• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.

STAB?K-BRANN 09.07.2017 20:00 (Runde 16)

Started by Torvanger, July 03, 2017, 10:21:28 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

July 03, 2017, 10:21:28 AM Last Edit: July 03, 2017, 11:02:56 AM by Torvanger
Kommer LAN til å tørre mer på bortebane, eller blir det samme prosedyre som mot 08 i Sarp og Odd i Skien? Brann kan i det minste stille fullt mannskap, uten karantener og skader, for Stabæk er El-Hadji Ba ute med 3 gule. Har ingen idè om Ba`s viktighet for Stabæk. Jeg håper at LAN slipper laget mer løs på Nadderud, at Brann henter hjem 3 poeng og får flyten tilbake, før møtet med 08 helgen etter.

Billy Elliott

July 03, 2017, 10:31:18 AM #1 Last Edit: July 03, 2017, 10:44:28 AM by Billy Elliott
Stabæk klarte å snu sin dårlige trend i helgen, og Ohi begynte endelig å score igjen. Brann på sin side virker å være på vei inn i en formdupp. Det meste ligger til rette for vårt første tap på en stund.

Mitt eneste ønske for lagoppstillingen er å se Vega inn for Braaten, som virket skikkelig sliten før han ble byttet ut i går.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Falkman

Quote from: Billy Elliott on July 03, 2017, 10:31:18 AM
Stabæk klarte å snu sin dårlig trend i helgen, og Ohi begynte endelig å score igjen. Brann på sin side virker å være på vei inn i en formdupp. Det meste ligger til rette for vårt første tap på en stund.

Mitt eneste ønske for lagoppstillingen er å se Vega inn for Braaten, som virket skikkelig sliten før han ble byttet ut i går.

Det meste ligger til rette for tap? det var da litt i overkant pessimistisk, vi møter tross alt et lag vi slo 5-0 for to uker siden.  Greit nok,  det var en smule flatterende, men vi var nå tross alt klart best. At Stabæk vant i går var er ikke noe å la seg skremme over, til det er  denne ligaen altfor bingo-preget, og å ta 3 poeng mot et ytterst begrenset lag som Sandegjord, er heller ikke noen stor prestasjon i min bok. Når det er sagt, er jeg redd for at dette kan bli en ny kamp hvor vi blir litt for forsiktige, og ender opp med ett poeng.

Torvanger

Quote from: Falkman on July 03, 2017, 10:40:45 AM
Quote from: Billy Elliott on July 03, 2017, 10:31:18 AM
Stabæk klarte å snu sin dårlig trend i helgen, og Ohi begynte endelig å score igjen. Brann på sin side virker å være på vei inn i en formdupp. Det meste ligger til rette for vårt første tap på en stund.

Det meste ligger til rette for tap? det var da litt i overkant pessimistisk, vi møter tross alt et lag vi slo 5-0 for to uker siden.  Greit nok,  det var en smule flatterende, men vi var nå tross alt klart best. At Stabæk vant i går var er ikke noe å la seg skremme over, til det er  denne ligaen altfor bingo-preget, og å ta 3 poeng mot et ytterst begrenset lag som Sandegjord, er heller ikke noen stor prestasjon i min bok. Når det er sagt, er jeg redd for at dette kan bli en ny kamp hvor vi blir litt for forsiktige, og ender opp med ett poeng.

Det tror jeg også. LAN vet bl.a at RBK slet på Nadderud og vil nok være såre fornøyd om Brann klarer å krige inn en ny 0-0.

Nixon

July 03, 2017, 11:45:33 AM #4 Last Edit: July 03, 2017, 11:53:40 AM by Nixon
Jeg tviler på at LAN endrer bortetaktikk. Og kanskje gjør ha rett også. Jeg tror noen overvurderer hva laget er i stand til uten at de kan slå tilbake den andre veien.
Rød makt på Hansa!

Torvanger

En mer offensiv taktikk på bortebane øker sjansene for både mål riktig og feil vei. Hvor mye sjansene øker, avhenger av hvor høyt man velger å stå og hvor mange mann man sender i angrep. Slik Brann spilte mot Odd i 2 omgang, i Skien, så var sjansene lik null for mål riktig vei og endel større motsatt.

Torvanger

July 04, 2017, 08:04:56 AM #6 Last Edit: July 04, 2017, 08:41:59 AM by Torvanger
Jeg har en fornemmelse av at Bohinen sørger for poengtap for RBK, i neste runde, så om Brann benytter sjansen til å sørge for en sjelden borteseier, så vil det være gull verdt, før Brann skal møte 08 hjemme og RBK besøker Sogndal, på en bane de alltid har slitt på. Krøller RBK det til med 2 uavgjorte kamper, mens Brann vinner to på rad, vil Brann stå på 33 vs RBK 31 poeng, Brann i realiteten 3 poeng foran, med bedre målforskjell.

Stabæk ildner seg opp, etter ydmykelsen i Bergen:

Stabæk vakler på hjemmebane:

8  2  3 - 2- 3  12-13  Siste 6:  Tap 1-4 for KBK, 2-4 for LSK, 1-1 mot Viking, mot RBK 0-0, tap for FKH 0-3.

Stabæk slipper inn mye mål hjemme og det har nok sammenheng med at de kjører ultraoffensivt, noe åpenbart Erlandsen og de andre trenerne har straffet hardt.

PS! PS! Langtidsvarselet viser fint vær og bortimot null vind!

kl 20 >>   
Delvis skyet.
15°   0 mm   Svak vind, 3 m/s fra sør-sørvest  Svak vind, 3 m/s fra sør-sørvest

Superjack

Her er det bortebane, på gress. Stor fordel Brann. Sluttresultat 0-3. Stabæk går ut i 100 og blir stygt straffet av Brann.

Skulle veldig gjerne sett Børven på banen her, men han er vel skadet? Synest det er veldig stille fra Brann ang Børven.
Brannsupporter.

Belfort

Her tror jeg vårt første tap på lenge kommer. Forrige kamp var ingen 5-0 kamp i det hele tatt. Jeg tror de er ekstremt revansjesugen.

Gulløl

Børven. Skadet og skadet, er det ikke slitasjen i hoften det er snakk om ? Vanskelig å fikse selv om en en flink med trening og øvelser. Ut fra det vi siste vi har sett av Børven på banen virker han langt bak Orlov i løpsstyrke og kondisjon. Orlov løper jo mer siste 20 min av en kamp en om Børven kommer inn de minuttene for han.
Du skal itte trø i kunstgraset...... Du er sjøl en liten vek en, du treng sjøl ......

Belfort

Quote from: Gulløl on July 04, 2017, 13:22:03 PM
Børven. Skadet og skadet, er det ikke slitasjen i hoften det er snakk om ? Vanskelig å fikse selv om en en flink med trening og øvelser. Ut fra det vi siste vi har sett av Børven på banen virker han langt bak Orlov i løpsstyrke og kondisjon. Orlov løper jo mer siste 20 min av en kamp en om Børven kommer inn de minuttene for han.

Tror nok han kan pensjoneres på geriatrisk avd på Haukeland ja.

krakra

Quote from: Gulløl on July 04, 2017, 13:22:03 PM
Nå er det unormalt at løpsstyrke og kondisjon er de viktigste egenskapene hos en spiss da.

blobby winters

Eliteserien i år er umulig å tippe. Blir ikke overrasket om vi vinner, taper eller spiller uavgjort. De 5 siste for oss har vært 4 uavgjorte kamper og 5-0 seier mot nettopp Stabækk. 1-1 uavgjort er kanskje det som er mest sannsynlig.

Hvis vi virkelig er kandidater for gull er ikke uavgjort godt nok. Vi må vinne denne kampen

Kai-Olai

Quote from: blobby winters on July 04, 2017, 21:22:08 PM
Eliteserien i år er umulig å tippe. Blir ikke overrasket om vi vinner, taper eller spiller uavgjort.

Ser ikke bort fra at du treffer med denne spådommen! ;)

Morkel

Quote from: blobby winters on July 04, 2017, 21:22:08 PM
Eliteserien i år er umulig å tippe. Blir ikke overrasket om vi vinner, taper eller spiller uavgjort. De 5 siste for oss har vært 4 uavgjorte kamper og 5-0 seier mot nettopp Stabækk. 1-1 uavgjort er kanskje det som er mest sannsynlig.

Hvis vi virkelig er kandidater for gull er ikke uavgjort godt nok. Vi må vinne denne kampen

Jeg synes det er vanskelig å spå utfallet mot Stabæk uansett om man ser vekk fra Texastilstandene i Tippeligaen. De er veldig gode offensivt og forferdelige defensivt. Som på stadion kommer de garantert til å få sjanser mot oss og de kommer garantert til å gjøre noen defensive blundere. Man kan nesten ikke stå høyt på de pga. Ohi og man kan ikke ligge lavt pga. langskuddene til Brochmann og stikkerne/innleggene til Kassi. Vanligvis så jeg er jeg ikke så fan av at Brann kun pumper baller langt eller inn i feltet til motstander. Men akkurat i denne kampen så tenker jeg at man nesten bare kan være litt kyniske og utnytte hvor forferdelig dårlige Stabæk er i egen boks. Kjør gjerne inn Azar tidlig også. Vi må nesten ha 3 poeng så vi er i førersetet når vi møter Sarpsborg hjemme.

Alonso Solis

Quote from: Superjack on July 04, 2017, 12:39:49 PM

Skulle veldig gjerne sett Børven på banen her, men han er vel skadet? Synest det er veldig stille fra Brann ang Børven.

Børven er ikke skadet og var det heller ikke mot VIF. Frisk som en fisk. Likevel fant ikke LAN plass til han i troppen engang. Nogle spesi, spør du meg.

Forøvrig er dette en kamp vi bør vinne om vi skal henge med der oppe. Forhåpentligvis har vi et psykisk overtak etter maltrakteringen på Stadion sist, men Stabæk spilte nok på seg litt selvtillit i forrige kamp. Uheldigvis puttet Ohi igjen også. Likevel bør vi ha balletak på dem psykisk og forhåpentligvis kan det bli tungen på vektskålen i denne kampen. 2-3.

Morkel

July 06, 2017, 00:27:46 AM #16 Last Edit: July 06, 2017, 00:30:15 AM by Morkel
Quote from: Alonso Solis on July 05, 2017, 23:38:54 PM
Børven er ikke skadet og var det heller ikke mot VIF. Frisk som en fisk. Likevel fant ikke LAN plass til han i troppen engang. Nogle spesi, spør du meg.

Vil også påpeke at Orlov også var betraktlig mye mer målfarlig i perioden hvor de to vekslet om spissplassen. Da scoret han vel i omtrentlig 50% av kampene. Nå har han ikke scoret på 7 kamper eller noe sånn. Så vi er tjent med å ha Børven i troppen og på banen. Skålevik benyttes jo ikke i midten per dags dato.

Akkurat mot VIF, med tung matte og hensynsløst duellspill, var vel muligens ikke en ideell situasjon for Børven å ta sin første kamp etter skaden. Mot Stabæk har man ikke så mange unnskyldninger. Skulle Børven igjen befinne seg på tribunen da synes jeg det er lov å stille noen spørsmål.

Ninja-Bob

Ja, vil gjerne sjå meir av Børven igjen. Eg har fortsatt trua på han.

Torvanger

Stabæks skjøre byggverk vakler, Ba til fransk fotball, ikke utenkelig at flere forsvinner. Målet til klubben er nok å holde plassen i ES.

Spelaren

Quote from: Torvanger on July 06, 2017, 19:15:08 PM
Stabæks skjøre byggverk vakler, Ba til fransk fotball, ikke utenkelig at flere forsvinner. Målet til klubben er nok å holde plassen i ES.

Har spilt brukbart ifølge VGs børs, men ingen poengkonge akkurat. 0+1 - men all svekkelse tas imot med takk.
Legg ned klubben.

Gulløl

Quote from: Spelaren on July 06, 2017, 19:28:28 PM
Har spilt brukbart ifølge VGs børs, men ingen poengkonge akkurat. 0+1 - men all svekkelse tas imot med takk.

Uansett hadde han hatt karantene mot Brann.
Du skal itte trø i kunstgraset...... Du er sjøl en liten vek en, du treng sjøl ......

Spelaren

Quote from: Gulløl on July 06, 2017, 20:13:26 PM
Quote from: Spelaren on July 06, 2017, 19:28:28 PM

Uansett hadde han hatt karantene mot Brann.
Legg ned klubben.

Leffen

Håper de har fått ordning på gresset sitt. Var på en kamp på Nadderud for noen måneder siden, matten var forferdelig. Godt underlag passer vel uansett begge disse lagene godt, med hurtig kontringsspill. har også en følelse av dette kan gå alle veier. Som de fleste kampene i TL.

Også spent på hvordan Brann-spillerne takler heksegryten på Bekkestua. Supporterne har kanskje på seg seilersko og piquet, men de kan rope høflig om de må!

Falkman

Quote from: Leffen on July 07, 2017, 12:13:57 PM
Håper de har fått ordning på gresset sitt. Var på en kamp på Nadderud for noen måneder siden, matten var forferdelig. Godt underlag passer vel uansett begge disse lagene godt, med hurtig kontringsspill. har også en følelse av dette kan gå alle veier. Som de fleste kampene i TL.

Også spent på hvordan Brann-spillerne takler heksegryten på Bekkestua. Supporterne har kanskje på seg seilersko og piquet, men de kan rope høflig om de må!

Rope høflig? Høres ikke spesielt skremmende ut.

Morkel

Quote from: Torvanger on July 06, 2017, 19:15:08 PM

Typisk Stabæk da. Enormt gjennomtrekk. I vintervinduet hentet de 9 spillere og ingen kom inn på lån. Det er ikke første gang de bytter ut en tredjedel av stallen i ett overgangsvindu og det er jo grunnen for at de alltid har gått som en jojo mellom Obos og bunnen/midten/toppen av Tippeligaen. Eneste stabile perioden er når de klarte å holde litt på samme A-lag 2005-08.

Leffen

Quote from: Falkman on July 07, 2017, 14:16:11 PM
Quote from: Leffen on July 07, 2017, 12:13:57 PM

Rope høflig? Høres ikke spesielt skremmende ut.

Brukte ironi som virkemiddel, men det gjorde kanskje du og.

Gulløl

Har sjekket værmeldingen. Blir oppholdsvær der borte på søndag og ikke en bane med overvann som Brann tydeligvis ikke behersker spesielt godt. Naturgressbane tørr og litt humpete blir perfekt. Og de minst 600-800 Brann supporterne som stiller vil sørge for at det blir hjemmebanefølelse. Tror vi bare kjører på og går for seier, gullet ska hem  : )

Torvanger

Leffen, jeg håper du er ironisk, heksegryten på Nadderyd! Hehe!

Gulløl

July 07, 2017, 22:13:27 PM #28 Last Edit: July 07, 2017, 22:15:43 PM by Gulløl
Mens vi venter på søndagens kamp kan vi mimre 20 år tilbake : )
http://ytmp3.stream/play/fotball-extra-stab%C3%A6k-brann-1997/ID6Xshp6tkk.html

Corran

Artig tilbakeblikk :-) Var på den kampen og det var stort med sølv den gangen
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Kanskje Grønner bør starte på bekostning av Acosta i denne kampen? Jeg tror det øker sjansen for seier.
Vaksine mot Covid-19. Nå!

Corran

hvorfor i alle dager øker det sjansen for seier?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Gulltoget går, om LAN går for en ny uavgjort imorgen, det er på tide at Brann viser baller på bortebane etterhvert, det er laget kapabelt til.

osoerli

Quote from: Torvanger on July 04, 2017, 08:04:56 AM
Jeg har en fornemmelse av at Bohinen sørger for poengtap for RBK, ......

Spåmannen sin
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Torvanger

Quote from: osoerli on July 08, 2017, 20:08:26 PM
Quote from: Torvanger on July 04, 2017, 08:04:56 AM
Jeg har en fornemmelse av at Bohinen sørger for poengtap for RBK, ......

Spåmannen sin

Hehe, skyld på krystallkulen, ikke meg!

SK

Enig med det som flere sier her.
I morgen skal vi gå for 3, men selvsagt ikke hodeløst.
Det er sjelden jeg sier det, men i morgen er det bedre med et ærlig forsøk på seier selv om vi skulle tape, fremfor at vi safer inn 1 poeng.

Torvanger

Quote from: SK on July 08, 2017, 20:31:55 PM
Enig med det som flere sier her.
I morgen skal vi gå for 3, men selvsagt ikke hodeløst.
Det er sjelden jeg sier det, men i morgen er det bedre med et ærlig forsøk på seier selv om vi skulle tape, fremfor at vi safer inn 1 poeng.

Det blir for teoretisk å kjøre ett poeng borte, tre hjemme, da er man alt for tabellfokusert, noe jeg mistenker LAN for å være, selv om han gjerne ikke vil innrømme det, for det ender ikke bare med hjemmeseire, det må vinnes borte også innimellom.

Chrisstah

Quote from: Corran on July 08, 2017, 15:30:03 PM
hvorfor i alle dager øker det sjansen for seier?

Fordi det å splitte kanskje tidenes beste stopperpar er en god ide og øker sjansen for seier!
Fra spøk til revolver så er vel kanskje dette en kamp Jonas kan få starte.
Skal han være med videre må han også få spille litt. Han er uten tvil god nok.
Mjelde: Her i Brann har vi det kjekt og det må han bare forholde seg te

Gulløl

Blir bortefeltet utsolgt ?
Antall ledige er 123 billetter.
Det er solgt 469.
Kapasitet 592.

Klipp fra brann.no:
Vi påpeker at det er viktig å kjøpe billetter på forhånd. Det er ingen garanti for at det fortsatt er ledige billetter å få kjøpt i døren på kampdag.
På forrige bortekamp mot Sarpsborg 08 ble bortefeltet utsolgt før alle Brann-supporterne hadde ankommet arenaen, noen av dem uten forhåndskjøpt billett.

Lasaron

Acosta har gjort en del større og mindre tabber i år. Grønner er bedre enn Acosta til å være med å bygge opp gode angrep. Grønner er dessuten minst like målfarlig på dødball. Minst.

Corran

Det var en analyse farget av hvem man har lyst å se lykkes.
Acosta har ikke gjort noe særlig med tabber, han og Vito utfyller hverandre meget bra og Acosta er ikke mindre målfarlig enn Grønner. Han kommer oftere til sjanser og.
Jeg skal være enig med at det snart er på tide at Grønner for seg en kamp eller to, men at det øker vinnersjansene er bare tøv.
Forresten har ikke Vito og Acosta en imponerende rekke med kamper uten kort? Synes de har lagt på 2 gule siden andre serierunde :-)
Måtte jo sjekke det og Vito har ikke fått gult siden 3 runde og Acosta siden 4 runde.
Var ikke et av argumentene mot Acosta at han var for ufin i stilen og dommerne nå var obs på ham og at han kom til å få alt for mange kort?

Lasaron

Jo, Acosta har blitt flinkere til å unngå gule kort. Det er bra. Men han har blitt plukket på i usedvanlig mange kamptråder her inne denne sesongen pga små og større tabber. Jeg mener seriøst at Grønner er hakket bedre. Men jeg tror dessverre at Grønner kommer til å forsvinne i sommer, at erstatteren vil være dårligere, og at vi ender opp med et aldrende stopperpar. Jeg gjentar meg: Hadde vært interessant å sett hvor god Grønner hadde vært/blitt om han i trening etter trening hadde blitt drillet med Demidov/Wormgoor og fått spille fast. Slik Acosta har fått gjøre.

krakra

Acosta har gjort en god del feil i år. Forsvaret har ikke vært veldig imponeremde imponerende i det siste og det kan være greit med et bytte. I få inn en spillende Grønner framfor en mer primitiv murbrekker som Acosta kan kanskje bidra til å løfte det offensive spillet som vi har slitt med den siste tiden. Samme gjelder helt på topp. Orlov er tilbake til å være en kriger som utgjør en veldig begrenset trussel. En bakromstrussel med Børven eller Skålevik mot det svake forsvaret til Stabæk kan fungere bedre.

Hvis noen faktisk ønsker at Grønner skal bli i Brann, slå til og være en framtidig kaptein så må han faktisk få spille litt av og til. Noen ønsker ikke det og det er en ærlig sak.  Noen tror han skal bli det av å slite benken i noen år til med lovnader lm "mye spilletid" og "stor framtid" og det er litt vanskeligere å ta seriøst.

SK

Vi har sluppet inn ett mål på siste fire kamper, og to på siste fem i serien. Acosta har vel ikke hatt større feil på en stund heller.  Helt feil tidspunkt å snakke om å bytte i forsvaret.

krakra

Det er ikke forsvarets fortjeneste at vi ikke slapp inn flere mål mot Sarpsborg og Stabæk. For å si det forsiktig.

Corran

Det er vel ingen som ikke ønsker at Grønner skal bli kanongod og kaptein på laget?
Personlig er jeg mer kynisk og mener de som er best skal spille og jeg mener at Vito og Acosta er de beste. De utfyller hverandre meget godt også og er flinke til å sikre for hverandre. Ja kanskje Grønner hadde kunnet ha like god kjemi om han hadde spilt like mye men det er ikke sikkert. Er rett og slett bare synsing siden en umulig kan få en fasit.

Corran

Quote from: krakra on July 09, 2017, 12:00:11 PM
Det er ikke forsvarets fortjeneste at vi ikke slapp inn flere mål mot Sarpsborg og Stabæk. For å si det forsiktig.

Er du sikker?
Om motspillere kom til mange sjanser som de normalt setter men brente i disse kampene kan det da være at de stresset litt i avslutningene sine pga at de har så mye respekt for Brann sitt forsvar?

krakra

Hvis Grønner ikke spiller så forsvinner han. Man kan ikke late som det er mulig å få i pose og sekk. Og forsvaret er trygt når Grønner spiller også. Merker knapt forskjellen. Så det er ikke mye vi ofrer på litt rullering. Ingenting egentlig.

Morsomt at de samme som sesongen sa at "Grønner kommer til å spille masse" så hardnakket argumenterer for at han ikke skal få noe spilletid.

SK

Det er å gripe til halmstrå. På så mange kamper vil det alltid komme sjanser imot som keeper må ta seg av. Forsvaret kan aldri demme opp for alt, det kunne gjerne vært enda verre med et annet forsvar. Mot Sarpsborg var f.eks. hele laget svakt. Det er urealistisk å tro at vi hadde vært bedre med Grønner.

krakra

Quote from: Corran on July 09, 2017, 12:05:24 PM

Er du sikker?
Om motspillere kom til mange sjanser som de normalt setter men brente i disse kampene kan det da være at de stresset litt i avslutningene sine pga at de har så mye respekt for Brann sitt forsvar?
Haha. Ja keg jeg kan se for meg at Brann slipper motstander til et titalls målsjanser i en kamp der Grønner spiller og du gir ham skryt og ære for at de bommet på sjansene.

Mot Sarpsborg ble vi reddet av en strålende Piotr. Mot VIF og Stabæk av ineffektive angrepsspillere som har slittt .ed effektiviteten en stund.

Go Up