• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Odd - Brann, 31.07.16 kl 18:00

Started by Lasaron, July 23, 2016, 10:10:07 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Finfin respons

Quote from: OmOssSjølOgHansaøl on July 31, 2016, 19:26:31 PM
Fantastisk deilig seier, og fantastisk lagmoral.

På toppen av det hele var det en kjempebonus å se Fagermo stå å sutre på dommeren etter et fullt fortjent hjemmetap.

Det eneste skåret i gleden er at neste kamp nettopp ble veldig mye vanskeligere - med begge de to defensive bautaene Heltne Nilsen og Demidov ute. Det kommer til å koste oss baklengsmål mot Godset. Men kanskje har vi nå blitt så gode offensivt at vi likevel kan score flere enn vi vil slippe inn?


Dette er en debatt for en annen tråd: Det vil bli en lakmustest på bredden i troppen. Men Grønner har jeg klokketro på. Og jeg tror Barmen kan klare rollen til SHN ganske bra. Men denne gangen tror jeg LAN må høre på Alle, og flytte Braaten ned som indreløper.
Kanskje.

dudo

Godset har i følge http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=match&matchId=812051&tournamentId=1&seasonId=338&useFullUrl=false 6 spillere som står i fare for å måtte sone, fire fra start i dag. 2-2 etter 30 minutter bør gi muligheter for høy temperatur.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Belfort

Alt annet enn tilnærmet utsolgt i denne kampen vil være en jævlig skam for "fotballbyen" Bergen

Brann I Europa

Dette var herlig. At vi plutselig har +11 i målforskjell når vi nærmest spiller uten spiss er vilt, en god bakromsspiss kan forsterke dette laget kraftig. Jeg har vært svært krass med Barmen og Haugen, men de presterer klart bedre nå. Løpet til Haugen etter han var så sliten at han ville bli byttet ut er det umulig å ikke elske. Vi er så gode til å bryte ned angrepsspillet til motstandere, når vi i tillegg begynner å fungere offensivt ser det veldig bra ut. Laget begynner å bli så bra at vi må ha sterke spillere på benken. Imponerende vilje og moral, synes det er tydelig at vi vil mer i alle dueller (med mindre det er en Orlov-duell  ;)). Som nevnt, herlig!
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Nixon

Quote from: Belfort on July 31, 2016, 19:47:36 PM
Alt annet enn tilnærmet utsolgt i denne kampen vil være en jævlig skam for "fotballbyen" Bergen


Denne øvelsen har jeg bommet på tidligere. Jeg håper, men tviler litt på utsolgt. Mitt stalltips er at vi kommer over 14.000, men der vil det stoppe.
Rød makt på Hansa

Ricky

July 31, 2016, 20:33:37 PM #105 Last Edit: July 31, 2016, 20:37:37 PM by Ricky
Quote from: dudo on July 31, 2016, 19:34:16 PM
Godset har i følge http://www.altomfotball.no/element.do?cmd=match&matchId=812051&tournamentId=1&seasonId=338&useFullUrl=false 6 spillere som står i fare for å måtte sone, fire fra start i dag. 2-2 etter 30 minutter bør gi muligheter for høy temperatur.


Direkte rødt til Francisco Junior, så han ser vi neppe på Stadion

..får satse på noen frustrasjons-gule i tillegg :)

Huff

Fikk kun sett de siste 25 minuttene på en dårlig stream, men for en kamp, For et resultat. Det er nesten som en i euforiens vilfarelse tørr håpe på fornyet TL-kontrakt for Brann i 2017!

Spelaren

Quote from: Huff on July 31, 2016, 20:44:11 PM
Det er nesten som en i euforiens vilfarelse tørr håpe på fornyet TL-kontrakt for Brann i 2017!


Nå må vi ikkje ta av her.
Gå av.

blobby winters

Kjempe deilig med seier borte mot Odd.

Deilig intervju med Haugen etter kampen...
Vi rykker ikke ned så kan nå spille med lave skuldre.

Håper at det betyr et mer angrepsvillig lag med underholdene fotball

Lasaron

Tren på langskudd

Torvanger

Feriering fravristet meg muligheten for å se kampen hverken live eller på tv, så etter å ha sett situasjoner fra matchen i etterkant, skjønner jeg godt at Fagermo steiler på situasjonen med Demidov, der er det soleklar straffe. Occean lener seg inn i Acosta og oppsøker straffe, Acosta slår armene automatisk rundt Occean, men låser ikke i jerngrep, som Fagermo sier, det er tøys og tull. Brann vinner fortjent, ser det ut til, deilig!

krakra

Må være såpass ærlige at vi erkjenner at vi hadde dommermarginene på vår side i dag. Demidov skulle hatt straffe imot for fellingen av Samuelsen, og Acosta kunne fint fått straffe imot han og. Acosta gjør forresten veldig mye tull i kamp etter kamp som han er griseheldig som han slipper unna med. Før eller senere går flaksen ut, og da blir det mange gule og røde kort og straffer imot. Så der må LAN ta seg en alvorsprat.

Hatleking

Quote from: krakra on July 31, 2016, 21:16:37 PM
Må være såpass ærlige at vi erkjenner at vi hadde dommermarginene på vår side i dag. Demidov skulle hatt straffe imot for fellingen av Samuelsen, og Acosta kunne fint fått straffe imot han og. Acosta gjør forresten veldig mye tull i kamp etter kamp som han er griseheldig som han slipper unna med. Før eller senere går flaksen ut, og da blir det mange gule og røde kort og straffer imot. Så der må LAN ta seg en alvorsprat.


Er einig i at iallfall det første kunne blitt blåst på. Acosta med armane rundt Occean er noko som skjer på kvar corner. Forskjellen her var at spissen kasta seg ned. Han vart ikkje dratt ned. Elles synst eg ikkje dommaren var noko særleg på vår side. Det var eit par billege gule kort til Brann og fleire situasjonar der Odd-spelarar burde fått gult. I tillegg kan det hende at Ruud burde ha blitt utvist på ein situasjon. Det var fleire som reagerte på det, men eg fekk ikkje heilt med meg det.

krakra

Et så solid tak rundt kroppen som Acosta hadde ser man ikke på hver eneste corner, og det er noe det gjerne kan dømmes på. Veldig klønete av Acosta. Som sagt har han vært heldig som ikke har vært hardere straffet for tullet sitt i år. Jeg tror vi hadde følt oss snytt hvis vi på 2-1 ikke hadde fått straffe der, og heller fått en kontring imot som ga 3-1.

Situasjonen med Samuelsen er ganske soreklar straffe. Han blir meid ned innenfor straffefeltet uten at Demidov er på ballen.

dragn

Quote from: Hatleking on July 31, 2016, 21:30:24 PM
Quote from: krakra on July 31, 2016, 21:16:37 PM
Må være såpass ærlige at vi erkjenner at vi hadde dommermarginene på vår side i dag. Demidov skulle hatt straffe imot for fellingen av Samuelsen, og Acosta kunne fint fått straffe imot han og. Acosta gjør forresten veldig mye tull i kamp etter kamp som han er griseheldig som han slipper unna med. Før eller senere går flaksen ut, og da blir det mange gule og røde kort og straffer imot. Så der må LAN ta seg en alvorsprat.


Er einig i at iallfall det første kunne blitt blåst på. Acosta med armane rundt Occean er noko som skjer på kvar corner. Forskjellen her var at spissen kasta seg ned. Han vart ikkje dratt ned. Elles synst eg ikkje dommaren var noko særleg på vår side. Det var eit par billege gule kort til Brann og fleire situasjonar der Odd-spelarar burde fått gult. I tillegg kan det hende at Ruud burde ha blitt utvist på ein situasjon. Det var fleire som reagerte på det, men eg fekk ikkje heilt med meg det.


Gult kunne det fint blitt gitt, ikke rødt.

Jose Arrogantio

Quote from: Hatleking on July 31, 2016, 21:30:24 PM
Quote from: krakra on July 31, 2016, 21:16:37 PM
Må være såpass ærlige at vi erkjenner at vi hadde dommermarginene på vår side i dag. Demidov skulle hatt straffe imot for fellingen av Samuelsen, og Acosta kunne fint fått straffe imot han og. Acosta gjør forresten veldig mye tull i kamp etter kamp som han er griseheldig som han slipper unna med. Før eller senere går flaksen ut, og da blir det mange gule og røde kort og straffer imot. Så der må LAN ta seg en alvorsprat.


Er einig i at iallfall det første kunne blitt blåst på. Acosta med armane rundt Occean er noko som skjer på kvar corner. Forskjellen her var at spissen kasta seg ned. Han vart ikkje dratt ned. Elles synst eg ikkje dommaren var noko særleg på vår side. Det var eit par billege gule kort til Brann og fleire situasjonar der Odd-spelarar burde fått gult. I tillegg kan det hende at Ruud burde ha blitt utvist på ein situasjon. Det var fleire som reagerte på det, men eg fekk ikkje heilt med meg det.


Ja jeg lurer også på hva den situasjonen mellom Ruud og Barmen (?) var.

Lasaron

Jeg så dessverre ikke kampen, men jeg vet at når laget sitt kontrer inn 3-1 på overtid er det himmelsk deilig!
Tren på langskudd

posemedsnopi

2 assist av Huseklepp i dag. Nilsen gjorde det nok en gang.

Torvanger

Dommerne er nok mer obs på Acosta, etter dette, selv om jeg fortsatt mener at Occean fremprovoserer. LAN bør ta en alvorsprat med Bismarck.

Torvanger

Har SHN og Skålevik 3 gule nå? Ekstremt irriterende at SHN skal være opp i dommerne med pekefingeren og kjeften, hver gang han er uenig.

Brann I Europa

Quote from: Torvanger on July 31, 2016, 21:45:18 PM
Har SHN og Skålevik 3 gule nå? Ekstremt irriterende at SHN skal være opp i dommerne med pekefingeren og kjeften, hver gang han er uenig.


Nilsen har tre, Skålevik har to.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Paldan

Quote from: Belfort on July 31, 2016, 19:47:36 PM
Alt annet enn tilnærmet utsolgt i denne kampen vil være en jævlig skam for "fotballbyen" Bergen


Aldri i verden om det blir utsolgt. Dessverre.

Falkman

Quote from: Paldan on July 31, 2016, 22:15:06 PM
Quote from: Belfort on July 31, 2016, 19:47:36 PM
Alt annet enn tilnærmet utsolgt i denne kampen vil være en jævlig skam for "fotballbyen" Bergen


Aldri i verden om det blir utsolgt. Dessverre.

Naturligvis blir det ikke utsolgt. men vi bør bikke 15000.

Hatleking

Det er ikkje riktig tråd, men Abu ryktast ut frå Strømsgodset. La oss håpe han er vekke i løpet av veka!

Corran

Quote from: Torvanger on July 31, 2016, 21:45:18 PM
Har SHN og Skålevik 3 gule nå? Ekstremt irriterende at SHN skal være opp i dommerne med pekefingeren og kjeften, hver gang han er uenig.

Han fikk el for å sparke bort ballen i dag Traff i tillegg en Odd spiller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

pidre

Orlov svak i går, men Skålevik ikkje bedre. Han fikk store rom og ble frispilt flere ganger. Tok feile valg og gikk seg fast gang etter gang. Huseklepp forsvarer en plass på benken, de to andre bør etterhvert få prøve seg i andre klubber.

Vi trenger en spiss nå, så kan dette bli medalje og europacup.

Saludar a los monos!

Leffen

Ja, meget spennende å se hvor langt dette kan gå med en god spiss. Men er det ikke virkelig på tide å gi Huse sjansen på topp? Orlov har vi jo ikke sett siden bortekampen mot Godset (jada, jeg vet at han jobber bra)

pidre

En sur Fagermo toppet gårsdagen. Er vel ikke første gang han klager på dommer. Det virker som han mener at Odd skal være unntaket, laget dommertabber ikke går i disfavør av.

Riktignok har han rett om dommerstanden. Norske dommere holder ikke mål, det ser vi runde etter runde - den saken er klar. Det er en debatt som bør tas i fotballnorge. Ikke bare gjør de mange tabber, men ofte stykker de kamper opp ved at det blåses på "alt".

Forresten ga selveste krumtappen S O Moen, EMs dårligste dommer - selvfølgelig, et latterlig rødt kort i går i kampen Strømsgodset-Stabæk.
Saludar a los monos!

pidre

Quote from: Leffen on August 01, 2016, 08:17:21 AM
Ja, meget spennende å se hvor langt dette kan gå med en god spiss. Men er det ikke virkelig på tide å gi Huse sjansen på topp? Orlov har vi jo ikke sett siden bortekampen mot Godset (jada, jeg vet at han jobber bra)

Synes Huse er best som super-sub. Fra start som spiss tror jeg ikke er en god ide. Han er et enda dårligere oppspillspunkt enn Orlov, og han er mye dårligere defensivt. Han har mistet noe av farten og er ingen stor trussel i bakrom, selv om han selvsagt er bedre enn Orlov her.
Saludar a los monos!

osoerli

Kva følelse og umenneskelege press var det Demidov snakka om før seieren?
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dragn

Quote from: osoerli on August 01, 2016, 10:21:03 AM
Kva følelse og umenneskelege press var det Demidov snakka om før seieren?


Nedrykkspresset i 14, opprykkspresset i 15, og "nedrykkspresset" i år.

I går var første gang de kunne spille med alt å vinne

Tom C

Quote from: pidre on August 01, 2016, 07:27:55 AM
Orlov svak i går, men Skålevik ikkje bedre. Han fikk store rom og ble frispilt flere ganger. Tok feile valg og gikk seg fast gang etter gang. Huseklepp forsvarer en plass på benken, de to andre bør etterhvert få prøve seg i andre klubber.

Vi trenger en spiss nå, så kan dette bli medalje og europacup.




Hva med denne Pedersen i strømsgodset? Han virker jo som en type det lukter mål av?
Aldri mer Obos....

Kai-Olai

August 01, 2016, 12:02:06 PM #132 Last Edit: August 01, 2016, 13:03:57 PM by Kai-Olai
Sitat Nordlie etter kampen i går:
QuoteMen når det er to hender rundt Ocean som er en svær mann det er vanskelig å få dyttet på så er jeg enig med Fagermo..


Vel er Occean en svær mann, men når han til og med faller i duell med Kasper, så kan en ikke si at han er vanskelig å få dyttet på. Kaster seg i samtlige dueller, og etter kampen i går er han helt på høyde med Kovacs når det kommer til "fair"-play.

Mulig han burde fått kontrollert balansenerven?

Men ingenting er deiligere enn en sur Fagermo, da vet en at kampen har gått veien!

karkarkar

Quote from: Torvanger on July 28, 2016, 12:02:37 PM
Brann vinner 3-0. Spark meg i pungen om jeg tar feil.


Siden ingen har nevnt det: Jeg bøyer meg i støvet for spådommen til Torvanger! At Odd fikk et trøstemål er jo bare en detalj.  ;D

Gulløl

Quote from: karkarkar on August 01, 2016, 13:44:36 PM
Siden ingen har nevnt det: Jeg bøyer meg i støvet for spådommen til Torvanger! At Odd fikk et trøstemål er jo bare en detalj.  ;D


Feil er feil. Spark i pungen skal han ha. Mulig han liker det også ;)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Spelaren

Skivebom av Torvanger. Helt feil resultat. :)
Gå av.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Klaus_Brann

Quote from: karkarkar on August 01, 2016, 13:44:36 PM
Quote from: Torvanger on July 28, 2016, 12:02:37 PM
Brann vinner 3-0. Spark meg i pungen om jeg tar feil.


Siden ingen har nevnt det: Jeg bøyer meg i støvet for spådommen til Torvanger! At Odd fikk et trøstemål er jo bare en detalj.  ;D


Det er vel greiest å la det ligge når han setter en u noen dager tidligere og så en b...
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Torvanger

Ajjj, det sparket kjente jeg, ajjjj! Og ja, Klaus har rett, på totaloversikten min har jeg plottet inn en U, men så kom denne saken med Bentley og alle karantenene, så derfor vippet det over i Branns favør.

Klaus_Brann

Men hvordan skal vi da forholde oss til langtidstippingen din?
Mister den ikke litt av sjarmen om den hele tiden skal justeres etter diverse. karantener og skader uka før?
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

Corran

greit at Torvanger fortjener litt tyn ;-) men tipping må jo justeres etter diverse faktorer som inntreffer
Og Torvanger sin tipping har alltid sjarm
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Nixon

Quote from: Corran on August 04, 2016, 00:29:55 AM
Og Torvanger sin tipping har alltid sjarm


Selv bipolar høne kan finne korn...
Rød makt på Hansa

Go Up