• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Tromsø â?? Brann, søndag 01.05.2016, kl.18.00 (runde 8)

Started by Gulløl, April 24, 2016, 20:12:46 PM

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gulløl



Kan nevnes at TIL har bortekamp i Narvik mot Mjølner i cupen pü onsdag, men med fire døgn til kampen mot Brann har det trolig ikke noe betydning for restitusjonen om det ikke blir ekstraomganger.

Kampen vises pĂĽ TV 2 Sport Premium 6.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĽr man heier pĂĽ Brann

Corran

Ganske sannsynlig lag men jeg lurer pü om ikke Huseklepp blir erstattet med Hvilsom for ü styrke defensiven. Kan ogsü bli Vega som faller for den tanken. Alt etter hvordan det gür sü kommer det raske spillere inn sist 20 minuttene nür motstanderen er mørnet
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Klaus_Brann

Vega er god defensivt, samt at vi fĂĽr mer skapende kraft fremover, sĂĽ jeg ville valgt han.
Det har gütt i arv i fra far og til sønn, har du først falt i gryten, sü er det ingen bønn!

Corran

Enig med det Klaus men vet ikke om det tenkes likt hos LAN
Men tror at pĂĽ en av kantene sĂĽ mĂĽ vi ha noe kreativt og da er Vega lengst framme hos meg
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Vega kommer til ĂĽ elske underlaget - og vĂŚrvarselet er ok pdd: 9Âş og sol.
GĂĽ av.

osoerli

Viktig å få i gong Hvilsom.  Han har vist høgast toppnivå tidlegare.  Skal me fortsatt ligga i toppen må me ha ein som puttar jevnt og trutt.  Difor startar me kvar kamp med Hvilsom som spiss eller høgrekant.  Haugen er best når han kjem inn.  Krepsefiskaren slår fleire innlegg enn Huse.

                    Piotr
Nouri - Acosta - Demidov - Kristiansen
    Braaten - Heltne Nilsen - Barmen
       Vega - Hvilsom – Skålevik
KUNSTGRAS ?? GLØYM DET !!

pidre

Saludar a los monos!

Gulløl

Tror det kan vÌre lurt ü ha ekstra fokus pü dødball mot Tromsø. Dette er et omrüde de har sluppet inn en del mül i ür. Deyver Vega sin dødballfot kan bli avgjørende sü det er ü hüpe at han starter kampen.

Klipp fra BT:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/--Ligger-du-for-lenge-nede_-kommer-du-ikke-opp-igjen-735280_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĽr man heier pĂĽ Brann


Arnevidar

Quote from: osoerli on April 25, 2016, 23:09:50 PM


Orlov har levert mellom 8 og 10 mül i Allsvenskan og Tippeligaen hvert ür fra 2010 til 2014, og har levert best ogsü i ür. Han bør fü tillit pü topp helt til han eventuelt spiller seg ut av laget.

Gulløl

Tror Orlov blir valgt som spiss mot Tromsø. Siden Tromsø er svak pü dødball vil hodestyrken til Orlov vÌre nyttig ü ha. Jeg er veldig usikker pü hvem som velges pü venstrekant av Hvilsom og Huseklepp, mulig det blir en plan der begge für spilletid i posisjonen i løpet av kampen.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĽr man heier pĂĽ Brann

Arnevidar

SĂĽ langt har vel ikke Hvilsom vist noen spesielle styrker i forhold til Orlov pĂĽ spissplass.

Amatøren

Quote from: Arnevidar on April 26, 2016, 12:41:20 PM
SĂĽ langt har vel ikke Hvilsom vist noen spesielle styrker i forhold til Orlov pĂĽ spissplass.


Enig. Begge to er hardarbeidene og slitesterke spisser, men Orlov har sü langt vist mer mülteft. Anser det allikevel som en passende anledning til ü fü i gang Hvilsom (hüper det bare er et spørsmül om tid), da han kan fort kan bli en bidragsyter i form av mülpoeng pü henholdsvis kant- og spissplass utover i sesongen
Barmen army

Torvanger

Et viktig moment opp i det hele: TIL fikk buksevann av AAFK søndag og skal imorgen ut i en tøff cupkamp imorgen kveld mot Mjølner Narvik. TIL kommer neppe til ü spare spillere, slik LAN gjorde i Førde og blir det ekstraomganger der, kan spillerne fort kjenne det nür de tar imot Brann 4 dager etter. Det faktum at Brann har fütt hvile siden lørdag, mens TIL har spilt 2 kamper innimellom, bør gi fordel Brann. Viking var tydelig preget av at de fikk en dag mindre hvile enn Brann, jeg tipper vi für se et mye friskere Brannlag enn TIL pü søndag, enkelt og greit pga slitasjen TIL har blitt utsatt for.

Morkel

Vi skal ikke undervurdere TIL pü Søndag, de er mye tøffere defensivt hjemme enn borte. I ür har de bare sluppet inn mül i en av tre kamper hjemme (to innslupne mot RBK), borte har de sluppet inn elleve mül pü fire kamper.

I fjor tapte de fire av femten hjemmekamper og med tanke pĂĽ at de tape elleve bortekamper sier det litt om hjemme/borte formen. Det ryker ikke av de offensivt hjemme heller, men som sagt bakover er de tettere.

SĂĽ jeg er forsiktig med ĂĽ si at dette blir en lett kamp. Men hĂĽper vi klarer ĂĽ dra med oss 3 poeng her, for tradisjonelt sett har vi jo ikke hatt sĂĽ mye ĂĽ glede oss med nĂĽr vi har vĂŚrt nord for polarsirkelen.

dudo

Jeg tar med glede 0-0, jeg.
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

Hatleking

Quote from: dudo on April 26, 2016, 20:07:06 PM
Jeg tar med glede 0-0, jeg.


Det er lett ü seie pü førehand.

ostraume

Uavgjort borte er selvsagt bra. La oss ikke bli høye pü oss selv her.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

OmOssSjølOgHansaøl

0-0? Ja takk!

Men om jeg fĂĽr velge foretrekker jeg 1-1. :-)
.. men først og fremst sü synger vi om fotballaget Brann!

Alonso Solis

Quote from: Amatøren on April 26, 2016, 11:18:21 AM
(...) Vega, Huse og Hvilsom vil trolig kunne ĂĽpne greit opp bak hos TIL.
Høyreback/kant Hans Nordbye skal etter sigende vÌre hurtig, sü kanskje Haugen inn for ü matche det.


Hvor vil du ha Haugen, og nĂĽr ble han hurtig?

krakra


Lasaron

Haugen har vÌrt best i hurtighetstester i Brann. Han er rask. Ikke alltid like lett ü se om de som spiller pü sentral midt er rask, for de havner sjelden i lengre løpedueller i en ende av banen. Men han er rask.
Tren pĂĽ langskudd

Corran

Haugen viser no pü noen returløp at han er rask
Ikke alltid han er like flink ĂĽ bruke hurtigheten sin men rask er han
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Haugen ble mült som raskest pü 10, 20, 30 og 40 (etter Askars sorti) i fjor før sesongen.
GĂĽ av.

Kjell249

Dette var før Ruben, Daniel, Mats og Deyver kom til klubben. Det er ingen veldig raske spillere i Brann utenom kanskje Ruben. Ikke noen helt i Helstad klasse.

Det er litt synd at Haugen ikke kan bruke hurtigheten sin til ü ta med ballen gjennom et pressledd som Daniel. Det ville tilført en ny og internasjonal dimensjon i spillet hans.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĽr man heier pĂĽ Brann

Gulløl

Klipp fra BT:

http://www.bt.no/100Sport/fotball/eliteserien/Den-nye-Brann-yndlingen-haper-a-rekke-neste-kamp-736666_1.snd
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĽr man heier pĂĽ Brann

Torvanger


Corran

Larsen fortjener vel ikke en plass i troppen pr dags dato?
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Amatøren

Quote from: Corran on April 27, 2016, 13:44:37 PM
Larsen fortjener vel ikke en plass i troppen pr dags dato?



Førde-kampen og 12 minutter i TL danner et litt for tynt grunnlag for ü vurdere det spørsmület.
Hovedgrunnen til Larsens manglende spilletid er vel mer hans individualistiske tilnĂŚrming til spillet, fremfor hans faktiske ferdighetsnivĂĽ, som etter min mening er mer enn godt nok til ĂĽ spille tippeliga.
Tror LAN sliter med ü finne plass til han i det nye kollektivet og dets samhandling. Hüper dog han für tid og mulighet til ü spille seg inn, da toppnivüet til Larsen er høyt og med stor underholdningsverdi.
Barmen army

Torvanger

Larsen har vÌrt skadet siden Førde, nü er han skadefri, scoret to flotte mül for Brann II igür og bør vÌre moden for Branns 18-mannstropp.

Ellers er det litt irriterende at programlederen i Krükeklubben allerede har gitt TIL ledelsen 1-0 over Mjølner. Jeg vil ha ekstraomganger!

Torvanger


Krükeklubben har økt til 2-0 etter 19, nü er det treningsøkt herfra og ut for TIL, Brann har mistet fordelen.


Gulløl

Hadde vel vÌrt en stor sensasjon om Tromsø mütte spille ekstraomganger mot 3 divisjons laget Mjølner. Bare noen dager siden reservene til Brann og noen juniorer slo Bjarg 7-1 fra samme divisjons nivü.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĽr man heier pĂĽ Brann

Lasaron

Quote from: Torvanger on April 27, 2016, 17:20:12 PM
Larsen har vÌrt skadet siden Førde, nü er han skadefri, scoret to flotte mül for Brann II igür og bør vÌre moden for Branns 18-mannstropp.



Jeg mener at nĂĽr man scorer pĂĽ brasse, sĂĽ skal man vĂŚre sikret plass :)
Tren pĂĽ langskudd

Lasaron

Piotr
Nouri - Demidov - Acosta - Kristiansen
Braaten - Nilsen - Haugen
? - ? - ?

Skaanes og Vega bør spares. Ingen av midtspissene har imponert. Bør Barmen inn for Braaten og Braaten opp pü kant? Kanskje. Hvis ikke, kanskje de tre fremste bør bli Larsen - Skülevik - Hvilsom.
Tren pĂĽ langskudd

Corran

Vil ha Vega - Orlov - Hvilsom pĂĽ topp. Er ikke Vega helt klar sĂĽ bytt ham med Huseklepp.
Om han ikke starter sü Husklepp inn etter 60-70 minutter nür motstander er mørnet ferdig uansett resultat og Azar inn pü slutten om de ligger under eller uvagjort.
Larsen mĂĽ eg si at eg har helt mistet troen pĂĽ. Ikke noe er bedre enn at han kommer inn og gir meg nytt hĂĽp til ham (igjen), men har som sagt ikke troen pĂĽ det lengre
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Torvanger

Fra en sikker kilde: Huseklepp er vraket til TIL-kampen. Barmen skadet seg pĂĽ trening og den eneste sjansen Huse har pĂĽ ĂĽ bli med, er at skaden er stor nok til at Barmen blir igjen. Huse skal ha vĂŚrt sint da han forlot treningsfeltet.

ostraume

Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Quote from: ostraume on April 28, 2016, 16:48:46 PM
Samme sikre kilde som sist eller er dette en ny?



Spørs hva du mener med sist, men nei dersom det er saken med misnøye rundt trener.

Hatleking

Quote from: Torvanger on April 28, 2016, 15:01:54 PM
Fra en sikker kilde: Huseklepp er vraket til TIL-kampen. Barmen skadet seg pĂĽ trening og den eneste sjansen Huse har pĂĽ ĂĽ bli med, er at skaden er stor nok til at Barmen blir igjen. Huse skal ha vĂŚrt sint da han forlot treningsfeltet.



Uten ü rippe opp i sikre kjelder sü vil dette vere ei stor overrasking. Kva har skjedd med Huseklepp? LAN var veldig positiv til han før sesongen, og han hadde gjort mykje bra. Starten var òg bra, men sü har han forsvunne noko. Rart.

krakra

Nür det en rekke ganger har blitt püpekt at vi trenger midtbanespillere som scorer mül sü syns jeg det ville vÌrt merkelig ü ikke starte med den midtbanespilleren som har scoret i to kamper pü rad. Det blir feil ü straffe spillere for ü gjøre gode innhopp og bruke det til ü gi dem status som "superinnbytter". Haugen har flere ganger fütt seg et løft etter en vraking og fortsatt ü prestere bra etter at han har blitt satt inn i førsteelveren igjen. Han bør starte pü bekostning av Barmen som jeg ikke syns har overbevist, selv om han var ok mot Viking.

Denne kampen kommer ütte dager etter Sogndal-kamper, sü noen rullering tror jeg ikke er nødvendig. Støtter ogsü Hvilsom pü venstrekant igjen. Han var frisk mot Sogndal. Vega inn for Skaanes er üpenbar hvis han er skadefri. Hvis ikke syns jeg vi kunne gitt Larsen en sjanse. Skaanes overbeviste ikke mot Sogndal og trenger kanskje ü bygge seg opp gjennom innhopp og spill for Brann 2.

Kjell249

Quote from: Torvanger on April 28, 2016, 16:53:20 PM
Quote from: ostraume on April 28, 2016, 16:48:46 PM
Samme sikre kilde som sist eller er dette en ny?



Spørs hva du mener med sist, men nei dersom det er saken med misnøye rundt trener.

Tror han tenker pü den skrüsikre kilden som visket deg i øret at Brann ikke skulle signere flere spillere, et par dager før Vega ble signert.
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

Jose Arrogantio

Torvangers kilder har ikke vist seg som de mest pĂĽlitelige, nei.

Gulløl

Brann hadde sin siste fellestrening pü Stadion i dag før de reiser til Tromsø pü lørdag. Siste trening før kampen er i Tromsø pü lørdag. Treningen i dag var lukket for pressen, sikkert fordi media har vÌrt for ivrig ü presentere lagoppstillingen, noe LAN viste irritasjon over etter Førde kampen. Troppen ble nok presentert for spillerne i dag, sü für vi se om Torvanger har en sikker kilde denne gang. Følger Brann politikken fra de siste kampene für vi ikke vite troppen før langt ut pü søndag. Om Barmen er skadet hadde vel media vist om det om de følger litt med. Og kan Huseklepp bli virkelig sint, sparke bøtter, banne og slikt ? :)
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nĂĽr man heier pĂĽ Brann

OmOssSjølOgHansaøl

Jeg tror ikke noe som helst pĂĽ ryktene om at Huseklepp kan bli sint.
.. men først og fremst sü synger vi om fotballaget Brann!

ostraume

Quote from: Kjell249 on April 28, 2016, 18:10:06 PM
Quote from: Torvanger on April 28, 2016, 16:53:20 PM
Quote from: ostraume on April 28, 2016, 16:48:46 PM
Samme sikre kilde som sist eller er dette en ny?



Spørs hva du mener med sist, men nei dersom det er saken med misnøye rundt trener.

Tror han tenker pü den skrüsikre kilden som visket deg i øret at Brann ikke skulle signere flere spillere, et par dager før Vega ble signert.


Jeg tenker heller pĂĽ kilden som garanterte at Braaten ikke ville bli hentet.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Torvanger

Den med Braathen kom fra en annen. Der fikk jeg svar pü en pm jeg sendte om Brann kom til ü signere flere, et klart nei. Det kan selvsagt tenkes at denne ikke ønsket ü gü ut med evt kunnskap, selv til FB-venner. (Vedkommende er ikke i Brann) Det er ikke slik at jeg gür og higer etter kildeinfo pü generell basis, den nye kilden har sendt meg pm uoppfordret og er sikker som banken. Jeg er sikker pü at flere enn meg her kjenner folk som gir oppdateringer pü laguutak før avisene für nyss, det kan umulig vÌre noe nytt. Det spiller jo endel lokale i Brann, er det unaturlig at disse har venner og slekt de snakker med?

Og ürsaken til at LAN valgte ü kjøre lukket trening tipper jeg har bakgrunn i avisoppslagene nür Orlov fikk beskjed før AAFK. Og ja, Huseklepp var pisse sur og den som ikke tror Huse har temperament kan umulig følge nøye med, jeg har sett ham hisse seg pü dommer og motspillere flere ganger.

Hehe, jeg mü le litt av skepsisen jeg blir møtt med av enkelte her inne.


pidre

Saludar a los monos!

krøvel vellevold

Vi vant 3-0 der i 2010, vi vant 2-0 i 2009, vi fikk 0-0 i 2008, vi fikk 1-1 i 2005, vi vant 1-0 i 2004, vi vant 1-0 i 2003. I TILs forrige eliteserieperiode (2003-13) ble det altsĂĽ for Branns del fire seire, to uavgjorte og fem tap pĂĽ 11 Alfheim-kamper. SĂĽ vi tok poeng i flere kamper der enn vi ikke gjorde, i den perioden.
Legg ned hele klubben!

Go Up