• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tifo 2004

Started by Erik, January 12, 2004, 15:21:40 PM

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Go Down

Erik

Det nærmer seg faktisk ny sesong, og ting må gjøres..

Her vil jeg at dere alle skriver hva type tifo show vi bør ha...
Det vil mest bli bygget på et par store show i år enn og ha flere små...

Men jeg vil ha råd fra dere der ute... Hva syns dere vi bør ha og gjøre?? Kom med alt og ingenting....

Hilsen Tifogruppen!!!

Stoffi

Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Jani

Kasteruller, konfetti og stripes.

En ide er også å prøve på en ordentlig koreografi. Seyi koreografien i fjor var for svak, men hva det skyldes vet ikke jeg...

brannfrik

QuoteOg så hadde det vært flott hvis dere sluttet å ha de store flaggene foran SS i stedet for midt i SS. Det ser rett og slett litt teit ut. Flagg hører hjemme blant supporterene, ikke utpå banen


det gÃ¥r nok neppe. de e altfor svære rett og slett. men eg hÃ¥per man kan fÃ¥ til en flaggdag sÃ¥nn som vi  hadde i siste kampen mot molde i sølvsesongen 2000. dÃ¥ husker eg at bst satte ned prisen pÃ¥ smÃ¥ flagg fra 70 til 20 kroner. kanskje man kunne laget en liknende avtale med brannbutikken for en kamp.  16. mai kanskje?.....

ellers hadde det vært kjekt hvis vi fikk kasteruller tilbake på stadion i 2004.

e det forresten nåkken som vet om det vålerengen fansen gjorde på stadion i siste kampen får nåkken konsekvenser for om det blir lovlig med bluss denne sesongen?

Stoffi

Flagget jeg kjøpte i sesongen som var, kostet 150 kr. Etter min mening, så er det ALTFOR dyrt.
Kasteruller er den stiligste tifoen vi har hatt på stadion.
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

BL

flagg, kasteruller og konfetti er bra... og mange stripes som vi hadde på ålesund kampen i 2003 sesongen. syns vi bør bruke stordrakten og brann OH-flagget fast på ss
Hansa-
Felt Z

Kruxleiven

Vil ikke ha TIFO jeg.

Rossi#46

han stoffi snakket om å trappe ned på BLUSS.. ka som feile.. vi må ha mye meir bluss, på SS.
d e å jævli knall å ha d.
l

Stoffi

Ja, midt på SS ja, men det er ikke lov...
Min bestemor er tilgjengelig som Branntrener, løp og kjøp!

Henki

Hva med Ã¥ lage et svært banner hvor det sto "Welcome to Hell" som man kunne tatt frem nÃ¥r bortelaget sin lagoppstilling ble lest opp  :lol:
Ballen skal fremover!

Rossi#46

Koffer er d ik lov til å ha bluss på sss då??.....når enga spilte hos våre sist så brukte de d.....!!.. men då kan de ha luss rett foran ss då..!!??
l

Ã?ge

Quote from: "Rossi#46"Koffer er d ik lov til å ha bluss på sss då??.....når enga spilte hos våre sist så brukte de d.....!!.. men då kan de ha luss rett foran ss då..!!??


Nff sitt regelverk sier nei til blussing pÃ¥ tribunen, kun i kontrollerte former.  Apene i klanen lever i sin egen verden, vet ikke om det har kommet noe reaksjon fra nff pÃ¥ det som skjedde pÃ¥ den kampen, men en konsekvens kan bli total forbud mot blussing pÃ¥ alle fotball arenaer i norge

Ricky

Kasteruller og småflagg synes jeg er det beste. Enkelt og greit fordi alle får være med, og slikt er med på å bygge opp stemningen. Går også fint an å kombinere med synging :)

Det 'verste' er bluss og store flagg, dersom det ikke da brukes i kombinasjon med noe annet. Felles for begge disse variantene er at de sikkert gjør mer skade for stemningen enn de gjør nytte. De som blir stående på indre bane med bluss/flagg er sannsynligvis også dem som ofte drar i gang sanger på Store Stå (korriger meg om jeg tar feil), og vi ender opp med et visuelt show som sikkert ser kult ut på tv, men som fungerer negativt både på stemningen og samholdet på tribunen i de viktige minuttene før avspark. Skal vi få flere aktive supportere på Store Stå, så hjelper det ikke å passivisere dem som allerede ER passive, for å si det sånn. Den dagen vi igjen har en stor gjeng med syngende supportere på S.S., så vil nok bluss og flagg være et bedre alternativ.

Plakater, ballonger og konfetti (i stor skala) er vel for det meste forbeholdt Hansatribunen, og alle tre gir sikkert en viss effekt. Men med de kostnadene slike show medfører (med mindre noen sponser det hele), så er vel slike bonusshow forbeholdt de helt store kampene.

C@Bøe_79

Helt enig Ricky!!!

Jeg mener effekten av småflagg er enorm,når løst på rett måte..
Se for deg 1500 rød og 1500 hvite fordelt i seksjoner på SS eller andre tribuner for den saks skyld,det blir fett når utført rett!!!!



Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Kai-Olai

Mener plakater, ballonger, flagg o.l burde vært mer fordelt enn i fjor.. da var det for det meste de på Hansatribunen som fikk dette.. En fordeling rundt hele stadion hadde vært bedre.. Men 16. mai bør det være litt størrelse på TIFOen.. Eller?

C@Bøe_79

I fjor lekte vi tifo,i år håper vi at det blir mye bedre..
Alle tanker og forslag blir notert og tatt med til ettertanke...

MVH Tifo-gruppen
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Sekken

Har et par tips anngående tifo-opplegget i 2004:

- Bruk mer humor. Lag tifo-show som har et humoristisk preg. Bruk gjerne bannere.
- Organiser et show hvor en benytter skjerf. De fleste som går på SS har skjerf på seg, prøv å utnytt dette. Dette er en tifo-form som er vanskelig og organisere, men det blir utrolig stilig når en først får det til.
- Få med flest mulig. Det blir kult hvis en får med seg hele stadion på et tifo-opplegg. Dette skaper en mye bedre atmosfære enn tifo-show på SS og Hansa.

brannfrik

veldig interessante forslag, og det hadde blitt drittøft hvis vi hadde fått til det med skjerfene.

nåkke eg syns "bataljonen tifo" burde tenkt på e at hvis de vil ha fler folk til å hjelpe til med arragementene bør de prøve å gjøre tifo mer interresant for folk. for eksempel lage artikler på nettet, og fylle ut den linken om tifo gruppen på forsiden.

sikret ikkje bst seg rettighetene på domenet tifo.no for nåkken år siden, og hvis bataljonen har arvet det domenet kunne det vært aktuelt å gjøre nåkke ut av den siden?

C@Bøe_79

Vi skal få fylt tomrommet på forsiden,men har tatt litt tid da vi har hatt andre ting å tenke på...

Når det gjelder domene tifo.no,så har bobestyrer til Bst sagt nei...

Vi vil også prøve å få jobbet inn litt humor i tifo showene,men vi må ikke glemme at vi skal primært støttte Brann og ikke drite ut motstanderne...
Men ser ikke bort fra at det kan bli litt "utssyking" av noen lag i år...

Christian
Bergen og Hansa til eg dør!!!!!

Vær med og støtt tifo-gruppen med noen kroner, kontonummer 3628.52.72631

Sekken

Når det gjelder humor, så tenkte jeg ikke nødvendigvis bare utdriting av motstanderne, men kanskje også litt selvironi...

Zander:)

Flagg må vi ha ja! Ikke store før kampstart men _mange_ små under kampen! :)

skjerfene er alltid gode å bruke til noe :P

Og seff 16. mai må bli stort! :)

Brannfrelst

Jeg mener dere burde samlet inn penger til TIFO. Klanen greide jo å samle inn 2 millioner til spillerkjøp,så hvorfor skulle ikke vi samle inn noen tusen til TIFO? Jeg savner krepprullene,det var den beste TIFOen... Men også kunne dere delt ut konfetti i store mengder til publikum.og ikke stå på taket å hive. Forslag til STORTIFO:

Store Stå:Konfetti på de ytterste feltene og Banner i midten.(Helst Stordrakten+OH flagget)
Umbro tribunen: Ca 1500 kreppruller.
Hansa:Koregrafi.(Seyi bør få dette i sin siste kamp på Stadion)
Klokkesvingen:Ca 3000 småflagg.

Dette kan la seg gjøre om ALLE hjelper til.
2.10.07-Gullet kom hem!

Grey

At folk ikke hjelper til er jo et problem, det er lett å være sto i kjeften her på forumet, men når alt kommer til alt er det ytterst få som dukker opp. Dette er et lagspill og det er klart at f eks 50 stykker jobber lettere og bedre enn 10. Legg merke til at dette innlegget ikke er rettet mot enkeltpersoner.

-X Tifogruppemedlem -
Maybe a Greyhound could be my way

Go Up