• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2017

Started by Nixon, November 10, 2016, 09:55:32 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

krakra

Du mener at en kontrakt med Brann er en livstidskontrakt der man skal straffes hvis man på et tidspunkt vil videre? Skal Brann svekke seg fordi spillere forholder seg til kontraktene sine som proffesjonelle? Det er da veldig sannsynlig at de man satser på istedenfor også vil vekk på et senere tidspunkt.

Norlings hund

Hvorfor er det en straff at vi skal tenke på oss selv, og ikke spilleren? Jeg har ikke sagt noe som helst om at jeg vil ha livstidskontrakter, jeg sier at klubben må tenke på sitt eget beste og ikke at spillere som har kontrakt har et ønske om å spille fotball. Det har alle som har kontrakt med Brann.

Vi må tenke på hva som er best for klubben. Akkurat nå, er det å prøve ut en lovende back med 2 landskamper for Island.

Spelaren

Vidar Ari Jónsson har byttet side etter at Nouri kom inn - fortsetter visstnok å imponere Doddo. Kjekt med gode alternativ på backplass.
Gå av.

pidre

Sett dei på tribunen for min del.
Saludar a los monos!

krakra

Quote from: Norlings hund on March 04, 2017, 17:11:23 PM
Hvorfor er det en straff at vi skal tenke på oss selv, og ikke spilleren? Jeg har ikke sagt noe som helst om at jeg vil ha livstidskontrakter, jeg sier at klubben må tenke på sitt eget beste og ikke at spillere som har kontrakt har et ønske om å spille fotball. Det har alle som har kontrakt med Brann.

Vi må tenke på hva som er best for klubben. Akkurat nå, er det å prøve ut en lovende back med 2 landskamper for Island.
Det er ikke bra for klubben å svekke laget hver gang noen ikke vil forlenge. Det er barnslig, uproft og uklokt.

Ninja-Bob

No speler både Barmen og Nouri, såvidt eg kan sjå på BT sine oppdateringar. Så kanskje diskusjonen ikkje er så relevant lenger?

krakra

Det er såklart relevant. Man bør jo starte med toppede lag etterhvert, sesongstarten er nær. Det hjelper ikke at de kommer inn etter pausen når det er gjort mange bytter og dynamikken blir en helt annen.

Norlings hund

Quote from: krakra on March 04, 2017, 17:15:23 PM
Quote from: Norlings hund on March 04, 2017, 17:11:23 PM
Hvorfor er det en straff at vi skal tenke på oss selv, og ikke spilleren? Jeg har ikke sagt noe som helst om at jeg vil ha livstidskontrakter, jeg sier at klubben må tenke på sitt eget beste og ikke at spillere som har kontrakt har et ønske om å spille fotball. Det har alle som har kontrakt med Brann.

Vi må tenke på hva som er best for klubben. Akkurat nå, er det å prøve ut en lovende back med 2 landskamper for Island.
Det er ikke bra for klubben å svekke laget hver gang noen ikke vil forlenge. Det er barnslig, uproft og uklokt.


Det er bra hvis vi har gode alternativer som kan passe oss like godt eller bedre, enten nå eller i fremtiden. Så på hvilken måte straffer vi Nouri og Barmen ved å sjekke andre alternativer i dag? Jeg finner den tankegangen mindre voksen, enn det som skjer akkurat nå.

Brann som klubb må tenke på Branns beste.

krakra

Du trenger ikke gjenta at Brann som klubb må tenke på Branns beste flere ganger. Du har sagt det flere ganger, og det er ikke sånn at du tenker på Branns beste og jeg på noe annet. Vi er uenige om hva som er best for Brann. Du mener det beste er å svekke laget hvis noen ikke vil forlenge, jeg mener det er å spille med vårt beste lag.

Norlings hund

Quote from: krakra on March 04, 2017, 17:26:19 PM
Du trenger ikke gjenta at Brann som klubb må tenke på Branns beste flere ganger. Du har sagt det flere ganger, og det er ikke sånn at du tenker på Branns beste og jeg på noe annet. Vi er uenige om hva som er best for Brann. Du mener det beste er å svekke laget hvis noen ikke vil forlenge, jeg mener det er å spille med vårt beste lag.


Fremfor, i en treningskamp en måned før seriestart, å teste ut en potensiell signering med landskamper i samme posisjon?

krakra

Dette er ikke første kampen Nouri ikke starter. Det er andre på rad. To av to etter at forhandlingene brøt. På midtbanen sitter Barmen på benken til fordel for en Orry Larsen som har vært svak i de kampene han har spilt.

Vi kunne startet med Nouri, som må være førstevalget nå, og testet ut Jonsson.

Norlings hund

Quote from: krakra on March 04, 2017, 17:30:36 PM
Dette er ikke første kampen Nouri ikke starter. Det er andre på rad. To av to etter at forhandlingene brøt. På midtbanen sitter Barmen på benken til fordel for en Orry Larsen som har vært svak i de kampene han har spilt.

Vi kunne startet med Nouri, som må være førstevalget nå, og testet ut Jonsson.


For all del, jeg er enig i at Nouri er et trygt valg og at Barmen så langt virker bedre enn Orry. Det første er irrelevant, da Jonssom bør testes i førstelaget hvis vi virkelig ønsker å finne ut om han passer godt nok inn. Når det gjelder Barmen vs. Orry kan det hende at LAN har andre vurderinger enn deg og meg.

Prinsipielt er jeg uansett enig med LAN om at vi bør satse på spillere som ønsker å være i Brann.

SeLyren

Hvordan klarte prøvespilleren seg i dag? Var det noen som utmerket seg? Spillte "nye Huseklepp"?

Torvanger

Soltvedts følsomme skudd-, pasnings-, innleggs- og dødballfot, er det noe Brann bør vurdere å implentere?

Nixon

Hvis vi lærte noe av denne kampen så var det at Brann må hente Vidar Ari Jónsson (VAJ?) med en gang. Han imponerte både bakover og fremover. Og på begge sider. Ikke noe å stusse på!
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg syns Ari (ja, la oss kalle ham det hvis han kommer) var både og. Rask, med grei kontroll bakover. Viste tendenser. Var også slurvete med ball noen ganger. Spilte på nivå med Kristiansen. Nouri var bedre.

Orry var usynlig. Barmen var bedre, men spilte i en anne posisjon. I forhold til SHN var Barmen mer rolig og trygg, mens SHN hadde mer brodd offensiv og var mer ernergisk. SHN var totalt sett best av de to. Mål laget han også.

Vega var god, Haugen god i første, alminnelig i andre.

Alt i alt en fortjent seier i en kjedelig kamp. En grei gjennomkjøring. Børven fortsetter å score, og han holdt i 90 minutter.
Tren på langskudd

Hatleking

Quote from: Torvanger on March 04, 2017, 19:03:47 PM
Soltvedts følsomme skudd-, pasnings-, innleggs- og dødballfot, er det noe Brann bør vurdere å implentere?


Ikkje når det er den einaste eigenskapen han har som er bra nok for å spele på norsk toppnivå.

Nixon

Quote from: Torvanger on March 04, 2017, 19:03:47 PM
Soltvedts følsomme skudd-, pasnings-, innleggs- og dødballfot, er det noe Brann bør vurdere å implentere?


Implementere (!) konseptet eller spilleren? Skulle gjerne hatt mer av den foten i noen situasjoner, men han gjør jo forøvrig ikke veldig mye ut av seg i dag og jeg tviler sterkt på om han hadde fått mye spilletid i Brann.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Lasaron on March 04, 2017, 19:13:03 PM
Jeg syns Ari (ja, la oss kalle ham det hvis han kommer) var både og. Rask, med grei kontroll bakover. Viste tendenser. Var også slurvete med ball noen ganger.


Det var mye mer enn bare tendenser etter min mening. Det var imponerende å vise seg så mye frem med nye lagkamerater.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Lasaron on March 04, 2017, 19:13:03 PMBørven fortsetter å score, og han holdt i 90 minutter.


Det kan bli viktig. Skålevik viser jo som spiss i andre omgang null og niks. Jeg tviler på at noen andre TL-klubber med medaljeambisjoner er belemret med en så begrenset spiller i stallen.
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on March 04, 2017, 19:21:39 PM
Quote from: Lasaron on March 04, 2017, 19:13:03 PMBørven fortsetter å score, og han holdt i 90 minutter.


Det kan bli viktig. Skålevik viser jo som spiss i andre omgang null og niks. Jeg tviler på at noen andre TL-klubber med medaljeambisjoner er belemret med en så begrenset spiller i stallen.


Du mener fjorårets toppscorer? Spilleren som scoret stort sett hver gang han fikk sjansen som spiss?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Quote from: Billy Elliott on March 04, 2017, 20:00:40 PMDu mener fjorårets toppscorer? Spilleren som scoret stort sett hver gang han fikk sjansen som spiss?


Han, ja. Eller tror du at han er en ettertraktet spiller hos våre medaljerivaler?
Rød makt på Hansa

Billy Elliott

Quote from: Nixon on March 04, 2017, 20:30:50 PM
Quote from: Billy Elliott on March 04, 2017, 20:00:40 PMDu mener fjorårets toppscorer? Spilleren som scoret stort sett hver gang han fikk sjansen som spiss?


Han, ja. Eller tror du at han er en ettertraktet spiller hos våre medaljerivaler?


Jeg vil da tro at alle spillere med høyt målsnitt er attraktive for andre klubber.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Torvanger

Quote from: Hatleking on March 04, 2017, 19:13:33 PM
Quote from: Torvanger on March 04, 2017, 19:03:47 PM
Soltvedts følsomme skudd-, pasnings-, innleggs- og dødballfot, er det noe Brann bør vurdere å implentere?


Ikkje når det er den einaste eigenskapen han har som er bra nok for å spele på norsk toppnivå.



Dette lukter litt nedjekking av lokale profiler, a'la Finne, Larsen etc. Soltvedt har jo vært i Sogndals søkelys, han er ung, 21-22 og har godt med målpoeng pr sesong. Vi får uansett se om ikke Soltvedt blir hentet av Brann i fremtiden, Brann har pr idag ingen farlige frisparkskyttere, etter at Larsen ble skvist ut, de vokser ikke på trær, de som har høy treffprosent på frispark utenfor 16. Ifjor endte det stort sett kun med høflige forsøk fra Haugen & co. Og bare tenk på Beckham, en relativt stasjonær og passelig teknisk spiller, som hadde sin unike force i en ekstrem pasningsfot og skuddfot.


Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 04, 2017, 16:39:43 PM
Men Nouri og Barmen må jo også få spille seg i form hvis de skal spille fast i år.


Som jeg sa. De får 45 min.
Om de spiller de første 45 eller de siste er ett fett.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: krakra on March 04, 2017, 17:18:33 PM
Det er såklart relevant. Man bør jo starte med toppede lag etterhvert, sesongstarten er nær. Det hjelper ikke at de kommer inn etter pausen når det er gjort mange bytter og dynamikken blir en helt annen.


Laget vi spilte med i 2. Var ikke så veldig langt fra et toppet lag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 04, 2017, 19:21:39 PM
Quote from: Lasaron on March 04, 2017, 19:13:03 PMBørven fortsetter å score, og han holdt i 90 minutter.


Det kan bli viktig. Skålevik viser jo som spiss i andre omgang null og niks. Jeg tviler på at noen andre TL-klubber med medaljeambisjoner er belemret med en så begrenset spiller i stallen.


Litt urettferdig mot Skålevik.
Laget spilte seg til mange flere sjanser i 1. Enn i 2. Omgang.
Børven hadde ikke vært så het uten medspillere som la opp. Der fikk ikke Skålevik mye hjelp i dag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Quote from: Klaus_Brann on March 05, 2017, 00:31:47 AM
Quote from: krakra on March 04, 2017, 17:18:33 PM
Det er såklart relevant. Man bør jo starte med toppede lag etterhvert, sesongstarten er nær. Det hjelper ikke at de kommer inn etter pausen når det er gjort mange bytter og dynamikken blir en helt annen.


Laget vi spilte med i 2. Var ikke så veldig langt fra et toppet lag.


Laget som startet var da nærmere et toppet lag. Grønner, Nilsen, Braaten og Børven fra første omgang er vel nærmere en startplass enn henholdsvis Karadas, Barmen, Børven og Skålevik fra andre omgang.
Rød makt på Hansa

Nixon

Rød makt på Hansa

Spelaren

Hopen har hatt problem siden han var bare barnet. Synd - han var et godt talent, og sesongen hans i 2011 med seks mål for SIL står det respekt av for en 19-åring.
Gå av.

Lasaron

Og trist for alle som det har gått ut over.
Tren på langskudd


Nixon

Quote from: Torvanger on March 05, 2017, 11:31:26 AMSoltvedt kan fortsatt utvikle seg i kommende sesong og da kan selv ikke den største tilhengeren av janteloven, her inne, si noe, dersom Brann velger å signere venstrefoten.
Rød makt på Hansa

krakra

Flott å se RBK trøble mot Malmø. Hver treningskamp lever sitt eget liv, men Malmø holder nok et høyere nivå enn Rosenborg, som er suverene i TL. At vi tidvis spilte dem ut og alt i alt var jevngode er rimelig sterkt.

Spelaren

Det ser ut som om Malmø stiller med en tilsvarende sterk ellever som mot oss.
Gå av.

Billy Elliott

- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

krakra

Han mangler fart, løpskapasitet og duellstyrke og er heller ikke særlig god teknisk utover den gode venstrefoten. Du sier et par spennende kvaliteter, men jeg ser ingen andre enn venstrefoten. Det blir for tynt for LAN.

Huseklepp hadde jo både fart, teknikk og en god serve. Et mye større register enn Soltvedt, selv om dødballfoten ikke var ekstrem, og han hadde ikke en særlig høy stjerne hos LAN.

krøvel vellevold

Iflg mff.se trakk MFF - RBK på moderne Swedbank Arena færre tilskuere (1457) enn MFF - Brann (1750) på gamle Malmö Idrottspark. Og Branns kamp kolliderte dessuten med lokalderby i hockey.
Legg ned hele klubben!

Billy Elliott

Quote from: krakra on March 05, 2017, 16:26:10 PM
Han mangler fart, løpskapasitet og duellstyrke og er heller ikke særlig god teknisk utover den gode venstrefoten. Du sier et par spennende kvaliteter, men jeg ser ingen andre enn venstrefoten. Det blir for tynt for LAN.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Nixon

Når sant skal sies hadde han mer kjøtt på beina i går enn det jeg har sett av han før. Så duellkraften var absolutt bedre en før.
Rød makt på Hansa

krakra

Quote from: Billy Elliott on March 05, 2017, 17:19:32 PM
Quote from: krakra on March 05, 2017, 16:26:10 PM
Han mangler fart, løpskapasitet og duellstyrke og er heller ikke særlig god teknisk utover den gode venstrefoten. Du sier et par spennende kvaliteter, men jeg ser ingen andre enn venstrefoten. Det blir for tynt for LAN.
Jeg sa ingenting utover den gode venstrefoten. Han kan bruke den i flere situasjoner, men han er avhengig av å ha litt tid på seg. Det er også en svakhet med Soltvedt. Han er ikke veldig kjapp i hodet. Jeg tror tempoet i TL, særlig på indreløperplass, blir for høyt for ham.

Spelaren

Rbk klarte for øvrig 1-1 etter straffespark.
Gå av.

Norlings hund

Quote from: krakra on March 05, 2017, 16:26:10 PM
Han mangler fart, løpskapasitet og duellstyrke og er heller ikke særlig god teknisk utover den gode venstrefoten. Du sier et par spennende kvaliteter, men jeg ser ingen andre enn venstrefoten. Det blir for tynt for LAN.

Huseklepp hadde jo både fart, teknikk og en god serve. Et mye større register enn Soltvedt, selv om dødballfoten ikke var ekstrem, og han hadde ikke en særlig høy stjerne hos LAN.


Enig i innlegget, men dette er vel å være for snill. Jeg kan ikke beskrive hvor frustrert jeg var over at han fikk lov å ta cornere med jevne mellomrom i flere år, selv mens Haugen var på banen.

Klaus_Brann

Quote from: Nixon on March 05, 2017, 08:11:46 AM
Quote from: Klaus_Brann on March 05, 2017, 00:31:47 AM
Quote from: krakra on March 04, 2017, 17:18:33 PM
Det er såklart relevant. Man bør jo starte med toppede lag etterhvert, sesongstarten er nær. Det hjelper ikke at de kommer inn etter pausen når det er gjort mange bytter og dynamikken blir en helt annen.


Laget vi spilte med i 2. Var ikke så veldig langt fra et toppet lag.


Laget som startet var da nærmere et toppet lag. Grønner, Nilsen, Braaten og Børven fra første omgang er vel nærmere en startplass enn henholdsvis Karadas, Barmen, Børven og Skålevik fra andre omgang.


Nå er det din tur til å lese bedre. Jeg skrev ikke så veldig langt fra et toppet lag.
Barmen, Børven og Skålevik kan fint starte.
Grønner er selvsagt nærmere enn Karadas, altså én eller to fra toppet lag.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Disse blir med til La Manga
http://www.brann.no/nyheter/disse-er-med-til-la-manga

I tillegg til de tidligere to oppsatte kampene mot Viking og Haugesund skal Brann også møte Arendal i Spania.
http://www.brann.no/nyheter/spiller-enda-en-kamp-pa-la-manga
Rød makt på Hansa

Gulløl

Positivt med to kamper i helgen. Dermed får de fleste spillerne minst 90 minutter og kan vise seg frem. Går ut fra at alle spillerne gir jernet uansett om de spiller på A-lag eller B-lag. Prestasjonene i kampene i helgen kan bety mye før laget spisses i de to siste treningskampene før mesterfinalen.

Brann - Viking, i dag kl.18.00. Kampen går direkte på Eurosport Norge.
Brann - Arendal, i morgen kl.  10.30.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

Kampen i morgen vises ikke noen steder?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

SeLyren

Ikke utenom Eurosport Norge ser det ut som.
Når det gjelder Eurosport, så kommer de med ny strømmetjeneste før eliteserien starter opp igjen, prisen vil være 99,- ut juni for da å øke til 149,-. Dette er jo svært gode nyheter, og visst strømmetjenesten fungerer i tillegg er slik det bør være. Videre skal halvparten av kampene vises på åpene kanaler som Eurosport Norge, Max og Tv Norge. Tv2 TL er saga blott, og det samme er kommenteringen til Drillo, NICE.

Torvanger

Dplay.no for dem som ikke har Eurosport på tv.

Go Up