• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Mikal Berg Kvinge

Started by Lasaron, September 15, 2020, 08:28:09 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

krakra

Quote from: Corran on October 13, 2023, 20:48:57 PM
Quote from: krakra on October 13, 2023, 16:42:10 PM
Quote from: Corran on October 13, 2023, 14:07:07 PM
Quote from: krakra on October 13, 2023, 12:28:41 PM
Quote from: Corran on October 13, 2023, 11:37:03 AMVar ikke Kvinge nettopp utlånt uten å skinne?
Han ville i sin tide heller være med kompiser på Blaget enn å ta oppkjøringen med Alaget
Fair valg det men da meldte han seg samtidig ut og viste at han ikke ønsket å gi alt for å bli best
Han slet vel med manglende fotballgleden og ville spille med kompisene i håp om å finne trivselen igjen. Denne uken har man markert verdensdagen for psykisk helse og da syns jeg det er spesielt at man angriper og straffer en ung mann for å ta et bevisst grep for å sikre sin psykiske helse.
Noen som har angrepet ham da?
Eller straffet ham?
Og det er da helt normalt at ens valg får konsekvenser.
All ære til Kvinge for å ta de valgene han mener er best for seg, men selvfølgelig får valgene kosekvenser.
Så er det nok sånn at hvis Kvinge hadde vist seg som en meget god spiller som var mye bedre enn de andre valgene en har så hadde han fått nye sjanser, med det har han ikke.
Har sett noen klipp fra Brann 2, ikke mye, men det jeg har sett har vært at Kvinge er bra på det nivået men med store mangler og langt fra like god som hypen hos enkelte som har etterlyst ham på a-laget. Det er min personlige mening og som sagt kan godt være jeg ikke har sett nok
Absolutt. Å snakke om å «ikke være villig til å gjøre alt som trengs» er et angrep i mine øyne. Det er også en ganske farlig tankegang i mine øyne. At man ikke skal kunne ta et steg tilbake hvis man trenger det fordi det kan «få konsekvenser» 2,5 år senere.

Det er flere som har nytt godt av å ta et steg tilbake. Mens det er andre som har gått på solide smeller ved å ikke gjøre det.
At du mener at dette er et angrep skal du få lov til å mene Men det var ikke noe angrep snarere tvert i mot. Eg vil berømme ham for å tørre å ta de valgene som han mente der og da var best for ham Ikke mange som tør det
Du følger jo opp med et nytt nedlatende innlegg om at han stakk for å være med kompisene.

Hvorfor skal et slikt valg få konsekvenser i dag? Hva er logikken? Hvis Kvinge i dag ikke er klar for den krevende hverdagen som eliteseriespiller så er det en helt annen sak, men det er ingen grunn til at valget han tok i 2021, som 17-åring, skal ha noen konsekvenser i dag. Det var ikke et valg som bør ha noen konsekvenser etterpå.

Det er forresten mange arbeidsplasser som ansetter både unge og voksne som har tatt pause fra både utdanning og jobb av diverse grunner, og er veldig fornøyd med dem. Jeg vil også tro at det er flust av verksted som ville tatt imot noen som hadde avbrutt en lærlingperiode hvis det var gode grunner til det.

krakra

Quote from: sydnes76 on October 13, 2023, 20:49:29 PMSer ikke problemet. Vet noen om Kvinge ønsker å brette opp armene eller ermene i dag?
Er vel ingen karaktistikker av han som er mobbete eller lignende her inne. Snowflakes...Selvfølgelig får valg konsekvenser.
Det er ingen som har snakket om mobbing. Det er holdningen om at spillere som tar et steg tilbake midt i en pandemi for å finne fotballgleden og trivselen skal straffes for det to år senere fordi «valg har konsekvenser», som er problematisk her. Om Kvinge mangler det  mentale som trengs for å være eliteseriespiller i dag så er det helt greit, men han skal ikke straffes for et helt rett valg han tok for snart tre år siden.

Kvinge var ikke a-lagspiller den gangen. Han hadde kontrakt med akademiet og trente jevnlig med a-laget som hospitant. Da fotballen åpnet etter pandemien måtte han velge om han skulle trene med a-laget uten noen på hans alder, det sjansene for spilletid var minimale, eller med de han kjente på andrelaget.

Den gangen var det vel også veldig strenge protokoller for eliteseriespillere, som gjorde at Kvinge måtte isolert seg ganske kraftig hvis han skulle trent med a-laget.

Corran

Quote from: krakra on October 13, 2023, 20:59:01 PM
Quote from: Corran on October 13, 2023, 20:48:57 PM
Quote from: krakra on October 13, 2023, 16:42:10 PM
Quote from: Corran on October 13, 2023, 14:07:07 PM
Quote from: krakra on October 13, 2023, 12:28:41 PM
Quote from: Corran on October 13, 2023, 11:37:03 AMVar ikke Kvinge nettopp utlånt uten å skinne?
Han ville i sin tide heller være med kompiser på Blaget enn å ta oppkjøringen med Alaget
Fair valg det men da meldte han seg samtidig ut og viste at han ikke ønsket å gi alt for å bli best
Han slet vel med manglende fotballgleden og ville spille med kompisene i håp om å finne trivselen igjen. Denne uken har man markert verdensdagen for psykisk helse og da syns jeg det er spesielt at man angriper og straffer en ung mann for å ta et bevisst grep for å sikre sin psykiske helse.
Noen som har angrepet ham da?
Eller straffet ham?
Og det er da helt normalt at ens valg får konsekvenser.
All ære til Kvinge for å ta de valgene han mener er best for seg, men selvfølgelig får valgene kosekvenser.
Så er det nok sånn at hvis Kvinge hadde vist seg som en meget god spiller som var mye bedre enn de andre valgene en har så hadde han fått nye sjanser, med det har han ikke.
Har sett noen klipp fra Brann 2, ikke mye, men det jeg har sett har vært at Kvinge er bra på det nivået men med store mangler og langt fra like god som hypen hos enkelte som har etterlyst ham på a-laget. Det er min personlige mening og som sagt kan godt være jeg ikke har sett nok
Absolutt. Å snakke om å «ikke være villig til å gjøre alt som trengs» er et angrep i mine øyne. Det er også en ganske farlig tankegang i mine øyne. At man ikke skal kunne ta et steg tilbake hvis man trenger det fordi det kan «få konsekvenser» 2,5 år senere.

Det er flere som har nytt godt av å ta et steg tilbake. Mens det er andre som har gått på solide smeller ved å ikke gjøre det.
At du mener at dette er et angrep skal du få lov til å mene Men det var ikke noe angrep snarere tvert i mot. Eg vil berømme ham for å tørre å ta de valgene som han mente der og da var best for ham Ikke mange som tør det
Du følger jo opp med et nytt nedlatende innlegg om at han stakk for å være med kompisene.

Hvorfor skal et slikt valg få konsekvenser i dag? Hva er logikken? Hvis Kvinge i dag ikke er klar for den krevende hverdagen som eliteseriespiller så er det en helt annen sak, men det er ingen grunn til at valget han tok i 2021, som 17-åring, skal ha noen konsekvenser i dag. Det var ikke et valg som bør ha noen konsekvenser etterpå.

Det er forresten mange arbeidsplasser som ansetter både unge og voksne som har tatt pause fra både utdanning og jobb av diverse grunner, og er veldig fornøyd med dem. Jeg vil også tro at det er flust av verksted som ville tatt imot noen som hadde avbrutt en lærlingperiode hvis det var gode grunner til det.
Hva var nedlatende Er du helt ute å kjøre eller?
Han selv sa jo at det passet ham bedre å spille med kompisene. Hvordan er jeg da nedlatende når jeg sier det som han selv har sagt. Jeg sier til og med det står respekt av det valget.
Det er ingenting jeg har ment som nedlatende men som vanlig så velger du ilegge folk meninger de ikke har. Dette er ikke første gang du gjør og jeg er ikke den eneste du har gjort det med.
Og greit om du misforsto meg i et innlegg men jeg sier jo rett ut at jeg respekterer valgene hans og likefult så kjører du på med din egen virkelighet uten tanke på hva som skjer i den virkeligheten resten av oss befinner oss i.

Selvfølgelig har valg konsekvenser. Om det er riktige eller ikke spiller liten rolle. Dine valg vil alltid ha konsekvenser.
Og konsekvensen til Kvinge er at han kom bak i køen og er pr i dag ikke god nok til å få A-lags kontrakt i Brann. Så da må han andre steder å søke lykken. Samme som at det fikk sikkert litt konsekvenser for ham når han sa nei til utlån til Åsane pga at de ikke kunne garantere ham jevnlig spilletid

Så hvor han ender og hvor mye han vil satse er hans egne valg. Så får vi se hva som skjer med ham. Lykke til skal han ha i alle fall.
Og nei det var heller ikke nedlatende ment. Eller kanskje jeg angrep ham nå?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Du sammenligner Kvinges valg med å forlate en læringjobb for å henge med kompisene. Det er nedlatende og ganske foraktfullt. Kvinge forlot ikke Brann i det hele tatt.

Corran

Nei eg sammenligner ikke Kvinges valg med å forlate lærlingjobb og om jeg gjorde det så hadde det vært verken nedlatende eller foraktfullt.
Det med lærling var en sammenligning med at val 17 åringer tar kan få konsekvenser.
Jeg har heller ikke brukt uttryk som å henge med kamerater, men referert til det han selv har sagt om at han valgte å spille sammen med kameratene på Brann .

Du vrir og vrenger på det folk sier for å tilpasse det din egen agenda.
Du bør rett og slett skamme deg og slik jeg ser det skylder du meg en unnskyldning for slik som du holder på.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Hickok

Da var han ferdig i Brann. Arendal neste.

QuoteDet mangeårige Brann-talentet Mikal Berg Kvinge (20) bekrefter overfor BT at han blir Arendal-spiller.

- Vi er kommet til enighet og jeg reiser ned dit neste uke, sier Kvinge, som i årevis var ansett som en av Branns mest lovende spillere.

Kvinge har tilhørt Brann 2 den siste tiden, men kontrakten hans på Stadion gikk ut ved nyttår.

https://www.bt.no/sport/ballspark/i/4o2Ggg/brann-vant-cupen-og-tok-soelv-i-eliteserien-hva-skjer-i-aar

Kagain

Quote from: Hickok on January 11, 2024, 13:53:54 PMDa var han ferdig i Brann. Arendal neste.



Da blir det spennende når Brann kjøper han igjen og hva de må ut med...

Churchill

Han har flatet ut og er ikke god nok for eliteseriespill. Ser ikke for meg at Brann kommer til å kjøpe han tilbake  en gang i fremtiden. Men for all del, lykke til i Arendal.
...we shall never surrender.

Lasaron

Det var vel forventet at han nå søker lykke andre steder. Det kan godt være han får klippekort på Arenda, og at de rykker opp. Så han har fortsatt muligheter til å slå gjennom. Etterhvert. Noen gjør jo det litt etter de er fylt 20.
Tren på langskudd

Kagain

Quote from: Lasaron on January 12, 2024, 06:51:17 AMDet var vel forventet at han nå søker lykke andre steder. Det kan godt være han får klippekort på Arenda, og at de rykker opp. Så han har fortsatt muligheter til å slå gjennom. Etterhvert. Noen gjør jo det litt etter de er fylt 20.

Ja, se bare på det som flere her inne har hyllet som et kjempekjøp, Soltvedt.

Go Up