• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Stabæk - Brann, torsdag 27 mai kl. 18.00

Started by Gulløl, May 26, 2021, 12:01:48 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Hva skjedde egentlig med Brann etter to ganske gode kamper mot mye bedre motstand? Da var jo de fleste av oss ganske optimistiske tross alt. Det er jo tett kampprogram og ikke mange muligheter til vanlige treninger, noe vi også har inn mot Godset på søndag. Restitusjon i morgen og eneste mulighet for en god treningsøkt er på lørdag. Ikke det beste utgangspunktet for å snu dette.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on May 27, 2021, 21:42:52 PMHva skjedde egentlig med Brann etter to ganske gode kamper mot mye bedre motstand? Da var jo de fleste av oss ganske optimistiske tross alt. Det er jo tett kampprogram og ikke mange muligheter til vanlige treninger, noe vi også har inn mot Godset på søndag. Restitusjon i morgen og eneste mulighet for en god treningsøkt er på lørdag. Ikke det beste utgangspunktet for å snu dette.

Det som skjedde var at vi for første gang i år møtte et lag som ikke først og fremst tenkte på å angripe selv, men heller forsvare seg, vinne duellene og kontre.

Uten store rom å angripe i er Kåres Brann-lag som oftest fullstendig hjelpesløse.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Ja, det er greit nok. Og dette blir det mye mer av fremover. Men det var noe dødt over laget som ikke har vært der i det siste. Vi er ikke helt der at vi ikke har noe å spille for...
Rød makt på Hansa

Superjack

Brann ramlet litt sammen etter Stabæk sin straffe. Psyken er nok ekstremt skjør i gjengen om dagen.
Brannsupporter.

ostraume

Egentlig er det jo helt sykt at "hederlige tap" mot antatt bedre lag ble sett på som positive tendenser. Vi ble ikke rundspilt, liksom? Greit nok, men er det et mål? LAN sitt Brann ble og sjelden rundspilt. Status i år er at vi har tapt helt fortjent i hver eneste kamp vi har spilt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Det positive var stigningen i prestasjonen etter de første kampene som var dårligere. Det ga litt håp.
Rød makt på Hansa

ostraume

Ja, det er poeng. Mot Viking ble vi jo faktisk rundspilt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Mot Glimt hadde det ikke vært ufortjent om vi vant, men det var vel ikke ufortjent at de vant heller. En jevn kamp, som kunne vippet begge veier.

I ettertid har jeg innsett at vi nok var lengre unna RBK enn førsteinntrykket tilsa. Vi skapte få skikkelige målsjanser mot dem også.

esp123

De underliggende tallene sier:

Viking - Brann 2,55 - 0,64 xg (4-0 i store sjanser)
Brann - Vålerenga 0,82-1,65 xg (1-2 i store sjanser)
Molde - Brann 3,22 - 1,00 xg  (4-0 i store sjanser)
Rosenborg - Brann 2,39-1,62 xg (4-1 i store sjanser)
Brann - Bodø/Glimt 1,13-1,53 xg hjemme mot Bodø/Glimt (1-3 i store sjanser)
Stabæk - Brann 0,44 (+1 straffespark) - 0,48 (+1 straffespark) (1-2 i store sjanser)

Målforskjell xG: 6,5-12,53
Store sjanser: 5-18

Dette er elendige tall. Vi slipper altså til enormt med store sjanser med tilhørende høy xG imot. Vi skaper ikke skandaløst lite sjanser, men vi er litt lite effektive. Vi har vært det dårligste laget i alle kampene våre, minus kampen mot Stabæk. Vi skapte riktignok en del mot Rosenborg, faktisk vår beste offensive kamp basert på xG. 

Nå er det ikke verdens undergang å tape mot Molde, Rosenborg og Bodø/GLimt. De aller fleste lagene vi kjemper mot i bunnen kommer også til å stå med 0 poeng på disse kampene. Viking og Vålerenga har vist seg svakere enn antatt, så sett i ettertid burde vi kanskje fått med oss mer fra de kampene.

Det mest skuffende er kampen i går. Stabæk-Brann var en grusom kamp med to svake lag. Jeg står fremdeles på at Brann hadde vunnet den kampen greit hvis Robert Taylor hadde scoret på straffen, men det er uansett en altfor svak kamp av Brann og et klart steg tilbake.




Gulløl

Forren hetset for sin sykdom flere ganger fra Stabæk seksjonen skriver VG. Veldig simpelt er vel bare si, en sykdom som ødelegger livet til mange og som også medfører flere selvmord. Forren har vært åpen og ærlig og vært med og frontet denne sykdommen i media og nå medfører de at enkelte søppelfolk fra Bærum bruker det mot han. Lederen for Stabæk supporterne er feig og tar ikke avstand fra det, at VG journalistene hadde hørt ropene flere ganger burde vel være vitner nok til at han tok et oppgjør med det.

Klipp fra VG:
Underveis i matchen mot Stabæk skjedde nettopp det. VG hørte flere rop fra Stabæk-seksjonen mot 33-åringen. Brann-profilen forteller at han fikk det med seg, mens han kjempet for laget ute på gressmatten.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Go Up