• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger vinteren 2020

Started by Kagain, September 01, 2019, 15:08:10 PM

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

kabelmann

Men kan det tenkes at dette er en stor bløff? Kan det være Rune Soltvedt kødder med oss? Kan det være det egentlig er Harry Kane vi har fått kloa i?

Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Lasaron

Håkon Opdal går langt i å tolke dette som mistillit. Eg er ikkje einig. Der er litt meir som at denne Fährmann kom rekandes på ei fjøl, og at det vert for dumt å ikkje plukke han opp.
Tren på langskudd

Huff

Quote from: Lasaron on March 05, 2020, 13:43:00 PMHåkon Opdal går langt i å tolke dette som mistillit. Eg er ikkje einig. Der er litt meir som at denne Fährmann kom rekandes på ei fjøl, og at det vert for dumt å ikkje plukke han opp.

Selvsagt er det mistillit. At Fahrmann kom rekende på en fjøl er en ting, men dette kommer i tillegg til treningsoppholdet til Ahamada. LAN er åpenbart ikke fornøyd med Opdal, og keeperjakten er og et signal til Markus Pettersen om at han ikke har en fremtid i Brann. Han er vel noenlunde samme keepertype som oddingen?

En trenger ikke være hjernekirurg for å spå at Fahrmann-lånet vil forsure stemningen i spillertroppen, spesielt ettersom Opdal i manges øyne var Branns beste i fjor. Det er selvsagt også positive sider ved lånet. I første tredel av sesongen vil Branns keeper trolig være ligaens beste spiller, og LAN har selvsagt et poeng når han håper at Branns resterende spillere vil lære av treningskulturen Fahrmann tar med seg. Dersom planen er at Kolskogen skal få spille, vokse på det og gjøre sine feil i tryggheten av at fyren bak han ordner opp i det meste kan en til og med argumentere for at lånet er lurt også på lengre sikt. Men jeg tviler på at dette er LANs plan. Så langt er det ingenting ved LAN som tilsier at han tenker særlig lenger enn å vinne neste kamp.

ZsoltKorcsmar

March 05, 2020, 14:20:24 PM #1153 Last Edit: March 05, 2020, 14:22:23 PM by ZsoltKorcsmar
Quote from: Huff on March 05, 2020, 14:03:58 PM
Quote from: Lasaron on March 05, 2020, 13:43:00 PMHåkon Opdal går langt i å tolke dette som mistillit. Eg er ikkje einig. Der er litt meir som at denne Fährmann kom rekandes på ei fjøl, og at det vert for dumt å ikkje plukke han opp.

Selvsagt er det mistillit. At Fahrmann kom rekende på en fjøl er en ting, men dette kommer i tillegg til treningsoppholdet til Ahamada. LAN er åpenbart ikke fornøyd med Opdal, og keeperjakten er og et signal til Markus Pettersen om at han ikke har en fremtid i Brann. Han er vel noenlunde samme keepertype som oddingen?

En trenger ikke være hjernekirurg for å spå at Fahrmann-lånet vil forsure stemningen i spillertroppen, spesielt ettersom Opdal i manges øyne var Branns beste i fjor. Det er selvsagt også positive sider ved lånet. I første tredel av sesongen vil Branns keeper trolig være ligaens beste spiller, og LAN har selvsagt et poeng når han håper at Branns resterende spillere vil lære av treningskulturen Fahrmann tar med seg. Dersom planen er at Kolskogen skal få spille, vokse på det og gjøre sine feil i tryggheten av at fyren bak han ordner opp i det meste kan en til og med argumentere for at lånet er lurt også på lengre sikt. Men jeg tviler på at dette er LANs plan. Så langt er det ingenting ved LAN som tilsier at han tenker særlig lenger enn å vinne neste kamp.

Det med at han bedrer treningskulturen tror jeg er er oppskrytt. Keepere holder seg ofte for seg selv store deler av øktene med keeper-teamet. Hadde vi hatt en ekstremt spennende keeper-unggutt kunne saken vært annerledes.

Tror feks ikke Haugen stepper opp spillet sitt nevneverdig fordi han ser en stor sluggert som gjør keeperøvelser med Dan Riisnes og Opdal 40 meter unna.

Hadde vi fått inn feks en utespiller med samme CV tror jeg derimot at flere utespillere hadde hevet seg. Er noe med den signaleffekten...

Huff

Ut fra det som står i Haugesunds Avis så kan vi i allefall avblåse keeperkampen i første del av sesongen. Ikke at jeg hadde noen tro på at det skulle bli konkurranse, men Brann har nok garantert tyskerne at Fahrmann spiller alle kampene før returen til Tyskland.

Gulløl

March 05, 2020, 14:44:01 PM #1155 Last Edit: March 05, 2020, 14:45:52 PM by Gulløl
Quote from: Huff on March 05, 2020, 14:35:44 PMUt fra det som står i Haugesunds Avis så kan vi i allefall avblåse keeperkampen i første del av sesongen. Ikke at jeg hadde noen tro på at det skulle bli konkurranse, men Brann har nok garantert tyskerne at Fahrmann spiller alle kampene før returen til Tyskland.
Fahrmann bør også spille resten av treningskampene, helst 90 min i hver kamp. Brann må få han i skikkelig kampform i de få treningskampene som er i igjen siden han kun har spilt fire offisielle kamper siste år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

I forhold til eventuelt utlån av Holmen Johansen kan det nevnes at Glimt er på keeperjakt (førstevalg). FKH er også på keeperjakt men der er det snakk om en som kan utforde førstevalget Helge Sandvik. For begge klubber går keeperjakten ganske trått og de begynner å få dårlig tid.
Her er det kanskje FKH som er mest aktuell for Holmen Johansen om Brann betaler en god del av lønna. Og så er det bedre for Holmen Johansen å være andrekeeper og ha en reeel mulighet til startplass enn at han i Brann råtner på tribunen som tredje eller fjerdekeeper denne sesongen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Her er mange aspekter å kommentere.
Av de mer flåsete. Kanskje Soltvedt / Lillejord har lagt merke til hvor viktig god treningshverdag er for spillere i Bergen, så i stedet for å eksportere ungdom til treninger i Tyskland, så henter de en tysker til Bergen. Da vil jo mange flere få en fabelaktig treningshverdag?

Mer seriøst. Om dette er en keeper på nivå som det kan virke i media, så er det ikke så langt unna å dra en parallel til han der Harry Kane har bilde av.
Om Harry Kane av en eller annen grunn skulle ha behov for kamptrening i 12 kamper og komme rekende på en fjøl, så ville det være latterlig å takke nei, og Bamba kunne overhodet ikke tolke det som misstilit. Det kom rett og slett en mulighet for god å takke nei til for Brann.

Fährmann blir vel kanskje kaptein første 12 kamper, og Daniel Pedersen visekaptein, som overtar etter sommeren.

Jeg kommer faktisk til å stille på Lerkendal på gunn av dette altså.
Brannsupporter.

Lasaron

Tren på langskudd

esp123

For meg er dette en fullstendig bisarr signering. Lån av en antageligvis ganske dyr keeper for 12 kamper når man har et gigantisk midtstopperformet hull i troppen er bare veldig rart. 

SKBCPH

Jeg tror ikke dette er særlig kostbart for Brann. Schalke ønsker å låne han ut for å gi han kamptrening, ikke for å få et par millioner (lommerusk) på bok.
- Vi har den treneren vi har.

Falkman

Quote from: SKBCPH on March 05, 2020, 17:07:08 PMJeg tror ikke dette er særlig kostbart for Brann. Schalke ønsker å låne han ut for å gi han kamptrening, ikke for å få et par millioner (lommerusk) på bok.
te author=esp123 link=msg=553328 date=1583424341]
For meg er dette en fullstendig bisarr signering. Lån av en antageligvis ganske dyr keeper for 12 kamper når man har et gigantisk midtstopperformet hull i troppen er bare veldig rart. 
[/quote]

Dersom Pamer er korrekt informert, koster det oss minimalt, jfr dagens Ballspark-sending.

Gulløl

March 05, 2020, 18:05:29 PM #1162 Last Edit: March 05, 2020, 18:07:46 PM by Gulløl
BA skriver nå at den tyske klubben dekker omtrent hele lønnen til spilleren under de tre månedene i Brann.

Ellers et klipp fra samme artikkel vedrørende Ahamada:
Den fransk-komoriske spilleren gjorde et godt inntrykk. Både på og utenfor banen under treningsleiren på ferieøyen. Kontrakten med Kongsvinger går ut til sommeren. Brann var interessert.
Saken pågikk i måneder, men Ahamada kom ikke med et svar. Ambisjonene hans var høye, men rødtrøyene var interessert.
I forrige uke dro Brann sportssjef, Rune Soltvedt, til Kongsvinger for å få en skikkelig prat med keeperen. De økonomiske kravene fra spilleren var for høye for Brann, og egentlig har 28-åringen ambisjoner om å spille på et langt høyere nivå enn den norske eliteserien. Soltvedt måtte dra fra Gjemselund med uforrettet sak. Det var på tide å legge saken død.


https://www.ba.no/et-mislykket-besok-i-kongsvinger-sorget-for-at-brann-hentet-en-bundesliga-keeper/f/5-8-1248499
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Superjack

Brann kan få inn en spiller som er i en klasse som bokstavelig talt er langt utenfor Brann sin Liga.
At han "bare" spiller ca 1/2 sesong. Betyr ingenting.

Gleder meg.
Brannsupporter.

Gulløl

March 05, 2020, 19:42:18 PM #1164 Last Edit: March 05, 2020, 19:48:31 PM by Gulløl
Går dette bra og begge klubber pluss spiller blir fornøyde med leieperioden bør det vel være potensiale til å leie han i ytterligere tre kamper etter 30 juni. Altså Strømsgodset(01.07), Aalesund(05.07) og Vålerenga(11.07). Da er vi oppe i 15 seriekamper og 4 cupkamper.Bundesliga begynner vel ikke med kamper før ut i august. Dette blir eventuelt en forhandlingsak og noe som kan bli tatt opp når det nærmer seg utløp av avtaleperioden.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

Naturgresset kan ha spilt inn for at Brann ble spurt.

Klipp fra NRK:
Ekspert Eivind Bisgaard Sundet tror Bergen og Haugesund var alternativene fordi begge klubbene spiller hjemmekamper på naturgress.
- Kunstgresset i Norge kan bli en utfordring for ham. Det er uvant for en tysk keeper og han må kanskje være litt forsiktig, sier Sundet.
- Tror du han vil være ekstra forsiktig for å unngå skader mens han er i Bergen?
- Jeg har tenkt på det samme, faktisk. Han har jo vært skadet et par ganger før. Samtidig så er er han keeper av den
tyske skolen. Ingen av dem er forsiktige, de er gærne alle mann.

https://www.nrk.no/vestland/bundesliga-keeper-skal-spille-for-brann_-_-en-ledertype-vi-haper-a-laere-av-1.14930778
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Nixon

Det er noe som skurrer når dette blir omtalt som en nesten gratis deal samtidig som det skrives at Haugesund sa nei fordi det ble for dyrt.
Rød makt på Hansa

Superjack

Quote from: Nixon on March 06, 2020, 07:43:00 AMDet er noe som skurrer når dette blir omtalt som en nesten gratis deal samtidig som det skrives at Haugesund sa nei fordi det ble for dyrt.

Kanskje her Maden saken kommer inn?
Brannsupporter.

kabelmann

Quote from: Superjack on March 06, 2020, 08:08:57 AM
Quote from: Nixon on March 06, 2020, 07:43:00 AMDet er noe som skurrer når dette blir omtalt som en nesten gratis deal samtidig som det skrives at Haugesund sa nei fordi det ble for dyrt.

Kanskje her Maden saken kommer inn?

Ja, det er slik jeg har forstått det. Ralfs lønn bemidles av Schalke som en kompensasjon for manglende Maden-kompensasjon. Og samtidig er det litt vinn-vinn for alle parter; Brann får en superkeeper i noen måneder, Ralf får viktig kamptrening og Schalke som får en fit keeper i kampform til serien begynner.
Spør ikke hva Brann kan gjøre for deg. Spør hva du kan gjøre for Brann.
- John F. Kennedy, 20. januar 1961

Tom C

Quote from: Nixon on March 06, 2020, 07:43:00 AMDet er noe som skurrer når dette blir omtalt som en nesten gratis deal samtidig som det skrives at Haugesund sa nei fordi det ble for dyrt.

Sa de nei fordi det ble for dyrt? Mulig jeg tar feil, men jeg mener da å ha lest at de sa nei fordi de ikke ville garantere ham spilletid i alle kampene.
Aldri mer Obos....

Nixon

Quote from: Tom C on March 06, 2020, 08:25:09 AM
Quote from: Nixon on March 06, 2020, 07:43:00 AMDet er noe som skurrer når dette blir omtalt som en nesten gratis deal samtidig som det skrives at Haugesund sa nei fordi det ble for dyrt.

Sa de nei fordi det ble for dyrt? Mulig jeg tar feil, men jeg mener da å ha lest at de sa nei fordi de ikke ville garantere ham spilletid i alle kampene.

Det står i BA i dag at det var utenfor deres økonomiske rekkevidde. Men ikke umulig at det var flere årsaker. Og så høres det sannsynlig ut at Brann til slutt fikk en bedre økonomisk avtale pga overgangsfarsen til Maden.
Rød makt på Hansa

Tom C

Fra Tv2.no: (Har ikke tilgang til saken i Haugesund avis)

Også Haugesund ble tilbudt Fährmann, men araberne takket nei av flere grunner. Ifølge Haugesunds Avis var det et klart krav fra Fährmann og Schalke at keeperen skulle spille, noe FKH ikke ønsket å garantere.
Aldri mer Obos....

Spelaren

Ok, det blir uansett et interessant eksperiment når alt kommer til stykket. Hvor god vil han være for oss? Han har vært en solid keeper i en liga som er en av verdens beste, der spillere både tjener uhorvelig mye mer enn spillere her og overgangssummer titt og ofte overstiger det norske klubber har i årsbudsjetter. Pengemessig er det en uoppnåelig spiller; altså en Brann aldri kunne ha skaffet seg på egenhånd og på fast basis. Så selv om eg ikkje ser nødvendigheten, med Opdals gode prestasjoner i bahodet, og mistilliten Brann viser ham er ganske grell - så blir det i det minste interessant å sjå om han lukker buret godt.
Gå av.

Tom C

Et scenario jeg ser for meg er jo at vi så godt som stenger butikken bakover, og derfor kjemper helt i toppen til sommeren. Men så skal han videre, og vi må gjøre ting på en helt annen måte i forsvaret pga svakhetene til Opdal må kompenseres på en eller annen måte. Og da blir det jo spennende å se om vi kollapser totalt, eller klarer omstillingen på en ok måte..
Aldri mer Obos....

krakra

Opdal fyller 38 år i år. I Start, for sånn fem år siden, hadde han en god sesong så ble han skadet og deretter var han svak. Skadeplaget var han allerede i sin første periode her. Da framsto han ganske tungtrent. Det tok lang tid før han fant formen/

Da er det ikke mistillit mot ham at vi jakter en skikkelig konkurrent. Det er en selvfølge og i langt større grad mistillit mot de andre keeperne.

Når man får tilbud om å hente en 31 år gammel keeper som har vært regnet som en av Europas beste keepere, en keepere der man må dra fram keepere som Neuer for å finne bedre keepere, en keeper som har kommet som nummer to på en kåring av de beste spillerne i Bundesligaen, bak Arjen Robben, og når denne spilleren er nesten gratis så er det merkelig å fokusere på hvilket signal det sender til en 38 år gammel middelmådig keeper.
Opdal er grei nok. Han er god på å stanse skudd, men vel dårlig med ball og svak i feltet. En passiv keeper som først gjør seg gjeldende når motstander har skutt.

Lasaron

Haugesund sin keeper går inn i sine beste år som keeper no, medan vi har ein på 38 år. Skulle Haugesund tatt imot tyskaren ville det kunne ha forkludra meir med tanke på kva Haugesund ynskjer å få ut av Helge Sandvik. Det spelar sikkert inn.

Om Zlatan kjem rekandes på ei fjøl skal eg like å sjå dei som snakkar om mistillit mot Bamba.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Tom C on March 06, 2020, 09:15:48 AMEt scenario jeg ser for meg er jo at vi så godt som stenger butikken bakover, og derfor kjemper helt i toppen til sommeren. Men så skal han videre, og vi må gjøre ting på en helt annen måte i forsvaret pga svakhetene til Opdal må kompenseres på en eller annen måte. Og da blir det jo spennende å se om vi kollapser totalt, eller klarer omstillingen på en ok måte..

Han får neppe et Bundesliga-verdig forsvar foran seg. Mål vil han slippe inn, han som alle andre.
Gå av.

Nixon

Jeg er ikke med på at det ikke er mistillit. Klart det er det. Tillit er det i alle fall ikke. Men det er noe som heter berettiget mistillit med argumenter som nevnt over. Og ikke glem bakteppet her med Nilsen som er nødt til å få en god start på sesongen for å slippe at hele balladen fra sesongslutt i fjor skal komme opp igjen med full styrke. Han har ganske stor egeninteresse i dette lånet.
Rød makt på Hansa

haak

Vi hadde også sagt ja takk til en topp internasjonal venstreback i 12 kamper
selv om det hadde plassert en av våre beste spillere i fjor 31 år gamle Ruben Kristiansen på benken

Nixon

Vi kan jo dra den så langt at vi hadde sagt ja til å overta hele Juventus i 12 kamper dersom alle fotballag fra Nord-Italia måtte en pause...
Rød makt på Hansa

Tom C

Quote from: Spelaren on March 06, 2020, 09:48:10 AM
Quote from: Tom C on March 06, 2020, 09:15:48 AMEt scenario jeg ser for meg er jo at vi så godt som stenger butikken bakover, og derfor kjemper helt i toppen til sommeren. Men så skal han videre, og vi må gjøre ting på en helt annen måte i forsvaret pga svakhetene til Opdal må kompenseres på en eller annen måte. Og da blir det jo spennende å se om vi kollapser totalt, eller klarer omstillingen på en ok måte..

Han får neppe et Bundesliga-verdig forsvar foran seg. Mål vil han slippe inn, han som alle andre.


Tja, vi får se da. Mener å huske at forsvaret vårt plutselig så steinbra ut under Radlinger...
Aldri mer Obos....

Tom C

Quote from: Nixon on March 06, 2020, 10:25:42 AMVi kan jo dra den så langt at vi hadde sagt ja til å overta hele Juventus i 12 kamper dersom alle fotballag fra Nord-Italia måtte en pause...

Hadde vært en no-brainer. Da hadde eneste problemet vært å finne ut hvordan vi skulle holde de originale Brann-spillerne varme nok til å ikke kaste bort 15-poengs ledelsen vår til sommeren... Bonus hadde det vært å se svimle VIF og RBK spillere...
Aldri mer Obos....

Spelaren

Quote from: Tom C on March 06, 2020, 10:27:24 AMTja, vi får se da. Mener å huske at forsvaret vårt plutselig så steinbra ut under Radlinger...

Wormgoor og Acosta anno 2018 er sannsynligvis noe annet enn Kolskogen og Acosta anno 2020.
Gå av.

Lasaron

Quote from: Nixon on March 06, 2020, 10:25:42 AMVi kan jo dra den så langt at vi hadde sagt ja til å overta hele Juventus i 12 kamper dersom alle fotballag fra Nord-Italia måtte en pause...

Det er å dra den langt, men det hadde ikkje vore mistillit mot dei som er der. Noko hadde det vore, men ikkje mistillit.
Tren på langskudd

Lasaron

Quote from: Tom C on March 06, 2020, 10:27:24 AM
Quote from: Spelaren on March 06, 2020, 09:48:10 AM
Quote from: Tom C on March 06, 2020, 09:15:48 AMEt scenario jeg ser for meg er jo at vi så godt som stenger butikken bakover, og derfor kjemper helt i toppen til sommeren. Men så skal han videre, og vi må gjøre ting på en helt annen måte i forsvaret pga svakhetene til Opdal må kompenseres på en eller annen måte. Og da blir det jo spennende å se om vi kollapser totalt, eller klarer omstillingen på en ok måte..

Han får neppe et Bundesliga-verdig forsvar foran seg. Mål vil han slippe inn, han som alle andre.


Tja, vi får se da. Mener å huske at forsvaret vårt plutselig så steinbra ut under Radlinger...

Når han no får eit dårleg forsvar framføre seg, får han jo ekstra god trening.
Tren på langskudd

esp123

En klubb med en skikkelig sportslig ledelse hadde ikke endt opp i en posisjon der dette faktisk fremstår som attraktivt.

Superjack

Jeg klarer ikke i mine villeste villfarelser se at dette med Fährman er annet enn superpositivt og veldig morro.

En spiller som nevnes i samme åndedrag som Neuer og Arjen Robben, og det fordi han har holdt nivå i nærheten av dem. Kommer til Brann for 1/2 sesong.

Brann lever ikke av å være snill med de andre spillerene i stallen men å ha det beste laget til en hver tid.
Dette er slik jeg oppfatter en enorm forsterking, selv om Opdal er bra.
Da er det ja-takk, dette var veldig morro.

4 uker og 2 dager til sesongstart! 
 
Brannsupporter.

Corran

Den gang Trevor Morley kom og spilte noen kamper i sommer halvåret så var det ingen som tenkte misstillit mot de som var i troppen, men heller at her ble vi styrket og fikk en attraksjon. Og ikke noe vondt om Morley, men nå er det en spiller fra et enda høyere nivå.

Men klart alle spillere inn er jo en form for misstillit til de som er i samme posisjon på banen/laget.

Som supporter driter eg litt i enkelt spillere og ønsker best mulig lag selv om det kun er for en del av sesongen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

Falkman

Quote from: Lasaron on March 06, 2020, 15:31:43 PMIkkje signert enno....

Er det Udinese som lusker i skyggene her? Neida, vinduet er vel stengt i Italia😄

gladiporno

Det jeg har hørt er at han allerede har signert, men at de venter på bekreftelsen fra NFF.

Tipper at NFF tok en corona-helg allerede onsdag, og at bekreftelsen ikke kommer før godt over helgen.   

Gulløl

NFF har selvfølgelig god tid når det skal signeres overgangspapir der Brann er i bildet. Hadde det derimot vært Rosenborg ............
Inntil videre til NFF gidder å anstrenge seg får vi kose oss med denne videoen av hvordan Ralfen vil opptre når han kommer i skikkelig kampform. Når "nye nye Store Stå" synger verdens beste keeper når serien starter er de ihvertfall nærmere sannheten enn noen gang.
https://www.youtube.com/watch?v=xu-uJYPi1Xg
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Finfin respons

Quote from: Gulløl on March 07, 2020, 12:07:58 PMNFF har selvfølgelig god tid når det skal signeres overgangspapir der Brann er i bildet. Hadde det derimot vært Rosenborg ............
Inntil videre til NFF gidder å anstrenge seg får vi kose oss med denne videoen av hvordan Ralfen vil opptre når han kommer i skikkelig kampform. Når "nye nye Store Stå" synger verdens beste keeper når serien starter er de ihvertfall nærmere sannheten enn noen gang.
https://www.youtube.com/watch?v=xu-uJYPi1Xg

Endelig finfin musikk på videoen. Godt matchet mot innholdet.

Nå blir det seriegull. Fyren kommer til å skremme alle spissene i landet.
Kanskje.

stigh

Sotirios Papagiannopoulos I FCK? Sliter med spilletid

Ser Eurosport-ekspert Joacim Jonsson nevner han

Gulløl

March 07, 2020, 22:11:27 PM #1194 Last Edit: March 07, 2020, 22:41:00 PM by Gulløl
Quote from: stigh on March 07, 2020, 21:33:39 PMSotirios Papagiannopoulos I FCK? Sliter med spilletid

Ser Eurosport-ekspert Joacim Jonsson nevner han
Et søk viser at Djurgården har inne bud på midtstopperen.
https://fotbolldirekt.se/2020/03/04/avslojar-djurgarden-har-lagt-bud-pa-stjarnan-vill-ha-snabb-affar

Papagiannopolous Highlights
https://www.youtube.com/watch?v=4mDYTi8VCnw

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Gulløl

March 07, 2020, 22:31:30 PM #1195 Last Edit: March 07, 2020, 23:37:01 PM by Gulløl
Noen som kjenner en del til spilleren, ser han er rask men hvordan er egenskapene som forsvarssjef ? Lønn er nok innenfor rekkevidde for Brann om han holder Vito nivå eller bedre. Overgangssummen er det langt verre med, da må Mohn eller en annen støttespiller inn i bildet. Tror nok ikke dette kostnadsmessig er aktuelt for Brann i det hele tatt. Budkamp med Djurgården er nok heller ikke så fristende. Vidersalgspotensialet er heller ikke så stort for en 29 åring. Brann bør nok heller satse på Kolskogen.

Klipp:
FC Köpenhamns pris då låg i tiomiljonersklassen, och Papagiannopoulos löneanspråk runt 150 000 kronor i månaden. För stora pengar för AIK skulle det visa sig, och klubben valde att backa.
Frågan är hur nu hur långt Djurgårdens ledning är beredda att gå?
FotbollDirekt avslöjade i går att ett första bud är lagt.
Storleken på budet är ännu så länge inte klarlagt, men att det totalt sett krävs en bit över 15 miljoner för att ta hem det här är ingen vågad gissning. I det ingår då transfersumma, eventuell sign on-bonus, månadslön, samt agentarvode.

https://fotbolldirekt.se/2020/03/05/kan-bli-djurgardens-dyraste-nagonsin-sa-mycket-kan-kravas
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Kagain

Lønnen hans går nok innenfor det berømmelig og etterhvert nokså hullete lønnstaket. Men som du sier, Gulløl. Hoste opp 10 millioner+ på en midtstopper som er 29 kan vi heller overlate til klubber i Kina. Det vil være dårlig økonomisk politikk for Brann med mindre ferdighetene er helt sinnsyke.  Om man skal fyre av 10 millioner på en forsvarsspiller bør man i alle fall veie det ekstremt nøye. Brann trenger ingen flere helt ok midstoppere. Da har de nok av folk de kan bruke i midtforsvaret om ønskelig. En mer stjernete stjerne enn Vito derimot vil gjøre seg hvor som helst på scenen...

Superjack

En midtstoppersjef, type sjef over alle sjefer, som kan styre linjen og spille i tospann med Kolskogen. Fort verdi på 10 mill. Selv om videresalgspotensialet er null. 4 årskontrakt så kan det bli bare bra.

Jeg kjenner ikke ferdighetene til denne Papagikdhrjsks men gitt at han er Vito + nivå så ja mener jeg.

Brannsupporter.

ZsoltKorcsmar

Quote from: Superjack on March 08, 2020, 13:59:03 PMJeg kjenner ikke ferdighetene til denne Papagikdhrjsks men gitt at han er Vito + nivå så ja mener jeg.



Basert på Fifa 20 (pleier å ha god kontroll) så er han hakket bak Vito. Han ender med totalrating 69, Vito får 73. Til referanse har Reginussen 74 og Hovland 68. Han skal altså holde topp eliteserie-standard.

To år yngre enn Vito, og er jevnt over hakket svakere på alt (pasningsspill, defensive, styrke, lederegenskaper). Eneste han virkelig scorer bedre på enn Vito er hurtighet. Han skal være betydelig raskere.

Tror ikke man skal svi av 10-15 mill på en 29 åring (blir 30 i høst) som er en jevnt over hakket dårligere, men raskere versjon av Vito. Ingen leder heller av det jeg kan lese. For den summen bør det være en som kan spille alene i midtforsvaret...


Norlings Hund 2

Ja, for Brann har jo vitterlig 10 millioner å svi av på en forsvarsspiller. Hva er det dere fabler om?

Go Up