• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Eirik Horneland

Started by Gulløl, October 16, 2020, 20:15:37 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Pete05

Mange her som ønsker KK til klubben. Han har omtrent 0 - null - rotering av spillere. De som ikke er i start 11 spiller kun ved skader/kort hos de faste.

Ung eller gammel, er du ikke blant hans utvalgte så får du ikke spilletid. Er det noe talentsatsing?

Når en klubb forventer godt spill og seire så spiller de beste spillerne, uansett alder. Punktum.

Er ikke så mye å klage på Brann i år og Horneland har gjort en bra jobb. Kanskje de yngre som ikke får spilletid ikke er gode nok? Det er ikke alle som vi kan forvente at treneren tror på. Sett noen Brann 2 kamper og nei, det er veldig langt unna for de fleste å ha noe i en a tropp å gjøre.

Brann har i år en meget sterk tropp og det gjenspeiler kravene til yngre spillere for at de skal få sjansen til å bidra. Hadde vi hatt en svakere tropp med dårligere spillere så ville (mest sannsynlig) flere unge fått sjansen. Men det er det ingen som ønsker.

Men noe skal man klage på i år også. Hva andre klubber gjør er faktisk uinteressant. Hadde vi hatt noen av de største talentene som er gode nok der, ville de også fått spilletid hos Brann.

Lasaron

Jeg ønsker KK, selv om han rullerer lite.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: krakra on September 13, 2022, 11:29:45 AM
Quote from: Lasaron on September 13, 2022, 11:03:13 AMDa ser vi ulikt på det.

Hva tror du er grunnen til at Hornis gjør som han gjør?
Jeg vet ikke grunnen til at han gjør som han gjør. Men det er ikke at han ikke vil avskilte spillere, ettersom han kunne gitt flere unge spillere plass i kamptroppen, og spilletid, uten å avskilte noen som helst. Fordi det er plass på benken, og flere ganger bytter til overs når dommeren blåser av. Dessuten hadde det jo ikke vært avskilting eller utfrysing hvis f.eks. Haaland kom inn istedenfor Skaanes i går. Hva slags verdi har egentlig et slikt innhopp for Skaanes?

Derfor er svarene han gir dårlig. Fordi det ikke gir noen troverdige svar på hvorfor han gjør som han gjør.



Jeg spurte hva du tror er grunnen, ikke hva du vet. Jeg vet heller ikke. Dette er et diskusjonsforum, da kan vi ofte si hva vi tror.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on September 13, 2022, 12:18:10 PM
Quote from: krakra on September 13, 2022, 11:29:45 AM
Quote from: Lasaron on September 13, 2022, 11:03:13 AMDa ser vi ulikt på det.

Hva tror du er grunnen til at Hornis gjør som han gjør?
Jeg vet ikke grunnen til at han gjør som han gjør. Men det er ikke at han ikke vil avskilte spillere, ettersom han kunne gitt flere unge spillere plass i kamptroppen, og spilletid, uten å avskilte noen som helst. Fordi det er plass på benken, og flere ganger bytter til overs når dommeren blåser av. Dessuten hadde det jo ikke vært avskilting eller utfrysing hvis f.eks. Haaland kom inn istedenfor Skaanes i går. Hva slags verdi har egentlig et slikt innhopp for Skaanes?

Derfor er svarene han gir dårlig. Fordi det ikke gir noen troverdige svar på hvorfor han gjør som han gjør.



Jeg spurte hva du tror er grunnen, ikke hva du vet. Jeg vet heller ikke. Dette er et diskusjonsforum, da kan vi ofte si hva vi tror.
Jeg aner ikke. Derfor hadde et seriøst svar fra Horneland vært fint.

krakra

September 13, 2022, 12:20:07 PM #254 Last Edit: September 13, 2022, 12:23:20 PM by krakra
Quote from: Pyton on September 13, 2022, 11:37:17 AMMange her som ønsker KK til klubben. Han har omtrent 0 - null - rotering av spillere. De som ikke er i start 11 spiller kun ved skader/kort hos de faste.

Ung eller gammel, er du ikke blant hans utvalgte så får du ikke spilletid. Er det noe talentsatsing?

Når en klubb forventer godt spill og seire så spiller de beste spillerne, uansett alder. Punktum.

Er ikke så mye å klage på Brann i år og Horneland har gjort en bra jobb. Kanskje de yngre som ikke får spilletid ikke er gode nok? Det er ikke alle som vi kan forvente at treneren tror på. Sett noen Brann 2 kamper og nei, det er veldig langt unna for de fleste å ha noe i en a tropp å gjøre.

Brann har i år en meget sterk tropp og det gjenspeiler kravene til yngre spillere for at de skal få sjansen til å bidra. Hadde vi hatt en svakere tropp med dårligere spillere så ville (mest sannsynlig) flere unge fått sjansen. Men det er det ingen som ønsker.

Men noe skal man klage på i år også. Hva andre klubber gjør er faktisk uinteressant. Hadde vi hatt noen av de største talentene som er gode nok der, ville de også fått spilletid hos Brann.
Klubben forventer ikke at Brann skal vinne alle kampene. De strategiske målsetningene er å rykke opp, og holde seg der, spille offensiv fotball og utvikle talenter. Det må Horneland forholde seg til. Hvis ikke forventer jeg at klubben tar grep.

Er det mangel på talenter i Brann, så får de hente talenter utenfra. Hvor mange talenter har Brann hentet siden Horneland ble hovedtrener? Hvem er den yngste spilleren Brann har hentet i år?

Og er Branns stall virkelig veldig sterk? I OBOS-sammenheng er den det, men er den på nivå med stallen til Glimt, RBK, Molde og VIF?

ostraume


Du er inne på noe der. Det er klart det er en forskjell på å hente de største talentene på 19-21 år og å ikke gjøre det. Det har vi vel sett lite til i Nagel sin tid. For dyrt, kanskje?

Og så lurer jeg og litt på hvor mye verdi det har for 17-åring å få noen minutter. Er Torsvik nå magisk blitt bedre rustet til neste år?

Når det gjelder Skaanes vs Haaland så vil jeg tro det er viktigere for Skaanes å være i skorpen på laget og være med å bidra enn det er å få noen "pity-minutes" til Haaland.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Vel, en kan snu på det. Når Brann skal sette opp stallen til neste år og vurdere om noen 18-19 åringer fra egne rekker kan være backup eller ikke, har det noe å si hvilken erfaring de har? Er det irrelevant om de har null minutter i OBOS eller rundt ti innhopp? Har vi noen ganger hørt fra Brann-hold at gapet fra 3. divisjon til ES er veeeldig stort og at det er en fordel å få erfaring fra OBOS først? Ser man noen ganger at spillere vokser med erfaring?

Tror du det er viktig for Skaanes å komme innpå i en kamp Brann har avgjort når Brann kjører for halv maskin? Hadde det vært et stort tap for ham å ikke komme innpå? Hadde han følt seg avskiltet? Jeg tror han hadde klart seg helt fint.

ostraume

Altså; Jeg tror og han hadde "klart seg helt fint", men påstanden var at det er viktigere for Haaland enn for Skaanes å få det innhoppet. Jeg er ikke nødvendigvis enig i det.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Quote from: ostraume on September 13, 2022, 12:49:56 PMAltså; Jeg tror og han hadde "klart seg helt fint", men påstanden var at det er viktigere for Haaland enn for Skaanes å få det innhoppet. Jeg er ikke nødvendigvis enig i det.
I denne kampen ja. Denne konkrete kampen. Der Brann hadde avgjort mot et lag alle vet at Skaanes er god nok til å dominere mot selv, og spilte for halv maskin.

esp123

Jeg tror nok momentet at dette var en kamp der opprykket skulle feires og de ansvarlige hylles av «fullsatt» Stadion, spilte inn på hvem som fikk spilletid igår. Det var ikke en helt ubetydelig kamp. Jeg tror nok det var et øyeblikk Skaanes ville få med seg på banen.

Resten av sesongen bør imidlertid flere unggutter få smake på nivået. Det er mange viktige kamper for Brann 2 ila høsten der de vil få vist seg frem for Horneland, så jeg legger til grunn at det er bare å benytte seg av muligheten.

Kagain

Jeg syns Horneland er litt flåsete i svarene sine til BA (om han er sitert riktig).

JEg tar for meg noen sitater fra artikkelen, og så får vi håpe at det er innenfor å sitere så mye direkte.

Kilde:

" Alle spillerne i troppen har vært med på å sikre dette opprykket, og spilt viktige roller både i kamp og i treningshverdagen for at vi har levert de resultatene vi har gjort. For meg blir det helt feil å skulle avskilte noen, og sende dem på tribunen resten av sesongen, når de har vært med å bidra"

Her syns jeg han bommer litt. Det er ikke slik at alle her inne sitter og roper på at nå må Holten, Haaland, Blomberg, Hjorteseth, Jonsson, Torsvik (forøvrig er han oppført som angrepsspiller på A-laget og forsvarer på Brann 2...), Tveit, Fandino, Kvinge, Myrlid, Jahren & Børsheim inn samtidig og spille 90 minutter hver kamp sammen med Kniklas og Wolfe. Ja, enkelte her inne gjør kanskje det, men det er langt fra majoriteten.

Man kan kanskje argumentere for at det ikke er formålstjenlig å dra med VG-elever Norge rundt for å sitte på benken, men hvorfor kan man ikke fylle opp benken med de på hjemmebane? Det er ikke så mye ekstra belastning. Så kan de få komme inn om Brann kontrollerer kampen (slik som mot Grorud). Dette fordi at de da får sett fotball på nært hold (fra benken) samt learning by doing ved å komme inn for å smake på nivået. Spille på seg selvtillit. Få arbeidet med rolleforståelse. Dessuten, om ALLE spillerne i troppen har vært med på det, hvorfor er det bare noen få av de som får belønningen med å spille kamp?

Det er altså ikke permanent avskilting av noen som er etterspurt, men at man kan vurdere hvem som får innhopp. Myrlid er for eksempel slik jeg forstår det en Heggebø-type. Hvorfor kan han da ikke få komme inn for Heggebø?

Horneland siteres også slik

"Vi skal selvsagt utvikle unge spillere, noe vi gjør med Aune, David, Ole Didrik og Niklas".

Det er flott det. Men skal man være realistisk så har ikke Horneland noen i A-laget som kan erstatte Aune og David. Mye fordi at f.eks. Kristiansen har gjort det så bra som stopper at man da må se til 2-laget. Det veksles mellom Kniklas og Skaanes, og i det siste har FHM fått prøve seg i begge sitt fravær. Og han har gjort det bra!

Horneland kommer tilbake til dette med avskilting:

"Jeg forstår ikke spørsmålet. Er det en aldersgrense å spille for Brann? Skal jeg avskilte Ruben Kristiansen, Sivert Heltne Nilsen og Vegard Leikvoll Moberg resten av sesongen fordi de har passert 30 år?"

Igjen så er det ikke snakk om avskilting. Det er ikke så svart og hvitt som Horneland vil ha det til.

Han forsøker seg også med litt ukledelig sarkasme også.

"Jeg forstår det ikke, men jeg er bare en enkel gutt fra Haugesund"

Det han hadde trengt å svare på ville vært helt enkelt: hvorfor fyller han ikke opp benken med ungfoler når de allerede spiller i Bergen?

Churchill

Jeg forstår Horneland godt jeg...
...we shall never surrender.

Superjack

Forstår Horneland.

Litt usikker på om stallen blir lik neste år. Dette kan være endret til neste sesong.

I dag er det mange spillere som er ganske like og likt nivå i flere posisjoner. Flere spillere har på et vis spilt seg inn som innbytter, samtidig som starteren ikke har spilt seg ut.

Nå velger Horneland å tilfredsstille disse som har levert. Og da mener han kanskje at det ikke er gevinst i å ta med spillere på benken som uansett ikke vil få spille.

Hornis skal ha mektig skryt for å tilpasse kart til terrenget. Han har lagt opp til en fotball som passer stallen ypperlig, og fått laget å jobbe som en maskin, samtidig som de får lov å underholde og skal score mål som sin hovedoppgave.

Brannsupporter.

Corran

Hornis svarer godt han
Journalisten spør dårlig.
Når han snakker om avskilting så skulle journalisten kommentert ang benk det etter sigende er plass på til et par unge menn uten å avskilte andre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

September 14, 2022, 12:11:52 PM #264 Last Edit: September 14, 2022, 12:14:11 PM by krakra
Verdt å nevne at i følge Branns egen sportsplan, som ble presentert i fjor og utarbeidet av dagens sportssjef, så skal Brann-stallen være satt sammen av 16 "førstelagsspillere" som alle kan starte alle kampene for a-laget i Eliteserien, samt 4-6 "innhoppere", altså utviklingsspillere i alderen 17-21 år, som "gjennom innhopp på A-laget får muligheten til å ta steget opp til å bli førstelagsspillere"

Det er altså ikke meningen, i følge Branns egen sportsplan, at stallen skal være fylt opp av spillere over 21 år som er i vannskorpen til a-laget. Det er meningen at det, i en skadefri tropp, skal være fem slike førsteelverkonkurrenter, og fire utviklingsspillere på benken. Blomberg er for gammel, og for etablert, til å telle som utviklingsspiller, Kniklas er ung nok, men i mine øyne er han da en førstelagsspiller, ikke en "innhopper".

I tillegg til dette skal man ha 4-6 hospitanter fra akademiet som er med på treningene.

Branns egen sportsplan, fra i fjor, sier dermed at Brann skal ha en stall på opptil 22 spillere, der 16 av dem skal kjempe om en plass i førsteelveren, mens 4-6 av dem skal være unge talenter som gjennom innhopp skal utvikle seg til dette nivet.

Hvordan er denne fordelingen i dag? Jeg vil påstå at dagens a-stall består av én slik "innhopper", og det er Hjorteseth.. Kanskje to med Trovik. På den andre siden er det 20 førstelagsspillere.

Finfin respons

Hmm. Dersom vi tar med enkeltinnhopp i kamp, treningskamp og cup, etc, hva blir tallene da?

Har Brann mislykkes på første forsøk med egen sportsplan?
Kanskje.


krakra

September 15, 2022, 16:47:20 PM #267 Last Edit: September 15, 2022, 16:49:45 PM by krakra
Selvfølgelig er det meningsløst å sette et prosenttall på lokale spillere. Glimt henter talenter fra hele Skandianvia.

Det har ikke Brann gjort og de har allerede brutt med egne prinsipper om fordelingen av utviklingsspillere og førstelagsspillere. Det er jo dette prinsippet Horneland mener er håpløst når han snakker om avskilting. For etter prinsippene for stallsammensettingen som sportssjef Jacobsen utarbeidet i fjor, så skulle ikke benken være fylt opp av etablerte spillere. Nesten halve benken skulle utgjøres av talenter. Utviklingsspillere.

Skal man være tro mot prinsippene så må både Hove og Moberg erstattes av utviklingsspillere. Man kan heller ikke hente en ny etablert stopper hvis man forlenger med Knutsen, og man må kvitte seg med 3-4 øvrige etablerte spillere under kontrakt, og erstatte dem med et par-tre utviklingsspillere.


Lasaron

Hornis skal i hovedsak ta ut den troppen han mener er best. Det blir opp til Nagel å sette sammen en stall som "tvinger" hovedtreneren til å bruke en del yngre spillere.
Tren på langskudd

krakra

Quote from: Lasaron on September 15, 2022, 16:55:14 PMHornis skal i hovedsak ta ut den troppen han mener er best. Det blir opp til Nagel å sette sammen en stall som "tvinger" hovedtreneren til å bruke en del yngre spillere.
Man kan jo ikke tvinge treneren til å bruke yngre spillere hvis treneren heller stiller med halvfull kamptropp enn å ta med seg noen utviklingsspillere.

Lasaron

Men hvis Nagel mener sportsplanen er riktig og viktig, må han forynge stallen.
Tren på langskudd

Corran

Quote from: krakra on September 15, 2022, 16:58:16 PM
Quote from: Lasaron on September 15, 2022, 16:55:14 PMHornis skal i hovedsak ta ut den troppen han mener er best. Det blir opp til Nagel å sette sammen en stall som "tvinger" hovedtreneren til å bruke en del yngre spillere.
Man kan jo ikke tvinge treneren til å bruke yngre spillere hvis treneren heller stiller med halvfull kamptropp enn å ta med seg noen utviklingsspillere.
Halvfull kamptropp er ikke det 10-11 stk det?
Eller er det halvfull som i Nach gjengen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Hmm....det er jo egentlig ganske drøyt at Nagel tilsynelatende ikke beliter seg på sportsplanen. Dette er altså lagt i en skuff.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Er det ikke litt tidlig å konkludere? Det tar jo litt tid å justere sammensettingen i en stall. Spillere har kontrakter, og det er ikke så enkelt som at det bare er å selge. Noen må jo være interessert i å kjøpe også.

For min del synes jeg kanskje at antall etablerte spillere virker litt knapt. Hvordan er egentlig situasjonen i andre klubber som vi liker å sammenligne oss med?
Rød makt på Hansa

Superjack

I forhold til spillerstall, med den særnorske fotballen der mye av utviklingen skjer på treningsfeltet så vil jeg tro at det har en verdi at stallen har nok spillere til at de kan øve i spillsekvenser 11-11 med høyt nok nivå?

Da bør stallen være sammensatt slik at disse øktene gir mest mulig verdi også.

Brannsupporter.

krakra

September 16, 2022, 10:18:13 AM #275 Last Edit: September 16, 2022, 10:41:35 AM by krakra
Quote from: Nixon on September 16, 2022, 09:16:01 AMEr det ikke litt tidlig å konkludere? Det tar jo litt tid å justere sammensettingen i en stall. Spillere har kontrakter, og det er ikke så enkelt som at det bare er å selge. Noen må jo være interessert i å kjøpe også.

For min del synes jeg kanskje at antall etablerte spillere virker litt knapt. Hvordan er egentlig situasjonen i andre klubber som vi liker å sammenligne oss med?
Store deler av stallen er jo hentet eller forlenget av Jacobsen. Men han kan kanskje få neste vindu seg.

Det burde uansett vært mulig å fylle opp med disse 4-6 utviklingsspillerne, sånn at de kunne vært med i kamptroppene istedenfor at vi stiller uten full benk. Selv om det er forståelig at man ikke hentet forsterkninger i sommer, så kunne han jo brukt vinduet på å hente slike talenter. Hvis det virkelig er sånn at talentene i akademiet ikke er gode nok

Antallet her og der er ikke det viktigste. Om det er 16 eller 18 etablerte spiller ingen voldsom rolle, men prinsippet er jo at man skal ha plass til at utviklingsspillerne kan være med i kamptropper og få innhopp uten at man må avskilte eller fornærme noen etablerte, som visstnok er utfordringen i dag.

Gulløl

January 19, 2023, 11:44:37 AM #276 Last Edit: January 19, 2023, 12:08:21 PM by Gulløl
Er vel på høy tid å bruke denne tråden igjen på Erik Horneland etter flott innsats for klubben, opprykket og dagens store nyhet med forlengelsen ut 2025.

Han har også stor tillit blant en stor andel av supporterne så tråden "Treneren etter Horneland" bør få hvile. Rart om fokuset nå skal være på sparke Horneland.

Flott at Erik Huseklepp fikk den samme tilliten med forlengelse i tre år. Utgjør en flott duo med Horneland.

BA kom med en god nyhet i samme artikkel som omhandler forlengelsenen, klubben er på utkikk etter en heltidsansatt speider i tillegg til det tidligere omtalte årsverket på kampanalyse. Er en stund siden at det har vært en heltidsansatt speider rundt laget, spennende hvem de ender opp med.

Klipp fra BA:
I dag teller altså Branns trenerteam fem mann, men i november i fjor kunne BA avsløre at Brann er på jakt etter et ytterligere årsverk til trenerteamet. Klubben ønsker særlig å forsterke seg på kampanalyse.
- Det er satt av midler, og så ser vi på hvor nøyaktig behovet er størst. Vi har ikke kommet så langt i denne prosessen ennå, sa Horneland da.
Klubben er også på utkikk etter en heltidsansatt speider.


https://www.ba.no/horneland-og-huseklepp-har-forlenget-kontrakten/s/5-8-2130306
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Jeg har reflektert litt over Hornis, og funnet ut at jeg er mer fornøyd med å ha ham som trener enn noensinne. Det er helt fint at han fikk forlenget.

- Jeg liker den beviste viljen han har til å angripe, også når vi leder, og at dette skjer sammen med en viss organisering av laget.

- Det ser ut til at han får til en spillergruppe med en sunn kultur for å prestere bra over tid.

- Det ser ut til at han får trenerteamet til å fungere bra.

- Han har vilje til å tenke utvikling av spillere.

På minussiden så har han potensiale til å bli litt LANsk i forhold til bruk av unge spillere. Så der får vi håpe Jimmy Nail gjør det umulig for Hornis å ikke bruke unge.

Men til sammen tror jeg Hornis vil være utmerket i 2-3 år til, om målet er å bli litt og litt bedre for hvert år, som er den linjen jeg har.
Tren på langskudd

Lasaron

Jeg er ikke alltid enig med Hornis, og nøler ikke med å gi uttrykk for det. Men totalen siden han tok over er da svært god.
Tren på langskudd

Corran

SÅ langt fantastisk bra
Og måten han jobber på sidelinjen og holder spillerne på tå hele tiden er vakker
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Churchill

Håper han bli med oss leeeeedeeeeeenge...
...we shall never surrender.

Finfin respons

Han styrer spillerne slik en gjeter styrer gjeterhunden. Det fascinerer meg. Han er hyperfokusert gjennom hele kampen, og hjelper spillerne med å være mentalt på plass når spillet snur, fra første halvsekund /tidel. Timingen hans smitter over på spillerne. Fint å se slik attack.
Kanskje.

ostraume

Full blink med laguttaket i går. Herlig kamp av Palle. Heggebø fungerte veldig bra (overraskende for meg) som kant.

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Larsendos

Horneland har tapt cupfinale mot Lillestrøm før. Ble feid av banen av Olivier Occean. Klart han skal få sin revansj i mai.

osoerli

Likar Hornis betre og betre, men skjønar ikkje kvifor han ikkje fyller opp benken iallefall på heimebane.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Han mener forberedelsen til kamp, og alt som skjer rundt og i kamp, går bedre med mindre kamptropp. Tror jeg.
Tren på langskudd

Gulløl

Gratulerer med ny moderne stil. Caps 😎
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Gulløl on June 09, 2023, 15:18:15 PMGratulerer med ny moderne stil. Caps 😎

Inspirert av Skaanes sitt motepåfunn??
Kanskje.

Hickok

Quote from: Gulløl on June 09, 2023, 15:18:15 PMGratulerer med ny moderne stil. Caps 😎

...og gult hår. Henger nok sammen... 😀

haak

Horneland er god på kommunikasjon.
Sier konsekvent vi har dumma oss ut når han mener at de andre har drite på draget.

Gulløl

Dette er beviset på at Horneland kan engelsk og bruker det ; )

Klipp fra BT:
Engelsk er et europeisk språk, og Horneland tyr til det når han skal beskrive samspillet mellom Branns spillere og fans under torsdagens sjokk-kamp mot AZ Alkmaar:

«Fabulous».
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

esp123

Horneland har sin svakheter, men herregud for en jobb han har gjort (og gjør). Å faktisk føle glede og stolthet når man ser på Brann er en nostalgisk følelse jeg vagt husker fra oppveksten.

I mitt voksne liv har det aldri vært gøyere å følge Brann. Og det bare halvannet år etter at Brann var på sitt laveste. Det må vi huske på når vi klager over stallkonstellasjoner og spilletid til unge spillere.

Corran

Like fasinert hver kamp når en ser ham på sidelinjen.
Uansett resultat og motstander står han på like mye.

Tenkte under aafk kampen på hvor mye mer Brann spillerne har igjen for dette som motivasjon underveis i forhold til aafk sin trener sitter på ræven på benken meste parten av kampen.

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Giles

Quote from: esp123 on August 25, 2023, 09:51:10 AMHorneland har sin svakheter, men herregud for en jobb han har gjort (og gjør). Å faktisk føle glede og stolthet når man ser på Brann er en nostalgisk følelse jeg vagt husker fra oppveksten.

I mitt voksne liv har det aldri vært gøyere å følge Brann. Og det bare halvannet år etter at Brann var på sitt laveste. Det må vi huske på når vi klager over stallkonstellasjoner og spilletid til unge spillere.
Så sant, så sant. Det gjøres veldig mye riktig i Brann nå.

krakra

Noen som kan ta et stillbilde av ansiktsuttrykket til Horneland mot AZ-treneren etter at Finne hadde strøket kapteinen deres på kinnet og AZ-treneren ville ha ham utvist?

kabelmann

Jeg var ganske skeptisk til ansettelsen av Eirik Undulaten Horneland når han tok over etter KI, men jaggu er det gøy å være Brann-supporter for tiden. Du kan si hva du vil om alderssammensetningen på laget, men det er gøy ball som spilles, og måten han alltid pusher på for flere mål med plystring og gestikulering tror jeg er en veldig medvirkende årsak til Brann-entusiasmen vi opplever i Bergen nå.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

fortune

First is first, second is nothing

ACHTUNG

Horneland fortjener lønnsøkning og det er jeg ganske sikker på at han kommer til å få ved sesongslutt.

Superjack

Håper det ventes til sesongen er over.

Brann har en sterk tendens å resignere trenere når ting er i ferd med å
snu nedover, eller har snudd nedover.

Brannsupporter.

Kagain

Vil tro at Horneland skal gjøre veldig mye gale før det i det hele tatt blir snakk om at han ikke skal få ny kontrakt. Vi kan jo være kritisk til at han ikke har fulgt sportsplanen med tanke på satsing på ungdommer, men resultatene hans er gode for et lag som nettopp rykket opp fra OBOS. Så denne kontrakten er nok en no-brainer, men vi får se hva de neste årene bringer...

Go Up