• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Moonga Simba

Started by fortune, February 18, 2021, 21:51:11 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

fortune

https://www.bt.no/fotball/i/x3QEAV/brann-kjoeper-lynrask-svenske-vi-falt-for-han-karen-her?fbclid=IwAR3frtgp0dviTf3SLny0dXqR1Z0estTifzf9EpRJlSPpnw8cFU39SBE_EIA

Den 20 år gamle kantspilleren Moonga Simba fra Sverige kjøpes av Brann.

BT får bekreftet overgangen fra Västerås SK, som spiller på andre nivå i Sverige.

Simba kan spille på begge kantene, selv om han er venstrebeint. Han har stor fart og en evne til å slå fine gjennombruddspasninger, noe BT har sett en rekke eksempler på i analyseverktøyet Wyscout.

- Vi har sett etter spillere i denne posisjonen en god stund. Vi har gjort mange vurderinger om hvilken type spiller og alderssegment vi ønsker, sier Soltvedt.
First is first, second is nothing

Nixon

Fyren valgte oss foran IFK og andre svenske toppklubber. Ikke dårlig. Når hentet vi sist en slik (tilsynelatende) ettertraktet spiller?
Rød makt på Hansa

fortune

Spenstig signering av en spiller med høyt potensiale og sannsynligvis begrenset nedside. Og ikke minst en spiller, som utifra den eneste fornuftige videoen jeg kunne finne, blir underholdene å følge!
First is first, second is nothing

Lasaron

Velkommen. En type signering jeg liker, med langtidskontrakt. Så får jeg håpe Brann snart klarer å hoste opp et bilde av karen der han ikke ser arrestert ut.
Tren på langskudd

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Allsvenskan var visst mer vanskelig å følge med på.

osoerli

Quote from: Nixon on February 18, 2021, 21:57:20 PMFyren valgte oss foran IFK og andre svenske toppklubber. Ikke dårlig. Når hentet vi sist en slik (tilsynelatende) ettertraktet spiller?

Ikkje tru alt du les
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Optimist

Denne karen kan få noen flotte sanger om han blir en suksess ser jeg for meg
Kokende idiot

Spelaren

February 18, 2021, 23:07:24 PM #9 Last Edit: February 18, 2021, 23:17:16 PM by Spelaren
https://ostersif.se/a/klassmal-fallde-oster-i-sista-matchen

Bla litt ned for et herlig skudd med venstrebeinet.
"Kolla på den där bogen"

Her er en assist:
https://youtu.be/c1B9D3690mc?t=57
GÃ¥ av.

Gulløl

February 18, 2021, 23:37:32 PM #10 Last Edit: February 18, 2021, 23:56:08 PM by Gulløl
Her kan det være at Tom Mangersnes har bidratt til å finsikte og analysere spilleren gjennom analyseverktøyet Wyscout som han kjenner veldig godt. Har vel tid til å bruke sin gode ekspertise på dette området i tillegg til å være fagsjef/trenerutvikler på akademiet. En slags speiderjobb altså. Brann får svare selv på om han har vært involvert men jeg har mistanke om det.Tviler sterk på at det er Soltvedt som funnet han på youtube i koronatiden men har nok bidratt sterkt han også for å få dette til i forhold til klubb og spiller.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Huff

Quote from: Nixon on February 18, 2021, 21:57:20 PMFyren valgte oss foran IFK og andre svenske toppklubber.

Ignorance is bliss.

Fyren aner tydeligvis ikke hva han går til, og lever trolig i den villfarelsen at vi er en veldrevet klubb drevet av kompetente mennesker.

Takk og lov.

krakra

Det står jo at KI har et godt forhold til agenten så det er ikke umulig at det kom et tips den veien.

Spelaren

Nyheten om IFKs bud er fra tidlig januar, rart at det ikkje ble napp dersom den historien stemmer.
GÃ¥ av.

Nixon

Trønderens kontakter fra bartelaget slo endelig inn. Er det dette som er «circle of life»?

Jepp, la oss bli ferdige med alle Simba-vitsene jo før jo heller!
Rød makt på Hansa

Gulløl

Om jag skulle ge mig på en jämförelse kan jag säga att Moonga påminner mig om Jonathan Levi som jag fick förmånen att se slå igenom när jag tränade Östers IF och som sen hamnade i Rosenborg och nu är etablerad i Allsvenskan".

https://www.vskfotboll.nu/moonga-simba-lamnar-vsk-fotboll/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Jeg har trua! Välkommen Simba!!
...we shall never surrender.

Kagain

Quote from: Nixon on February 18, 2021, 21:57:20 PMFyren valgte oss foran IFK og andre svenske toppklubber. Ikke dårlig. Når hentet vi sist en slik (tilsynelatende) ettertraktet spiller?

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg forestiller meg at Löfgren også var ganske ettertraktet før Brann hentet han? Kan hende jeg husker helt feil og at det eneste de har til felles er at de begge er svenske.

Uansett, velkommen til Simba. Brann har jo ikke for mange kjappfoter, så det er nok veldig greit å få noen som kan det også...

Nixon

Litt spesiell overgang der ingen i Brann har sett spilleren live, bare video og rapporter fra en svensk speider som klubben "stoler på". Heller ingen medisinsk sjekk med klubben til stede, men i Stockholm ved hjelp av spillerens agent.

Merk også at Moonga egentlig bare utmerket seg i de seks siste kampene i fjor høst. De eneste seks kampene han har spilt fra start i Superettan. Så ingen erfaren mann på tilnærmet høyt nivå dette.

Får litt Sjöhage-vibber dersom jeg skal henfalle til negativitet her.
Rød makt på Hansa

Kagain

Ah. Endelig noen andre enn meg som uttrykker skepsis (generelt sett, jeg har ikke uttrykt skepsis til denne). Vi får se hva Simba får til. Bare ikke hype oss selv opp.

Sjöhage-parallellen er interessant. Han var jo også solgt inn som et hurtigtog på topp.

Belfort

Meget spennende signering. SÃ¥ skal vi huske pÃ¥ at han før sommeren 2020 kom fra nivÃ¥ 3 i Sverige og kun en halv sesong i superettan.  Er nok først i 2022 sesongen vi kan forvente at han er en permanent bidragsyter.

ZsoltKorcsmar

Det positive:

-For å finne gull med så begrensede midler som vi har nå, - så «må» man gamble. Dersom en spiller har levert over tid er de trolig utenfor vår rekkevidde. Her tar brann sjansen, og går ikke for det trygge, slik man ofte har gjort.

-Scoutingverktøy har blitt betydelig bedre de siste årene. Før var nok fokuset i større grad på mål og assist, men nå fanger man opp mye mer og bedre data. Antall km løpt, antall sprinter, toppfart, vellykkede pasninger, nøkkelpasninger, sjanser skapt, vellykkede driblinger per kamp etc. Større forutsetning til å treffe dersom de ser at dette er en spiller som løper mer, sprinter oftere, og har høyere toppfart enn dagens kanter.

-Liker også at kombinasjonsspill/spillforståelse trekkes frem som en styrke. Ser det igjen i videoene også. Varierer mellom å sette opp vegger på 1-touch, og å bruke flere touch, posisjonerer seg fint og linke opp med medspillere. Savner ofte dette hos kanter. Koomson hadde mye fart, men syntes han manglet mye på dette med posisjonering, ta rette valg og linke opp med medspillere.


Negative:

-Som nevnt. Han har 6 kamper fra start på tilsvarende nivå som OBOS. Har til dels herjet der, men svært lite grunnlag. Mvuka på Åsane har vel lignende erfaring, hvorfor ikke bare hente han?

-Personlighet/type er vanskelig uten å møte vedkommende. Nå stoler man på rapporter/agent. Spennende å se om han passer inn i KI/Horneland-regimet.


Lasaron

Når det gjelder Mvuka aner jeg et aldri så lite hype. Han har_ikke_herjet i 1. divisjon.
Tren på langskudd

esp123

Det er såpass mye informasjon tilgjengelig når det gjelder data og video, at det er ikke nødvendigvis krise om Brann ikke har fått se han live. Og de få klippene som ligger på Youtube viser en rask, kreativ spiller med bra touch og som gjør gode valg. Han virker å ha noe veldig spennende over seg. Det kan jeg like.

Jeg leser det sånn at Brann her har fått tips om spilleren gjennom en agent som Kåre kjenner godt. Det gjør meg mer skeptisk, men Brann er i en situasjon der de må bruke det "nettverket" de har. Det er ikke uvanlig at speidere baserer seg på folk de kjenner og stoler på i nettverket sitt for å identifisere spillere. Det gjelder bare å gjøre det nødvendige grunnarbeidet selv også.

Når det kommer til Mvuka, så har han nettopp kommet tilbake etter hjerteproblemer. Han har vel ikke spilt 90 minutter en eneste gang. Jeg tror han har veldig godt av å spille en hel sesong i trygge omgivelser i Åsane før han tar steget videre, og Brann har helt sikkert god og jevnlig kontakt med Åsane om Mvuka.

Gulløl

February 19, 2021, 10:12:55 AM #24 Last Edit: February 19, 2021, 10:15:01 AM by Gulløl
Brann betaler omkring halvannen million for spilleren skriver BA. Samme sum ble nevnt i forbindelse med Delevaris. Da er vel "Hetle Nilsen potten" på 3 millioner oppbrukt. Overgangskassen er helt tom og bunnskrapt ? Noen får spørre Soltvedt hvilke mynter som ligger i bunnen av kassen. Den sentrale midtbanespilleren de jakter "som er for god for eliteserien" kan de trygt spørre om hjelp fra Mohn om å finansiere, lenge siden de ba om hjelp derfra. En profil som virkelig hadde økt tilskuertilstrømningen og økt billettinntektene hadde gjort seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

fortune

Kan vel fort bli en nordmann som ikke får spilletid i utlandet på lån, uten at jeg helt har kontroll på hvem kandidatene kan være. Drømmen er selvsagt at onkel Trond spanderer Joshua Kitolano fra Odd..
First is first, second is nothing

Corran

Meget spesiell overgang, men riktig satset.
Her er de blitt spilt inn en spiller, de har hatt en svanske speider som de stoler på til å lage en stor god rapport og de har selv sett kamper med ham på video.
Legesjekk etter Brann legen sine innspill/instruksjoner

her sattser de noen kroner på en spiller som kan bli noe. Mulig bom, mulig gull mest sannsylig midt i mellom.
Men dette er slik de må prøve seg på.

Vil si at Brann sin ungdomssattsing har tatt seg opp siden i fjor så der holder de det de lovet

Artikkel ang overgang og intervju som kan fortelle at han har spilt på Sandviken
https://www.ba.no/slik-ble-han-brann-spiller-uten-at-klubben-har-mott-ham/s/5-8-1553562
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Kan vi signere agenten hans også? Med Simba og Musa kunne vi appellert til både barn og voksne, tror jeg.

Gulløl

IFK Göteborg har et ganske aktivt diskusjonsforum. Simba sin overgang får nesten ingen oppmerksomhet her men fant en mening:

Nu har jag aldrig sett Moonga Simba spela... men han var alltså inte ordinarie i Sandviken i div 1 när han gick till västerås, och han har inte varit ordinarie i västerås heller. Ändå ska han ta ytterligare ett kliv upp. Fattar ingenting, och är spontant nöjd över att han ej kommer hit.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SKBCPH

Snakket med en svensk kollega som er stor Hammarby-fan, og har god "koll" på Allsvenskan. Han hadde heller ikke hørt om Simba, men er lite oppdatert på Superettan generelt.

Det virker som Superettan ikke har en like høy stjerne i Sverige som OBOS har her i Norge..
- Vi har den treneren vi har.

Supertzar

Har svensk kamerat som ser veldig mykje svensk ball kvar runde. Hadde kun høyrt namnet, men aldri sett han spele.

Supertzar

Assistenten i VSK og journalist i Aftonbladet, ein xG-ekspert som tidlegare var trenar i Karlberg, der Simba vart henta til før VSK.

https://twitter.com/Kalle__Karlsson/status/1362516817462382595?s=20


Nixon

February 19, 2021, 16:39:26 PM #32 Last Edit: February 19, 2021, 17:47:00 PM by Nixon
Det er jo litt ironisk at Brann ofte får kritikk for å hente spillere som «alle» har hørt om, slik at det virker meningsløst å bruke penger på speiding. Så henter Brann en spiller som man har plukket på potensiale og godt nettverk, før han blir allment kjent, og så leter man med lys og lykter etter noen som har hørt om han...
Rød makt på Hansa

Kagain

Vi får uansett gi Simba sjansen. Det kan hende det er Sjöhage 2 - Return of the jedi, men det kan også være at han gnistrer på vingen. Blir spennende å se om han ender opp med lite spilletid, mugner og blir sendt på trøstesløse utlån til småklubber, eller om det er en Huseklepp-historie.

Supertzar

Quote from: Nixon on February 19, 2021, 16:39:26 PMDet er jo litt ironisk at Brann ofte får kritikk for å hente spillere som «alle» har hørt om, slik at det virker meningsløst å bruke penger på speiding. Så henter Brann en spiller som man har plukket på potensiale og godt nettverk, han blir allment kjent, og så leter man med lys og lykter etter noen som har hørt om han...

Veit ikkje om dette var meint som kritikk, men uansett:


Assistenten til VSK er ein kredfyr og hausta mykje skryt for jobben i hipsterlaget Karlberg.

Lasaron

Det er i Branns interesse at Åsane holder seg stabilt i 1. divisjon, og de har mistet mange viktige bidragsytere fra i fjor. Jeg tror det er høyaktuelt at Simba lånes ut til Åsane iallfall frem til sommeren.
Tren på langskudd

Nixon

Vil ikke Moonga i så fall bli en direkte konkurrent til Kvinge som er høyaktuell for utlån? I så fall kan utlånet av sistnevnte bli meningsløst.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Quote from: Nixon on February 19, 2021, 19:14:11 PMVil ikke Moonga i så fall bli en direkte konkurrent til Kvinge som er høyaktuell for utlån? I så fall kan utlånet av sistnevnte bli meningsløst.

Se, det tenkte jeg ikke på. Om det blir dobbelt utlån til Åsane, må posisjoner selvsagt avklares med Åsane på forhånd.

Kvinge kan kanskje ha godt av utlån til Sotra eller Øygarden.

Egentlig liker jeg ikke så godt dette med utlån. At vi betaler lønn for spillere som ikke bidrar. Men så lenge Brann 2 er i 3. divisjon er det nok fornuftig.
Tren på langskudd

Gulløl

Klipp:
Under hösten har vi sett en spelare med spännande spetsegenskaper, framförallt i ett mot ett spelet både offensivt och defensivt. Självklart har han saker fortfarande att utveckla sig inom, men enligt WyScout är han i topp i serien på antalet dribblingar och nyckelpassningar. Det har också därför varit underhållande att se en ung lirare inte visa respekt på sin kant utan bara köra på. Under hösten blev det två mål och en assist på 688 spelade minuter, framförallt var kanonen mot Öster ett av de snyggaste målen i VSK i år.


https://www.anno1904.se/simba-fick-chansen-och-tog-den-om-overgangen-till-sk-brann/

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Churchill

Tipper Simba i utgangspunktet ikke skal lånes ut, men heller kjempe om en plass på Brann.
...we shall never surrender.

Lasaron

Quote from: Churchill on February 19, 2021, 21:39:49 PMTipper Simba i utgangspunktet ikke skal lånes ut, men heller kjempe om en plass på Brann.

Jeg tipper 60-40 i favør utlån. Dette fordi Simba foreløpig bare har prestert i en håndfull kamper på nivå med norsk 1. divisjon. Han kan således sammenlignes med Jonas Eide Vågen i Åsane. Samme alder.
Tren på langskudd

Gulløl

February 25, 2021, 10:14:39 AM #41 Last Edit: February 25, 2021, 10:17:44 AM by Gulløl
Syv dager siden han signerte. Er det noen spesiell grunn at det tar så lang tid før han kommer til Bergen ? Skal i tillegg gjennomføre innreisekarantene etter ankomst så tiden går. At han kommer i trening med laget så fort som mulig er vel viktig.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Vet vi at han ikke er her? Vet vi at Brann eller pressen hadde laget sak om det visst han var kommet?
Tren på langskudd

Nixon

Han er ikke kommet. Og det er vel innreisereglene som stopper han. For det er vel slik at det kun er utlendinger som er bosatt i Norge som har anledning til å reise inn i Norge?
Rød makt på Hansa

Nixon

https://www.ba.no/branns-nysignering-nektes-innreise-til-bergen/s/5-8-1562425

Moonga kan tidligst komme 19. mars. Og da er det rett i karantene. Så seriestart blir en glemmesak for vår nye spiller.
Rød makt på Hansa

Gulløl

March 03, 2021, 21:41:01 PM #45 Last Edit: March 03, 2021, 21:44:33 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on March 03, 2021, 21:17:55 PMhttps://www.ba.no/branns-nysignering-nektes-innreise-til-bergen/s/5-8-1562425

Moonga kan tidligst komme 19. mars. Og da er det rett i karantene. Så seriestart blir en glemmesak for vår nye spiller.
Forståelig da at Skaanes ikke møte konkurranse fra utenlandske indreløpere. Brann måtte rett og slett ta en fornuftig beslutning og hente i innlandsmarkedet for å unngå enda en koronafast spiller med usikkert tidsperspektiv.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Gulløl on March 03, 2021, 21:41:01 PM
Quote from: Nixon on March 03, 2021, 21:17:55 PMhttps://www.ba.no/branns-nysignering-nektes-innreise-til-bergen/s/5-8-1562425

Moonga kan tidligst komme 19. mars. Og da er det rett i karantene. Så seriestart blir en glemmesak for vår nye spiller.
Forståelig da at Skaanes ikke møte konkurranse fra utenlandske indreløpere. Brann måtte rett og slett ta en fornuftig beslutning og hente i innlandsmarkedet for å unngå enda en koronafast spiller med usikkert tidsperspektiv.
Var ikke Moonga kantspiller og ikke indreløper.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

March 03, 2021, 22:17:45 PM #47 Last Edit: March 03, 2021, 22:21:06 PM by Gulløl
Quote from: Corran on March 03, 2021, 22:04:33 PM
Quote from: Gulløl on March 03, 2021, 21:41:01 PM
Quote from: Nixon on March 03, 2021, 21:17:55 PMhttps://www.ba.no/branns-nysignering-nektes-innreise-til-bergen/s/5-8-1562425

Moonga kan tidligst komme 19. mars. Og da er det rett i karantene. Så seriestart blir en glemmesak for vår nye spiller.
Forståelig da at Skaanes ikke møte konkurranse fra utenlandske indreløpere. Brann måtte rett og slett ta en fornuftig beslutning og hente i innlandsmarkedet for å unngå enda en koronafast spiller med usikkert tidsperspektiv.
Var ikke Moonga kantspiller og ikke indreløper.

Ja kantspiller. Henting av indreløper fra inn- eller utland var en annen sak om det ikke kom tydelig frem.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Corran

Quote from: Gulløl on March 03, 2021, 22:17:45 PM
Quote from: Corran on March 03, 2021, 22:04:33 PM
Quote from: Gulløl on March 03, 2021, 21:41:01 PM
Quote from: Nixon on March 03, 2021, 21:17:55 PMhttps://www.ba.no/branns-nysignering-nektes-innreise-til-bergen/s/5-8-1562425

Moonga kan tidligst komme 19. mars. Og da er det rett i karantene. Så seriestart blir en glemmesak for vår nye spiller.
Forståelig da at Skaanes ikke møte konkurranse fra utenlandske indreløpere. Brann måtte rett og slett ta en fornuftig beslutning og hente i innlandsmarkedet for å unngå enda en koronafast spiller med usikkert tidsperspektiv.
Var ikke Moonga kantspiller og ikke indreløper.

Ja kantspiller. Henting av indreløper fra inn- eller utland var en annen sak om det ikke kom tydelig frem.
ahhh Kom tydeligere fram når eg viste fasit ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

Klipp fra BA:
Simba har man fortsatt ikke sett snurten av i Bergen. Lynvingen sitter hjemme i Sverige og venter på å få slippe inn til Norge. Det må han gjøre til godt ut i april, etter at de strenge innreiserestriksjonene ble forlenget til 7. april før helgen.
- Vi finner ingen åpning for å få ham inn før det. Vi må bare vente på at Erna åpner opp, sier Brann-lege Magnus Myntevik.
Ingebrigtsen skjønner lite av reglene, all den tid dagpendlere fra Sverige får lov å komme inn i landet for å jobbe.
- Vi har en spiller som har fått seg jobb i Norge, som skal bo i Norge, men som ikke får slippe inn i Norge. Vi skal selvsagt respektere reglene, men jeg må ærlig si at jeg synes de er underlige, sier Brann-treneren.

https://www.ba.no/nff-vurderer-a-utsette-det-norske-overgangsvinduet/s/5-8-1570216

Enig med Ingebrigtsen, dette er underlig.
Dagpendlerne får holde på til alle slags arbeidsgivere med forskjellige grad av smittevern, men Brann sin strenge kohort er ikke bra nok. Media burde konfrontert Erna Solberg med hvorfor det er slik.


Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Med denne argumentasjon, burde Glimt få lov å sitte i Spania til krampen tar dem, siden de reiste mot alle råd fra norske myndigheter?
Brannsupporter.

Corran

Eg e ikkje helt i mot å stenge grensene men dette er bare latterlig
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Ja, man må få lov til å komme inn og gjøre jobben sin. Såpass rom burde man ha i lovverket. Er en annen sak jeg leste om for et par uker siden om en fransk håndballspiller som i praksis er gjort hjemløs av norske regelverket, han hadde gitt opp leilighet i hjemlandet og skaffet leilighet i Norge, men må nå bo på hotell på håndballforeningens regning til han får komme inn og bo i leiligheten han allerede har skaffet i Norge. Firkantet.

Superjack

March 16, 2021, 08:12:20 AM #53 Last Edit: March 16, 2021, 08:19:15 AM by Superjack
Burde være helt mulig å komme til landet - med 14 dager pålagt karantenehotell og nødvendige covid tester.
Funker andre steder i verden.

Der har de hatt det hele veien....

Norske myndigheter er latterlige i sin Covid håndtering.
Presisering: Norske politiske myndigheter. Tror FHI vet hva de gjør.
Brannsupporter.

gladiporno

Quote from: Superjack on March 16, 2021, 08:12:20 AMBurde være helt mulig å komme til landet - med 14 dager pålagt karantenehotell og nødvendige covid tester.
Funker andre steder i verden.

Der har de hatt det hele veien....

Alle land jeg vet om som har lykkes i å kontrollere viruset har kjørt denne modellen (eller noe tilsvarende) siden mars i fjor. Uforståelig at den sittende regjeringen velger en helt annen og ulogisk modell. Gir ingen mening.

Corran

Quote from: gladiporno on March 16, 2021, 09:29:58 AM
Quote from: Superjack on March 16, 2021, 08:12:20 AMBurde være helt mulig å komme til landet - med 14 dager pålagt karantenehotell og nødvendige covid tester.
Funker andre steder i verden.

Der har de hatt det hele veien....

Alle land jeg vet om som har lykkes i å kontrollere viruset har kjørt denne modellen (eller noe tilsvarende) siden mars i fjor. Uforståelig at den sittende regjeringen velger en helt annen og ulogisk modell. Gir ingen mening.

Det uforståelige her er at han ikke kan komme inn men Jesper Løfgren går det greit for.
Forskjellen er at selv om Løfgren har vært på utlån har han vært registrert på skattekontoret, men dette er noe Simba må gjøre når han kommer til landet siden han skal bo her.

Taylor kan og reise inn og ut av landet på landslagssammling
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Jose Arrogantio

Quote from: Corran on March 16, 2021, 11:52:01 AM
Quote from: gladiporno on March 16, 2021, 09:29:58 AM
Quote from: Superjack on March 16, 2021, 08:12:20 AMBurde være helt mulig å komme til landet - med 14 dager pålagt karantenehotell og nødvendige covid tester.
Funker andre steder i verden.

Der har de hatt det hele veien....

Alle land jeg vet om som har lykkes i å kontrollere viruset har kjørt denne modellen (eller noe tilsvarende) siden mars i fjor. Uforståelig at den sittende regjeringen velger en helt annen og ulogisk modell. Gir ingen mening.

Det uforståelige her er at han ikke kan komme inn men Jesper Løfgren går det greit for.
Forskjellen er at selv om Løfgren har vært på utlån har han vært registrert på skattekontoret, men dette er noe Simba må gjøre når han kommer til landet siden han skal bo her.

Taylor kan og reise inn og ut av landet på landslagssammling


Nettopp derfor jeg sa firkantet. Det er ikke noe skjønn eller faglig begrunnelse, kun rent byråkrati.

Spelaren

Noen som husker han her? Burde nesten vært i "hvor er de nå"-tråden.
GÃ¥ av.

Gulløl

Er Moonga Simba sjømann i utenriksfart siden Brann sender en søknad til Sjøfartsdirektoratet, hææ !!

Ja vi får nå håpe det ordner seg, mangfoldige sider som er lagt ved søknaden må vel hjelpe litt på selv om det er tøffe krav. Kriteriene er driftsstans i prosjekt eller virksomhet i de kommende fire måneder.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

ZsoltKorcsmar

Simba(d) sjøfareren

Lasaron

Tren på langskudd

krakra

Det er visst sjøfartsdirektoratet som er satt til å håndheve disse reiserestriksjonene.

Her tenker jeg at Brann kanskje bare burde «misforstå» reglene slik statsministeren gjorde og bare ta den lille boten i etterkant.

SKBCPH

Han blir vel fort bare nektet innreise og sendt i retur på Flesland om Brann ikke har papirene i orden?
- Vi har den treneren vi har.

Spelaren

Kanskje det er noen modige birkebeinere som kan smugle han over den lange grensen vår?
GÃ¥ av.

Spelaren

Quote from: Gulløl on April 16, 2021, 08:53:10 AMEr Moonga Simba sjømann i utenriksfart siden Brann sender en søknad til Sjøfartsdirektoratet, hææ !!

Eg tror meningen er at Simba skal bli kaptein.
GÃ¥ av.

Finfin respons

Quote from: Spelaren on April 21, 2021, 08:48:32 AM
Quote from: Gulløl on April 16, 2021, 08:53:10 AMEr Moonga Simba sjømann i utenriksfart siden Brann sender en søknad til Sjøfartsdirektoratet, hææ !!

Eg tror meningen er at Simba skal bli kaptein.

Den plassen er vel erklært opptatt av vår danske røver. Men visekaptein kanskje? Han kan vel noen shantyer og ballader fra de svenske farvann, Vänern eller Kattegatt?
Kanskje.

Gulløl

April 21, 2021, 12:17:21 PM #66 Last Edit: April 21, 2021, 12:19:13 PM by Gulløl
Mer sannsynlig blir han lettmatros siden han bare har noen få kamper på andre nivå i Sverige. Ikke han som vil løfte Brann i denne sesongen. Men kanskje hjelpe litt til for at skuta ikke skal gå ned.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Gulløl on April 21, 2021, 12:17:21 PMMer sannsynlig blir han lettmatros siden han bare har noen få kamper på andre nivå i Sverige. Ikke han som vil løfte Brann i denne sesongen. Men kanskje hjelpe litt til for at skuta ikke skal gå ned.

Ja, det er viktig å ha med seg at om besetning av en skip ikke inneholdt en eneste matros så ville de antageligvis slitt litt...

Gulløl

Hva er det sjøfartsdirektoratet somler etter, er det ikke på tide at vår egen sjømann får gå i land ? Bryggen, Strandkaien, Bontlabo, Munkebryggen, en eller annen kai eller brygge !!
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Spelaren

Så han kaster omsider loss, og er snart klar for å legge til kai i Bergen? Pass på, setter han sjøbein er det lettere å bli slått tunnel på.
GÃ¥ av.

Lasaron

Ok. Sjøfartsdirektoratet. Simbad sjøfareren. Blablabla, etc. Den er grei.
Tren på langskudd

Spelaren

Første skuddet som går utenfor: "Ai ai, et skudd for baugen der"
GÃ¥ av.

Gulløl

April 29, 2021, 19:24:24 PM #73 Last Edit: April 29, 2021, 19:30:07 PM by Gulløl
Velkommen til Bergen Simba ! Håper sjokket etter mediaoppmøtet ikke var for stort ;)

Nå skal han i karantenehotel i syv dager før ny test. Det betyr at han sannsynligvis er spilleklar til seriestarten mot Viking.




Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

bernu

Det er vel svært lite som tyder på at Simba er i nærheten av noe nivå som gir startplass i Brann denne våren....
Aldri spilt toppfotball i sitt liv....
HANSA - Z

Corran

Det er god plas til en hurtig driblesterk høyrekant. Men det er nok noen uker minst før han slipper til
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

bernu

Er et rimelig stort hopp fra svensk nivå 2 og 3 til Eliteserien.
Enda så svake Brann er.
HANSA - Z

krakra

Likevel er det mange som har tatt nivået på strak arm. Ingen grunn til å avskrive Simba.

Jose Arrogantio

Og han er forhåpentligvis ikke hentet som førstevalg, men heller en som skal få tid til å tilpasse seg og gro i rollen.

Nixon

Nei, Moonga er ikke hentet som noe umiddelbart førstevalg, så greit å gi han litt tid. Selv om han har trent med sin lokale klubb, har han vel ikke spilt kamp på aldri så lenge. Og karantenen han skal inn i nå, vil jo heller ikke hjelpe på.

Men den våte drømmen må jo være Filip og Moonga på hver sin driblekant!
Rød makt på Hansa

Kagain

Interessant å høre at Simba selv påstår han trivs bedre på høyre side enn venstre side. Kan hende presidentens våte drøm kan oppfylles på sikt da.

Nixon

Moonga er ute av karantene, har testet negativt og trener med Brann for første gang i dag. Og blir med til Stavanger på søndag.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Kjekt at han endelig har mønstret på.
GÃ¥ av.

ZsoltKorcsmar

Håper han ikke har fått slagside av all stillesittingen på hotell.

Gulløl

Quote from: Kagain on May 02, 2021, 15:56:11 PMInteressant å høre at Simba selv påstår han trivs bedre på høyre side enn venstre side.
Dette selv om høyrefoten bare er å stå på i følge det KI sier til BA i dag. Får det ikke helt til å harmonere.

- Han har mer enn fart, han kombinerer fint med andre. Og han kan drible. Men han er veldig venstrefotet. Den høyre bruker han kun til å stå på, smiler han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det er ikke automatikk at i at høyreføtter spiller til høyre og venstreføtter spiller til venstre. Mange liker å ha den beste foten tilgjengelig når de skjærer inn foran mål. Ulempen blir selvsagt at innleggene ikke blir like gode. Eller at angrep stopper opp fordi spilleren må få ballen over på riktig fot.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Quote from: Nixon on May 07, 2021, 13:29:09 PM...Eller at angrep stopper opp fordi spilleren må få ballen over på riktig fot.

Bentley.
GÃ¥ av.

Kagain

Quote from: Nixon on May 07, 2021, 13:29:09 PMDet er ikke automatikk at i at høyreføtter spiller til høyre og venstreføtter spiller til venstre. Mange liker å ha den beste foten tilgjengelig når de skjærer inn foran mål. Ulempen blir selvsagt at innleggene ikke blir like gode. Eller at angrep stopper opp fordi spilleren må få ballen over på riktig fot.

...og om han får en mer innoverspiss-rolle i stedet for ren ving så er det ganske greit å ha venstrefot om du spiller på høyre flanke. Da kan du skjære innover i banen, så kan noen litt bredere legge inn til deg og du kan dytte i mål...

Pete05

Spennende type som scorer på første trening... Mangler nok kondis etter langt opphold men kan kanskje være vår x-faktor siste 15?

pidre

Denne Simba altså, bra steg, fart og teknikk. Så er han rolig med ball, og virker å ha et godt fotballhode.


Et praktmål i går. Det var et bra skudd - var det med hans dårligste fot, eller er han venstrefotet?
Saludar a los monos!

SKBCPH

Han er vel veldig venstrefotet? Men ja, for en åpenbaring han har vært, kan se ut som Brann har gjort en meget interessant signering her.
- Vi har den treneren vi har.

Corran

Han er virkleig lovende, men litt uferdig.
Virker også som om han er flink å jobbe hjemover også så han har det som skal til.
Nå er det bare å finpusse så blir han fort vår dyreste eksport på noen år ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ZsoltKorcsmar

Dette kan være fulltreff ja. Bra tempo, flink til å kombinere, fin teknikk.

Litt for ydmyk kanskje, virker å ha litt for stor respekt for motstander. Om han gradvis får jobbet opp selvtilliten til feks en brøkdel av det Dønnum har, så kan dette være innertier.

Litt mer tro på egne ferdigheter, så kan han bli et mareritt å møte. De få gangene han prøver nå så kommer han jo fri. Om han gjør det 5-6 ganger per kamp, og ikke 1-2 som nå, så blir han ikke lenge i Brann!

Corran

Quote from: ZsoltKorcsmar on May 31, 2021, 13:19:45 PMDette kan være fulltreff ja. Bra tempo, flink til å kombinere, fin teknikk.

Litt for ydmyk kanskje, virker å ha litt for stor respekt for motstander. Om han gradvis får jobbet opp selvtilliten til feks en brøkdel av det Dønnum har, så kan dette være innertier.

Litt mer tro på egne ferdigheter, så kan han bli et mareritt å møte. De få gangene han prøver nå så kommer han jo fri. Om han gjør det 5-6 ganger per kamp, og ikke 1-2 som nå, så blir han ikke lenge i Brann!
Tilliten han har fått og målet i går kan fort føre til høyere selvtillit
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

For en spiller! Nærmer seg nok en plass i startelleveren. Forarbeidet til 3-1 målet i kveld var magisk.
...we shall never surrender.

krakra

Bør i alle fall få regelmessige innhopp og bygge selvtillit og erfaring.

Finfin respons

Quote from: krakra on September 26, 2021, 19:00:00 PMBør i alle fall få regelmessige innhopp og bygge selvtillit og erfaring.

Ja. Gjør seg bedre med innhopp-kampbilde med mye rom.

En mer komplett  spiller trenger ikke Ã¥ stoppe opp for Ã¥ dunke den ballen i lengste med en middels høyrefot.
Men huttetu, kule finter og vendinger.
Kanskje.

Lasaron

Tren på langskudd

Gulløl

September 27, 2021, 00:03:32 AM #98 Last Edit: September 27, 2021, 12:00:35 PM by Gulløl
Superreserven. Et meget viktig våpen enten han kommer inn for Finne eller Taylor siste halvtimen. Hans kvikke ben gjør seg på slutten mot slitne motstandere.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Da kontringen som ble 3-1 stoppet opp og Moonga måtte ut på siden, forbannet jeg han for å være så enfotet og at han ikke klarer å gjøre noe når han blir presset ut til høyre. Trodde angrepet var over. Men så er det bare magi og god stemning!
Rød makt på Hansa

Churchill

Med tiden tror jeg Simba blir en klassespiller. Ut fra hva vi har sett de siste kampene, har han hatt en meget fin utvikling siden han kom. Sann mine ord; dette blir en stadion-favoritt!
...we shall never surrender.

krakra

Men det målet var jo Simba på godt og vondt. Han rotet jo egentlig vekk en sjanse med ubesluttsomheten sin. Så reddet han det inn igjen med dribleferdighetene

SKBCPH

SÃ¥ lenge han redder inn alle sjanser han roter vekk med slike dribleraid er det helt fint for meg :-D
- Vi har den treneren vi har.

esp123

Han er såpass enfotet at jeg er faktisk fristet til å prøve han på venstrekanten. Hvis han kan bruke rykket sitt til å komme til dødlinjen og slå hardt inn så kan det bli veldig farlig.

Superjack

Hva var det med Simba i dag? Virker veldig lite på.

Trodde han skulle gjøre seg spillbar og være meget offensiv når han kom innpå.

Brannsupporter.

Nixon

Rød makt på Hansa

Finfin respons

Har han vært på besøk i Bergen og gjort seg intervjubar?
Hvis ikke:
Noen ganger fÃ¥r to nordmenn fra Ringerike  samme hÃ¥nd pÃ¥ to forskjellige bord i samme Casino i Las Vegas i løpet av samme dag (og begge gÃ¥r med caps inne.) SÃ¥ ja, det er ganske spesielt.
Kanskje.

Gulløl

Ser at Moonga Simba er på listen til Aftonbladets største flopper i 2022. Han har kontrakt med Brann i to år til. Hva skjer med han ? Har Brann fremdeles tro på at han har et potensial kunne kanskje et utlån til Åsane i 2023 vært en mulighet, kanskje det løsner for han.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Spillervurdering 2022 fra Svenskafans:

Moonga Simba -
Simba har spilt totalt 78 minutter på 11 Allsvenskan-kamper denne sesongen. Det betyr at det har vært i snitt 7-8 minutter per kamp og det er ikke mulig å lage en rating basert på disse tallene. Det han har klart å vise er hurtighet men også en god dribleevne.


https://www.svenskafans.com/fotboll/varnamo/spelarbetyg-2022-mittfaltare-och-anfallare-651150
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Pete05

Den svenske klubben ønsket ikke å bruke opsjon på kjøp og Simba returnerer til Brann. Om ikke annet inntil videre. BA som skriver i kveld.

Lasaron

Kanskje Huseklepp kan utvikle ham litt?
Tren på langskudd

Gulløl

January 06, 2023, 11:51:07 AM #111 Last Edit: January 06, 2023, 11:55:17 AM by Gulløl
Horneland har blitt enig med Simba om at han som fotballspiller skal satse på en karriere som venstreback ser jeg i media. Det at spilleren er positiv til at "det er en greie å kjøre på med" håper jeg at han også har har treningsvilje og tålmodighet til å få mye kamptrening i posisjonen på Brann 2 i 2023 sesongen og ta det videre derfra til forhåpentligvis eliteseriespill. Simba har kontrakt med Brann ut 2024 så han har en del tid på seg men blir 23 år nå i mai og er ikke akkurat et ungt talent lenger som Brann skal ha kjempetålmodighet med. Men skal bli litt spennende å se hvordan back eksperimentet utvikler seg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

Brann har jo G18, G17 og G16-landslagsbackene, bak Wolfe og Kristiansen. Ser ikke behovet for enda en venstreback og håper ikke Simba tar plassen fra våre backtalenter på Brann 2.

fortune

January 06, 2023, 12:25:19 PM #113 Last Edit: January 06, 2023, 12:38:46 PM by fortune
Ganske spesielt at trenerteamet tror de skal klare å konvertere Simba til back, samtidig som det visstnok var helt umulig å lære Blomberg de defensive aspektene ved rollen.
First is first, second is nothing

Finfin respons

Det kan være en måte å parkere hyperambisjonene og kontrollere skuffelsen over å ikke være førstevalg.

Eller så bærer det bud om formasjonsbytte. Med vingbacker, som Brann egentlig har godt spiller materiale for å lykkes med.
Kanskje.

Gulløl

Moonga Simba ble matchvinner og avgjorde da GIF Sundsvall beseiret AFC Eskilstuna i helgen. Kanskje han er på gang.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Med dagens situasjon på kant, kan han komme inn i sommer om han overbeviser i vår?
Brannsupporter.

Gulløl

June 27, 2023, 10:43:01 AM #117 Last Edit: June 27, 2023, 11:16:20 AM by Gulløl
Rettet innlegg:

Registrerer at Moonga Simba etter utlÃ¥net i februar til GIF Sundsvall i Superrettan har fÃ¥tt spilletid i 10 av 12 kamper og til sammen spilt 850 minutter. Tre mÃ¥l og en assist. AltsÃ¥ ser dette utlÃ¥net absolutt bra lovende ut foreløpig og det ser ut som han er i utvikling. Simba er pÃ¥ sitt andre utlÃ¥n i sin Brann karriere. Vi fÃ¥r se hva som skjer utviklingsmessig resten av Ã¥ret og utlÃ¥nsperioden. Klubben hans er for tiden pÃ¥ 10 plass av 16 klubber pÃ¥ tabellen. Simba ble 23 Ã¥r nÃ¥ i mai og har kontrakt med Brann ut 2024.  Ã˜nsker Brann Ã¥ hente han tilbake i sommer mÃ¥ Brann forhandle og betale han ut av utlÃ¥nsperioden, altsÃ¥ en kompensasjon til GIF Sundsvall. Personlig mener jeg at i den positive utviklingen han nÃ¥ er i at han fullfører utlÃ¥net i klubben han nÃ¥ fÃ¥r mye spilletid for, istedenfor trolig for mye mye tid pÃ¥ benken for Brann. Men selvfølgelig har Brann med Jimmi og Huseklepp eventuelt fulgt han sÃ¥ tett at de nÃ¥ mener at han er klar til Ã¥ hentes tilbake til mye spilletid for Brann er det bare Ã¥ kjøre pÃ¥. Som kjent sliter bÃ¥de Blomberg og Castro med skader for tiden, usikkert hvor mye de kan spille resten av sesongen. Kanskje Simba i 2024 sesongen kan bli fast pÃ¥ høyrekanten i Brann etter et eventuelt storsalg av Blomberg (?).
https://www.sofascore.com/player/simba-moonga/1020866
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Gulløl on June 27, 2023, 10:43:01 AMRegistrerer at Moonga Simba etter utlånet i slutten av mars til IFK Värnamo i Allsvenskan har fått spilletid i 10 av 12 kamper og til sammen spilt 850 minutter. Tre mål og en assist. Altså ser dette utlånet absolutt bra lovende ut foreløpig og det ser ut som han er i utvikling. Simba er på sitt andre utlån i sin Brann karriere. Vi får se hva som skjer utviklingsmessig resten av året og utlånsperioden. Klubben hans som er nyopprykket i år er for tiden på 10 plass av 16 klubber på tabellen. Simba ble 23 år nå i mai og har kontrakt med Brann ut 2024. IFK Värnamo har opsjon på kjøp. Ønsker Brann å hente han tilbake i sommer må Brann forhandle og betale han ut av utlånsperioden, altså en kompensasjon til IFK Värnamo for avbrutt utlån. Personlig mener jeg at i den positive utviklingen han nå er i at han fullfører utlånet i klubben han nå får mye spilletid for, istedenfor trolig for mye mye tid på benken for Brann.
Men selvfølgelig har Brann fulgt han så tett at de nå mener at han er klar til å hentes tilbake til mye spilletid er det bare å kjøre på. Som kjent sliter både Blomberg og Castro med skader for tiden, usikkert hvor mye de kan spille resten av sesongen. Kanskje Simba i 2024 sesongen kan bli fast på høyrekanten i Brann etter et eventuelt salg av Blomberg (?).
https://www.sofascore.com/player/simba-moonga/1020866


.. men det var i jo fjor Simba var pÃ¥ utlÃ¥n i Varnamo. Det gikk ikke særlig bra for ham, kun 11 innhopp, og 78 min totalt. For klubben, som var nyopprykket da, gikk det langt bedre, de havnet  pÃ¥ 10. plass.

I Ã¥r har Simba spilt fast pÃ¥ GIF Sundsvall pÃ¥ nivÃ¥ 2 i Sverige.  3 mÃ¥l pÃ¥ 11 kamper fra start.

Gulløl

June 27, 2023, 11:01:48 AM #119 Last Edit: June 27, 2023, 11:14:00 AM by Gulløl
Quote from: Falkman on June 27, 2023, 10:59:56 AM.. men det var i jo fjor Simba var pÃ¥ utlÃ¥n i Varnamo. Det gikk ikke særlig bra for ham, kun 11 innhopp, og 78 min totalt. For klubben, som var nyopprykket da, gikk det langt bedre, de havnet  pÃ¥ 10. plass.
I Ã¥r har Simba spilt fast pÃ¥ GIF Sundsvall pÃ¥ nivÃ¥ 2 i Sverige.  3 mÃ¥l pÃ¥ 11 kamper fra start.
Beklager forvekslingen av klubbene i farten, har rettet den viktige detaljen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Velkommen tilbake. Bli bedre på valg og forståelse, så blir du god.
Tren på langskudd

Leffen

Har et stort håp om Simba-gjennombrudd (håpet er kanskje større en troen)

Men om det viser seg at han kan være OK på venstreback vil jeg mye heller se det, men Ruben som trygg sikring i midtforsvaret, enn Ruben på VB og Palle i midten.

Kagain

Jeg er skeptisk til at Simba skal vise seg som en åpenbaring på venstrebacken, men det er i alle fall bra at Brann sa seg fornøyd med å betale et par hundretusener for å avsluttet et lån med en Brann-spiller i stedet for å panisk kjøpe en venstreback bare for å ha som backup for Torsvik.

Corran

Simba har fått mer muskler og har vokst med tilliten og spillet. Han har fått grei beskjed om at han hentes tilbake som back.
Han sier selv det vi alle vet og det er at han har mye å lære når Brann ikke har ballen.

Horneland sier veldig mye ritkig i BA artikkel ang Simba
https://www.ba.no/simba-jeg-foler-jeg-har-noe-a-bevise-her/s/5-8-2331426

"- Jonas trenger avlastning, og derfor har vi hentet Simba til å fylle den rollen"
"- Men vi ønsker å frigjøre Ruben til å være midtstopper, og det gjør at vi trenger dekning på backen"
 "i Jonas Torsvik har vi en spennende back vi ønsker Ã¥ satse pÃ¥. Hadde vi hentet et klart førstevalg der nÃ¥, ville vi gjort det vanskeligere for ham nÃ¥r han kommer tilbake."

Sier også at de ikke vet om dette går, men de prøver.

Så her bekrefter de langt på vei at de ikke ønsker å bruke Palle som midtstopper og heller gambler med backen så Ruben kan spille midtstopper.
Horneland viser jo også at han ønsker å satse på Torsvik og gjøre veien hans så lett som mulig. Han er altså ikke interessert i å bruke en litt eldre halvgod spiller som kan ta plassen hans slik enkelte ser ut til å mene at han heller vil enn å satse på unge spillere.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Christian

Eg kjenner eg er veldig positiv til litt eksperimentering og ikkje minst offensiv innstilling på backplass. Det hadde vært ekstremt moro om Simba lykkes og blir en OK venstreback med ekstrem x-faktor framover på banen. Det er vel få som forventer det helt store, men kanskje det er akkurat det Simba trenger for å lykkes.

Churchill

Hvordan spilte Moonga i dag? BA sier han var dårlig mens de fleste andre mener han klarte seg meget godt ip ny posisjon.
...we shall never surrender.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Han har ikke løpskapasiteten til Wolfe, for å si det mildt. Så han etterlot seg ganske mye rom bakover. Men veldig god til å drive framover med ball, forbi pressledd. Så alt i alt en bra kamp, men tror han ryker når Torsvik er frisk og rask.

Spelaren

BA "vant til de grader kampen om midten" om Sivert heime mot Viking tar feil.
GÃ¥ av.

Erlend

Overraskende bra, en del veldig fine driv fremover (akkurat det var vel ganske forventet) men vant ogsÃ¥ en del dueller en mot en bÃ¥de i luften og langs bakken.  Men selvfølgelig, man merker at han har spilt mer i angrep enn i forsvar i løpet av karrieren. 

Bt gir han en 6 på børsen, tenker det er mer i riktig område enn BA

Lasaron

Tren på langskudd

Corran

Veldig variert i hva jeg mener om ham. Mot et lag som hamkam så er han rett mann. Mot et bedre lag så tenker jeg at han kanskje faller gjennom. Og at det er Ruben som er midtstopperen som dekker opp for ham er ei heller en ulempe.
Var noen ganger der det var total mangel på løp hjem som holdt på å få det til å klikke for meg men så var det andre situasjoner der jeg tenkte det var riktig valg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ChristianC????

August 07, 2023, 03:18:16 AM #133 Last Edit: August 07, 2023, 03:35:09 AM by ChristianCBentzen
Skal ikke lyge med å si jeg syns det er litt gøy å se all hyllesten til Simba etter jeg roste tilbakekallingen av Brann, med litt negativ respons😅😅
(Annen Tråd)

Det er tross alt bare 1 kamp som har blitt spilt, kanskje tidlig å forvente noe av det samme videre. Var svak defensivt (noe som sikkert jobbes med) og etterlater seg litt mye rom under HamKam kampen.

Virker lovende, men står på mitt at når/hvis han er ferdig på venstreback så bør han kanskje testes på midten.
Kan forvente å se like tøffe utfordringer og kalde avgjørelser fremover, men feil tror jeg nok kommer..

Kanskje hvis han blir bedre defensivt kan han utfordre evt ta plassen til Torsvik, men det tør jeg ikke å påstå etter forrige utfall hehe😅

ChristianC????

August 07, 2023, 03:22:26 AM #134 Last Edit: August 07, 2023, 04:14:23 AM by ChristianCBentzen
Quote from: Gulløl on February 19, 2021, 10:12:55 AMBrann betaler omkring halvannen million for spilleren skriver BA. Samme sum ble nevnt i forbindelse med Delevaris. Da er vel "Hetle Nilsen potten" på 3 millioner oppbrukt. Overgangskassen er helt tom og bunnskrapt ? Noen får spørre Soltvedt hvilke mynter som ligger i bunnen av kassen. Den sentrale midtbanespilleren de jakter "som er for god for eliteserien" kan de trygt spørre om hjelp fra Mohn om å finansiere, lenge siden de ba om hjelp derfra. En profil som virkelig hadde økt tilskuertilstrømningen og økt billettinntektene hadde gjort seg.

Ser han kostet 1,5 mill og etter dagens marked er ikke det all verden. Ser ut til å bli en grei deal.

Delaveris derimot. Hva har skjedd med han? (Kort oppsummert hvis noen gidder mtp feil tråd)

krakra

Simba må virkelig løfte løpskraften sin hvis han skal ha noe på midtbanen å gjøre. Han mangler nok også spilleforståelsen og intensiteten som trengs i den rollen. Han gjorde en bra vikarjobb på venstrebacken, men det er ikke bare defensivt han må forbedre seg hvis han vil utfordre Torsvik. Noe jeg ikke tror han kommer til å gjøre.

Lasaron

Simba gjorde en god nok prestasjon til å holde ham inne på laget så lenge Torsvik er ute. Og så tåler vi om neste kamp er nede på bunnivået til Pedersen/Crone. Jeg likte det jeg så. Det handler også om typer til å spille den offensive fotballen vi vil. Da vil vi ha Ruben som stopper og en Wolfe-aktig type på venstreback. Simba er venstrefotet, rask og kan ta av press. Han virker også langt modnere enn sist han var her. Sterkere, klokere og kaldere.
Tren på langskudd

Dickens

Faren her er at det er en hårfin balansegang fra kald og rolig til naiv og håpløs. Imponerte meg stort i går, men mot bedre lag blir vi fort straffet knallhardt om han fortsetter å jukse på returløpene, eller får stygge brudd i mot om han prøver å drible av to stykker helt nede ved egen 16-meter. Enn så lenge, kjør på! Regner med at Horneland gjør det han kan for å justere der det må til.

Superjack

Ser for meg et veldig Elsk/Hat forhold til Simba.

Når han lykkes med å dra av press og komme fremover er det et formidabelt angrepsvåpen og fantastisk.

Men jeg ser for meg at det også kommer til å gå stygt galt noen ganger også. Og stygge mål imot.

Blir litt som Wemba på Glimt. Er jo en fantastisk offensiv back. Og så gjør han en del involveringer som er katastrofale. Men totalen for Glimt er positiv.

Sånn tenker jeg det er med Simba også. Han skal løse rollen slik at det passer Brann sin spillestil. Så får vi heller rive av oss håret innimellom i frustrasjon av det som skjer av feil. Som garantert vil komme.
Brannsupporter.

ZsoltKorcsmar

Lovende, men en ting jeg hadde fortrengt var hvor ekstremt venstrebent han er. Han har farten, ballbehandlingen, roen og drivet. Får han opp kapasiteten litt (som er noe av det enkleste å trene) så er det neste på plass.

Likevel kjedelig at han må ha ballen på godfoten for selv den minste pasning. Når han kommer utvendig og skal slå inn er det jo bra, men når han trekker inn i banen blir det begrenset.

Får han noen på overlapp så er det som at han ikke slår pasningen med høyre, men vender utover litt for å få den på venstre før pasningen går. Skjære inn og avslutte med høyre kan man også bare glemme. Stopper alltid opp og legger over på venstre, det gjør han jo ganske forutsigbar. Bør jobbe med løfte nivået på høyrebenet.

Lasaron

Eventuelt bli bedre med utsiden. Vet ikke hva som er enklest å trene opp.
Tren på langskudd

Nixon

Jeg så klipp fra Moongas første trening med klubben nå sist uke, og han brukte da høyre foten såpass mye at jeg la merke til det. Så helt evneveik er han ikke dersom han vil.
Rød makt på Hansa

ACHTUNG

Hva er det som feiler BAs børspanel som har gitt Simba elendig kritikk og bare terningkast 4?

Superjack

Quote from: ACHTUNG on August 07, 2023, 13:36:53 PMHva er det som feiler BAs børspanel som har gitt Simba elendig kritikk og bare terningkast 4?

Samme som satt 6 på Sivert forrige uke regner jeg med.

Men hva diagnosen er vet jeg ikke noe om.
Brannsupporter.

Gulløl

Quote from: Superjack on August 07, 2023, 18:27:03 PMMen hva diagnosen er vet jeg ikke noe om.
Diagnosen er fremtidig fotballekspert som øver seg som ferievikar. Øving gjør mester ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Nå har godgutten fått spilletid i en håndfull kamper. Det har vært både hummer og kanari. Men totalt sett mener jeg han både har blitt sterkere og klokere. Så lenge han holder seg frisk vil han også få bedre kondis pga regimet på treningene etc. Jeg tror han kan bli god.
Tren på langskudd

Erlend

Imponerende god kontroll pÃ¥ den raske, tekniske vingen til AZ som virket skummel nÃ¥r han spilte mot TP.  Til gjengjeld var det noen touch pÃ¥ Sævarsson-nivÃ¥

Superjack

Simba er et mysterium.

Noen ganger virker han som en potensiell stjerne i en PL klubb,  og sÃ¥ kan man lure pÃ¥ om han passer bedre i en bedriftsserie...

Og det i løpet av 2 minutter i samme kamp.
Brannsupporter.

Finfin respons

Ja! Det er egentlig utrolig synd at Soltvedt (velsigne den foten) ble hentet. For det han viste mot Ham Kam på venstrebacken var bare helt herlig. Skulle gjerne sett den utviklingen!
Kanskje.

Go Up