• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2020

Started by Superjack, October 26, 2019, 06:14:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Gulløl

Quote from: Spelaren on May 11, 2020, 13:26:02 PMGreit vær å ikkje gå på Stadion i...
Og så har de ikke giddet å klippe gresset heller ser jeg på Ballspark. Lukten av nyklippet gress mangler.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det kommer nye reiseråd i dag fra regjeringen, og det vil sannsynligvis føre til at lokaloppgjør-inndelingen for de første rundene blir endret. På den måten unngår NFF å brenne opp for mye krutt i de seks første rundene.
Rød makt på Hansa

Gulløl

Bare meg som har problemer med å komme inn på Ballsparksendingen ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Verste 16 mai festen jeg har vært på. Har ikke klart å fått sett et sekund enda. Amatøropplegg, og dette skal vi betale for. Klarer ikke engang etter snart en time sending å få opp på BT forsiden at det er tekniske problemer.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Brann starter borte mot Haugesund onsdag 17. juni klokken 20.30.
De to neste rundene er hjemme mot Viking søndag 21. juni og borte mot Aalesund onsdag 24. juni.
Rød makt på Hansa

Finfin respons

Quote from: Nixon on May 16, 2020, 18:12:38 PMBrann starter borte mot Haugesund onsdag 17. juni klokken 20.30.
De to neste rundene er hjemme mot Viking søndag 21. juni og borte mot Aalesund onsdag 24. juni.

Tusen takk for at årets kamp i nærområdet blir lagt til tiden uten publikum. Tusen takk.
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Finfin respons on May 16, 2020, 21:02:55 PM
Quote from: Nixon on May 16, 2020, 18:12:38 PMBrann starter borte mot Haugesund onsdag 17. juni klokken 20.30.
De to neste rundene er hjemme mot Viking søndag 21. juni og borte mot Aalesund onsdag 24. juni.

Tusen takk for at årets kamp i nærområdet blir lagt til tiden uten publikum. Tusen takk.

Prøv å få innpass som ein av dei få. Skriv ein tåredryppande epost, eller liknande. Betre, send brevpost, med tårer på.
Tren på langskudd

Spelaren

Trikset er å havne på TV2-sporten med hulkende stemme og klage over at du ikkje har fått billett til laget du har fulgt trofast i mange år.
Gå av.

Spelaren

https://www.nrk.no/sport/nff-vil-ha-ti-tilskuere-pa-stadion-1.15024846

- Vi vil gi den invitasjonen til klubbene, så må de komme frem til et opplegg. De kan for eksempel slippe inn en gruppe mennesker som er en del av arrangementet. Kanskje inntil ti stykker, sier Nils Fisketjønn til NRK.

Dette er så idiotisk at det er vittig.
Gå av.

Lasaron

Ti stykk? Det er vel for å få til litt sang, tifo og stemning.
Tren på langskudd

Gulløl

Blir vel de ti mest høylytte av de glade guttene. Hvor god stemning kan egentlig ti personer lage, blir det en infernalsk stemning som gjaller i veggene ?
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Eg har tenkt litt på det. Eg er skrudd saman slik at eg kan sjå dette på to måtar.

1. Det heile er kjempeteit, og kleint.

2. Legg ein godvilja til, kjem faktisk sjåaropplevinga til å bli litt betre av tiltaket.

Om eg ikkje er bevisst, havnar eg ned på nr 1. Eg bestemmer meg for å havne på nr 2 i staden. Det er kjekkare :)
Tren på langskudd

Spelaren

De fleste supporterklubber VG har vært i kontakt med slakter forslaget med livlig supporterlyd på kampene. Bataljonssjefen sier at det mest autentiske akkurat nå er spredt buing og sukk.
Gå av.

Superjack

Tromme, og en ropert. Nå er tiden for en med ropert, supportersang på kassett og en tromme. Akkurat som Molde i en vanlig sesong.
Dette blir knall.

Brannsupporter.

Corran

Slik det er lagt opp så blir det vel ikke treningskamper, men rett på serie spill.
Det kan jo gi litt utslag i starten av sesongen spesielt for lag som har gjort litt utskiftinger på sentrale plasser.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Superjack

Quote from: Superjack on October 26, 2019, 06:14:22 AMDet er lenge til sesongen 2020 starter, men 2019 sesongen er ikke mer å samle på.
Så jeg starter denne tråden allerede nå.

Jeg tror mye kan skje i løpet av vinteren, men at lite faktisk skjer.
Med mindre det er skiftet trener, og det tror jeg ikke skjer, med mindre LAN selv trer tilbake, så tror jeg det blir å bygge opp mot fotball ala høyt press og en stil som laget fikk til i 2018, vårsesongen.

4-3-3
Berisha som fast spiss, Bamba er solgt.
Det kommer til å være 4 talenter i en stall på 22 spillere. Disse 4 får knapt prøve benken.

Vil publikum komme tilbake om Brann vinner kamper? 1-0 kamper? Solid men uten underholdning ut over det?



Var veldig lenge til 2020 sesongen, Bamba ble, Berisha ble solgt, stallen har mange talenter og det er lov med 5 bytter pr kamp.

Tror eneste rett i forhold til denne posten min fra høsten 2020 er ar mye har skjedd.

Nå vil jeg ha fotball. På tide no.
Brannsupporter.

Gulløl

May 24, 2020, 18:16:40 PM #366 Last Edit: May 24, 2020, 18:19:33 PM by Gulløl
Brann har intensjonsavtale om å spille treningskamp mot Molde før sesongen starter 16 juni.

Klipp fra BT:
- Vi har noen intensjonsavtaler om å spille treningskamper mot divisjonskollegaer siden det er eliteserielagene som har samme regler og dispensasjon som oss. Nå har vi klare avtaler med Brann og Kristiansund om at vi skal treffes en eller annen dato i den aktuelle perioden hvis det lar seg gjøre.


https://www.bt.no/sport/i/0nmk36/disse-lagene-skal-molde-moete-i-treningskamp
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Superjack on May 23, 2020, 10:46:09 AM
Quote from: Superjack on October 26, 2019, 06:14:22 AMJeg tror mye kan skje i løpet av vinteren, men at lite faktisk skjer.

. På tide no.

Haha. Århundrets setning. Profetisk. Skikkelig karantenesetning!
Kanskje.

Lasaron

Quote from: Gulløl on May 24, 2020, 18:16:40 PMBrann har intensjonsavtale om å spille treningskamp mot Molde før sesongen starter 16 juni.

Klipp fra BT:
- Vi har noen intensjonsavtaler om å spille treningskamper mot divisjonskollegaer siden det er eliteserielagene som har samme regler og dispensasjon som oss. Nå har vi klare avtaler med Brann og Kristiansund om at vi skal treffes en eller annen dato i den aktuelle perioden hvis det lar seg gjøre.


https://www.bt.no/sport/i/0nmk36/disse-lagene-skal-molde-moete-i-treningskamp

Kan vi få til ei ordning der Molde stiller med A-laget mot oss og B-laget mot Kristiansund?
Tren på langskudd

Spelaren

I morgen kveld skulle 1/3 av sesongen ha vært unnagjort, og min spådom er at stemningen her inne hadde vært ganske så dyster under normale omstendigheter. Traurig angrepsspill, halvtomme tribuner men i det minste en god keeper som holdt hanskene varme. "Treneren etter Nilsen"-tråden hadde vært 500 poster tjukkere, og talentdiskusjonen et skamslått hestekadaver uten like.
Gå av.

Kagain

Quote from: Spelaren on May 27, 2020, 07:58:03 AMI morgen kveld skulle 1/3 av sesongen ha vært unnagjort, og min spådom er at stemningen her inne hadde vært ganske så dyster under normale omstendigheter. Traurig angrepsspill, halvtomme tribuner men i det minste en god keeper som holdt hanskene varme. "Treneren etter Nilsen"-tråden hadde vært 500 poster tjukkere, og talentdiskusjonen et skamslått hestekadaver uten like.

Jeg syns jeg ser antydninger til en viss sorg hos deg for at dette ikke har skjedd, jeg...

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Det kommer til å gå helt fint.
Gå av.

Nixon

https://www.bt.no/sport/i/8mgAPW/bergensernes-medaljetro-paa-brann-har-stupt-skulle-gjerne-sett-at-fo

Bare 12 prosent av byens befolkning ser for seg at Brann tar medalje i årets sesong. Mot 37 prosent før sesongen i fjor.

Ikke uventet at tallene er så lave etter fjorårets kollaps. Jeg ser det heller ikke for meg, elv om det selvsagt heller ikke er helt usannsynlig. Laget har utvilsomt potensiale til det.
Rød makt på Hansa

Nixon

Interessant sak i Aftenposten i dag om hvordan tomme tribuner slår ut på kamputfallene. Normalt sett går 60 prosent av poengene til hjemmelaget, men etter tre runder i tysk fotball er forskjellen ganske stor. Av 27 kamper endte 5 med hjemmeseier, 10 ble uavgjort mens hele 12 kamper endte med at bortelaget vant. Det er selvsagt litt tidlig å konkludere, men forskjellen er påtagelig.
Rød makt på Hansa

Gulløl

May 29, 2020, 16:37:33 PM #375 Last Edit: May 29, 2020, 16:39:37 PM by Gulløl
Quote from: Nixon on May 29, 2020, 13:41:09 PMInteressant sak i Aftenposten i dag om hvordan tomme tribuner slår ut på kamputfallene. Normalt sett går 60 prosent av poengene til hjemmelaget, men etter tre runder i tysk fotball er forskjellen ganske stor. Av 27 kamper endte 5 med hjemmeseier, 10 ble uavgjort mens hele 12 kamper endte med at bortelaget vant. Det er selvsagt litt tidlig å konkludere, men forskjellen er påtagelig.
Bra da at to av de tre første kampene er bortekamper for Brann. Selv om neppe Brann spillerne blir skremt av hjemmestøtten i Aalesund eller Haugesund. Ser ikke bort fra at Brann spillerne får seg et løft av å slippe å høre speakeren på Haugesund Stadion for det er mentalt krevende ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel


Falkman

Quote from: Morkel on June 02, 2020, 11:37:06 AMhttps://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2020/spilleplan-eliteserien-2020/

Da er hele terminlista sluppet. Rosenborg hjemme allerede i runde 4.

Blir positivt  overrasket  hvis vi har nådd tosifret antall poeng  etter de  7 første, som  definitivt er fastsatt.  Er stygt redd for at fasiten kommer til å ligge fra 7  ( poeng) og nedover.

Nixon

Quote from: Morkel on June 02, 2020, 11:37:06 AMhttps://www.fotball.no/turneringer/eliteserien/2020/spilleplan-eliteserien-2020/

Da er hele terminlista sluppet. Rosenborg hjemme allerede i runde 4.

Det er bare til og med runde 7 at kampene er satt opp med dato. I verste fall blir siste runde, der vi spiller hjemme mot Odd, spilt søndag 20. desember i år.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/zGnq94/eliteserien-kan-maatte-paagaa-til-20-desember
Rød makt på Hansa

Larsendos

Vi har ikke vunnet en seriestart på bortebane på de 7 siste forsøkene, inkludert FFK i Obos. Sist det skjedde var mot Stabæk i.. 2007. Lov å drømme med seier den 17.?

Gulløl

Brann får ihvertfall en hviledag mer før kampen mot Rosenborg.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Morkel

Quote from: Larsendos on June 02, 2020, 19:39:47 PMVi har ikke vunnet en seriestart på bortebane på de 7 siste forsøkene, inkludert FFK i Obos. Sist det skjedde var mot Stabæk i.. 2007. Lov å drømme med seier den 17.?

Det blir verre hvis man begynner å grave. Man har vel strengt tatt nesten ikke vunnet første bortekamp i sesongen punktum. Siden 1997 har vi 2 borteseiere de første 2 serierundene.


Lasaron

Stemningsrapport. Er det fleire som har det slik?

Eg saknar fotballen. Samstundes fryktar eg at seriestarten ikkje oppfyller det eg saknar. Ja, om heile serien gir ein treningskampstemning, så trur eg at et vil gi meir og meir blaffen. Eg trur det skal mindre og mindre til for at eg prioriterer annleis enn å sjå Brann spele for tomme tribunar på tv.

Treningskampen mot Haugesund, til dømes. Eg har aldri brydd meg mindre om Branns resultat i ein treningskamp nokon gong. Sjølv om eg hadde tilgang på å sjå den, falt det meg ikkje inn.
Tren på langskudd

Crispo 2

Quote from: Lasaron on June 03, 2020, 07:34:36 AMStemningsrapport. Er det fleire som har det slik?

Eg saknar fotballen. Samstundes fryktar eg at seriestarten ikkje oppfyller det eg saknar. Ja, om heile serien gir ein treningskampstemning, så trur eg at et vil gi meir og meir blaffen. Eg trur det skal mindre og mindre til for at eg prioriterer annleis enn å sjå Brann spele for tomme tribunar på tv.

Treningskampen mot Haugesund, til dømes. Eg har aldri brydd meg mindre om Branns resultat i ein treningskamp nokon gong. Sjølv om eg hadde tilgang på å sjå den, falt det meg ikkje inn.

Kjenner det litt sjøl, men ikkje nok til at eg står over kampene. Resultat i treningskamper har eg heller aldri lagt mye i.
Per Pettersen 1960-1964

Nixon

Jeg tenkte faktisk på det forleden dag at jeg ikke helst skjønner hvordan folk klarere å motivere seg sesong for sesong når de bare ser kampene på TV. Dette gjelder jo svært mange. For meg er det noe vesentlig som mangler når jeg ikke fysisk skal se kampene fra tribunen. At det ikke er folk på tribunen på TV-kampene nå betyr ikke så mye. Det kommer ikke til å forringe kampopplevelsen noe særlig tror jeg

Men det er vel bare snakk om innstilling og fokus. Jeg er jo også ganske engasjert i mitt engelske lag som jeg stort sett bare ser på TV. Så det går vel seg til.
Rød makt på Hansa

Kagain

Jeg kjenner at det hadde vært litt kjekt å svinge innom Stadda for en aldri så liten kamp som betyr noe. Men det er ikke et stort og altoppslukende tap for meg. Jeg har ikke TV-kanaler, så jeg kommer nok ikke til å se så veldig mange kamper med mindre jeg besøker mine foreldre eller venner...

Nixon

Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, eg såg det. Bra. Men eg lurar fælt på korleis dei skal bestemme kven som skal få komme.
Tren på langskudd

Crispo 2

Quote from: Lasaron on June 03, 2020, 16:52:36 PMJa, eg såg det. Bra. Men eg lurar fælt på korleis dei skal bestemme kven som skal få komme.

Partoutkort etter ansiennitet sikkert.
Per Pettersen 1960-1964

Finfin respons

Quote from: Lasaron on June 03, 2020, 07:34:36 AMStemningsrapport. Er det fleire som har det slik?

Eg saknar fotballen. Samstundes fryktar eg at seriestarten ikkje oppfyller det eg saknar. Ja, om heile serien gir ein treningskampstemning, så trur eg at et vil gi meir og meir blaffen. Eg trur det skal mindre og mindre til for at eg prioriterer annleis enn å sjå Brann spele for tomme tribunar på tv.

Treningskampen mot Haugesund, til dømes. Eg har aldri brydd meg mindre om Branns resultat i ein treningskamp nokon gong. Sjølv om eg hadde tilgang på å sjå den, falt det meg ikkje inn.

Nei. Prøv å innbille deg inn at du bor i en annen del av landet eller verden. Nova Skotia for eksempel. Da merker du det fort i sjelen. Du vet, den gode følelsen av å være i Bergen etter et langt fravær, det er fysisk. Til og med treningskamper blir da som 90 minutters forløst hjemlengsel.
Kanskje.

David

Quote from: Lasaron on June 03, 2020, 07:34:36 AMStemningsrapport. Er det fleire som har det slik?

Eg saknar fotballen. Samstundes fryktar eg at seriestarten ikkje oppfyller det eg saknar. Ja, om heile serien gir ein treningskampstemning, så trur eg at et vil gi meir og meir blaffen. Eg trur det skal mindre og mindre til for at eg prioriterer annleis enn å sjå Brann spele for tomme tribunar på tv.

Treningskampen mot Haugesund, til dømes. Eg har aldri brydd meg mindre om Branns resultat i ein treningskamp nokon gong. Sjølv om eg hadde tilgang på å sjå den, falt det meg ikkje inn.


Jeg ser på denne sesongen som en transportetappe, og så lenge det ikke blir nedrykk, klarer jeg ikke her og nå å engasjere meg så mye i hvordan det går. Burde være en god anledning til å gi unge spillere, noen under 29, kamperfaring.

Lasaron

Nei. Eg prøvde med 1,5 Bundesligakampar på tv, utan tilskodarar. Fekk nok.
Tren på langskudd

Gulløl

Brann på 4 plass i Eurosports tabelltips av Tor Ole Skullerud og Kenneth Fredheim.

Vel optimistisk. Enig ?

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2020/tabelltipset-har-kvalitet-nok-til-a-kjempe-i-toppen_sto7764057/story.shtml
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Kapteinsjobben ser ut til å stå mellom Barmen og Pedersen.

Hvem ønsker vi skal ha klippekort i årets sesong av disse to?;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

June 04, 2020, 11:45:46 AM #394 Last Edit: June 04, 2020, 11:55:18 AM by Gulløl
Quote from: Nixon on June 04, 2020, 09:27:05 AMKapteinsjobben ser ut til å stå mellom Barmen og Pedersen.

Hvem ønsker vi skal ha klippekort i årets sesong av disse to?;)
Føler meg ganske sikker på at Pedersen blir kaptein, forutsatt at begge er omtrent like friske og raske når valget skal taes. Indreløperne blir nok mer utsatt for rullering i det travle kampprogrammet enn DM posisjonen siden de skal løpe mer. Får Barmen klippekort gjennom en kapteinjobb på indreløperplass og dermed spiller mye blir det ikke akkurat gunstig at Haugen, Ordagic og Strand skal dele på den andre indreløperplassen i forhold til å få nok spilletid.  Ser for meg at de fire nevnte indreløperne fordeler spilletiden mellom seg gjennom sesongen, blir det mye skader og slitasje kan Grøgard også gjøre en jobb i posisjonen.

Oppsummert:
Kaptein blir Pedersen.
Visekaptein blir Barmen.

Bacup for Pedersen som DM: Ordagic og Barmen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

God kronikk av Pamer i dag. Eg er samd. Koomson og Bamba er dei med størst potensiale. Dei treng å bli behandla som stjerner for å få ut potensialet. Vel, gje den tryggleiken til dei. Eg har vore inne på det før, når vi har diskutert Bambas oppførsel. Eg trur det same gjeld Koomson.
Tren på langskudd

Corran

Fotball på TV er helt greit det
Fotball uten tilskuere mangler noe vesentlig.
Brann på tv uten tilskuere kommer jeg til å se, men det mangler definitivt noe.

 
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

"Pedersen"? tenkte eg... måtte faktisk innom brann.no og sjekke hvem denne Pedersen var. Har nå sonet nesten helt ut av fotball og Brann, hadde helt glemt at han var signert.
Gå av.

ostraume

Quote from: Lasaron on June 04, 2020, 12:23:12 PMGod kronikk av Pamer i dag. Eg er samd. Koomson og Bamba er dei med størst potensiale. Dei treng å bli behandla som stjerner for å få ut potensialet. Vel, gje den tryggleiken til dei. Eg har vore inne på det før, når vi har diskutert Bambas oppførsel. Eg trur det same gjeld Koomson.

Jeg tror ikke jeg er helt enig når det gjelder Koomson. Hvor mange kamper og muligheter har han hatt på å vise seg frem? Ørten. Greit nok at LAN og Kooms muligens ikke er verdens beste match, men Kooms har da virkelig fått plenty med tillit, og muligheter i sin beste posisjon. Og problemet at han ikke bruker farten sin for å utfordre har jo alltid vært der (med glimtvise unntak). Er det ikke urealistisk å tro at han nå skal blomstre?
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

Ferdighetsmessig burde jo Koomson og LAN matche godt, iallefall offensivt. Koomson beste bruk av ferdighetene sine er jo at han beiner på mot motstanders mål, eller ute på sidene. Rett fram, i full fart. Enkel driblinger, og løpe fra motstander. Han er rask nok og teknisk nok til det. Men han gjør det jo ikke. Istedenfor stopper han ofte opp, nærmest for å tenke seg om. Og spilleforståelsen hans er neppe hans største styrke. Koomson burde gjøre ting enkelt og effektivt. Da er han best, og det er jo også veldig LANsk. Selv om Koomsons defensive bidrag kanskje ikke er helt etter LANs hjerte.

Go Up