• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Viking â?? Brann, onsdag 20.04.2016, kl.19.00 (runde 5)

Started by GullĂžl, April 17, 2016, 20:59:42 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Ninja-Bob


Klaus_Brann

Fantastisk avslutning pÄ kampen. Lenge siden jeg har hoppet i sofaen.
Hadde vÊrt helt kurant med ett poeng i dag, men jeg fÞlte gjennom hele kampen at vi fint kunne klare tre. Heldivis kom det ogsÄ, helt pÄ tampen. Dommeren snÞt oss for en aldri sÄ liten sjanse pÄ overtid i 1. omgang og sÄ fikk vi vÄr revansj pÄ overtid i 2. omgang.
Det har gÄtt i arv i fra far og til sÞnn, har du fÞrst falt i gryten, sÄ er det ingen bÞnn!

Corran

Skikkelig lagseier Backene var gode offensivt i dag men de har en del Ä gÄ pÄ defensivt.
Det som imponerer meg mest er at om en spiller tabber seg eller mister ballen sÄ er neste mann der og rydder opp og bommer han og sÄ er nummer 3 der. Utrolig som de stÄr opp og kjemper for hverandre og i TL kommer du langt pÄ innsats.
Er ikke lenge siden de sto og sÄ pÄ medspillerne for Ä se hva som skjedde men det skjer ikke lengre.
Utrolig deilig med mÄl pÄ slutten og for et pent spill det var.
Ser ogsÄ at ingen av lagene som spiller i morgen kan ta oss igjen sÄ vi har 4 plassen til lÞrdag i alle fall
Og nÄ er vi minst 7 poeng foran det jeg regnet med vi ville ha etter 6 runder
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Spelaren

Var det ca 10 trekk vi hadde i 16-meteren fÞr det ble mÄl? Sexy gÄfotball.
GĂ„ av.

GullĂžl

Quote from: Spelaren on April 20, 2016, 23:08:30 PM
Var det ca 10 trekk vi hadde i 16-meteren fÞr det ble mÄl? Sexy gÄfotball.


Ja bedre en Ä mÄke ballen(legge inn) tilfeldig inn i feltet. Og hÄpe den treffer noen medspillere som kan score, som kanskje skjer 1 av 20 ganger.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Tom C

Quote from: osoerli on April 20, 2016, 19:53:11 PM
Quote from: Tom C on April 20, 2016, 12:18:20 PM
Er enig at Nouri er et bedre alternativ enn GrÞnner pÄ backen, men slik statistikk som det vises til blir kan jo brukes til sÄ mangt. Skal man ta det videre, sÄ kan man jo like godt si at Orlov scorer mÄl i 2 av 3 kamper, noe som er meget bra med tanke pÄ at han dermed vil ende opp med 20 mÄl nÄr sesongen er over.

Tror det er temmelig tilfeldig at Nouri har 2 assists pÄ de 5 mÄlene vi har og at det ikke er noe bevis pÄ at han er sÄ bra offensivt. Hvor mange assists eller mÄl hadde Nouri pÄ de 30 kampene han spilte i fjor i OBOS? Vet at han hadde null mÄl, og selv om jeg ikke fant noe statistikk pÄ assists, sÄ kan jeg ikke erindre at han var noen assistkonge akkurat.


Nouri med mĂ„lgivende igjen.  Bare nemner det  ;D


Du skal fĂ„ den...  :)

Synes forÞvrig at jeg mÄ skryte litt av GrÞnner ettersom jeg har gitt han litt pepper fÞr. HAr stemplet han som en type som aldri spiller en hel kamp uten en til tre hjernebÞdninger, men i dag var han bunnsolid, og viste at han har evnen til Ä holde seg konsentrert en hel kamp. Greit Ä vite at vi har god dekning i midtforsvaret ihvertfall, for jeg synes ikke alternativet pÄ noen av backene er noe Ä skryte av.

Ellers en bunnsolid gjennomfÞrt bortekamp igjen. Selv om Viking fikk et par muligheter pÄ kontringer og innlegg, sÄ synes jeg vi hadde minst like store sjanser, som vi kunne utnyttet mye bedre med litt "kylnad" foran mÄl. Vi har dessuten en merkelig evne til Ä treffe midt pÄ keeper med avslutningene vÄre. Men hvem bryr seg om det pÄ en dag som denne. :)
Aldri mer Obos....

nero

Vi har blitt et solid defensivt lag, og jeg elsker det!😄
Lions led by donkeys.

vekkreist

MĂ„ bare nevne at det faktum at Haugen lĂžp over hele banen for Ă„ feire foran de tilreisende og kysset BRANN drakten gjorde kvelden min enda bedre :)

Haugen viser at han er en ekte Brann gutt...!

GullĂžl

Var et godt forsĂžk av Nouri Ă„ ta en Maradonna. Friskt satset.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Lasaron

Quote from: vekkreist on April 21, 2016, 11:33:13 AM
MĂ„ bare nevne at det faktum at Haugen lĂžp over hele banen for Ă„ feire foran de tilreisende og kysset BRANN drakten gjorde kvelden min enda bedre :)

Haugen viser at han er en ekte Brann gutt...!


StÄr i BT i dag at litt av grunnen til at han lÞp helt dit var for Ä hale ut tiden. Snedig :) Det var liksom plausibelt Ä ta en slik feiring, og det er godt mulig dommeren ikke en gang vurderte Ä legge til tid for det.
Tren pÄ langskudd

vekkreist

Quote from: Lasaron on April 21, 2016, 11:39:02 AM
Quote from: vekkreist on April 21, 2016, 11:33:13 AM
MĂ„ bare nevne at det faktum at Haugen lĂžp over hele banen for Ă„ feire foran de tilreisende og kysset BRANN drakten gjorde kvelden min enda bedre :)

Haugen viser at han er en ekte Brann gutt...!


StÄr i BT i dag at litt av grunnen til at han lÞp helt dit var for Ä hale ut tiden. Snedig :) Det var liksom plausibelt Ä ta en slik feiring, og det er godt mulig dommeren ikke en gang vurderte Ä legge til tid for det.


Hehe nice!

dudo

Quote from: Lasaron on April 21, 2016, 11:39:02 AM
Quote from: vekkreist on April 21, 2016, 11:33:13 AM
Må bare nevne at det faktum at Haugen løp over hele banen for å feire foran de tilreisende og kysset BRANN drakten gjorde kvelden min enda bedre :)

Haugen viser at han er en ekte Brann gutt...!


Står i BT i dag at litt av grunnen til at han løp helt dit var for å hale ut tiden. Snedig :) Det var liksom plausibelt å ta en slik feiring, og det er godt mulig dommeren ikke en gang vurderte å legge til tid for det.


Likte den jeg også. Smart!
And it's a moral to this story! Or at least it was supposed to be a moral, but since I'm dyslectic it is in fact - a marble!

GullĂžl

Likte ikke at Piotr et lite minutt fÞr mÄlet antydet med hele sin kroppsholdning at han var fornÞyd med uavgjort. Heldigvis klarte han Ä sparke ut ballen tidsnok, hadde han ventet 20 sekunder til som han sikkert hadde veldig lyst til hadde det trolig bare blitt 1 poeng. Tror den mannen elsker uavgjort.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Hatleking

Quote from: GullĂžl on April 21, 2016, 13:03:58 PM
Likte ikke at Piotr et lite minutt fÞr mÄlet antydet med hele sin kroppsholdning at han var fornÞyd med uavgjort. Heldigvis klarte han Ä sparke ut ballen tidsnok, hadde han ventet 20 sekunder til som han sikkert hadde veldig lyst til hadde det trolig bare blitt 1 poeng. Tror den mannen elsker uavgjort.


Eg trur det er rimeleg etablert no at Piotr ikkje bryr seg om stort anna enn Ă„ halde buret reinast mogleg!


Corran

Quote from: GullĂžl on April 21, 2016, 11:37:38 AM
Var et godt forsĂžk av Nouri Ă„ ta en Maradonna. Friskt satset.

SkÄlevik prÞvde seg og pÄ en Maradonna
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Ninja-Bob

I følge Helge Børresen (@heborres) på Twitter:

"24 - @skbrann hadde flest taklinger denne runden #2FX"

"66,67 % - @skbrann hadde høyest andel avslutninger på mål denne runden #2FX"

"57,30 % - @skbrann hadde høyest andel vunnede dueller denne runden #2FX"

Ellers så høyrte eg ballspark-podcasten i dag, og der var det meir kritikk av Nouri. Eg synes dette er ganske absurd å høyre når han har tre målgivande på våre seks mål så langt i sesongen, og eitt av måla har kome på corner og eitt anna på langskudd. Han er faktisk ein essensiell del av angrepet vårt.

Yngve

Quote from: Ninja-Bob on April 22, 2016, 13:23:10 PM
Han er faktisk ein essensiell del av angrepet vÄrt.


Det er han. Men han er og ein essensiell del av forsvaret vÄrt og. Der er han direkte Ärsak til minst like mange baklengsmÄl, som har hatt assist pÄ i Är.

krĂžvel vellevold

Quote from: Ninja-Bob on April 22, 2016, 13:23:10 PM
I fÞlge Helge BÞrresen (@heborres) pÄ Twitter:

"24 - @skbrann hadde flest taklinger denne runden #2FX"

"66,67 % - @skbrann hadde hÞyest andel avslutninger pÄ mÄl denne runden #2FX"

"57,30 % - @skbrann hadde hĂžyest andel vunnede dueller denne runden #2FX"

Ellers sÄ hÞyrte eg ballspark-podcasten i dag, og der var det meir kritikk av Nouri. Eg synes dette er ganske absurd Ä hÞyre nÄr han har tre mÄlgivande pÄ vÄre seks mÄl sÄ langt i sesongen, og eitt av mÄla har kome pÄ corner og eitt anna pÄ langskudd. Han er faktisk ein essensiell del av angrepet vÄrt.


NÄr det gjelder avslutninger pÄ mÄl kontra avslutninger som ikke gÄr pÄ mÄl, sÄ er det litt misforstÄtt som kvalitetsmÄlestokk. I og med at mÄlet som regel har en keeper foran seg, sÄ har ikke en spiller som mÄlsetting Ä bare treffe mÄl. Han vil jo ogsÄ treffe utenfor keepers rekkevidde. Slik sett er gjerne et skudd som stryker like utenfor bedre enn et skudd som gÄr rett pÄ keeper - men altsÄ "pÄ mÄl". Hadde derimot mÄlet vÊrt tomt, hadde det vÊrt noe annet.
Legg ned hele klubben!

GullĂžl

Quote from: Ninja-Bob on April 22, 2016, 13:23:10 PM
I fÞlge Helge BÞrresen (@heborres) pÄ Twitter:

"24 - @skbrann hadde flest taklinger denne runden #2FX"

"66,67 % - @skbrann hadde hÞyest andel avslutninger pÄ mÄl denne runden #2FX"

"57,30 % - @skbrann hadde hĂžyest andel vunnede dueller denne runden #2FX"

Ellers sÄ hÞyrte eg ballspark-podcasten i dag, og der var det meir kritikk av Nouri. Eg synes dette er ganske absurd Ä hÞyre nÄr han har tre mÄlgivande pÄ vÄre seks mÄl sÄ langt i sesongen, og eitt av mÄla har kome pÄ corner og eitt anna pÄ langskudd. Han er faktisk ein essensiell del av angrepet vÄrt.


Ja avisen hadde vel ikke noen bedre Ä kritisere denne gang, er vel et godt tegn at det stÄr bra til i Brann for tiden. Barmen drikker solo og LAN var ikke idiot likevel;)
Enig i at Nouri fÄr ufortjent mye pepper. Han ligger pÄ delt 2 plass pÄ assist-toppen i eliteserien. Det er kun den tidligere Barcelona spilleren Eidur Gudjohnsen som ligger foran med én assist.
Ellers er Nouri den tredje beste av Brann spillerne pÄ VG bÞrsen av de som har spilt mer en én kamp. Kun Leciejewski og Demidov er foran.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere nÄr man heier pÄ Brann

Go Up