• Welcome to Brann Bataljonen Bergen. Please login or sign up.
 

Overganger sommeren 2016

Started by Lasaron, April 04, 2016, 16:53:49 PM

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Go Down

Morkel

Quote from: pidre on August 09, 2016, 21:22:12 PM
Quote from: Klaus_Brann on August 09, 2016, 21:18:02 PM
Quote from: Arnevidar on August 09, 2016, 19:52:30 PM
Kan ikke kalle en ung spiller som ikke har fått sjansen for flopp.


Det kan man si, men det kan jo også være at han ikke har overbevist noe særlig på trening.

Ung eller gammel, om han ikke er en flopp er han nær en.

Lasaron

Det går ikke. Jeg mener Hatakka må bli og kjempe om plassen. Nok er forsvunnet nå, (dvs en spiss ut og spiss inn går an). Vi er syltynt besatt på back. Hvem skal være reserve der hvis ikke Hatakka? Grønner? Barmen? Skaanes? Vega?
Tren på langskudd

Corran

Hattaka trengs ellers er det ingen som backup for Nouri og Ruben
Og om han forsvinner så er han vel ikke en flopp. Han var hentet inn som reserve som kunne ta opp kampe på backplassen så da blir det litt for dumt å kalle det en flopp.
Om det viser/har vist seg at han ikke har tatt nivå på trening og ikke er god nok som backup så er det et lite feilkjøp som ikke kostet noe
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

Gulløl

August 09, 2016, 23:34:24 PM #803 Last Edit: August 10, 2016, 01:01:04 AM by Gulløl
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Lasaron

Daniel Braaten har forlenget ut neste år. Flottings!!
Tren på langskudd

Nixon

Gode nyheter! Ut fra forventningene er han årets spiller i Brann etter min mening!
https://datesnow.life"]Actual Women[/URL]

Lasaron

Dette øker vel sjansen for at også Demidov forlenger, eller at andre gode spillere vil til Brann.
Tren på langskudd

Kjell249

Strålende! Håper å se han mer som indreløper...
Chuck Norris and Superman once fought each other on a bet. The loser had to start wearing his underwear on the outside of his pants.

haak


Billy Elliott

Victor Mansaray (19) trener med Brann onsdag.

http://www.ba.no/sk-brann/sport/fotball/angriper-trener-med-brann/s/5-8-404656

Blir vel neppe noen overgang, men verdt å nevne.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Gulløl

Tror Erik Huseklepp blir den neste som signerer, en 2 års kontrakt.

Vadim Demidov tror jeg også forlenger, med 2 eller 3 år. Har hatt den magefølelsen i det siste.

Azar Karadas som er et lite år eldre en Braaten og har hatt lite spilletid er jeg usikker på. Mulig at Brann vil avvente litt. Blir det forlengelse blir det 1 år.

Alex Horwath vår gode reservekeeper tror jeg forsvinner. Han trenger spilletid. Men hadde vært flott om han forlenget med 1 år. Litt for tidlig for 17 år gamle Markus Olsen Pettersen å bli andre keeper.
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Vandji

Quote from: Gulløl on August 10, 2016, 12:54:15 PM
Tror Erik Huseklepp blir den neste som signerer, en 2 års kontrakt.

Vadim Demidov tror jeg også forlenger, med 2 eller 3 år. Har hatt den magefølelsen i det siste.

Azar Karadas som er et lite år eldre en Braaten og har hatt lite spilletid er jeg usikker på. Mulig at Brann vil avvente litt. Blir det forlengelse blir det 1 år.

Alex Horwath vår gode reservekeeper tror jeg forsvinner. Han trenger spilletid. Men hadde vært flott om han forlenget med 1 år. Litt for tidlig for 17 år gamle Markus Olsen Pettersen å bli andre keeper.


Håper du har rett, men;
Min magefølelse sier at Demidov blir å se i Engen-drakt neste sesong. Wæhler annonserer i dag at han legger opp, og behovet for en ny midtstopper forsterkes dermed.
Champions League vi kommer. Brann, Brann, Brann så det monner.

ostraume

Jeg tipper også at Demidov forsvinner. Rett og slett fordi Engen kommer til å gi mer i lønn+SOF enn Brann. Nå har vi gode erstattere i Grønner og Pallesen så det er ikke krise for vår del.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Corran

Tror kanskje Demidov har lyst å se hvor langt det kan gå neste år og være med på det. I alle fall om han får lovnad om at det kommer til å styrkes på nødvendige plasser.
Ser han Brann som utfordrer til gullet de neste 2 årene så blir han tror jeg. Om han regner med at Brann og vif er ganske like så går han pga pengene.
In the beginning the universe was created. This made a lot of people angry and has widely been considered as a bad move.

krakra

August 10, 2016, 13:57:44 PM #814 Last Edit: August 10, 2016, 14:00:39 PM by krakra
Quote from: ostraume on August 10, 2016, 13:48:35 PM
Jeg tipper også at Demidov forsvinner. Rett og slett fordi Engen kommer til å gi mer i lønn+SOF enn Brann. Nå har vi gode erstattere i Grønner og Pallesen så det er ikke krise for vår del.
Føler at det blir litt samme greia som etter gullsesongen. Ja, vi har spillerne som kan erstatte Demidov, men kan vi erstatte lederen?

Ellers så håper jeg at Demidov har lagt seg opp nok cash til at noen hundre tusner her og der ikke utgjør den enorme forskjellen. Vi kan nok tilby i overkant av millionen(Demidov må selvsagt få topplønn, og i tillegg burde det ikke være noen problemer å få noen rike onkler til å toppe det med noen kroner) i grunnlønn, pluss bonuser. Hvis Brann fortsetter som i år burde disse bonusene utgjøre ganske mye for kapteinen. Så kanskje snakker vi oppmot halvannen million.

Jeg håper Demidov ser at mulighetene for å vinne noe igjen er størst her. For det er der vi er. Vi kan ta gullet innen noen år hvis vi fortsetter i samme stil som vi har holdt på med LAN og Soltvedt bak roret. En RBK-glipp er alt som skal til.

haak

Frykter også litt MA-effekten. Demidov er sjef og det er utrolig viktig å ha en slik kaptein.

Ricky

Quote from: Hatleking on July 30, 2016, 23:39:02 PM
Frå Rogvi Baldvinsson på twitter: (takk til ross på VGD)
"Spennende tider for SK Brann. En meget god høyreback på vei! Gled dere #SKBrann #Brann"

Kven kan det vere snakk om? Vindheim?


Kanskje vi var med i kampen (?) om denne høyrebacken fra FCK?
http://www.rbnett.no/sport/2016/08/10/Christoffer-Remmer-klar-for-Molde-13159244.ece

Morkel

Samme konto melder at en haug med norske og utenlandske klubber kjemper om Pontus Engblom.

haak

Det ligger 4-7 mill ekstra i potten for å bli blant de 3 beste i TL.
Brann bør styrke laget med et par kvalitetsspillere. Plasseringsbonus og spill i Europa
liger innen rekkevidde, men da må stallen styrkes.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann


Falkman

Quote from: Lasaron on August 10, 2016, 20:48:05 PM
Quote from: Gulløl on August 10, 2016, 20:05:51 PM
http://www.sporten.com/nyhet/denne-mannen-er-onsket-av-flere-tippeliga-klubber


Vi trenger vel ikke vinger. Kan han spille back og er venstrebeint?


Herjet med oss på Høddvoll i fjor. uten at det egentlig er noen målestokk for hvor god han er. men han han har noe spennende ved seg, uten tvil. høyrebeint, tror jeg.

OmOssSjølOgHansaøl

Om en uke er det for sent å få inn forsterkninger for denne gang. Jeg håper virkelig at det pågår konkrete samtaler med noen nye nå, og at ikke all innsats går på forlengelse av de eksisterende.
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!

Kagain


Hatleking

Quote from: Kagain on August 11, 2016, 10:18:53 AM


Eg synst ikkje at Vevatne-kjøpet var eit 'idiotisk panikkjøp'. Dette var ein spelar Brann hadde sett på i lang tid. At det skulle opne seg den moglegheiten for Kristiansen var ikkje noko ein skulle kunne forutsjå. Vevatne var rett og slett uheldig.

OmOssSjølOgHansaøl

Quote from: Kagain on August 11, 2016, 10:18:53 AM


Jeg er litt enig med deg der, herr Kampdverg, i at vi må unngå panikkjøp. Det ikke er noe poeng å hente inn en ny spiller med mindre han fyller et hull i troppen (som vi i alle fall får hvis Hatakka leies ut) eller tilfører ny kvalitet til førstelaget (helst på spissplass).

Men om ikke annet, så klarer vi ikke å både kjøpe en ny spiller og enda en ny spiller en uke senere, for om en uke er vinduet stengt. :-)
.. men først og fremst så synger vi om fotballaget Brann!


Torvanger

På back, i reserve har man Grønner, i tillegg til at Braaten garantert kunne ha gjort en presentabel jobb, der også.


Romarius

Troppen begynner å bli tynn nå. Vi har et bra lag så lenge vi er like heldige med skader o.l. som vi har vært hittil i år. Men det kan fort komme 3-4 skader + at suspensjonene kommer tettere på høsten. Bør komme et par mann inn i løpet av den neste uken

Huff

Hatakka, Vevatne, Larsen, Lorentzen og Hvilsom ut. Kommer det ikke inn minst to spillere er vinduet en skandale.

ostraume

Stallfyll forsvinner ut. Blir artig å se om det er stallfyll som kommer inn, eller om vi faktisk forsterker laget.
Sjekke faxen? Eg frykter det. Eg frykter det. Eg frykter det.

Billy Elliott

Quote from: dragn on August 11, 2016, 12:38:56 PM


Huh? Vi har jo Grønner, som gjør en strålende jobb hver gang en av disse er ute.
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978


haak

Oliver Rotihaug er også lånt ut så stallen er altfor liten både til trening og kamp.

Arnevidar

17 utespillere til 11 kamper. Ingen cup- eller europaoppgjør. Flere spillere som kan bekle flere posisjoner.

Ingen krise, men blir det mange skader kan en medalje fort ryke.

Billy Elliott

Mange ut nå. Massevis av lønnsmidler spart. Sparer man til å få råd til en skikkelig "storfisk"...?
- You always get what you deserve.

Bill Elliott, Brann-trener 1974-1978

Belfort

Brann må ha en storfisk på gang som de "sparer" til. Noe annet kan ikke denne tynne stallen nå forklares med.

Gulløl

Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

Falkman

Quote from: Belfort on August 11, 2016, 13:48:05 PM
Brann må ha en storfisk på gang som de "sparer" til. Noe annet kan ikke denne tynne stallen nå forklares med.


Joda, den kan jo for eksempel forklares med at de spillerne vi disponerer har tatt oss til en 3. plass på tabellen. ingen av de spillerne som  har forlatt oss ( med et ørlite unntak for Hvilsom) har bidratt til det.  vi kan naturligvis få skader, men det er minst like stor sjanse for at vi ikke får det.  har ingen som helst tro på at det kommer inn noen store navn.  men jeg er for så vidt enig i at det bør komme inn en spiller eller to, når så mange har forsvunnet.

Huff

Quote from: Billy Elliott on August 11, 2016, 13:41:31 PM
Mange ut nå. Massevis av lønnsmidler spart. Sparer man til å få råd til en skikkelig "storfisk"...?


Det er i alle fall svært lite sannsynlig at Soltvedt forkaster sitt eget lønnssystem for å bruke alle de sparte lønnsmidlene på å lønne en storfisk. Kommer det inn spillere går disse i beste fall inn i topplønnsgruppen i Brann, noe som vel betyr ca 900.000 i grunnlønn?

Vil tro Hvilsom allerede var i denne lønnskategorien, og husker jeg rett tjente vel Larsen rundt 700.000, så det bør absolutt være mulig å lønne noen spillere tiltenkt roller i førsteellveren. Slik jeg ser det bør vi få inn en back som utfordrer Nouri og Kristiansen, samt en spiss som forsterker ellveren.

Og når vi kommer til skader tror jeg vi nå blir vesentlig svekket av en skade på en av backene våre. Det kan selvsagt tenkes at en av våre andre spillere vil kunne gjøre det bra som back, men da vil vi jo dette i så tilfelle gå ut over bredden i andre lagdeler.

Arnevidar

Det er forholdsvis langt mellom kampene framover. Tror ikke skader kommer til å utgjøre noe stort problem.

psv-hasund

Jeg forstår ikke utlånet med mindre at de har en bedre erstatter på vei inn. Nå må de ha inn en forsvarsspiller, og bør ha inn en spiss som scorer mål. Jeg venter i spenning.

karkarkar

Kanskje denne mystiske høyrebacken som Baldvinsson kvitret om er så godt som klar...

Lasaron

Vi har nå 17 utespillere. Det er alt for lite. Vi skal ha gode treninger også. Skal man pøse på med juniorer for å kunne stille 11 mot 11 på trening, går det utover kvaliteten.

Forøvrig: Slik det ser ut akkurat nå går spillerne på b-listen en spennende høst i møte. Men hvem er disse? Ulrik Edvardsen vet vi at er der. Gaute Vetti vet vi at var der i vår, så han er der sikkert nå og. De andre to kan være noen av disse: Even Vetås, Leonardo Dure, Håvard Foldnes og Viljar Birkeland.
Tren på langskudd

Gulløl

Quote from: karkarkar on August 11, 2016, 15:46:06 PM
Kanskje denne mystiske høyrebacken som Baldvinsson kvitret om er så godt som klar...


Han her som kommer hem ?  ;)
http://historie.brann.no/spillerdatabase/spillerarkiv/vegar-landro/
Livet blir ca. en milliard ganger morsommere når man heier på Brann

blobby winters

Quote from: Lasaron on August 11, 2016, 15:51:11 PM
Vi har nå 17 utespillere. Det er alt for lite. Vi skal ha gode treninger også. Skal man pøse på med juniorer for å kunne stille 11 mot 11 på trening, går det utover kvaliteten.

Forøvrig: Slik det ser ut akkurat nå går spillerne på b-listen en spennende høst i møte. Men hvem er disse? Ulrik Edvardsen vet vi at er der. Gaute Vetti vet vi at var der i vår, så han er der sikkert nå og. De andre to kan være noen av disse: Even Vetås, Leonardo Dure, Håvard Foldnes og Viljar Birkeland.


17 utespillere!
Langt fra utenkelig at det kan oppstå en situasjon hvor vi har 2 ute med karantene og 2 skadet samtidig.
Da blir det 13 utespillere.

Barmen kommer til å ha en spennende høst hvor han spiller høyre back, senter back, def midtbane, indreløper og venstre kant og.... kanskje også 1 omgang som spiss.

Dette har vært et merkelig overgansvindu så langt.


Hatleking

Det gir null meining i å sleppe Hatakka viss me ikkje hentar ein ny back. For det første er det ingen grunn til snillisme her. Ein klubb må ha meir enn elleve spelarar. Me har altså kvitta oss med to backar og står totalt igjen med to. Skader og karantene er fullt mogleg, men ein ikkje ikkje undervurdere det å ha konkurranse på ein plass. Kva skjer dersom dei mistar formen?

Arnevidar

Det ville med all sannsynlighet maks blitt behov for Hatakka i en eller to kamper på de siste 11. Da har man vurdert at spilleren har best av å få kamptrening i Obos, noe som også gagner Brann i det lange løp.

Om planen er å hente inn en "stjerneback" ville det naturlige vært å selge Hatakk, med tanke på LAN sine tidligere uttalelser om spilleren.

Kagain

Quote from: Hatleking on August 11, 2016, 11:02:41 AM

Eg synst ikkje at Vevatne-kjøpet var eit 'idiotisk panikkjøp'. Dette var ein spelar Brann hadde sett på i lang tid. At det skulle opne seg den moglegheiten for Kristiansen var ikkje noko ein skulle kunne forutsjå. Vevatne var rett og slett uheldig.


Jeg er selvsagt åpen for at jeg tar feil der, eller at det kanskje ikke var et idiotisk panikkjøp men heller en lettere stresset situasjon i et overgangsvindu som så temmelig tørt ut...

Go Up