et så sterkt fokus og fremstå så upåvirket. LSK virket langt mer preget. Det vitner om en mentalitet som gir meg veldig troen på både medaljer og e-cup i år. Og det er ikke skummelt å si det en gang.

Virker litt som at Horneland kjente på det samme, for på gullfesten i går så snakket han om nytt cupgull, serie og e-cup. At nå hadde vi smakt på det å vinne, og skulle bli grådige. Såpass offensive ord har jeg ikke hørt fra Horneland før.

Lasaron

Feilprosenten tror jeg var forbausende lav. Det var iallfall relativt svært sjeldent jeg ergret meg over valg/prestasjoner av spillerne. (Jeg har heller aldri drukket så mye øl før en kamp).
Tren på langskudd

Corran

Quote from: Lasaron on May 22, 2023, 15:58:26 PMFeilprosenten tror jeg var forbausende lav. Det var iallfall relativt svært sjeldent jeg ergret meg over valg/prestasjoner av spillerne. (Jeg har heller aldri drukket så mye øl før en kamp).
Rasmussen og SHN hadde noen feilpasninger innimellom, men dette laget gjør ikke veldig mye feil og sjelden kampavgjørende feil
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Christian

Quote from: Corran on May 22, 2023, 16:01:09 PM
Quote from: Lasaron on May 22, 2023, 15:58:26 PMFeilprosenten tror jeg var forbausende lav. Det var iallfall relativt svært sjeldent jeg ergret meg over valg/prestasjoner av spillerne. (Jeg har heller aldri drukket så mye øl før en kamp).
Rasmussen og SHN hadde noen feilpasninger innimellom, men dette laget gjør ikke veldig mye feil og sjelden kampavgjørende feil
Lillestrøm derimot. De sendte relativt enkle pasninger utover sidelinjen flere ganger.

esp123

Banen var ganske dårlig. Desto mer imponerende av Brann!

ostraume

Så om igjen kampen og må si Rasmussen imponerte. Utrolig mye løping og ballvinning på han.

Og Horn Myhre sin Fakiriesque evne til å alltid levere ballen videre til en medspiller er utrolig bra.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Dette er et flott opptak, ser dimensjonene på toget :)
Tror og tipper at vi var minst 12.000 i toget og 16-17.000 på tribunene.
https://www.youtube.com/watch?v=x_c3cGEYBeI&t=90s&ab_channel=otkristo
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

opplett

Det slo meg forøvrig hvor kjipt det var å stå under etasjen over i benditsvingen. Ingen sikt til øvre etasje på resten av stadion.

Og toalettopplegget var jo helt krise. 3 herrebåser og 6-7 pissoarer for store deler av nedre bendit.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Lasaron

Quote from: Gulløl on May 22, 2023, 20:13:44 PMDette er et flott opptak, ser dimensjonene på toget :)
Tror og tipper at vi var minst 12.000 i toget og 16-17.000 på tribunene.
https://www.youtube.com/watch?v=x_c3cGEYBeI&t=90s&ab_channel=otkristo

Fantastisk. Da berre aula på.

Den der videoen må jo få anerkjennende nikk i resten av Europa. Eller?
Tren på langskudd

David

Jeg synes det er en ganske fin historie at Blomberg, Horn Myhre og Finne startet denne cupturneringen som reserver som skulle få kamptrening, men avsluttet som noen av de viktigste spillerne på laget og derfor har spilt nesten alt. Horn Myhre har spilt hvert eneste minutt av alle kampene, noe jeg antar er ganske uvanlig for en cupvinner. Finne startet med hat trick og en banestormende bestemor hjemme på Voss, og avsluttet med dette her. Blir ikke bedre.

Corran

Quote from: David on May 22, 2023, 21:55:03 PMJeg synes det er en ganske fin historie at Blomberg, Horn Myhre og Finne startet denne cupturneringen som reserver som skulle få kamptrening, men avsluttet som noen av de viktigste spillerne på laget og derfor har spilt nesten alt. Horn Myhre har spilt hvert eneste minutt av alle kampene, noe jeg antar er ganske uvanlig for en cupvinner. Finne startet med hat trick og en banestormende bestemor hjemme på Voss, og avsluttet med dette her. Blir ikke bedre.
Det har jeg ikke tenkt på og det gjør det jo enda gøyere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: opplett on May 22, 2023, 20:42:43 PMDet slo meg forøvrig hvor kjipt det var å stå under etasjen over i benditsvingen. Ingen sikt til øvre etasje på resten av stadion.

Og toalettopplegget var jo helt krise. 3 herrebåser og 6-7 pissoarer for store deler av nedre bendit.
Ja vi hadde fått billetter øverst på nederste etasje og siden alle sto så kunne ikke vi se fra 16 meteren og inn på motsatt side. Da måtte vi bøye oss godt ned
Er skandale dårlig løsning på dette selv om det er beregnet som sittetribune hadde en ikke sjangs til å se hele tribunene motsatt eller på langsidene
Men det var ikke det mest irriterende, for de hadde noen jævla søyler der den ene tok opp nesten hele målet fra der jeg satt og måtte sitte og bøye meg fram og tilbake hele tiden. Heldigvis stakk de som hadde plassene ved siden av sikkert inn i midten eller noe så det gikk an å bevege seg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

mbs

Quote from: Lasaron on May 22, 2023, 12:43:54 PMOm den skal permanent endres, så må den bli i juni, etter konfirmasjoner, og en stund etter 16. mai.

Det kan i så fall løses på følgende måte:

- Sesongstart i midten av mars, som før.
- Sesongslutt i midten av november.
- PÃ¥ denne tiden skal det avholdes 30 serierunder og 7 cuprunder.
- Cupen starter tidlig i april.
- Og da blir det rett og slett stor andel cupkamper i tiden frem til cupfinalen.

Det vil gå helt fint. Vi trenger ikke kamper på kunstgresset i Åsane i februar/mars for å få det til. Men det vil være litt rart med fullt av cupkamper på kort tid. De første par årene.

Alternativet er å ha det som før.

Dette skrev jeg til NRKs kommentar:...

Cupfinalen en lørdag kl 16.00...
Cupen på våren som avsluttning av våren er en god ide.
En fast helg etter at konfirmasjonene er gjennomført.
En fast helg en ikke trenger å legge bryllup til. En helg der lørdagen er satt i finalelagenes tegn og søndagen reserve dato for de andre lagene.

En helg der en kan håpe på å gå i kamp uten å måtte skjule drakten under dunjakken.
Der luen og skjerfet ikke dekker for synet.
Der publikum hopper i ekstase over spillet og ikke for å hindre at en fryser ihjel.
Der skodden over stadion er fra ulovlige effekter og ikke høsttåken i Oslo.
Der en ikke trenger bluss for å varme seg.
Der en ikke må vurdere vinterstengte fjelloverganger, når planlegger turen.
Der cupfinalen på tv ikke konkurrerer med WC i alpint, langrenn og andre vinter idretter.

Det er en grunn til at fotball er en sommeridrett, ikke legg norsk fotballs festdag til en vintermåned.
Før gikk den i oktober, nå går den i desember.

La kvalik kampene til cupen gå på våren før cupfinalen er unnagjort.

La 1.,2, og 3. runde gå raskt slutten av mai/juni.
Da får det lokale laget komme i gang med serien først.
Publikums festen kan skje i temperaturer som gjenspeiler festen, det er de første og finalen som er fest.
Kjør noen kamper på høsten

Kjør kvartfinale siste helg før seriestart.
kjør semifinale 1,5 mnd før finalen så NFF klare legge de siste billettene ut for salg før dagen før finalen.

Da betyr kvartfinalen mye... Da vil semifinalen være en godbit på våren...

Vinneren går rett ut i Europa bare mnd senere.

Ja, jeg har vært på noen finaler, uten å få betalt for det.
I Desember har jeg startet skisesongen... sorry jeg ser ikke Molde - RBK da.
Jeg har kjørt over til cupfinale, Haukelid, Hardangervidda og Hemsedalsfjellet på vinterføre...
Jeg har frosset i snøvær på 1. rundekamp på Voss, eller i blåst og regn i Bergen.

Ja de 2 kampene i vintercupen i år i Åsane var kalde. Ja de gikk sent på kvelden etter en skihelg. Ja jeg hadde skiklær på, men tilskuertallet var ikke så lav i forhold til det det pleier å være...



SKBCPH

Blir debatt om Nystemten vs Ja vi elsker mellom Audun Lysbakken og Morten P på Dagsnytt 18, kan bli god underholdning!
- Vi har den treneren vi har.

krakra

Det sier jo litt om den offentlige debatten at MortenPs makkverk gir han en plass på Dax18.

5 dager etter den forferdelige hendelsen!

Lasaron

Det er blitt hevdet at både kanariene sang, og at kommentatorene snakket i starten av nasjonalsangen. Stemmer ikke dette? For hvis det stemmer, er det utrolig useriøst av Dagsnytt 18 å arrangere denne debatten.
Tren på langskudd

SKBCPH

Håper hvertfall at det kommer klart og tydelig fram! Debatten er jo på helt feil premisser.
- Vi har den treneren vi har.

Superjack

May 25, 2023, 19:53:04 PM #384 Last Edit: May 25, 2023, 19:54:57 PM by Superjack
Noen som hørte debatten?

Om Brann kommer til cupfinalen til jul, så foreslår jeg at vi tar en god gammmeldags glade jul, eller på loven sitter nissen når nasjonalsangen går. Så tar vi nystemten etterpå.
- Litt ironi og sarkasme her, men makan å bli krenk over...

Så faktisk kampen, inkl pausepraten til NRK fra cupfinalen i går. Der klarer de å lire av seg at cupfinalen er for hele landet i argumentasjonen over hvorfor det er så fælt å synge nystemten i stedet for nasjonalsangen.
Nei, cupfinalen er først og fremst for finalelagene. Noe som også tv-tallene viser.

Landskamper er for hele Norge, de spiller med flagget på brystet.
LSK og Brann hadde klubblogo på brystet.

Og igjen, det var ikke representert på tribunen fra noen fra kongefamilien, og det også drar de inn i studioet, hva galt har Harald V gjort oss i Bergen. Han var jo ikke der.
Brannsupporter.

SKBCPH

Audun eide den humørløse nitriste Morten P ganske overlegent.
- Vi har den treneren vi har.

Corran

Hørte den i går og han Morten P skulle blitt satt skikkelig til veggs.
Han irriterer meg grenseløst
Lysbakken gjorde litt narr av ham men ikke nok.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Havne inn på noen gamle artikler fra dagene før Cup finalen ang alt Brann gjorde feil
Og den som mente dette var Yaw.
Det var feil at de gikk i 17 mai tog for det kom til å tappe dem og var dårlig restutisjon
Det var feil at de reiste på showet for det kom til å forstyrre dem.
Og siste mente han med bakgrunn i at han i 2011 var med og ikke fikk sove etterpå for han vr mer klar for kampen om kvelden enn om dagen
En kan da konkludere med at dagens spillere og trenere er dyktigere på å nullstille, forberede seg og sterkere mentalt.
Og en må jo lure på da at siden denne eksperten Yaw er så veldig opptatt av mental trening og psykologiske er det pga sine egne mangler i karrieren eller det å ha spilt under trenere som Skarsfjord?
Mest sannsynlig kombinasjonen.

Men uansett det var gøy å lese disse artiklene (ikke bare der referert over) fra før kampen med fasit i hånden
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Har Sivert fått kjeft/hyllest for å helt åpenbart synge Nystemten? Herlige TV-bilder når kameraet drar over laget og Nystemten overtar mer og mer. Ingen tvil om hva Sivert synger!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up