• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Sesongen 2020

Started by Superjack, October 26, 2019, 06:14:22 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Superjack

Det er lenge til sesongen 2020 starter, men 2019 sesongen er ikke mer å samle på.
Så jeg starter denne tråden allerede nå.

Jeg tror mye kan skje i løpet av vinteren, men at lite faktisk skjer.
Med mindre det er skiftet trener, og det tror jeg ikke skjer, med mindre LAN selv trer tilbake, så tror jeg det blir å bygge opp mot fotball ala høyt press og en stil som laget fikk til i 2018, vårsesongen.

4-3-3
Berisha som fast spiss, Bamba er solgt.
Det kommer til å være 4 talenter i en stall på 22 spillere. Disse 4 får knapt prøve benken.

Vil publikum komme tilbake om Brann vinner kamper? 1-0 kamper? Solid men uten underholdning ut over det?



Brannsupporter.

Finfin respons

Jeg synes trådstarter burde være mer rettroende og ideologisk og vente med trådstart til han hadde et berusende budskap å smelle til med.

Men for all del. Når Brann vinner serien i 2020 så er det ikke før i 2084 at historikerne begynner med retoriske analyser av supporternes forventninger til den magiske sesongen, "slik det kom til uttrykk i Forumet". Slik sett blir det jo en stigning i bacheloroppgavene på HF i 2084. Derfor kan jo alle bare følge på nå med å skrive sinnsyke ting som gir gode innfallsvinkler til det fremtidige arbeidet.
Kanskje.

Kagain

Aha. Så trolle fremtidige studenter littegrann? Det høres ut som det kan bli en riktig festlig 2020-sesong. LA meg begynner: allerede før sesongen var Schaner og Olofinjana i kontakt med Brann vedrørende å bli en trenerduo i Brann. De var "æresgjester" på en kamp, men Schaner fikk nok da han så hvilken fotball Brann spilte. For å ruinere sitt kandidatur ble han intervjuet av lokalavisen Bergens Tidende (9. oktober 2019) hvor det sto

"Østerrikeren har nettopp sjekket ut fra hotellet i Bergen. Ved restaurantbordet sier østerrikeren at dagens Brann-spill ikke er i samsvar med klubbens DNA.

Branns arvestoff og det klubben er kjent for, er under­holdende og offensiv fotball, påpeker Scharner."

Han visste at med kritikk av klubbens sportslige ledelse på denne måten ville de ikke ta sjansen på å ansette han. Derfor ble LAN hovedtrener videre, noe som førte til at Brann tok "The double" i 2020.

Superjack

Bare å vente i spenning. Det kan bli en sesong å huske. Det ligger til rette for første spetakkelsesong siden 2014/15 😃
Brannsupporter.

Nixon

BT melder at Brann ønsker å få tilbake kjernesupporteren sin som visstnok er mann 47. Et av tiltakene vil være en ny pub mellom Hansa og den nye langsiden. Ikke umulig at det kan trekke noen flere folk, men som den konservative supporteren jeg er så håper jeg ikke at de legger alt for godt tilrette for å kunne henge der også når kampen pågår. Det vil si ingen TV-skjermer og ingen ølservering når dommeren har blåst i fløyten, for jeg tar det for gitt at det ikke blir lov til å ta med seg alkohol inn på tribunen At det blir flere som begynner å bevege på seg etter 35-40 minutter av første omgang enn nå er vel uunngåelig.
Rød makt på Hansa

ostraume

Woho! En pils før kamp? Gode ting. Opp med humøret, President. Det er uansett så god plass på tribunen at litt bevegelse ikke er noen big deal.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

Neida, litt ekstra bevegelse må man regne med. Men jeg er som sagt av den gamle skolen som liker at folk er ute på tribunen når det er kamp...;)
Rød makt på Hansa

Gulløl

December 19, 2019, 09:38:23 AM #7 Last Edit: December 19, 2019, 09:42:15 AM by Gulløl
Hansa pils og omsorg for mann 47 år, føler meg varm i hjertet. Nå begynner brikkene virkelig å falle på plass. Lover Brann også Gulløl fast på hver kamp så løper jeg å kjøper partoutkort  : )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

December 19, 2019, 09:51:09 AM #8 Last Edit: December 19, 2019, 09:55:27 AM by Gulløl
BT, samme artikkel:
Brann har også observert at mange på Stadion bruker mobiltelefonen samtidig som de ser laget spille kamp.
- Dette må vi imøtekomme og jobbe for å utvikle den digitale kampopplevelsen. På sikt må vi gi folk mulighet til å se repriser på mobilen, delta i konkur­ranser, få fakta om spillere og andre ting, sier Schütz.

Først og fremst før alt dette må fokus før neste sesong på mobilfronten være å få enda bedre fart på mobilnettet inne på Stadion. Og så må sentrale personer i Brann forstå at det som de har observert at så mange bruker mye mobil under kamp først og fremst er at de kjeder seg og søker underholdning mens Brann spiller tversoverpasninger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

December 19, 2019, 10:02:18 AM #9 Last Edit: December 19, 2019, 10:12:47 AM by Gulløl
Et annet klipp fra BT artikkelen:
At Brann har profiler, mener Schütz det ikke er tvil om. Når klubben er ute i ulike lokal­miljøer opplever hun at spillerne er veldig interessante. Hun nevner folk som Steffen Lie Skålevik, Kasper Skaanes, Fredrik Haugen, Azar Karadas og Håkon Opdal. Schütz mener likevel Brann må bli flinkere til å vise frem hvem spillerne er. Både i sosiale og tradisjonelle medier.
Om avdeling sport er gode nok på å vise seg frem, svarer Schütz at «det er et godt spørsmål».
- Det er et forbedrings­potensial der, mener hun.


Når tidligere og avgående spillere nevnes som profiler i Brann(tre av fem) er det vel ikke helt bra og fremtidsrettet. Håper Brann i 2020 vil ha flere profiler enn Haugen og Opdal som kan nevnes, ellers er det skralt. Vegard Leikvoll Moberg blir vel neppe enn profil om han kommer, hvem andre Brann jobber med som kan få profilstatus må gudene vite.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Quote from: Gulløl on December 19, 2019, 09:51:09 AMBT, samme artikkel:
Brann har også observert at mange på Stadion bruker mobiltelefonen samtidig som de ser laget spille kamp.
- Dette må vi imøtekomme og jobbe for å utvikle den digitale kampopplevelsen. På sikt må vi gi folk mulighet til å se repriser på mobilen, delta i konkur­ranser, få fakta om spillere og andre ting, sier Schütz.

He he, den digitale kampopplevelsen, er det noe for mann 47? Det er jo litt ironisk at Brann observerer at folk ikke er opptatt av hovedproduktet, og så skal de gjøre det slik at folk kan bruke mobilen enda mer. Jeg synes jeg ser meldingen fra skolen til guttungen: Vi har observert at mange i klasserommet bruker mobiltelefonen samtidig som læreren underviser. Dette må vi imøtekomme og jobbe for å utvikle den digitale klasseromsopplevelsen.
Rød makt på Hansa

Spelaren

Merk at denne artikkelen ikkje har kommet på nett ennå, måtte nedverdige meg innom eAvis for å lese dette.
Kanskje en bedre ting å gjøre hadde vært å pakke tribunene inn i aluminiumsfolie, slik at mobil ble ubrukelig.
Gå av.

Henki

Quote from: Gulløl on December 19, 2019, 10:02:18 AMEt annet klipp fra BT artikkelen:
At Brann har profiler, mener Schütz det ikke er tvil om. Når klubben er ute i ulike lokal­miljøer opplever hun at spillerne er veldig interessante. Hun nevner folk som Steffen Lie Skålevik, Kasper Skaanes, Fredrik Haugen, Azar Karadas og Håkon Opdal. Schütz mener likevel Brann må bli flinkere til å vise frem hvem spillerne er. Både i sosiale og tradisjonelle medier.
Om avdeling sport er gode nok på å vise seg frem, svarer Schütz at «det er et godt spørsmål».
- Det er et forbedrings­potensial der, mener hun.


Når tidligere og avgående spillere nevnes som profiler i Brann(tre av fem) er det vel ikke helt bra og fremtidsrettet. Håper Brann i 2020 vil ha flere profiler enn Haugen og Opdal som kan nevnes, ellers er det skralt. Vegard Leikvoll Moberg blir vel neppe enn profil om han kommer, hvem andre Brann jobber med som kan få profilstatus må gudene vite.

Utsagnet om profiler er jo fullstendig absurd. Vet ikke Schütz hvem som er del av Brann sin spillerstall?
Ballen skal fremover!

Nixon

Krøkkete skrevet. Hun nevner nok bare spillere som har vært der i hennes periode i klubben.
Rød makt på Hansa

krakra

Nevner bare "lokale" spillere. Just saying.

ostraume

Og ingen unggutter. Just saying ;-)
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

krakra

December 19, 2019, 12:03:26 PM #16 Last Edit: December 19, 2019, 12:15:32 PM by krakra
Nei, veldig rart det der med alle ungguttene LAN har brukt.
Samtlige spillere har jo enten en historie fra Branns utviklingsavdeling eller ble hentet til Brann i ung alder.

Jose Arrogantio

Quote from: ostraume on December 19, 2019, 12:00:22 PMOg ingen unggutter. Just saying ;-)

Skaanes og Skålevik i en viss grad. Om ikke nå, så mens de har vært i Brann.

Lasaron

Flott at det skal fokuserast på kjernesupportaren. På tide. Vert vi nøgd, vil vi i stor grad kunne trekke med oss fleire.

Det med mobil var rart. Leggje til rette for at folk er enda meir på mobilen? Høyrer de, Bergen Kino? Legg til rette for at folk kan surfe på filmweb og imdb under filmane, då vil fleire folk komme.
Tren på langskudd

Huff

Da kan en vel konkludere med at det nå dessverre ble mindre risiko for at LAN får sparken tidlig neste år. Brann åpner med bortekamp mot RBK, hjemmekamp mot Stabæk etterfulgt av en bortekamp mot Sandefjord.

Dette skulle passe LAN perfekt. En bortekamp der ingen forventer noe, etterfulgt av en hjemmekamp mot et lag han har taket på, og så borte mot det som jeg vil anta blir ligaens svakeste lag.

SKBCPH

December 19, 2019, 12:22:52 PM #20 Last Edit: December 19, 2019, 12:25:02 PM by SKBCPH
https://www.eurosport.no/fotball/terminlisten-2020_sto7581774/story.shtml

Terminlisten er ute!

Vi starter borte mot Rosenborg gitt! Haugesund hjemme på 16. mai, og avslutter hjemme mot Aalesund.

Edit: Beklager, så ikke at du var før meg, Huff. :-)
- Vi har den treneren vi har.

Lasaron

På papiret ein lett sesongavslutning. Det er bra når vi kjempar om gullet. Frekt av Eurosport å kalle Molde-Kristiansund for eit Romsdalsderby. Trur Kristiansundarane skal ha seg frabedd slikt.
Tren på langskudd

Nixon

Det er vel et greit oppsett i en nedrykkssesong...
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on December 19, 2019, 15:00:41 PMDet er vel et greit oppsett i en nedrykkssesong...

Skal man rykke ned så må man kunne tape mot alle. Er egentlig en krevende oppgave.
Brannsupporter.

pidre

December 20, 2019, 15:50:08 PM #24 Last Edit: December 20, 2019, 15:54:20 PM by pidre
Dette med kjernesupporteren og øl er ganske så tafatt tiltak. Nesten så det virker mot sin hensikt, da det stigmatiserer brannsupporteren som en øldrikkende middelaldrende mann - og hvem ønsker å bli assosiert med det? Vibeke bør heller tekke trendsettere, så kommer nok mann 47 diltende etter.

Så, hvem er det som har definisjonsmakt for hva som er trendy? Jo det er tenåringer og homoseksuelle. Ovenfor disse Vibeke, kan du sette inn støtet.

Den dagen lesbene, homsene og tenåringene strømmer til stadion, ja da fylles tribunene.
Saludar a los monos!

Lasaron

Skeptisk. Men du er inne på noko. Sinte, kvite, heterofile, middelaldrande menn er jo verste sort. Og slik er jo dei aller fleste kjernesupportere. Me bør byttast ut.
Tren på langskudd

Corran

Vi hvite middelaldrende menn er blitt de nye syndebukker og mobbeoffre og får skylden for alt som er gale.
Men vi får no i det minste øl
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Kagain

Quote from: Nixon on December 19, 2019, 09:15:07 AMDet vil si ingen TV-skjermer og ingen ølservering når dommeren har blåst i fløyten, for jeg tar det for gitt at det ikke blir lov til å ta med seg alkohol inn på tribunen At det blir flere som begynner å bevege på seg etter 35-40 minutter av første omgang enn nå er vel uunngåelig.

Jeg var på en Gent-kamp den gangen Sollied var trener for dem. De hadde også en pub direkte i tilknytning til stadion. Været var dårlig og fotballen var kjedelig for oss som ikke hadde noen spesiell interesse for noen av lagene. Andre omgang satt vi derfor i puben og fulgte med. Det var ikke så mange som var der inne, de fleste holdt seg på tribunene. Jeg har også vært på Borussia Dortmund-kamp hvor det var lov å kjøpe øl på stadion. Det var ikke voldsomme tendenser til at folk gjorde det, men det  var heller ikke noe voldsom interesse for kampen på langsiden. En av de som var med prøve å vise engasjement, heie og bråke. Han fikk stygge blikk fra de rundt han. Jeg satt ved siden av en italiener (og konen hans) som heller ville snakke med meg enn å følge med på kampen.

Lasaron

Trenerteamet utvidast med Tom Mangersnes. Han skal først og fremst drive med analyse. Eg trur trenerteamet med dette er styrka, men er usikker.
Tren på langskudd

Gulløl

December 23, 2019, 15:30:20 PM #29 Last Edit: December 23, 2019, 15:34:11 PM by Gulløl
Quote from: Lasaron on December 23, 2019, 14:38:20 PMTrenerteamet utvidast med Tom Mangersnes. Han skal først og fremst drive med analyse. Eg trur trenerteamet med dette er styrka, men er usikker.
Tom Mangersnes er anerkjent og er blitt nevnt som landets beste på analyse. Har også Europas høyeste trenerutdannelse. Har jevnlig hatt gode kommentarer/analyser rundt Brann i BA siste par årene som sikkert mange (også i Brann) har merket seg.
Trenerteamet er uten tvil styrket.
At han også er stril er selvfølgelig også et pluss ; )
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Aventende til om dette kommer til å få veldig mye å si neste sesong. Brann har sannsynligvis vært helt greie på analyse, og det er vel ikke vel skoen først og fremst trykker.
Rød makt på Hansa

Belfort

Da mangler bare en fysisk trener. Brann har tidvis virket dårlig trent i år

Finfin respons

Quote from: Belfort on December 23, 2019, 19:32:00 PMDa mangler bare en fysisk trener. Brann har tidvis virket dårlig trent i år

Hehe :)
Men tror flere av de ble overtrent i år, de hadde i alle fall påfallende mange ferier plutselig..

Det ble vel sagt på en øpodd at Helge Haugen hadde ymtet forsiktig frempå at fyfoformtestresultatene var noe variable blant spillerne etter sesosngslutt.
Kanskje.

Corran

Quote from: Nixon on December 23, 2019, 19:13:12 PMAventende til om dette kommer til å få veldig mye å si neste sesong. Brann har sannsynligvis vært helt greie på analyse, og det er vel ikke vel skoen først og fremst trykker.
Dette var et av punktene på spillernes evaluering. Bedre analyse av motstandere, kamper og treninger. De har også satt opp kamera i vestlandshallen for å filme treningene i vinter.
Robert Hauge har tatt seg av analyse til nå og skal assistere med analyse, men ha mer tid på treningsfeltet.

Så spørs det om dette var et av de enkleste punktene å vise spillerne at ledelse hørte på spillerne etter evalueringen selv om de fortsatte med LAN
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Belfort on December 23, 2019, 19:32:00 PMDa mangler bare en fysisk trener. Brann har tidvis virket dårlig trent i år

Vi har Torres og Haugen til dette. Det burde holde lenge.
Rød makt på Hansa

Lasaron

Ja, vi manglar ikkje trenarar på den biten. Spørsmålet er om dei er god nok.
Tren på langskudd

Superjack

Quote from: Nixon on December 24, 2019, 08:17:42 AM
Quote from: Belfort on December 23, 2019, 19:32:00 PMDa mangler bare en fysisk trener. Brann har tidvis virket dårlig trent i år

Vi har Torres og Haugen til dette. Det burde holde lenge.

Men hvorfor sviker Brann på høsten, sesong etter sesong?
Er det mentalt, eller er ikke våre fysiske trenere de beste?

Brannsupporter.

Gulløl

Går ut fra at Brann ser et forbedringspotensial på hvordan den fysiske treningen gjøres inn mot 2020 sesongen men de ansvarlige trenges ikke nødvendigvis skiftes ut. Det er vel justeringer her og der og detaljer som må sees på. De kan f.eks. se mot B/G sitt opplegg på fysisk trening og kanskje lære litt av et lag som var mer intensivt og som flytter beina mer og fortere enn Brann sitt lag gjorde i 2019. Rette spillertyper spiller inn her også.
Brann har de siste årene vært flink på skadeforebyggende trening men i år har det vært mye skader. Ting å analysere og gripe fatt i her også.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

BA-sak (abo) om en trio Brann vil bytte ut. Rolantsson, Jenssen og Rismark. Ikkje meg imot.
Gå av.

Superjack

Quote from: Spelaren on December 26, 2019, 16:14:02 PMBA-sak (abo) om en trio Brann vil bytte ut. Rolantsson, Jenssen og Rismark. Ikkje meg imot.

Er vel en trio som må ut, når LAN nå fortsetter.
Brannsupporter.

Danny1

Quote from: Spelaren on December 26, 2019, 16:14:02 PMBA-sak (abo) om en trio Brann vil bytte ut. Rolantsson, Jenssen og Rismark. Ikkje meg imot.
Rolantasson kan godt ta et Orlovcomeback, men han ønsker vel helst en kontrolle i 3-5-2, hvor han nok er best. Eggen og Jenssen har vært skuffende.
"It's important to win home... Home is our Garden" Ali Ahamada

Lasaron

Fin oppsummering av BT i dag, der dei omtalar 20 punkt med meir eller mindre relevans for denne sesongen. Eg bit meg merke i at BT meiner å vite at Yttis og Eggen har fått beskjed om at dei ligg langt bak i køen.
Tren på langskudd

Superjack

Eggen Rismark og RYJ må vel være dem som har gjort flest og størst pasningsfeil som har gitt stygge brudd imot. Sånn type katastrofe spille.

Greit de går ut.
Brannsupporter.

krakra

January 06, 2020, 09:12:56 AM #43 Last Edit: January 06, 2020, 09:14:58 AM by krakra
Jeg tror også begge er sterke kritikere av LAN, og personligheter som fort kan påvirke resten av stallen. Eggen har vært ganske klar i uttalen om Branns spillestil, og var tett på Løkberg som falt igjennom her før han slo fult til i Viking i en rolle han ikke fikk prøve her, men som vi slet stort i. Yttergård Jenssen har flere ganger sutret over at han har blitt vraket og jeg tror nok ikke han er stor fan av den risikolave spillestilen.

Jeg merker meg også at man trolig gir opp Glesnes, mens Pamer påstår at Brann er interessert i Hanche Olsen, som nevnt i en annen tråd ville det vært vinn-vinn-vinn. Hanche Olsen er bedre, yngre og billigere. Et klart videresalgspotensiale. En mer spillende Acosta. Vi har ballspillere i Kolskogen og Løfgren. Det får greie seg.

I en annen artikkel skriver BT at Yttergård Jenssen trolig blir klar for TIL i løpet av denne uken, og at det fort kan ende med de to finnene motsatt vei. Utfordringen har vært at RYJ har en lønn som TIL ikke kan matche og at Brann trolig må dekke noe av dette. Løsningen kan da være at TIL får RYJ, vi får finnene og betaler et mellomlegg.

Berisha blir trolig solgt og avstanden mellom Viking og Brann er liten skriver Pamer, men det er usikkert om LAN setter ned foten.  Berisha er jo en av dem som ikke har ønsket LAN vekk og er nok derfor "en av få" som er viktig å beholde for treneren.

Det kan bli en spennende uke. Skulle det hele ende i RYJ og Eggen ut og Hanche Olsen og finnene inn er vi styrket og forynget ganske godt.

Nixon

Det blir absolutt noen spennende dager og uker fremover nå. Lurer på om det vil skje såpass mye at litt av optimismen kommer tilbake hos folk flest. Kanskje kommer til og med Torvanger til å stille på første seriekamp...
Rød makt på Hansa

Huff

Quote from: Nixon on January 06, 2020, 09:31:15 AMLurer på om det vil skje såpass mye at litt av optimismen kommer tilbake hos folk flest.

Sitter du på rykter om at LAN skal overta for Delia?

Nixon

Quote from: Huff on January 06, 2020, 09:54:23 AM
Quote from: Nixon on January 06, 2020, 09:31:15 AMLurer på om det vil skje såpass mye at litt av optimismen kommer tilbake hos folk flest.

Sitter du på rykter om at LAN skal overta for Delia?

He he, da hadde jeg ikke skrevet litt av optimismen.
Rød makt på Hansa

Gulløl

January 06, 2020, 15:00:14 PM #47 Last Edit: January 06, 2020, 15:03:54 PM by Gulløl
Quote from: krakra on January 06, 2020, 09:12:56 AMJeg merker meg også at man trolig gir opp Glesnes, mens Pamer påstår at Brann er interessert i Hanche Olsen, som nevnt i en annen tråd ville det vært vinn-vinn-vinn.
Tipper at Pamer ikke har peiling på dette. Som flittig leser her på forumet har han nok plukket det opp her siden Hanche Olsen er nevnt av et par her helt i det siste som en ønsket forsterkning. Han er ihvertfall ikke koblet opp mot Brann i noen andre kanaler og på Stadion er de tette skottene fortsatt tette i forhold til hva de jobber med av forsterkninger. Er nok et rykte kokt på en spiker dette.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Konspirasjonsteori: krakra er Pamer.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Jeg for min del lurer litt på hvor tette skott det må være for at BT ikke skal ha kunne fanget opp at Brann "har sans for" Hanche-Olsen. Altså ingen henvendelser eller tilbud, men sansen for. Neppe noen statshemmelighet...

Forøvrig har jeg savnet konspirasjons-BT-vet-ingenting-Gulløl. En stund siden sist.
Rød makt på Hansa

Go Up