• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Treningskamper 2017

Started by Nixon, November 10, 2016, 09:55:32 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Nixon

Rød makt på Hansa

Gulløl

Nå er det klart at kommende vinter blir den siste der de norske klubbene valfarter til LaManga. Den nåværende avtalen løper ut, og den fornyes ikke. I stedet skal de norske klubbene fremover reise til Marbella på sørtippen av den spanske solkysten, fire-fem timers kjøring timer sørvest for La Manga.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Norge-vraker-spansk-fotballparadis---Vi-reiser-for-a-trene_-ikke-for-a-feste-858211_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Det blir da like bra med tur til den svenske solkysten;)
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

osoerli

Når dei først er i Sverige burde det vel vera mogleg med treningskamp mot AIK i same slengen
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on November 10, 2016, 20:26:05 PM
Nå er det klart at kommende vinter blir den siste der de norske klubbene valfarter til LaManga. Den nåværende avtalen løper ut, og den fornyes ikke. I stedet skal de norske klubbene fremover reise til Marbella på sørtippen av den spanske solkysten, fire-fem timers kjøring timer sørvest for La Manga.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Norge-vraker-spansk-fotballparadis---Vi-reiser-for-a-trene_-ikke-for-a-feste-858211_1.snd


Det tok altså godt over 15 år før man fant ut at det ikke er ideelt å spille treningskamper i orkanvind hvert år.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Superjack

Treningskamper er treningskamper. Mer spent på hvem som kommer inn, og hvem som eventuelt går ut av spillere i Brann i vinter.
Brannsupporter.

SeLyren

Quote from: Billy Elliott on November 11, 2016, 10:12:13 AM
Quote from: Gulløl on November 10, 2016, 20:26:05 PM
Nå er det klart at kommende vinter blir den siste der de norske klubbene valfarter til LaManga. Den nåværende avtalen løper ut, og den fornyes ikke. I stedet skal de norske klubbene fremover reise til Marbella på sørtippen av den spanske solkysten, fire-fem timers kjøring timer sørvest for La Manga.

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Norge-vraker-spansk-fotballparadis---Vi-reiser-for-a-trene_-ikke-for-a-feste-858211_1.snd


Det tok altså godt over 15 år før man fant ut at det ikke er ideelt å spille treningskamper i orkanvind hvert år.

Kanskje de til og med kan få til noen bedre streamer på Marbella enn hva de fikk til på La Manga Det har til tider vært komisk å se på de "håndholdte" livesendingene, med stormen susende i bakgrunnen.

Gulløl

Brann skal møte FKH på La Manga 14 mars (melder h-avis.no)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: osoerli on November 11, 2016, 08:56:56 AM
Når dei først er i Sverige burde det vel vera mogleg med treningskamp mot AIK i same slengen


Spørs vel om de er i Sverige på samme tidspunkt.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Nixon

Brann og Rosenborg skal møtes til en såkalt Supercupfinale på Stadion onsdag 29. mars neste år.

Min første tanke var at hvorfor i all verden skal vi utsette oss for noe sånt noen få dager før seriestart?:)
Rød makt på Hansa

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

dokken

November 24, 2016, 10:48:15 AM #11 Last Edit: November 24, 2016, 12:28:43 PM by dokken
"Supercupfinalen": Siden denne skal sendes på tv, betyr det sikkert litt inntekter for klubben. Kan vel også regne med å trekke litt folk - type 3000 e.l.

Men er litt skeptisk til å utsette gressmatten for en "unødvendig" kamp i mars. Det er neppe mulig å flytte denne kampen til feks Varden dersom været er vinterlig, for med tv-sending og "supercupfinale" vil sikkert NFF insistere på at den skal gå på selve Stadion.

Tror RBK var fornøyd med å slippe å ha denne kampen hos seg, og NFF var misfornøyd med at det var to naturgresslag som kom på de to øverste plassene i år.

EDIT: Når det er sagt: I år hadde vi jo første hjemmekamp 20. mars, så da et det vel mulig spille en treningskamp ni dager senere. Bra det ikke er mesterskapsår neste år. I år ville en slik "supercupfinale" blitt spilt 7.-8. mars. DET er for tidlig for naturgress i Norge.

krøvel vellevold

November 24, 2016, 13:33:20 PM #12 Last Edit: November 24, 2016, 13:35:06 PM by krøvel vellevold
Mitt tips er at kampen sånn ca fem dager i forveien blir flyttet til Vestlandshallen eller Varden fordi gressmatten på Stadion ikke er klar, og at det kommer 1148 tilskuere til denne "kjempebegivenheten" de forsøker å lage. For øvrig mener jeg RBK aldri har vært motstander i Vestlandshallen før. RBK stiller uten tre av sine faste og vinner 3-0, og alle er enige om at "selv om vi ikke skal legge for mye vekt på treningskamper, så kommer det til å bli nedrykksstrid fordi det ikke er noen ting som tyder på at vi er like gode som i 2016", at "det er skremmende å se hvordan vi ble grisepult av C-laget til RBK", at "det er ikke noen plan over spillet eller spillemessig noe som tyder på at formen er i anmarsj" og at "det er krise og vi må få inn en lederskikkelse á la Demidov - og det haster!!!".
Legg ned hele klubben!

dokken

Problemet er som sagt at jeg tror NFF/Discovery vil nekte oss å flytte kampen. Dette er jo noe de satser på skal bli en ny tradisjon, og en del av tv-avtalen. Da vil det være nederlag (og gi mye dårligere tv) å flytte den til en mørk hall eller trist kunstgressbane i forstaden.

Tipper de velger å heller ødelegge gressmatten på Stadion, i så fall.

Egentlig er jo dette en kamp som godt kunne blitt lagt til en permanent kunstgresstadion et sted - for eksempel Telenor Arena, siden den enkelte år må spilles enormt tidlig på "våren".

Vi får se, alt kommer jo an på om vinteren blir hard og lang eller mild og kort.

Nixon

Litt overrasket over at stormannsgale NFF ikke prøver å lage en ny cupfinale på Ullevaal ut av dette!:)
Rød makt på Hansa

Gulløl

November 24, 2016, 14:20:15 PM #15 Last Edit: November 24, 2016, 14:21:47 PM by Gulløl
I høst ble vel banen etter siste kamp forlatt i en stand som noe av det beste siste tiårene. Det betyr mye for hvor bra den er i slutten av mars. Dette kombinert med en normal mild vinter i Bergen, så blir det nok null problemer med denne kampen. Ser en på de siste 15 årene er det unntaksvis med lange kalde vintre i Bergen.. Men NFF kan gjerne gi Brann bortekamp på kunstgress i første seriekamp, siden de har bestemt at supercupfinalen går på Brann Stadion. Ellers i forhold til å prøve å trekke mye tilskuere burde NFF satt opp en pengepremie på 2-3 millioner til vinnerlaget, noe som vil øke interessen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

dudo

2-3 millioner?? Til å gjøre RBK enda mer suveren? Ikke faen. Og ikke glem at NFF imponerende nok går med underskudd, så det ville fort vært breddeidretten som betalte det gildet.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Nixon

Og i hvilken verden møter folk opp i hopetall bare fordi vinneren av en fotballkamp får en stor slump med penger?
Rød makt på Hansa

Lasaron

Jeg har partoutkort neste år også. Men om denne kampen ikke blir inkludert, noe den sikkert ikke blir, og det blir eliteseriekamppriser på billettene, så kan det faktisk godt være kampen droppes. Kommer litt an på stemningen når det nærmer seg. Jeg foreslår 100 kr billetten, ferdig arbeid.
Tren på langskudd

Spelaren

Quote from: Gulløl on November 24, 2016, 14:20:15 PM
I høst ble vel banen etter siste kamp forlatt i en stand som noe av det beste siste tiårene. Det betyr mye for hvor bra den er i slutten av mars. Dette kombinert med en normal mild vinter i Bergen, så blir det nok null problemer med denne kampen. Ser en på de siste 15 årene er det unntaksvis med lange kalde vintre i Bergen.. Men NFF kan gjerne gi Brann bortekamp på kunstgress i første seriekamp, siden de har bestemt at supercupfinalen går på Brann Stadion. Ellers i forhold til å prøve å trekke mye tilskuere burde NFF satt opp en pengepremie på 2-3 millioner til vinnerlaget, noe som vil øke interessen.


Den årlige kåringen av beste bane ble gjennomført som vanlig, og vi havnet på tiendeplass. Tenker at en sånn ekstrakamp er helt unødvendig belastning.
Gå av.

Corran

Gratis inngang for alle som har partoutkort bør det være her ;-)
Og når Brann skal møte et møkkalag som mest sannsynlig slår oss ut av EL kvaliken og hvor det normalt sett sikkert ikke kommer mer enn 3-5000 (optimistisk) så bør Brann enten gi gratis inngang til alle med partoutkort eller alle som har vært trofaste partoutkort innehavere siste 3 sesonger.
En fin gest til de som trofast har fulgt dem og en gest de selv vil tjene på omdømmemessig
Men blir vel blodpriser og lite folk på alle de kampene
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Rød makt på Hansa

Northside

Begynner å bli en grei gjeng som skal på Malmø-kampen 25. Februar.

Blir en helg i København. Fly Fredag og hjem søndag koster kun 800kr t/r.
Flere som reiser?

Nixon

Jeg merker at jeg gleder meg til å se Vito må-bevise-at-han-er-god-nok Wormgoor i aksjon...
Rød makt på Hansa

brann89

En dårlig kamp av han og det komme til å bli aktivt her inne :p
Hærlige øyenblikk som Brann supporter: 2007 og 30 Oktober 2011 og SR/RN situasjonen

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Må øve litt på å styre også, ikke bare løpe etter.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Kagain

Quote from: dudo on January 07, 2017, 15:03:32 PM
Må øve litt på å styre også, ikke bare løpe etter.


...det er jo noe Brann har fått svidd for tidligere i diverse cuper. Antatt svakere lag har vunnet...

Nixon

Quote from: osoerli on January 07, 2017, 14:00:27 PMEg ville heller hatt fleire kampar mot gode utanlandske lag som Malmø, og Rubin Kazan som vi møtte i fjor.


Det ville sikkert Brann også. Men jeg vil tippe at økonomi spiller en stor rolle her.
Rød makt på Hansa

osoerli

Quote from: dudo on January 07, 2017, 15:03:32 PM
Må øve litt på å styre også, ikke bare løpe etter.


Tvilar på å trene på å styre kampar mot Nest er veldig nyttig kamptrening.  Då ville eg heller prøve i periodar å styre kampen mot Malmø og andre betre lag.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on January 08, 2017, 11:00:40 AM
Quote from: osoerli on January 07, 2017, 14:00:27 PMEg ville heller hatt fleire kampar mot gode utanlandske lag som Malmø, og Rubin Kazan som vi møtte i fjor.


Det ville sikkert Brann også. Men jeg vil tippe at økonomi spiller en stor rolle her.


Ikke bare økonomi, men også hvem som er tilgjengelige også.


dudo

Quote from: osoerli on January 09, 2017, 14:52:25 PM
Quote from: dudo on January 07, 2017, 15:03:32 PM
Må øve litt på å styre også, ikke bare løpe etter.


Tvilar på å trene på å styre kampar mot Nest er veldig nyttig kamptrening.  Då ville eg heller prøve i periodar å styre kampen mot Malmø og andre betre lag.

Men hvis man ikke får det til, da?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Synd ikke Brann kunne tatt en liten tur nå i første halvdel av januar.. Klubbene fra de ligaene som har en måneds vinterpause spiller jo treningskamper nå for å holde formen ved like.

Må vel være mer produktivt og festlig å starte sesongoppkjøringen med kamper mot nærmest toppede storlag fra Tyskland, Nederland, Belgia o.l., uansett om det skulle ende med 0-5-tap eller ei. Om ikke annet må det vel også være motiverende for spillerne i forhold til egentrening og inntak av julemat gjennom desember hvis det ligger noen sånne kamper og venter rett over nyttår og ikke bare lokal jalla i Vestlandshallen.

Nixon

Kanskje festlig, men neppe særlig produktivt å spille mot et toppet europeisk storlag etter bare noen få fellestreninger. Hvor mye sportslig utbytte blir det av noe sånt?
Rød makt på Hansa

dudo

Hvor mye skader blir det av sånt?
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Ricky

Quote from: Nixon on January 11, 2017, 13:27:55 PM
Hvor mye sportslig utbytte blir det av noe sånt?


Relativt mye.

Quote from: dudo on January 11, 2017, 13:40:30 PM
Hvor mye skader blir det av sånt?


To.

... Men for å hoppe over spørsmålsrunden; fotball på dette nivået må være helårsidrett. Hvis det stemmer at Brann-spillerne står såpass på bar bakke i januar at vi ikke engang er i stand til å spille treningskamp mot lag på vanlig EL-nivå etter ti dager med fellestreninger, så er det noe som er fundamentalt feil. Da er det ikke rart at norsk fotball er akterutseilt.

Vi skal nå ikke lengre tilbake enn til begynnelsen av 2000-tallet at det var relativt vanlig at Brann spilte fire-fem kamper mot eliteseriemotstand i løpet av januar måned. Etter hvert forsvant dette (pga innføringen av Royal League?), men kan ikke huske at vi slet noe spesielt mer med skader den gangen enn nå.

Men for all del - jeg skal ikke påberope meg noen ekspertise på området. Hvis Brann faktisk blir et bedre lag av å kjøre et strekk på 70 dager med kun egen- og fellestrening uten å spille noen kamper (og gjerne 90-100 dager uten å spille mot kvalifisert motstand), så er jo ingenting bedre enn dét.

Nixon

Quote from: Ricky on January 11, 2017, 19:30:41 PM
Vi skal nå ikke lengre tilbake enn til begynnelsen av 2000-tallet at det var relativt vanlig at Brann spilte fire-fem kamper mot eliteseriemotstand i løpet av januar måned.


Det var ett par år der det ble spilt en slags turnering innendørs i diverse haller rundt i Norge. Men det forsvant like fort som det kom. Og det kan vel tenkes at klubbene fant ut det var svært lite sportslig å hente i forhold til selve sesongen?
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Det er uansett "for lenge" til sesongen starter. Få gode grunner til å begynne å spille treningskamper allerede. Jeg tror de per nå har mye mer nytte av å komme i gang med treninger og at de ser en større verdi i å drille ting der enn å spille treningskamper som vi allikevell får mange nok av.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Billy Elliott

Quote from: Nixon on December 07, 2016, 23:07:27 PM
http://www.brann.no/news/article/pk9g352kfzys16jh9bnx5b2hw/title/moter-nest-sotra-i-forste-treningskamp

Brann starter årets oppkjøring med lunsj-kamp mot Nest-Sotra fredag 20. januar.


Er det åpent for publikum på denne kampen? Finner ikke noe hverken på Brann eller Nest-Sotras hjemmesider.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Yngve


Nixon

Quote from: Billy Elliott on January 17, 2017, 10:40:54 AM
Quote from: Nixon on December 07, 2016, 23:07:27 PM
http://www.brann.no/news/article/pk9g352kfzys16jh9bnx5b2hw/title/moter-nest-sotra-i-forste-treningskamp

Brann starter årets oppkjøring med lunsj-kamp mot Nest-Sotra fredag 20. januar.


Er det åpent for publikum på denne kampen? Finner ikke noe hverken på Brann eller Nest-Sotras hjemmesider.


Ja, har aldri opplevd at en treningskamp ikke har vært åpen for publikum. Så du kan trygt ta turen.
Rød makt på Hansa

dokken

Quote from: Billy Elliott on January 17, 2017, 10:40:54 AM
Quote from: Nixon on December 07, 2016, 23:07:27 PM
http://www.brann.no/news/article/pk9g352kfzys16jh9bnx5b2hw/title/moter-nest-sotra-i-forste-treningskamp

Brann starter årets oppkjøring med lunsj-kamp mot Nest-Sotra fredag 20. januar.


Er det åpent for publikum på denne kampen? Finner ikke noe hverken på Brann eller Nest-Sotras hjemmesider.


Lurte på det samme. De kan vel nesten ikke nekte folk å komme inn i hallen, men spørs vel om det er kiosk og inngangspenger. Får evt ta med en kaffe fra senteret.

For øvrig tror jeg bt.no skal sende kampen direkte, så det går an å ta en lang lunsjpause.

Gulløl

Bt.no streamer kampen mot Nest-Sotra førstkommende fredag klokken 12.30 fra Vestlandshallen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on January 17, 2017, 11:52:28 AM
Bt.no streamer kampen mot Nest-Sotra førstkommende fredag klokken 12.30 fra Vestlandshallen.


Gratis eller bak betalmur?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Quote from: Billy Elliott on January 17, 2017, 12:30:41 PM
Gratis eller bak betalmur?


Ikke oppgitt enda. Men kan tenke meg at det sannsynligvis blir bak betalingsmur, en fordel for oss som betaler 2388 kr i året.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Billy Elliott

Quote from: Gulløl on January 17, 2017, 12:44:50 PM
Quote from: Billy Elliott on January 17, 2017, 12:30:41 PM
Gratis eller bak betalmur?


Ikke oppgitt enda. Men kan tenke meg at det sannsynligvis blir bak betalingsmur, en fordel for oss som betaler 2388 kr i året.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


dokken

Er visst inngangspenger. 100 kr. Nest er arrangør. Kanskje en kiosk også? Blir vel neppe særlig mer enn et par håndfuller tilskuere.

http://www.nestsotra.no/nyheter/arets-forste-treningskamp

Nixon

Rød makt på Hansa

Go Up