• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Niklas Jensen Wassberg

Started by Lasaron, February 19, 2021, 10:33:23 AM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

ZsoltKorcsmar

Quote from: fortune on August 18, 2023, 11:22:51 AM
Quote from: krakra on August 18, 2023, 11:15:28 AMKniklas er ikke den eneste som sliter med lyskene i Brann. Er det kanskje noe i treningsopplegget som gir alle disse belastningsskadene?

Både treningsopplegg, intensitetsstyring og det medisinske apparatet bør evalueres. Det er en del hendelser de siste årene som i det minste indikerer at Branns medisinske apparat ikke er helt top notch.

Treningsfasiliteter er også en viktig faktor. Kvaliteten på underlaget de trener på har mye å si mtp belastningsskader.

Superjack

En annen klubb som til tider sliter med mye slike belastningsskader er Glimt.

Jeg tror at dette kommer som følge av at det trenes mye med høy intensitet.

Tror også at det å trene med høy intensitet og kamplignende nivå er en av grunnene til at både Glimt og Brann er så gode som de er.

Ikke sunt å være toppidrettsutøver, men det er det som må til for å være best.
Brannsupporter.

Corran

Ble vel sagt det samme i en BA artikkel hin dagen. At alle skadene kom pga høy intensitet på trening og høyere enn det spillerne har vært vant med fra før
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Jeg tror den høye intensiteten bør holdes på.

Så får vi sende folk i apparatet på lyskekurs.

Kniklas bør sporenstreks signere kontrakt med oss ut minst 2026. For egen del. Sporenstreks.
Tren på langskudd

Finfin respons

Quote from: Lasaron on August 18, 2023, 15:04:47 PMJeg tror den høye intensiteten bør holdes på.

Så får vi sende folk i apparatet på lyskekurs.

Kniklas bør sporenstreks signere kontrakt med oss ut minst 2026. For egen del. Sporenstreks.

Sporenstrekk finnes ikke. Men lyskekurs burde finnes. Og gjør det ikke det så bør det finnes opp sporenstreks.
Kanskje.

Superjack

Kniklas kom inn i 2. omgang.

Jeg lurer på om han kan få en startplass mot Godset.
Det vil i såfall gjerne være et signal fra Brann at de ønsker å satse på Kniklas.

Om Børst ikke er klar.

Kartum imponerte ikke mot Glimt etter innhoppet.
Brannsupporter.

Erlend

Tviler på at han starter, han må nok bygges opp fysisk gjennom noen innhopp først

fortune

Quote from: Erlend on November 28, 2023, 09:04:37 AMTviler på at han starter, han må nok bygges opp fysisk gjennom noen innhopp først

Er vel fort hans siste kamp for Brann, så kanskje man ikke legger så mye vekt på fysisk oppbygging og fremtiden. Men jeg tror egentlig at Børsting starter og at dette ikke blir noen vurdering i der hele tatt.
First is first, second is nothing

Hickok

En vill tanke. Hva om det ligger noen avtale inne i sommerens plutselige ro, og at sønnen blir solgt i vinter (ikke at jeg aner hvem som vil betale særlig mye for en 32 åring)? Kan FHM være en erstatter i den nype rollen, og dermed rydde plass til Kniklas, og på denne måten få han til å signere ny kontrakt?

andreas1989

Tror vi tar bort noe av det beste i laget dersom Felix skal låses i dypet. Wassberg kan nok fint tilrive seg den andre indreløper plassen.

Superjack

Tror også det er rom for Kniklas på indreløper.

Kartum har hatt en nedoverpekende kurve etter en meget bra start i klubben og selv om Børst absolutt gjør en meget god jobb i rollen som indreløper så bør det være en god åpning for mye spilletid for Kniklas neste sesong. Om han klarer å få seg en god oppkjøring og er skadefri.
Brannsupporter.

Hickok

Jeg mener alle dører står åpne for Kniklas på midtbanen til neste år, om han leverer en skikkelig god vinter. Da blir han fort neste års Finne/Blomberg.

ostraume

Enig. Med Kartum og Børsting "foran" i køen er det alle muligheter.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Hvis Kartum fortsetter like dårlig som i høst ja, men da er jo spørsmålet om Brann sier seg fornøyd med dette eller om de henter enda en midtbanespiller.

Fusentast

Udiskutabelt talent, men Kniklas bør vel snart etablere seg på Eliteserienivå... Jeg mener det ikke er åpenbart at han har en fremtid på Stadion. Kanskje et utlån, feks til Åsane, kan være bra for han utvikling?
I don't think you can the rules!

andreas1989

Tror ikke det å skissere et utlån til en klubb som Åsane er måten å fri til team Wassberg på. Kniklas er uansett alt for god til å spille OBOS og alt for god til at han ikke skal ha plass i Brann troppen, får han orden på kroppen så kan han fort bli årets Brann spiller neste år, skulle han velge å bli.

ostraume

Quote from: krakra on December 04, 2023, 13:23:08 PMHvis Kartum fortsetter like dårlig som i høst ja, men da er jo spørsmålet om Brann sier seg fornøyd med dette eller om de henter enda en midtbanespiller.

Tviler på det er noen som tenker på å gi opp Kartum. Et salg er vel det eneste som kan endre på stallsammensetningen her. Med Kartum, Børsting, FHM og Kniklas (og Sande til høsten) så er det helt fin dekning her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on December 04, 2023, 14:55:31 PM
Quote from: krakra on December 04, 2023, 13:23:08 PMHvis Kartum fortsetter like dårlig som i høst ja, men da er jo spørsmålet om Brann sier seg fornøyd med dette eller om de henter enda en midtbanespiller.

Tviler på det er noen som tenker på å gi opp Kartum. Et salg er vel det eneste som kan endre på stallsammensetningen her. Med Kartum, Børsting, FHM og Kniklas (og Sande til høsten) så er det helt fin dekning her.
Hvis Kartum ikke løfter seg neste år, så tror jeg han forsvinner. For det har vært flopptendenser i høst. Men det er jo ikke uvanlig at spillerne sliter i starten for så å løfte seg under Horneland.

Jeg tror verken Sande, Kartum, Horn Myhre eller Kniklas er fornøyd med å være 4./5.-valg på indreløper neste år. Børsting kan kanskje godta det, men hvis de foran holder seg skadefri og det blir minimalt med spilletid så er han neppe happy i lengden med det han heller.

ostraume

Enig i at nok forsvinner etter neste sesong dersom han ikke hever seg. Uten at jeg vil kalle det flopping. Har klart seg brukbart så langt. Men om det skjer noe nå i vinter blir jeg overrasket.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

David

Synes det å ha fire litt svake kamper mot slutten av en sesong blir litt spinkelt grunnlag for å betegne noen som flopp. Mange spillere har løftet seg etter betraktelig dårligere perioder enn dette.

Jeg tror uansett at Kniklas fort gjør plassen til sin hvis han får en full, skadefri oppkjøring.

krakra

Jeg syns han har hatt mer enn fire svake kamper. Han hadde en god kamp mot Molde som brøt opp en rekke med svake kamper, men han har vel flere svake enn gode kamper i høst.

Superjack

Quote from: Fusentast on December 04, 2023, 13:47:56 PMUdiskutabelt talent, men Kniklas bør vel snart etablere seg på Eliteserienivå... Jeg mener det ikke er åpenbart at han har en fremtid på Stadion. Kanskje et utlån, feks til Åsane, kan være bra for han utvikling?

Hvor gammel er Kniklas? 19?

Han bør fÃ¥ godt med spilletid, ja. Men Ã¥ forvente at han skal etablere seg i ES som 19 Ã¥ring er  kanskje i overkant. BÃ¥de fra oss supportere og han selv?

ES beste indreløpere er etter mitt skjønn FHM og Albert Grønbæk. 24 og 22 år.

Tenker at i tilfellet Kniklas så behøver alle litt is i magen, seriøst fokus på å bli bedre, og ikke forvente at han skal dominere ES allerede i 24, eller kanskje ikke heller i 25 sesongen. Men bli jevnt bedre. Så kan han dominere i ES i 26 sesongen.
Brannsupporter.

Lasaron

Mitt råd til Kniklas, og det er uavhengig av at jeg er Brannsupporter som liker spillertypen, er å forlenge med Brann og satse i Brann. Den ene indreløperplassen blir nærmest garantert hans om han holder seg skadefri og vi forutsetter dagens stall. Og da vil han fort bli like god, eller bedre, som/enn Rasmussen, om enn på litt andre måter.

Holder han seg skadefri, tror jeg Brann vil være en perfekt utviklingsarena for den unge mannen. Forblir han kjeks, vil han nok slite uansett hvor han befinner seg.
Tren på langskudd

Fusentast

Det finnes mange spillere, som er yngre enn Kniklas, som har etablert seg i Eliteserien så jeg mener ikke alderen kan brukes som et argument.

Det jeg stiller spørsmål ved er om han rett og slett ikke er god nok for dette nivået, verken fysisk eller mentalt. Han vil i så fall ikke være det første Branntalentet som ikke har klart å etablere seg på A-laget. Og så må vi huske at hans gener kanskje gjør oss supportere litt blindt romantiske og kanskje får lett nedsatt dømmekraft...
I don't think you can the rules!

Fusentast

Quote from: andreas1989 on December 04, 2023, 14:12:39 PMTror ikke det å skissere et utlån til en klubb som Åsane er måten å fri til team Wassberg på. Kniklas er uansett alt for god til å spille OBOS og alt for god til at han ikke skal ha plass i Brann troppen, får han orden på kroppen så kan han fort bli årets Brann spiller neste år, skulle han velge å bli.

Kanskje en sesong i OBOS, der du mener han vil være totalt dominerende, er det han trenger?
I don't think you can the rules!

David

Det han trenger er å bli skadefri, og han bør få sjansen til å vise seg frem etter en mer sammenhengenede periode med skikkelig treningsgrunnlag enn det han har hatt hittil.

Hvis det er sånn at navn og forventninger tynger såpass at han ikke fikser det her, så burde han gå et annet sted, men akkurat det er det vel ingen av oss som har noen forutsetninger for å vurdere.

Kagain

Jeg er ikke sikker på om jeg vil kalle Kartum en direkte flopp. Jeg hadde ikke de største forventningene til han da han kom. Kan være enig med at så langt har han ikke i banespillet pekt seg ut som en kjempesignering. Jeg vil dog tro at han kommer til å bli prioritert på indreløperplassen til neste sesong. Men han har overhodet ikke vært det røverkjøpet noen kanskje så for seg.

Når det gjelder Kniklas så håper jeg at han holder seg frisk og får vist frem litt mer av det som bor i han enn det han fikk denne sesongen. Samtidig lurer jeg på om Filip etterhvert kommer til å debutere for Brann også. Det Kniklas først og fremst trenger er vel egentlig spilletid over en lengre periode. Litt sånn som med Pallesen Knudsen. Jeg så svart på det når han ble fast stopper etter diverse skader, men han har fått tid til å blomstre litt. Pallesen Knudsen er jo ikke lengre en ungfole, så jeg vil tro at om Kniklas får like mye tid og anledning til å spille seg inn på laget så kan det bli riktig interessant.

Superjack

Quote from: Fusentast on December 04, 2023, 16:26:36 PMDet finnes mange spillere, som er yngre enn Kniklas, som har etablert seg i Eliteserien så jeg mener ikke alderen kan brukes som et argument.

Det jeg stiller spørsmål ved er om han rett og slett ikke er god nok for dette nivået, verken fysisk eller mentalt. Han vil i så fall ikke være det første Branntalentet som ikke har klart å etablere seg på A-laget. Og så må vi huske at hans gener kanskje gjør oss supportere litt blindt romantiske og kanskje får lett nedsatt dømmekraft...

Klart, fullt mulig å etablere seg og til og med imponere i ES som 19 åring.

Men det er ikke det samme som at det skal forventes.

Uansett gener og hva han har vist som 16-17 åring så er det ikke uvanlig å få litt stagnasjon. Kanskje spesielt når det er mye skader.

Tror også Kniklas vil få mange muligheter i Brann i året som kommer,
men han må signere ny kontrakt.
Brannsupporter.

Hickok

For menge som blir god, så har de vært gjennom en periode der ikke alt lenger har gått på skinner. Det er de som kommer seg gjennom det sterkere som virkelig har muligheten til å ta det neste store steget. Det er de færreste som har har hatt en karriere der alt har gått av seg selv hele veien.

andreas1989

Quote from: Fusentast on December 04, 2023, 16:28:13 PM
Quote from: andreas1989 on December 04, 2023, 14:12:39 PMTror ikke det å skissere et utlån til en klubb som Åsane er måten å fri til team Wassberg på. Kniklas er uansett alt for god til å spille OBOS og alt for god til at han ikke skal ha plass i Brann troppen, får han orden på kroppen så kan han fort bli årets Brann spiller neste år, skulle han velge å bli.

Kanskje en sesong i OBOS, der du mener han vil være totalt dominerende, er det han trenger?

Altså det der er jo fullstendig urealistisk så jeg skjønner ikke poenget med å skissere det engang.

fortune

Om Brann hadde klart å presentere en troverdig plan for team Kniklas for:
1. Hvordan han skal holde seg skadefri, inkludert intensitetsstyring, oppfølgning fra et kompetent medisinsk team og kampbelastning
2. En rolle hvor han i utgangspunktet konkurrerer mot 2 seniorspillere + Børsting og Sande om spilletid og at dette er en indreløperrolle hvor han får spilt på styrkene sine

Så tror jeg kanskje Kniklas kunne signert. Jeg tror imidlertid han er ekstremt skeptisk til punkt 1. Og ja, skader er også spillerens ansvar. Men om spilleren gjør alt han blir instruert av klubben å gjøre, men likevel opplever stadige tilbakeslag, er det lett å tenke at man kanskje ikke får de beste rådene. Spesielt når halve laget opplever store skadeutfordringer.

Heggebø vet jeg fra sikre kilder har veldig liten tillit til det medisinske i Brann.
First is first, second is nothing

andreas1989

Dette med det medisinske apparatet er jo et interessant poeng og helt klart et område der klubben bør ha en god evaluering i vinter og gjerne hente inn nye mennesker.

Og det er klart at for en spiller som Wassberg med sine utfordringer vil det i valget av klubb være en viktig bit å få et klart svar på hvordan man angripe og løse de utfordringene han sliter med. Her er jo dessverre Brann slik det ser ut utenfra ikke helt der oppe, men igjen det blir jo vanskelig å bedrive skyldfordeling men at man kan og bør gjøre noe etter denne sesongen med de til tider latterlige skadeproblemene vi har vært utsatt for.

Rent sportslig så skal jo den ene indreløper plassen være Wassberg sin å ta dersom han har grunnlaget og selvfølgelig presterer. Børsting og Kratum er der men vi er jo ikke overbefolket. Eller jeg glemmer jo til stadighet Sande da.

krakra

Kniklas er en spillertype vi mangler og har savnet på midtbanen etter at Rasmussen forsvant. En som kan føre ballen i høyt tempo og passere pressledd.

Hvis Branns plan hadde vært å leie ham ut så ville jeg heller bare signert for en annen klubb hvis jeg var ham. Hvorfor signere for Brann og gå på lån til Åsane istedenfor å bare gå direkte til Åsane?

Hickok

Kniklas kommer aldri til å leid ut. Han er mer enn god nok til å være med i rotasjonen på midtbane/ving, og kommer til å få masse kamper om han holder seg frisk. Da er det 100% opp til han selv om han tar neste steget.

fortune

Quote from: Hickok on December 04, 2023, 22:13:15 PMKniklas kommer aldri til å leid ut. Han er mer enn god nok til å være med i rotasjonen på midtbane/ving, og kommer til å få masse kamper om han holder seg frisk. Da er det 100% opp til han selv om han tar neste steget.

Rotasjon som ving tviler jeg på at han setter særlig pris på, i den posisjonen er utsiktene i beste fall å bli en middels eliteseriespiller. Han må rendyrkes som indreløper om han skal få ut potensialet, og heller gi ham 20 min som indreløper enn å starte ham på vingen dersom det blir et dilemma.
First is first, second is nothing

Lasaron

Supert. Rist av deg kjeks-stempelet og bli übergod!!!
Tren på langskudd

Superjack

Kniklas må få seg en god treningsvinter og bygge seg klar til seriestart. Klarer han det så blir han ES store snakkis i 2024.
Brannsupporter.

Corran

Nok en fin artikkel på TV2 og denne om Wassberg og skadene han har hatt

https://www.tv2.no/sport/en-tomhetsfolelse/16483324/
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Han kan bli en helt ny spiller for Brann i år, sammen med Kornvig, Helland, Warming, Torsvik. I tillegg bør vi ha mer forventninger om spilletid for Japhet, Ruben, Castro, Sande, Pedersen og sikkert noen til.

For et lag vi har!
...we shall never surrender.

Churchill

Og Blomberg, hvordan kunne jeg glemme han?
...we shall never surrender.

Lasaron

Joda. Men vi vil jo ikke ha en helt skadefri tropp hele året. Om alle disse blir skadefri, vil det rent statistisk og faktuelt bli noen andre skader.

Så klart kan vi med rette håpe på færre skader enn i fjor.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Churchill on February 25, 2024, 19:48:15 PMHan kan bli en helt ny spiller for Brann i år, sammen med Kornvig, Helland, Warming, Torsvik. I tillegg bør vi ha mer forventninger om spilletid for Japhet, Ruben, Castro, Sande, Pedersen og sikkert noen til.

For et lag vi har!

Vi får satse på at Brann har fått tatt halen på problemet med skader. Warming, Torsvik, Sery Larsen, Kristiansen, Castro, Sande og Pedersen ble jo alle satt på sidelinjen grunnet skader.

Når du skriver Helland, mener du Helland eller Hellan? Helland vil sikkert få spille om det blir skader på stoppere eller SHN. Vet ikke om det er mulig for han å utkonkurrere stopperne på prestasjoner enda. Hellan på sine side har fått utfordrerrollen med å spille så godt at Thore P. eller Crone ikke kan toppe han...

krakra

April 01, 2024, 19:18:38 PM #342 Last Edit: April 01, 2024, 19:23:21 PM by krakra
Interessante tall fra FotMob som viser hvor god og involvert Wassberg faktisk var:

Wassberg hadde 61 pasningsforsøk, og traff på 54. (89%) Kronvig spilte ikke hele kampen, men det er ganske vill forskjell. Kartum hadde 16 forsøk og traff på 14. (88%). Kronvig 18 pasningsforsøk, og traff på 13 av dem. (72% suksessrate)

Bare stopperne hadde høyere treffprosent enn Wassberg, og bare stopperne + Crone hadde flere pasninger. Wassberg hadde også nest flest pasninger inn i siste tredjedel, sammen med Knutsen. De hadde ni. Bare Soltvedt hadde flere med 13. Kronvig hadde tre.

Sammen med Blomberg var han den som skapte flest sjanser, med tre hver. Castro klarte imidlertid to på en drøy omgang.

Wassberg var også den av alle spillerne som hadde flest tilbakevinninger med 14. SHN og Kronvig hadde begge fem, som var nest best på Brann.(!) De to sistnevnte hadde imidlertid fem avskjæringer hver, mens Wassberg hadde null.

Wassberg vant 11/12 bakkedueller(92%), som var flest av alle på banen og nest høyest i andel. Bare Kronvig hadde høyere prosent. Han vant 1/1 (100%). Wassberg ble også felt flest ganger av alle spillere, og hadde flest vellykkede taklinger.

Vil også si at Wassberg ble snytt for mål.

ostraume

Ville stats. Veldig god kamp av Wassberg!
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

De statsene bekrefter bare det som ble snakket om etter kampen og det er at Wassberg var Brann sin beste spiller i dag, Suverent
Selv om Soltvedt scoret to så var han ikke så god i resten av kampen og han var foranledningen til TIL sitt 2 mål. Wassberg skulle jo også hatt et mål etter min mening
Så at BA gir Soltvedt 8 og Wassberg 6 skjønner jeg lite av.
Men de lar seg vel blende av et fantastisk skudd.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

andreas1989

Quote from: krakra on April 01, 2024, 19:18:38 PMWassberg vant 11/12 bakkedueller(92%), som var flest av alle på banen og nest høyest i andel. Bare Kronvig hadde høyere prosent. Han vant 1/1 (100%). Wassberg ble også felt flest ganger av alle spillere, og hadde flest vellykkede taklinger.

Dette er jo meget imponerende mtp at vi jo snaker om en "spinkel teknikker".

 
Quote from: Corran on April 01, 2024, 21:12:14 PMSå at BA gir Soltvedt 8 og Wassberg 6 skjønner jeg lite av.

Grønner har jo vært lagkamerat med Soltvedt, ikke noe som teller mer enn det.

Belfort

Quote from: andreas1989 on April 01, 2024, 21:17:08 PMDette er jo meget imponerende mtp at vi jo snaker om en "spinkel teknikker".



Erik «myggen» Mykland som var en meget spinkel spiller var en av de beste defensive midtbanespillerne Norge har hatt. Drillo trakk ofte frem denne egenskapen hans. Så timing, mot, tøffhet kommer en langt med

Corran

Horneland har jo også snakket opp Wassbergs evne til å vinne ball og defensive arbeid
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: andreas1989 on April 01, 2024, 21:17:08 PMGrønner har jo vært lagkamerat med Soltvedt, ikke noe som teller mer enn det.

Han brukte også litt av plassen sin i BA på å påstå at han lenge hadde sagt at Brann burde kjøpe Nordaas da han slet benken som verst hos Glimt...

Leffen

Grønner er faktisk på nivå med Pamer i selvuovertruffenhet

Go Up