• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2023

Started by Nixon, September 16, 2022, 13:17:51 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Christian

Quote from: Pete05 on December 04, 2023, 13:09:03 PMDet første kamikaze-tipset for 2024... Sportsbibelen.

https://sportsbibelen.no/kamikaze-tipset-slik-ender-eliteserien-2024/

Slik tror vi Eliteserien for 2024 ender når vi skriver 4. desember!
Brann
Bodø/Glimt
Molde
Viking
Rosenborg
Sarpsborg 08
Tromsø
Strømsgodset
Lillestrøm
Odds BK
Vålerenga
HamKam
FK Haugesund
Fredrikstad (Kvalik)
Sandefjord (Nedrykk)
KFUM Oslo (Nedrykk)
Kan vi håpe på at dette tabelltipset faktisk bommer på hvilke lag som spiller i divisjonen? :-D

osoerli

Quote from: Pete05 on December 04, 2023, 13:09:03 PMDet første kamikaze-tipset for 2024... Sportsbibelen.

https://sportsbibelen.no/kamikaze-tipset-slik-ender-eliteserien-2024/

Slik tror vi Eliteserien for 2024 ender når vi skriver 4. desember!
Brann
Bodø/Glimt
Molde
Viking
Rosenborg
Sarpsborg 08
Tromsø
Strømsgodset
Lillestrøm
Odds BK
Vålerenga
HamKam
FK Haugesund
Fredrikstad (Kvalik)
Sandefjord (Nedrykk)
KFUM Oslo (Nedrykk)
Sportsbibelen bomma totalt med sitt kamikazetips for 2023
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hickok

Quote from: Pete05 on December 04, 2023, 13:09:03 PMDet første kamikaze-tipset for 2024... Sportsbibelen.

https://sportsbibelen.no/kamikaze-tipset-slik-ender-eliteserien-2024/

Slik tror vi Eliteserien for 2024 ender når vi skriver 4. desember!
Brann
Bodø/Glimt
Molde
Viking
Rosenborg
Sarpsborg 08
Tromsø
Strømsgodset
Lillestrøm
Odds BK
Vålerenga
HamKam
FK Haugesund
Fredrikstad (Kvalik)
Sandefjord (Nedrykk)
KFUM Oslo (Nedrykk)

Umiddelbart følgende kommentar. Sarp før høyt oppe, Viking alt for langt oppe, Vålerengen i feil divisjon, Sandefjord for lavt nede. Ellers mye rett (OK, snu B/G og Brann, Brann vinner neppe).

Lasaron

Etter innfallsmetoden:

1. Vi tok cupgull

2. Vi tok seriesølv og kvallet oss for ny e-cup

3. Gøye opplevelser i e-cup

4. Mye godt spill

5. Vi har begynt å selge spillere til større klubber for bra penger

6. Mange lokale

7. Vi produserer norske landslagsspillere

8. Vi er blitt gjeldfrie

9. Vi får påspandert en svært etterlengtet opprustning av treningsfasilitetene, samt ny gressmatte

10. Kvinnelaget fortsetter å gjøre det bra (for dere som er bitt av den basillen)

11. Brann 2 klarte, mot mange odds slik det utviklet seg, å holde seg i 2. divisjon

12. Relativt nyansatte Christian Kalvenes ser ut til å være en meget god person for jobben

13. Vi har hatt noen fantastiske supportertopper, ispedd en del kul tifo

14. Det er i ferd med å etablere seg en meget god kultur i laget for å prestere best mulig


I det hele tatt er det mange piler som har pekt oppover i år. Og som gjør at vi har et godt grunnlag for å fortsette med gøye opplevelser.
Tren på langskudd

Falkman

Nå MÅ Glimt vinne cupen. ellers kunne vi like gjerne blitt nummer  3 og blitt kvitt Vif.

Hickok

VIF er ikke klar ennå. Husk at de skal spille på Infertility også, der de stort sett taper alt.

Falkman

Quote from: Hickok on December 06, 2023, 20:52:30 PMVIF er ikke klar ennå. Husk at de skal spille på Infertility også, der de stort sett taper alt.

sant nok. håper lever. men det er syltynt.

andreas1989

Da gratulerer vi Petter Strand med et velfortjent nedrykk.

pidre

December 10, 2023, 20:28:45 PM #1158 Last Edit: December 10, 2023, 22:04:58 PM by pidre
Eg ler meg skakk, for ein super avslutning på sesongen.
Saludar a los monos!

ChristianC????

For de som ønsker å se sesongen på nytt, kort oppsummert så har BA laget en 3 og halvt minutt lang video.

Legger ved en link:
https://fb.watch/oV4DiTnagb/?mibextid=WC7FNe


Kagain

Quote from: Pete05 on December 27, 2023, 18:55:23 PMFlere Brann spillere høyt oppe på listen

https://www.tv2.no/sport/dette-er-eliteseriens-beste-spillere/16324512/?mode=app&app=sporten

Noen interessante ting der. Jeg legger alle rangeringene inn her i dette svaret.

Finne på #4 mens Pellegrino på #6. Hadde Finne fullført sesongen slik han startet den hadde jeg vært enig med den, men Pellegrino slår meg som en som har levert mest jevnt.

FHM på #13 - Han har vært god for Brann, men det er interessant at Solbakken er rangert på #20

Sery Larsen på #16 - Fullt fortjent. Blir spennende om han klarer å levere på så høyt nivå videre. Han slår meg som en litt unik stoppertype sammenlignet med de andre rundt den listen. Mest fordi at han ikke er så høyreist som stoppere vanligvis er.

Sønnen på #25 - Hadde ikke trodd at jeg skulle si det da han ble kjøpt for andre gang, men med tanke på den utviklingen han har hatt i spillet sitt så er denne også helt grei.

Soltvedt på #37 - Dette er vel mest på bakgrunn av det han gjorde i S08, men det blir spennende å se om han kan forsvare denne posisjonen etter neste sesongen.

Castro på #39 - Også en litt utypisk ving.

Dyngeland på #46 - Den er vel egentlig grei. Han er nok viktigere for Brann på en mindre synlig måte enn andre keepere. Altså ikke så mye skuddstopping, men igangsetting og lignende.

Warming på #50 - Denne forstår jeg overhodet ikke. Jeg har ingen problem med å se for meg at Warming kan komme høyt på en sånn liste, men dette året har han i hovedsak vært skadet og ikke vist nok til at han, slik jeg ser det, forsvarer en slik posisjon.


krakra

Warming på en slik liste er meningsløst. Castro er også diskutabel.

andreas1989

Denne Selvik blir rangert langt over Dyngeland. Nå ser jeg ikke så mye FKH akkurat, men som det nevnes så blir vel keeperen til FKH langt mer testet på tradisjonelt keeperspill enn det Dyngeland blir.

Synes uansett at Dyngeland har blitt en svært kompetent keeper på alle felt, ikke bare er han latterlig god med beina men han leverer noen svært solide prestasjoner med hendene også når det trengs.

Warming inne på den listen er jo bare tull. Alle ser at dansken har noe spesielt, men det må jo være en forutsetning at man faktisk har vært på banen. Forhåpentligvis er han topp 10 på 2024 listen.

Castro har jo vært mye skadet, men til sammenlikning med Warming så har jo faktisk Castro levert noe på banen denne sesongen.

esp123

Castro har levert bra denne sesongen, på tross av skader. Han hadde nok vær vesentlig høyere hvis han hadde vært skadefri hele sesongen.

Go Up