• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Stabæk 16.05 kl 18:00 (i Thailand er klokken 01:00 og datoen 17.05)

Started by Torvanger, May 12, 2016, 09:43:40 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ninja-Bob

Altså, eg skjønar ikkje denne klaginga. Dette går jo over absolutt all forventning. At me ikkje har blitt radikalt bedre offensivt sidan forrige gang stemmer jo, men me byrjar faktisk å sjå bedring der også. Nokre fine angrep i dag med gode kombinasjonar, og også ein veldig fin gjennombruddspasning til Skålevik, som dessverre såg ut til å vere ute av stand til å avslutte med venstrefoten.

At me har spelt bedre kampar før i sesongen stemmer nok, men då var Vega med. Nouri - Braaten - Vega vil vere ei veldig kompetent høgreside som kan åpne motstandarden sit forsvar både mot kanten og innover på bana med Vega. Det kan bli veldig bra. Haugen si rolle er litt ansleis, og me havnar litt sånn midt i mellom spelemessig. Nouri og Braaten blir meir forutsigbare sånn det er no. Når me får inn Vega, drar Braaten ned som indreløpar og flyttar Haugen over på venstresida så trur eg det vil gjere venstresida meir fleksibel også. Utpå hausten, med litt flaks og fortsatt flyt så trur eg me kan sjå meir engasjerande angrepsfotball.

blobby winters

Samme oppskrift som vi har sett mange ganger før på hjemmebanen i år.
Tett bakover, mye å gå på offensivt.
Styrer kampen uten å virkelig imponere, tar fortjent 1-0 ledelse, og etter det gir initiativ fra oss og vi holder ut for seier.

Deilig med 3 poeng. Det er det viktigst - særlig på 16. mai

osoerli

Quote from: Brann I Europa on May 16, 2016, 19:37:46 PM
Vi er bunnsolide defensivt og tabellplasseringen er oppløftende. Nok en gang nøytraliserer vi en motstander og har banespillet.


Har vi banespillet?  Stabæk har 58% ballbesittelse.
Og Stabæk har 389 vellukka pasningar, Brann har 234.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Baunebob

Null baklengs på hjemmebane i år er helt krem. Hvor langt tilbake i tid må vi for å finne lignende tall, Krøvel?

Vi spiller jo dønn likt som tidligere i år. Solid og kjedelig. Mer enn nok som nyopprykket lag, men LAN vet at det kreves mer offensivt utover i prosjektet.

Ninja-Bob

Quote from: osoerli on May 16, 2016, 21:32:27 PM
Har vi banespillet?  Stabæk har 58% ballbesittelse.
Og Stabæk har 389 vellukka pasningar, Brann har 234.


Interessant. Kor finn ein denne statistikken?

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on May 16, 2016, 21:32:27 PM
Quote from: Brann I Europa on May 16, 2016, 19:37:46 PM
Vi er bunnsolide defensivt og tabellplasseringen er oppløftende. Nok en gang nøytraliserer vi en motstander og har banespillet.


Har vi banespillet?  Stabæk har 58% ballbesittelse.
Og Stabæk har 389 vellukka pasningar, Brann har 234.


Veldig godt eksempel på hvor misvisende statistikk kan være. Vi var de som hadde banespillet i den betydningen at vi var de som fikk til vårt planlagte spill på banen, skaper sjanser og vant det aller meste av dueller mens Stabæk var tvunget til å slå tamme sidepasninger til passive medspillere som ga dem ingenting annet enn fine tall på meningsløs statistikk.

Jose Arrogantio

Quote from: osoerli on May 16, 2016, 19:33:46 PM
Quote from: Jose Arrogantio on May 16, 2016, 19:19:03 PM
Quote from: krakra on May 16, 2016, 19:15:48 PM
Teknikken er en ting. Den syns jeg tidvis satt bra i flere kombinasjoner, men i de periodene vi satte press og hadde et visst pasningsspill var det mye rotete bevegelser, spillere som nesten løp i veien for hverandre og dårlige valg. Dette burde det være mulig å bedre uten at spillerne er tekniske mestere. Vi har potensialet til å spille bedre enn dette med dagens stall.


Joda, men dette gjøres ikke over dagen, og jeg synes det var tegn til bedring i denne kampen.


Eg syns faktisk det var tegn til det motsatte.  Brann har spelt betre kampar enn denne i sesongen.


Det har vi, men da har det gjerne vært på grunn av gode enkeltprestasjoner eller enkelte relasjoner som har sittet (for eksempel Braaten og Nouri), og angrepene har gjerne kommet fra bare en kant alt etter hvem som har dagen. I dag klarte vi å skape ting fra begge kanter og fra midten og alle tre foran presterte greit eller bedre. Jeg synes det jevnt over var mer variasjon over angrepsspillet enn tidligere.


Brann I Europa

Quote from: osoerli on May 16, 2016, 21:32:27 PM

Har vi banespillet?  Stabæk har 58% ballbesittelse.
Og Stabæk har 389 vellukka pasningar, Brann har 234.


Ser Mourinho allerede har svart, men står fast på den. At vi i perioder lar Stabæk hjelpeløst trille ball uten å skape noe som helst når vi leder betyr jo bare at vi kontrollerer kampen, de spilte vel også mye slik før vi ledet rett og slett fordi de ikke klarer å finne åpninger - så da får de jo OK stats på det du nevner. Ingen tvil om at vi var det styrende laget, Stabæk var jo nærmest fullstendig nøytralisert etter den tidlige sjansen.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

Corran

Synes det var litt bedre offensivt i dag selv om det var mye rot. Men det viktige var 3 poeng og null baklengs.
Synes også at Huse viste noen lovende takter og skjønte lite av at han ble erstattet av Skålevik.
Men en solid kamp med full kontroll og kun 1 sjanse i mot (teller ikke med den første til Asant for der skulle vi hatt frispark rett utenfor 16 meter)
I tillegg skulle vel vi hatt en straffe eller to-
SÃ¥ e vil si full kontroll og meget fortjent seier.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

Jesper Mathisen maste jo om ein annan statistikk på tven for oss som lever i eksil: Brann vant 72 prosent av alle duellar 79 proser av alle hodeduellar eller noko slikt. Altså, dei tala var berre noko eg fann på fordi eg ikkje hugsar rkva han sa, men Brann hadde klart bedre statistikk der enn Stabæk.

Huff

Jeg er helt enig med dem som fokuserer på poengene. Enormt bra poengfangst så langt og den er i tillegg fortjent. Brann er gode, og tar derfor mye poeng. Vi er gode fordi vi kollektivt er dritgode defensivt, offensivt er det, som mange påpeker, fryktelig mye å gå på, men en får håpe det kommer seg etterhvert -for det må bli bedre enn dette på sikt.

Så kommer ankepunktet, jeg forventer ikke festfotball, men det er svært uheldig at Brann presterer såpass svakt offensivt mot en slik motstander spesielt i dag. Dagens ungdom sitter foran TVen og ser på Bayern og Barcelona i større grad enn før, og med enklere tilgang til utenlandske ligaer enn tidligere. En kan ikke forvente at Brann skal spille like bra fotball som lag i verdenstoppen, men jeg er usikker på om fremtidens potensielle Brann-supportere lar seg begeistre av 3-5 sjanser mot Stabæk over 90 minutter - selv om vi ikke akkurat fikk drahjelp av dommeren i dag...

Og denne reinkarnasjonen av Tommy sulen må gå. Det er vanskelig å la seg motivere til å synge med når sangen startes av en forsanger med ropert. Min evaluering av dette megafoneksperimentet kan oppsummeres med den sangen Brann-supporterne sang utenfor cola-svingen på Ullevål foran cupfinalen 2004

Spelaren

Megafonen låt også rart. "Gjuu mug un buu".
Og buu ble det.
GÃ¥ av.

Lasaron

Tren på langskudd

Northside

Megafonen hørtes neppe bra nei, men det fungerte!

Hvordan har stemningen på 16. mai vært de siste årene? Med tusen mennesker inne på Store Stå og mange nye fjes, så er det totalt kaos på tribunen. Sanger startes i alle retninger og promillen er høy. Enkelte sanger i går var vel oppe i 5-stemt eller noe.
Vi brukte megafonen bevisst sjeldent i går, men de gangene vi startet en sang med megafonen, så var jo tross alt trøkket på sangene/ropet hinsides høyt. ALLE ble umiddelbart med på sangen, inkludert alle de nye fjesene på Store Stå. Det er umulig å starte sanger på vanlig måte når man står midt i klyngen på 16. mai, det har vi prøvd en del ganger før...
Ved noen anledninger korrigerte vi også sangene litt når det var 2-stemt. Eksempelvis når Bergen Munnspillorkester ble sunget.
At megafonen ser og høres rart ut får vi heller leve med. På TV hørtes den ikke og på resten av Stadion hørtes den ikke, men til gjengjeld hørte de et fantastisk trøkk fra Hansatribunen.

Ikke uventet oppførte enkelte seg på Z-feltet særdeles tragisk i går. At man er uenig i bruken av megafon er greit, men å bue på egne fans når det synges, det er hinsides latterlig.
Det stod 100-150stk på feltet der oppe i går som bevisst har meldt seg ut av supportergruppen, da bør man også være tøff nok til å la oss på Store Stå gjøre som vi ønsker selv.
Heldigvis var det kun et lite fåtall som buet, de fleste på Z-feltet hev seg med på sangene som ble startet.

Corran

Mye piping og buing på megafonen Får håpe den blir lagt død en gang for alle. Ikke noe vits med den når det splitter publikum mer. Var mye misnøye og dermed boikott av den
Det ble heller ikke mer samstemt med den heller
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Northside on May 17, 2016, 09:32:33 AM
Megafonen hørtes neppe bra nei, men det fungerte!

Hvordan har stemningen på 16. mai vært de siste årene? Med tusen mennesker inne på Store Stå og mange nye fjes, så er det totalt kaos på tribunen. Sanger startes i alle retninger og promillen er høy. Enkelte sanger i går var vel oppe i 5-stemt eller noe.
Vi brukte megafonen bevisst sjeldent i går, men de gangene vi startet en sang med megafonen, så var jo tross alt trøkket på sangene/ropet hinsides høyt. ALLE ble umiddelbart med på sangen, inkludert alle de nye fjesene på Store Stå. Det er umulig å starte sanger på vanlig måte når man står midt i klyngen på 16. mai, det har vi prøvd en del ganger før...
Ved noen anledninger korrigerte vi også sangene litt når det var 2-stemt. Eksempelvis når Bergen Munnspillorkester ble sunget.
At megafonen ser og høres rart ut får vi heller leve med. På TV hørtes den ikke og på resten av Stadion hørtes den ikke, men til gjengjeld hørte de et fantastisk trøkk fra Hansatribunen.

Ikke uventet oppførte enkelte seg på Z-feltet særdeles tragisk i går. At man er uenig i bruken av megafon er greit, men å bue på egne fans når det synges, det er hinsides latterlig.
Det stod 100-150stk på feltet der oppe i går som bevisst har meldt seg ut av supportergruppen, da bør man også være tøff nok til å la oss på Store Stå gjøre som vi ønsker selv.
Heldigvis var det kun et lite fåtall som buet, de fleste på Z-feltet hev seg med på sangene som ble startet.

Sitter like bak store stå og kan en gang for alle avkrefte at det var kun felt Z som buet. Det var fra hele bakre Hansa OG fra selve SS. Var flere der nede som pep og viste fing ned mot han med roperten. Så at det skal være en sånn SS mot Z ang ropert blir helt feil.
Personlig har jeg ingenting til overs for ropert da det virker mer arrangert og mindre spontant noe som jeg fikk bekreftet i går. Og det hjelp ingenting mot 2, 3, 4 eller 5 stemte sanger. Var til og med tostemt på storestå i går. Men det er bare å forvente på 16 mai.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Northside

Quote from: Corran on May 17, 2016, 09:40:21 AM
Personlig har jeg ingenting til overs for ropert da det virker mer arrangert og mindre spontant noe som jeg fikk bekreftet i går. Og det hjelp ingenting mot 2, 3, 4 eller 5 stemte sanger. Var til og med tostemt på storestå i går. Men det er bare å forvente på 16 mai.


krøvel vellevold

Jeg kan ikke helt se at det var noe bedre trøkk på de sangene som var med megafon, enn dem uten. Det var mye det samme - og så og si alle jeg har snakket med om temaet sier det samme. At det var så stor forskjell som Northside hevder, er jeg helt uenig i. Men kanskje sangene kom et par sekunder kjappere igang siden det var så mye folk på SS, og det da blir vanskeligere å starte alene. Så jeg kan til en viss grad forstå behovet på slike kamper. Til andre kamper der vi er de vanlige få hundre, er det totalt unødvendig med megafon. Ingen på SS har noe som helst problem med å høre dem som starter sanger når vi er den vanlige gjengen. At folk ikke synger har kun med innstilling å gjøre.

Og hvis dette var "sjelden" bruk av megafonen, tør jeg ikke tenke på hva ofte bruk av megafonen er.

Og jo, på tv hørtes megafonen absolutt. Jeg har sett kampen om igjen på Sumo.

Når det gjelder buingen fra Z, har jeg forstått det slik at de var forbanna over at den ble brukt til å overdøve deres synging. Det er i hvert fall det som har vært sagt.
Legg ned hele klubben!

Brann_ruler86

Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2016, 11:36:36 AM
Når det gjelder buingen fra Z, har jeg forstått det slik at de var forbanna over at den ble brukt til å overdøve deres synging. Det er i hvert fall det som har vært sagt.


Nå kan jeg ikke snakke på vegne av andre, men fra min plass bakerst på felt Z oppfattet jeg overhodet ikke megafonbruken som et forsøk på å overdøve oss.
GÃ¥ ta banen!

Northside

Nei, ble aldri brukt for å overdøve sanger. Eneste gangene vi brukte megafonen midt i sanger, var når Store Stå ikke sang samstemt, eller alt for fort. Eksempel på BMO-sangen ene gangen hvor vi kuttet og hengte oss på Felt-Z som sang saktere.

krøvel vellevold

Quote from: Brann_ruler86 on May 17, 2016, 12:17:48 PM
Quote from: krøvel vellevold on May 17, 2016, 11:36:36 AM
Når det gjelder buingen fra Z, har jeg forstått det slik at de var forbanna over at den ble brukt til å overdøve deres synging. Det er i hvert fall det som har vært sagt.


Nå kan jeg ikke snakke på vegne av andre, men fra min plass bakerst på felt Z oppfattet jeg overhodet ikke megafonbruken som et forsøk på å overdøve oss.


Det var i hvert fall det jeg ble fortalt av en som stod der oppe.

Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Baunebob on May 16, 2016, 21:43:35 PM
Null baklengs på hjemmebane i år er helt krem. Hvor langt tilbake i tid må vi for å finne lignende tall, Krøvel?



Vi har aldri tidligere holdt nullen i mer enn de to første hjemmekampene. Selv ikke på nivå to.
Klubbrekorden i hjemmekamper på rad (uavhengig av når i sesongen) uten baklengs er fem. Den er fra 2013, og vi har altså tangert den nå. Holder vi nullen også mot FKH er det ny klubbrekord.

Når det gjelder nullen i hjemmekamper fra starten av sesongen, har jeg ikke tatt noen sjekk på alle andre klubber. Men jeg vet at RBK ikke har klart tilsvarende antall som det vi har i år, siden 1969...
Legg ned hele klubben!

Lasaron

Det er ikke interessant å vite fra sesongstart. Det er totalt som er interessant.

Forøvrig minner denne sesongen ikke helt lite om 2013. Vi gjør det veldig bra hjemme i forhold til borte, uten å underholde. Men det er to vesentlige forskjeller: Vi gjør det klart bedre borte enn da, og vi er på en lengre, oppadgående trend mens vi da var på en lengre nedadgående trend.
Tren på langskudd

osoerli

Quote from: Ninja-Bob on May 16, 2016, 21:46:38 PM
Quote from: osoerli on May 16, 2016, 21:32:27 PM
Har vi banespillet?  Stabæk har 58% ballbesittelse.
Og Stabæk har 389 vellukka pasningar, Brann har 234.


Interessant. Kor finn ein denne statistikken?


VG
http://vglive.no/#match=10013330
Kampstatistikk

Brann                                     Stabæk
42%          Ballbesittelse          58%
7               Avslutninger           6
2           Avslutninger på mål    1
0      Avslutninger i stengene    1
5               Cornere                 2
359        Pasningsforsøk          521
234   Vellykkede pasninger      389
12           Frispark for              7
36.5%  Ballbesittelse siste       63.5%
                 5 min
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Spelaren

Om megafon er med videre, kan man unngå "gi meg en B"? En ting er å dra igang en sang, det er noe annet å bli en aktiv del av en.
GÃ¥ av.

Corran

Quote from: Northside on May 17, 2016, 10:12:35 AM
Quote from: Corran on May 17, 2016, 09:40:21 AM
Personlig har jeg ingenting til overs for ropert da det virker mer arrangert og mindre spontant noe som jeg fikk bekreftet i går. Og det hjelp ingenting mot 2, 3, 4 eller 5 stemte sanger. Var til og med tostemt på storestå i går. Men det er bare å forvente på 16 mai.

Da misforstår du meg Jeg sier at N�R megafonen ble brukt var det minst like ustemt Om det nede på SS ikke hørtes så hørtes det meget godt bak SS at det var ustemt og det som sagt når megfonen ble brukt
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Corran

Quote from: Northside on May 17, 2016, 12:19:48 PM
Nei, ble aldri brukt for å overdøve sanger. Eneste gangene vi brukte megafonen midt i sanger, var når Store Stå ikke sang samstemt, eller alt for fort. Eksempel på BMO-sangen ene gangen hvor vi kuttet og hengte oss på Felt-Z som sang saktere.

Dette tror jeg også er feil Det ble startet andre sanger andre steder og så ble megafonen brukt MEN det er vel sånt en må regne med om det brukes megafon eller ikke
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

ostraume

Er ikke problemet med megafonen at den virker passifiserende? Folk venter på at megafonen skal dra i gang koret. Er det ikke bedre med litt rabling og tostemt innimellom? Og det høres jo forjævlig ut med den der *sprak* *knitre* ved oppstart? Ekstremt skeptisk.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Lasaron

Selvsagt virker det passiviserende. Det øker terskelen for å starte sanger blant folk uten megafon. Den saken er bare helt inormt grei.
Tren på langskudd

Northside

Vi som stod med megafonen er akkurat de samme som starter 99% av sangene ellers på kamp. Folk venter stort sett uansett på at BGG skal starte sanger, så akkurat det blir ikke noe forskjell.

Superjack

Kjør full pakke. Still med en svær tromme, en tannkost og megafon neste gang. Gjerne hyr inn Tommy Sulen til å kjøre litt gitar også. Og duskedamer!!
Brannsupporter.

Nixon

Quote from: Northside on May 17, 2016, 09:32:33 AMDet stod 100-150stk på feltet der oppe i går som bevisst har meldt seg ut av supportergruppen, da bør man også være tøff nok til å la oss på Store Stå gjøre som vi ønsker selv.


Så dere tror at dere er i en så unik posisjon som supportergruppe at dere kan gjøre hva som helst uten å møte motstand? Det vil si at dersom dere plutselig må ha litt ekstra rytme (det blir så lett utakt i syngingen, spesielt på 16. mai...), så skal dere innføre tromme uten motstand fordi dere er i en supportergruppe og kan gjøre som dere selv ønsker? Det er ikke helt slik det fungerer at de som er motstandere av megafoner og trommer bare kneler og lar det skje uten å si i fra. Medsupportere eller ikke medsupportere.
Rød makt på Hansa

Nixon

Quote from: Spelaren on May 17, 2016, 16:24:23 PM
Om megafon er med videre, kan man unngå "gi meg en B"? En ting er å dra igang en sang, det er noe annet å bli en aktiv del av en.


Eller når megafonen starter et vekselrop og megafonen blir den ene parten gjennom hele ropet.
Rød makt på Hansa

Corran

Ja den var en skikkelig blemme og viser virkelig at megafon kan være meget dårlig valg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Alonso Solis

Kan noen fortelle meg hva "feiden" mellom felt Z og Store Stå egentlig bunner i? Jeg har gått på Stadion i over 20 år, mange av dem på Store Stå (uten at jeg tar noen "side"). Jeg har fortsatt ikke helt forstått hva problemet egentlig er.

Det eneste jeg har konkludert med er at det overhodet ikke ganger stemningen på Stadion.

Nixon

Det er vel ikke mye til feide. Noen distanserer seg vel mer enn andre, noe som går begge veier, men det er jo f.eks. en god del på Z, meg selv inkludert, som er medlemmer av Bataljonen. Noen der oppe startet sågar Bataljonen!;)
Rød makt på Hansa

Klaus_Brann

Quote from: dudo on May 16, 2016, 18:45:43 PM
Altså, om Hauge skal skryte over at vi liksom er så jævla godt trent bør han også si hvorfor vi velger å gi bort kampene de siste 10 minuttene.


Av frykt for utligning.
Dessverre evner vi sjeldent å få 2-0 tidligere i kampen, så kunne vi sluppet dette.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!

MortenM

Megafonen virka greit den. Det krev nok litt trening og innkjøring for at det verkeleg skal sitte, men Store stå var meir samstemt då megafonen starta sang enn utan. Den fekk òg fleire med heilt umiddelbart i sangen enn mange andre forsøk. Men noko megafonen ikkje kan gjere så mykje med er det ekstreme tempoproblemet på store stå. Det er på tide å innsjå at ikkje alle sangar er klappesangar, og viss ein absolutt skal klappe går det an å holde seg til eit jamnt tempo. Ein må ikkje alltid skru farten opp.

Til og med då me ropte "Obos! Obos!" var det tempoforskjellar som gjorde at me kom i utakt. Det er rimeleg teit.

krøvel vellevold

Jeg for min del syns det er jævlig merkelig at mange tusen klarer å synge samstemt på kamper i England - uten megafon, mens man ikke klarer å få noen hundre til å synge samstemt her i Bergen. Men det er jo klart at når en syngende gruppe velger å stå 30-35 meter fra flertallet av syngende fans, så er jo det med å skape utakt og forvirring også internt på SS. For da vil noen la seg korrigere av Z sitt tempo, mens de som står lengst vekk fra Z gjerne fortsetter i det tempoet de hadde. Første bud for samstemt synging er jo at de syngende står SAMLET. Ikke på to forskjellige steder. Z og SS står for langt unna til at SS og Z kan fungere sammen, mens Z og SS står for nært til at de to gjengene kan fungere uavhengig av hverandre - altså uten å forstyrre hverandre.
Legg ned hele klubben!


Lasaron

Konge! Dette er altså en som insisterer på å flagge slik at andre som har betalt for å se kampen ikke får sett. Han insisterer etter at politiet har snakket til ham flere ganger. Og så forventer han at han bare kan fortsette. Tipper han fester et flagg foran skjermen når han ser kamper på tv. Et Stabækflagg. Det er sikkert gøy for slike som ham.
Tren på langskudd

krøvel vellevold

Quote from: Lasaron on May 18, 2016, 11:26:30 AM
Konge! Dette er altså en som insisterer på å flagge slik at andre som har betalt for å se kampen ikke får sett. Han insisterer etter at politiet har snakket til ham flere ganger. Og så forventer han at han bare kan fortsette. Tipper han fester et flagg foran skjermen når han ser kamper på tv. Et Stabækflagg. Det er sikkert gøy for slike som ham.

Ja var det ikke noen som holdt opp et tostangsflagg på Store Stå midt under kampen også? Hvorfor er det så viktig å flagge under kamp? Fokus bør jo være å synge og å se kampen. Det er på syngingen stemningen "måles". Ikke hvem som viftet mest med flagg. Det er jo ingen som sier "xxxx-gjengen synger jævlig høyt, men det kan likevel ikke måle seg med flaggviftingen til Brann-fansen!" Men det er kanskje vanskelig for enkelte å skjønne at folk bak dem kan ha et ønske om å se det som skjer. At de faktisk er der for å oppleve fotball live. Kanskje de ikke engang skjønner at de ødelegger andres utsikt. Og ikke kom med det der "hvis du vil se kampen, kan du stille deg et annet sted". For noen er faktisk interesserte i å både synge og se kamp. Og da stiller man seg selvsagt på Store Stå.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Var vel en vrangpeis av en pappagutt fra Bærum. Kunne vel flyttet seg til første rad på høyre side av feltet der flaggingen ville forstyrret minimalt. Etter fem anmodninger fra politiet om å roe seg ned synes jeg det er greit å få pakket ut.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Flagging er greit ved innmarsj og scoringer. Ikke når spill foregår. Den saken er bare helt inormt grei.
Tren på langskudd

Corran

Det morsomme er jo at han mente politiet kunne/skulle vente med å prate med ham til pausen ;-)
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 18, 2016, 12:41:24 PM
Var vel en vrangpeis av en pappagutt fra Bærum. Kunne vel flyttet seg til første rad på høyre side av feltet der flaggingen ville forstyrret minimalt.


Men da hadde man ikke kunnet se flagget på tv...
Legg ned hele klubben!

Alonso Solis

Quote from: Nixon on May 17, 2016, 22:26:29 PM
Det er vel ikke mye til feide. Noen distanserer seg vel mer enn andre, noe som går begge veier, men det er jo f.eks. en god del på Z, meg selv inkludert, som er medlemmer av Bataljonen. Noen der oppe startet sågar Bataljonen!;)


Jaha... Hva er årsaken til at man ikke kan stå nærmere hverandre da? Noe må jo ligge bak, for opplegget slik som det er nå gir ingen mening.

Klaus_Brann

Quote from: Alonso Solis on May 18, 2016, 14:21:12 PM
Quote from: Nixon on May 17, 2016, 22:26:29 PM
Det er vel ikke mye til feide. Noen distanserer seg vel mer enn andre, noe som går begge veier, men det er jo f.eks. en god del på Z, meg selv inkludert, som er medlemmer av Bataljonen. Noen der oppe startet sågar Bataljonen!;)


Jaha... Hva er årsaken til at man ikke kan stå nærmere hverandre da? Noe må jo ligge bak, for opplegget slik som det er nå gir ingen mening.



Det er vel av naturlige årsaker at Bataljonen er plassert midt på nedre, samtidig som en del på Z nok ikke vil være en del av "juletrærne" hos Bataljonen og koser seg oppe i hjørnet sitt.
Det hadde vært fint om man kunne fått til samstemt synging, men folk er forskjellige og noen vil distansere seg fra Bataljonen av flere grunner.
Det har gått i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, så er det ingen bønn!


Go Up