• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2021

Started by Nixon, December 09, 2020, 22:22:32 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Quote from: Gulløl on August 25, 2021, 10:28:55 AM
Quote from: LucaVialli on August 25, 2021, 09:13:20 AMHvorfor fikk Trond Egil Soltvedt sparken i Brann i sin tid?
Krise? Niks. DETTE var en krise!
https://www.nrk.no/vestland/krise_-niks.-dette-var-en-krise_-1.6156588

Det var en interessant artikkel. Her ser vi jo også noe annet spennende:

"En drøy uke senere hadde styret kommet frem til at det var Trond Egil Soltvedt, Frank Strandli og Inge Ludvigsen som hisset opp stemningen mot treneren. Det ble vist til at de tre også ble tatt for festing under treningsleiren på Malta. Intens møtevirksomhet og full forvirring.

Dagen etter, 24. mars, smalt bomben: Toppscorer Trond Egil Soltvedt fikk sparken, Inge Ludvigsen ble degradert til Brann 2, mens Frank Strandli slapp med en streng advarsel og en bot. Også Lundekvam fikk en advarsel, som takk for sitt innspill etter Umeå-kampen."

Så det er tre folk som blir pekt ut som verstinger, men kun en av dem fikk foten i stumpen. Der var det derimot visstnok noe kritikk mot Hallvar Thoresen (fremført av Lundekvam):

"Flere av Brann-spillerne stilte seg bak Lundekvams utblåsning, og tillitskrisen i klubben var et faktum."

Så tillitskrisen her var mellom trener og spillere, ikke mellom klubben, spillerne og supporterne.

Nixon

Det opprinnelige ryktet var jo mye morsommere enn det som tilsynelatende var tilfelle med trenerkritikk og festing på en treningsleir. Lurer på hvordan den saken hadde utspilt seg i 2021 med dagens mediebilde og ikke minst sosiale medier. Hvordan i all verden klarte de å mobilisere til det toget uten dagens teknologi?;)
Rød makt på Hansa

mbs

Lurer på om noen Brannspillere har Exit som favoritt serie?

Bitingen er nå bekreftet.... Her slår ryktene inn 1 etter 1..... BT og BA det er på tide å trekke tidslinjen med personene i spillerstallen opp.
Hvem kom vet vi.
når kom jentene, og når gikk de forskjellige spillerne....

Nå er det bare å sette skapet på plass.

Så får fedre være så stolt fedre vil.... Jeg tror ikke fedre har blitt fortalt alt av sønner.

krakra

Quote from: blubbin on August 25, 2021, 10:05:13 AM
Quote from: LucaVialli on August 25, 2021, 09:13:20 AMHvorfor fikk Trond Egil Soltvedt sparken i Brann i sin tid?

Finner det ikke nå, men rundt år 2000 eller like etter fikk han spørsmål om dette i noe "Tett på nett"-greier. Spørsmålet var omtrent som følger: "Er det sant at du, Frank Strandli og Inge Ludvigsen veddet om hvem som kunne klare å "nedlegge" kona til treneren, hvor du ble sparket fordi du vant veddemålet". Soltvedt avkreftet dette og skrev at man ikke måtte tro alt man hører.

Merkelig at det spørsmålet slapp gjennom. Synd jeg ikke finner det, lå ute på nett sist jeg sjekket og det er ikke så mange år siden.

Men noen år senere sa han

"- Men helt ærlig. Jeg må innrømme at den dag i dag så føler jeg at jeg ville gjort det samme igjen, og at ingen i dag ville fått sparken for det samme som jeg gjorde den gangen. Det var egentlig en del andre spillere som gjorde mye verre ting enn meg, sier han."

Så dette skulle uansett tilsi at det var mange som gjorde mye rart blant spillerne i Brann på den tiden. En viss kultur som ikke akkurat er ny, men det er vel de fleste klar over.
Det ble nok gjort mye rart, men det er jo snakk om ting man kan le av og syns er kult i ettertid. Selv om det har lite med toppidrett å gjøre. Denne saken er jo bare trist og ganske patetisk. Man får forhåpentligvis ingen kultstatus for å bite ungjenter når man ikke får viljen sin.

Gulløl

Quote from: Nixon on August 25, 2021, 11:01:26 AMDet opprinnelige ryktet var jo mye morsommere enn det som tilsynelatende var tilfelle med trenerkritikk og festing på en treningsleir. Lurer på hvordan den saken hadde utspilt seg i 2021 med dagens mediebilde og ikke minst sosiale medier. Hvordan i all verden klarte de å mobilisere til det toget uten dagens teknologi?;)
Fasttelefon :) .Om det var i gang forum på internett i supporterkretser i 1995 får andre som husker bedre svare på, men det var kanskje i en tidlig startfase.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

August 25, 2021, 11:15:05 AM #1806 Last Edit: August 25, 2021, 11:25:40 AM by Gulløl
Å bli bitt, spesielt i enkelte kroppsdeler kan være jævlig vondt. Så ungjenten har min medfølelse. Håper gjerningsmannen som trolig også er enn god del år eldre får den straff og reaksjon fra politiet han fortjener.

Klipp fra BT:
Etter det BT får opplyst skal en av kvinnene som var på festen ha forklart at hun ble bitt.
Det skal også ligge opplysninger i saken om at kvinnen skal ha blitt utsatt for det som i straffeloven omtales som en seksuell handling uten samtykke.
Fra før er det klart at politiet etterforsker et mulig seksuelt overgrep på nachspielet.
Det er snakk om to ulike fornærmede, og ulike mulige gjerningspersoner.

-------------------------
Link til straffeloven som avisen henviser til:
https://www.overgrep.no/straffeloven-297/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Biting? Avtaler ikke ungdommen et safeword?

(For tidlig?)
Rød makt på Hansa

krakra

På tide å erkjenne rusbruk snart, så man ikke går for å være en type som biter ungjenter i nykter tilstand.

Superjack

Dette gir jo dette Rovdyr - Bytte analogien litt mer direkte betydning.

Spøk til alvor.
Folk som ikke kan oppføre seg trenger vi ikke i Brann. En ting er hodemist og gjøre ting i fylla.
Dette er spillere som i mine øyne har misbrukt SK Brann til egen vinning. Samtidig som de har ført klubben ut i uføre, både sportslig og omdømmemessig.

På tide å gå videre fra disse og håpe resten av A-laget og dem rundt, forstår at det er på tide å ta arbeidet sitt seriøst.

Vibeke må fortsatt gå. Uansett om hun ikke er den som har hatt hodemist, er hun øverste ansvarlige for denne ukulturen. Den har vokst frem / kulminerte på hennes vakt som leder.
Brannsupporter.

Superjack

Quote from: Nixon on August 25, 2021, 11:24:35 AMBiting? Avtaler ikke ungdommen et safeword?

(For tidlig?)

Nei, absolutt på sin plass.
jeg var også av den oppfatning at biting er en allment akseptert del av samtykkende sex. Så her må jeg nok passe meg også.
Brannsupporter.

Gulløl

August 25, 2021, 11:34:51 AM #1811 Last Edit: August 25, 2021, 14:16:59 PM by Gulløl
Det ble tidlig i saken opplyst at noe av aktiviteten på Stadion den natten var spredd rundt på Stadion i garderobeanleggene og også på gressmatten. At det er spillere i gruppen på 12 (storparten ?) som har opplyst at de ikke har fått med seg det uregelmessige som har skjedd er forståelig om de fleste holdt seg i nærheten av rommet der biljardbordet er og hvor musikken ble spilt. Og det er naturlig for "enkelte aktiviteter" i de fleste samfunnslag at en gjemmer seg vekk.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krakra

August 25, 2021, 11:36:41 AM #1812 Last Edit: August 25, 2021, 11:39:34 AM by krakra
Quote from: Superjack on August 25, 2021, 11:31:39 AM
Quote from: Nixon on August 25, 2021, 11:24:35 AMBiting? Avtaler ikke ungdommen et safeword?

(For tidlig?)

Nei, absolutt på sin plass.
jeg var også av den oppfatning at biting er en allment akseptert del av samtykkende sex. Så her må jeg nok passe meg også.
Min oppfatning er at det ikke var en del av samtykkende sex, men en reaksjon på manglende samtykke til sex. Det kommer jo også fram i artikkelen, når de også etterforsker en seksuell handling uten samtykke. Det er vel det som i hverdagsspråket kalles "antasting"

Nixon

Quote from: krakra on August 25, 2021, 11:36:41 AM
Quote from: Superjack on August 25, 2021, 11:31:39 AM
Quote from: Nixon on August 25, 2021, 11:24:35 AMBiting? Avtaler ikke ungdommen et safeword?

(For tidlig?)

Nei, absolutt på sin plass.
jeg var også av den oppfatning at biting er en allment akseptert del av samtykkende sex. Så her må jeg nok passe meg også.
Min oppfatning er at det ikke var en del av samtykkende sex, men en reaksjon på manglende samtykke til sex.

Trodde sånt bare skjedde i barnehagen. Ja, ikke sexen, men biting når man ikke får viljen sin.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: krakra on August 25, 2021, 11:36:41 AM
Quote from: Superjack on August 25, 2021, 11:31:39 AM
Quote from: Nixon on August 25, 2021, 11:24:35 AMBiting? Avtaler ikke ungdommen et safeword?

(For tidlig?)

Nei, absolutt på sin plass.
jeg var også av den oppfatning at biting er en allment akseptert del av samtykkende sex. Så her må jeg nok passe meg også.
Min oppfatning er at det ikke var en del av samtykkende sex, men en reaksjon på manglende samtykke til sex. Det kommer jo også fram i artikkelen, når de også etterforsker en seksuell handling uten samtykke.

Jeg prøvde å dra en spøk.
Det som virker å ha foregått er over hodet ikke greit. Eldre mannlige forbilder som benytter seg av jenter og presser seg til sex som ikke er ønsket av motparten er ikke akseptabelt.
Brannsupporter.

Superjack

Nach på arbeidsplassen mot innstruksene, yngre jenter i russealder, diverse rusmidler, kondomsprekker, biting og mulige overgrep. Eller som de sier det på Kyrksæterøra, en god fest....
Brannsupporter.

Huff

Jeg trodde det var covid en bekymret seg for når det ble skrevet om brudd på smittervernsregler. Nå heller jeg mot at bekymringen dreide seg om rabies.

Leffen

Nå er det skikkelig guttastemning i chatten her

kabelmann

Quote from: Nixon on August 25, 2021, 11:39:04 AMTrodde sånt bare skjedde i barnehagen.

Ser ikke noen direkte motsetning mellom barnehagen og Brann.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Superjack

Quote from: kabelmann on August 25, 2021, 12:39:58 PM
Quote from: Nixon on August 25, 2021, 11:39:04 AMTrodde sånt bare skjedde i barnehagen.

Ser ikke noen direkte motsetning mellom barnehagen og Brann.

Det er jo barnehage der.
Brannsupporter.

Kagain

August 25, 2021, 12:51:15 PM #1820 Last Edit: August 25, 2021, 12:56:08 PM by Kagain
Quote from: Leffen on August 25, 2021, 12:06:35 PMNå er det skikkelig guttastemning i chatten her

Ah du vet, det er det som en fremtredende herremann en gang kalte "Locker talk".

For å si det på riktig dårlig østlandsk:

"Nå må'kke du verra så serriøs, 'a! Vi gutta er jovviale her inne"

Gulløl

Quote from: Superjack on August 25, 2021, 12:48:16 PMDet er jo barnehage der.
Pr i dag er nok avdelingen for de yngste og før skulealder Stadions stolthet. Unger som foreldrene virkelig kan være "ufattelig stolt" over for å bruke Rolf sin terminologi.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

SK

August 25, 2021, 16:13:33 PM #1822 Last Edit: August 25, 2021, 16:23:50 PM by SK
Sett i lys av alt som har skjedd og kommet frem her, så fremstår jo Vibeke sin opprinnelige løsning på dette med å ønske hele gjengen velkommen tilbake til trening umiddelbart fordi medieoppmerksomheten var straff nok som smått utrolig mangel på dømmekraft. Bortsett fra Forren som bare skulle være mer sammen med familien.

Dette var jo (og ble allerede da fremstilt som) et eksempel på dårlig dømmekraft allerede for rundt to uker siden, men blir jo bare verre og verre for hver dag som går og nå er det nesten ikke mulig å forstå at det faktisk gikk an.

mbs

Om noen hadde fortalt meg ryktene for 3 uker siden uten media oppslagene, så hadde jeg bedt de slutte å spise soppen de fant i skogen. Det må også være slik dette var for VJ å få den telefonen. Jeg skjønner hennes reaksjon godt. Er dette sant? anmeld dette til politiet om du mener dette har skjedd....

 

krakra

Quote from: mbs on August 25, 2021, 17:28:23 PMOm noen hadde fortalt meg ryktene for 3 uker siden uten media oppslagene, så hadde jeg bedt de slutte å spise soppen de fant i skogen. Det må også være slik dette var for VJ å få den telefonen. Jeg skjønner hennes reaksjon godt. Er dette sant? anmeld dette til politiet om du mener dette har skjedd....

 
VJ hørte ikke rykter. Hun fikk beskrivelser fra en som var der. Hun tok det tydeligvis ikke seriøst og forsøkte å legge saken død. I ettertid, istedenfor å legge seg flat og beklage, så nekter hun for at hun forsøkte å legge saken død og skylder på jenta fordi hun var utydelig og ikke brukte begrepet "seksuelt overgrep". Det er feigt. Feigt lederskap er forresten en gjenganger i denne klubben. Horneland har svart bra i media, men fortsetter med feige Pedersen som kaptein og feige Heltne Nilsen som visekaptein. Kan være der er smart, men det virker litt feigt det også.

Nixon

Den siste fornærmede ble ikke bare bitt. BT skriver: «Det skal også ligge opplysninger i saken om at kvinnen skal ha blitt utsatt for det som i straffeloven omtales som en seksuell handling uten samtykke.«

Da blir det med ett mer alvorlig.
Rød makt på Hansa

krakra

Men ikke så alvorlig som det høres ut. Det er ikke snakk om voldtekt, men det som gjerne omtales som "antasting" og har en strafferamme på opptil ett år.

Churchill

Bare sånn at vi som bor i utkanten (Østlandet), og som er skjermet fra rykter;

i) spilleren som er mistenkt for overgrep, er ute av klubben.

ii) Spilleren som nå i det siste er mistenkt for vold/overgrep, er også ute av klubben?

iii) ingen av spillerne som er igjen, er mistenkt for noe av dette?

Eller?
...we shall never surrender.

krakra

i) Ja
ii) Ikke bekreftet, men sannsynligvis ja.
iii) Samme som ii

Lasaron

ii) "Sannsynligvis ja" er forsiktig sagt, slik jeg forstår det.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Nixon on August 25, 2021, 18:01:12 PMDen siste fornærmede ble ikke bare bitt. BT skriver: «Det skal også ligge opplysninger i saken om at kvinnen skal ha blitt utsatt for det som i straffeloven omtales som en seksuell handling uten samtykke.«

Er det denne som i "beste" fall er å berøre noen på baken jf straffeloven §297? Det skilles mellom handling og omgang, i det som selvsagt er et juridisk språk man må holde tungen beint i munnen for å forstå (helst uten å bite),
Gå av.

Churchill

Quote from: krakra on August 25, 2021, 18:24:19 PMi) Ja
ii) Ikke bekreftet, men sannsynligvis ja.
iii) Samme som ii

Snakker vi her om en norsktalende person eller må man hente vedkommende fra utlandet i tilfelle en eventuell straffesak?
...we shall never surrender.

Larsendos

Quote from: Churchill on August 25, 2021, 18:22:55 PMii) Spilleren som nå i det siste er mistenkt for vold/overgrep, er også ute av klubben?
; Brann har bekreftet at de er kjent med de faktiske forholdene, og at saken er  avsluttet fra klubbens side.

Det sier seg selv at spillereren da ikke lenger er i klubben.

Churchill

Da tror jeg vi erklærer fylleskandalen-21 for oppklart og avsluttet hva angår Brannstallen, slik den ser ut nå. Nå gjelder det å bygge en toppidrettsksultur og å berge plassen.
...we shall never surrender.

Finfin respons

Jeg tror ikke man skal erklære noe om noe. Om så universet kollapser og verden går under i sakte fart i løpet av helgen, så kan det jo likevel komme enda en vri og tvist ut av denne sitronen.

Litt som med denne pandemien. De kloke har sluttet å erklære.
Kanskje.

Hera

https://www.bt.no/fotball/i/oWMdKK/brann-kapteinen-deltok-paa-nachspiel-jeg-skjoenner-at-det-stilles-spoe

"Si det, jeg virker veldig dum. Det verste synes jeg er at vi tok med oss utenforstående inn på Stadion og brøt koronareglene. Det var helt idiotisk"

Det verste, faktisk.. Det verste er vel mulig overgrep. Politisaker. Skammen. Miste spillere. Rykke ned. Skammen.

Nixon

Quote from: Hera on August 25, 2021, 19:48:58 PMhttps://www.bt.no/fotball/i/oWMdKK/brann-kapteinen-deltok-paa-nachspiel-jeg-skjoenner-at-det-stilles-spoe

"Si det, jeg virker veldig dum. Det verste synes jeg er at vi tok med oss utenforstående inn på Stadion og brøt koronareglene. Det var helt idiotisk"

Det verste, faktisk.. Det verste er vel mulig overgrep. Politisaker. Skammen. Miste spillere. Rykke ned. Skammen.


Nå mener vel Grøgaard det som han hadde ansvaret for. Og ikke hva som var verst totalt sett.  Vil jeg tro i alle fall.
Rød makt på Hansa

Hera

Quote from: Nixon on August 25, 2021, 19:52:57 PM
Quote from: Hera on August 25, 2021, 19:48:58 PMhttps://www.bt.no/fotball/i/oWMdKK/brann-kapteinen-deltok-paa-nachspiel-jeg-skjoenner-at-det-stilles-spoe

"Si det, jeg virker veldig dum. Det verste synes jeg er at vi tok med oss utenforstående inn på Stadion og brøt koronareglene. Det var helt idiotisk"

Det verste, faktisk.. Det verste er vel mulig overgrep. Politisaker. Skammen. Miste spillere. Rykke ned. Skammen.


Nå mener vel Grøgaard det som han hadde ansvaret for. Og ikke hva som var verst totalt sett.  Vil jeg tro i alle fall.

Det gjør han helt sikkert! Men det virker så ufattelig dumt likevel. Når man vet "fasit", bør man kanskje uttale seg litt glupere

krakra

Jeg kjøper fortsatt ikke den "det var veldig dumt av oss"-greien. Det handler om ikke om smart eller klokt. Det handler om holdninger. "Dessverre fikk hele Norge vite om det" sier Grøgaard og det er egentlig en nøkkelsetning. For hvor mange hadde egentlig syntes at det var "veldig dumt" hvis de ikke ble tatt?

Det er en mentalitet som er helt på skakk. Selvfølgelig er det en ukultur. Man har hatt sterke personligheter med dårlige holdninger, og tilsynelatende svake personligheter i lederroller. Det håper jeg virkelig at klubben er bevisst på. Det er ikke bare å straffe og gå videre. Heltne Nilsen kan forresten umulig være aktuell som kaptein. Det blir helt håpløst. La ham kjefte og smelle under kamp og trening, helt greit. Men en kaptein må være av et litt annet kaliber enn en som feiger ut og sier "ingen kommentar" i en sånn situasjon.

mbs

Quote from: krakra on August 25, 2021, 17:31:33 PM
Quote from: mbs on August 25, 2021, 17:28:23 PMOm noen hadde fortalt meg ryktene for 3 uker siden uten media oppslagene, så hadde jeg bedt de slutte å spise soppen de fant i skogen. Det må også være slik dette var for VJ å få den telefonen. Jeg skjønner hennes reaksjon godt. Er dette sant? anmeld dette til politiet om du mener dette har skjedd....

 
VJ hørte ikke rykter. Hun fikk beskrivelser fra en som var der. Hun tok det tydeligvis ikke seriøst og forsøkte å legge saken død. I ettertid, istedenfor å legge seg flat og beklage, så nekter hun for at hun forsøkte å legge saken død og skylder på jenta fordi hun var utydelig og ikke brukte begrepet "seksuelt overgrep". Det er feigt. Feigt lederskap er forresten en gjenganger i denne klubben. Horneland har svart bra i media, men fortsetter med feige Pedersen som kaptein og feige Heltne Nilsen som visekaptein. Kan være der er smart, men det virker litt feigt det også.

Jo det er fortsatt en persons personlige oppfatning av en sak. Alle vet hvor farget den kan være.
Og en leder skal i utgangspunktet tro på sine ansatte, selv om fotballens varslingsregler er at du skal stole på varsler.

Jo mer jeg hører om denne saken jo villere blir den. Da tenker jeg ikke bare bare på de anmeldte personene. Ryktene sier sier at det var flere enn 7 jenter på festen, uten at det endret korona reglene. Ryktene om hvem som bruker hva av rusmiddel er av en slik karakter at det er EXIT.

Denne saken har mange sider og avisene har bare belyst den ene.
Det er uansett 2 spillere som er anmeldt.
Flere har nok vært i grenseland eller brutt Norges lover på denne festen.

Så får dette bli slettet om det er brudd på noen lover.

Nixon

August 26, 2021, 06:33:15 AM #1840 Last Edit: August 26, 2021, 06:38:22 AM by Nixon
Det har vært ekstremt mye rykter i denne saken helt fra starten. Mange har stemt, men mange har også vært beviselig feil. Ryktene om narkotika har blitt avvist flere ganger, og jeg tenker at disse vitnene som ellers har fortalt mye om det som skjedde av ulovligheter, også ville blåst at det ble brukt narkotika. Noe de ikke har gjort. Så bare av den grunn tror jeg ikke det ble brukt narkotika på etterfesten.

Edit. Men klart. Når jeg får tenkt meg om. Dersom jentene brukte narkotika selv, kan det være en grunn til å holde kjeft om det.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: mbs on August 26, 2021, 06:08:36 AM
Quote from: krakra on August 25, 2021, 17:31:33 PM
Quote from: mbs on August 25, 2021, 17:28:23 PMOm noen hadde fortalt meg ryktene for 3 uker siden uten media oppslagene, så hadde jeg bedt de slutte å spise soppen de fant i skogen. Det må også være slik dette var for VJ å få den telefonen. Jeg skjønner hennes reaksjon godt. Er dette sant? anmeld dette til politiet om du mener dette har skjedd....

 
VJ hørte ikke rykter. Hun fikk beskrivelser fra en som var der. Hun tok det tydeligvis ikke seriøst og forsøkte å legge saken død. I ettertid, istedenfor å legge seg flat og beklage, så nekter hun for at hun forsøkte å legge saken død og skylder på jenta fordi hun var utydelig og ikke brukte begrepet "seksuelt overgrep". Det er feigt. Feigt lederskap er forresten en gjenganger i denne klubben. Horneland har svart bra i media, men fortsetter med feige Pedersen som kaptein og feige Heltne Nilsen som visekaptein. Kan være der er smart, men det virker litt feigt det også.

Jo det er fortsatt en persons personlige oppfatning av en sak. Alle vet hvor farget den kan være.
Og en leder skal i utgangspunktet tro på sine ansatte, selv om fotballens varslingsregler er at du skal stole på varsler.

Jo mer jeg hører om denne saken jo villere blir den. Da tenker jeg ikke bare bare på de anmeldte personene. Ryktene sier sier at det var flere enn 7 jenter på festen, uten at det endret korona reglene. Ryktene om hvem som bruker hva av rusmiddel er av en slik karakter at det er EXIT.

Denne saken har mange sider og avisene har bare belyst den ene.
Det er uansett 2 spillere som er anmeldt.
Flere har nok vært i grenseland eller brutt Norges lover på denne festen.

Så får dette bli slettet om det er brudd på noen lover.
Så hva skal til før man tar et varsel om et seksuelt overgrep, begått på din arbeidsplass av en av dine ansatte, seriøst? Trenger man videoopptak?

krakra

Skulle en eller flere av disse sakene gå til retten så vil jo trolig de av spillerne som var med på det villeste måtte vitne. Da blir de sannsynligvis spurt om sin rolle, og hva de så. Under ed. Lyver de da risikerer de fengsel.

Sikkert greit å huske.

mbs

Quote from: krakra on August 26, 2021, 07:12:21 AM
Quote from: mbs on August 26, 2021, 06:08:36 AM
Quote from: krakra on August 25, 2021, 17:31:33 PM
Quote from: mbs on August 25, 2021, 17:28:23 PMOm noen hadde fortalt meg ryktene for 3 uker siden uten media oppslagene, så hadde jeg bedt de slutte å spise soppen de fant i skogen. Det må også være slik dette var for VJ å få den telefonen. Jeg skjønner hennes reaksjon godt. Er dette sant? anmeld dette til politiet om du mener dette har skjedd....

 
VJ hørte ikke rykter. Hun fikk beskrivelser fra en som var der. Hun tok det tydeligvis ikke seriøst og forsøkte å legge saken død. I ettertid, istedenfor å legge seg flat og beklage, så nekter hun for at hun forsøkte å legge saken død og skylder på jenta fordi hun var utydelig og ikke brukte begrepet "seksuelt overgrep". Det er feigt. Feigt lederskap er forresten en gjenganger i denne klubben. Horneland har svart bra i media, men fortsetter med feige Pedersen som kaptein og feige Heltne Nilsen som visekaptein. Kan være der er smart, men det virker litt feigt det også.

Jo det er fortsatt en persons personlige oppfatning av en sak. Alle vet hvor farget den kan være.
Og en leder skal i utgangspunktet tro på sine ansatte, selv om fotballens varslingsregler er at du skal stole på varsler.

Jo mer jeg hører om denne saken jo villere blir den. Da tenker jeg ikke bare bare på de anmeldte personene. Ryktene sier sier at det var flere enn 7 jenter på festen, uten at det endret korona reglene. Ryktene om hvem som bruker hva av rusmiddel er av en slik karakter at det er EXIT.

Denne saken har mange sider og avisene har bare belyst den ene.
Det er uansett 2 spillere som er anmeldt.
Flere har nok vært i grenseland eller brutt Norges lover på denne festen.

Så får dette bli slettet om det er brudd på noen lover.
Så hva skal til før man tar et varsel om et seksuelt overgrep, begått på din arbeidsplass av en av dine ansatte, seriøst? Trenger man videoopptak?

Overgrep skal meldes til Politiet. Det er første bud. Så får en vurdere tiltak basert på det Politiet og de involverte forteller. Dersom den jenten har fortalt det som har kommet frem ville du også ha lurt. Om dette hadde blitt fortalt meg som leder om noen ansatte, hadde jeg hatt problem med å vite om denne personen var opptatt av media oppslag eller om det var fakta.

Jeg ville i alle fall ikke sprunget til media og snakket, jeg ville holdt dette internt lengst mulig.

mbs

Quote from: krakra on August 26, 2021, 07:15:27 AMSkulle en eller flere av disse sakene gå til retten så vil jo trolig de av spillerne som var med på det villeste måtte vitne. Da blir de sannsynligvis spurt om sin rolle, og hva de så. Under ed. Lyver de da risikerer de fengsel.

Sikkert greit å huske.

Ikke sikker på om det er krav å snakke i retten om ting som kan medfører at du snakker deg inn i en straffbar handling. En god adv. klarer sikkert å hindre vitnemål/ enkelte spørsmål ev referat forbud/ lukket rett.

Ikke vær sikker på at vi får vite alt/ sannheten.

Spelaren

August 26, 2021, 08:19:08 AM #1845 Last Edit: August 26, 2021, 08:20:41 AM by Spelaren
Nå er det kommet en siktelse i saken. Dette gjelder den første av sakene som har havnet på politiets bord.
Gå av.

Lasaron

Siktet for voldtekt er et par hakk opp i alvorlighet i forhold til mistenkt for seksuelt overgrep.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: mbs on August 26, 2021, 07:22:28 AM
Quote from: krakra on August 26, 2021, 07:12:21 AM
Quote from: mbs on August 26, 2021, 06:08:36 AM
Quote from: krakra on August 25, 2021, 17:31:33 PM
Quote from: mbs on August 25, 2021, 17:28:23 PMOm noen hadde fortalt meg ryktene for 3 uker siden uten media oppslagene, så hadde jeg bedt de slutte å spise soppen de fant i skogen. Det må også være slik dette var for VJ å få den telefonen. Jeg skjønner hennes reaksjon godt. Er dette sant? anmeld dette til politiet om du mener dette har skjedd....

 
VJ hørte ikke rykter. Hun fikk beskrivelser fra en som var der. Hun tok det tydeligvis ikke seriøst og forsøkte å legge saken død. I ettertid, istedenfor å legge seg flat og beklage, så nekter hun for at hun forsøkte å legge saken død og skylder på jenta fordi hun var utydelig og ikke brukte begrepet "seksuelt overgrep". Det er feigt. Feigt lederskap er forresten en gjenganger i denne klubben. Horneland har svart bra i media, men fortsetter med feige Pedersen som kaptein og feige Heltne Nilsen som visekaptein. Kan være der er smart, men det virker litt feigt det også.

Jo det er fortsatt en persons personlige oppfatning av en sak. Alle vet hvor farget den kan være.
Og en leder skal i utgangspunktet tro på sine ansatte, selv om fotballens varslingsregler er at du skal stole på varsler.

Jo mer jeg hører om denne saken jo villere blir den. Da tenker jeg ikke bare bare på de anmeldte personene. Ryktene sier sier at det var flere enn 7 jenter på festen, uten at det endret korona reglene. Ryktene om hvem som bruker hva av rusmiddel er av en slik karakter at det er EXIT.

Denne saken har mange sider og avisene har bare belyst den ene.
Det er uansett 2 spillere som er anmeldt.
Flere har nok vært i grenseland eller brutt Norges lover på denne festen.

Så får dette bli slettet om det er brudd på noen lover.
Så hva skal til før man tar et varsel om et seksuelt overgrep, begått på din arbeidsplass av en av dine ansatte, seriøst? Trenger man videoopptak?

Overgrep skal meldes til Politiet. Det er første bud. Så får en vurdere tiltak basert på det Politiet og de involverte forteller. Dersom den jenten har fortalt det som har kommet frem ville du også ha lurt. Om dette hadde blitt fortalt meg som leder om noen ansatte, hadde jeg hatt problem med å vite om denne personen var opptatt av media oppslag eller om det var fakta.

Jeg ville i alle fall ikke sprunget til media og snakket, jeg ville holdt dette internt lengst mulig.
VJ meldte det ikke til politiet.

Du hadde ikke sprunget til media og snakket. VJ løp til media og la saken død og sa at alle involverte hadde fått nok straff.

Superjack

Drit, rett og slett.
Noen som fortsatt mener at noen er tuppet ut av klubben urettvist???



Brannsupporter.

krakra

Quote from: mbs on August 26, 2021, 07:24:03 AM
Quote from: krakra on August 26, 2021, 07:15:27 AMSkulle en eller flere av disse sakene gå til retten så vil jo trolig de av spillerne som var med på det villeste måtte vitne. Da blir de sannsynligvis spurt om sin rolle, og hva de så. Under ed. Lyver de da risikerer de fengsel.

Sikkert greit å huske.

Ikke sikker på om det er krav å snakke i retten om ting som kan medfører at du snakker deg inn i en straffbar handling. En god adv. klarer sikkert å hindre vitnemål/ enkelte spørsmål ev referat forbud/ lukket rett.

Ikke vær sikker på at vi får vite alt/ sannheten.
Man kan sikkert slippe å vitne om egne lovbrudd, men man slipper ikke å fortelle at man f.eks. var der til langt ut på natten, og observerte seksuelle handlinger, kanskje til og med deltok i disse selv. Selv om det skulle gi trøbbel med både kone og arbeidsgiver, som kanskje har fått en annen forklaring.

Go Up