• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

Vajebah Sakor

Started by Gulløl, September 21, 2021, 08:56:11 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Spørs om han får sjansen til å smelle. Det han har vist til nå gir ikke startplass for å si det litt forsiktig.
Rød makt på Hansa!

krakra

Litt rart at man i Ballspark nærmest hyller sportssjefen for å ikke lenger hente utrente, skadeplagede spillere lenger, med henvisning til Søderlund, uten å touche innom Sakor. En spiller vi i utgangspunktet ikke hadde behov for, på en korttidskontrakt og tydeligvis verken i nødvendig fysisk form, eller kampform. For hva skjer når det fysiske er på plass? Må han da spilles i kampform igjen? Hvor mange kamper har man da igjen?

Hove-signeringen fremstår også litt merkelig. En skadeplaget 26-åring vi ikke hadde bruk for, som egentlig ikke kan spille sammen med det som fremstår som vårt klareste førstevalg. (Ja, jeg vet at Larsen har frelst mange, men tror Knudsen er førstemann på lista når midtforsvaret settes opp). Tyskeren man hyller signeringen av syns jeg heller ikke har vært så voldsomt god.

Kagain

Det er godt at det er andre enn meg som stiller spørsmåltegn med hvilke spillere Brann har hentet etter KI og hvor de spiller på banen.

Når det gjelder Sakor så er det beste vi kan håpe på at han gjennom å gå ut i media på denne måten legger et voldsomt press på seg selv og det han kan få til å levere i Brann-drakten. Han vil nok bli konfrontert med påstandene sine om det ikke går seg til, og det håper og tror jeg at han var klar over da han stilte opp.

Det er derfor den meste positive lesningen av den artikkelen jeg kan komme med er en situasjon hvor bordet fanger, og han føler et positivt stress/press som gjør sitt til at han tar de nødvendige stegene.

Den mest negative lesningen av samme artikkel er at det er en spiller med ekstremt høye tanker om seg selv som er ute i media og brisker seg, kanskje forsøker å presse seg inn i start-elleveren på bekostning av andre. Altså en egospiller og ikke den lagspilleren Brann trenger.

Sannheten tror jeg ligger et behagelig sted mellom disse to ytterpunktene, og jeg håper at fyren betaler regningene kjeften hans har hentet inn.

Finfin respons

Det forventes at man stiller i media.

Da har man som spiller et valg:
Snakke seg ned,
gå inn i offerrolle,
utfordrer rolle
eller rett og slett ta en Dyllan MacAllister.

Sistnevnte valg er mest sexy for å si det sånn.
Selv om det kan bli komikk eller pinlig i ettervannkant.

Dessuten må man formidle sult og vinnerinstinkt til treneren. (Uten at man blir helt Runar Normann i stilen.)

For å sitere Cantona etter Kung Fu saken:
" når måkene følger etter tråleren er det fordi de tror det blir kastet sardiner i sjøen."
Kanskje.

Go Up