• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skader og karantener

Started by Superjack, April 12, 2023, 11:31:01 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Quote from: huleste on April 01, 2024, 18:14:09 PMSoltvedt sier det var en smell i leggen som stivnet etterhvert. Håper det kan masseres bort. Hvis ikke har vi straffeproblem igjen.

Mathisen er ute i noen kamper, så sjansen for straffe er sterkt redusert...;)
Rød makt på Hansa

krakra

Høres ut som en «legghøne», men vi har jo sett småskader vare lenge før.

Churchill

Soltvedt er nok tilbake raskt mens det fort kan bli en del kamper på Mathisen. Synd for han var veldig god idag og er i ferd med å utvikle seg til en meget viktig spiller for oss.
...we shall never surrender.

Optimist

Krysser fingre og tær for at Soltvedt er tilbake mot FFK 🤞🤞 Veldig synd at Mathisen virker å være ute en stund, for han var grådig god i dag. Et konstant uro-moment for motstander. Da er det bare å håpe at Blomberg finner tilbake til formen der han trives best på høyrekanten.
Kokende idiot

Corran

Holder en liten åpning for at Mathisen ikke er så ille som fryktet.
Men spørsmålet er jo da om det blir Warming eller Castro fra start.
Slik Blomberg spilte i dag ville jeg sagt begge.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Det snakkes nå om iallfall 2 uker for Mathisen, kanskje lenger.

Så la oss si ut april? FFK(H), Lyngbø(B), Viking(B), HamKam(H), Odd(H) og KFUM(B) er vel da kampene som sannsynligvis ryker. Ikke det verste programmet med andre ord, Viking borte er vel den som helt klart skiller seg ut.

Vi får tro at Blomberg gjør det bedre på høyre enn på venstre, men Warming nærmer seg vel mer og mer en startplass? Vi kan vel tro at redebuten fra start kommer mot Lyngbø og så kanskje mot Hamkam? Simba er vel også i trening slik at vi har et fjerde alternativ. 

Hickok

2 uker tror jeg du bare kan glemme med en gang. Han skal re-evalueres da, og de skal komme med en ny prognose. Dette tipper jeg er nærmere 2 måneder enn 2 uker. Thore P har vel noe tilsvarende skade? Han er ute i 3 måneder.

andreas1989

Jeg siterer bare det media skriver, synes selv noen uker hørtes optimistisk ut så derfor tenker jeg minimum ut april.

fortune

Godt det er noen som er positive, jeg tviler for min del på at Mathiesen spiller noe særlig før sommerpausen. Siste kamp før EM går 1. juni.
First is first, second is nothing

andreas1989

Er han tilbake i kamp før pausen så tenker jeg vi skal si oss fornøyde med det, men vi vet vel mer om et par uker.

ostraume

Quote from: andreas1989 on April 03, 2024, 19:03:33 PMJeg siterer bare det media skriver, synes selv noen uker hørtes optimistisk ut så derfor tenker jeg minimum ut april.

Les bedre. Han skal evaluerers etter to uker og er garantert ute så lenge. Ingen som sier at det er sannsynlig at han er tilbake etter de to.

Strekk er typisk 6-8 uker og ingen grunn til å forvente noe annet med Mathisen.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

andreas1989

Og jeg skriver vel heller ikke at Mathisen er tilbake i kamp om 2 uker? Jeg synser om mai som er 3-4 uker frem i tid noe som vel ikke er urealistisk, men kanskje optimistisk.

Corran

Er det sagt noe om hvilke muskler det er snakk om?
En hamstring strekk er 1-6 uker vanligvis og sprintskade har bedre prognose enn stretchingskade
https://skadefri.no/kroppsdeler/lar/hamstringsstrekk/
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

April 05, 2024, 11:39:26 AM #463 Last Edit: April 05, 2024, 11:44:14 AM by Gulløl
Positive signaler fra Horneland på Fotballfeber på TV2 nettopp. Han sier at det ikke ser ut å være så alvorlig med Mathisen og tror han er tilbake om to-tre uker.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Veldig bra. Ikke fullt så bra at Soltvedt er usikker til FFK-kampen...
...we shall never surrender.

Aûne

Noen som vet noe om nytt om Felix? Har operasjonen vært vellykket?

Superjack

Quote from: Aûne on April 08, 2024, 15:58:31 PMNoen som vet noe om nytt om Felix? Har operasjonen vært vellykket?

Er vel vellykket. Han var gjest i forballpreik for en ukes tid siden.

Ligger på spotify.
Brannsupporter.

fortune

Quote from: Superjack on April 08, 2024, 16:00:33 PM
Quote from: Aûne on April 08, 2024, 15:58:31 PMNoen som vet noe om nytt om Felix? Har operasjonen vært vellykket?

Er vel vellykket. Han var gjest i forballpreik for en ukes tid siden.

Ligger på spotify.

Der kom det også frem at han tok begge lyskene når han først var i gang. Tipper han er tilbake etter sommerpausen.
First is first, second is nothing

Pete05

Quote from: fortune on April 08, 2024, 16:03:07 PM
Quote from: Superjack on April 08, 2024, 16:00:33 PM
Quote from: Aûne on April 08, 2024, 15:58:31 PMNoen som vet noe om nytt om Felix? Har operasjonen vært vellykket?

Er vel vellykket. Han var gjest i forballpreik for en ukes tid siden.

Ligger på spotify.

Der kom det også frem at han tok begge lyskene når han først var i gang. Tipper han er tilbake etter sommerpausen.

Ligger ganske godt an iflg han selv. Håper på kamper før pausen og målet er vel 16.5 kampen

krakra

Litt slemt å gjengi et mål for han var ganske klar på at han ikke ville sette noe mål, og gjorde litt narr av Kristiansen som var så raskt tilbake for så å gå på en smell.

Det nærmeste han kom var vel å si at han hadde et håp om å spille i vårsesongen.

Corran

Horneland tror Mathisen er klar til kamp på søndag.
Mye mindre alvorlig enn fryktet
FHM hadde sin første trening med ball
https://www.ba.no/horneland-mathisen-tilbake-til-sondag/s/5-8-2586371
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Da, Castro og Mathisen fra start.
Brannsupporter.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Tenker de har ham på benken fra start.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

fortune

Quote from: Superjack on April 09, 2024, 14:22:22 PMDa, Castro og Mathisen fra start.

Jeg synes Castro så tung ut mot FFK, men alternativene er kanskje ikke så mye bedre? Blomberg virker frisk i kroppen, men ellers rusten. Warming ser bra ut i korte glimt, men ellers ikke.
First is first, second is nothing

Optimist

Ulrik Mathisen meldes klar til søndag ifølge BA!
Kokende idiot

Superjack

Når Marhisen har vært ute litt over en uke, så skal det vel ikke være noe i veien for at han er med fra start til helgen?
Brannsupporter.

Corran

Quote from: Superjack on April 10, 2024, 10:52:19 AMNår Marhisen har vært ute litt over en uke, så skal det vel ikke være noe i veien for at han er med fra start til helgen?

Det spørs hvor bra han er og hvor stor risiko det er for å slå opp igjen og gjøre det verre?
Ikke noen grunn til å ta sjanser med ham
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Sol kan ikke spille mot Lyngbø pga den der leggen.
Tren på langskudd

Gulløl

Tipper at Ruben Kristiansen heller ikke spiller. Fra BA sin spillerbørs på søndag:
Svakest i stopperparet, og en kan lure på hvor mye ankelskaden vi vet han sliter med hemmer.

Forsvaret Brann starter med kan kanskje bli slik:
Hellan - Pallesen - Sery - Simba

Helland inn for Sery etter 45-60 min kan være en god plan.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Super-Mathisen og Niklas ut med skade i Viking-kampen. Forhåpentligvis er det ikke langvarig for noen av dem. Litt forskjellig skadehistorikk de to der. Mathisen må man jo ha kryptonitt for å ta knekken på. Makan til rask recovery. Niklas derimot virker å være litt kjeks og det tar dessuten lang tid å få ham tilbake. Av de to er det Mathisen som er viktigs for laget. Han har blitt en kantversjon av FHM.
...we shall never surrender.

Lasaron

Wassberg, Ulriken, Sande, Felix, Thore, Torsvik

Det er listen nå. Ulriken er sannsynligvis snart klar.
Tren på langskudd

Hickok

Quote from: Lasaron on April 15, 2024, 08:18:46 AMWassberg, Ulriken, Sande, Felix, Thore, Torsvik

Det er listen nå. Ulriken er sannsynligvis snart klar.
Det pleier vel fort å bli en uke eller to hvile når det har vært fare for hjernerystelse involvert. Jeg tipper Ulriken blir spart til Kåffa kampen.

krakra

Quote from: Churchill on April 15, 2024, 08:03:13 AMSuper-Mathisen og Niklas ut med skade i Viking-kampen. Forhåpentligvis er det ikke langvarig for noen av dem. Litt forskjellig skadehistorikk de to der. Mathisen må man jo ha kryptonitt for å ta knekken på. Makan til rask recovery. Niklas derimot virker å være litt kjeks og det tar dessuten lang tid å få ham tilbake. Av de to er det Mathisen som er viktigs for laget. Han har blitt en kantversjon av FHM.
Mathisen var da ute hele vårsesongen i fjor. Hjernerystelser er uansett ikke noe man bør haste seg tilbake fra.

Superjack

Hjernerystelse kan ta lang tid.

Faye Lund i Glimt tror jeg er ute fortsatt etter en ball i hodet og hjernerystelse i vinter.

Japhet var vel ute i noen måneder etter en smell i Glimt tiden.

Sannsynlig at både FHM, Kniklas og Mathisen som utilgjengelige til etter EM.
Brannsupporter.

andreas1989

Fra BT.

Quote from: BTMandag sier Branns lege, Arne Instebø, at Mathisen er utskrevet av sykehuset i Stavanger.

- Han blir fulgt videre opp av oss, og vi gjør en ny vurdering, sier Instebø til BT.

Han sier at Mathisen har fått hjernerystelse.

- Det medfører minst én uke ute. Avhengig av alvorlighetsgrad, kan det være lenger, sier legen, og fortsetter:

- Vi følger opp Ulrik og vil få flere svar gjennom de neste dagene. Vi tar aldri noen risiko når det gjelder hodeskader.

opplett

April 15, 2024, 11:59:22 AM #486 Last Edit: April 15, 2024, 12:04:46 PM by opplett
Den ekle armposituren til Ulrik når han traff bakken minner om Fencing Response..

Men Mathisen er positiv:

- Føler meg helt fin, litt stiv i nakken, men hodet er helt fint.

- Jeg har ikke sett hva som skjedde med Enerly, så jeg kan ikke sammenligne situasjonene, men jeg er veldig glad for at det fikk så bra som det gjorde

Til tross for smellen har ikke Mathisen noen planer om å endre spillestil.

- Man blir jo litt redd, men jeg har alltid hatt en «all in»-holdning, så jeg tror jeg kommer til å fortsette som før.


...

Selv mener Mathisen at han er klar for kamp.

- Hvis jeg fikk bestemme, så ville jeg spilt nå på onsdag.


https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sportsdognet-live/661ce898c2fb071c72aed67c/mathisen-ute-minst-en-uke
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Christian


Optimist

Quote from: Christian on April 15, 2024, 12:22:45 PMMen hva med Wassberg?!

Frykter at han fort kan være ute til sensommeren.
Kokende idiot

andreas1989

Det ble vel sagt at han hadde vært til skanning av kneet i dag, men det var fortsatt for tidlig å si noe. Kommer vel en oppdatering før helgen iallfall.

andreas1989

Og da kan BT melde det vi vel kunne frykte når det kommer til Wassberg.

Quote from: BTBT får opplyst at undersøkelser mandag viser at 19-åringen trolig har pådratt seg en alvorlig kneskade.

Kjell249

Uff, så kjipt for Niklas! Er det korsbånd så ryker sesongen. Får håpe FHM snart er tilbake, for det begynner å bli tynt på midten.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

opplett

Fryktelig for Kniklas. Synd at han er en kjeks. Han fortjener bedre så god som han er.
Norling skryter likevel av oppholdet i Norge . - Menneskene i Brann var fantastiske. Klubben var vakker som s****.

Corran

Jaja da blir det 2025 han slår gjennom da

Fryktelig synd på ham nå
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Klubben kommer med en oppdatering i morgen.

Quote from: BABA har vært i kontakt med Brann-lege Arne Instebø som ikke vil svare på spørsmål mandag kveld.

Han varsler heller at Brann vil gi status på Wassberg tirsdag.

Nixon

Pokkers uflaks! Og han som kanskje har vært vår beste spiller i sesongstarten.

Det så jo ikke så alvorlig ut fra tribuneplass da han gikk av banen for egen maskin for å bli undersøkt. Men ante jo det verste da BA meldte at han hinket ut til bussen etter kampen og brukte hendene til å heise seg opp trappen.

Nå er det som flere andre sier tynt på midten. Hvem i stallen kunne tatt en indreløperjobb nå dersom det blir flere skader? Blomberg? Crone?
Rød makt på Hansa

andreas1989

Mathisen seiler vel opp som et alternativ, særlig dersom alle kantene er skadefri. Har ikke Heggebø figurert som indreløper i en eller annen treningskamp?

ostraume

Thore potet må da snart være tilbake?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Quote from: andreas1989 on April 15, 2024, 22:11:29 PMMathisen seiler vel opp som et alternativ, særlig dersom alle kantene er skadefri. Har ikke Heggebø figurert som indreløper i en eller annen treningskamp?

Mathisen ville vært på listen, men blir ikke klar til onsdag og kanskje heller ikke til søndag. Så da må andre steppe inn ved behov. Heggebø er på nedre halvdel av alternativer i stallen etter min mening.
Rød makt på Hansa

andreas1989

Se til ungdommen sier jeg, men vet jo at det skal mye til før det skjer. Remmem og Eikrem bør iallfall være med i troppen og eventuelt bli sendt innpå for å styre belastningen på Kartum/Kornvig mtp at det er kamp igjen allerede på søndag.

Go Up