• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2017

Started by Lasaron, April 04, 2017, 08:30:26 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Billy Elliott

Quote from: Lasaron on August 16, 2017, 21:06:54 PM
Fædrelandsvennen melder at Skålevik er klar for Start og kan debutere i morgen. Bak betalingsmur. Vet ikke om lån eller permanent.


Lån, men TKK sa på Eurosport at de håpet å gjøre overgangen permanent etter sesongen. Uvisst om det eksisterer opsjon.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

osoerli

August 16, 2017, 21:10:42 PM #1002 Last Edit: August 16, 2017, 21:14:53 PM by osoerli
Quote from: 1908 on August 16, 2017, 21:08:30 PM
http://www.brann.no/nyheter/lie-skalevik-pa-lan-til-start


Står ingenting om kjøpsopsjon.
Det er jo Starts nye sportssjef sjølvaste Tor Kristian Karlsen som slår til her.  Så då kjem nok krepsefiskaren til å bli ein knallsuccess.  Og krepsefiske er jo også heilt sikkert populært i sørlandshovudstaden.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Lasaron

Marengo signerte kontrakt på to år. Noe kort. Og så skriver de at Mohn bidro til å hente Teniste. Virkelig?
Tren på langskudd

Nixon

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on August 16, 2017, 20:59:45 PM
20 år gamle Henrik Bjørdal skal jo etter sigende ha gjort det bra i IFK Göteborg,


Ja, det var det som slo meg også. At han hadde spilt mye for den svenske klubben i låneperioden. Det gir håp dersom han kommer.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Lasaron on August 16, 2017, 21:11:42 PMOg så skriver de at Mohn bidro til å hente Teniste. Virkelig?


Er han for gammel til å bli sponset?

Nesten litt dumt at Brann henter litt yngre spillere i kveld. Vi går glipp av en kveld med autistisk gnål om hvor gamle alle spillerne er...
Rød makt på Hansa

krakra

Er ikke nederlenderen 25 år? Passe på at det ikle blir FOR ungt.

Lasaron

Quote from: Nixon on August 16, 2017, 21:19:19 PM
Quote from: Lasaron on August 16, 2017, 21:11:42 PMOg så skriver de at Mohn bidro til å hente Teniste. Virkelig?


Er han for gammel til å bli sponset?

Nesten litt dumt at Brann henter litt yngre spillere i kveld. Vi går glipp av en kveld med autistisk gnål om hvor gamle alle spillerne er...


Jeg trodde ikke Brann trengte hjelp til en sånn type spiller.
Tren på langskudd

osoerli

Skålevik-lånet er også presentert på Start sine heimesider.  Står ingenting om Vega.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

På Brighton & Hove sine heimesider er utlånet av Normann til Molde nemnt, men ingenting om Henrik Bjørdal.  Som for øvrig ikkje er i A-troppen til klubben, men U23.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

1908


Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

1908

Nei.. Beholder vel Vega pga usikkerhet med Braaten..

Gulløl

10 min igjen. Jobbe jobbe Soltvedt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Belfort

Pamer melder på Twitter at det blir med nederlenderen. Dette er svakt av Soltvedt!

Spelaren

August 16, 2017, 22:55:26 PM #1015 Last Edit: August 16, 2017, 22:58:14 PM by Spelaren
Soltvedt på telefon til Eurosport sin livesending melder nå om kun Marengo inn og Skålevik ut.
Han fremstiller det omtrent som en prestasjon at me har beholdt de me hadde (glemt Skålevik allerede), som om spillere under kontrakt bare kan dra...
Gå av.

Billy Elliott

Ja, dette ble litt som en fest som gikk tom for alkohol.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

BT:
Det skjer ikke noe mer med Brann i overgangsvinduet. Deyver Vega blir værende i stedet for å gå til Start på lån. Henrik Bjørdal blir ikke Brann-spiller. Dermed er den eneste spilleren som har kommet inn Ludcicino Marengo (25).
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

nero

Lions led by donkeys.

Alzheimer/Silverspurs

TKK i gang i Start. Signert jamaicansk landslagsstoppar på 191cm med kampar for Reading og litt MLS-erfaring. Damion Lowe. I tillegg til Kristjan Finnbogasson frå FH i Island, lag som er i EL-playoff. Høgreist spiss.

bernu

HANSA - Z

Gulløl

August 16, 2017, 23:06:36 PM #1021 Last Edit: August 16, 2017, 23:09:42 PM by Gulløl
Quote from: Belfort on August 16, 2017, 22:53:41 PM
Pamer melder på Twitter at det blir med nederlenderen. Dette er svakt av Soltvedt!


Nå ser det ut til at Rune Soltvedt har jobbet helt frem til i dag med både Bjørdal og Søderlund. Hadde det gått i boks hadde det sett meget bra ut. At en ikke klarer å bli enig med klubbene de har kontrakt med er ikke alltid lett å forutse.

Nå ser det ellers ut til at Soltvedt har hatt en solid pott med Mohn penger disponibel som det nå bare blir brukt 400k av. Spesielt Søderlund overgangen ville kostet ganske mye, men uansett Mohn penger var det vel en grense hvor langt Brann kunne(og burde) strekke seg både med overgangssum og lønn.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters


brannl

Skuffende, Bjørdal hadde vært meget bra.

osoerli

Bra at Vega vart verande.  Skålevik blir neppe noko stort sakn.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

OmOssSjølOgHansaøl

Men bare én spiller inn er vi avhengig av at han kommer seg kjapt i form og slår til, for at dette skal bli et ok/bra vindu. Flopper han - eller blir skadet første dag på trening (bank i bordet) - så er det et bomvindu (hvis det er noe som heter det).

Synd at det ikke ble noe av Søderlund og Bjørdal. Hadde det lykkes å få tak i de to i tillegg til Marengo, hadde dette blitt et ganske spennende vindu. Kanskje synd at vi fikk høre om Søderlund og Bjørdal ...  ;)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Gulløl

Troppen er blitt litt styrket i dette overgangsvinduet og litt bedre balansert. Venstrekanten var det få gode alternativer til før. Marengo kan spille både kant og spiss. Skålevik egentlig bare spiss. Marengo gir oss trolig en bakromstrussel og et bedre verktøy ved kontringer slik jeg oppfatter han gjennom beskrivelser og video.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

kjenner ikke så godt til  denne Bjørdal, han slo vel igjennom i 2015, og mitt fokus var ikke på eliteserien da. virker som en spennende type,  men gleden hadde vel blitt kortvarig, antar at det kun var snakk om lån. Hvis Søderlund ikke finner seg en ny klubb  i løpet av de to neste ukene, kan vi hente han i januar.

osoerli

Det er vel lov å hente kontraktslause spelarar utanfor vindua?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Morkel

Quote from: bernu on August 16, 2017, 23:06:09 PM
Lars Tjernås må gå.....


Nei, Tjærnås kan vi godt beholde på 50% som en fotballfaglig spesialist som kvalitetssikrer spillere. Men tillegg til han bør vi få inn en speider på 100% allá TKK som har nettverk og kan oppdage nye spillere. Det vil være en fin fotballfaglig sammensetning mellom faglig tyngde og "arbeid i feltet". Brann bør på sikt kunne ta seg råd til å ha en og en halv speider.

Alzheimer/Silverspurs

Yes, så lenge dei var kontraktslause idet vindauget stengte. Kan ikkje signere spelarar som for eksempel terminerer kontrakta i morgon.

Gulløl

Quote from: Alzheimer/Silverspurs on August 16, 2017, 23:42:22 PM
Yes, så lenge dei var kontraktslause idet vindauget stengte. Kan ikkje signere spelarar som for eksempel terminerer kontrakta i morgon.


Så da er det fremdeles en mulighet for at Piotr forlater Brann før 01 september. Om Brann finner en kontaktløs keeper. Kan være en andrekeeper for Horwath, på korttidskontrakt ut året. Så kan Brann ta en ny vurering av keepersituasjonen når sesongen er ferdig i forhold til neste år.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Mest skuffende at Bjørdal ikke gikk i boks. Søderlund visste alle var en long-shot. Bjørdal ble presentert som "trolig klar om ikke lenge". Da er det kjipt det ryker. En 20-årig norsk U21-spiller med god erfaring med seg fra England, og en imponerende vår i svensk liga kunne løftet oss betraktelig. Ikke minst hadde det dratt snittalderen ned en del. Slik jeg forstår det var det snakk om en permanent overgang, ikke lån.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Lasaron

I dette vinduet har vi gått ned fra 20 til 19 utespillere, mens Marenga sannsynligvis er bedre enn både Stenevik og Skålevik.

Et annet aspekt ved vinduet er at vi indirekte ligger bedre an til neste vindu. Jeg tenker på holdningene Brann tydeligvis viste i forhandlinger. At man er blitt mer tøffe når det gjelder spillere ut. Nå vet kjøpende klubber at skal de ha noen av brannspillerne så må de kanskje ut med markedspris i stedet for tøysepris. Vi nærmer oss Sarpsborg.
Tren på langskudd

osoerli

Skuffande om Bjørdal ikkje gjekk i boks fordi Soltvedt og Co fekk ut fingen for seint og rett og slett ikkje rakk det i tide.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Nixon

Merkelig at alt skulle skje siste dagen. Eller siste kvelden. Var det fordi disse spillerne ikke var tilgjengelig før, eller fordi Brann plutselig klarte å bestemme seg? Det hele virket litt panikkartet.
Rød makt på Hansa

haak

Skuffende at Brann ender opp med flere spillere som Bosman igjen.
Orlov/Nouri ut + kanskje Skålevik, så får Braaten bli skadefri og levere også i høst før han resigneres.
Positivt at de i alle fall prøver seg på en litt spennende hylle i dette markedet.

Noen som lager ny tråd overganger vinteren 2018?

Spelaren

Det ble verken fugl eller fisk, det her. Marengo trolig hakket hvassere som kantspiller enn det Skålevik er, men må først og fremst utkonkurrere Sørensen. Siden det er så pop å snakke om Brann som et relasjons-avhengig lag, er det kanskje bare å belage seg på å vente på å sjå Marengo gjøre noe særlig ut av denne sesongen her. Og selvsagt får han en liten småskade første uken...
Gå av.

krakra

August 17, 2017, 08:06:05 AM #1038 Last Edit: August 17, 2017, 08:08:34 AM by krakra

ostraume

Altså; Jeg er stort sett lite klagete, men dette vinduet er da skandaløst dårlig. Troppen har klare mangler, og det eneste vi klarer å hente er en kompis av Vito fra Nederland? Skuffende, Soltvedt.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

SK

En ting som jeg spør meg selv er hvor svak økonomien vår må være når vi må gå til Mohn for usle 400 000 for Marengo. Også Teniste trengte vi hjelp til selv om han var Bosman.
Dette stiller et eventuelt nei til millionbud på Skålevik fra Viking i et enda dårligere lys.

Kai-Olai

Quote from: Spelaren on August 17, 2017, 07:59:21 AM
Det ble verken fugl eller fisk, det her. Marengo trolig hakket hvassere som kantspiller enn det Skålevik er, men må først og fremst utkonkurrere Sørensen.


Kan det være at de forbereder seg på Ruben-exit, med tanke på at han snuste på utlandet nå? Og har planer om en venstreside med Sørensen på back og Marengo som kant i 2018? Eller ville det blitt for offensivt og skummelt?


Torvanger

Dersom status blir Orlov og Nouri avgårde etter sesongen og forlengelse med Braaten og Haugen, da har man i det minste beholdt status quo. Viser det seg at hollenderen er en åpenbaring, så kan jo Brann bli ekle offensivt, med Braaten tilbake og eventuelt en Børven i bedre slag.

Belfort

Quote from: SK on August 17, 2017, 08:18:20 AM
En ting som jeg spør meg selv er hvor svak økonomien vår må være når vi må gå til Mohn for usle 400 000 for Marengo. Også Teniste trengte vi hjelp til selv om han var Bosman.
Dette stiller et eventuelt nei til millionbud på Skålevik fra Viking i et enda dårligere lys.


Vi er nok den største fattiglusen i eliteserien ja

Spelaren

Pamer kritiserer Brann for handlingslammelse på nett nå.

"De kunne styrket laget i en periode da de faktisk var på offensiven og lå helt i teten av Eliteserien og hang med i cupen.

I stedet lente de seg tilbake og erklærte at de var så fornøyde med stallen at det ikke var nødvendig med forsterkninger. (...)Fasiten kjenner vi. Ute av Europaligaen. Ute av cupen. Et godt heng på medaljene fortsatt, til tross for en skrekkelig sommer."
Gå av.

haak

Nå bør i alle fall Børven og Vidar satses på for å finne ut det endelige potensialet hos de to.
Orlov/Nouri skal bort å da bør de plasseres på benken.

Belfort

Quote from: Spelaren on August 17, 2017, 09:07:13 AM
Pamer kritiserer Brann for handlingslammelse på nett nå.

"De kunne styrket laget i en periode da de faktisk var på offensiven og lå helt i teten av Eliteserien og hang med i cupen.

I stedet lente de seg tilbake og erklærte at de var så fornøyde med stallen at det ikke var nødvendig med forsterkninger. (...)Fasiten kjenner vi. Ute av Europaligaen. Ute av cupen. Et godt heng på medaljene fortsatt, til tross for en skrekkelig sommer."



Spot on fra Pamer. Meget dårlig jobb av Soltvedt

Torvanger

Quote from: haak on August 17, 2017, 09:14:48 AM
Nå bør i alle fall Børven og Vidar satses på for å finne ut det endelige potensialet hos de to.
Orlov/Nouri skal bort å da bør de plasseres på benken.


Jeg tror LAN har hatt trygg plass i tankene, hele veien frem til de nå har rundet 30 poeng, etter seiren over Odd. Herfra og ut kjører han på fremtidens spillere og kommer til å benke både Orlov, Nouri og andre som ikke forlenger. I tillegg vitner kjøpet av den offensive hollenderen om, at det vil bli et mer offensivt fokus herfra og ut, for ifølge rapportene er ikke den nye en som jobber hjemover. Så i de 11 siste blir det nok mer tut og kjør og så ser man hvor det ender.

Nixon

Quote from: Torvanger on August 17, 2017, 09:29:41 AM
Jeg tror LAN har hatt trygg plass i tankene, hele veien frem til de nå har rundet 30 poeng, etter seiren over Odd. Herfra og ut kjører han på fremtidens spillere og kommer til å benke både Orlov, Nouri og andre som ikke forlenger. I tillegg vitner kjøpet av den offensive hollenderen om, at det vil bli et mer offensivt fokus herfra og ut, for ifølge rapportene er ikke den nye en som jobber hjemover. Så i de 11 siste blir det nok mer tut og kjør og så ser man hvor det ender.


Det har jeg null tro på! Nilsen kommer til å gjøre det som skal til for å vinne flest mulig kamper og få Brann høyest mulig opp på tabellen ved sesongslutt.
Rød makt på Hansa

Go Up