• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Brann - Stabæk 16.05 kl 18:00 (i Thailand er klokken 01:00 og datoen 17.05)

Started by Torvanger, May 12, 2016, 09:43:40 AM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Torvanger

Dagen før dagen, garantert fullstappet med mer eller mindre Branninteresserte, garantert mange med promille, noe som vil tilsi at det kommer til å bli nokså ståkete, med mye sang. Stabæk er ok på Nadderud, men fryktelige på bortebane. Sjansene er derfor størst at Brann henter 3 poeng, men det kan også skje at det ender uavgjort, dersom ineffektiviteten fra LSK tas med videre.

Nixon

Brann må snart tenke litt nytt på spissplass. Men hva? Kunne de børstet støv av de gamle spissene Huseklepp eller Braaten.
Rød makt på Hansa

Corran

Er vel litt enkelt å bare bytte spiss. Problemet er jo også hva de får å jobbe med.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Lasaron

Tren på langskudd

Jose Arrogantio

Quote from: Nixon on May 12, 2016, 10:23:21 AM
Brann må snart tenke litt nytt på spissplass. Men hva? Kunne de børstet støv av de gamle spissene Huseklepp eller Braaten.


Tror problemet ligger mer på kantene enn på spissen.

Lasaron

Piotr
Nouri - Demidov - Grønner - Kristiansen
Barmen - Nilsen - Haugen
Braaten - Skålevik - Skaanes

Hvis Grønner gjør en kanonkamp, mener jeg han bør starte neste kamp også. Kristiansen brenner det et blått lys for nå. Han bør løfte seg, eller få en kamp på benken.
Tren på langskudd

osoerli

                       Piotr
Nouri  -  Grønner  -  Demidov  -  Ruben
    Johansen  -  Sivert   -   Braaten
     Larsen  -  Hvilsom  -  Huseklepp
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Tom C

Hvem er det Lasaron mener bør spille venstreback istedenfor Kristiansen da? Synes Kristiansen har fått ufortjent mye pepper fra en del folk.

Håper på laget som Osoerli foreslår, med en mulig justering. Skålevik inn sentralt foran, så er det egentlig hipp som happ hvem av Hvilsom og Larsen som spiller høyrekant for min del.
Aldri mer Obos....

krakra

Kristiansen mangler veldig mye defensivt. Markeringsspillet hans er ikke bedre enn hos spillere som Huseklepp og Larsen og kan blir ofte rundet ute på kanten. Offensivt har han noen flotte raid og kombinasjoner, men det ender sjeldent i farligheter. Det er stor forskjell på de offensive bidragene til Nouri og Kristiansen.

Nouri mener jeg har tatt enorme steg i år. Han var helt grei i fjor, men presterer enda bedre i år. Heller ikke helt trygg defensivt, men et viktig angrepsvåpen. Kristiansen fremstår foreløbig som en spiller som ikke takler tempoet i TL.

Om vi har bedre alternativer i stallen i dag er jo et helt annet spørsmål. Jeg tror kanskje det kan være lurt å lete litt etter en venstreback til sommervinduet. Hvis Vevatne ikke er god nok til å gi Kristiansen reell konkurranse er det like greit at han forsvinner i sommer.

aleksanderhjelleseth

Laget til osoerli er rein ønsketenkning og feberfantasi. Aldri om Lan gjør så store omveltninger på en midtbane som fungerer greit. Johansen får vi ikke se i noen startoppstilling, ei heller Larsen.
Laget blir som følger;
             Piotr
Nouri-Grønner-Demi-Kristi
         Nilsen
Haugen.     Barmen
Braaten.     Huseklepp
         SkÃ¥levik

Huseklepp for Hvilsom for han vill satse mer offensivt til denne ekstremt viktige hjemmekampen, og da spiller ikke de defensive bidragene såå mye inn for laguttaket.
Barmen og Haugen fordi det er de beste indreløperne vi har, bortsett fra kanskje Braaten men han er et bedre valg som høyrekant enn alternativene.


aleksanderhjelleseth

Diverre og diverre. Ser ikke helt hva en Johansen skal bidra med som ikke har spillt kamp siden.... Aafk? Uansett så er han sikkert rusten og bør ikke starte en 16 mai kamp. Hadde dog vært spennende og se hva Larsen kunne fått til, men eg er redd han er et godt stykke unna 1 11en. I likhet med Lasaron kunne eg også tenkt meg å sett Skaanes fra start snart, føler han har ting å bidra med. Fra hvilke posisjon er eg mer usikker på siden eg aldri har sett han som en tradisjonell ving type, men som innoverkant kan han fungere bra.

bernu

Megafon? Seriøst?
Er 16.mai den nye 1.april?

Informasjon fra Bataljonen:
God morgen, vi har en liten kunngjøring å komme med tidlig på morgenkvisten:

Vil prøve megafon på kamp.
Styret i Bataljonen ønsker å prøve megafon på sangfeltet på Stadion. Dette er et prøveprosjekt for å se om vi kan få enda bedre stemning på feltet, og at det skal smitte over på resten av publikum.

Bataljonen-styret har vært skeptisk til å innføre dette, vi vet det er ett omstridt tema, men med klare regler for bruk tror vi at prøveprosjektet kan gjøre stemningen bedre. Megafonen vil bare bli brukt til korte rop, og helt i begynnelsen av sangene. Det er bare et par personer som får bruke megafonen, slik at den ikke misbrukes.

Megafon skal ikke bli en sentral del av Stadion-stemningen, men et verktøy for å gjøre stemningen bedre. Det er ikke aktuelt å innføre andre elementer på Stadion; det er stemmene våre som skal støtte laget og stilne bortefeltet.

Stemningen skal fortsatt følge kampen, spontane sanger vil fortsatt ha sin leverett. Dette vil man klare å bevare med forsangere som vet hva de gjør og som kjenner kjemien på tribunen vår

Megafonen vil trolig gjøre det enklere å få flere med på sanger tidlig i sangen, og kan bidra til at en på lengre avstand oppfatter hvilke sanger forsangerne starter. Tidvis har samme sang gått med et par sekunders forsinkelse på Frydenbø-tribunen.

16. Mai er en god mulighet å starte dette prøveprosjektet på, da det er stappfull stadion og mange nye fjes som gjerne ikke kjenner sangene så godt.

Hilsen Styret


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1124876390866061&id=149857955034581
HANSA - Z

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Nixon

En fallitterklæring. Men det gjenstår å se hvordan det blir brukt. I beste fall blir det ikke så pinlig som vi kanskje frykter.
Rød makt på Hansa


krøvel vellevold

Vi får se om dette gjør stemningen helt vanvittig på samme måte som unummererte seter og siden fjerning av seter skulle gjøre.

Men er det én kamp noe slikt kanskje KAN være nødvendig, så er det denne. Men nødvendig til vanlig når vi er noen få hundre i gjengen? Aldri! På vanlige kamper er det overhodet ikke noe problem å høre det som startes.

Og det er jo jævla merkelig at man i England kan få titusener til å synge samstemt uten megafon. Nytter ikke å komme med argumentet om at "det er ikke den samme stemningen i England lenger - det er Balkan som ruler nå!". Det er fordi det er for mange folk som driter i å synge hos de store klubbene i England. Akkurat som på Stadion. Men de kan når de vil i England. Og de kunne såvisst i England tidligere. Og på det beste klarer man å få titusener til å synge sammen.

SÃ¥ ja; det ER mulig Ã¥ fÃ¥ det til uten megafon. Det er kun holdningene til Ã¥ synge det kommer an pÃ¥. Ja kanskje noen i begynnelsen  - pga nyhetens interesse - blir inspirert av dette, men over tid kommer de som ikke gidder Ã¥ synge til Ã¥ fortsette med det.
Legg ned hele klubben!

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 16, 2016, 09:39:31 AM
En fallitterklæring. Men det gjenstår å se hvordan det blir brukt. I beste fall blir det ikke så pinlig som vi kanskje frykter.


Ja det er bra det er satt restriksjoner på det.
Legg ned hele klubben!

Gulløl

Verdt å teste ut. Jeg sitter selv på øvre Frydenbø B og får godt med meg hvor mye i utakt Store Stå og felt Z ofte er på de samme sangene og da blir det mye "graut" av det. Ofte er det 2-3 sekunder etterslepp, og med det mister vi mye av trøkket på sangene. Med hele Frydenbø mer samkjørt er det også lettere å få med de andre tribunene.

Ellers bør vi i dag med fullstappa Stadion klare å få i gang vekselropet mellom Frydenbø og BT igjen. Noe opp det som vi klarte i gullåret og årene rundt.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

krøvel vellevold

Quote from: Gulløl on May 16, 2016, 11:46:08 AM
Verdt å teste ut. Jeg sitter selv på øvre Frydenbø B og får godt med meg hvor mye i utakt Store Stå og felt Z ofte er på de samme sangene og da blir det mye "graut" av det. Ofte er det 2-3 sekunder etterslepp, og med det mister vi mye av trøkket på sangene. Med hele Frydenbø mer samkjørt er det også lettere å få med de andre tribunene.


Men det er jo plasseringen av felt Z sin skyld. Hva forventer man når en mindre gruppe velger å stå 30 meter fra det store flertall syngende? Det er bare tull å forsøke å få det til å funke ved hjelp av en megafon. Enten får felt Z flytte seg ned, ellers så får man bare la være å forsøke å få det til å være samstemt. Hvis felt Z virkelig er interesserte i å synge med oss og henge seg på sanger som starter nede på bataljonsfeltet, så bør de komme seg ned.
Legg ned hele klubben!

Corran

In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krøvel vellevold

Quote from: Corran on May 16, 2016, 12:04:29 PM


Nettopp.

Selv om Z og Store Stå starter samtidig, så er det langt fra sikkert at fortsettelsen går i takt for det. Det synges gjerne i to ulike tempo, og da må man i så tilfelle ha megafon under hele sangen. Og det er det vel ingen som vil ha? Og ja; jeg tror Z gir en god faen i Store Stå. Ellers hadde de jo ikke gjemt seg bort 30 meter unna.

Legg ned hele klubben!

Nixon

Gjemt seg bort? Jeg tror du glemmer hvem som var på Hansa først. Dersom nærhet var viktig burde Bataljonen tenkt på det da de snakket med Brann om plassering av supporterfeltet!
Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 16, 2016, 12:24:03 PM
Gjemt seg bort? Jeg tror du glemmer hvem som var på Hansa først. Dersom nærhet var viktig burde Bataljonen tenkt på det da de snakket med Brann om plassering av supporterfeltet!


Ikke kom med den... Det er jo en grunn til at Z-miljøet ble til. Det var jo for å komme seg vekk fra Store Stå-miljøet. Hvis det var viktig for Z å være med på syngingen til Store Stå, hadde dere aldri flyttet opp til Z i utgangspunktet. Det sier seg selv at alle på Store Stå ikke kunne få plass på de ledige plassene på felt Z, og det pleier vel helst også å være mindretallet som må jenke seg. Og hvorfor skulle Store Stå i det hele tatt flytte opp til Z, når Z-gjengen ikke ønsket oss der? Det er plass til hele Z-gjengen og flere til nede på dagens bataljonsfelt. En annen ting at planene om flytting til Hansatribunen hadde vært der lenge og minst siden det ble klart at den gamle langsiden kom til å bli revet.
Legg ned hele klubben!

Nixon

Rød makt på Hansa

krøvel vellevold

Quote from: Nixon on May 16, 2016, 13:14:12 PM


Hvem har vel sagt at Z skulle "lengst mulig vekk fra SS"? Men de skulle nå i hvert fall vekk fra SS. Ellers hadde de ikke stått der de står. Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor SS skulle dilte etter noen som åpenbart ikke ønsker å stå med SS. Hvis dere har noe ønske om at det skal bli mest mulig samstemt - og ikke har noe imot å stå med SS; hva i himmelens navn gjør dere da på Z? Alle må jo skjønne at det ikke kan bli veldig samstemt av en stor gjeng nede på midten (uansett om det var midt på langsiden eller midt på kortsiden) og en liten gjeng oppe i et hjørne. Det må da være mye lettere for dere relativt få å flytte ned enn for oss som er mange flere å flytte opp? � forsøke å gjøre det samstemt med en gjeng som står 30 meter unna, er bare tull.
Legg ned hele klubben!

Corran

En løsning er at sangstartere også står på den delen nærmest Z feltet
Ellers har jeg lagt til at det er enkelt sanger spesielt det blir forskjell på hvor de er på sangene.
Og selvfølgelig nå ene gjengen syner på en sang og andre gjengen begynner på en annen sang
Har bedret seg litt i år synes jeg da det er litt flere mellom SS og Z som synger med
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

vivamusica

Her er laget mot Stabæk (etter nummer):

24 Piotr Leciejewski

5 Jonas Grønner
6 Vadim Demidov
8 Fredrik Haugen
10 Jakob Orlov
13 Erik Huseklepp
21 Ruben Kristiansen
23 Sivert Heltne Nilsen
25 Daniel Braaten
29 Kristoffer Barmen
33 Amin Nouri
Hva sa Napoleon da han møtte sitt Waterloo? Det kunne vært værre - jeg kunne vært trener i Brann

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.


Kruxleiven

Første Brannkamp jeg ser i år. Ser jeg ikke har gått glipp noe tidligere. Bare en ting å si. Det er kjedelig og det finnes ingen ide om å gjøre det mindre kjedelig i 2. Omgang.

osoerli

KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

osoerli

Forbanna masse tullevalg offensivt.  Pasningar til feile spelarar, pasning for seint, unødige driblingar osb.  Extremt masse offensive svakheter i dette laget!
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

dudo

Altså, om Hauge skal skryte over at vi liksom er så jævla godt trent bør han også si hvorfor vi velger å gi bort kampene de siste 10 minuttene.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

osoerli

Neppe mange av dei 17686 som har blitt nyfrelst etter i kveld.  3 poeng, greit nok, men dørgande kjedeleg lemping framover og heilt fritt for fikse kombinasjonar.  1-0 etter ein dødball mot eit av TL's svakaste lag, heime pÃ¥ stadion framfor fullt hus.  Nitrist.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Belfort

Synd ikke Brann er i stand til og frelse nye tilhengere når de først samler fullt hus

Jose Arrogantio

Synes kampen var helt grei underholdning jeg. Helt fritt for fikse kombinasjoner var den heller ikke.

Superjack

Ikke nitrist, bunnsolid.
Når jeg ser på spillermaterialet til LAN har han mye arbeidskapasitet og kraft. Veldig lite spillere som evner å spille i TL med tekniske ferdigheter alene.
Skaanes er en fiks spiller, men i mine øyne for lett og ikke kjapp nok i TL, Huseklepp har ikke nivået lenger, og det har ikke Skålevik heller.
I Brannstallen er det 2 stk som har litt individuelle ferdigheter til å heve underholdningen. Braaten som gjør en fantastisk kamp, og Vega.
Denne troppen og laget må bygges opp, bit for bit.
Alt i alt, en veldig bra gjennomført kamp, igjen.
Brannsupporter.

Jose Arrogantio

Quote from: Superjack on May 16, 2016, 19:11:08 PM
Ikke nitrist, bunnsolid.
Når jeg ser på spillermaterialet til LAN har han mye arbeidskapasitet og kraft. Veldig lite spillere som evner å spille i TL med tekniske ferdigheter alene.
Skaanes er en fiks spiller, men i mine øyne for lett og ikke kjapp nok i TL, Huseklepp har ikke nivået lenger, og det har ikke Skålevik heller.
I Brannstallen er det 2 stk som har litt individuelle ferdigheter til å heve underholdningen. Braaten som gjør en fantastisk kamp, og Vega.
Denne troppen og laget må bygges opp, bit for bit.
Alt i alt, en veldig bra gjennomført kamp, igjen.


Dette. Laget blir ikke plutselig tekniske mestre som kan spille blendende fotball fordi det er 16. mai.

krakra

Teknikken er en ting. Den syns jeg tidvis satt bra i flere kombinasjoner, men i de periodene vi satte press og hadde et visst pasningsspill var det mye rotete bevegelser, spillere som nesten løp i veien for hverandre og dårlige valg. Dette burde det være mulig å bedre uten at spillerne er tekniske mestere. Vi har potensialet til å spille bedre enn dette med dagens stall.

Jose Arrogantio

Quote from: krakra on May 16, 2016, 19:15:48 PM
Teknikken er en ting. Den syns jeg tidvis satt bra i flere kombinasjoner, men i de periodene vi satte press og hadde et visst pasningsspill var det mye rotete bevegelser, spillere som nesten løp i veien for hverandre og dårlige valg. Dette burde det være mulig å bedre uten at spillerne er tekniske mestere. Vi har potensialet til å spille bedre enn dette med dagens stall.


Joda, men dette gjøres ikke over dagen, og jeg synes det var tegn til bedring i denne kampen.

osoerli

Quote from: Jose Arrogantio on May 16, 2016, 19:19:03 PM
Quote from: krakra on May 16, 2016, 19:15:48 PM
Teknikken er en ting. Den syns jeg tidvis satt bra i flere kombinasjoner, men i de periodene vi satte press og hadde et visst pasningsspill var det mye rotete bevegelser, spillere som nesten løp i veien for hverandre og dårlige valg. Dette burde det være mulig å bedre uten at spillerne er tekniske mestere. Vi har potensialet til å spille bedre enn dette med dagens stall.


Joda, men dette gjøres ikke over dagen, og jeg synes det var tegn til bedring i denne kampen.


Eg syns faktisk det var tegn til det motsatte.  Brann har spelt betre kampar enn denne i sesongen.
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

Hatleking

Me ligg etter elleve serierunder tre poeng bak andreplassen og eitt poeng bak tredjeplassen. Berre Rosenborg har sluppe inn færre mål enn oss (fem kontra åtte), og me har enno ikkje sluppe inn mål på heimebane. I kvar einaste kamp me har spelt så har me vore til dei grader med forutan utover i andreomgongen borte mot nettopp Rosenborg som er den vanskelegaste kampen i sesongen.

Nei, dette ser veldig bra ut. Ein kan velgje å sjå på det Brann manglar - for det jo litt. Det offensive skortar det sjølvsagt litt på. Eg vil heller fokusere på det me har fått til som nyopprykka frå Obos. 20 poeng på elleve kampar er veldig bra.

Me har spelarar som glir inn i andre si rolle.  Det er med andre ord ikkje slik at me har vore spesielt heldige med skader og liknande for at dette skulle kunne gÃ¥. Vega er nok vÃ¥r mest kompetente angrepspelar, og han har vore ute ei stund no.

Andre lag går på nokre smeller heime. Kampar spelast ikkje på papiret, men Brann har gjort det dei skulle.

Brann I Europa

Vi er bunnsolide defensivt og tabellplasseringen er oppløftende. Nok en gang nøytraliserer vi en motstander og har banespillet.

Samtidig er det nødt til å skje noe med det offensive spillet og jeg er så drittlei trekløveret Hvilsom, Skålevik og Orlov som nok en gang skal knote rundt med sine latterlig begrensede evner. Hadde levd fint med å aldri se noen av dem i en Brann-trøye igjen, til nød en av dem på banen i løpet av en kamp hvis det er helt krise. De klarer altså tilnærmelsvis aldri å gå forbi en spiller i tillegg til generell udugelighet. Gi meg en spiss som kan frigjøre meg fra disse klovnene.
Unrestrained freedom with no moral boundaries is considered the ultimate evil, for humans hate freedom above everything else.

krakra

Vi har vært solide og gode, og ingen grunn til å klage på LAN, men det er heller ingen grunn til å være stumme av beundring heller. Det er ikke sensasjonelt det vi holder på med. Vi har solide defensive spillere.
Etterhvert så vil vi begynne å bli sikrere og sikrere ny kontrakt neste år. Da håper jeg vi kan ta litt mer risiko framover, for det blir kjedelig i lengden dette.

Jeg er vel så imponert over det Dempsey har fått til med Haugesund som det LAN har fått til i Brann. Haugesund var svake i fjor, og har mistet en rekke nøkkelspillere foran årets sesong, men imponerer både med spill og resultater.

Torvanger

Grønner var bunnsolid, ingen grunn til at Acosta skal få plassen igjen til neste kamp. SHN har blitt mer og mer klasse, tipper Høgmo har ham på blokken. Braathen er en av TLs beste. Orlov er Branns nummer 1 spiss, god ikvelg og endelig er Huse på gang igjen!

Med poengsnittet vi har så langt ender vi på 55 poeng, målet bør være E-cup.

Torvanger

Quote from: krakra on May 16, 2016, 19:51:56 PM
Vi har vært solide og gode, og ingen grunn til å klage på LAN, men det er heller ingen grunn til å være stumme av beundring heller. Det er ikke sensasjonelt det vi holder på med. Vi har solide defensive spillere.
Etterhvert så vil vi begynne å bli sikrere og sikrere ny kontrakt neste år. Da håper jeg vi kan ta litt mer risiko framover, for det blir kjedelig i lengden dette.

Jeg er vel så imponert over det Dempsey har fått til med Haugesund som det LAN har fått til i Brann. Haugesund var svake i fjor, og har mistet en rekke nøkkelspillere foran årets sesong, men imponerer både med spill og resultater.



Det er MYE mer press i Bergen og Brann enn i lille Haugesund og FKH.

Lasaron

Flottings med seier. Stabæk er litegrann bedre enn Start, men Brann hadde bedre kontroll på denne kampen enn mot Start. Litt fremgang der, altså. Finspillet vil komme etterhvert.
Tren på langskudd

OmOssSjølOgHansaøl

.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Go Up