• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Skader og karantener

Started by Superjack, April 12, 2023, 11:31:01 AM

andreas1989, Pete05, ostraume and 4 Guests are viewing this topic.

Go Down

Kagain

Quote from: Churchill on October 23, 2023, 20:05:23 PMUtøvere med eksplosiv muskulatur vil ikke være mer skadeutsatt dersom de gjennomfører typehardkjør-/utholdenhets-trening. Det ligger i typen muskulatur i seg selv at man er mer skadeutsatt med eksplosive (korte) muskelfibre. men dette kan motvirkes med riktig styrketrening og ALLTID være godt oppvarmet før man begynner å belaste kroppen.

Det har du sikkert helt rett i. Det gir fullstendig mening at man behandler forskjellige typer muskulatur forskjellig. Jeg har ikke noe eksplosiv muskulatur selv, men jeg kan trakke avgårde i all evighet trass at jeg er i elendig form. De gangene jeg har blitt utfordret fysisk (fotball eller innebandy mot folk på min alder eller som kunne vørt barna mine) har jeg aldri giddet varme opp eller tøye ut, men gangsperr får jeg omtrent ikke. Så i Brann-setting tror jeg at jeg skulle klart meg fint. Problemet er at om Brann hadde hatt en spiller som meg i laget hadde antageligvis Soltvedt sett ut som et oljet lyn i sammenheng. Jeg er dyrisk treg, men når jeg først har kommet opp i tempo er jeg utrolig vanskelig å stoppe.

Det jeg vil frem til er at forskjellige typer muskulatur trenger å bli behandlet på forskjellig måte. Horneland på sin side ser ut (for mine ufaglærte øyne) til å gå for en one size fits all variant, og det fungerer åpenbart dårlig om man skal dømme på årets sesong.

Lasaron

Quote from: Kagain on October 23, 2023, 22:35:37 PMHorneland på sin side ser ut (for mine ufaglærte øyne) til å gå for en one size fits all variant, og det fungerer åpenbart dårlig om man skal dømme på årets sesong.

Hehe, kommer an på om man måler det sportslig eller etter mindre relevante kriterier. Noen vil nok påstå at varianten hans fungerer åpenbart godt om man skal dømme på årets sesong.
Tren på langskudd

ostraume

Quote from: Kagain on October 23, 2023, 22:35:37 PMDet jeg vil frem til er at forskjellige typer muskulatur trenger å bli behandlet på forskjellig måte. Horneland på sin side ser ut (for mine ufaglærte øyne) til å gå for en one size fits all variant, og det fungerer åpenbart dårlig om man skal dømme på årets sesong.

Jeg har liten tro på det premisset du debatterer ut i fra: At i Brann skal alle trene 100% likt. Jeg vet ikke helt hva du baserer det på? En sleivete kommentar om at man skal trene seg ut av skadene? (som og er det man gjør, for øvrig, men tilpasset).

Eller for å sette det litt på spissen, med tre spillere i forskjellig situasjon: Tror du Warming, Kniklas og Kartum har like treninger tirsdag, onsdag og torsdag denne uken? Eller tror du det er tilpasninger?

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Kagain

Quote from: ostraume on October 24, 2023, 07:36:23 AM
Quote from: Kagain on October 23, 2023, 22:35:37 PMDet jeg vil frem til er at forskjellige typer muskulatur trenger å bli behandlet på forskjellig måte. Horneland på sin side ser ut (for mine ufaglærte øyne) til å gå for en one size fits all variant, og det fungerer åpenbart dårlig om man skal dømme på årets sesong.

Jeg har liten tro på det premisset du debatterer ut i fra: At i Brann skal alle trene 100% likt. Jeg vet ikke helt hva du baserer det på? En sleivete kommentar om at man skal trene seg ut av skadene? (som og er det man gjør, for øvrig, men tilpasset).

Eller for å sette det litt på spissen, med tre spillere i forskjellig situasjon: Tror du Warming, Kniklas og Kartum har like treninger tirsdag, onsdag og torsdag denne uken? Eller tror du det er tilpasninger?


Jeg baserer meg på det Horneland sier. Jeg vet ikke hvor mye vi kan sitere fra artikler bak betalingsmurer, men i artikkelen som er sitert tidligere (https://www.ba.no/sjokkerende-skadetall-dette-gar-ikke-noe-ma-gjores/s/5-8-2411057) så ser Horneland ut til å ta det slik

- Noen tåler belastning og noen tåler ikke: Horneland blir sitert slik "Men jeg tenker ikke så mye på det. Vi slåss med dem vi har"

- Bortforklaringer hvor de skadde spillerne er spillere som etter Horneland kan sammenfattes slik "majoriteten av Branns skadeplagede spillere har enten vært skadet i sesongoppkjøringen eller kommet inn i klubben midtveis" . Denne gikk jeg i detalj gjennom i et annet innlegg

- BA utfordrer Horneland på hvordan de skal håndtere det og han kommer ikke med noen forklaringer: "- Betyr de mange skadene at dere bør ha en bredere tropp neste år?- Nei. Det betyr at vi må ha spillere som tåler belastningen, svarer Horneland."

Den 15. august hadde BA en annen sak om skadesituasjonen hvor de intervjuet medisinsk ansvarlig hos Brann, Arne Instebø.

https://www.ba.no/lyskeskadene-hjemsoker-brann-vi-ma-evaluere/s/5-8-2341488


 I denne artikkelen oppgis det at følgende spillere har hatt lyskeskader

- Kristiansen
- Sery Larsen
- Torsvik
- Blomberg
- Heltne Nilsen (tidligere)
- Skaanes

Altså noen spillere før Horneland også. Men Horneland blir spurt som følger og svarer

- Kjører dere spillerne for hardt?

- Nei. Jeg tenker ikke på det. Skadesituasjonen vår er ganske lik andres.


Han innrømmer også at han tyner de litt ekstra. Interessant nok sier legen følgende

"Trenerteamet er allerede flinke til å justere belastningen på spillerne, ifølge Instebø. Likevel blir ikke skadene færre."

Så det ser ut til å undergrave mitt argument. Jeg tar det med uansett.

Som en overgang til neste artikkel kan jeg sitere Horneland her

"- Vi må skvise Ruben gjennom kamper som han egentlig ikke er rustet for, etter to måneder ute med skader. Vi tyner ham noe ekstremt, og han burde strengt tatt ikke spilt mot Arouca, innrømmer Horneland.

Han trekker frem at belastning er årsaken for både Kristiansen og Blomberg."

https://www.ba.no/stjerneskuddet-spiller-med-skade-han-har-hanglet-i-hele-var/s/5-8-2293502

Om Blomberg sier Horneland

"Han har hanglet i hele vår, egentlig. Men det er noe du kan holde i sjakk, og det håper jeg han klarer.  [...] Vi gambler ikke, men vi håper at han absorberer belastningen. Hvis han ikke gjør det, vet vi hva vi eventuelt må gjøre"

Så det er ikke direkte sagt at mer trening er medisinen, det er mer tyning. I samme artikkel dukker det opp en interessant påstand fra Thor Einar Andersen, professor ved Senter for idrettsskadeforskning ved Norges Idrettshøgskole og medisinsk leder for Idrettens Helsesenter i Oslo.

"Han forklarer at Gilmore's Groin, eller idrettsrelatert brokk som han helst kaller det, er en ganske sjelden fotballskade.[...] Det er mange med lyskerelaterte smerter som tror de har idrettsbrokk, men erfaringene hos oss på Idrettens Helsesenter viser at kun om lag fem prosent av de som kommer til oss med hofte/lyske-plager og tror det er idrettsbrokk, faktisk har det"


I artikkelen om Warming blir også Horneland spurt hva han tenker

https://www.ba.no/den-nye-publikumsyndlingen-med-usikker-skade-kan-vare-ute-over-lengre-tid/s/5-8-2347382

"Warming har sett skarp ut i det siste, og ser også skarp ut fra start her. Han gjør et stort bidrag, men så er det dessverre slik at når folk kommer uten kamper i kroppen, da må de gjennom skader, melder Brann-trener Eirik Horneland"

I sum ser det ut for meg som at spillerne først og fremst tynes mye mer enn nødvendig (i stedet for å bruke unggutter), men jeg klarer ikke å fri meg fra kommentarene fra Horneland at alle må tynes gjennom dette.

Kagain

Quote from: Lasaron on October 24, 2023, 06:03:27 AM
Quote from: Kagain on October 23, 2023, 22:35:37 PMHorneland på sin side ser ut (for mine ufaglærte øyne) til å gå for en one size fits all variant, og det fungerer åpenbart dårlig om man skal dømme på årets sesong.

Hehe, kommer an på om man måler det sportslig eller etter mindre relevante kriterier. Noen vil nok påstå at varianten hans fungerer åpenbart godt om man skal dømme på årets sesong.

Jeg snakket spesifikt om skader her. Man kan ikke krangle på resultatene. De er gode.

ostraume

Ja, ok, da snakker vi kanskje litt forbi hverandre. At noen (som Ruben og kanskje også Blomberg) muligens har fått flere spilleminutter enn de har gått av er jeg enig i.

Men altså ikke at alle trener like hardt uten tilpasning og at vi derfor ikke bør skaffe spillere med "raske muskler".
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Hickok

Det er ingen som har nevnt det her, men har alle lyskeplagene årsak i den stadige endringen av underlag, fra gress til kunstgress til gress osv? Det har vært nevnt tidligere år at dette skaper problemer.

Her er en sak fra 2009:

QuoteAustgulen poengterer at det ikke er mulig å unngå skader helt. Men målet er at de skal bli færre og ikke langvarige.

- Fotballspillere har ofte problemer med lyske-lår-rygg. Vi arbeider systematisk med styrkeøvelser for disse muskelgruppene. For å redusere antall strekkskader, blant annet. Flere ganger i uken skal spillerne utføre øvelser og følge et program som har dokumentert effekt.

En annen årsak til skader har vist seg å være overgangen mellom trening på kunstgress og naturgress. Her er Brann forsiktige. Man forsøker å få til en så gradvis tilvenning mellom solsvidd spansk gress og plasten på Nymark som overhodet mulig.

https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/rAndzm/slik-skal-brann-faa-faerre-skader

Kagain

Quote from: ostraume on October 24, 2023, 11:51:44 AMJa, ok, da snakker vi kanskje litt forbi hverandre. At noen (som Ruben og kanskje også Blomberg) muligens har fått flere spilleminutter enn de har gått av er jeg enig i.

Men altså ikke at alle trener like hardt uten tilpasning og at vi derfor ikke bør skaffe spillere med "raske muskler".

Ikke sikker vi snakker litt forbi hverandre. Det er godt mulig at vi bare er uenige basert på hvordan vi oppfatter ting. Jeg baserer mitt inntrykk på at Knutsen sier "vi må trene gjennom skadene", samtidig som han skylder skader på folk som kom midtveis i sesongen eller startet sesongen skadet. I oppkjøringen til sesongen var det artikler som snakket om hvor god skadesituasjonen var i Brann.

13. februar 2023

https://www.ba.no/sa-kom-uhellet-typisk-at-det-var-han-som-fikk-det/s/5-8-2156843

"Det er nesten imponerende hvordan Brann gjennom 16 intensive dager på treningsleir i Spania har klart å unngå en eneste skade.

Selvsagt, noe smårusk har det vært, som forkjølelser og en og annen stempling på trening, men aldri verre enn at det er noe man har klart å riste av seg. Det aller verste, i form av mer alvorlige muskelskader, har vært unngått. "


Man kan trygt si at det utsagnet modnet som fersk melk.

I samme artikkel blir Instebø sitert slik

"Det har vært gjort en god jobb av mange. Jeg opplever at vi har en gruppe spillere som trener godt og er flinke til å ta vare på seg selv, mens vi i det medisinske styrer belastningen til hver enkelt og sørge for at det er en god balanse, sier Instebø.

- Og så hjelper det selvsagt på å ha en yngre stall. Unge spillere er mindre skadeutsatte og tåler gjerne mer trening"


Her sier han altså at de forsøker å styre belastningen. Det er noe som er fornuftig i mitt hode. Det bare virker ikke som Horneland sier slikt lengre. Kan hende han gjør det, men inntrykket jeg får er at han bagatelliserer skadene med at "de må bare trene gjennom det". I denne artikkelen snakker Horneland om den dårlige inngangen på sesongen for Castro

I denne artikkelen fra 29.03.23

https://www.ba.no/problemene-tarner-seg-opp-for-brann-na-er-det-helt-elendig/s/5-8-2205778

er det flere en Horneland som tar litt lett på tingene. Rasmussen blir sitert slik

" Er troppen for tynn?

- Jeg ønsker alltid ekstra konkurranse velkommen, men jeg vil si at vi har veldig uflaks om vi får så mange skader at det viser seg at troppen er for tynn, svarer sørlendingen."


Horneland på sin side får det avsluttende ordet her

"Gjør skadesituasjonen at dere vurderer å foreta dere noe på overgangsmarkedet før vinduet stenger?

- Ikke uten at vi finner den rette. I utgangspunktet er det ingenting på gang og jeg stresser overhodet ikke det. Vi har en klar strategi om at akademiet skal komme til syne i A-laget, og akademispillere vil så absolutt få sjansen slik situasjonen er nå, svarer Horneland. "


Det kan jo selvsagt hende at han etterhvert har blitt litt lei av å svare på skadesituasjonen

I denne artikkelen fra 26.06.2023 blir han nok en gang konfrontert med dette med skader

https://www.ba.no/fire-spillere-kan-miste-onsdagens-cupkamp/s/5-8-2297892

"De sier at han er ute i syv til ti dager med en overbelastning i hamstring. Det er ofte sånn som skjer når du har hatt en dårlig inngang på sesongen med skader. Da må du ofte betale i form av noen nye belastningskader, sier Brann-trener Eirik Horneland. "

Det er ikke utenkelig at jeg er urettferdig mot Horneland og Instebø, men jeg syns inntrykket de gir er at de ikke bruker så mye tid på å se på grunnen til skadene. Det er også mulig at de faktisk, som Instebø sier, tilpasser treningen i større grad enn det som kommer frem i media, men jeg er fremdeles skeptisk til noe av det arbeidet som blir gjort da de har hatt "uvanlige" skader i fleng, i flere tilfeller på spillere med en spesiell muskulatur (eksplosive spillere). Horneland snakker om at de kom feil ut fra startgropen og at skadene ikke skyldes det han gjør, men enten at spillere kommer til underveis eller startet sesongen skadet.

Jeg er overhodet ikke lege eller noe treningsfantom, men det er noen svake alarmklokker som begynner å kime her.

Avslutningsvis må jeg fremdeles få lov til å peke på at selv om det har vært mye skader så har Horneland fått bra resultater fra spillerne sine. Ønsket mitt er bare at spillerne skal få tid til å bli frisk i stedet for at de ble skadd igjen og igjen...

Corran

Var det ikke et par sesonger siden Viking som hadde så veldig mye skader. Litt likt Brann nå?

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Noen som vet status nå? Hvem trener for fullt?
Tren på langskudd

Lasaron

For å svare meg selv: TV2 har sak på at Blomberg, Warming, Thore og Castro trente i dag. I tillegg vet vi jo at Ruben, Kniklas og Torsvik var på benken forrige kamp. Da begynner det så smått å se lysere ut.
Tren på langskudd

Corran

Hvem som er på benken betyr vel ikke så mye? Warning var på benken for 3-4 kamper siden (var det lsk?)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Normalt sett skal det jo bety noe, men kanskje ikke hos oss?
Tren på langskudd

Corran

Brann ano 2023 er ikke som normalt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

October 27, 2023, 09:26:52 AM #315 Last Edit: October 27, 2023, 09:28:47 AM by Gulløl
Quote from: Lasaron on October 27, 2023, 08:58:03 AMCastro meldes klar.
Da spørs det om Castro er "klar". Eller klar og helt skadefri.

Ser han selv sier til BT at han mer klar nå enn tidligere etter han har vært skadet. Horneland er blitt forsiktig med å la spillere starte som ikke er klar for 90 minutter. Tror han tar en fornuftig valg og gir Castro en rolle som innbytter. Finne og Heggebø bør dekke inn plassene på spissplass og venstrekant fra start med god kvalitet, så får han som trener velge hvilke av de to posisjonene de tar.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Hickok

Før Odd kampen står disse i fare for å måtte stå over neste kamp: Japhet Sery Larsen, Sivert Heltne Nilsen, Fredrik Pallesen Knudsen, Felix Horn Myhre, Frederik Lindbøg Børsting

Med andre ord skal fortsatt folk trå forsiktig for at ikke hele sentrallinjen skal røskes ut samtidig.

huleste

Quote from: Hickok on October 30, 2023, 07:45:37 AMFør Odd kampen står disse i fare for å måtte stå over neste kamp: Japhet Sery Larsen, Sivert Heltne Nilsen, Fredrik Pallesen Knudsen, Felix Horn Myhre, Frederik Lindbøg Børsting

Med andre ord skal fortsatt folk trå forsiktig for at ikke hele sentrallinjen skal røskes ut samtidig.

Odd på sin side mister tre spillere til karantene mot oss. Ruud (6 gule), Owusu (6 gule) og Hilen (4 gule).

Lasaron

Ja, jeg vil tro at mot slutten av sesongen, er mange lag minst like rammet av karantener som oss. Også lag vi møter. Mot Odd har vi ingen, mens de har tre.
Tren på langskudd

Hickok

Joda, men det handler om når karantene kommer også. Får vi SHN, FHM og Jeff ute i samme kamp, så er det bare å laste på oddsen på tap, for å si det sånn.

ostraume

Quote from: huleste on October 30, 2023, 09:12:30 AM
Quote from: Hickok on October 30, 2023, 07:45:37 AMFør Odd kampen står disse i fare for å måtte stå over neste kamp: Japhet Sery Larsen, Sivert Heltne Nilsen, Fredrik Pallesen Knudsen, Felix Horn Myhre, Frederik Lindbøg Børsting

Med andre ord skal fortsatt folk trå forsiktig for at ikke hele sentrallinjen skal røskes ut samtidig.

Odd på sin side mister tre spillere til karantene mot oss. Ruud (6 gule), Owusu (6 gule) og Hilen (4 gule).

Dette må da være en vesentlig svekkelse av laget?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Warming er visst skadet igjen, og kan ikke være med mot Strømsgodset ifølge BT.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

ostraume

Det var en sprint mot Glimt og ut igjen? Dette begynner å se ut som en episk kjeks.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

fortune

Quote from: ostraume on December 01, 2023, 13:52:31 PMDet var en sprint mot Glimt og ut igjen? Dette begynner å se ut som en episk kjeks.

Eller at vi for sikkert tiende gang denne sesongen har sendt en spiller for tidlig tilbake på banen/ i intensiv trening. Sånt er rett og slett ikke normalt.
First is first, second is nothing

ostraume

Akkurat "for fort tilbake" er ikke akkurat noe som høres treffende ut med Warming. Der har det jo gått ekstremt sakte. Men for all del: Det kan jo og være for fort.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Superjack

Warming virker litt som kjeks ja. Nå har han fått mange uker mer en det som først ble sagt være noe som kunne ta et par uker.

Nå får mannen bruke vinteren, og satse på at litt god trening i syden i januar og februar skal resultere i en fit spiller til 1. april.

Brannsupporter.

Churchill

Tror nok ikke han er kjeks. Han har jo vist fra andre klubber at han ikke har ekstremt med skader. Imidlertid er nok Brann sin spillestil og treningsmetoder litt vel slitsomt for flere spillere som kommer hit. Det endrer seg etter en periode med riktig trening. Mathisen, Sande og Torsvik er eksempler på det samme.
...we shall never surrender.

Pete05

January 09, 2024, 22:48:51 PM #327 Last Edit: January 09, 2024, 22:52:23 PM by Pete05
Må ta opp denne tråden igjen, BA som melder i en statusrapport:

Sesongen starter - positive først - med Blomberg og Warming tilbake i trening men må ha litt tilpasset trening.

Japhet og Castro er begge operert i ferien. De håper Japhet er tilbake til seriestart. Castro har operert kneet og håper - igjen - på en snarlig retur. Tror han skal prøve fotballskoene igjen på Marbella. Burde rekke seriestart med god margin.

Simba må tilpasse trening og Ruben ennå ikke helt frisk etter operasjonen i høst. Mulig jeg er pessimist men bruker Ruben veldig lang tid? Alder begynner å slå inn?

https://www.ba.no/to-viktige-brikker-glimrer-med-sitt-fravar-etter-ferien/s/5-8-2494920


andreas1989

Urovekkende at Warming, Castro og Kristiansen fortsatt sliter. Warming må jo behandles som en glassvase.

Ellers interessant at det nevnes at Sery skal være klar til sesongstart når Parmer påstår at han mister vårsesongen.

Hickok

Quote from: andreas1989 on January 09, 2024, 22:58:01 PMEllers interessant at det nevnes at Sery skal være klar til sesongstart når Parmer klarte å si at han mister vårsesongen.
Sannheten er nok et sted i mellom. Han er kanskje klar til å sitte på benken i seriestarten, men er neppe klar til å starte kamper før i mai.

Finfin respons

BA artikkelen sier at Warming og Blomberg er tilbake. Men at de skal tas forsiktig opp i intensitet. Det er vel vanlig etter skadeavbrekk for å unngå retur skader. Eventuelt: "Matches forsiktig" om det er i sesong.
Kanskje.

Lasaron

Fin artikkel av BA. Mer av slikt.

Castro og Japhet har altså spilt med skade når de har vært "frisk." Tenk om de nå blir helt skadefri? Det blir gøy. Warming og Blomberg tilbake blir også gøy.

Vi får spille inn Palle og Pedersen som stopperpar nå i starten, mens Japhet og Kristiansen ikke er klar. Men om Helland viser seg like god som f eks Palle på trening, så bør de vurdere å kjøre på med Palle.
Tren på langskudd

Hickok

Jeg tenker Pedersen-Palle-Ruben-Soltvedt blir forsvarsfireren i serieåpningen. Selvsagt mye som som kan skje på 3 måneder, men i utgangspunktet er disse favoritter.

Lasaron

Hvis Ruben blir helt frisk i god tid vil jeg ha Ruben og Thore som stopperpar frem til Japhet er klar. Torsvik som venstreback.

Og så vil jeg de utvikler Blomberg til høyreback.
Tren på langskudd

andreas1989

January 10, 2024, 09:14:40 AM #334 Last Edit: January 10, 2024, 10:50:54 AM by andreas1989
Dersom jeg leser/forstår BA artikkelen riktig så bør/skal Sery Larsen være tilbake i trening i starten av mars.

Jeg vet ikke hvor lang tid han trenger for å være spilleklar, men scenarioet som blir skissert over her med plass på benken i de første rundene høres sannsynlig ut.

Skal bli spennende å se hvor på banen Blomberg og Børsting får spilletid i oppkjøringen.

Kagain

Quote from: andreas1989 on January 10, 2024, 09:14:40 AMDersom jeg leser/forstår BA artikkelen riktig så bør/skal Sery Larsen være tilbake i trening i starten av mars.

Jeg vet ikke hvor lang tid han trenger for å være spilleklar men scenarioet som blir skissert over her med plass på benken i de første rundene høres sannsynlig ut.



Ja, de nevner jo at han like godt tok begge lyskene når han først var i gang. Krever nok litt forsiktig opptrening da så vel som matching i kamp. Igjen håper jeg at de hører med han før de kjører i gang, og vurderer det litt etter personlighet. Om han er en av de som tenderer til å insistere på at "Jeg er helt frisk" når de er skral bør de ta det med i beregningen.

krakra

Børsting med kutt over øyet forteller at han var på legevakten fredag etter at han besvimt etter å ha blåst opp balonger til en barnedåp.

Lasaron

Føler med ham. Jeg er velsignet med veldig lite hodeverk, men å blåse opp ballonger er et herk for hodet.
Tren på langskudd

Churchill

Quote from: andreas1989 on January 10, 2024, 09:14:40 AMDersom jeg leser/forstår BA artikkelen riktig så bør/skal Sery Larsen være tilbake i trening i starten av mars.

Jeg vet ikke hvor lang tid han trenger for å være spilleklar, men scenarioet som blir skissert over her med plass på benken i de første rundene høres sannsynlig ut.

Skal bli spennende å se hvor på banen Blomberg og Børsting får spilletid i oppkjøringen.

Børsting på backen og Blomberg på kant eller som indreløper hadde vært spennende å teste ut.
...we shall never surrender.

Pete05

Quote from: Churchill on January 10, 2024, 14:38:12 PM
Quote from: andreas1989 on January 10, 2024, 09:14:40 AMDersom jeg leser/forstår BA artikkelen riktig så bør/skal Sery Larsen være tilbake i trening i starten av mars.

Jeg vet ikke hvor lang tid han trenger for å være spilleklar, men scenarioet som blir skissert over her med plass på benken i de første rundene høres sannsynlig ut.

Skal bli spennende å se hvor på banen Blomberg og Børsting får spilletid i oppkjøringen.

Børsting på backen og Blomberg på kant eller som indreløper hadde vært spennende å teste ut.

Blomberg mangler mye fotballforståelse og oversikt til å spille indreløper, kanskje akkurat som back? Tror nok at kant er en ganske så optimal posisjon for han. Og på høyre kant er vel kanskje konkurransen tøffest av alle på laget.

Lasaron

Japhet og Castro er altså skadet. Warming usikker. Er det noen som følger såpass med at de vet om han har trent for fullt i går og i dag?
Tren på langskudd

Churchill

forhåpentligvis trener han for fullt igjen.
...we shall never surrender.

Gulløl

Blant annet oppdatering på skadesituasjonen i  BA i kveld.

Klipp:
Natt til fredag ble god for Eirik Horneland, og på lørdag reiser hele Brann-troppen til Spania på treningsleir i tre og en halv uke. Der blir også spillerne som er i opptrening etter skade med. Av Niklas Castro, Jonas Torsvik, Mads Berg Sande og Japhet Sery Larsen, er det bare bare sistnevnte treneren tror kan få spilletid i en av Brann tre treningskamper i Spania.

https://www.ba.no/klokken-har-passert-midnatt-na-kan-eirik-horneland-smile/s/5-8-2517692
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Der fikk jeg meg en negativ overraskelse. Jeg trodde Torsvik nå var frisk som en fisk. Men han vil neppe spille i Spania? Nedtur. Er han kjeks?

Samtidig er det jo oppløftende at Japhet kanskje kan spille allerede i Spania. Men vær nå forsiktig. Ikke gå i samme felle som i fjor med drøssevis av spillere. Det tror jeg kostet oss en del poeng.
Tren på langskudd

andreas1989

Warming til BA.

Quote from: BA- Kroppen er fin. Jeg er med på alt på feltet, men jeg prøver å være litt forsiktig. Når jeg ikke er med er det kun for å styre belastningen, smiler 23-åringen.

 Dansken sliter forøvrig med flyskrekk, noe han selv påstår var årsaken til at Glimt overgangen for noen år tilbake strandet. Er han halvparten så god som Bergkamp så skal vi vel overleve det.

Kagain

Ja, så lenge han klarer å holde flyskrekken under kontroll så bør det gå greit. Hadde tatt seg ut om han også hadde reist annetsteds hen for lite penger pga. "personlige problemer".

andreas1989

Både Danmark og Italia er jo land med infrastruktur på bakken så det å måtte sette seg på et fly til så og si alle bortekamper blir vel en overgang ja. Men vi minnes jo at han kom seg sørover til Portugal sist sommer så det går vel seg til.

esp123

Warming virker som en karakter.

Superjack

Torsvik skadet er skuff ja. Pamer som vel kjenner Torsvik godt etter å ha fulgt han oppigjennom sa at han har vært veldig skadeplaget, men at om han hadde holdt seg frisk så vil han garantert få spille og bli satset på av Horneland.

Håper han får fysikken i orden.
Brannsupporter.

krakra

I følge dagens Ballspark så kjenner Warming fortsatt på trøbbelet i baksiden av låret og driver med såkalt "tilpasset trening". Så han er med på fellesopplegget, men står nok av det mest intensive. Torsvik var også med på fellestreningen da BT hadde sending, så ikke sikkert han er så skadet, men at han også trener tilpasset for å unngå skadetrøbbel.

Go Up