• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

NM 2023

Started by Nixon, April 12, 2023, 12:27:29 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Erifos

Quote from: Lasaron on June 28, 2023, 20:51:44 PMVÃ¥lerengen borte.
Merk at United-Leeds spiller på Ullevaal samme dag kl. 17. Tipper NFF hensyntar det ved fastsettelse av kamptidspunkt for å please det anglofile-bosset...

SKBCPH

Krysser fingrene for at NFF ikke gjør det, og at Intility blir pinlig tomt fordi mange VIF-mans heller velger United - Leeds som de har brukt 1500 kroner for billett på.
- Vi har den treneren vi har.

esp123

Det kan fort skje. Har bodd i Oslo i snart 7 år, og har knapt møtt en person som vil vedkjenne seg å være mer enn en VIF-_sympatisør_. Engelsk fotball har en mye sterkere standing.


Corran

Eg vil jo si eg e Leeds supporter men aldri om eg hadde kjøpt billett til en treningskamp for de prisene og aldri om eg hadde sett den kampen før en Brann kamp
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Det ser ut til at det blir kollisjon. Nå ligger cupkampene ute kl.18 på både TV2 Live og VGLive, mens treningskampen går kl. 17. Blir nok bra. :)

Chrisstah

Er kamptidspunktet fastsatt? Noen som vet når det evnt blir bekreftet? :)
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Superjack

Gir en god dag i om Vif «fansen» velger treningskamp med United før å se sitt eget lag spille.

Har som mange andre et lag å holde med i England, men det er bare et godt nr. 2 lag, når fotballen her hjemme tar pause mest.

Brann!

Støtt ditt lokale lag!
Brannsupporter.

sydnes76

Den engelske fotballen er syk, kjip og ekkel. Har gitt opp det greiene der etterhvert. Gøyere å finne et tysk, nederlandske eller lignende serie å følge i Eliteseriepausen.

Hickok

Quote from: Chrisstah on June 29, 2023, 15:59:33 PMEr kamptidspunktet fastsatt? Noen som vet når det evnt blir bekreftet? :)

Da er det blitt kl. 20.00 som er offisielt klokkeslett, altså etter kampslutt på Ullevål. https://www.fotball.no/fotballdata/kamp/?fiksId=8398697

Superjack

Quote from: sydnes76 on June 29, 2023, 17:16:26 PMDen engelske fotballen er syk, kjip og ekkel. Har gitt opp det greiene der etterhvert. Gøyere å finne et tysk, nederlandske eller lignende serie å følge i Eliteseriepausen.

Veldig enig.

Tysk fotball har enorm stemning på flere av stadionene.
Brannsupporter.

MPS

Var det ikke en greie med at en del Brann"supportere" byttet ut rødt med blått da dere møtte Everton i E-cup? Anglofili er en pest for alle lag i Norge. Ekstremt uekte.

Nixon

Quote from: MPS on June 29, 2023, 21:51:39 PMAnglofili er en pest for alle lag i Norge. Ekstremt uekte.

Ja, geografi er tross alt det eneste som gjelder når det kommer til å ha følelser for et lag.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

ostraume

Quote from: Nixon on June 30, 2023, 06:49:22 AM
Quote from: MPS on June 29, 2023, 21:51:39 PMAnglofili er en pest for alle lag i Norge. Ekstremt uekte.

Ja, geografi er tross alt det eneste som gjelder når det kommer til å ha følelser for et lag.

Følelser skal man ikke sette seg til doms over, og dersom en og annen raring hadde elsket Liverpool eller Bristol City så flott.

Men det at alle fotballinteresserte i Norge skal "ha" et lag i England er et større systemisk problem. Dette er jo en vits. Og når det får utslag i at en kvartfinale i cupen flyttes fordi konkurransen med en treningskamp (!) synes jeg det er rimelig flaut.

Men for all del, kos dere med YNWA og gråt en tåre fordi det er så sterkt når Ullevaal fylles opp.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Erlend

Osdal får i BA i dag veldig tydelig frem at dette med at vi spiller mye borte ikke bare er en myte eller følelse vi har i hvert fall:

"* Brann fikk i kvartfinalen sin 20. bortekamp i cupen av 25 mulige mot lag fra egen divisjon i dette århundret. Altså har kun 20 % av kampene mot lag fra vårt eget serienivå gått på hjemmebane!"


Corran

Quote from: ostraume on June 30, 2023, 08:00:32 AM
Quote from: Nixon on June 30, 2023, 06:49:22 AM
Quote from: MPS on June 29, 2023, 21:51:39 PMAnglofili er en pest for alle lag i Norge. Ekstremt uekte.

Ja, geografi er tross alt det eneste som gjelder når det kommer til å ha følelser for et lag.

Følelser skal man ikke sette seg til doms over, og dersom en og annen raring hadde elsket Liverpool eller Bristol City så flott.

Men det at alle fotballinteresserte i Norge skal "ha" et lag i England er et større systemisk problem. Dette er jo en vits. Og når det får utslag i at en kvartfinale i cupen flyttes fordi konkurransen med en treningskamp (!) synes jeg det er rimelig flaut.

Men for all del, kos dere med YNWA og gråt en tåre fordi det er så sterkt når Ullevaal fylles opp.
Eg vokste opp i en era der en ikke viste hvilken tippekamp som kom om lørdagen. Og denne lørdags kampen fra England var den eneste som ble vist på tv den uken.
Og klart dette fikk stort fokus for det var jo veldig eksotisk med utenlandsk fotball utenom EM og VM.
Veldig mange plukket da sitt favoritt lag etter hvem de så på tv en gitt lørdag. De spilte gøy fotball, det var noen kule spillere eller drakten var kul. Dette var det som var med på å bestemme hvilket lag du fulgte eller holdt med.
Personlig kom jeg hjem 3 år gammel og sa jeg holdt med Leeds. Jeg aner ikke hvorfor og viste knapt nok hva fotball var. Senere gikk gjerne lagene i arv fra far eller eldre brødre og derfor finnes det i dag fremdeles f.eks Stoke supportere i Norge.
Så her utviklet det seg ekte følelser over tid for veldig mange. Personlig oppdaget jeg også Brann etter hvert og det ble jo selvfølgelig mitt lag der tilhørighet også spiller inn.
Men det er veldig mange og da gjerne spesielt fra distriktene som aldri har hatt en klubb å knytte følelser til da de ikke har lokale alternativer eller aldri har følt noen tilhørighet til dem. Det er også disse som gjerne fulgte rbk i europa og gjorde at rbk kalte seg hele norges lag.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Ja, når man er milevis fra en toppklubb, og fotballen man får se er engelsk fotball på TV så forstår jeg den.

Den lokale klubben er gjerne middels nivå 4. klubb.

Men for folk i Oslo, med tilhørighet til VIF at dem velger United - Leeds, fremfor Vif - Brann er for meg litt rart.

Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on June 30, 2023, 11:49:01 AMJa, når man er milevis fra en toppklubb, og fotballen man får se er engelsk fotball på TV så forstår jeg den.

Den lokale klubben er gjerne middels nivå 4. klubb.

Men for folk i Oslo, med tilhørighet til VIF at dem velger United - Leeds, fremfor Vif - Brann er for meg litt rart.

Å holde med vif er litt harry og veldig østkant. Det var mote en periode med masse kjendiser og greier men den tiden er forbi.
Husk også at Oslo består stort sett av folk fra andre steder av landet og det er ganske få som har den tilhørigheten til Oslo som bergensere har til Bergen.
Når jeg bodde i Oslo så kjente jeg supportere for veldig mang lag, men veldig få vif supportere
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

MPS

Det vokser frem en helt annen kultur i Enga nå, med veldig mye ungt på tribunen. Ekstremt langt fra harry og noe helt annet enn gamleklanen. At det er veldig mye provinsfolk i Oslo fra andre steder, har du helt rett i. Kommer i busslast etter busslast ;D

Corran

Sier ikke vif supportere er harry (om en er ærlig så er de vel det), men at det nå stemples litt harry i forhold til for noen år siden når det var mote i Oslo å holde med vif og alt av c kjendiser ville vise sin klubbtilhørighet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

MPS

Har sett nok av harrytasser fra andre klubber besøke Oslo. Var mye rart som gikk rundt i Oslos gater, fra begge leire, under cupfinalen mellom Brann og Lillestrøm nettopp. For å si det sånn :o

Corran

Gikk ikke mye lsk supportere rundt i Oslo under cupfinale helgen så var ikke mye du fikk med deg
Og største harrytassene i Oslo holder jo med vif selv når rbk kommer på besøk med skinnvestene sine
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

MPS

Quote from: Corran on June 30, 2023, 23:19:15 PMGikk ikke mye lsk supportere rundt i Oslo under cupfinale helgen så var ikke mye du fikk med deg
Og største harrytassene i Oslo holder jo med vif selv når rbk kommer på besøk med skinnvestene sine


Auu, dette ble litt 12 år.

Corran

Ja tenkte jeg skulle fortsette der du slapp ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Så så. Vi som er Harry er like mye verdt som eliten i diaspora bergensis.
Tren på langskudd

Nixon

Finalen er satt opp til lørdag 9. desember klokken 16.00.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Superjack

Kollisjon med fredsprisen.

Til denne cupfinalen må Bataljonen stille med salg av ullgensere, votter og luer med Brann logo på St. Hanshaugen.

Og varm gløgg med noe godt oppi.





Brannsupporter.

Spelaren

Quote from: Nixon on July 07, 2023, 09:38:37 AMFinalen er satt opp til lørdag 9. desember klokken 16.00.

For en forferdelig kontrast til vårens perfekte utgave.
GÃ¥ av.

RepublikkenBergen

Quote from: Nixon on July 07, 2023, 09:38:37 AMFinalen er satt opp til lørdag 9. desember klokken 16.00.

De gjør alt for at folk ikke skal komme seg hjem.. Ikke går det tog etter kamp. Kanskje 1 fly om man unngår ekstra omganger.. Helt latterlig.. Kampen burde starte 13.00...

Nixon

Quote from: RepublikkenBergen on July 07, 2023, 16:26:17 PMDe gjør alt for at folk ikke skal komme seg hjem..

Du tenker at det er en slags NFF-konspirasjon sammen med hotellnæringen i Oslo? Det tror jeg på!

Men om du husker så langt tilbake til som til mai i år, eller de siste cupfinalene som Brann har kommet til, så har det blitt satt opp ekstra tog, fly og buss etter kampslutt uansett når kampen har blitt spilt.

Til store protester selvsagt fra NFF/hotell-mafiaen, de gjør tross alt alt for at folk ikke skal komme seg hjem. Men reiseselskapene har heldigvis ikke latt seg skremme, så null problem å komme seg hjem etter kampen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

fortune

Molde er i praksis klare for finalen allerede. Leder 2-0 hjemme mot Sarpsborg og møter vinneren av Kjelsås-Raufoss i semien.
First is first, second is nothing

Finfin respons

Uenig med at det er offside på 1-0. Han sperrer ikke i synsfeltet. Han står litt til siden. Han er ikke i offside posisjon FØR headingen kommer. Løkberg analyserer feil. Børst forstyrrer keeper før headingen men da var ikke Børsting offside.
Kanskje.

Norlings Hund 2

Quote from: Finfin respons on July 12, 2023, 19:55:15 PMUenig med at det er offside på 1-0. Han sperrer ikke i synsfeltet. Han står litt til siden. Han er ikke i offside posisjon FØR headingen kommer. Løkberg analyserer feil. Børst forstyrrer keeper før headingen men da var ikke Børsting offside.

Festlig at Løkberg og studio faktisk stopper klippet og viser linjen idet corneren tas, trodde det var barnelærdom at offside idet corneren tas er en umulighet siden ballen sparkes fra dødlinjen.

Nixon

Da må vi håpe på Glimt i finalen.

Selv om det vil gi Viking den siste e-cup-plassen.

Men det får vi heller bite i oss.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

krakra

Heller Viking enn Molde

Hickok

Quote from: krakra on December 03, 2023, 19:14:22 PMHeller Viking enn Molde
Eller mer viktig, heller Europa League enn Conference League.

krakra

Ja, den sier jo seg selv, men jeg ser på det som en bonus at Viking tar E-cupen-plassen istedenfor Molde. De kvalifiserer seg neppe uansett. Det gjør garantert Molde.

Superjack

Totalt sett for Norsk fotball og dermed forhåpentlig også Brann på sikt bør nok håpe på Molde i Europa vs Viking.

Molde har en del seeding poeng, og større muligheter enn Viking å plukke poeng for Norge i E-cup.

Men på kort sikt og kun sett med Brann for neste sesong så er det jo helt klart å håpe på Glimtgull og Brann i EL Q3.

Brannsupporter.

esp123

https://x.com/fotcalc/status/1731386808250876220?s=46

I en ikke altfor alternativ virkelighet hadde Brann vært klar for CL kvalik idag.

ostraume

Andreplassen neste år vil mest trolig få CL-kval. Så her er bare å kjøre på.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: esp123 on December 04, 2023, 00:04:04 AMhttps://x.com/fotcalc/status/1731386808250876220?s=46

I en ikke altfor alternativ virkelighet hadde Brann vært klar for CL kvalik idag.

Da kan vi tenke tilbake på Shamrock i 2019. Det var pinlig dårlig da, og utrolig irriterende nå.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Hickok

Quote from: Nixon on December 04, 2023, 07:57:50 AM
Quote from: esp123 on December 04, 2023, 00:04:04 AMhttps://x.com/fotcalc/status/1731386808250876220?s=46

I en ikke altfor alternativ virkelighet hadde Brann vært klar for CL kvalik idag.

Da kan vi tenke tilbake på Shamrock i 2019. Det var pinlig dårlig da, og utrolig irriterende nå.
Et mål mer i en av de to kampene hadde vært nok.

andreas1989

I VG feeden dukket det opp en annonse fra NFF for billetter til lørdages cupfinale.

Molde kommer riktignok fra en rundkjøring av en "by", men det er jo litt spesielt at en cupfinale mellom det som har vært de to klubbene med størst sportslig suksess de siste Ã¥rene ikke selger ut. Brann kunne vel solgt ut 25 000 billetter til hjemmekampen mot Glimt sist helg uker i forveien om det var tilgjengelig. 

Lasaron

Molde har hatt en ganske dårlig sesong og er litt blaserte. Glimt er vel både litt blaserte og litt forsynte.
Tren på langskudd

Hickok

Jeg tror Glimt har solgt sine billetter, mens det er en del ledig blant Molde sine. I tillegg er det en del tilgjengelige billetter på nøytrale plasser. Så gjenstår det å se om forbundet sine sponsorer gidder å møte opp. De har vel en masse billetter.

Erlend

Var inne på tanken på å gå siden jeg bor borti der, men de billigste billettene jeg fant var 620 kroner så da skjønner jeg at mange ikke gidder

Superjack

Glimtfansen stiller mannsterk både på bortekamper i ES og i Europa. Er begrenset for alle hvor mye folk kan bruke på å følge laget sitt. Også vesentlig mye mer vrient og dyrt å reise fra Bodø til Oslo, enn fra både Bergen og Molde.

I tillegg er ikke Bodø verdens største plass.
Forståelig at de ikke klarer å mobilisere like mye som Bergen.

Men i Molde, der må interessen være på er lavmål for dette burde være høydepunkt for den klubben denne sesongen.



Brannsupporter.

andreas1989

Mer vrient er det vel ikke ta seg fra Bodø til Oslo med fly iallefall, der oppe spaserer man jo til flyplassen, men ja det er vel ikke alle som flyr. Molde bekrefter jo bare sin posisjon som en liten filleklubb.

Hickok

Quote from: Superjack on December 06, 2023, 12:08:39 PMGlimtfansen stiller mannsterk både på bortekamper i ES og i Europa. Er begrenset for alle hvor mye folk kan bruke på å følge laget sitt. Også vesentlig mye mer vrient og dyrt å reise fra Bodø til Oslo, enn fra både Bergen og Molde.

I tillegg er ikke Bodø verdens største plass.
Forståelig at de ikke klarer å mobilisere like mye som Bergen.

Men i Molde, der må interessen være på er lavmål for dette burde være høydepunkt for den klubben denne sesongen.

Supporterbasen til B/G i Oslo har økt noe enormt de siste årene. Så pass mye at de har måttet bytte lokal pub i Oslo som møteplass da den gamle ble alt for liten. Det er blitt mye på samme måten som med RBK på 90 og 00-tallet.

David

Bodø er vel omlag 70 prosent større enn Molde, og så vil jeg tippe at de har en større andel utflyttede supportere på østlandsområdet, men det er bare en magefølelse. Molde burde klare å fylle kvoten sin i en kamp som denne, men jeg vet ikke helt hvor mye mer man egentlig kan forvente fra en by med litt over 30 000 innbyggere.

Corran

Det sies vel at det bor flere nordlendinger i Oslo enn i Nordland
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Go Up