• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann-Godset (møteplikt) sundag 07 august kl 18

Started by hasunds, August 01, 2016, 11:04:50 AM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Spelaren

Gå av.

Hatleking

For ein deilig omgang! Me totaldominerar og har mange farlegheiter. Orlov fortset med sløsinga, men spelet er rett og slett deilig!

aleksanderhjelleseth

Vi er så god og solid. Det er så deilig å følge Brann, alt smaker så godt etter flere år med bekmørke!

osoerli

Brann er gode.
Skaanes er frisk utpå der.
Men vi slår kanskje litt mykje langt?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Orlov jobber jo godt, men er ikke mye mer. Med en god spiss kunne vi ledet med 2-3 mål til pause.

Skaanes veldig god. SHN og Demi ikke savnet. Herlig av Vega som vinner ball, løper og scorer!
Saludar a los monos!

aleksanderhjelleseth

Ja vi har vært veldig gode i den første omgangen, hele laget er på!

dudo

Jeg har så vondt av Orlov. Ikke en eneste margin på sin side, ikke siden sist vi spilte mot godset.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Billy Elliott

10 dager igjen av vinduet, Soltvedt. Regner med du jobber overtid for å skaffe LAN sitt lag spissen det fortjener (en som scorer mål på sjansene). Spår forøvrig et ufortjent uavgjortresultat i denne kampen. 1-1 etter scoring av Marcus P. Heldigvis vil det ikke skje foran Hansa.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Finfin respons

Utrolig gøy at vikarene gjør det bra. Skaanes knallgod, utrolig finfint å se. Og Barmen har hatt en kamp mot hyener, virker som om Strømsgodsets plan var å overmanne han. En uriaspost, men han har klart seg veldig bra. Ingen store feil. Finfint!
Kanskje.

dudo

Barmen er trygg, Skaanes enormt bra, Braaten viser seg også frem. Vega, Haugen, Nouri og Kristiansen har alle mer på lager. Og snart kommer en uthvilt Huseklepp mot et godset som trenger mål!

Denne positiviteten er uvant og skummel. Jeg vet ikke om jeg liker det.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Torvanger

Har Grønner tenkt å sparke ballen ut til flere unødvendige hjørnespark?

pidre

Vil ha inn Karadas for Orlov siste 20, om det står seg.
Saludar a los monos!


dudo

Nå må vi ta grep. Jeg foreslår Huseklepp og Karadas ... (for Vega og Skaanes eller Haugen)
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Sveisen til Pedersen toler ikkje bergensregnet
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

Gode bytter, Vega sliten og Haugen med mange feil i dag.
Saludar a los monos!

dudo

Haugen usynlig, ja. Jeg blir bare mer og mer nervøs!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

huleste

Lenge siden jeg har kjent på en sånn nærve når jeg ser Brann-kamp! Jævlig, men deilig.

dudo

Deilig om det går bra. Jeg frykter det bare blir jævlig.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Corran

Deilig dette
Men ikke helt knirkefritt Men kem bryr seg så lenge vi vinner
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Veldig, veldig bra førsteomgang. Siste 45 kan man lære mye av, om man skal si det fint.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Finfin respons

Sjokkerende etter-kampen-intervju fra to av godset-spillerne:
-Keita: Vi angriper kampen på en helt feil måte fra start.
-Pedersen: Vi skulle gjort bytter tidligere ... Midtbanen mister ballen, hovedproblemet for strømsgodset er personlige feil .. det preger alle. Jeg er sint nå, må holde tunga beint i munnen.

Ja, her kjører man angrep på trenerens disposisjoner og medspillere på direkten.
Kanskje.

Finfin respons

Quote from: pidre on August 07, 2016, 18:30:46 PM
Gode bytter, Vega sliten og Haugen med mange feil i dag.

Ja enig. Igjen veldig riktige og gode bytter! Det snudde ikke kampen, men Brann klarte å holde stand!
Kanskje.

krakra

Jævlig synd for MP at han er så svak mentalt

Finfin respons

Quote from: dudo on August 07, 2016, 18:26:59 PM
Quote from: osoerli on August 07, 2016, 18:25:07 PM
Huseklepp for Orlov


Som spiss? Denne sesongen er jeg redd for alt som er "nytt".


Huseklepp var vel spiss i de siste minuttene mot Aalesund. Det var riktig i den kampen.

I denne kampen ser vi vel savnet av defensivt eksepsjonell midtbane i andreomgang. At Barmen ikke kan spille indreløper, for eksempel. Vi må vel si det som det var: midtbanen raknet, man lå ikke godt nok i rammen. Pussig nok savnet jeg Orlov, men det var et riktig bytte. For det holdt inn.
Kanskje.

OmOssSjølOgHansaøl

Nok en deilig, deilig seier, og nok en gang mot et topplag.

Det ble i overkant nervepirrende på slutten, men likevel var det herlig å se hvordan Branns motspillere nok en gang ble dritfrustrert utover i kampen. Vi gjør noe veldig riktig når spillerne på det andre laget bare blir surere og surere.

Skaanes ga LAN et luksusproblem foran neste kamp. Hvem pokker skal holdes utenfor mot Vålerengen?
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Nixon

Herlig seier som det er en skam at det var under 12.000 som var på! Magisk første omgang og en kronglete andreomgang som vi heldigvis ikke ble straffet i. Uavgjort hadde ikke vært urettferdig her skal man være litt objektiv.

Mine tre beste spillere i dag er Skaanes, Barmen og Acosta. Dersom (når) Nilsen kommer inn i neste kamp vil jeg tro at Haugen må vike plassen.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Corran

Uavgjort hadde vært et lite ran Selv om  godset hadde ballen mye i andre skapte de nesten ikke noe og mindre enn Brann
De hadde vel kun en avslutning på mål
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

dudo

Ja, Skaanes må ha spilt seg inn. Barmen var stort sett bra i dag, men Sivert er bedre i den rollen. LAN har ikke vært redd for å vrake Haugen tidligere, og jeg tror det er det som skjer mot engen.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

pidre

August 07, 2016, 19:48:40 PM #81 Last Edit: August 07, 2016, 19:50:26 PM by pidre
Er skuffet over innsatsen til Karadas og Huseklepp når de kommer inn. Meget svak defensiv jobbing. Azar lunter rundt  og Huseklepp jukseløper hjem.
Saludar a los monos!

aleksanderhjelleseth

Barmen presterer bra i dag, og han leverer stabilt gode kamper, på rekke og rad. Skaanes var nesten en åpenbaring i kveld, han har et veldig høyt potensiale og bør spille masse utover høsten. Har dog ingen tro på at LAN gjør rokkeringer av sin vante 11er i neste kamp.

Nixon

Quote from: Corran on August 07, 2016, 19:45:34 PM
Uavgjort hadde vært et lite ran Selv om  godset hadde ballen mye i andre skapte de nesten ikke noe og mindre enn Brann


Kanskje, men det var nok av hjertet-i-halsen-øyeblikk i andre omgang der et mer effektivt lag hadde skapt mer av halvsjansene. Vi hadde til tider litt flaks etter min mening.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Corran

Huseklepp hadde da et par meget bra løp hjem igjen og jobbet ok defensivt
Var mer skuffet over Braaten i dag. Han var slapp på mange jobber hjemover Spesielt en på slutten hor han rusler innenfor 16 meteren mens det er kamp om ballen rett foran ham. Kunne ha avverget en halvsjanse om han hadde giddet. På den annen side så fikk han jo frispark i mot på alle sine rene taklinger så kanskje greit at han holdt seg unna :-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: dudo on August 07, 2016, 19:47:53 PMBarmen var stort sett bra i dag, men Sivert er bedre i den rollen.


I noen deler av spillet er Nilsen bedre, men jeg syns at Barmen har bedre overblikk og velger bedre løsninger. Men han har også større feilprosent, så jeg tror nok at far setter sønn inn igjen på laget i neste kamp.
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Corran

Quote from: Nixon on August 07, 2016, 19:51:19 PM
Quote from: Corran on August 07, 2016, 19:45:34 PM
Uavgjort hadde vært et lite ran Selv om  godset hadde ballen mye i andre skapte de nesten ikke noe og mindre enn Brann


Kanskje, men det var nok av hjertet-i-halsen-øyeblikk i andre omgang der et mer effektivt lag hadde skapt mer av halvsjansene. Vi hadde til tider litt flaks etter min mening.

Er det flaks når det skjer gang på gang? Eller er de dyktige?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Situasjonen der Acosta driter seg ut viser den store forskjellen mellom dagens Brann og 2014-Brann. For to år siden ville resten av laget bare stått og sett på mens Pedersen løp mot mål, for så å himle med øynene og riste oppgitt på hodet når ballen gikk i mål. I dag fikk Pedersen rimelig kjapt en haug av Brannspillere på seg, og vi er nesten etablert igjen før han rekker å spille ballen videre.

Corran

Om vi tenker på samme situasjon så var det faktisk Acosta som også var første mann på Pedersen. For et år siden var det den som gjorde tabben som ofte sto igjen og løftet på armene og ristet på hodet istedenfor å jobbe inn igjen feilen sin. Sier litt om den "nye" mentaliteten til spillerne. De jobber inn egne og andres feil slik at de ikke blir så avgjørende
Vakkert å se på
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

Jeg tror LAN fortsetter med det laget som har storspilt de siste kampene, selv om vikarene gjør en strålende jobb. Det er beinhardt å spille seg inn på Brann i dag. Alle spillerne gjør jobbene sine ypperlig. Minus Orlov, men i dag var en slett ikke dårlig. Helt ok.

osoerli

Utover i 2. omgang får Godset slå for mange innlegg i boksen frå høgre.  Utilgiveleg svakt press frå vår venstre side utover i kampen.  Skjerpings Kristiansen og Braaten!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

krakra

Quote from: Corran on August 07, 2016, 19:59:56 PM
Om vi tenker på samme situasjon så var det faktisk Acosta som også var første mann på Pedersen. For et år siden var det den som gjorde tabben som ofte sto igjen og løftet på armene og ristet på hodet istedenfor å jobbe inn igjen feilen sin. Sier litt om den "nye" mentaliteten til spillerne. De jobber inn egne og andres feil slik at de ikke blir så avgjørende
Vakkert å se på
Ja, balltaper jobber og bedre nå, men vi har blitt et helt lag som jobber for hverandre der vi tidligere var et "lag" som  var mest opptatt av å sutre og klage på hverandre når feil ble gjort. Når jeg så oppførselen til MP i så kjente jeg igjen mye av problemet med Brann i OBOS før LAN kom inn. Syter og klager på medspillerne sine hele tiden, uten at han presterer selv.

Et annet moment jeg merket meg var Grønners strålende crosser i starten av kampen, som ble mottatt på nydelig vis av Vega. Det gir crosserne en ny dimensjon å ha kantspillere som klarer å motta dem på den måten.

Torvanger

Med en skarpere spiss enn Orlov, kunne Brann ha vunnet med mange mål. Helt latterlig at han ikke putter alene med keeper og selvsagt må han sette ballen over mål på Kaspers innlegg i 2 omgang. Dersom LAN mener at de på benken ikke vil score flere mål, må Brann gjøre aksjon på overgangsmarkedet, for det er rett og slett ikke holdbart å ikke ha spisser som setter sjansene.

Huff

Hva står det på banneret Store Stå holder opp når Huse settes innpå?

Hatleking

No kjem det to verkeleg tøffe kampar. Vålerengen har verkeleg fått fart på sakene, og ser ein på stallen så har dei mange gode spelarar. Så ventar sjølvsagt Rosenborg på Stadion etterpå. Det KAN bli to tap her.

Gulløl

Herlig seier og fantastisk innsats og laget fungerte godt selv med Demidov og Nilsen ute. Men det skal bli godt å få Demidov tilbake, han sprer litt mer trygghet bak. Men en veldig god kamp av Grønner. Barmen var som Nilsen på sitt beste i rollen, veldig bra.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

En sterk seier dette her. Mot Godset, uten våre to beste spillere. Enormt bra at vi har så gode vikarer i Grønner og Barmen, og Skaanes er en god vikar for vikaren. Med en god midtspiss blir dette prima :)
Tren på langskudd

Klaus_Brann

Fantastisk med nok en seier mot et topplag. Vi var best, Godset hadde mye ball i 2., men skapte lite av det heldigvis. Synes vi virker bunnsolide for tiden og så har vi de marginene vi trenger med oss.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Klaus_Brann

Quote from: Huff on August 07, 2016, 20:21:51 PM
Hva står det på banneret Store Stå holder opp når Huse settes innpå?



Var det ikke bare teksten på sangen hans?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

krakra

Det er prima, vil jeg påstå. Så kan det bli hakket bedre med en bedre spiss.

Vi blir bare bedre og bedre i gjennvinningsfasen. Vi har gått fra å være et lag som lå lavt og trygt "i rammen" der vi var gode til å stoppe motstander inne på egen banehalvdel til et lag som vinner ball på ball dypt inne på motstanders banehalvdel. Falt litt igjennom i andreomgang, men førsteomgangen var topp, topp klasse på akkurat det området. Krydret med et par enkeltspillere som også gjør mye bra med ball i beina.

Go Up